Mostanában mindenki erre az 1000 méteres kerékpárútra koncentrál. Lássuk
mi is épül manapság a Bajcsy Zsilinszky (1886-1944) úton...

Eredetileg nem épült volna kerékpárút, de egy számunkra is meglepő nyitás után a jövőre vonatkozó nagyobb tervek "előlegeként" váratlan ígéretet kaptunk a felújítással együtt történő kiépítésre. A vak is látta, hogy a hidegháború után ez bizony gesztus akar lenni, és örömmel fogadtuk. Ezzel együtt hamar kiderült, hogy a tárgyalóasztalhoz ülésre és az eddigieknél lényegesen nagyobb projektek beindítására elegendő lobbi-erő, még nem mérhető a parkolási és autós érdekek erejéhez. A kezdeti kétoldali kerékpársávra tett javaslatunk után hamar rá kellett ébrednünk, hogy ehhez még mindig könnyűek vagyunk. A nyugati járdán kaptunk helyet. Miután a 7-8 bringás szervezetet képviselő csapatunkkal a helyszíni bejáráson szembesültünk ezzel, az alapoktól újrakezdve szavaztunk arról is, hogy kell e egyáltalán egy újabb járdapara? Egyhangúan arra jutottunk, hogy kerékpárútként nem, de gyalog/kerékpárútként (azaz nem kötelező használat mellett) sokaknak növelheti a bátorságát, és kedvét a belvárosi tekeréshez.

Úgy döntöttünk, hogy ugyan több okból nem tekintjük ideális megoldásnak, de ettől függetlenül javaslatokat adunk arra is, hogy egy járdán vezetett kerékpárút hogyan lehet használhatóbb mint amiket eddig megszokhattunk Budapesten. Ezek közül már mindent megfogadtak. A végeredmény: szintben, jelzőkorlátokkal, és sárga csíkkal is el lesz választva a járdától, a felülete pedig színes lesz, de nem a szokásos viacolor dísztéglából, hanem vörös aszfaltborítással. A gyalogosoknak a parkoló autók mélységéig kitolt járdán biztosítanak felállóhelyet a zebráknál.

Összegzésképpen talán annyit, hogy én személy szerint most szembesültem először azzal, hogy mégiscsak politizálunk, még ha ez nem is pártpolitika. Épp annyi súllyal, ahányan vagyunk. Most kicsit irigykedve nézem az elkészült belvárosi autópálya átadott hat sávját, és arra gondolok, jó lenne már egy tökéletes megoldás nekünk is. Erre azonban - bármennyire is tudjuk hogy megérdemeljük - mindig éppen csak annyi esélyünk lesz, ahányan, és amilyen gyakran biciklizünk a hétköznapok során is. Egy kis "hitelünk" már van a Critical Mass fedezetét felmutatva, de még sok városlakót kell meggyőzni alapvető dolgokról ahhoz hogy a biciklis közlekedés legalább a belvárosban kikezdje az autók egyeduralmát. Ráadásul nem is csak a politikusokat, mert nekik is a közvélemény-kutatók mutatják az irányt. Na mindegy. A járdán már mindent elérhettünk, itt az ideje a következő evolúciós ugrásnak: Kerékpársávokat Budapestre!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Biglibansz képe

Szerintem addig nem fognak a

Szerintem addig nem fognak a politikusok és a városlakók komolyan elgondolkodni az alternatív közlekedési lehetőségeken (bicikli, tömegközlekedés), amíg nem lesz éjszakánként, meg csúcsidőn kívül is dugó az egész városban. Hogy akkor mi lesz csúcsidőben???
Még sok tévhitet kell legyőzni a biciklivel kapcsolatban! Üdv: Bence

2
vatart képe

akkor ez most megint a

akkor ez most megint a "semmibe" torkollik.? a kossuth terre kellene valahogy bekotni, bar lehet, h csak az en maniam a pesti oldal E-D osszekoto.

tv

3
Kuku képe

Az is tervben van, de a

Az is tervben van, de a dunapart felémenne. Ezt később az Alkotmány utcával tervezik rákötni majd arra.
A semmibe torkollás gyerekbetegség. Majd lassan összennőnek...

