Kaló Gábor(30):
Budapesten így is gyakoriak a dugók, hét végére kellett volna tenni az autómentes napot.
(Blikk)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
bharsi. képe

Budapesten így is gyakoriak

Budapesten így is gyakoriak a dugók, a garázsba kellett volna tenni az autót. (nem csak az autómentes napon..)

2
panirozott elme képe

Budapest teljes belső

Budapest teljes belső kerületéből ki kellene tiltani a kocsikat és irány gyalog, kerékpárral, baráttal, barátnővel, egyedül, gyerekkel, gyerek nélkül, de legalább egészségesen.

3
szupertehén képe

Szerintem azt kéne tenni,

Szerintem azt kéne tenni, mint Londonban - pénzt szedni a körúton belüre érkező autóktól és a parkolást luxusárban meghatározni. És akkor nem kitiltva lennének az autók, hanem elterelve. És persze ezt a Nagykörúton belül értettem :)

4
robifiu képe

ezzel az a baj, hogy aki a

ezzel az a baj, hogy aki a belvárosban lakik, az nem tud "otthon" parkolni.
egyébként ha a belvarosban nem az úton parkolna mindenki, akkor nem 1 sávos egyirányú utak lennének.
ez az egész varos el van baszva. le kellene tolni néhány ocsmány 120 éves életveszélyes házat, a helyére mélygarázs + normális lakóház. na és persze sok őrzött bicajtároló :)

5
dezso képe

1. OFF nálunk nem

1. OFF nálunk nem építenek normális lakóházat (kevés kivételtől eltekintve) ON
2. a mélygarázs forgalmat vonz
3. a szélesebb vagy átjárhatóbb utak szintén, és a normális élettől veszik el a helyet.

Ha mondjuk a parkolóhelyeket befásítanák, és így az utak továbbra is egysávosak-egyirányúak maradnnának, akkor lehet megoldás a mélygarázs. Szerintem.

6
robifiu képe

1. nincs vita, ez igaz

1. nincs vita, ez igaz sajna
2. a mélygarázst az ott élőknek gondoltam, hogy ne az úton kelljen parkolni úgy, hogy utána egy mentő sem bír már elmenni a dugó miatt.
3. ez igaz. de úgy vélem, hogy a forgalom stagnálása esetén (vagyis nem vesz mindenki még 621 autót, mert van hely) csökkenne a dugó (nem 1 hanem 2 sávból kanyarodhatnának, ezért pl kevesebb lenne a sorban állás)

ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy vegyen mindenki kisbuszt, mert abban jobban elfér a gyerek uzsonnás doboza. az alternativ (bár nemtom miért alternatív. manapság az autó a "normál"?) közlekedés lenne a megoldás, bár a szmog el fog tűnni a kőolajjal együtt hamarosan, azért nem kellene addig várni.

7
Nyüzüge képe

Az egyirányú utcákban nem

Az egyirányú utcákban nem csak az ottlakók parkolnak most, hanem akik bementek dolgozni ügyet intézni stb. Ha ezek az emberek bicajon/trolival stb. mennének (mehetnének) oda, talán már nem is lenne olyan sok autó az utcán.
A londoni megoldás nekem is szimpatikus, hiszen nem csak a parkolással vesz el a helyet egy autó a (kis) belvárosban, hanem a közlekedéssel is (vö. dugó). Persze az nem mindegy, ki mikor mennyit fizet a behajtásért...

8
tectonix képe

a 120 eves hazakat inkabb

a 120 eves hazakat inkabb fel kene ujitani mert van koztuk par szep darab. es nem ocsmany lakoparknak nevezett szines panelokat meg uveg+beton irodahazakat epiteni

szelesebb ut tobb beton. az nem annyira jo.
inkabb kevesebb beton tobb fa es zold park

parkolohazak. tobb autot ugyan nem vennenek de meg az is beverekedne magat a varosba aki eddig a szelen letette az autot

a koolaj es a szmog eltunese nem fog egyhamar bekovetkezni. eleg nagy olajkeszletek vannak meg a foldon amit ki lehet termelni.
de azt szerintem kivarni se lehet mert elobb pusztul el minden a foldon minthogy az osszes letezo koolajat kitermeljek

london a jo pelda szerintem is. aki be akar jonni a varosba fizessen erte plusz fizessen csillagaszati parkolast. (aki ott lakik annak legyen parkolohelye)
akkor legalabb tenyleg csak az jonne be akinek szukseges es akinek megeri kifizetni a munkaja miatt

