Mesébe illő civil siker szem és fültanúi lehettünk ezen a héten. Bajomi Bálint és társai elhatározták pár hete, hogy nem várnak sült galambra, kezükbe veszik saját kerületük kerékpáros ügyeit. Összetrombitálták a XI. kerület civil szervezeteit, együtt aláírásgyűjtésbe kezdtek, petíciót fogalmaztak, majd átadták a kerület polgármesterének. Arra is ügyeltek, hogy mindez a sajtó fülébe is eljusson. Az átadásra így 10-15 újság, TV, rádió képviselője ment el. Amilyen komoly volt a szervezkedés, olyan lett a válasz is. Kényszerűségből vagy önként, de a polgármester 40-50 millió forint elkülönítésére tett ígéretet újságírók előtt, amit 2006-ban kerékpárút fejlesztésre fordítanak. Számoljunk csak... Ha minden kerületben követőkre találna ez a civil mozgolódás, az bizony évi 1 milliárd forintot is jelenthetne. Közelednek a választások, talán ez a legjobb időpont a hasonló kezdeményezésekhez.
Komoly elképzeléseik vannak, de a konkrét útvonaltervek kidolgozása ezután kezdődik. Szeretnénk ezúton is kérni minden környékbeli bringást, hogy ötleteivel támogassa a nyomvonalkijelölés munkáit. Írhattok ide is, de ha szívesen bekapcsolódnátok a napi munkába, vegyétek fel a kapcsolatot Bálinttal: bb(kukac)greenfo.hu Azért nagy dolog, ha már az építésbe is beleszólhatnak az út használói. Éljetek az alkalommal!












http://sher.index.hu/sher.index.hu/get?lc=161&ad=54915&ui=9391094&li=&tg...
Yeah
Yeah
Újbuda speciális
Újbuda speciális helyzetben van. Ez azt jelenti, hogy a Polgármester bácsi kicsit nagyon jófej. Ezt már akkor lehetett tudni, mikor TourdeHongrie napjára lezárták az egész felső rakpartot a Lágymányosi Híd, és a Szabadság híd között. Nem kis vállalkozás volt, és láttam a fickó arcát, hogy büszke erre a dologra.:) Ezek után már nem is csodálkozom ezen a lépésen. Jó fej, ez a lényeg. Kövessék példáját!
---
viszked a talpam
A MÁV-nak régen (90
A MÁV-nak régen (90 körül) volt egy használaton kívüli aluljárója a kelenföldi pu. alatt (patkányok is szaladgáltak benne:), a nagy aluljárótól északra. Jó volna azt megszerezni, és azon átvinni a Bartók felé a bicikliutat. Gondolom még ott van.
Ott van, valamelyik nap
Ott van, valamelyik nap megnéztem. A peron felől le van rácsozva. A végei nem tudom hogy hol vannak.
--
a bátor kommutátor
Odafigyelnek ránk!! azért
Odafigyelnek ránk!!
azért ez a felvonulásnak is köszönhető. megmutattuk, hogy már nem lehet minket elengedni a fülük mellett. mondjuk más az a kerület, ahol a polgármester maga is bicajozik...
Specc. Molnár polgármester
Specc. Molnár polgármester úr nem jár kerékpárral, ez a helyszínen kiderült.
Ettől függetlenül a kezdeményezés jó példát mutat a követőknek.
Gazdagrét, Kelenvölgy, Lágymányos és Albertfalva kerékpáros lakói-polgárai nagy esélyt kaptak egy számukra kedvezőbb útvonal megalkotásában való részvételre.
Merjék kihasználni a lehetőséget.
ugyan nem 11 ker, de nekem a
ugyan nem 11 ker, de nekem a kossuth ter - petofi hid pesti hidfo kerekparos ut hianyzik nagyon. par patka szetveresere is lenne otletem, de nem szivesen rohangalok 5kilos kalapaccsal.
szokott vki aszfaltra sarga bicikliut jelzest festeni onszorgalombol? ha igen, milyen anyaggal teszi? a bme ele elkelne par a parkolo autok miatt.
udv!
tv
Ha oda fested ahol addig nem
Ha oda fested ahol addig nem volt, akkor akár be is dutyizhatnak.
Ha eddig is volt csak lekopott, szólj és megyek segíteni (elvileg arra is megpróbálhatják ráfogni hogy közlekedés veszélyeztetése, és ezzel sokat segítenének).
