Most hogy lerágtuk az utolsó csontot is a felvonulással kapcsolatban, szeretnénk megosztani veletek terveinket, és velük együtt azt a célt is, ami miatt a criticalmass.hu létrejött.

A felvonulás elég nagy figyelmet hozott a kerékpározásnak. Az is látható, hogy elképesztő ütemben nő a budapesti hétköznapi biciklisták száma. Már az is felmerült, hogy akár 1-2% bevételkiesést is okozhat ez a BKV-nak. A téltől ugyan még tartunk, de biztosan sokan tapossuk majd a pedált a hideg hónapokban is.

Bármennyire is sikeresek a Critical Mass felvonulások, nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy a bennünk buzgó bringás öntudat ne csak ezek szervezésében nyilvánuljon meg. Rengeteg dolgot kell még megoldanunk. A criticalmass.hu oldalt most nagyjából 1500-an olvassuk rendszeresen. Aki még mindig itt van, biztos nem csak a bulit látta a CM-ben. Amit most ajánlani szeretnénk az egy csomó munka. Felsoroljuk, hogy mikre gondolunk:

  1. Szeretnénk elkezdeni egy kampányt a budapesti biciklisták között, a villogó, lámpa, és bukósisak elterjedéséért. Ennek már vannak gyökerei, hiszen például a Fekete Tekerés felvonulások profin képviselték ezt, illetve a bicikliutakon terjedő matricás-szórólapos lámpanépszerűsítő akciók is elég jók. Ezekre mi csak ráerősítenénk. A CM letölthető szóróanyagainak mintájára (ha valaki elküldi) feltennénk a már létező aktivista szórólapokat és matricákat, megpróbálunk sajtóközleményekkel egybekötött esti villogó osztásokat szervezni a bicikliutakon, illetve amennyiben sikerül, ehhez támogatókat is toborozni. Osztogathatjuk az általunk megírt, de a Főpolgármesteri Hivatal által többtízezer példányban kinyomott városi bringás szórólapot is.
  2. Nyomunk még egy emlékpólót, aminek a bevételéből - kiegészítve a már meglévő 250 ezer forintot - olyan célokat finanszíroznánk, amivel egyébként senki sem foglalkozna. Ezek között lehetnek akár karitatív célok, mint pl. a Vakok Tandem Klubjának szerény támogatása, vagy ha az szükséges, az első pontban említett akciók segítése. Nagyobb tervünk egy kb. 400.000 forintos, a bicikliút aszfaltja alá építhető kerékpáros forgalomszámláló kihelyez(tet)ése a budai kerékpárútra, esetleg pályázati úton hozzányert, vagy a fővárostól hozzákunyerált pénzből egy másiké a pesti oldalon. Ezzel hiteles, akár naponta/hetente frissülő adataink lennének a budapesti kerékpározási szokásokról, és az évszakok, hó, eső, napszakok, felvonulások hatásairól elég pontos adatokhoz juthatnánk, amit folyamatosan felhasználhatunk az aktivista munkához. (pénzköltésről a honlapon szavazunk)
  3. Kitűznénk egy ma még elérhetetlennek tűnő célt is: BICIKLISÁVOT A KÖRÚTRA! Propaganda- és aknamunkába fognánk, hogy a Margit hídtól a Petőfi hídig Pesten és Budán, főként a parkolósávok helyén, lehetőleg teljes kerékpárút-gyűrű létesüljön. Ezét is matricázhatunk, szórólapozhatunk, sajtózhatunk, felvonulhatunk, lobbizhatunk, naponta direkt arra tekerhetünk, vagy amit csak el tudtok képzelni. A körút már így veszélyesen (nyíló kocsiajtók) is a legsűrűbb kerékpárforgalmú autóút Budapesten, és minden szakértő megegyezik abban, hogy egy itt létesülő kerékpárút hetek alatt a budapesti bicikliúthálózat artériája lenne. 20-30 év múlva biztosan lesz is itt bringaút, de addigra lehet hogy már nem tudunk biciklizni :), úgyhogy jó lenne ezt 3-4 éven belül kiharcolni.
  4. Szeretnénk egy szintén az interneten tárolt gyűjteményt létrehozni azokból a példákból, amiket Nyugat-Európában járva láttok, fényképeztek, vagy az internetről gyűjtötök, majd a Kerékpárosklub segítségével ezek közül a lehető legtöbbet kiénekelni a Főváros illetékeseiből.
  5. A criticalmass.hu oldalt szeretnénk egy lapcsaláddá fejleszteni, ami nem csupán linkelést jelent, hanem nagyon komoly együttműködést a már létező, és ezután létrejövő neten szerveződött kerékpáros közösségek között. Kezdésnek a főblogba írási (poszt) jogot adnánk az eddig városi biciklizés terén aktív kezdeményezéseknek, és nem csak futároknak mint eddig. Azaz a szerkesztési jogokat megosztanánk. Ilyen lenne a bringaut.freeblog.hu , a Fekete tekerés, bennünket támogató újságírók, de időszakosan, vagy akár tartósan a Főváros, illetve más hivatal bicikliügyben illetékes képviselője is kaphatna ilyen jogosultságot. Természetesen a túra-, vagy szabadidőcélú szervezetek képviselői is, de nagyon szigorúan szeretnénk ragaszkodni ahhoz, hogy a criticalmass.hu szorítkozzon az ő esetükben is a városi bringás aktivizmusra. Természetesen linkcenter jellegű utalások a túracsoportokra is lennének.

Hogy ezekből a tervekből és célokból mi válik valóra, és amibe belefogunk, mennyire lesz sikeres, csak tőlünk, a criticalmass.hu látogatóitól függ. Az interneten szervezett felvonulással nagyon megelőztük a korunkat, és egy sok elemében teljesen új, számunkra is járatlan stratégiával sikerült létrehozni a világ egyik legnagyobb Critical Mass felvonulását. Ez nem 10-20, hanem többezres szervezői csapatot igénylő projekt volt, csakúgy mint a fenti (és remélhetőleg újabb és újabb) ügyek érdekében szerveződő közösség előtt álló kihívások. Ha csak 4-500 embernek az lesz Budapesten a hobbija, hogy feléleszt egy addig sosem létező városi biciklis kultúrát, akkor bármit elérhetünk, mert rajtuk kívül is számíthatunk 20.000 (még) passzív támogatóra. Ez javarészt esti, hétvégi, munka utáni aktivitást igényel majd, mivel a mai fejünkkel úgy gondoljuk, hogy "társadalmi munkával" sokkal többre juthatunk, mint napi fentmaradási gondokal küszködő, irodás-alkalmazottas civil szervezetként. Amennyiben nem sikerülne a forradalmi hevületet évi két felvonulásnál továbbvinni, az sem baj, inkább legyen csak ennyi, hiszen úgyis felesleges egy kétmilliós város radikális megváltoztatásába fogni akkor, ha még párszáz ember sem lelkesedik a remélt változásokért annyira, hogy dolgozzon is értük. Szerintünk ilyen még sehol sem volt a világon, és csak reméljük, hogy pont itt Budapesten, pont mi meg tudjuk csinálni.
Egyszer már sikerült...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
urga képe

A 4-es pontban tudok

A 4-es pontban tudok segíteni. Brüsszelről már készítettem egy fénykép sorozatot, nagyon tanulságos.

2
voodooo képe

ZSÍR! Kérek admin jogot.

ZSÍR!
Kérek admin jogot.

3
ninja képe

admin jogot természetesen

admin jogot természetesen nem fogunk osztogatni

4
Kuku képe

Pár napon belül

Pár napon belül kitaláljuk a Példatár működését. Előre is köszi!

5
Mekcs képe

Én is segítek, ahol tudok!

Én is segítek, ahol tudok! :-)

We don't block the traffic, We ARE the traffic!

6
Diniz képe

A 4es ponthoz már nekem is

A 4es ponthoz már nekem is van képem. Remélem hazai példa is jó. :)

Nem értek hozzá, meg még keresetem sincs, de az adóból az 1%ot nem lehetne valahogy erre a célra adni?

7
Kuku képe

Semmilyen tapasztalatunk

Semmilyen tapasztalatunk nincs ebben, de azt hiszem ez nem ilyen egyszerű. Első gond: ki lenne a kedvezményezett. Az 1% mehet a VBB-nek is, gondolom ők is belehúznak mostanában. Itt biztos reklámozva lesz az adószámuk...

