A Magyar Hírlap cikke a főpolgármester-jelöltek bringás terveiről.

"Van olyan főpolgármester-jelölt, aki tíz év alatt megduplázná a jelenlegi százötven kilométeres fővárosi kerékpárút-hálózatot, de akad, aki négy év alatt ezer kilométert engedne át a kerekeseknek. Többen azt sem tudták, mekkora a mostani hálózat..."

A teljes cikk ITT!

Van egy másik bennünket is emlegető index cikk is.

És egy friss a Figyelőből.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
urga képe

"A politikus (Tarlós

"A politikus (Tarlós István) első lépésben az autóforgalmat csökkentené, majd kerékpártárolókat építtetne, ehhez kapcsolódva pedig olyan ingyenbicikli hálózatot alakítana ki, mint Bécsben. Óbuda polgármester három-négy Duna-hídon tenné lehetővé bringásoknak is az átkelést, ám a BKV járműveire nem engedné fel a kerekeseket, amíg az "az emberek szállítására sem mindig alkalmas.""

Valahogy így néz ki a helyes sorrend - bár még messze nem elég, amit akar.

2
Kuku képe

Meghívott bennünket,

Meghívott bennünket, úgyhogy a héten lesz alkalmunk őt is győzködni. :)
Te mit üzensz? :)

3
urga képe

A kerékpárutakra való

A kerékpárutakra való hivatkozást egyszer s mindenkorra el kell felejteni, mert sokkal többet árt az ügynek, mint használ.

Le kell szokni az infrastruktúra központú gondolkodásról, mert nem az számít, hogy mit építünk, hanem az, ami az emberek fejében van (az határozza meg, hogy mi valósul meg?).

Az emberek fejében pedig még mindig nem az van, hogy a kerékpár teljes jogú közlekedési eszköz. Még mindig erős a "hülyegyerekek vagytok, mit szórakoztok velünk?" hozzáállás, ezért épül annyi használhatatlan infrastruktúra. Ezt kell megváltoztatni elsősorban, a városvezetőknél és az utca emberénél egyaránt - de a "bocsi, hogy létezem, nem szorítanál nekem egy kis helyet valahol?" hozzáállással szerintem nem lehet.

Üzenet: a kerékpár az autóval egyenértékű közlekedési eszköz. De mivel nem szennyezi a levegőt, nagyon kevés helyet foglal el, és egészséges, inkább a kerékpárhasználatot, mint az autóhasználatot kell ösztönözni a városban.

Ehhez sokféle eszköz létezik: az autók sebességének és forgalmának csillapítása, a járdák kiszélesítése, gyalogos szigetek létrehozása, vegyes közlekedésű (gyalogos-kerékpáros-autós) utcák létesítése, az egyirányú utcák megnyitása a kerékpárosoknak, kerékpártárolók elhelyezése üzletek, hivatalok, középületek elé. Lehet, hogy valahol tényleg kerékpársávokat, vagy utakat kell kijelölni, mert az adott helyen az a legjobb megoldás, de ezek szinte csak legutolsók a sorban, egyátalán nem a legfontosabbak.

A legfontosabb mindig az emberek valódi hozzáállása, szemlélete.

Azt pedig csak úgy lehet megváltoztatni, ha az emberek érzik az önkormányzat elkötelezettségét. Így a fővárosnak valóban el kell közeleznie magát a kerékpárbarát város mellett (a helyi önkormányzatok szerepe még ennél is fontosabb).

Ha pedig valóban elkötelezett, akkor úgy is kell viselkednie. Nagyon fontos, hogy a városvezetés is kampányoljon a kerékpár mellett: szórólapok, plakátok, kisfilmek, stb formájában, amellett, hogy sok feladatot a kerékpárosszervezetek végeznek el.

Ezzel párhuzamosan kell elgondolkodni azon, hogy a kerékpározásra ösztönző környezet kialakításához mi kell, hogy miképpen szeretnénk a közterületeinket átalakítani, mivel szeretnénk jelezni, hogy szívesen látjuk a bicikliseket a városban, az utakon?