9
voodooo képe

az a helyzet hogy rengeteg

az a helyzet hogy rengeteg olyan szakember van, aki meg tudná mindani hogy egy vagy két sáv, parkolóház vagy partk, meg eccerően hogy mi a megoldás... csak a vezetés fatökűsége, és a sok "kis" kerületi önkorményzat vitatkozása miatt sose lessz semmi változás... ha szar a rendszer ( nem politikai "balos jobbosra" gondolok) akkor az autós+biciklis semmit nem tehet.

10
Városibiciklizésbarátai képe

Amszterdamban már 10 éve,

Amszterdamban már 10 éve, amikor ott voltam, a helyi lakosok is fizettek a parkolásért. Nem is keveset, éves szinten 100.000 HUF-nak megfelelő összeget (10-évvel ezelötti ár!!!)

Lenkei Péter
Városi Biciklizés Barátai Egyesület, ügyvivő

11
venter képe

hat azert londonban sem

hat azert londonban sem fenekig tejfel az elet. jovok a belvarosba nyugatrol, ott a 8fontos resz elott a dugoban megdoglesz a kipufogogaztol. bent meg tovabbra is picsasokan vannak. es a taxik neha megtolnak hatulrol.. >)

12
kjoe képe

azért ez sem rossz: "Garai

azért ez sem rossz: "Garai Gábor (28) meggondolatlan kampányfogásnak tartja az autómentes napot"...??????

13
lvsti képe

őszintén, mit vársz a

őszintén, mit vársz a blikktől? :)

14
kjoe képe

ok, igazad van, de nem csak

ok, igazad van, de nem csak a blikkel van a hiba, hanem az emberekkel is...jaj de unom a politikát...

15
Nyüzüge képe

Lehet, hogy negatív vagyok,

Lehet, hogy negatív vagyok, de úgy tűnik, beindultak a reflexek. A felvonulás a városvezetéstől akar valamit, vagyis a szervezők nem szeretik az önkormányzatot, vagyis nem szeretik Demszkyt, tehát a másik oldalhoz tartoznak...
Ne legyen igazam, de manapság sajna sokan balos-jobbos szemüvegen át látják a világot. A média pláne...

16
orsi képe

De így nagyobb a

De így nagyobb a hatékonyság!

17
lvsti képe

Na, beindult az internetes

Na, beindult az internetes rémhírkeltés is az origo részirül:

http://origo.hu/itthon/20050921biciklisek.html

Kíváncsi vagyok, ezt mire alapozzák: "A biciklisek miatt 18 órától időszakosan több helyen is leállítják a forgalmat. A 4-es és 4-es gyors buszok csak a Gyöngyösi út és a Mexikó út között közlekednek. A 4-es és a 6-os villamosok este hat órától pedig a Moszkva tér és az Oktogon között, valamint a Blaha Lujza tér és a Dél-Budai végállomások között járnak."

Ugyanis a BKV oldalán ezt olvashatjuk: "A vasárnapi rendezvény elsősorban a kisföldalattival közelíthető meg. A forgalom elől lezárt Andrássy út miatt a 4-es autóbuszok terelt útvonalon közlekednek, a főutat keresztező villamos és trolibuszforgalom közlekedése nem változik. Szeptember 22-én, a Nemzetközi Autómentes Napon az Andrássy útat lezárják járműforgalom elől, de a felszíni tömegközlekedés, így a 4-es autóbuszok a munkanapi forgalmi rend szerint zavartalanul járnak."

