végre komoly szintre jutott a nagykörúti bringasávok témája.
ennek kapcsán ugye többféle lehetőségről folynak az ötletelések, de nemigen hallottam, hogy számbavették volna a kétoldali kétirányú kerékpárút lehetőségét (természetesen a külső sáv helyén, máshol ez nem működne).

Leuvenben (Belgium) láttam ilyet.  tovább »

Csináltunk egy videót a Margit hídról, arról, hogy a rossz infra miatt alakulnak ki a konfliktusok és balesetveszélyes helyzetek. Légyszi osszátok és csatlakozzatok a Kerékpárosklubhoz, mert úgy néz ki, hogy a Lánchídon és a Petőfi hídon sem veszik majd figyelembe az érveinket!

"Több hónapos titkolózás után májusban nyilvánosságra hozta a 2007 és 2013 közötti kerékpáros közlekedésfejlesztésekről szóló jelentését a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Az általunk megkérdezett civilek szerint is pontos anyag nagyon súlyos kritikát fogalmaz meg a pályázati rendszerrel, a pályázó önkormányzatokkal és az elkészült beruházásokkal kapcsolatban. Szintén tavasszal jött ki az Állami Számvevőszék 2004 és 2012 közötti biciklis fejlesztések pénzügyi vonzatait vizsgáló tanulmánya, mely kiemeli a hazai és uniós pályázatok összehangolatlanságát, de úgy véli, hogy a meghatározott célok mégis teljesültek.

A fő adatok összefoglalása:  tovább »

megörültem, hogy végre megcsinálták a Fővám teret, és nem kell többet a Pipa utca felé szerencsétlenkednem.

aztán kiderült, hogy szép nagy kockaköveken át vezet az új kerékpáros útvonal a CET és a Szabihíd között (vö. 1. kép – a cikk szerint csak a troli használhatja, de élőben fel van piktózva). országútival elég zúzós.

igazából nem tudom, miért lepődtem meg. a IX. kerületben nem tudok olyan bicikliutat, amit nem viacolorból (stb) építettek. miért pont itt jutott volna eszükbe valami használható megoldás? (a 2. kép Belgiumban, Leuvenben készült)

Egerben a helyi aktivisták és néhány értelmes ember évek óta tiltakozott a tervezett bicikliút ellen, amit az Eger patak MEDRÉBEN akarnak vezetni, zöld területek kárára. "Okos" politikusok nem hallgattak rájuk, inkább pályáztak (és nyertek) 60MFt-ot az EU-tól, éppen most épül. Most áradás van, ami épp viszi el az épülő bringaút alapját... Videót itt nézhetsz meg róla.

Ezzel szemben csak néhány utcát kellett volna biciklizhetővé tenni...

Íme a CM feliratozó csapatának legújabb munkája. Köszi a segítséget Árvay Máriának és Paksi Attilának. Ha szeretnéd, hogy a hóesés után 24 órával járhatóak legyenek a bringautak és sávok, csatlakozz a Kerékpárosklub HÓ24 kampányához! További akciók hamarosan!

A mai nap az egyetemre menet biciklivel vettem észre, hogy a szokásos utam 2. része csodás átalakuláson ment át.

Ez a Görzenáltól a Hév síneken át a Nagyszombat utca/Szőlő utcáig tartó szakasz.

Nagy részét már tavasszal is láttam, de akkor még nem volt minden felfestve.  tovább »

Csodálkozva látom, hogy még senki sem ujjongott annak az igazán örömteli hírnek a kapcsán, hogy a Görzenál sarkánál megszüntették azt a lehetetlen kanyart...

A megoldás az lett, hogy megcserélték a gyalogosok részét a bringások részével, arrébb raktak egy táblát, és egybefüggő jeleket festettek fel, így senkinek sem kell lassítania, a lehetőségekhez képest jól belátható lett az a szakasz.

Végre nem zsiráfként kell beperiszkópozni magamat abba az ívbe! JUHÚÚÚ!

Történt volna, hogy kitavaszodott. De nem. Azonnal nyár lett és én, mint ízig-vérig bringás újra az útvonalaim közé tettem a Balatont.

Igazából kezdem azt hinni, hogy végtelenül türelmes ember vagyok. Székesfehérvárra is csak több év keresztül-utazás után akadtam ki. Mostanában viszont a hajamat tépem ha arra kell mennem.

-Minden infra alárendelve az autóknak.
-Ott nem csak a bringás nem ember, de a gyalogos se.
-Ami bringagyalogként van feltüntetve; legtöbb helyen csak egy sima járda, az is nagyon rossz minőségű.
-A gyász többször is indokolatlanul keresztezi a főutakat.
-A rendőrök büntetnek ha tetten érnek, hogy a gyász helyett az autók között mentél.  tovább »