--
a bátor kommutátor
kosz! csak hogy nyugodtabb
kosz!
csak hogy nyugodtabb lelkiismerettel lehessen "nem parkolok tobbet bicikliuton" matricat ragasztani a szelvedore. :)
eddig nem volt, de tabla jelzi, hogy bicikliut, ez eleg a legalitashoz?
a szegyenfal -tol van vki? hatha ott ertenek a festekhez. mivel erdemes, hogy ertelmes ideig az aszfalton maradjon?
tv
A polgármesteri hivatal
A polgármesteri hivatal szerint az sem legális ha javítod a festést.
Ezért kéne először kinézni egy olyan helyet, ahol volt csak lekopott,
azt felújítani, majd kihívni a közútkezelőt hogy jegyzőkönyvezze, meg feljelenteni magunkat.
Ha megússzuk, akkor hivatalos lesz hogy jogunk van karbantartani a bicajutat. Onnan két irányba lehet továbbmenni. Az egyik az hogy fizessék legalább a festéket. A másik lehet az, hogy ha már megvan az engedélyezett kivitelezési terv, akkor végigfestjük mielőtt szerződést kötnének rá valakivel, és az így megmaradt pénzt költsék további bicajutakra.
Te nézz utána a festéknek, legegyszerűbb ha felhívsz egy ilyennel foglalkozó céget. Én meg utánanézek a megúszásnak.
Ja, és nézd ki a bicajutat, valamint munkanapra időzítsd, lehetőleg csütörtökön hatra:)
--
a bátor kommutátor
A megúszásról jut
A megúszásról jut eszembe: hogy áll a hiperszuper kerékpáros klub? A sztárügyvédesre gondolok.
Van hiperszuper
Van hiperszuper sztárügyvédes kerékpáros klub?
Mindenesetre van rá esély hogy sztárügyvédes megúszás az lesz. Hétfőn megyek hozzá áttekintőbe.
--
a bátor kommutátor
Kükü beszélt korábban
Kükü beszélt korábban ilyesmiről.
Egyszer már kideritettük
Egyszer már kideritettük hogy milyen festék kell hozzá. 8 liter 32.000 ft ba kerül. De tényleg szabálysértés az ujrafestés is. Elsőre érdemes lenne bejelenteni hogy hahó lekopott fessétek ujra, hátha történik valami. Mostanában szokott, hála a CM nek meg a többi aktivkodásnak.
Stiggs (szégyenfal)
Dr. Magyar Gábor szerint
Dr. Magyar Gábor szerint nincs általában véve jogunk újrafesteni egy bicajutat.
Azt javasolta, hogy találjuk ki melyik utat akarjuk újrafesteni, és írjunk egy levelet a fenntartónak hogy ezt szeretnénk és kérünk hozzá szakértői segítséget.
Nekem így már nem vicces eléggé, de ha valaki akarja tovább vinni ezt a vonalat, szívesen ráállítom. És persze megyek festeni is ha hétköznap lesz.
--
a bátor kommutátor
Mezei betonfestek szerintem
Mezei betonfestek szerintem megteszi.. lehet, hogy evente ketevente ujra kene kenni, de velemenyem szerint a kerekparos, gyalogos forgalmat elviseli. A lenyeg, hogy por, es zsirmentes feluletre kell kenni, kulonben kalap kakit sem er..
Viszont, ha jol emlekszem egy ezres volt literje, a tikkurila betonfesteknek, es nem kellett hozza alapozo. Egy eve fent van, meg nem kopott le. azt nem tudom, hogy az idojarast mennyire allja, mert az itteni felulet nincs kiteve ilyesminek..
Tyű, más kerületeket
Tyű, más kerületeket jobban ismerek. A XI.-ben inkább nagyobb utakat ismerek, de azok valszeg fővárosi fenntartásúak.
Általánosságban azt tartanám jónak, ha az egyirányú utcákban, amelyikben csak lehet, ellenirányú biciklisávot alakítsanak ki.
Ennek az ára egy felfestés és két kiegészítő tábla útszakaszonként.
a behajtani tilos kiv
a behajtani tilos kiv bicikli tabla az egyik kedvencem. tamogatom! legalabb nem kellen a rendoroket vizslatni.
a festeket pedig megkerdem. persze az sokat lenditene az ugyon, ha fizetnek legalabb azt. mindenesetre 1-2 db-ot sztnek nagyon (ahol minimum naponta ketszer elmegyek, es gyakran raparkolnak).
tv
Legjobb lenne a KRESZ-be
Legjobb lenne a KRESZ-be betenni, hogy
- Kerékpárral ahol külön tábla nem tiltja, egyirányú utcában mindkét irányba szabad közlekedni
Természetesen
- Az ellenirányba közlekedő kerékpáros köteles minden kereszteződésben elsőbbséget adni a keresztforgalomnak, valamint szükség esetén a szembe jövő járműnek.