4
Prof.gruppetto.hu képe

Ezzel nagyon egyetértek.

Ezzel nagyon egyetértek. Nem koncepciótlan, kirakat kerékpárutakat/sávokat kellene építeni nyakra-főre, amiket utána nem takarítanak, nem tartanak karban, és nem ellenőrzik, hogy hogyan használják. (Motorosok, gyalogosok, parkoló autók a bringautakon stb...)
Sokkal-sokkal fontosabb valamiféle szemléletváltást elősegítő kommunikációs és fejlesztési stratégiát építeni. Pl. sok sok kerékpározást népszerűsítő reklám, ismeretterjesztő műsor, rendezvény, oktatási program kellene inkább. Meg pl. hiába épül mindenhova kerékpárút, ha a szokásos célpontokon (iskola, munkahely, bolt, hivatal, szórakozóhely) nincs megoldva a biztonságos, kényelmes tárolás. Továbbra sem lesz ok rá, hogy bringával menjen az ember. Ha viszont ezek biztosítottak, akkor valószínű, hogy a jelenleg is létező, elfogadható minőségű infrastruktúra kihasználásra kerül, ahol meg nincs ilyen, ott úgyis megtalálja magának az utat, aki már elindult a dolgára. (Kisforgalmú út, buszsáv, lassan csorogva a járda, kinek-kinek vérmérséklete szerint.)

5
urga képe

"ahol meg nincs ilyen, ott

"ahol meg nincs ilyen, ott úgyis megtalálja magának az utat, aki már elindult a dolgára. (Kisforgalmú út, buszsáv, lassan csorogva a járda, kinek-kinek vérmérséklete szerint.)"

Igen. És ami kimaradt: a legfontosabb az autósok szemléletét megváltoztatni, hozzájuk kell a leggyakrabban és a legtöbbet szólni, ilyesféle üzenetekkel: "Tartsd tiszteletben a kerékpárosokat, figyelj rájuk az úton, mert érted is bicikliznek!. (kevesebb a zaj, a füst és a dugó a városban, mintha ők is autóban ülnének).

6
Kuku képe

Jó, akkor ezt ki is

Jó, akkor ezt ki is nyomtatjuk neki.
Azért azt hozzáfűzöm, hogy a bringautas útvonalakon 3-4x több a bringás, azaz a kampányt az ő fejükre is ki kell terjeszteni.
Én egy alaphálózatot lebringasávoznék, aztán előbb utóbb úgyis lejönnek róla.
Pl. azt csiripelik a verebek, hogy a Kossuth L. utcát az M0 keleti szektor megépülésekor szűkítenék egy parkolósávval. Na itt pl. inkább egy bringasáv, és + 2 méter járda.

7
urga képe

"Én egy alaphálózatot

"Én egy alaphálózatot lebringasávoznék"

Nagyon komolyan meg kell gondolni, hova szeretnénk bringasávot?

A bringasáv könnyítheti, de nagyon meg is nehezítheti a biciklizést.

Egyszerű, 2X1 sávos utcákba semmiképpen nem kell sáv, a 2X2-es utak közül sem kell mindenhova. A városi autópályákon (2X3 sáv) pedig erősen gondolkodni kell (nem tudom, mit lehet/kell velük tenni, úgy hogy az "átlag" biciklista számára biztonságosan használhatóak legyenek. Lehet, hogy egyszerűen meg kell várni, amíg annyi "bátor" biciklista veszi igénybe őket, hogy már maguk az autósok kérik majd: legyen szíves a városháza biciklisávot jelölni ki nekik... Ma úgy tűnik, az autósoktól egy négyzetmiliméter területet sem lehet elvenni, de a hétköznapi bringás kritikus tömeg után magától megoldódik a kérdés... talán jó széles bringás-buszsávok is létrejöhetnek? de ha az erő megvan, a megoldás is meglesz...)