4
sdw képe

azért a kossuth tér-bajcsy

azért a kossuth tér-bajcsy közti táv háli.stennek viszonylag normálisan leküzdhető úttesten is - a kisebb utcákon át kerekezve.

5
Szab képe

Ilyen gyalog/kerékpárútat

Ilyen gyalog/kerékpárútat (azaz nem kötelező használat mellett) nem lehetne csinálni a köruton is? Olyan széles járdák vannak, lazán elfér egy bicajos általában a legtöbb helyen(ugy, hogy a gyalogosok is bőven elférnek), csak nem szabályos:(
Persze általában ugyis az autok között megyek, ha haladunk, de mikor nagy a dugo, akkor nem kellemes örökké kerülgetni őket, annál már a járda is gyorsabb lenne.

Bicajutat a körutra! :)

6
urga képe

"Ilyen

"Ilyen gyalog/kerékpárútat (azaz nem kötelező használat mellett) nem lehetne csinálni a köruton is?"

Egyszer s mindenkorra meg kellene érteni, hogyha a biciklisek tere a gyalogosok rovására nő, attól nem lesz élhetőbb a város! Több tucat tanulmány mutatta ki, hogy egy közlekedési módot használók aránya úgy alakul a városban, ahogy a nekik szánt tér mennyisége. Vagyis, ha lecsökkented a gyalogosoknak szánt helyet, a gyalogosok számát is lecsökkented óhatatlanul. Ami pedig a körutat illeti, a járdán sok helyen létesültek teraszok kávéházaknak és a járdán való közlkedés már így sem akadálytalan.

A városi közlekedés egyetlen problémája, hogy egy autó helyigénye annyi, mint 10 biciklié, 20 gyalogosé, és kilencvenszer annyi, mintha busszal járnának az emberek. Vagyis az autó, ami az esetek többségében egyetlen embert szállít, akkora, mint egy elefánt, városi közlekedésre alkalmatlan. Csak ott praktikus közlekedési eszköz, ahol óriási terek állnak rendelkezésre.

Ha a cél az, hogy a most BKV-val közlekedők (és gyalogosok) biciklire szálljanak, akkor tényleg folytatni kell ezt a járdanyírbálási politikát. Ettől azonban az autók mennyisége nem fog változni.

Ha az erőssel nem tudunk mit kezdeni, akkor forduljunk a leggyengébb ellen?

7
bono képe

ráadásul egy rosszul

ráadásul egy rosszul kivitelezett (rosszul jelölt, rosszul vagy nem kitáblázott) gyalog- és kerékpárútnak az ég egy adta világon semmi értelme, max. gesztus értéke van felénk, vagy még annyi se. lásd kirohanásaim másik topikokban ezek ellen a förmedvények ellen... reméljük, a Bajcsyn nem ilyen lesz...

8
Tin képe

Nekem nem is a bicikliúttal

Nekem nem is a bicikliúttal kapcsolatban van mondanivalóm, hanem a tábla miatt szólok. Miért kalapos, meg cilinderes emberek vannak folyton rajta? Nem lehetne bukósisakos?
Kükü, ezt már korábban is szerettem volna kérdezni, hogy a gyalog és kerékpárutat tényleg nem kötelező használni? Mert egyes kresz értelmezések szerint az. Kire hivatkozzak, ha mégis az autóutat használom? (Kőbányain pl. képtelenség haladni a piac mellett)

9
dezso képe

13. § (1) i) Gyalog- és

13. §
(1) i) Gyalog- és kerékpárút (26/d. és 26/e. ábra)
(2) Ha az (1) bekezdés g) vagy i) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla időszakot jelöl meg, ezen az időszakon kívül - legfeljebb 20 km/óra sebességgel, a gyalogosok, illetőleg a gyalogosok és a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül - célforgalomban járművek (más járművek) is közlekedhetnek a gyalogúton, illetőleg a gyalog- és kerékpárúton. Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

10
Tin képe

Köszönöm! Ezt a számot

Köszönöm! Ezt a számot megjegyzem. :)

11
urga képe

"Miért kalapos, meg

"Miért kalapos, meg cilinderes emberek vannak folyton rajta? Nem lehetne bukósisakos?"

A cilinderes képet én sem értem. Aki biciklizik az cirkuszba való?!? (kalap dettó)

12
dezso képe

Mongyátok má meg, mijen

Mongyátok má meg, mijen tábláról beszéltek! Eddig csak gyalogosos táblán láttam cilindert, biciklisesen még nem.