18
zsuzska képe

Nem az origo kelti a

Nem az origo kelti a rémhíreket, a főváros hivatalos portáljáról szedték:

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=automentesnap#A2

19
lvsti képe

Akkor már csak azt nem

Akkor már csak azt nem értem, hogy ezt ők találták ki és erről a BKV nem tud, vagy ilyen gyenge a BKV PR csoport? :P

20
urga képe

TV2 - tegnapi Tények:

TV2 - tegnapi Tények: "Dugóval a dugó ellen" Fel tudná tenni valaki?

21
norikon képe

a tv2 oldalán meg lehet

a tv2 oldalán meg lehet tekinteni az adást, itt a tények oldala:

http://www.tv2.hu/Hirado_index.php

aztán katt a dugós címre. nem firefox kompatibilis, explórerrel próbálkozzatok.

amúgy a műsor a címével ellentétben meglepően korrekt, semmi bunkó anyázás, megszólal a "főváros", nameg a kükü.

22
Krizso képe

Figyeljétek meg, h jövőre

Figyeljétek meg, h jövőre a sok autós tiltakozás és atrocitás miatt BE FOGJÁK TILTANI az autómentes napot! :(

23
okosbiciklis képe

És érdekelne minket, ha

És érdekelne minket, ha betiltanák az autómentes napot? Akkor is ott lennénk... csak hangosabban...

24
Lolka képe

Te valóban nagyon okos

Te valóban nagyon okos biciklis vagy! Sok ilyen és nálad okosabb biciklisre lenne szükség és akkor elhúzhatnátok a hegyekbe bringázni.

25
ubi képe

Nem szörnyű érzés, hogy

Nem szörnyű érzés, hogy a magyar emberek egy jókora része ennyit ért meg a kis eszével egy ilyen szuper kezdeményezésből, hogy dugó lesz? Hogy fikázás közben nem veszik észre, hogy dugó már van régóta, és hogy talán végre elkezdődik valami pont ez ellen? Valami nagyon nem stimmel az emberekkel... De ugye leszünk 20ezren jófejek holnap?

26
ubi képe

Leszünk-e 20ezren?

Leszünk-e 20ezren? Válaszolok saját magamnak... szóval időnként megnézem a google-ban a magyar criticalmass linkek számát. Tavaly tavasszal, amikor beindult a honlap, volt kb. 200 link, aztán augusztus végére felment 3-4000 köré. Most ismét megnéztem: 18800! Azaz majdnem húszezer szervezőnk már van! Éljen!!!

27
turbo képe

Még annál is többen! Egy

Még annál is többen!
Egy ismerős lány csak hallotta, hogy lesz CM és csapatot szerveznek dunakesziről. Szerinte kb. 40-50-en fognak feltódulni a vonatra bringástúl és vágány utcátol már bringával jönnek :D

És ez csak !egy! csepp a tengerben!

28
dezso képe

Mondjuk nem kicsi csepp. Mi

Mondjuk nem kicsi csepp. Mi innen (30 fős cég) megyünk minimum hárman (plusz legalább egy családtag).

29
spman képe

a cég 10%-a nálunk is kint

a cég 10%-a nálunk is kint lesz (5-6 ember)

huuu már alig várom :))))

30
robifiu képe

csak azt nem értem, hogy ha

csak azt nem értem, hogy ha rinyál a sok atomláma, akkor miért nem vesz ki szabit arra a napra (évente 2), és takarodik be a tv-je elé. mert gondolom a többség pont azér rohan haza hogy a büdös C-t nézze a retekklubbon. de gondolom a sok tuskó fejében még véletlenül sem fordul meg, hogy metróval menjen el a felvonulás (szó szerint) alatt.
sajnos igazából képtelenek felfogni, hogy az autómentes napon nem kocsival kellene illene mászkálni, persze akkor is bírnak sírni, mikor emelkedik az üzemanyag ára.

31
mennyus képe

tök jó autómentesnap,

tök jó autómentesnap, múltkor is kint voltunk és most is kint leszünk, de százezerszer jobb lenne ha nem suliból kéne menni, és nem úgy, hogy tudom holnapra van még egy csomó lecke...ez így sucks...

