MOST VAGYUNK A TILOSBAN
BANDITA RÁDIÓ!!!
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
MOST VAGYUNK A TILOSBAN
BANDITA RÁDIÓ!!!
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Nagyon jó volt! kivéve a
Nagyon jó volt! kivéve a BKV-s részt. Annak a betelefonálónak igaza volt.
A CM fő üzenete most az volt, hogy használják az emberek ésszerűen a kocsijukat, válasszák ki ésszerűen reggelente, mivel közlekednek aznap. Ez az üzenet fontos a világ lustáinak, és van belőlük egy pár. De az emberek egy része (megkockáztatom: elég sokan) már most is ésszerűen választ reggelente. Nem mindenki, de sokan... És mi alapján döntik el, hogy mivel ésszerű közlekedni? Saját szempontjaik alapján: hogy neki az út mennyibe kerül, mennyire kényelmes, és milyen gyors. Sok esetben az autó a nyertes... A BKV szolgáltatás ma sajnos tényleg nem megfelelő (nem kényelmes, nem gyors, és drága). És bár igaz, hogy a CM ez ellen nem tud tenni, de azért nem kell elküldeni melegebb éghajlatra azt, aki ezt megemlíti. A helyes válasz is elhangzott ugyan: "Forduljon a városházához, kérjen tőlük jobb szolgáltatást!" - de nagyon ingerülten... A tömegközlekedés a városi közlekedés kulcseleme. Az emberek nem olyan ésszerűtlenek, amennyire azt hisszük - ötpercenként járó, tiszta, kényelmes buszok, villamosok esetében sokkal kevesebben ülnének autóba - de sokan még csak meg se vennék azt a kocsit...
és gondolod hogy az fut át
és gondolod hogy az fut át az agyán, hogy kilométerenként 40-50 orintért hallgatja a slágerrádiót?
A BKV egy öttagú
A BKV egy öttagú családnak mármost lassan drágább lesz, mint egy autó fenntartása!
****************************************************************************
8 vagy tíz százalékkal is drágulhatnak jövőre a BKV-tarifák – közölték fővárosi kormánypárti képviselők. A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn tárgyal a BKV által benyújtott javaslatról.
Az új viteldíjak január 1-jei bevezetéséhez az új önkormányzati rendelet megalkotására van szükség. A társaság az év végén várható 24 milliárd forint körüli vesztesége és mintegy 60 milliárd forintnyi hitelállománya miatt elkerülhetetlennek tartja az infláció feletti tarifaemelést.
E szerint 180, vagy 185 forint lehet egy vonaljegy, 6.800-6.900 Ft. a dolgozói, és csaknem 2600 forint lehet a tanulói bérlet ára.
Fidesz: már megint jegyáremelés a BKV-nál
Idén két lépcsőben összesen 18 százalékkal emelte tarifáit a BKV. Az infláció ötszörösét meghaladó szintű tarifaemelés következtében 80 ezer fővel csökkent az utasok létszáma, elviselhetetlenül megnőtt viszont a gépkocsi forgalom, csökkent az árbevétel, nőtt a BKV eladósodottsága és a BKV vezetői márciusra csődöt ígértek.
Mi hát a megoldás, na mi lehet? Csakis újabb immár az infláció háromszorosát kitevő mintegy 10 százalékos jövő évi jegyáremelés? A BKV 2002 óta, mióta bal-liberális kormány van szegény hazánknak, megoldásként kizárólag a mértéktelen drágítást tudja elképzelni. A jegyáremelés nem jelenti azt, hogy nem ráznak a trolibuszok, nem életveszélyesek a buszok, vagy, hogy nem ritkulnak a járatok. Ott tartunk, hogy ma már a hatalmas dugók ellenére jobban megéri gépkocsival közlekedni.
www.gondola.hu
******************************************
A politikai megjegyzéseket most hagyjuk. A lényeg: Demszky Gábor szerint az autózás alternatívája nem a biciklizés, hanem a tömegközlekedés. Ha a tömegközlekedéssel így bánnak, ami szerintük "alternatíva", a biciklisek mit várjanak?
"A BKV egy öttagú
"A BKV egy öttagú családnak mármost lassan drágább lesz, mint egy autó fenntartása!"
Azért ahhoz meg igen szerencsés családnak kell lenni, hogy az az egy autó mindenkit mindenhova elvigyen időben, és ne is kelljen mondjuk 100 kilcsit autózni egy nap.
