Írja a Levegő Munkacsoport cikke.

"Ahogy zajlanak szép fővárosunkban az útfelújítási, hídfelújítási munkák, időnként jelentős útkapacitást csökkentő lezárásokra is sor kerül. Ilyen volt a Szabadsághíd és a Margit híd rekonstrukciója, és ilyen napjainkban a Ferenciek terének teljes átépítése. A lezárás előtt a sajtó általában félreveri a harangot, óriási dugókat jelezve előre, utána pedig meglepődve tájékoztat arról, hogy a város és autósaink alkalmazkodtak, a katasztrófa elmaradt. A Ferenciek tere kapcsán is olvastunk ilyen előrejelzéseket, majd annak beismerését, hogy a sávok lezárása nem okozott különösebb torlódást. Érdemes megnézni néhány forgalomfelvételi napi idősort a Ferenciek teri sávlezárás előtt és alatt."  tovább »

Fotó: Mark Mervai

Egy ideje blogolhatok a Fent és Lenten, ami kiváló lehetőség egy-egy közlekedős cikk index címoldalra juttatására is. Hétvégén a Lánchíd megnyitását is itt gondoltam tovább:

"Ezért ne dőljünk most hátra, mert ideje lenne elgondolkodni a következő logikus lépésen, a Váralagút és a Lánchíd útpályáinak busz-kerékpársávvá alakításán. A tömegközlekedés azonnal gyorsabb, sűrűbb, így versenyképesebb lehetne a belváros közepén (ez Budapest Szíve programcél). Az azt kiegészítő taxik kiszámítható idő alatt kelhetnének át a Dunán, a gyalogosok fulladás nélkül átsétálhatnának az alagúton. A budai biciklitulajdonosok pedig meghívót kapnának a városi kerékpározásra, ami jelenleg egy akadályversenyhez hasonló élmény. Lehet választani a fél Gellért hegy megmászása (Hegyalja út), egy szabálytalan buszsávon tekerés (Erzsébet híd), a város legnagyobb kipufogója (Váralagút), legbüdösebb belvárosi utcája (József Attila), és a hömpölygő Margit körút között. A forgalomcsillapított Váralagút szinte ingyen oldaná meg a tömegközlekedők, taxik, gyalogosok, kerékpárosok problémáit, de a Fő utca és Bajcsy kidugulásával az aznap éppen autót vezetők tízezreinek is gyorsíthatná a közlekedését."

A teljes írás itt olvasható, terjessze aki egyetért vele, vitassa aki szerint butaság, hátha hatása is lesz.

Fotó: Stiller Ákos/HVG

Cikk, és válaszcikk a Totalcaron.

"...a népszerű kerékpáros jelzővel marketingelt bazárhíd megépítése helyett szinte nulla forint beruházással korlátozni kellene a Lánchíd és az Alagút forgalmát, kivéve BKV, taxi, mentő, rendőr, tűzoltó, bicikli, gyalogos. És igen, az Andrássy út minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy korzó legyen egy-egy forgalmi, parkoló és kerékpársáv meghagyásával. A felszabaduló 5-6 métert az egyik oldali járdához csatolva 12 méter széles aszimmetrikus sétány létesülhetne, ami a kiszellőző Alagúton, Lánchídon keresztül összeköti a Tabánt, a szállodasort és a Városligetet. A fák, boltok, biciklisták és sétálók már most adottak. Arról nem is beszélve, hogy ez az egyetlen lehetséges, hatékony és szükséges kerékpáros átkelési lehetőség a szűk belváros Duna szakasza felett, csakúgy, ahogy az Erzsébet híd a személyautóknak."

Tovább a Totalcarra...

sávos látványterv

Sziasztok. A múltkor sétáltam a deákon, mert olyanom volt, és kiszúrtam egy nagy plakátot a körút látványtervével. Nem tudom, ez friss-e, vagy milyen, mert ezzel a képpel még nem találkoztam. Eddig olyan látványterveket láttam, hogy kerékpársáv lesz az út szélén (első két kép), és vala boldogság a szívemben. Ami ott kint van, az meg valami nem is tudom micsoda, de a harmadik képen megnézhetitek. Nagyobbat nem találtam. Egy keskeny izé, ami úgy néz ki, mintha az úttesttel szintben lenne, de attól egy járdaszigetszerű cucc választja el.  tovább »

A napokban megnyílt FUGA építészeti központ kiállításán jártam, ahol sok érdekes dolog mellett a Belvárosban megvalósuló "Fő utca" projekt kerékpártámasztervei mellett a végleges verzió is kiállításra került.  tovább »

Slussen (Stockholm belvárosa) jelenleg az utak és az autók dzsungele, minden tekintet nélkül a gyalogosokra vagy a biciklistákra.

A svéd-dán együttműködésben tervezett projekt egy olyan többszintes és többfunkciós városrésszé alakítaná a jelenlegi káoszt, ahol a gyalogosok és a biciklisek is teret kapnak. Szmogmentes környezetben sétálhatnak majd a parton vagy kerekezhetnek a kialakított útvonalakon. Az autó- és vonatforgalom a föld alá kerül, szabadon hagyva a felszínt az esti sétákhoz és délutáni kávézásokhoz.  tovább »

Károly körút

Forrás itt

A Fővárosi Közgyűlés a Bp. Szíve projekt „egyes kérdéseiről” (támogatásáról) hozott döntéseket nov. 27.-én. Az előterjesztéshez csatolt terveket, leírásokat gondolom, tekinthetjük a legaktuálisabbnak. Átböngésztem kicsit, bringázásra és minden másra is… gondoltam, megírom.
Az első ütem főképp a Károly körút, valamint a Március 15. tér és környéke.  tovább »

I. Hét év alatt 60 milliárd a kerékpáros turizmus fejlesztésére

A pénz kétezer - kétezer-ötszáz kilométer kerékpárút és az ahhoz tartozó infrastruktúra - biciklitárolók, szerviz állomások - megépítésére elég. A miniszter hangsúlyozta, hogy a pénzhez pályázati úton lehet hozzájutni, vagyis jó programok szükségesek az összeg lehívásához.  tovább »

Új főutca, alagútban vezetett autóforgalom a Kossuth Lajos utcában, a Ferenciek tere rehabilitálása, a Dunával való kapcsolat élőbbé tétele szerepel a Budapest Szíve programban, melynek első ütemére EU-pályázatot nyújtott be a főváros. Miközben hamarosan maga is pályázatot ír ki a Károly körúti Városháza tér beépítésére.

Cikk a nol.hu-n.