32
panirozott elme képe

Nekem kocsim is van.Imádok

Nekem kocsim is van.Imádok kerekezni és imádom a friss levegőt. Ideje lenne nem csak ilyenkor elmagyarázni semmirekelő politikusainknak is, hogy ők is járjanak kerékpárral dolgozni. De ne csak kampány céljából. Nemrég vidékről hazafelé jőve láttam Budapest felett egy hatalmas szmogfelhőt. Ezt kell szagolniuk az itt lakóknak. Bár van kocsim, de ritkán használom, de ha a tömegközlekedés minőségileg jobb lenne, gyorsabb és több eszköz állna rendelkezésre, biz Isten azzal járnék. Igy marad a kerékpár és néha az autó.

33
turbo képe

Politikusok

Politikusok bringával/BKV-val??!?!

Te mit képzelsz!? Ezt nem engedhetik meg maguknak, az ő poziciójukban!!!!!

//Minnyá' szarrá röhögöm magamat!! :D\\

(London polgármestere is csak azért jár metróval mer egy senkiházi???)

34
Luke képe

Én kicsit darázok azután

Én kicsit darázok azután az ellenkampányba oltott uszítás miatt, amit a blikk és a slgrdio jobbágyai műveltek.
Tudjuk hogy a magyar mennyire szeret hőzöngeni sajnos..
Ha gondoljátok közkívánatra felrakom a bocskor mobilszámát, és lehet nála reklamálni:))

35
cat képe

előre is köszi! ;-) -- c

előre is köszi!
;-)

--
c

36
panirozott elme képe

Tedd fel. Amúgy is imádom

Tedd fel. Amúgy is imádom Bochkort, mint Győzikét.

37
urga képe

Lesűlyedni a szintjére?

Lesűlyedni a szintjére? Minek?

38
Luke képe

Igazad van. megtehetném, -

Igazad van.
megtehetném, - tényleg - max Kükü leszedi, de ezzel az ügynek ártanánk többet..
majd a hazai kerótársadalom radikálisabb rétege megteszi, amit meg kell..

39
Gergő képe

London polgármestere

London polgármestere tényleg egy szarházi:-) Amíg kint laktam végig ezt hallgattam...amúgy lehet hogy e téren jófej,de én sem tartom egy jófejnek:-)

Amúgy holnapra izzítom magam,a családom az exeket,a vevőket a boltomban...Ha csak a családom kijön már vagy 15ezerrel többen leszünk:-)

40
urga képe

:))))

:))))

41
bettina képe

ráadásul a képviselőknek

ráadásul a képviselőknek asszem ingyen van a bkv, úgyhogy simán járhatnának, ha...

de amíg a seggük alá teszik a szolgálati autót, úgyse fognak 'leereszkedni'!

42
Városibiciklizésbarátai képe

Budapesten így is gyakoriak

Budapesten így is gyakoriak a dugók, meg se kellett volna veni az autót.

Lenkei Péter
Városi Biciklizés Barátai Egyesület, ügyvivő

43
Luke képe

Budapest így is úgy is egy

Budapest így is úgy is egy élhetetlen, elfuserált város marad
Jáksó: Baromság az autómentes nap
2005-09-21

Budapest- Jáksó László szerint a csütörtöki autómentes nap teljes őrültség. Budapest így is úgy is egy élhetetlen, elfuserált város marad.

Jáksó László szerint a holnapi autómentes nap keretében megtartott biciklis felvonulás egy őrültség, mert ez nem megoldás semmire:

- Az egész dolog ott kezdődik, hogy rakjuk le az autónkat. Ez eddig rendben van. És aztán? Ettől bármi változni fog? Budapest akkor is egy élhetetlen, kibírhatatlan város marad” - kelt ki magából a Blikk.hu-nak a műsorvezető. - Az egésszel nem értek egyet, és kifejezetten bosszant is a dolog. Na nem azért, mert megbénul a város, hanem mert aki ebben a városban biciklizik, az előbb-utóbb meghal. Magának is egy hónapot adok. Nem értem, minek erre az embereket biztatni.

Jáksó elmondása szerint több kedves barátot is elvesztett az elmúlt hónapokban. Mind biciklis vagy kismotoros balesetben hunyt el.

- Ez a város a biciklizésre tökéletesen alkalmatlan. Budapest egy szar, elfuserált város úgy ahogy van - tette hozzá.