13
urga képe

Én

14
dezso képe

Brr, tényleg.

Brr, tényleg.

15
bono képe

igen-igen! nekem is ezzel

igen-igen! nekem is ezzel van bajom!
azt fontolgatom, hogy fogok egy fényképezőt, végigmegyek a kedvenc helyeimen, bőszen fotózok, aztán csinálok egy microsite-ot egy kezdetleges fórummal, és elküldöm az illetékes (és kevésbé illetékes) szerveknek (Belügy, Igazságügy, Közlekedésügyi Minisztériumok, Főpolgármesteri hivatal, BRFK, stb.), a linket, sőt, akár létrehozok nekik egy-egy special usert, amivel megkülönböztetetten szólhatnak hozzá a fórumhoz. és akkor ott szépen kifejtik, hogy ami a fotón van, hogy a kerékpár (gyalogos és kerékpár) út a.) miért járhatatlan b.) miért nem tesznek semmit ellene, hogy járhatatlan...

ilyen fotókat lehetne csinálni:

1.) pl. a budai oldalon a rakparton lévő gyalogos- és kerékpárúton, az Erzsébet-híd után észak felé haladva. a híd után közvetlenül a felfestés asszem úgy jelöli, hogy a sárga oldal bal fele a kerékpár és jobb fele a gyalog út, aztán pár, párszáz méter után csere, és a tábla is fordítva jelöli. tessék a kerékpárúton végig egyértelmű jelölést csinálni, gyakori táblázással! unom, hogy a fél torkom el kell, hogy kiabáljam, mert mindenki össze-vissza dzsanázik ott... mondjuk, ez az egész turista-sightseeing út járhatatlan, sajna. :-(

2.) ugyanaz a kerékpárút, csak dél felé haladva, rögtön, ahogy kijöttél a híd alól. T. autisták kanyarodnak föl a Petőfi-hídra és le se sz*rják, hogy ott áll szegény kis bringás, és várja hogy valaki megadja végre az elsőbbséget neki (ott az első részen nincs lámpa, csak a második részen). tény, hogy nehéz ott megállni, én mikor autósként mentem ott egyszer, megláttam egy bringás lányt, rögtön le is fékeztem, hogy átmehessen szegény, erre mit hallok? nyíííííííí, páff! a barom aki mögöttem jött, nem megtolt hátulról? közlekedési kultúra, ugye... követési távolság, figyelmesség, kézben tartott mobiltelefon... és máris kész a koccanás... na mindegy, lényeg a lényeg, hogy itt gyakorlatilag lehetetlen bringával átkelni, ide lámpa kell az autósok elé (ez lesz a 3. vagy 4. 50 méteren belül, dehát, ez van).

3.) ugyanez az út, Lágymányosi-híd előtt, folyton eltévedek, hogy hogy folytathatnám az utat Budán dél felé... ott valami rossz a felfestés/táblázás megint, vagy csak én vagyok vak... aztán visszafele már megtaláltam.

4.) a már említett Kímai Piac/Kőbányai út combo. minek oda kerékpár (vagy gyalogos- és kerékpár) út, ha HASZNÁLHATATLAN? vagy állítsanak minden 10 méterre rendőrt, aki kiutasítja az országból aki ott császkál (még akkor is, ha magyar az illető 3:->), vagy szedjék le a táblákat, meg a felfestést, mert ez így ebben a formában BOHÓCKODÁS, nem más.

5.) folytatjuk utunkat, elérjük a Könyves Kálmán Körutat, fordulunk a Stadionok felé... aztán kerülgetjük a Hungári Körutat, hol a jobb oldalán megyünk, hol a bal oldalán... aki ezt kitalálta... normális volt? vagy be volt b*szva, és cikk-cakkban ment a kezében a filctoll? arról nem is beszélve, hogy külön kerékpáros és külön gyalogos lámpa szokott lenni, a kerékpárosoknak pedig hosszú percekkel később vált (a gyalogosnak már rég zöld, mikor a kerósnak még piros), ezt meg ki álmodta így meg, hogy egyem a másnapos rémálmait, és miért? mondanom sem kell, hogy mindig megunom kivárni...