8
tula képe

1%-ot, ha jól tudom,

1%-ot, ha jól tudom, közhasznú alapítványoknak lehet adni, ha már legalább két éve be vannak jegyezve. ezért (szerintem) egyesületként a VBB is kiesik, hacsak nincs valamilyen alapítványuk
tula

9
bud001 képe

Egyesületnek is lehet az

Egyesületnek is lehet az adó egy százalékát óda adni. Én egy egyesület tagja vagyok és nekünk is adnak. Majd megkérdezem a gazdaságistól nálunk hogy milyen egyesület mikortól kaphat 1 százalékot.

Én egyébként első nekifutásra az 1. pontot tartom a legfontosabnak mivel rengeteg kivilágitatlan kerékpárosal találkozom esténként. Mind kerékpáral mind autóval és ez nagyon veszélyes mert sokszor prizma sincsen rajtuk és ha egy sötét helyen érem öket utól ha gyorsabban megyek náluk (autóra egyaránt értem) akkor már késő lehet és csúnya baleset lehet belöle. Ebben szivesen segitek amit tudok legalábis amint lesz matrica ragasztást mindenképen válalok.
A 4.ponthoz meg valoszinű lene holandiából, nem csak amszterdamból egy két kép de ezt is meg kell még néznem. A kérdés csak az hogy ha van hova lehetne feltölteni?

Üdv mindenkinek.

10
RoGeR képe

Ha lesz CM-támogató

Ha lesz CM-támogató póló, akkor azt szívesen vennék! :D
Esetleg ha sok elfogy belőle, akkor mez formájában is lehetne csináltatni második körben! :D

Más: Nincs itt valaki közlekedésmérnök? Mert egy CM-es tanulmány a főváros kerékpár-hálózat fejlesztéséről eléggé hatékony lehetne, nem?

11
urga képe

Egy ilyen tanulmány nagyon

Egy ilyen tanulmány nagyon komoly erőforrást igényel (magyarul: sok embert és időt). A fővárost kellene inkább noszogatni, hogy végeztessen el egyet (és ha lehet, NE csak közlekedésmérnökökkel. Számukra közlekedés = gépkocsi, a legfőbb elérendő cél pedig, hogy a városban minél több gépkocsi tudjon akadálytalanul közlekedni).

12
whitehawk képe

Hacsak nem találunk egy

Hacsak nem találunk egy közlekedésmérnököt a mi oldalunkon...

A forgalomszámláló hogyan működik? Mitől tudja, hogy gyalogos, vagy bicikli?

1-2 dolgot énis szívesen blogolnék ide :D

Csak politikus ne kapjon ide írásjogot! (pl Demszky :D)

13
csalloa képe

Na ez az,mitől?

Na ez az,mitől?

14
spman képe

gondolom attól, h te 10+

gondolom attól, h te 10+ kiló fémet is viszel magaddal :)

15
mate képe

bazi mágnes :)

bazi mágnes :)

16
urga képe

A legfőbb hiba a

A legfőbb hiba a szemléletben van, a fővárosi döntéshozók, és a közlekedési szakemberek részéről is. Van amikor nincsenek tudatában, van amikor nagyon is tudatosan - de minden esetben az autós közlekedést részesítik előnyben. Ez hosszú távon oda vezet, hogy az emberek 80-90%-a ül be reggelente a kocsijába.

A helyes közlekedés- és várostervezési szemlélet ennek pontosan az ellenkezője... Minden beruházásnál, városfelújítási műveletnél elsősorban a gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpárosok szempontjait kell figyelembe venni, az ő kényelmükre kell gondolni... Nyugat-Európában egyedül azok a városok maradtak működőképesek, amelyek ezt az elvet kezdték alkalmazni...

17
Kuku képe

Van egy

Van egy közlekedésmérnökünk, Balogh Gábor. Egyébként tanulmány meg tervszinten nem sok gond van a Városházán. Építeni kell...
Jelenleg az MK a főváros által javasolt útvonalakon szakérti a lehetséges változatokat. Nem könnyű munka, rengeteg érdeket sért egy bringaút kialakítás. Mindenesetre mindig megmondjuk mi lenne a legjobb. A kompromisszumszint meghúzásánál mi csak a CM-re, és minimális lobbierőre, illetve a sajtóra támaszkodhatunk. A parkolási, és az autós befolyás így még jóval erősebb.

18
ninja képe

adjuk a pénzt a milcsinek!

adjuk a pénzt a milcsinek!

19
Kuku képe

kinek?

kinek?

20
ninja képe

millenáris, oda úgyis

millenáris, oda úgyis járunk néha edzeni, versenyezni, szeretjük, fontos nekünk, nincsen pénzük és lehet, hogy be fog zárni, vagy összeomlani

21
vatart képe

a millenaris az egyik

a millenaris az egyik legjobb hely (bicajtol fuggetlenul) a varosban. bezar???

tv

22
tula képe

ez nem az te

ez nem az te

23
pnxntdd képe

ezzel a programmal tényleg

ezzel a programmal tényleg megalakíthatnánk a Magyar Kerékpárt-ot. nem kell több szavazat, mint ahány bringás van. küküt a parlamentbe!
magyar embernek
magyar kerékpárt!

24
urga képe

:))))

:))))

25
Kuku képe

de japán váltót!

de japán váltót!

26
kisgempa képe

imho itt kellene megállni,

imho itt kellene megállni, létrejött a cm, ennyi nem elég? minek ezt tovább fújni? ráadásul aki bringázik, annak mindegy, hogy fél óra alatt ér el valahova vagy háromnegyed óra alatt, max nincs bicikliút, akkor kerülök a meglévőkön. ezért kap negatív kritikát a cm néha, mert sokat akar ahelyett hogy a valós happening jellegét megörizné.

27
urga képe

Ezt a "Céljaink" menüpont

Ezt a "Céljaink" menüpont alatt találhatod:

"Jól tervezett kerékpárutakat, kerékpárosok számára is biztonságosan használható autóutakat, szállítási és tárolási lehetőségeket szeretnénk. Direkt politizálás nélkül - csupán a jelenlétünkkel - hatni kívánunk a mindenkori város- és kerületfejlesztési irányvonal kidolgozóira annak érdekében, hogy az ehhez hasonló rendezvényeken tömegesen megjelenő, a napi kerékpáros közlekedést gyakorló, vagy igénylő emberek szükségeit is figyelembe vegyék munkájuk során."

28
RoGeR képe

Mint ahogy urga mondja, nem

Mint ahogy urga mondja, nem csak az a cél, hogy megmutassuk magunkat. Mert akkor semmi sem történik.
Ha eközben sikerül összefogni a bringásokat és kőkemény meccsekkel szemléletváltozást hozni a városra akkor mondanám azt, hogy a CM elérte a célját.
Politikailag függetlennek maradni, de hatni a politikára és a médiára egy jobb városért. És nem csak a bringautak miatt, hanem így elősegíteni a tömeg- és gyalososközlekedést, a P+R hálózat kiépülését.

29
pnxntdd képe

szerintem döntéshozóink

szerintem döntéshozóink egy időre most kipipálták a bringaügyet a todo listán (sajnos). ők már csak olyanok, hogy amit nem látnak, és nincs benne az újságban, és nem kínál megnyilatkozási lehetőséget, az nincs: nem fontos.
nem forradalomért kiáltok, de azt csak mi, bringások állíthatjuk, hogy az autósok miattunk élhetnek tovább, amiért mi - az észszerűség szintjén - lemondtunk a környezetszennyezésről.
ők maximum annyit mondhatnak, hogy: bringakraft, nein danke! evvel meg számoljanak ők el otthon.
tiszta, élhető környezet - ez gyerekkorban sokkal inkább magától értetődő, mint később. ergo: kereshetnénk a lehetőséget arra, hogy iskolákban bringás vetélkedők legyenek (OKBT támogathatná, dolga ez neki), rugdalhatnánk az oktatási tárcát Kresz-oktatás érdekében. Van min ötletelni, tegyük.