8
Prof.gruppetto.hu képe

Nem kellenek 2x3 sávos

Nem kellenek 2x3 sávos utak, ilyen egyszerű :) Szélesebb járda, növények, és széles külső (2.) sáv, ahol parkolni is tilos. :)
És még itt is lassítani érdemes a forgalmat, pl kis kitérőkkel, szigetekkel, ahol a bringás forgalomnak meghagynak egy átvezető sávot, amin nem fér el gépjármű...

9
urga képe

Igen. De ahhoz, hogy az

Igen. De ahhoz, hogy az autók teréből elvegyünk a sugárutakon, nincs politikai akarat, és erős társadalmi nyomás sem. Ezért sajnos jelenleg nem megvalósítható.

Az apró, kis költséggel járó, az autósokat egyátalán nem (vagy csak nagyon kis mértékben) zavaró, a kerékpárosokat előnyben részesítő intézkedéseknek viszont éppen itt az ideje. Ezekkel, és a kampányok segítségével annyival többen bicikliznek majd a városban, hogy a nagyobb átalakítások már magától értetődőek lesznek, de legalábbis sokkal könnyebben kivitelezhetők.

10
R A M képe

Amíg a

Amíg a benzinből/gázolajból finom jövedéki adót nyernek, addig bizony minden mm2 a négykerekűeké marad.
Mivel a bringa nem "eszik", nem lehet folyamatos bevételhez jutni abból, ha sokan használják.
Sajnos :(

aries

11
Prof.gruppetto.hu képe

De ez egy hibás szemlélet,

De ez egy hibás szemlélet, ezt már lassan mindenki tudja. Az autósoktól beszedett összes adó sem fedezi együttvéve az autós infrastruktúrára és az autóforgalom által okozott károk miatt elköltött pénzt. Vagyis ha csökken a forgalom, akkor lehet, hogy kevesebb a bevétel, de a költség is, ráadásul a költség abszolút értékben nagyobb összeggel csökken, vagyis több marad a közösben...

12
Prof.gruppetto.hu képe

No és persze az elmaradó

No és persze az elmaradó jövedéki adó helyett lehet pl. dugóadót, behajtási díjat szedni, mint ahogy azt már egyre több nagyvárosban teszik is...

13
gaze képe

De MO-n egyelőre a

De MO-n egyelőre a "Potyautas mentalitás" a jellemző. Szóval a valaki csinálja meg helyettem azt ami nekem tök jó lenne.. Amíg ez általános, addig a "nagyközös-jóért" való munkálkodás marad a forrófejű civilekre.

Persze a matek azt is kimutatja, hogy aki bicóval jár, az kevesebbet beteg, tehát többet spórol a TB számláján. Persze ebből így gyakorlatilag a bicós fizet a semmiért. (élvezi az egészséges életet, és jó közérzetet azt már többen is megpróbálták a saját eredményükként feltüntetni.)( Ezt értette bárki is?)

Sztem amivel jól lehetne kampányolni a bringázás melett, az leginkább a matek.

csak ehhez adatok, kimutatások, szóval muníció kell. Aztán én szívesen gyártok neki plakátot-matricát-forwardolható jpg-t..

GaZe

14
RoGeR képe

urga, Kükü SOS! Tegnap

urga, Kükü SOS!

Tegnap voltam egy megbeszélésen, ahol a város közlek koncepciójával kapcsolatban vitáztam a tervezővel: én az mondtam, inkább az utat kéne vonzóbbá tenni a bringás számára, mintsem gyalog- és kerékpárút épüljön, ő meg sajnos az utóbbit tartotta biztonságosabbnak.
Erről anyagok (nektek is, magwas linkelt), amit el tudnék küldeni a tervezőnek?

15
urga képe

Holnapra keresek és

Holnapra keresek és küldöm!

