Petivicc képe

Érik a huszadik! 20. Critical Mass Miskolc

Újra Critical Mass Miskolcon! Nem is akármilyen!
Érik a huszadik!
Jubilálunk, a 20. CM-re készülünk!

Folyamatosan csepegtetjük az infókat, figyeljétek a facebookot és/vagy a kerekparosmiskolc.net oldalt!
Jelentkezz segítőnek!
http://kerekparosmiskolc.net/2016/09/a-kritikus-tomeg-ujra-megindul-2/#u...

Facebook esemény:
https://www.facebook.com/events/167513423653297/

Tegnap tűnt fel: A Bartók Béla út Kelenföld felőli részén, tehát ott ahol egyáltalán létezett bringasáv, megkezdték
annak ellehetetlenítését. Azokon a szakaszokon, ahol a villamosmegálló miatt összeszűkül az út, sárga matricákkal
jól láthatóan áthúzták a bringasávot. Illetve ott is, ahol az oldalsó keresztutcákból rákanyarodó autók keresztezik azt. A kérdés már csak az mégis mi eme zseniális ötlet kidolgozójának elképzelése
a bringás közlekedésre eztán? Innentől kezdve el lehet ütni azokon a részeken a bringásokat, mert ott immáron
nincs bringasáv? Vagy minden bringás minden egyes megállónál kanyarodjon fel a járdára, vagy a villamossínre?  tovább »

Petivicc képe

19.Critical Mass Miskolc

Légy része az immár 19. alkalommal elinduló kritikus tömegnek, hívd fel Te is velünk együtt a figyelmet arra, hogy a városi kerékpározás jó dolog, és feltételeit Miskolcon is javítani szükséges!
Hívd el barátaidat, kollégáidat, gyere el a családoddal! Lassan haladunk, mindenki bírni fogja a tempót és a távot, ezt garantáljuk!

Részletek, menetinfó:
http://kerekparosmiskolc.net/2015/09/19-critical-mass-miskolc-menetinfo/

Facebook esemény:
https://www.facebook.com/events/179896049009388/

Facebook csoport:
https://www.facebook.com/groups/cm.miskolc/

Minap ugyanezt kérdeztem egy szarf*szú ***tól, aki lámpánál kikerülve ráhajtott a gyalogosátkelőre, mert az Egójának derogált bringás mögött várni. Persze beszólogatva került ki. Komolyan nem értem mi a faszért nem lehet biztonságosan vagy kreszt betartva a másikra odafigyelve közlekedni, előtte Astoria, megállok a pirosnál. Kálvin felé haladok és pont eltűnik a kerékpáros sáv, de még egy centire elhúz mellettem egy benga nagy sárgataxi, hogy előttem betudjon még fékezni a sor végén a dugóban. Előtte itt mindig átmentem a pirosnál, meg úgy mindig, amióta betartom a kreszt állandóan leckét adnak.
Szóval a konklúzió inkább pirosozom továbbra is.

Lenne egy kérdésem, a barom autósok ellen mia jobb védekező mód?  tovább »

Avagy hogyan NE bringázz Budapesten:

http://vimeo.com/24211268

A hibák:

  • 2 telipiros
  • Macisajtnál forgalom ellenőrzésének elmulasztása
  • Előzésnél szintén
  • Nem megfelelő oldaltávval történő előzés (elvégre mi is elvárjuk, hogy ne 5-10 centire előzzenek, nemde?)
  • Astoriánál ajtózónában tekerés
  • Gyalogos elsőbbségének meg nem adása

(Szerk.: ha esetleg nincs elsőbbsége, akkor sem kell ráhozni a frászt.)

gg

Az MK elkészített egy kerékpáros kisokost, amit itt nézhettek meg:

http://kerekparosklub.hu/kisokos

Ez a kisokos nagyrészt a CM-en összegyűlt infók alapján íródott, ráadásul az első rész egy közösen írt google doksi alapján készült. Tehát minden infó megvolt, ti már megírtátok, mi csak összeszedtük.

A KRESZ-szel foglalkozó rész Horváth Péter munkáját követve és másolva készült - ő írta az általatok már ismert Kerékpáros Kresz doksit.

A "Hogyan közlekedj" részt a Hogyan ne üttesd el magad alapján állítottuk össze.

Az ábrákat Wilika rajzolta.  tovább »

Sziasztok!

Nos a kérdés egyszerű, nemde?

(Januártól egyirányúba is belehet hajtani kerékpárral, ahol kivéve felirat pózol!)

Eredetileg a mk oldalán volt/van fent ez a kérdés, gondoltam ide is kiteszem, itt többen vannak és legalább, nem esik meg az másokkal, ami a szerencsétlen bringással megtörtént, hogy...

Egy ütközésben résztvevő járművek közül a legerősebbnek a vezetője lesz automatikusan a hunyó, akár hibás akár nem, a megfontolásra kerülő új Brit javaslat szerint. Így ő lenne polgár jogilag felelős a biztosításért és kártérítésért.

Ha egy kerékpáros dönt le egy gyalogot, akkor ott ő lesz így automatikusan a felelős.

A javaslat, ami kerékpárosok ösztönzésére van, hogy az utat használják, valószínűleg föl fogja dühíteni az autósokat, akik a bicajosokat pirosozóknak meg a jelzések figyelmen kívül hagyóinak látnak.  tovább »

Az Európai Mobilitás Hét keretében szeptember 20-án 14 órakor egy közös kerékpározásra invitálunk a Kodály köröndről indulva, amire veled együtt több száz embert várunk.

A közös biciklizés annak a Budapest mellett Rómát és Stockholmot is megmozgató akciónak a része, amely a 2009. december 7-18 közörr Koppenhágában megrendezendő klímakonferencián résztvevő döntéshozók figyelmét szeretné felhívni az európai polgárok javaslataira is.  tovább »

A felhívás közzététele óta nagyon sok levelet és hozzászólást kaptunk. Ezek figyelembevételével átfogalmaztuk a listát, hogy azok a kerékpárosok is magukénak érezzék, akik eddig nem.

Ez a felhívás egyenes folytatása a MK és a CM korábbi sajtófelhívásainak, csak azt gondoljuk hatékonyabb lehet, mert tíz-húszezer kerékpáros petícióját nem olyan könnyű félretenni mint egy sajtóközleményt.  tovább »