30
Kuku képe

Nagyon fontos! Az MK rá is

Nagyon fontos! Az MK rá is repült erre. Mindjárt megvan a tárcaközi egyeztetés kulcsembere is az GKM-nél. A 12-éves korban kötelező bringáskresz vizsga az első ügyünk amit át szeretnénk tolni az OM-en. Egyébként tényleg a fiatalok hagyják ott a BKV-t jelenleg, és nem annyira az autósok a kocsijukat. Bár ugye erre is van példa ;)

31
Kuku képe

Bizony RoGeR. Egy éve van

Bizony RoGeR.
Egy éve van CM Budapest, és - biztos nem csak emiatt - de megduplázódott a mindennapos biciklisták száma a városban. Ekkora ugrás máshol nem volt Európában. Általában már az évi 30%-os növekedést nagyon gyorsnak tartják. Persze a keveset könnyebb duplázni, de azért a hétköznapi budai bringaút már szép látvány. A körúton is gyakran számolok, és már átl. 20-25 autó után jön a biciklista, bicikliút nélkül is, bár ehhez a járdát is figyelni kell.

32
Kuku képe

Egyáltalán nem gond, ha

Egyáltalán nem gond, ha neked happening.
A CM éppen a még nem bringázókról szól. Ki kell hozni őket az utcára bringázni.
Hogy őszinte legyek, engem a bicikliút csak zavar. Futár voltam, ha kell, az M3-ason tekerek.
A bicikliút általánosba járáshoz kell, gyereküléses apukáknak, és a rengeteg forgalomtól félő embernek. Ők sokan vannak, amit a legjobban a körúton látni. Minden harmadik bringás a járdán megy.
Azt nem osztom, hogy a biciklis szívesen kerül. A biciklis rövidít a legszívesebben. Ausztriában bevett szokás, hogy vasúti töltéseket fúrnak át, zsákutcák végén vágnak ösvényt, stb. hogy az így nyerhető idővel még több bringást csaljanak utcára.
Magamról is tudom, hogy árkon bokron átmegyek, hogy a legrövidebb uton jussak el valahová. Pl. sosem használom a Szentendrei út helyett az összevissza kacsázó III.kerületi bringautat. Persze csak hétköznap. Hétvégén ez nem olyan fontos szempont.
De erről egyébként tanulmányok sora értekezik. A magyarul elérhető legjobb: ez

33
urga képe

"Magamról is tudom, hogy

"Magamról is tudom, hogy árkon bokron átmegyek, hogy a legrövidebb uton jussak el valahová."

Igen, ez minden emberi energiára, erőfeszítésre épülő közlekedési módra igaz. Senki nem szereti feleslegesen pazarolni az erejét... (A kikapcsolódási célú közlekedésre ez nem igaz, és minél szebb, kellemesebb a környezet, annál inkább nem, mert akkor már szívesen időzik el az ember a sétával, akár biciklin is. A mindennapok városi környezetére azonban a célközlekedés a jellemző, amit minél gyorsabban le szeretne tudni az ember... Én gyalogosként is árkon-bokron átvágok).

34
RoGeR képe

Kükü, sajnálom a

Kükü, sajnálom a szemléletedet egy kicsit. Te, mint a CM egyik (visszavonult) főszervezője pont hogy példát kell, hogy statuálj. Persze, a futárkodás alatt berögzült dolgok gondolom nehezen mennek ki az emberből, de akkor is túl kell ezen lépni.
Sajnos addig, amíg a bringások többsége nem használja a nekik szánt utakat, átmennek minden piroson, amin csak tudnak, addig a városháza és az autós társadalom sem tudja igazán elfogadni őket. :(
Én pl inkább otthagyok 5 percet a kerékpárúton - ha használható - mintsem, hogy lavírozzak a forgalomban. Magamról úgy gondolom, hogy a rám vonatkozó szabályok 70-80%-át betartom. Ha mindenki így tenne, akkor már sokkal jobban elismernék a bringásokat.

Üdv:
RoGeR

35
urga képe

Nem az embereknek kell

Nem az embereknek kell alkalmazkodniuk a bringautakhoz, hanem az utaknak a kerékpárosokhoz! Alapvető, hogy ezek az utak vonzóak legyenek - csak nagyon kevesen fogják használni, ha kényelmetlenek, ésszerűtlenek... Amíg az dönti el, hol lesz bringaút, hogy hol zavarja a legkevésbé az autósokat, addig ne is számítsunk arra, hogy a kerékpárosok tömegesen használják majd ezeket. Jobb helyeken ma már a gyalogjárdákat is ott jelölik ki, ahol a gyalogosok a leginkább járnak! (pl új lakótelepek, parkok tervezésekor). A tervezőasztal logikája, és a gyalogos (kerékpáros) logika nem mindig ugyanaz...

36
ropy képe

Ne haragudj Kükü, de ez

Ne haragudj Kükü, de ez kerós szemlélet.
Árkon-bokron áttépni akkor is mikor lenne egy kicsit arrébb keróút, semmi másra nem vall, csak a gyorsabb célba jutásra a kerékpározás egyéb örömeit figyelmen kívül hagyva.
Az iskolában ahol dogozom a gyerekek nagy többsége abban a tudatban él, hogy a kerékpáros futároknak nem kell megállniuk a lámpák tilos jelzésénél.
Ezt látják, ez nekik a követendő példa.
Most épül-szépül a Budafoki út.
Sokan kérdezték tőlem, hogy lesz e kerékpárút mellette, rajta?
Nem tudom, de nem is tartanám ésszerűnek, mert alig 100 méterre ott van egy kerékpárút, amit sokan használnak, használhatnának.
Találkoztam ott olyan bringással, aki inkább vállalta a Budafoki út veszélyeit, mint a kerékpárutat, mert az olyan égő...
Szép dolog a tovább gondolás, a készülés az elkövetkező rendezvényekre, de talán arra kellene először is gondolni, hogy hogyan lehetne népszerűsíteni a szabályos, tehát biztonságos kerékpáros közlekedést a kerékpárt használók között.
Remek példa erre, hogy a HajtiPajti kerósai bukót használnak munkájuk során, azonban mint írtam ezt a remek kezdeményezést ellensúlyozza a KRESZ szinte teljes mellőzése.
Természetesen, ahogy tudom, és ahogy erőmből telik támogatom az összes olyan kezdeményezést, ami a városi kerékpáros közlekedés javítását ésszerűsítését szolgálja, de előbb el kell gondolkodni azon, hogy miként lehetne a kerékpárosokat rendre szoktatni.
Én inkább erre venném az irányt a kerékpározás népszerűsítésének folyamatában.

37
wolfheart képe

Sajnos egyet kell értsek az

Sajnos egyet kell értsek az elöttem hozzászólokkal. Aki a városban szokott járni, az biztosan sokat látja a Hajti Pajtisokat, mert mindenhol jelen vannak. Persze nem is itt van a gond, hanem ahogy közlekednek. Én teljesen megértem azt a szemléletmódot, hogy az útlevágással hamarabb célbajut a csomag, de sokak szerintem nem gondolnak ennyire bele, csak a piroson áthajtást látják. Pont a napokban gondolkodtam ezen, hogy már megkérdezlek Kükü: ha Pesten arányaiban tekintve annyi bringaút lenne mint mondjuk Bécsben, akkor Te mennyire használnád a kézbesítéshez a bringautat? Erre kíváncsi lennék, de úgy érzem a válasz inkább a nem felé hajlana. Mindegy, a futárokat nem itélem el, hiszen ebből élnek, de mindenképpen megfontolandó, hogy ők jó példát tudnának mutatni a városi biciklizésnek.

38
Kuku képe

A jó, és útba eső

A jó, és útba eső bicikliutat használnám, és használom is.
Félreérthető voltam. Az hogy nekem nem fontos a bicikliút, nem azt akarta jelenteni, hogy nem kell, hanem azt, hogy nem nekem. Nem azért mert különlegesebb, vagy ügyesebb lennék másnál, hanem mert már megszoktam. Ennek ellenére ugyanúgy akarok bicikliutakat, mert nem szeretném, ha csak a futárok, és néhány elszánt ember szubkultúrája lenne ez a dolog. Én azért szeretnék bringautat, hogy megteljen a város biciklistákkal, és annyival is kevesebb autó pöfögjön az orrom alá, de főleg majd a gyerekeim orra alá.

39
urga képe

Németországban

Németországban keresztül-kasul építették bicikliutakkal a városokat, a kerékpározók száma még sem növekedett az erőfeszítésekkel arányosan. Mert közben az autóutakat is bővítették, és főleg, mert az emberek nagy többsége (90%), jobban szeret egy autóban ülni, mint egy bicikliúton haladni a 2X3 sávos városi autópálya mellett, a fülsiketítő zajban, benzingőzben, és az elrémisztő betonkörnyezetben.
A bicikliútépítés dolog csak akkor működik, ha közben a városvezetés csökkenti az autóknak szánt teret, az autók sebességét, és a forgalmat. Amióta ezt teszik a németek, azóta növekszik náluk a biciklizők aránya. Egyes holland és dán városok már rég alkalmazzák ezt az elvet.

