Szóval bár állandóan arról hallunk, hogy nem csökkenthető a városba áramló forgalom, mert nincsenek P+R parkolók, a város egyik legkomolyabb, legújabb csomópontjában, ahol már lassan egy évtizede várjuk a parkolót, sikerült az illetékeseknek a beáramló napi autóforgalmat úgy 1500 autóra becsülni, merthogy ennyi parkolóhely épült nagyjából.
Ha nem látnám a saját szememmel, most hogy nagyjából rendeződött a terület hogy ennyit sikerült, akkor nem hinném,el magam sem. A budaörsi Auchan parkolója magában háromszor ekkora! Ami nem kiemelt állami közlekedéspolitikai
beruházás! Ha csak sejtettem is volna előre hogy ennyit terveznek....

Gondolhatnánk, hogy nincs hely. De jól látszik a térképen, hogy nemhogy sík területből van még legalább ennyi,  tovább »

Ugyanis volt merszük Lettországban véletlenül fotózkodni a Dalai Lámával, akit a kínaiak elüldöztek a hazájából.
Miért ártják bele a kis sárga faszukat, hogy a magyar válogatott kivel fotózkodik? Ezek ovisok a követségükön, vagy felnőtt emberek? Mi megmondjuk, hogy mit csinálhat bármelyik sportválogatottjuk?
Egyáltalán miért reagál ilyesmire a külügy? Le is fognak még hajolni nekik? (Mondjuk a magasság akkor sem fog stimmelni.)

http://mno.hu/kulfold/megsertodott-peking-dzsudzsakek-dalai-lamas-fotoja...

"A dalai láma Kína tibeti tartományának függetlenségéért kampányol, s nem tartózkodik a szélsőséges, szeparatista megnyilvánulásokra felbujtó nyilatkozatoktól sem."
Hogy mit nem merészel! Egyébként újabban már ilyeneket sem mond.  tovább »

Nekem is nagyon tetszik az élet a Szabadsághídon, de ezt( http://index.hu/belfold/budapest/2016/0819nepszeruek_a_gyaloghidak_de_bu... )
a cikket olvasva az jutott eszembe, hogy nagy hiba volna
rengeteg pénzből egy új, feletehetőleg -az új építészetet elnézve- förmedvény külsejű gyalogoshidat építeni a város történelmi magjába, amikor ez kiváltható lenne valamelyik történelmi hídunk sétálóhíddá alakításával.
Ami ráadásul ezáltal forgalomátalakítási feladatokat is ellátna.
A Petőfi hídtól délebbre, vagy a MArgit hídtól északabbra persze nem lenne rossz, ám ezeken a helyeken egyelőre legalábbis biztosan
nem volna olyan népszerű mint a történelmi városmagban.

Pár napja látom hogy felújítják a Bocskai utat. Lesz rajta bringasáv? Bár Tarlós elképzeléseit ismerve (ugyan, minek az, olyan jó érzés a 3 sávos autópálya megléte ott, nyilván a helyiek is ezért szeretnek ott lakni, a békák meg a mocsár esete..)
ez persze inkább költői kérdés, de azért mégis reménykedem.
Oda is lehetne szervezni egy kis tekerést, ha itt is kihagyják a sávot a tervekből. Pláne ha eu-s pénzből megy az útfelújítás.

"Élhetőbb Bartók Béla utat" néven van kirakva az arckönyvre, bemásolom ide a tartalmát:

Részletek
Hallottál róla, hogy a főváros kerékpársávokat és szélesebb járdákat tervezett a Bartók Béla útra? És arról is, hogy most az építkezés közben derült ki, hogy lesöpörték az asztalról a kész terveket?

A Bartók Béla út Budapest egyik legjobban fejlődő utcája. A megváltozó igényekhez igazodva a főváros kerékpársávokat és szélesebb járdákat tervezett a Bartók Béla útra. A kész terveket azonban utolsó pillanatban lesöpörték az asztalról, az utat a mostani felújítás után a régi állapotára akarják visszaépíteni. Hírek szerint még a mostani járdából is elvesznek.  tovább »

Tegnap tűnt fel: A Bartók Béla út Kelenföld felőli részén, tehát ott ahol egyáltalán létezett bringasáv, megkezdték
annak ellehetetlenítését. Azokon a szakaszokon, ahol a villamosmegálló miatt összeszűkül az út, sárga matricákkal
jól láthatóan áthúzták a bringasávot. Illetve ott is, ahol az oldalsó keresztutcákból rákanyarodó autók keresztezik azt. A kérdés már csak az mégis mi eme zseniális ötlet kidolgozójának elképzelése
a bringás közlekedésre eztán? Innentől kezdve el lehet ütni azokon a részeken a bringásokat, mert ott immáron
nincs bringasáv? Vagy minden bringás minden egyes megállónál kanyarodjon fel a járdára, vagy a villamossínre?  tovább »

Úgy érzem ezt a hírt mindenkivel meg kell hogy osszam, hiszen világunkat komoly veszély fenyegeti, ha bárhol három dimenzióban megindulhat a pinanyomtatás, ezt jól látják a japán hatóságok!
http://444.hu/2016/05/09/a-japan-birosag-felmentette-a-pinakajak-alkotojat

Egy ilyen fajsúlyos hír nem kerülhet be egyszerűen a "most olvastam"-ba.

Hát ha ez tényleg így van az nagy gáz. 1-2 centi miatt kiesni, ez enyhén szólva nem lehet véletlen. Tarlós mentségére váljék, ő ha jól emlékszem már az első buszbeszerzésnél sem örült a Merciknek, így azért van egy jó pontja is.
Akkor ha jól emlékszem az volt a hivatalos indoklás, hogy a bank nem volt hajlandó magyar buszt lízingelni. Kíváncsi leszek most hogy alakul tovább a történet.

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/27/kigolyozza_tendereibol_a_v...

Tegnap láttam ezt a műsort:
http://www.echotv.hu/video/110206/20160122_Melymagyar
(a videó első része főleg a BKV-ról szól)

Én úgy veszem észre hogy jelenleg a kormánytól sem idegenek azok az elképzelések amiket itt hajtogatunk már évek óta. Akkor már csak az a kérdés mikor kapcsol nagyobb fokozatba az élhetőbb város kialakítása.
A Lánchíd kapcsán itt a fórumon is felmerült hogy ez csak is kizárólag azért nem történik meg , mert a vezetés nem akar ilyen irányba elmenni, hiszen fél az autósok dühéből akadó szavazatvesztéstől. Gyakorlatilag már csak ez az egyetlen érv maradt amellett hogy nem történnek komolyabb átalakítások a főútvonalakon.
(És egyéb területeken) Természetesen ide értődnek a bringás beruházások a főútvonalak mentén.  tovább »

Az utóbbi években egyre több korszerű busz van forgalomban, a legújabb dízelektől kezdve az öszvérig (Volvó hibrid).
Arra lennék kíváncsi, hogy ezek fogyasztásban vajon mennyiben térhetnek el a régi, talán még szívódízel Ikarusoktól?
Megtakaríttatik akármennyi üzemanyag, vagy a megtakarítás ha létezik mind el lesz használva a légkondi üzemeltetésére?
Nemrég tudtam meg egy buszvezetőtől akivel szóbaelegyedtem, hogy ugyanis az új buszoknál télen a kipufogógázok helyett (a la Ikarus) télen is a légkondit használják főtésre, ami szerintem elég barom egy megoldás.  tovább »