6.) itt is sűrű a gyalogos forgalom a keróúton, főleg amint elérjük a Stadionokat, itt már a keróút gyakorlatilag ismét használhatatlan.

7.) akkor se jobb a helyzet, ha a Népliget felé fordultunk a keróúton, ahogy elérjük a 103-ös busz megállónál lévő részt a Népliget sarkánál. egyszer én is várakoztam ott, és szomorúan néztem, hogy az utazóközönséget nagyon nem érdekli, hogy a keróúton várakozik... :-(

16
mate képe

Szerintem a járdás

Szerintem a járdás bicigliutak tökéletesen alkalmasak arra, hogy gyerekek és idősebbek biztonságosan kerekezzenek rajta, és pont.
Ha nem tartasz az autóktól, akkor az út a tiéd, és általában az is a leggyorsabb.
Nem kell megvárni a biciglisávokat, egyszerűen el kell foglalni az utat, mivel éppúgy a miénk is.

17
urga képe

"Ha nem tartasz az

"Ha nem tartasz az autóktól, akkor az út a tiéd, és általában az is a leggyorsabb. Nem kell megvárni a biciglisávokat, egyszerűen el kell foglalni az utat, mivel éppúgy a miénk is."

Így van. Amit mégis kérni lehet, autós érdeksértés nélkül: a lámpáknál felfesteni egy pár méteres biciklisávot, amivel meg lehet előzni a kocsisort és egy biciklis várakozó helyet az autósor előtt (mi ennek a szakneve??) Ez önmagában minimális helyet vesz el az autóktól*, de világos jelzést ad mindenkinek, hogy az úttest a bicikliseké is.

*megteszi majd azt a növekvő számú biciklista úgy is, akit az ilyen jelzés bátorít a városi kerekezésre :))).

18
urga képe

"Összegzésképpen talán

"Összegzésképpen talán annyit, hogy én személy szerint most szembesültem először azzal, hogy mégiscsak politizálunk, még ha ez nem is pártpolitika. Épp annyi súllyal, ahányan vagyunk."

Egy kis pontosítás: épp annyi súllyal, ahányan kiabálunk, nyilvánítunk véleményt, mutatjuk meg, hogy létezünk. A BKV-s/gyalogosok vannak a legtöbben Budapesten, mégis nekik a legkisebb a befolyásuk, mert meg se mukkannak.

19
bigor képe

a parkolóórások vannak a

a parkolóórások vannak a legkevesebben. Mégis nagyon nagy a befolyásuk. Mert nekik van pénzük.

20
ropy képe

Pénzük nem a

Pénzük nem a parkolóórásoknak van, hanem az autósoknak csak ők oktondi módon semmi szolgáltatásért átadják azt a parkolóórásoknak.

21
gimp képe

Bocs, hogy offtopik vagyok,

Bocs, hogy offtopik vagyok, de a friss pesti estben van egy n*ssan m*cra hirdetést, meglehetősen lelombozó a koncepciója. Itt van a webes verziója: http://www.nissan-europe.com/hu/newmicra/launch/home.html
Sok idő kell még, hogy elkezdjenek fogyni az autók a városban.

22
Jakab képe

Én speciel nem ijjedek meg

Én speciel nem ijjedek meg ettől. A dugóban ugyanúgy állnia kell, mint egy ifának. Ellenben egy kerékpár, amivel a legnagyobb dugóban is vígan lehet közlekedni, ami nem szennyezi a levegőt, csendes, olcsó... szóval egyszerűen városban a kerékpárnak nem lehet vetéjtársa az autó.

23
gimp képe

Sajna ezt még csak

Sajna ezt még csak húszezren fogtuk fel...
(Mi legalább tudjuk, hogy a szélvédő melyik oldalán süt szebben a nap.)

24
szoszke47 képe

lyaly!!!

lyaly!!!

25
Laci képe

Kötözködés ON

Kötözködés ON :)

Bújtatott reklám :)
Gondolkodok mi lehet az a n*ssan, erre ránézek a linkre, na mi van ott :)

És célközönséget is rosszul választottál :)

A leirtak bárminemű egyezése valós dolgokkal a puszta véletlen műve.

Tényleg kötözködés: nekem nem megy a link.