40
Nagy Tamás képe

Tetszik! Rám

Tetszik!
Rám számíthattok, amiben csak tudok/tudunk segítek/segítünk! Felvonulás, kampányolás, szórólapozás bármi.
Valakítől olvastam az 1%-ot. Jó ötlet, sok pénz bejönne belőle amit akár a forgalomszámlálóra is lehetne fordítani.
BICIKLISÁVOT A KÖRÚTRA! A legnyagyobb falatt! Ehhez - szerintem - "spontán" felvonulások tömkelege kell. Nyugiban és értelmesen, ahogy egy keróshoz illik.
Szóval tetszik és megpróbálok aktív lenni a segítségben!
Nagy Tamás
Budafok

41
Kuku képe

Kell a nagy cél is

Kell a nagy cél is :)
Közbeszédbe kell hozni. Matrica a 4-6-osra, parkolóórákra (nem papír). Ablaktörlők alá, körúti postaládákba érvekkel bombázó szórólap, "Biciklisávot a körútra!" matricák a bringautak mentén, és a biciklisták autóinak hátuljára. Eközben aki tud arra kerülni reggel este, vagy akár fix napokon rengetegen arra tekerni munkába/iskolába. CM a körúton (Infopark-Margit sziget). Ezek jutottak eddig az eszembe...

42
voodooo képe

meglesz

meglesz főnök....
jövőre, ha pestre költözök :(

43
kisgempa képe

hallgatok

hallgatok

44
kjoe képe

Matricákkal kapcsolatban

Matricákkal kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, nem tudjátok-e, honnan tudnék letölteni egy ivre valót vagy akr egy darabot is a "Többet nem parkolok bicikliúton" című matrica sablonjából? Pár haverral saját költségen szeretnénk csináltatni jó sokat, ragasztgatni, osztogatni.Bár többünk közül én vagyok az egyetlen, aki mindennap bringával járok dolgozni a XIV.-ből többek között Budafokra és Csömörre (hál Istennek végig bringaúton- nem tudom ez miért "égő" valakinek?), meg a munkán kívül is mindenhova és leginkább én tapasztalom, milyen idegesítő, ha egy bringaúton parkoló autó bekavar, azért ők is eleget kerekeznek ahhoz, hogy lássák milyen a helyzet. (Szép hosszú mondat volt, remélem érthető..:))
Szóval, ebben kérnék segítséget, illetve ha tudtok BP-en olcsó szitást,akkor is szóljatok. Én is dolgoztam szitázóként, sőt van egy nyíregyházi cimborám, szintén bringás, aki szitázik, ő ólcsón csinálna nagy mennyiséget, de messze van. Esetleg ha vkinek van kedve beszállni, vegyük fel a kontaktot. Szívesen segítek neketek bármiben, amennyire időm/pénzem engedi. Egyébként a CM nagyon jó volt, a szervezés egyes hiányosságai (pl. gyalogosok átengedése) és néhány nagyarcú bringás keménykedése ellenére. Szerintem is tovább kell lépni és ne elégedjünk meg az évi két CM menettel. Legyünk egy kicsit radikálisabbak!!! Üdv mindenkinek, kjoe

45
RoGeR képe

Szerintem az évi 2 nagy CM

Szerintem az évi 2 nagy CM bőven elég. Ha túl sokszor van, akkor megszokják az emberek és elveszíti a "kritikus tömeg" mivoltát is.
Inkább az a cél, hogy a CM célja legyen benne a köztudatban.

Amúgy kíváncsi vagyok, hogy a 2006-ra beütemezett 23 km bringaútból mennyi lesz meg...

46
Mekcs képe

Baromság! CM-et minden

Baromság!

CM-et minden napra!!! A napokban bringáztam a CM útvonalán és nagyon zavaró valt az a sok autó. Ki kéne őket tiltani minden napra!! :-D

We don't block the traffic, We ARE the traffic!

47
pederito képe

Ilyen matrica nekem is

Ilyen matrica nekem is kéne... Merre lehet szerezni? Esetleg betársulni valahova?

48
Nagy Tamás képe

"Közbeszédbe kell

"Közbeszédbe kell hozni."
Egyetértek! Erről szól elsősorban - szerintem - a CM.
Egy-két ötlet. Költségtakarékos, de sokakat megmozgató megoldások kellenek. Főleg a fiatalokat megmozgató ötletek.
Pl: nevet kerestek/keresünk a keróját a feje fölé emelő emberkének. Vagy. Matricákat szereténk terjeszteni. Jó lenne, ha ezek a matricák minél sokrétübb és minél ötletesebbek lennének (más milyen kell a körútra, más kell az iskolákba és más a kerékpárutakra). Írjunk ki pályázatot ezekre. Ha a pályázatok szövegei megvannak, akkor egy A4-es lapra rá lehet tenni és az iskolákban, honlapokon, fórumokon, plakátokon, stb. lehet szórni. Szerintem ez sokakat megmozgatna, főleg abban a korosztályban ami a legfontosabb.
A pályázat természetesen nem azért kell, mert itt rossz ötletek születnek. Ellenkezőleg, baromi jók vannak. Az egész csak egy olcsóbb kampányfogás lenne.
Tényleg csak egy kósza ötlet, nem okoskodni akarok.

49
biciklis körgyűrű képe

első lépésként érdemes

első lépésként érdemes lenne a következő felvonulást a körútra ill. a tervezett gyűrűre tervezni.

ideális esetben ismért körbezárnánk a várost :)

50
Kuku képe

Annyian vagyunk

Annyian vagyunk annyifélék. Nekem a bringázás arról szól, hogy minden másnál hatékonyabb. Ebben nagyon zavarnak a rosszul kivitelezett bicikliutak. Mindig használom viszont ha ráérek, vagy az a jobb megoldás. Szerintem ebben nincs semmi rossz. Mégcsak nem is szabálytalan a gyalog és kerékpárutak (az ecsettel épített) esetében. Az autókkal haladni mindig biztonságosabb. Épp ezért én nem is bicikliút, hanem biciklisáv párti vagyok. Ilyen pedig Budapesten csak párszáz méter van.
A KRESZ szabályokat szerintem ne kérjük számon egymáson. Erre való a rendőr. Régen én sem így közlekedtem, de csak így sikerült balesetmentesen. Illetve rajtam bárki számonkérheti, aki 100%-ig betartja gyalogosként, bringásként, autósként. Nekem sosem alakult ki rossz megítélésem az üres úton átszaladó emberek miatt a gyalogosokról. Hollandiában a pirosba hajtó biciklistákról nem szankciók, hanem a biciklistáknak 4irányból zöld intézménye jutott eszébe a szabályokat hozóknak. Ugyanez az egyirányú utcával, körforgalommal szembe haladással is másképp alakult náluk.

51
karlsruhe képe

A forgalommérő - ha jól

A forgalommérő - ha jól tudom tkp. egy indukciós hurok, aminek a mérési adataiból a vélhető haladási sebesség és a tengelytáv alapján ki lehet szűrni, hogy hány bringás ment át rajta.
Ha ez így van, nem lehetetlen, hogy az autók számára kirakott mérők adataiból is lehetne bányászkodni, ennek esetleg érdemes utánamenni.
A kerékpársáv megvalósíthatóságát legegyszerűbb lenne kiadni egy diplomázó közlekkari hallgatónak - fél év alatt elég komoly munkát lehet elvégezni, pláne, ha van feldolgozható mérési adat, külföldi példa, vagy egy rakás tanulmány amiket össze lehet foglalni és ki lehet okoskodni belőlük valamit. Érdeklődés van a téma iránt (én pl kedden fogok beszélgetni egy TDK-zó hallgatóval aki a CM kapcsán (is) ír a webes közösségekről), a BME Z épülete előtt (gyakorlatilag a Z-ban van a közlekkar) pedig sok bringát szoktak lekötni, tehát nem lehetetlen, hogy lenne vállalkozó.

52
boci képe

Én is szívesen segítek,

Én is szívesen segítek, amiben csak tudok. Ingyen és bérmentve :)
Szórólapozás, matricázás simán lehet. A "Többet nem parkolok bicikliúton" matrica formában nekem durva (akár rongálásnak is veheti az autós, az meg szíttya a haragot), de mondjuk bünti cédula csomagolóba szélvédő és ablaktörlő közé rakva! :) Andrássyn sokat járok gyalog is, szívesen "osztogatnám", ahol kell. És nem kell több ehhez csak egy link.
Pólót is örömmel vennék, akár több színben is.
És persze igyekszek jó példát mutatni (bár a buki csak a tavaszi költségvetésbe fér bele, de lámpa mindig is volt).