Sokan csak a benzinárat és
Sokan csak a benzinárat és a BKV jegyárat hasonlítják össze, és úgy döntenek. (ha a családfő gyakran használja a kocsiját, nem fog bérletet venni 7000 Ft-ért, még a kocsitartás költségei mellett...)
Persze, de ettől a
Persze, de ettől a megoldási kísérlet még elvi hibás marad...
Saját számításaim
Saját számításaim szerint a BKV akkor is jóval olcsóbb egy ingázónak, ha egyébként is ki kell fizetnie az autója fix költségeit.
Nehéz kérdés. Csak az
Nehéz kérdés. Csak az emberekre bízva nyugaton is a 30-40%-ra szorult vissza a tömegközlekedés. Én 18 éve vagyok bérletes, és most jobbnak érzem mint régen. Ilyen buszokról nem is álmodtam, a villamoson nem hallottam az osztálytársam hangját. Nem lehet annyira büdös a BKV-n, hogy indokolt legyen az egész város bebüdösítése autóval. Az autós ingázás irracionális. Ha véletlenül gyorsabb mint a bicikli vagy a BKV, akkor is elgondolkodtató, hogy a biciklizés havi költsége az átlagfizetés 3-4%-a, egy bérlet 6%-a, az autófenntartásnak csak az ingázásra jutó költsége és amortizációja viszont 30-40%-a. Ebből az következik, hogy az átlag Suzukis ingázó napi 3 órát a beautózásért dolgozik, plusz 1,5-et autózik. Ilyen szempontból szinte gyalogos tempóval közlekedik, amire eközben 8 évet áldoz a keringési, légzési és stressz okozta betegségek miatt egyébként is 4-5 évvel rövidebb életéből. Na ha ezt kiszámolja, és kimenekül az autójából, az a racionális!
Az a baj, hogy Budapesten
Az a baj, hogy Budapesten belül is sok esetben lassabb a tömegközlekedés, és akkor még a vidékről bejárókat nem is említettük.
Nekem másfél óra bejutni az egyetemre tömegközlekedéssel, bringával is kb annyi lenne (de ahhoz a árkon-bokron kéne áttekerni vagy ott a 6-os főút), viszont autóval reggelente 50 perc alatt bejutok. :(
Szóval amíg az elővárosi forgalmat lebonyolító (és így az ingázó tömeget szállítandó) tömegközlekedés nem versenyképes, addig sajnos nem is álmodhatunk arról, hogy sokan leteszik az autót. :(
A vonat+bicaj kombinációt
A vonat+bicaj kombinációt próbáld ki. Hátha bejön neked is.
--
a bátor kommutátor
Nyugaton 5-20% százalékra
Nyugaton 5-20% százalékra szorult vissza a tömegközlekedés. A legfejlettebb városok teljesítenek csak 40%-ot, és nagyon ritka, hogy a részarány ennél nagyobb (ha csak az autózás és a tömegközlekedés közötti megoszlást számoljuk).
Ráadásul ez az arány a munkába járásnál a legjobb, ha az összes közlekedést tekintjük, akkor a tömegközlekedés aránya még ennél is alacsonyabb. Az emberek egyre többet közlekednek, mert "elszalad" a város előlük, pontosabban azok a szolgáltatások, amik a napi élethez kellenek (iskola, bevásárlás, bank, posta, irodák - mind egyre távolabb kerülnek a lakhelyektől és egymástól). Amikor a "város" elfoglal egy egész megyét, nincs az a tömegközlekedési hálózat, amelyik versenyképes lehet az autóval szemben. Budapesten is leginkább a Pest megyéből érkezőknek okoz gondot az, hogy ne autóval közlekedjenek. De az ilyen megyényi, szétszaladt agglomerációt szinte lehetetlen ellátni az autónál vonzóbb tömegközlekedéssel.
Ami pedig a budapestieket illeti, sokat kellene javítani a buszok, villamosok tisztaságán, állapotán, és a külső kerületekben a járatsűrűségen is ahhoz, hogy azok, akik jelenleg autóval járnak, átszálljanak a buszra.