26
csalloa képe

Ooooo...de szép. Megyek be

Ooooo...de szép. Megyek be is cserélem a bringámat egy Micrára! ;D

27
norikon képe

gratulálok a

gratulálok a bringalobbinak, hogy legalább ezt sikerült keresztülvinni!

de: az index cikk képei láttán azért erősen felforrt a vérem!

és akkor is forrani fog, amikor ledudálnak majd az útról, mert hát "ott a bringaút"!

ezért nagyon szurkolok a kerékpársávnak, meg a lámpák előtti plusz felfestés is nagyon jó ötlet, mert az az autóvezetők szemében is legalizálná, hogy az úton is járnak kétkeréken.

azért egy tiszteletkört majd mindenképp teszek az új szines-szagos bringaúton! hamár belekerült 40 milkába...

persze a legjobb megoldás a mégtöbb bringás!

28
bono képe

tudod mennyit ér egy ilyen

tudod mennyit ér egy ilyen felfestés? nagy büdös falhozvert karimás SEMMIT! T. autista addig fog ott és ahogy és ahol és úgy megállni, úton, úttesten, járdán, hídon, parkban, stb. míg ebben betonfallal vagy vascölöppel meg nem akadályozod. mit gondoltok, miért kellett a körúton a félgömb a villamossínek mellé?

pontosan annyit érne egy ilyen felfestés a Bp.-i közlekedési "kultúrában", mint a felfestés a kerékpár és gyalogos- és kerékpár utakon: SEMMIT!

29
becherpig képe

és tudunk valami

és tudunk valami konkrétumot? pl. milyen széles lesz? meg hogy miért 50e Ft métere?

30
Kuku képe

Már látni a szegélyeit,

Már látni a szegélyeit, le lehet mérni.
A költségek a járdaszint megemeléséből, a szegélyezésből, a bringáslámpákból, a járdakitolásból, vörös aszfaltból, az extra sírkőpadkából, a gyalogos és autós lámpák és telefonfülkék átrakásából, festésből, korlátozásból, tervezési költségekből állnak össze. Hogy tényleg ennyi e, arról fogalmam sincs. Számold ki te... :))

31
norikon képe

"extra sírkőpadka"-muhaha,

"extra sírkőpadka"-muhaha, azt a huncut betyár mindenit!

32
Kuku képe

A szegély azt hiszem

A szegély azt hiszem gránitból szokott lenni a jobb belvárosi helyken.

33
karmazsin képe

Azért cilinderes, mert

Azért cilinderes, mert Podmaiczky Program, az a figura meg maga Podmaniczky :) Nem csak biciklin látni, gyalog is. Autóban még nem láttam :)

34
vatart képe

alljon itt egy pozitiv autos

alljon itt egy pozitiv autos kontra biciklis eset:

ma delelott a tilos arhivumbol hallgattam a bandita radio legutobbi adasat, majd bicajra ultem 5,5kg oroltpaprikaval + 2kg citadel lanccal a hatamon. a szabadsag hid felol erkeztem a kalvinra (kb 12:07), piros az astoria fele, szokas szerint jobbrol csordogalok a lampahoz a kocsik mellett, mignem a legelol allotol nem ferek mar elorebb, es megallok. erre a kismeretu kek gepjarmu soforje eltekerte a kormanyt balra es elgurult(!) az utambol. ennyi, en nagyon meglepodtem. viszont azon nem lepodnek meg, ha bicajozna a sofor, esetleg olvassa cm-et. :-) szoval ilyen is van!

udv!

35
Szab képe

Bizony vannak pozitiv dolgok

Bizony vannak pozitiv dolgok is! Kár, hogy sokkal hamarabb lehet hallani, ha probléma volt. :(

Velem már nem egyszer fordult elő, hogy ugy érkeztem a bicajuton egy kereszteződéshez, hogy épp rajta állt egy auto. (Máshogy ki se lehetne kanyarodni, ha körül is akar nézni és megvárni, mig ki tud menni)
És utána hátratolattak! :))

Persze sok hasonlo esetből csak kb 2-3x volt ilyen, de akkor is elég pozitiv élmény volt. :)

36
_ képe

és megköszönted neki?

és megköszönted neki?