16
urga képe

Ha tud angolul a tervező,

Ha tud angolul a tervező, akkor megtalál egy igen kiterjedt szakirodalom gyűjteményt ezen az oldalon:

http://www.cyclecraft.co.uk/digest/research.html

Ez pedig részletes összeállítás a témában, szintén gazdag referencia anyaggal:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bike_path#The_safety_of_segregated_cycle_fa...

Az "Utak a kerékpározáshoz" című kiadvány alapmű!

http://www.levego.hu/konyvtar/olvaso/utak%20a%20kerekparozashoz.pdf

Az, hogy ezek az anyagok lerombolják a mítoszait, ne zavarja... Nem szégyen a továbbképzés!

17
RoGeR képe

Utóbbit én is

Utóbbit én is megtaláltam, és átküldtem neki e-mail formájában.

Az első kettőt meg átnézem, köszi!

18
urga képe

"Én egy alaphálózatot

"Én egy alaphálózatot lebringasávoznék, aztán előbb utóbb úgyis lejönnek róla."

Valahol olvastam egy kisérletről. Kis ugráló lényeket tettek (talán bolhákat?) egy terráriumba, amit aztán lezártak egy üveglappal. Az ugrások egy idő múltán az üvegmagassághoz igazodtak. A kisérletvezetők aztán leszedték a tetőt és vártak. Az ugrások továbbra is legfeljebb a volt üvegig értek, pedig már semmi nem akadályozta a bolhákat abban, hogy kiszabaduljanak. Csak a megszokás...

Tudom, emberek vagyunk és nem bolhák. De egy határ (sáv) minket is csodálatosan le tud blokkolni.

Ezért kell, amikor csak lehet, a rugalmas megoldásokat* alkalmazni.

*az aszfalt mindenkié, kölcsönösen tiszteletben tartjuk egymást és figyelünk a másikra.

19
Laciii képe

(a bolhákat próbálták

(a bolhákat próbálták kajával magasabbra csalni?)

Aki kényelmesen szeret tekerni marad a bicajúton, aki nem az úgyis lejön, idővel tapasztaltabb, magabiztosabb lesz, művelődik és rájön mi a jó neki.

20
ropy képe

Tarlóstól kérdezzétek

Tarlóstól kérdezzétek meg, hogy tudja-e azt, hogy kerületében hány km-nyi kerékpárút, sáv vagy gyalog kerékpárút található?
Mikor épült(festődött) utoljára önkormányzati pénzből kerékpár út vagy sáv, és tudja e azt, hogy az EuroVelo egy része Óbudán található?
Tisztában van e az Óbudai Eurovelo szakasz állapotával?

21
urga képe

Szerintem a megfelelő

Szerintem a megfelelő kérdések ezek lennének: tudja-e, hogy a közlekedésben mennyi a kerékpárosok aránya? 4 év múlva mennyi kerékpárost szeretne látni az utakon? És ezt milyen intézkedésekkel segítené?

22
ropy képe

Sztem. egy jelöltnek ezek

Sztem. egy jelöltnek ezek nem kérdések. Perhas kb. eltalálja az elsőt, a másodikra legyen elég annyi, hogy hazudni én is tudok.
Tarlós esetében az a szerencse, hogy szembesíteni lehet eddigi tevékenységét vállalásaival. Természetesen ez áll Demszkyre is.
Alapvetően a kérdéseknek abba az irányba kell megfogalmazódniuk, hogy (Fő)polgármestersége alatt mit tett a kerékpárosokért. Amennyiben tisztességes, akkor megmondja az igazat.
A "mit tenne?" kérdések feleslegesek.

23
bikbukkfa_ képe

urga for president

urga for president

24
Kuku képe

Nagyjából ezzel

Nagyjából ezzel készülünk a találkozóra. Még javítgatom holnap, de engedelmeddel átemeltem pár fordulatodat. 2 A/4-es lett. Adjuk mellé a szokásos szakirodalmat és a Tour de Voks petíciót.