----------
...akrat icob, icoB

53
kjoe képe

Nem értem, miért durva ez

Nem értem, miért durva ez a matrica? Az nem durva, hogy a bringaútra parkolnak keresztben a bunkók???? Más helyen már leírtam, szerintem ez egyenértékű azzal, mintha 5 kerékpáros kimenne az M0-ra és keresztbe beállna középre. A bringaút (elvileg) azért van, hogy mi, kerékpárosok gyorsan, akadálytalanul és kevésbé veszélyes körülmények között kerekezhessünk. Vagy tévednék? Az a durva, hogy se a közterületesek sem a rendőrők nem csinálnak semmit ilyenesetben. Számtalanszor fehívtam őket pl. az Andrássynál, ami ugye elvileg frekventált helynek számít, elvileg több rendőrnek kellene lennie. Direkt 2 órán keresztül vártam, semmi. Et nem durva szerinted?
1-2 éve olvastam a Bikemagban, hogy épp a VI. kerületben vannak bringás rendőrők is. Vagy csak voltak? No mind1. Elég lenne Bp-i szinten 2-3 bringás rendőr, akiknek az lenne a feladata, hogy pár hónap a bringautakat csekkolják és bírságolnak. Akkor talán leszoknának arról az autósok, hogy egész Bp-en parkolónak használják a azokat az utakat, amiket nekünk, kerékpárosoknak építettek és nem nekik. És lesz@rom, hogy nincs elég parkoló a belvárosban (persze, ezért állnak rá pl. a Csömör felé vezetőre is, pedig ott rengeteg az üres mellékutca), oldják meg ahogy akarják!!!
No, summázva, szerintem ez a matrica 1általán nem durva, sőt, extra erős ragasztó kell rá, hadd vakargassa otthon 1 órán keresztül az imádott autójáról, akkor talán legközelebb nem áll oda. A kromofág, na az durva lenne...

54
boci képe

Én csak azért tartom

Én csak azért tartom durvának a matricát, mert egyszer valaki barom a szüleim kocsijára rárgasztott valami vackot, és annak örökre nyoma maradt - lemoshatatlan, levakarhatatlan folt.
Persze, ha van olyan matrica, amit 1000%-ra le lehet nyom nélkül szedni 1-2 óra takarítással, akkor hajrá :)

----------
...akrat icob, icoB

55
Tin képe

Tudom, hogy az én

Tudom, hogy az én véleményem csak egy a húszezerből, de kérek minden matricázót, hogy ésszel rakja már ki. A CM matrica nem túl praktikus a zöld és sárga lámpán a kereszteződésekben (a piroson sem az). Több helyen is láttam, nagyon be tud kavarni, ha éppen vált a lámpa.

56
csalloa képe

Jól esett hétfőn reggel

Jól esett hétfőn reggel ilyet olvasni. ;)
Csináljuk!

57
kjoe képe

Ja, még annyit (ha mán

Ja, még annyit (ha mán így hétfő reggel belelendültem, ilyen szép időben itt kell ülnöm a melóhelyemen, ahelyett, hogy ez erdőben tekernék :( ), hogy én egész évben bringával járok mindenhova, ez néha heti 200-250 km-et is jelent városban, gyakran bringaúton. Sok szó esik az új, építendő kerékpáros utakról, de mi van a régiek felújításával, állagmegőrzésével? Elég, ha csak a Szentendre felé vezetőre gondoltok, ezen rengeteg alkalmi bringás, hétvégi túrázó szokott közlekedni. Az egy dolog, hogy én a terepezésre használt full extrás gépemmel könnyen veszem az akadályokat, de egy csomagos túrázóval, egy, a gyerekét a hátsó ülésen szállító anyukával mi a helyzet? Kirázza a gyerek belit...
Nem csak futárok, terepezők, vagány gyerekek kerekeznek ebben a városban, hanem idős emberek, szülők, sőt, újabban elegáns, öltönyös üzletemberek is (hál istennek). Rájuk ki gondol? Pedig a cél ugye az lenne, hogy növekedjen a biciklisták száma és ezáltal alakuljon ki egy élhetőbb, kevésbé légszenyezett Budapest. Hogy az emberek ismerjék meg a várost amiben élnek, ne egy autóban dohogjanak a dugó közepén, ne egy csőben utazzank a föld alatt, mint egy vakond...De ismerjük be, ilyen körülmények között ez sajnos irreális elvárás.

58
urga képe

Minden a fővárosi, és

Minden a fővárosi, és önkormányzati költségvetéseken múlik. Talán már elkészült, vagy most fog? Abból látszik, mennyit szándékszanak a biciklis fejlesztésekre + bicikliútkarbantartásra költeni. Ez mindennek az alapja.

59
Stiggs képe

Jópéldás képem van egy

Jópéldás képem van egy pár (kaptam olyat is nem csak szégyenfalasat), a villogó ügy meg már régi vesszőparipám, és van egy ötletem is rá, de azt majd a listára MK listára felrakom :-)
Stiggs

60
Nina képe

Nagyon jó az ötlet!!!

Nagyon jó az ötlet!!! Nekem nagyon tetszik. Főleg a körúti dolog, amikor a metró miatt le volt zárva most nyáron az egyik sáv, baromi sokan kezdtük elhasználni!
Hány pólót kell eladni egy számlálóhoz?
1 %-ot pedig csak a - szerinte már 2 éve - bejegyzett szervezetek gyűjthetnek!

61
tula képe

a pozitív példákhoz: még

a pozitív példákhoz:
még a CM előtt nézegettem néhány külföldi (na jó, igazából csak német meg osztrák) város honlapját, hogy miként állnak hozzá ők a biciklis közlekedéshez. az eddigi gyűjtésem a következő:

(1) Berlin
Ez nagyon komoly, németesen precíz cucc, láthatóan igyekeznek meggyőzni az embert a bringázás előnyeiről (!), de van térkép, infó a bicikliszállításról a tömegközlekedési eszközökön, a kerékpárosok biztonságát növelni hivatott 10 pontos program és még ezer más dolog. Ez az oldal meg külön is említést érdemel: különféle mintapéldákat mutat be arra, hogy hogyan alakították kerékpárbaráttá a különféle utakat, lépcsőket stb. Lehetne az az egyik kitűzött cél, hogy Budapest vezetése is vegye ennyire komolyan a biciklis közlekedést...

(2) Bécs
Ők se maradnak le Berlinhez képest

(3) Münster
Münster az a város, amelyik nemes egyszerűséggel Fahrradstadt-ként aposztrofálja enmagát, és tényleg nem túloznak. Pl. a közlekedési lámpákánál helyenként van külön zöld a bicikliseknek, úgy, mint nálunk a buszoknak. A főpályaudvarnál meg 3300 férőhelyes, fedett, őrzött tárolót építettek. És még lehetne sorolni

(4) München
Ez is tudja ugyanazokat, mint az eddigiek, sőt itt, a biciklizés mellett szóló öt érvet taglaló oldalon találtam a legjobb mottót is: "Mit dem Fahrrad unschlagbar" (biciklivel verhetetlen vagy).

(5) Karlsruhe
Na igen, a név kötelez. Ez nem egy városi honlap, hanem valakinek az útibeszámolója, de van pár biciklis kép is közöttük.

sok okosság le van írva ezeken az oldalakon, bár az érvek persze nagyrészt ugyanazok, amiket mi is mondunk. de azért sok jö ötletet át lehetne venni tőlük

62
csibi andris képe

Sziasztok apák! Biztos

Sziasztok apák!

Biztos sokan találkoztatok már figyelmetlen autóssal, aki például úgy hajt be egy kereszteződésbe hetvennel, hogy nem nézi hogy jönnek-e a bringaúton, meg ilyenek.

Nos ezért gondoltam, hogy jó lenne csinálni valami szórólapot direkt az autósoknak (kb mint amilyen ez a kék Főpolgármesteri Hivatalos cucc is)
Jó lenne megértetni az autósokkal, hogy a biciklisek nem akarják őket megtéríteni, és tisztában vannak azzal, hogy nem lehet biciklivel nagybőgőt szállítani, vagy elmenni a tecsóba, de cserébe elvárjuk hogy egyenrangú feleknek tekintsenek minket az utakon, vagy legalább ne üssenek el.