37
Biglibansz képe

Sziasztok! Nekem is volt

Sziasztok!
Nekem is volt azért már pozitív élményem. Nagykörúton a két sáv között kerekeztem egy picivel gyorsabban mint a kocsisor (persze emiatt szabálytalanul előzgettem, de ez van) és az autósok széjelebb húzódtak, hogy jobban elférjek (vagy féltették a visszapillantótükrüket), de ennek örültem. Mondjuk volt rajtam láthatósági mellény. Talán ez is nyomott a lantba. Üdv: B

38
padi képe

Hali! Erről jut eszembe,

Hali!
Erről jut eszembe, valaki meg tudja mondani, hivatalosan hogy előzünk meg egy kétsávos dugót (mondjuk a körúton?)
Balról, középen, jobbról? Nekem még mindig a jobbról tűnik a legbiztonságosabbnak (+ némi szlalom:))

39
magwas képe

Szerintem hivatalosan nem

Szerintem hivatalosan nem előzzük meg a kétsávos dugót,
és egyébként meg a motorossávban (középen) a legbiztonságosabb.

--
a bátor kommutátor

40
Szab képe

Szerintem akár hivatalosan

Szerintem akár hivatalosan is lehetne.(Talán EU más részein van is rá lehetőség) Különben semmi értelme nem lenne a bicajozásnak, ugyanannyit állhatnánk, mint az autok plusz ha haladni kell, akkor még kicsit lassabbak is vagyunk.
(Ja bocsánat, lenne értelme akkor is: nem szennyezünk és sportosabbak leszünk. De ószintén én nem emiatt közlekedem vele. Ha sportra kell, akkor inkább a természetben tekerek)

41
avus képe

Nem akarok politizálni, de

Nem akarok politizálni, de kénytelen leszek demszkyzni, hiszen ő a főpolgármester. Szóval feltűnt, hogy az utóbbi időben a felújításokkal kapcsolatban sokat beszél bicikliutakról. De mindig hozzáteszi, hogy "ahol lehet".

Na, ezzel ki is van szúrva a szemünk. Ugyanis azt, hogy hol lehet, és hol nem, úgyis ők fogják eldönteni. Kétszer két sávos út ugye kell, parkolósáv kell, a házakat pedig nem lehet odébb tolni. Nagyjából 100%-ig biztos vagyok benne, hogy itt említésre méltó (pozitív) változás sokáig nem lesz. Amikor számon kérjük, hogy hol a kerékpárút, akkor a felfestett csíkokra fognak mutogatni, és azt mondják, hogy mindenhová tettünk biciklisávot, "ahol lehetett".

42
bodri képe

Teljesen egyetértek

Teljesen egyetértek Avus-sal! Nekem úgy tűnik, hogy a bicajosok mostanában talán a legtudatosabb "fogyasztók", amennyiben kulturáltan tudnak demonstrálni, kommunikálni, stb. Csak még idő kell, hogy elég sokan legyünk ahhoz, hogy érvényesíthessük az akaratunkat és tehessünk is az ellen, hogy valami hülye demagóg dumával és igéretekkel kiszúrják a szemünket!
Ezzel kapcsolatban szeretném kérdezni, - ti biztos jobban követitek az eseményeket, - hogy hol az a beígért 23 km kerékpárút? Azt nem 2005-re igérték???
Most jöttem haza Köln- / Bonnból és elég erős a kontraszt! Az is egy autóval tele levő város volt, és egyszerűen fogták magukat és ráfestettek egy sávot az egyik autósáv felénél a bicajosoknak. Kész. Semmi hercehurca drága gránit sírkőpadkákkal, csak egy festékvonal és műxik az egész! A Bajcsy-kerékpárút árából Budapest összes főútjára rá lehetne festeni ilyen sávokat!!!