Kérdésünkre elmondta, nem azért hagyja otthon az autóját, mert egyetért a rendezvény üzenetével, hanem mert egyébként is szokott BKV-val jár. Nem esik le a karikagyűrű a kezemről, sőt, az ujjam sem esik le, ha BKV-ra kell ülnöm. Büdös, koszos, de alapvetően egy jópofa dolognak tartom.

A szeptember 22-i autómentes nap keretében megrendezett "Critical Mass" elnevezésű biciklis rendezvény állítólag több híres embert is megnyert már az ügyének. A rendezvény szervezői Jáskó László mellett Geszti Pétert és Till Attillát is mint támogatójukat hírdetik. A Blikk.hu értesülései szerint azonban ennek nem minden híresség tud eleget tenni.

44
Saint képe

ezaz! Romboljuk le! Ez a

ezaz!
Romboljuk le!

Ez a Jáksó mindigis egy f**nak
tünt,de most már végképp az is marad.
Egy ilyen cikket publikálni...

45
Lacii képe

Olvasd el még1x. "Jáksó

Olvasd el még1x.

"Jáksó elmondása szerint több kedves barátot is elvesztett az elmúlt hónapokban. Mind biciklis vagy kismotoros balesetben hunyt el."

Ezért nem mondja senkinek hogy tekerjen, lehet hogy téged is megrázna a dolog.

Egy kis megértést légyszi.

46
cat képe

ez oké, és riszpekt

ez oké, és riszpekt is.
Csakhogy vajon hány barátot, ismerőst vesztett el autóbalesetben, vagy annak folyományaként?

mindegy, holnap sütni fog a nap, és bringázunk egy vidámat, és jól is fogjuk magunkat érezni!
csakazértis.

aztán persze pénteken ugyanúgy meg kell küzdeni azért, hogy megadják az elsőbbséget...

--
c

47
Lacii képe

pénteken ugyanúgy meg kell

pénteken ugyanúgy meg kell küzdeni azért, hogy megadják az elsőbbséget...
.. de mi akkor is bringázunk, és jól fogjuk magunkat érezni :)

48
robifiu képe

nem értem hogy mi a baj,

nem értem hogy mi a baj, nem azt monta hogy f*sz aki holnap tekerni mer. azt monta hogy ettől nem lesz vasárnapra bicajút. nem él benne a lelkesedés. az pedig, hogy életveszéályes a sok gyökér közt tekerni (1 órája majdnem elütöttek a zebrán, gyalogosan, zöld nekem), nem újdonság gondolom senkinek sem.

49
urga képe

"Nem azt monta hogy f*sz aki

"Nem azt monta hogy f*sz aki holnap tekerni mer."

Csak azt, hogy barom, aki holnap teker. Ami azért nem pozitív hozzáállásról tanúskodik...

50
kjoe képe

a bumeráng fórumából

a bumeráng fórumából csemegézett gyöngyszem:
"Z.suzsa sze. 20. 8:54
Helló!
Hallgatom ezt a biciklis ökörséget. Teljes mértékben felháborít. Én Kerepesen lakom. A 30as út 2szer 1 sávos a bicikliseknek pedig van egy három méter széles sáv, amit évente 2 bicilis ha használ.Viszont a kocsik torlódnak a lámpák miatt. Ezt szívják a levegősök."
no, én hetente min. 2 szer, de néha 6szor is használom az említett "bicikliutat", azért idézőjelben, mert ez sem igazi bringaút, gyakorlatilag csak a járdára felfestett sárga csíkról van szó, amit mind z autósok, mind a gyalogosok nagy ívben lesz@rnak...tele van kátyúkkal, 1 kiadós eső után napokig megáll a víz a gödrökben. hiába tűzdelték tele a zöld fémoszlopokkal, azok max. arra jók, hogy a bringások a lábukat törjék rajtuk, mert az autósok teljes lelki nyugalommal felállnak 5 méterrel a pózna után. már nem győzöm gyűjteni a nyálamat, ha arra járok...kromofágra is gondoltam már, az hatásosabb lenne. és igenis használják azt a bringautat, igaz, középkorú és idősebb emberek, akik pl. ott járnak dolgozni- számukra szerintem létfontosságú az a bringaút, arra használják, amire való. azt nem tudom, mit szólnának az autósok, ha mondjuk 50 bringás felmenne az M7-re és lezárnák egy időre a forgalmat. mert annak, aki kerekezik, a bringaút olyasmi lenne, mint az autósoknak az autópálya, elvileg gyorsan, egyenletes sebességgel, kevesebb fogyasztással, nagyobb biztonságban lehetne haladni. de persze nem Bp-en...