Ehhez kellene egy erős érdekvédelmi szervezet, ami ezt kikényszeríti a városvezetéstől, és a mindenkori kormánytól. De valahogy soha nem hallom, hogy az emberek tiltakoznának az inflációt jóval meghaladó BKV jegyár-emeléseken, az elmúlt évtized járat-ritkításai sem ütközötek lakossági ellenállásba, míg a benzinár legkisebb piaci! emelkedése azonnal óriási zúgolódást vált ki. Az autósok nincsenek többségben, de az ő hangjuk sokkal erősebb, mint azoké, akik zömmel busszal, villamossal, ... járnak. De a csendes többség nem hallatja hangját, örül, hogy él, és legrosszabb esetben már alig várja, hogy ő is lekerülhessen a zsúfolt buszról, és beülhessen az autójába.
Én egy külső kerületben
Én egy külső kerületben lakom. A busz reggelente olyan zsúfolt, hogy alig lehet elférni rajta, ráadásul ezért a kényelmetlenségért még várni is kell (pedig nagyon sűrűn lakott lakótelepeket szolgál ki ez a járat). Napközben ilyen gond nincs, csak a várakozási idő egyre hosszabb (10-15 perc), így egyre jobban megéri az embereknek kocsiba ülni, legyen az úticél a két megállónyi távolságra lévő közért, vagy a kicsit távolabb lévő helyi városközpont. A kocsi ott van a ház előtt, a buszmegállóhoz 100-200 métert kell gyalogolni, és utána még várni is kell. Akinél első szempont a kényelem, az soha nem fogja ez utóbbit választani. Csak zárójelben: a lakótelep lassan minden talpalatnyi közterét elfoglalták az autók, a megmaradt parkokra pedig óriási nyomás nehezedik, hogy parkolóvá alakuljanak. Mindezek a problémák úgy jelentkeznek, hogy a lakótelepen a motorizációs szint (ezer főre jutó autók száma) a nyugati átlagnak kb fele..., és a közterekkel annó a tervezők nem fukarkodtak....
Nyugaton sem az emberekre
Nyugaton sem az emberekre bízták a választást, évtizedekig öltek temérdek pénzt az autózás ösztönzésére és az útfejlesztésekbe, míg a tömegközlekedést teljesen megszüntették, vagy a minimumra sorvasztották.* Egyszerűen eldöntötték "központilag", hogy az autózás a jövő közlekedése, abba kell a közpénzeket, a társadalom minden erejét, és energiáját ölni. És lőn: a dolgozó emberek 80-90%-a ma Nyugaton naponta autózik. De ez akkora gondot okoz, hogy most már rájöttek, jobb, ha 180 fokos irányt változtatnak, mert előttük egy marha nagy betonfal meredezik. Így kollektíve "Hátra arc!" lett, és még a legautómániákusabb városokban is nagyon komoly intézkedéseket hoznak a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére, és az autózás visszaszorítására.
Döntéshozóink szerint ezt a "fejlődési pályát" szükségszerűen nekünk is be kell járni, mert elkerülhetetlen. De én még olyanról nem hallottam, hogy minden generációnak újra fel kellene fedeznie, hogy a gyilkos galóca árt az egészségnek....
*Vannak azért üdítő kivételek.
Egyébként ha valaki okos
Egyébként ha valaki okos tömegközlekedésről akar olvasni, javaslom hogy nézzen körül a VEKE oldalán!!!! Aba Botond 20 milliós prémiumát nekik adnám, mert ők tényleg megérdemlik. Annak ellenére, hogy szervezett formában gyakorlatilag egyedül ők kritizálták a Critical Mass-t.
És amit mondtak, abban
És amit mondtak, abban igazuk is volt... Legközelebb szerintem nekünk kell ragaszkodnunk ahhoz, hogy legyen BKV-közlekedés a felvonulás alatt.
Legközelebb a
Legközelebb a tömegközlekedőkkel együtt kell felvonulni... Az lesz csak a kritikus tömeg!
hű, srácok, nagyon jó,
hű, srácok, nagyon jó, ütős érveket találtam az autózás ellen:
"Francia kutatók megállapították, hogy még az autóvezetés is károsan befolyásolja a spermaszámot. Már két órán át tartó vezetés is mintegy 2 Celsius-fokkal emeli a herezacskók hőmérsékletét, ezért a férfiaknak azt tanácsolják, hogy hosszabb autóutak során óránként tartsanak tíz perc szünetet."
azaz, bár egy jó autó a péló meghosszabbításának számít, használata valójában csökkenti a férfiasságot.
forrás:http://hvg.hu/Tudomany/20051012termeketlen.aspx
ha mi is blikk szinten lennénk, jól lehetne evvel riogatni.