Teljesen hibás gondolkodással akarnak teljesen hibás törvényt hozni: az új boltoknak kötelező legyen legalább a törvényben meghatározott számú parkolót létrehozniuk. Méghozzá azért, hogy ne nyíljon sok kis bolt a belvárosban és ne okozzon ott nagy forgalmat.

http://index.hu/gazdasag/2013/10/29/parkolo/

Mindenkit megnyugtatnak, hogy nem zárnak be vonalakat:
http://mno.hu/gazdasag/nem-zarnak-be-vasutvonalakat-1058711

Közben a mellékvonalakon, ahol egyébként is kevés vonat jár drasztikusan akarják csökkenteni a vonatok számát. Napi 2-3 vonat irányonként. Ez gyakorlatilag használhatatlan, az utasok száma nullára vagy annak közelébe fog csökkenni, 5 óránként járó vonathoz nem lehet igazodni.

Pedig a vasút utasainak száma hosszú idő után először emelkedett:
http://mno.hu/gazdasag/tiz-eve-nem-volt-ilyen-a-mav-nal-1058412  tovább »

Mostanában elkezdtem gondolkozni azon, hogy a 17. kerület, azaz egy külső kerület kerékpáros közlekedését hogyan lehetne javítani. Sok helyen úgy látszik, hogy a kerékpározást nagyban segítené egy-egy meglévő földút kerékpárral jól járhatóvá tétele valamilyen módon. Viszont aggódok ezeknek a megoldásoknak a környezeti hatása miatt. Itt leírom, hogy mik az elképzeléseim és várom a nálam tájékozottabbak véleményét.  tovább »

Itt a legújabb hír, ami alapján a bicikliseket akarják szívatni:
http://balesetmegelozes.neobase.hu/content/megyei-balesetmegel%C5%91z%C3...

Állítólag a kerékpárosok okozzák a balesetek 20 %-át. A statisztika részletes adatait nem találtam meg, de sejthető, hogy most is kb. az a helyzet, hogy:  tovább »

Vannak, akik valamilyen okból (pl. egyensúlyozni nem tudnak) nem tudnak kétkerekű kerékpárral menni, de háromkerekűvel tudnak és mennek is. A KRESZ ugyanakkor a kettőnél több kerekű kerékpárokat kitiltja a kerékpárutakról és gyalog- és kerékpárutakról. Az úttestet ugyanakkor ezek KRESZ szerint használhatnák akkor is ha van mellette kerékpárút. Viszont sokszor a kerékpárút/gyalog- és kerékpárút melletti úton táblával tiltják a kerékpározást, ami a kettőnél több kerekű kerékpárokra is vonatkozik. Így pl. triciklivel nincs lehetőség szabályosan menni, amivel sok helyről kitiltják azokat, akik valamilyen, pl. egészségi ok miatt triciklivel mennének.  tovább »

Az Index cikk:
http://index.hu/belfold/2010/10/31/szukitene_az_erdekkepviseleti_szervek...

Részlet a cikkből:

"A javaslat szerint társadalmi és érdekképviseleti szervek a jövőben nem indíthatnának jogorvoslati eljárásokat közigazgatási hatósági eljárások esetében.

Az indoklásban az áll, hogy a tapasztalatok azt mutatják: "a társadalmi szervezetek fellépése nem minden esetben az eredeti jogalkotói szándékot szolgálta", a módosítás pedig a visszaélések elkerülése és az eljárások hatékony és gyors lefolytatása érdekében indokolt."

A törvényjavaslat, amiről szó van:
http://www.parlament.hu/irom39/01492/01492.pdf

Nem igazán értek a témához, de nagyon gyanús, hogy ez nagy lépés lenne rossz irányba.  tovább »

Megnéztem a saját négy biciklimet, hogy szabályosak-e, megfelelnek-e a KöHÉM rendeletben szereplő előírásoknak. Természetesen nem. Kíváncsi lennék, hogy van-e itt olyan, akinek a kerékpárja és annak kiegészítői megfelelnek a törvény betűjének.  tovább »

Az Egyesült Államokban - valószínűleg a drága benzin hatására - erősen csökkent a közlekedési balesetekben meghaltak száma. Márciusban 18, áprilisban 14, májusban 9 százalékkal történt kevesebb haláleset, mint az előző év azonos időszakában.

Hasonló csökkenés volt 1973-1974-ben, az olajembargó idején és az alkoholfogyasztás korhatárának 21 évre emelése után is.

Az utakon megtett távolság 1,8 százalékkal csökkent, a balesetek nagyobb mértékű csökkenése a vezetési szokások megváltozásával magyarázható.

Bővebben:  tovább »

"Magyarország az Európai Bizottsághoz fordult, úgynevezett derogációt kérve, hogy csökkenteni lehessen a gázolaj jövedéki adóját. A testület azonban továbbra sem ért egyet az adócsökkentéssel - mondta Kovács László adóügyi biztos pénteken az MTI-nek."

"Ha adócsökkentés lenne, akkor az egyre növekvő árak és a közben változatlan fogyasztás egyre több pénzt vonna ki a tagállamok költségvetéséből, és ez a pénz végső soron az olajtermelő országokat gazdagítaná - mutatott rá Kovács László."

A teljes cikk:
http://tinyurl.com/3n56bk

A bioüzemanyagok nagyarányú termelése bűntény az emberiség ellen, mert emiatt is drágulnak az élelmiszerek, mondta az ENSZ különleges élelmezési jogi jelentéstevője, Jean Ziegler hétfői rádiónyilatkozatában.

http://index.hu/tudomany/kornyezet/biou080414/