Néhány fontos alapvetés a budapesti kerékpározásról

Legfontosabb üzenetünk:
A kerékpár az autóval egyenértékű és rangú közlekedési eszköz, a kerékpározás pedig csak másodsorban szabadidő eltöltési mód. Mivel nem szennyezi a levegőt, nagyon kevés helyet foglal el, egészséges és környezetkímélő, inkább a kerékpárhasználatot, mint az autóhasználatot kell ösztönözni a városban. "Elnézést, hogy létezem, nem szorítanál nekem egy kis helyet valahol?" hozzáállással ez lehetetlen. Egy modern belvárosban a kerékpárosok száma –nagy könnyebbséget okozva ezzel- megközelítheti az autóval közlekedőkét, de ez csak komoly, üzenetértékű lépésekkel érhető el.

Legfontosabb eszközök:
Az autók sebességének és forgalmának csillapítása, a járdák kiszélesítése, gyalogos szigetek létrehozása, vegyes közlekedésű (gyalogos-kerékpáros-autós) utcák létesítése, az egyirányú utcák megnyitása a kerékpárosoknak, kerékpártárolók elhelyezése üzletek, hivatalok, középületek elé, és csak mindezek mellett a kerékpársávok. A legfontosabb mindig az emberek valódi hozzáállása, szemlélete. Ezt pedig csak úgy lehet megváltoztatni, ha az emberek érzik az önkormányzat elkötelezettségét. Így a fővárosnak valóban el kell köteleznie magát a kerékpárbarát város mellett. Ha pedig valóban elkötelezett, akkor úgy is kell viselkednie. Nagyon fontos, hogy a városvezetés is kampányoljon a kerékpár mellett: szórólapok, plakátok, kisfilmek, stb. formájában, amellett, hogy sok feladatot a kerékpáros szervezetek maguk is örömmel elvégeznek.

Fontosabb megjegyzéseink:

A kerékpárutak (városban inkább sávok) fontos szerepet tölthetnek be, de csak nagyon szigorú konstrukciós szabályok betartása mellett. Egy „propaganda kerékpárút” szinte csak rossz lehet. Érdemes kialakítani a kerékpáros civilek mérnökeivel, és szakértőivel egy hivatali eljárási rendet, amiben minden létesítést konzultáció előz meg. Meg kell hagyni nekik azt a szabadságot, hogy néha elérhessék, vagy akár meg is vétózhassák egy-egy kerékpárút kijelölését, amihez már a távlati tervezésbe is be kell vonni őket.

A szakirodalomban, vagy kerékpározásban járatlan kívülállók nem tudják, hogy a forgalomtól elválasztott kerékpárút szinte mindig növeli a balesetveszélyt az autókkal keresztező találkozási pontokon, ráadásul újabb balesetforrás a gyalogosok mellé vezetett kerékpáros forgalom. Nagyon gyakran jobb a semmi mint egy ilyen kerékpárút.

Ennek ellenére az az ellentmondás is tapasztalható, hogy a forgalomban még nem kerékpározó embereket éppen a kerékpárút biztonságának illúziója ülteti nyeregbe. Ezért nagyon nagy körültekintéssel, de érdemes lehet mégiscsak létesíteni ilyeneket, mert a saját és közösségi egészségügyi haszna sokkal nagyobb egy új kerékpárosnak, mint a rá eső baleseti kockázat. Ráadásul az utóbbi tovább csökkenthető forgalomtechnikai megoldásokkal, és ügyes közlekedésbiztonsági kampányokkal. De figyelem! Egy-egy rossz megoldás a kerékpárosok, az építtető megítélésében is súlyos károkat okoz, és rendkívül erős konfliktusokat gerjeszthet a közlekedők csoportjai között. Éppen ezért, az eddigi gyakorlatot ismerve nem javasoljuk, hogy szakértők bevonása nélkül, csupán autós és gyalogos infrastruktúrák tervezésben jártas mérnökök, politikusok hasraütésszerűen próbálják kitalálni, hová, és milyen kerékpárút/sáv telepíthető. Ebben mostanában jelentős előrehaladás tapasztalható, de még bőven van hová fejlődnie az együtt dolgozásnak.