Sajnos én nem vagyok egy fogalmazózseni, de ha valaki megírna egy ilyen szórólapot, akkor én szívesen nyomtatnék egy párat, és osztanám a dugóban ücsörgő autósoknak, hogy legalább foglalják el magukat hasznosan.

Ha az autósok a biciklisekre nem mint valami rákfenére tekintenének, akiket csak kerülgetni kell (egyébként nem tudom mért lenne jobb ha a bicóm helyett a trabantomat kéne kerülgetniük) hanem odafigyelnének rájuk, lehet hogy sokkal több fogam lenne negyven évesen:)

A Főpolgármesteri Hivatal által nyomott cuccból van még, vagy fel lehetne rakni valahogy ide, mert egyenlőre jó lenne az is

63
csibi andris képe

Persze jó lenne, ha a

Persze jó lenne, ha a bringások is szabályosan közlekednének, ez közhely, de igazából nem tudom hogy mire gondoltok ez alatt? A bukó, villogó alap. A piroson átmenés sem tudom hogy mért gáz, nyilván csak akkor megyünk át ha nem jön semmi (ami logikus, mert különben elütnének) az egyirányu utca már kicsit gázabb, de azt meg max célforgalomnak játszuk be, a macisajtot meg mindenki megadja szintén az életösztön miatt.
Szóval a biciklis csak ésszel szabálytalankodik, mert ha baleset van, akkor jó eséllyel ő hal meg, nem a volvós.

64
spman képe

igen, a piroslámpa nálam

igen, a piroslámpa nálam is necces. de ha a másik (autós) fejével gondolkozol, akkor megért(het)ed miért irritálja őket. autóban ülve ugyanis sokkal kevésbbé lehet belátni a kereszteződéseket, mert egyszerűen nem mehet ki annyira mint a bringás hiszen akkor már félig belóg a keresztutcába. ehelyett csak azt látja h a bicikilis belemegy a(z ő számára) beláthatatlan szituációkba. ha bringára ülne akár csak egy órára, megértené.
ettől függetlenül persze eléggé necces az áttekerés, mert ilyenkor sokszor nem lehet hibázni - ugyhogy én nem is ajánlom senkinek :)

ugyanakkor vannak olyan szituk is amikor a bringást szinte "belekényszerítik" a szabálytalanságba. ilyen pl az andrássy-nagymező sarok ahol olyan kreténül működik a biciklis jelzőlámpa, h a teljes lámpaciklust kb 10%-a zöld csak - holott rengeteg az üresjárás meg az ésszerűtlen korlátozás. ilyenkor 5-ből 4-en átmennek mert baromság az egész - és akkor már lehet h a következő lámpánál sem áll meg (pedig ott lehet h lenne értelme).

aztán van olyan is (szintén andrássy) h az autóknak piros, bringásoknak zöld. ilyenkor tuti sok autós csak a saját lámpáját figyeli, aztán már mondja is: a sok bunkó biciklis má' megin' a piroson megy át :)

65
csalloa képe

Nagyjából egyetértek. A

Nagyjából egyetértek. A bringázáshoz kötődő szabadságérzethez, valamilyen szinten társul, hozzátartozik az,hogy az embernek kevesebb kötöttsége van. Persze, korrekt felelősséggel másokért és önmagáért.
A hirtelen semmiben végződő bringautak és társaik,amúgy is rákényszerítik a kétkerekű embert egyfajta túlélési stratégia kialakítására,hogy mindig ott és úgy tekerjen,ahogy az a leginkább életképes.
Ha kereszteződéshez érek,mindig a szituációban derül ki,hogy éppen kinek a zöldjét hasznosítom, biciklis, gyalogos vagy autós. Persze ésszel és figyelve arra,hogy esetleg rám nem figyelnek.
Lehet,hogy ez rossz hozzáállás,de egyenlőre még úgy érzem szükséges. Aztán ahogy a sávok alakulnak, a közlekedés emberibbé válik, lehet,hogy szelidülünk....

66
dezso képe

Az egyirányú utcában az

Az egyirányú utcában az egyik irányból nincs célforgalom meg effélék.

A piroson átmenés meg azért gáz, mert nem tudhatod, hogy mit nem látsz (te sem, hiába ülsz magasabban az átlag autósnál). Errefelé amúgy is népi játék a már sárguló zöldbe belemenni ezerrel (hát még a gyümölcs érésének későbbi fázisaiban, minél pirosabb, annál gyorsabban kell menni, ugye). Szerintem aki nem futár, nehezen magyarázza meg, miért megy át a piroson (és ha futár, akkor sem tapsolok hozzá). Ha meg már az autósoknak akarunk szórólapot osztani, osszunk már a bringásoknak is arról, hogy a KRESZ semmibe vételével csúnyán magunk ellen dolgozunk.

67
csibi andris képe

Ja, tudom hogy nincs

Ja, tudom hogy nincs célforgalom az egyirányú utcákba, azért írtam a szabálytalanságok közé.:)
Mondom, a piroson csak ésszel megyünk át, ha már ismerjük a lámpát, meg ilyenek. És egyébként meg azért, mert baromi unalmas dolog a lámpára várni percekig, amikor egész biztos nem jön semmi Egyébként van egy tippem, hogy a jobbra indexelés nélkül beparkolás, ajtórányitás-bordatörés, meg a hetvennel kereszteződésbe érkezés/elsőbbség-nem-megadás miatt sokkal több biciklis baleset van, mint piroson átmenés miatt. És ezek mind figyelmetlenségből adónak, amit el lehetne kerülni azáltal, hogy az autósokat tájékoztatnánk arról, hogy újabban biciklisek is vannak az utakon Budapesten

68
dezso képe

A pirosnál kiválóan lehet

A pirosnál kiválóan lehet gyakorolni az egyhelyben állást, például egy hete beszereztem 1 elismerő, kedves mosolyt az Oktogonon, éjjel fél tizenegy körül. Baleset a szabálytalanságból nyilván kevés van, mert a biciklista érzi, hogy neki van több vesztenivalója, és vigyáz. Viszont a pirosok figyelmen kívül hagyása rombolja az imidzsünket, és ez sajnos nem az az ország, ahol a biciklisnek hivatalosan megadják a mindenfelézöldet meg a kaliforniai stopot (elismerik a villogó létjogosultságát stb.), mert úgyis így közlekedik.

69
magwas képe

Ajánlom figyelmetekbe a

Ajánlom figyelmetekbe a lyoni protokollt.
Csináljuk végig.

Szerintem a következő célokat kellene kitűzni:

- A nagykörúton belülről kitiltani az autókat. És/vagy a Hungárián belül fizetős legyen autóval a belépés.

- Legyen egy szabvány arról, hogy hogyan kell a bicikliutakat megépíteni. Ez a szabvány a kerékpárosok érdekeit (biztonság, gyors eljutás) vegye figyelembe.

- Szabályozás (törvény vagy rendelet) tartalmazza, hogy az újonnan épülő és a nagyobb felújításon áteső utakhoz a fenti szabvány szerinti bicikliutat kell kiépíteni.

- A bicajos rendőrök fő profilja a bicajosokat hátrányosan érintő szabálysértések (bringaúton parkolás, gyaloglás) visszaszorítása legyen.

A protokol első lépése a résztvevők azonosítása. Van a protokolban egy hosszú lista. Ezeknek el kellene mondani hogy ilyet szervezünk, meg a médiában is yól elhinteni. Lehet valami formális keretet adni neki, pl egy rendszeresen összegyűlő fórum képében, ahol a folyamat koordinációja zajlik.

A protokol második lépése az adatgyűjtés. Ha jól tudom, a városházán van valaki, akinek a bicajos cuccok képezik a dolgát. Egy pár adatot vele kellene beszereztetni. Mik is kellenek?