Ez utóbbi passzus lenne a garancia arra, hogy a biciklisek nagyon szűk utcákban ne menjenek szembe, mert ha túl sokat kéne lehúzódni, akkor az visszatartó erő.
A kerékpárút
A kerékpárút fejlesztésébe a bringatárolók kialakítása beletartozik? Mert ha igen akkor legalább a közintézmények elé tegyenek ki, a polgármesteri hivatal előtt pl. nincs kerékpártároló.
A koncepcióban a
A koncepcióban a kerékpártárolók is benne lesznek.
Bizonyára akad némi
Bizonyára akad némi gépészeti ismeretekkel rendelkező kerós, aki ad felvilágosítást a hivatalnak, hogy millen is valójában egy biztonságos köztéri kerékpártároló.
Ha van ilyen, akkor lécci
Ha van ilyen, akkor lécci jelentkezzen a bb(kukac)greenfo.hu címen!
Nekem a vascső
Nekem a vascső derékmagasságig, mindkét vége a földben típusú tűnik a megfelelőnek. De én nem szoktam lakatolni csak beledumálok.
Szokott lenni belőle sima U alakú is, meg olyan is amire a tetején kötnek egy csomót.
--
a bátor kommutátor
Néhány kép
Néhány kép kerékpártárolókról:
első
második
harmadik
negyedik
Magwas szerintem valami ilyesmire gondolt.
Szerintem is. Annyit
Szerintem is. Annyit hozzá, hogy ez nem olyan, mint mondjuk a börsi Decathlon előtt*, hogy a viacolorba van becsavarozva, hanem alul betonban végződik, azon van a burkolat (vagyis nem lehet komoly földmunkák nélkül kiemelni).
*: ott egybként nem U-cső van, hanem vastag sodrony (ami megintcsak nem jó) egy U-csőre akasztva. Ha az egyéltalán a bicajtároló akart lenni :(
Nekem bőven megfelelne a
Nekem bőven megfelelne a harmadik képen látható típus.
Szerintem a legalkalmasabb ideiglenes tárolásra, parkolásra.
Az, hogy egy közintézmény előtt fedett kerékpártároló legyen Magyarországon, ahoz kevés az EU.
Köszi az ötleteket és
Köszi az ötleteket és képeket!
XI. kerületben lakók, dolgozók jelentkezzetek! Nélkületek nem megy!
Még csak ígéretek vannak, hosszú az út a konkrét megvalósulásig!
bb(kukac)greenfo.hu
06 30 90 59 249
Bécsben van ilyen is.
Bécsben van ilyen is. bringat nem lattam benne, inkabb az a fajta van, ami olyan, mint ennek a tipusunak az oldala. U alakban meghajlitott cso, hasonlo mint nalunk a villamos megallokban, csak vastagabb, es alacsonyabb. Aki testkozelbol akarja latni milyenek vannak becsben, az asszem a Vorosmarty ter eszaki reszen lathat. Kaptunk Becstol par ilyen egyszeru tarolot, es ha jol emlekszem oda raktak ki..
Elonye: ramegy az U lakat is, jo melyen bele van betonozva a foldbe mindket vege, egyszeru mint a faek, emiatt olcso is. Gyakorlatilag nem csufitja a kornyezetet, bar evente illik ujra festeni, mert a sok lakatolas bizony lekoptatja rola a festeket.
Ja es a legfontosabb, reklamfeluletkent is eladhato a kozepen elhelyezett tabla. Csak azert jo volna, ha a tabla szele, es a cso kozott maradna annyi hely, amennyi a becsieken is van, hogy beferjen a lakat!!
A képen látható
A képen látható tárolóval megegyező van a Budagyöngye előtt. Állítólag szuper biztonságos a saját spéci zárával, amit a kiírás szerint az üzletben lehetne kérni - hát ezt a megoldást nem próbáltam ki.
Remek az alaphír. És ez
Remek az alaphír. És ez melyik kerületről szól vajon? :
Karinthy
XI. kerulet, a Moricztol
XI. kerulet, a Moricztol indul a ~Petofi hid fele...na ez az az ut ahol elhataroztam, hogy letoltom a "nevelo" matricakat!!!!!!!!!! es legalabb annyi bosszusagot okozok a kerekparsavon parkolo autosoknak, mint ok nekem. Egyelore nem sok eredmennyel...