51
Malsky képe

Azért abban igaza van a

Azért abban igaza van a jáksonak hogy nem fog változni semmi mert ezután sem adják meg az elsöbbséget...

52
dezso képe

Hát, valószínűleg nem.

Hát, valószínűleg nem. Ellenben attól, ha elgondolkodik mondjuk 1000 ember a felvonulás üzenetén (a felvonulókon kívül), és átrendezi az autóhasználatát, akkor igenis élhetőbb lesz a város. És kevesebben fogják nem megadni az elsőbbséget. Vagyis talán mégis igen?

53
kerekkoto képe

Ha az 3 méter széles,

Ha az 3 méter széles, akkor én vagyok a Mahatma Gandhi...

54
kerekkoto képe

"Jáksó elmondása szerint

"Jáksó elmondása szerint több kedves barátot is elvesztett az elmúlt hónapokban. Mind biciklis vagy kismotoros balesetben hunyt el."

Mesélje el már nekem valaki, hogy ennek mennyi az esélye? 1:1000000 (Mármint annak, hogy valakinek annyi "barátja" legyen, hogy azok közül vígan elveszejthet többet is pár hónap alatt kerékpáros, vagy kismotoros balesetben?)

55
phcalvin képe

Üdv! Én teljesen megértem

Üdv!
Én teljesen megértem azok felháborodását, akik várakozásra fognak kényszerülni, sajnos mivel hétköznap van többen lesznek, akiknek várakozniuk kell. DE: előre be lett harangozva sok helyen, hogy aki tudja elkerülhesse. Így tud több emberhez eljutni a felvonulás híre, habár sajnos igen negatív felhanggal, mert a nemes eszme megint el lett b***va, és a szivatást látja benne minden média által befolyásolható ember. Kár, hogy a piszok bulvár sajtó most is a feszültség keltéssel operál. Itt nem arról van szó, hogy a biciklisták most meg akarják "szivatni" az autósokat. Kár, hogy kiforgatják. Én alapból nem is az autó mentes nap miatt megyek ki. Ki a rákot érdekel, hogy néhány Ny-i városban minek nevezik, meg ilyen demszki félék miket hírdetnek. Én nem az autó mentes napra megyek, hanem a biciklis felvonulásra. Felőlem lehetne 1000-szer ennyi autó is (persze, ha nem füstölnék tele a várost, mert attól megpusztulnak az emberek), nekem az a fontos, hogy a biciklizés öröm legyen, és biztonságos a városban. Őszintén szólva felőlem lehetne ez a felvonulás bárhol, akár a városon kívül is, de kétségkívül így hallanak róla a legtöbben.
Én (is) kérek elnézést az esetleges kellemetlenségekért!
A másik, ha normális tömegközlekedés lenne, reális árakkal, relatív tisztán tartott járművekkel, kevesebben járnának autóval, amitől kevesebb dugó lenne, így gyorsabb lehetne. Manapság egy jó kondiban lévő ember Budapest teljes területén bárhova hamarabb eljut, mint BKV-val.

56
karlsruhe képe

légy szíves NE rakd fel a

légy szíves NE rakd fel a slágeresek telefonszámát. ne keressük a konfliktust!
a szervezők nevében is: köszi.

57
RML képe

vki tudja hol lehet elérni

vki tudja hol lehet elérni a keddi blikk ominózus "hülyék vagytok" címlapját?

köszi

58
kerekkoto képe

Ez engem is nagyon

Ez engem is nagyon érdekelne. Kirakom otthon a rácsos ágyam fölé:-)