  • térkép (megvan nagyobb,
  • légszennyezési térkép. Ha van ilyen, az LMCS tud adni
  • zajszennyezési térkép. Csodálnám, ha lenne ilyen. Ha van, akkor megint csak LMCS.
  • forgalomból eredő vízszennyezés. Megint csak valamelyik ződ szervezet vagy KM.
  • forgalom áramlása. Az ilyen felmérések eredménye a városházán meg kell legyen.
  • autó regisztráció. Az ocsmányirodák adatbázisából tuti lehet statisztikát csinálni
  • Kiindulás-cél felmérések. A kocsikra az ilyen megintcsak a városházán kell legyen. A bicajokra/gyalogosokra meg csinálhatunk a weboldalon egy felmérést. Pl egy imagemap-en be lehetne kattintani hogy honnan hová, egy formban meg kitölteni hogy milyen gyakran, melyik napszakban, a hét melyik részén. Ezen kívül meg lehetne kérdezni, hogy bicajjal szokta-e, és ha nem, akkor ha lenne jó bicikliút, bicajjal menne-e. Bele egy SQL adatbázisba, és lehet statisztikázni.
  • Demográfia. Ocsmányirodából kinyerhető statisztika.
  • Sűrűségi információ (Density information). Nem tudom, mire gondolnak.
  • Tulajdoni viszonyok. Budapesten pl fontos infó, hogy melyik út fővárosi, és melyik kerületi. Ezen kívül néhány hasznos átvágásnál lényeges lehet, hogy mennyiért lehet a szükséges területet/arra a szolgalmi jogot megszerezni. Ez utóbbi már a részletes tervezéshez kell szerintem, és a fődhivatalban megvan a tulaj.
  • Kommuter forgalom, forgalmi mintákkal. A honnan-hová felmérésből szerintem ez is benne lehetne. Egy mintának itt vagyok én:)
  • Parkoló minták. Városháza.
  • Teheráru forgalom. A forgalmi adatokban lehet hogy benne van, akkor városháza
  • Tengerészeti erőforrások:). Azt a néhány dunai hajómenetrendet nem nehéz beszerezni.

Ezek közül lehetnek olyanok, amik nincsenek meg. A hiányzó adatok közül egy párat simán el lehet nélkülözni, ami meg nagyon kell, annak a felmérésére tuti lehet mindenféle pénzeket pályázni.

Ezeket az adatokat jó fel kellene nyomni a weboldalra, hogy a kialakuló vitában mindenki bányászhasson belőle érveket.

A harmadik lépés az előzetes koncepció kialakítása. Az én véleményem a célokról a hozzászólás elején olvasható. Ezekből levezethetőek az előzetes koncepcióhoz szükséges dolgok: az érintett területek, útvonalak, a szabályozási jellegű dolgok főb szempontjai, migrációs stratégia és tervek, a felmerülő kérdésekre (teherszállítás, tömegközlekedés, stb.) adott válaszok.

Amikor ezek a tervek megvannak, akkor lehet komolyan elkezdeni vitázni róla, addig amíg elegendő ember meg lesz győzve.

--
a bátor kommutátor

70
gorbacsov képe

Más szemlélet, igen, ez a

Más szemlélet, igen, ez a kulcsszó. Ezzel kell mindent tervezni, akkor működnek a dolgok. Belülről építgessük a romlott rendszert...vagy romboljunk le mindent és építsünk két kerékre! Á la Mad Max, ahol az olaj már csak a bicikliláncra kell...
Hollandiával tudok példálózni, ott voltam fél évet:
A bicikliút-biciklisáv kérdésben egyiket sem preferálják, amelyik logikus, azt jelölik ki. Tegyük hozzá, hogy aki megnézte a belinkelt berlini képeket itt fentebb, az láthatta, hogy a megépített biciklisávok mind kijárt ösvények helyén létesültek, vagyis GONDOLKODNAK és aztán cselekednek.
A biciklis egyenrangú fél a kölekedésben? Nem, mert gyengébb, ezért segíteni kell és egyértelműen kiemelten kezelik. Bicikliszöld, a biciklisáv a stoptáblánál az autósok ELŐTT biztosít helyet a bringásnak, veszélyes helyen elkülönített a bringaút.
Az egyirányú utcákba 95%-ban mindkét irányból behajthat a bringás és akkor az egyéb infrastruktúrát a tárolókkal és egyébbel nem is említettem. Hát így van ez.
És a másik, 4 kerekű oldal? Az autósok nagy része, sőt mindenki bringás IS. És tudja és érti. Plusz pár évtized előnyben vannak ezzel a szemlélettel, hozzászokhattak. És a híres holland tolerancia...
Végső érv a bringa mellett: a hollandok smucigok, mint az állat, a magyarok meg csórók, valahol ugyanott vagyunk. Lehetnénk. Legyünk!

71
wolfheart képe

Jó dolgokat irtatok!

Jó dolgokat irtatok! Szerintem pl. a utvonalterv.hu oldalt ki kéne egészíteni egy bringautas adatbázissal, és akkor megmutatná melyik a legjobb út cangával. Jó lenne egy olyan szemléletmód, hogy az újabb épitésü házak, irodák saját biciklitárolót biztosítsanak. Szerencsére egyre több öltönyös bringást látni az utakon.
A forgalomszámláló is jó ötlet, de sokan vannak akik elmennek valmerre (át a számlálón), és pár óra múlva ugyanott jönnek vissza. Ez megtévesztő adat lehet.

72
karlsruhe képe

miért, az ellenirányú

miért, az ellenirányú forgalom nem forgalom?

73
wolfheart képe

Végülis...de. :)

Végülis...de. :)

74
magwas képe

Jó példa

Jó példa bicajtárolóra

"Jó lenne egy olyan szemléletmód, hogy az újabb épitésü házak, irodák saját biciklitárolót biztosítsanak."

Én egy nagy cégnél dolgozom, és a cég minden mélygarázsában (amit ismerek) van hely kialakítva bicajnak. Igaz, hogy van olyan amelyikbe bicaj nélkül csak kevés kiválasztottat enged be a beléptető. Egy pillanat alatt bevittem a bicajt, de negyed óra volt amíg kihoztam. Ugyanez előtt a ház előtt egyébként van bicajtároló, méghozzá esőtől védve, csak lakat nem volt nálam.

A cég részéről annyi volt a befektetés, hogy vett egy utcabútort minden mélygarázsba, a teljes építési költség kb. 0.00000001 százalékáért, a többi pedig adminisztratív kontroll, illetve a beléptető rendszer megfelelő kialakítása [*] ami semmibe nem kerül.

A mi házunkban pedig minden bicajos beviszi a lovát az irodába, és senkinek eszébe sem jut hogy ezt nehezményezze.

Francokat, kiírom a cég nevét is hogy ha példálózni akarnál:
Magyar Telekom

[*] Off: a trükk az, hogy a hurkok érzik a bicajt ha a földre fekteted, és megfelelő kapu/sorompó kombinációknál el lehet azt érni hogy kocsival nem, de bicajjal igen. Ahol pedig nem jó a kombináció, ott a kopaszokat be lehet idomítani hogy a bicajt engedjék be.

--
a bátor kommutátor

75
Prof.gruppetto.hu képe

1%: legalább 2 éve

1%: legalább 2 éve működő közhasznú civil szervezet kaphatja (egyesület és alapítvány is lehet).
De ennél jobb lenne, ha lenne központi előirányzat, mint pl a parlagfűirtásra! Persze ennek a felhasználása a nehezebben ellenőrizhető, viszont könnyebben kommunkikálható.

76
Mutant képe

4-es pontban tudok

4-es pontban tudok segíteni, igazából már meg is van az anyag, csak szöveget kéne írnom hozzá. Nizzában jártam és a riksák nagyon népszerűek, meg rohadt jól néznek ki. A város honlapján 10 v. 15 pontból álló lista van, hogy miért jó a bringázás.

Na ma este jól összedobom és átlövöm a japán orgyilkosnak.

Jó bringázást mindenkinek.

Apropó valami cikk lesz a bringa téliesítéséről és a téli cuccokkról (thermó, vízhatlan ruházat, esetleg linkgyűjteménnyel stb)?

77
dezso képe

Apropó apropó: egy ilyen

Apropó apropó: egy ilyen cikk télleg jó lenne, olyan finomságokkal mondjuk, hogy hogy tekerjünk a sólében :) Meg lehetne hozzá kacsolódva egy jó nagy diszkusszió, hogy milyen (konkrét) göncöket érdemes megvenni mondjuk izzadósaknak.

78
csalloa képe

Egy ilyen cikk NAGYON jó

Egy ilyen cikk NAGYON jó lenne!