Igyekszünk majd erőteljesen képviselni az érdekeinket a belvárosi forgalomcsillapítás technikai megoldásainak idején. Az M3-M0-M1 kapcsolat létrejöttekor végre mindenki szerint elindulhat a várt belvárosi forgalomcsillapítás, melynek egyik eszköze a buszsávok (hosszabb távon villamos pályák) telepítése lehet, de érdemes elgondolkodni az itt különösen jól érvényesülő járdabővítésben (akár zöld felületekkel), kerékpársávval kombinálva. Egy megszűnő sávon 1,5-1,5 méter széles járda és kerékpársáv fér el. Ettől az addig szűk járda korzóvá válhat, míg a belvárosi erős kerékpárforgalom is esztétikusan kapna helyet. A szélső forgalmi sávok parkolósávvá változtatását határozottan ellenezzük, mint forgalomcsillapítási megoldást.

Budapesten a kerékpáros közlekedés nem életveszélyes. Ez egy tévhit, még akkor is, ha nagyon elterjedt. Baleseti kockázata kétségkívül valamivel nagyobb (még Amszterdamban is), ugyanakkor 2-6 évre tehető a napi rendszerességgel kerékpárral közlekedők átlagéletkorának növekedése, ami ha a környezeti terhelés (zaj, szmog, dugó, városkép) csökkenése miatti további kedvező egészségügyi hatását is figyelembe vesszük, egyedülállóan hasznos eszközzé emeli, még egy ilyen infrastrukturálisan elmaradottabb városban is. Ezért már a jelenlegi állapotok mellett is javasoljuk a népszerűsítését.
Minden nemzetközi tapasztalat azt támasztja alá, hogy a kerékpározás térnyerése sokkal inkább elősegíthető viszonylag olcsó tömegtájékoztatással, kampányokkal, akciónapokkal, és más kreatív propagandával, mint drága infrastruktúrával (persze ez is szükséges lehet).

A kerékpározás biztonsága együtt növekszik a kerékpárosok számával. Minden forgalomtechnikai megoldásnál jobban védi a kerékpárost, ha az autóvezető a felbukkanás gyakorisága miatt már számít a biciklistára, és rutint szerez a kerékpár-autó forgalmi szituációk kezelésében. Gondoljunk csak arra, hogy például autóvezetőként is számítunk a parkoló autók, vagy megálló autóbusz elől gyakran kilépő gyalogosokra, ami töredékére csökkenti az ilyen –egyébként elképesztően veszélyes- helyzetekből adódó baleseteket is.

Budapesten az utóbbi két évben – nemzetközi szinten is egyedülálló módon – évente duplázódik a rendszeresen kerékpározók száma. Jelenleg 2%-ra tehető az arányuk, de a belváros egyes területein már 3-4%-ot is eléri. A lendület tovább tart, ezért minden különösebb ráfordítás, vagy intézkedés nélkül is legalább egyszer még duplázódni fog a közeljövőben. Budapest, de a belváros adottságai mindenképpen lehetővé teszik a berlini 10-15% elérését. Ez különlegesen fontos lehet egy belvárosi autóhasználatot korlátozó, vagy megdrágító rendszer bevezetése esetén, hiszen a tömegközlekedési eszközökre váltó sofőröknek éppen a kerékpárra ülő tömegközlekedők „csinálhatnak helyet” a szűkös keretből gazdálkodó BKV járművein. Utóbbiakra különösen érdemes figyelni, ugyanis önmagukban akár jelentős bevételkiesést is okozhatnak a tömegközlekedésben. Ez a tömegközlekedés és kerékpározás kombinációjának népszerűsítésével tompítható.

