érdekes levelezésem volt a minap a BKK-val (a Járókelő meatspace bugtracker felületén):

჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻


a IX. ker. egyetlen használható kerékpárútja hivatalosan járda
a Nehru parti sétányra mindkét irányból (Boráros tér, Bálna) rá van vezetve a kerékpárút, de ott megszakad. szabályosan tolni kellene, esetleg kimenni a rendkívül forgalmas Közraktár utcára. pedig a parttól távolabbi aszfaltcsík jobb állapotban van, mint bármelyik bicikliút a kerületben. a gyalogosoknak pedig megmaradhatna a parthoz közelebbi csík + a kavics.
 tovább »

tl;dr: ebbe a doksiba gyűjtsük össze, ha találunk valami meglepőt az ÁSZF-ben! én már találtam.  tovább »

A héten figyeltem, hogy már alapozzák a MOLBuBi állomásainak helyét a Műegyetem és az igazi előtt. (Nem fotóztam, aki igen, linkelje és beteszem)

Erről jutott eszembe, hogy van egy pár „intézkedési pont” a városban, amit nagyon jó lenne még a BuBi indulása előtt rendbe tenni, nem is kellene hozzá nagy beruházás, de egyelőre nem látom, hogy dolgoznának rajta. Én ezekre gondoltam:

A fagyok elmúltával a vastag zöld trutyit jó lenne szintén eltakarítani!
A Kerékpárosklub a HÓ24 tárgyalások keretében tudna nyomást gyakorolni a témában?

Egyébként hol, milyen alapon döntötték el, hogy – kizárólag a kerékpárutakra – ez a megfelelő síkosságmentesítés? Érdekes módon se az úttesten, se a járdákon nincs ilyen undormány.

Én meg pucolhatom mindennap a biciklit, és a ruhám + táskám is csurom zöldszar.

végre komoly szintre jutott a nagykörúti bringasávok témája.
ennek kapcsán ugye többféle lehetőségről folynak az ötletelések, de nemigen hallottam, hogy számbavették volna a kétoldali kétirányú kerékpárút lehetőségét (természetesen a külső sáv helyén, máshol ez nem működne).

Leuvenben (Belgium) láttam ilyet.  tovább »

megörültem, hogy végre megcsinálták a Fővám teret, és nem kell többet a Pipa utca felé szerencsétlenkednem.

aztán kiderült, hogy szép nagy kockaköveken át vezet az új kerékpáros útvonal a CET és a Szabihíd között (vö. 1. kép – a cikk szerint csak a troli használhatja, de élőben fel van piktózva). országútival elég zúzós.

igazából nem tudom, miért lepődtem meg. a IX. kerületben nem tudok olyan bicikliutat, amit nem viacolorból (stb) építettek. miért pont itt jutott volna eszükbe valami használható megoldás? (a 2. kép Belgiumban, Leuvenben készült)

Mostanáig azt hittem, a Lánchíd autómentesítésével egyelőre csak Kükü álmaiban és blogposztjaiban foglalkoztak komolyan.

Ehhez képest a BuBi honlapján találtam egy 2010-es keltezésű Intézkedési javaslatok című dokumentumot, ami a legnagyobb komolysággal javasolja az autómentesítést a BuBi megnyitásával egy időben.

Valaki, aki nálam jobban rálát erre, írja már meg, hogy ez most

  • eldöntött dolog, és örömködhetünk (kötve hiszem)

a., hó
b., a budai fonódó villamos
c., egy batárnagy trafószekrény a bicikliút közepén

az ELTE lágymányosi kampuszán, a déli tömb dunai bejáratánál, ahol az eurovelóról bekanyarodik az ember, ott lógnak fürtökben a biciklik (ahol nem kéne).
fotók itten!

van mostanában valami pályázat tárolókra, amit ajánlhatnánk az illetékeseknek? csak mert tartok tőle, hogy az ELTE saját pénzből nemigen tud erre szánni. (ennek miértjeibe most ne menjünk bele, sőt az egész topikot hadd kérjem h ne politizáljuk szét. kösz. naiv-e vagyok?)