79
magwas képe

Addig is amíg lesz egy jó

Addig is amíg lesz egy jó cikk a télről magyarul, angolul tudóknak ajánlom az ICEBIKE oldalt.
--
a bátor kommutátor

80
kjoe képe

A téli

A téli bringázással/bringaépítéssel kapcsolatban nagyon jó kis tippek találhatóak a www.bikemag.hu -n, a fórumban, valahol van is egy ilyen című topik, ha vkit konkrétan érdekel, szerintem ott nézze meg, hasznos. Szerintem minél több réteg ruha kell, cippzáras )(főleg ha izzadós az ember, mint én is :() Bringának meg vmi óccsó,amortizálható gép kell, hogy ha jön a hólötty, sós trutyi, akkor se legyen probléma, ha nem tudod naponta lemosni. a sárvédőre meg előre hátra futárgumi oszt ennyi...(ha vkinek kell olcsó amortizálható gép, szóljon, tudok- ez nem a reklám helye volt)
Más: reggel bringaúton mentem Csömörről Budafokra melózni, hatalmas dugó a Kerepesin, Hungárián is, vhol az Örs és a Rákosfalva HÉV megálló között óriási baleset volt, mentők, tűzoltók, mindkét irányba útlezárás, stb. Meg persze egy csomó balfasz bámészkodó!!!1szerűen nem értem, mi a francnak áll oda egy csomó idióta reggel 8kor egy véres közlekedési balesetet bámulni, ettől lesz jobb a napjuk? Kávé helyett? Nem bírom felfogni...Szóval ahogy mentem tovább Budafokra, útközben azon gondolkodtam, talán ez is hatásos érv lehet egy bringázás/tömegközlekedés mellett agitáló kampányban: amellett hogy az autók hatalmas levegő-, zajszennyezést, ellehetetlenülő Budapestet eredményeznek, rengeteg balesetet is okoznak. Emberek halnak meg ezerszámra az utakon ittas vezetés, öv be nem kötése, figyelmetlenség miatt, vagy azért mert valaki 5 perccel előbb akar beérni a munkahelyére...szomorú.Egyetértek az előttem szólókkal, hogy mi, biciklisták igenis járjunk elől jó példával, próbáljunk meg a lehető legszabályosabban közlekedni, használjunk bukót, villogót, lámpát, egyrészt ugye saját testi épségünk érdekében, másrészt pedig azért, hogy ne érje szó a házunk elejit.
Ha sokat rágom magam, mindig oda lyukadok ki, hogy a motorizáció (különösen a személygépjárművek elterjedése) volt a civilizáció elrontója, főleg azzal a fasiszta Henry Forddal az élen! (csak azért nem akarom kis betűvel írni a nevét, mert nem szeretném szegény nemecsek emlékét meggyalázni azzal, hogy egy ilyen disznóval egy társaságba kerül...)
Tömegközlekedésre, mentőkre, tűzoltókra, rendőrökre szükség van, de nem értem, miért kell nálunk egy autóban egy embernek pöffeszkedni a legnagyobb dugó közepén. Persze 15 évvel a rendszerváltás után Magyarországon az autó még mindig inkább státuszszimbólum, mint racionálisan használt közlekedési eszköz. (Aztán persze jön a sírás, hogy drága a súlyadó, a biztosítás, a benzin, az autópályamatrica, a lófasz...-kérem, nem kötelező csak autóval közlekedni).
Úgy látom, a matica-téma kicsit elsikkadt. Már sikerült vagy 6 embert beszerbeznem az ismeretségi körömben. nem tud valaki olcsó szitázót Bp-en? Üdv mindenkinek!

81
dezso képe

Mijaza futárgumi?

Mijaza futárgumi?

82
kjoe képe

Hát az olyan izé, no,

Hát az olyan izé, no, érted...:)
Remélm jól írtam le a nevét, arról a kis darab fekete gumiról van szó, ami a sárvédő alján fityeg elől-hátul, hogy a kerék 1áltlán ne verje fel a trutyit. Ha jól tudom, cipészeknél van ilyen nagy gumilap, abból kell vágatni méretre, aztán felfogatni a sárvédőre. Kutyagumi....

83
dezso képe

Vagy úgy! Azon kezdtem el

Vagy úgy! Azon kezdtem el gondolkodni, hogy miféle mintázata lehet a külsőnek, amitől futárgumi lesz belőle :) Az én sárvédőm eléggé oldszkúl, toldalék nélkül sem csapódik föl rám a trutyi. Cserébe az elülső zörög, de majd megpatkolom.

84
Kuku képe

Bocs hogy beledumálok, de a

Bocs hogy beledumálok, de a guminak csak egyik előnye a bringás védelme. Nagyon hasznos, hogy esőben (és sós hólé idején) nem veri a láncra a sarat, ami mindennél gyorsabban tönkreteszi a láncot, az első-hátsó fogast, és a váltógörgőket. Nagyon sok ezrest lehet ezzel a csúfsággal spórolni télen!

85
dezso képe

Milyen igaz, ezen őszintén

Milyen igaz, ezen őszintén szólva nem gondolkoztam. A hátsó kerékről lefolyó/lecsöpögő trutyit távol lehet tartani valahogy a lánc és a váltó környékétől? Vagy annyi nem csöpög le?

86
Kuku képe

Bocs hogy beledumálok, de a

Bocs hogy beledumálok, de a guminak csak egyik előnye a bringás védelme. Nagyon hasznos, hogy esőben (és sós hólé idején) nem veri a láncra a sarat, ami mindennél gyorsabban tönkreteszi a láncot, az első-hátsó fogast, és a váltógörgőket. Nagyon sok ezrest lehet ezzel a csúfsággal spórolni télen!

87
Kuku képe

88
KoBoldi72 képe

Póló hátára

Póló hátára való:

Minden kerékpáros = -1 autó előtted

(Kerékpár, autó piktogrammal is helyettesíthető)

89
gark képe

Sziasztok, A bringaúton

Sziasztok,

A bringaúton való parkolás visszaszorítására mennyire hatékony a matricázás? Persze ha minden biciklis minden útban lévő autót lematricáz, akkor lehet eredményes a kampány:) Viszont nézzétek meg ezt: bm fórum Kerékpárúton_sávon szabálytalanul parkoló gépjárművek elleni intézkedés Ha már a rendőrség magától nem tesz semmit.. Mit gondoltok, működne ez?

90
ropy képe

Ezt a lehetőséget úgy

Ezt a lehetőséget úgy lehet hasznosítani, hogy egy előre elkészített szórólapon, amelyet a gépjármű ablaktörlője alá helyezel, jelzed, hogy élve a törvény adta lehetőséggel - itt leírod a vonatkozó jogszabályt - feljelented szabálysértés alapos gyanújával, fényképes bizonyíték alapján.
Természetesen feljelenteni nem kell, de ez már legyen a te titkod és a pszichikai hadviselés része. :)

91
gark képe

És ez visszatartó erő?

És ez visszatartó erő? Ok, hogy első alkalommal bepara, de ha nem történik semmi legközelebb ugyanúgy oda fog állni nem?

92
ropy képe

Mivel az eljárás valszeg

Mivel az eljárás valszeg eléri vagy meghaladja a 30 napot, így van némi ideje elgondolkodni a parkolási szokásain.
Ollan, mint a cigiről való leszokás:
Az első 25-30 nap a kemény.

93
kjoe képe

Egyébként az vajon

Egyébként az vajon rongálásnak minősül, ha ráragasztasz 1 matricát az autó szélvédőjére? Nem hinném, hazamegy, levakarja, ennyi, maradandó károsodás nem keletkezett a járművében...

94
magwas képe

Valamelyik topikban ez már

Valamelyik topikban ez már felmerült.

Nekem az jött le, hogy oldalt a hátsó ablakra kell ragasztani olyat amit néhány perces munkával le lehet kaparni. De ha ezért is megbüntetnek/megvernek, ne rám hivatkozz.

A szélvédő, a hátsó ablak meg oldalt az első ablak tabu, mert zavarhatja a kilátásban. A fényezés pedig azért nem jó, mert rádkeni hogy a matricád miatt kellett újrafényeznie a kocsit. (nem mintha esélye lenne megtalálni)

Egyébként én rendőrök által elhelyezett matricát eddig kizárólag a szélvédőn meg a bal első ablakon láttam.

--
a bátor kommutátor

95
ropy képe

Asszem nem olvastad el

Asszem nem olvastad el pontosan amit írtam, vagy nem tudod mi a különbség a szórólap és a matrica között.
Kifejezetten szórólapot ajánlottam figyelmeztetésül vagy ha úgy tetszik tájékoztatásul.
Az már a Te dolgod, hogy a szórólap elhelyezése után lépsz vagy csak "fenyegetsz".
A delikvens nem tudja.