A budapesti kerékpáros civil szervezetek nemzetközi kapcsolataik, és ismereteik révén számtalan bevált, olcsó módszert ismernek a kerékpározás hatékony népszerűsítésére, társadalmi elfogadottságának növelésére. Érdemes rendszeresen konzultálni velük, mert a legtöbb megoldás minimális anyagi befektetéssel jár, ráadásul bizonyos esetekben a magántőke is könnyen mozdul erre a területre.

25
urga képe

"Ennek ellenére az az

"Ennek ellenére az az ellentmondás is tapasztalható, hogy a forgalomban még nem kerékpározó embereket éppen a kerékpárút biztonságának illúziója ülteti nyeregbe."

Ezzel vitatkoznék: a legjobb mószer, hogy nyeregbe ültessük az embereket, az autóforgalom csillapítása és az autósok, kerékpárosok oktatása.

Az előbbieket arra, hogy tartsák tiszteletben a kerékpárost és vigyázzanak rá, az utóbbiakat pedig arról, hogyan kell a forgalomban biztonságosan közlekedni.

A kerékpárút is növelheti a kerékpárosok számát, de csak bizonyos útvonalakon és rövid távon (nem biztos, hogy újdonsült biciklistánk hosszú távon is tűri a kerékpárutak karbantartásának teljes hiányát, a csapnivaló tervezést/kivitelezést, a nagyobb baleseti kockázatot, az előtte parkoló autókat, konténereket, a lassabb és nehézkesebb haladást).

Azt a rengeteg energiát pedig, amivel kikényszerítjük* a használható kerékpárutakat (tervezés, építés, karbantartás és autósok, gyalogosok viselkedése terén) sokkal jobban lehetne felhasználni, ha a forgalomcsillapításért, az autósok neveléséért, egyszóval a városi utak használhatóságáért küzdünk.

Az elkülönített bicikliutaknak ezen kívül van még egy óriási, pszihológiai hátrányuk: minél több az ilyen létesítmény a városban, annál nehezebb lesz az autósokat rászoktatni arra, hogy tartsák tiszteletben a biciklistát, és annál gyakrabban kergetnek le bennünket az útról - függetlenül attól, hogy a környéken van-e külön utunk, vagy sem.

Városban leginkább két városrészt összekötő nagy forgalmú utakra kell külön bicikliút. (városon kívül pedig két település között, ha az autóút nagy forgalma miatt használhatatlan).

Ami nagyon fontos: Kerékpárút/sáv létesítését pedig mindig egy részletesen kidolgozott, az adott kerületben/városban a kerékpáros közlekedést ösztönözni kívánó TERV keretében kell meghatározni. Normális esetben ez a terv a kerület közlekedési koncepciójának része.

*********************

És egy utolsó kiegészítés: az egyes kerületekben, lakónegyedekben éppolyan jó lenne a biciklizést ösztönözni, mint a belvárosban.

*sok nyugati országban máig nem sikerült!

26
Prof.gruppetto.hu képe

Az elkülönített utakkal

Az elkülönített utakkal kapcsolatban tipikus hiba, hogy ha csak részlegesen használható, mert pl. közös a gyalogosokkal, vagy nem vezet végig egy adott útszakaszon. Ilyen az Andrássy út pl. Itt már nagyon sok biciklistától hallottam, hogy a Kodály Körönd és a Hősök tere között akarták őket a járdára zavarni autósok, ahol pedig már semmilyen bringás infrastruktúra sincs, ráadásul a járda még alkalmatlan is a kerékpározására. (Apró rázóköves burkolata van.)

27
Kuku képe

Teljesen egyetértünk. A

Teljesen egyetértünk. A hangsúly az illúzión volt. Mert csak azt hiszi, hogy biztonságban van mert a járdáncsík, vagy különút "forgalomcsillapítottnak" tűnik, csak azért mert nem jár rajta autó. Aztán a sarkon bumm.
Ha valaki kitenné a főútvonalakon kívül mindenhol a 30-as táblát, én már csak néhány sugár és harántútra kérnék bringasávot, természetesen szigorú feltételekkel. :)

28
Krisztab. képe

Kirrály lett! Gratula!

Kirrály lett! Gratula! Legyen a végén "take home message" is, mert kicsit hosszú lett!

*CMS*

29
becherpig képe

"A munkáspárti Székely

"A munkáspárti Székely Péter szerint hibás az a gyakorlat, hogy a belvárosban épülnek bringautak. A kommunista főpolgármester-jelölt inkább a természethez közel és a külvárosokban fejlesztené a kerékpárút-hálózatot."

bringára vörös csepel!
---
3a...

30
magwas képe

Neki is igaza van;) A

Neki is igaza van;) A belvárosban ne épüljenek kerékpárutak, hanem festődjenek kerékpársávok.

[a többit öncenzúráztam]

A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor

31
urga képe

"hanem festődjenek

"hanem festődjenek kerékpársávok."

A nagy sugárutakra (esetleg). A belváros egyéb utcáin pedig idővel úgy is csak a tömegközlekedésnek, gyalogosoknak és biciklistáknak lesz helye :)

32
Hemü képe

Fogalma sincs, hogy mire

Fogalma sincs, hogy mire használjuk a kerékpárt?

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

33
becherpig képe

a mostani vezetésnek meg

a mostani vezetésnek meg semmit sem hiszek el, bármit is ígér. azt a k*va alfa által kidöntött 10 db korlátot a MHB-nél már két hónapja nem tudják pótolni? ez milyen már?

34
Kuku képe

Demszky alfázott arra?

Demszky alfázott arra? :))
Szerintem a hivatal még 100 évig hivatal marad. Akár Swarcinegger is vezetheti. :)
Szeritem az ilyenekre kell valami jó kis népi napszámolóblog. :)

35
becherpig képe

mire gondolsz? ;) --- !gyere

mire gondolsz? ;)
---
!gyere szembe!

36
demo képe

Óbudai vagyok 18

Óbudai vagyok 18 éve!
Eddig se épültek kerékpár utak!
Ezek után se fűzök túl nagy reményt hozzá hisz ez csak politika,de ne legyen igazam!Demo

37
ropy képe

Igen, Óbudán elég gyász

Igen, Óbudán elég gyász a helyzet a kerékpárutakkal, sávokkal, stb. Sztem az Önkormányzat egy fillért sem áldozott az elmúlt 10 évben fejlesztésükre, fenntartásukra.
Tarlós komédiázik mikor a kerékpárosokról beszél.

38
urga képe

Sajnos nem csak ő - pont

Sajnos nem csak ő - pont ezen kellene változtatni, és gondolom ezért lesz újra CM!

39
ropy képe

A Fidesz is beszáll a

A Fidesz is beszáll a bringás szavazatok reményében...

klikk

40
Matt képe

Így van! Érdemes lesz meg

Így van!
Érdemes lesz meg figyleni ki mit hazudik a pofánkba a plusz szavazatok érdekében a politikusok közül. Sokuk szerintem még sosem bringázott a városban.
Biztosan ezek az emberek majd valós képet, tervet tudnak alkotni a MI gondjainkról a jövőre nézve...

Matt

41
Kuku képe

Ha hazudnak, hazudnak.

Ha hazudnak, hazudnak. Politikusok.
Jobb mintha semmit sem tennének, mert minden ígérettel fontosabb helyre teszik az emberek fejében a bringaügyet.
Nekünk most úgyis az emberek fejével van tennivalónk. :)

42
Prof.gruppetto.hu képe

Ez nagyon jó meglátás. De

Ez nagyon jó meglátás. De azért az sem tragédia, ha néha betartanak pár ígéretet :)

43
Prof.gruppetto.hu képe

Ezt is rakjátok a TDV

Ezt is rakjátok a TDV csomag mellé, hogy lássák hogyan is kell csinálni :)
http://belgapajti.blogspot.com/2006/08/gent-is-kszl-cm-re.html