43
Kuku képe

A 23 km kerékpárút az

A 23 km kerékpárút az ősszel kezdődő útfelújításokhoz van kötve, és 2006 nyár elejéig lesz kész.
A teljes hosszra kértek szakvéleményt a Kerékpárosklubtól, és ezt le is adtuk 2-3 hete. Járdán csík nem lesz. Ahol ennyi lehetne, oda nem kérünk bicikliutat.
A sávfestéshez lobbierő kell, mert az autók rovására történik. Ebből nekünk egyre nagyobb van, de még sajnos nem elég.
A gránit nem a bicikliút miatt van, amiatt csak több kell, és új ívre kellett faragtatni.
Kiszúrni a szemünket már nem lehet, mert egy hónapon belül 40.000 ember lesz az utcán. De én nem látom jelét a szemkiszúrásra való kísérletnek.
Sőt, most úgy látom, hogy a jelenlegi csapatot már valamennyire megpuhítottuk, és inkább az aggaszt, lehet hogy egy év múlva egy tökismeretlen társasággal kell újrakezdeni elölről. Ez nem biztos hogy gond, de remélem a kampányban minden indulónak lesz bicikli-programja. Akkor nagy baj már nem lehet, mert ahhoz már vagyunk elegen hogy kampány idején kimondott ígéreteket durván számonkérjünk...

44
bodri képe

Szuper! Remélem így is

Szuper! Remélem így is lesz! :)
A Nagykörútra készült valami terv?

45
avus képe

Optimista típus vagyok, de

Optimista típus vagyok, de ezen a téren sajnos kiveszett belőlem az optimizmus. Erről a 23 km-ről, ami 2006 nyár elejéig elkészül, lehet valamit tudni? Merre vezet, milyen formátumban, stb.?

46
Szab képe

Remélem én is, hogy így

Remélem én is, hogy így lesz.
Ahova felfestéssel lehet a járdára tenni, oda miért nem akartok tetetni? (persze csak ha az uton máshova nem lehet)
Egy gyalog-kerékpárut felfestéssel is jobb mint a semmi, mert aki fél tud ott menni szabályosan és nem bünteti a rendőr.

47
bono képe

20.000? 40.000? egy 3-3.5

20.000? 40.000? egy 3-3.5 milliós városban? gyanítom, hogy ez még mindig nagyon kevés! :-(
most gondolj bele, egy nagyobb stadionba befér 70-100 ezer ember... még egy közepest is csak mondjuk félig töltenénk meg!

képzeljétek el, egy Barca-Real mondjuk a Nou Campban (97 E férőhely), és a mi "nagy" tömegünk csak egy kis szelet a stadion sarkában...

ha lennénk mondjuk 200.000-en... hmmmm...

merjünk nagyot álmodni! :-D :-P

48
boci képe

Hazai körülmények

Hazai körülmények között ez már jó szerintem. Végülis 24000 ember már két Arénát tölt meg :)

----------
...akrat icob, icoB

49
avus képe

A tendenciát kell figyelni:

A tendenciát kell figyelni: 5 ezer, 10 ezer, 25 ezer, ... :)

50
Kuku képe

A rendszerváltás utáni

A rendszerváltás utáni legnagyobb pártfüggetlen demo volt. Talán a taxisblokád kivételével. Tavasszal földrengést tervezünk, de már új taktikával. Még egy kicsit titkos... ;)

51
bodri képe

Én minden nap a Bajcsyn

Én minden nap a Bajcsyn megyek dolgozni, és már kezd bennem forrni a biciklis-polgári düh, hogy a Bazilika és az Erzsébet tér között szinte minden nap keresztbe áll egy autó. De még ha csak ugyanaz a - tegyük fel - áruszállító autó lenne, az hagyján. De nem! Mindig másik! Milyen jogszabály van a védelmünkben az ilyenek ellen? Mi lesz itt tavasszal, amikor tele lesz az út bringással? Fel lehet az autóst jelenteni? Egyáltalán, meddig áll jogában fent állni (teljesen elzárva a bicikliutat) a járdán???

52
boci képe

Nyomtass Ropy

Nyomtass Ropy matricájából vagy a (pl. ablaktörlő alá helyezhető) nagyobb szórólapból és használd bátran ezeket... igen, a matricát is a rossz helyen parkoló kocsin! :)

----------
...akrat icob, icoB

53
wolfheart képe

Pont a multkor jöttem haza

Pont a multkor jöttem haza az V. kerből a tüntetés után, és a budai oldalon úgy beparkolt egy kisteherautó az útra, hogy alig fértem el töle. Már messziről láttam mi a szitu, és bosszankodtam, hogy nincsen nálam éppen ilyen matrica. De mikor közelebb értem már láttam, hogy ablaktörlő felhajtva, és "utoljára parkoltam bicikliúton" matrica volt rajta. Ez valamelyest megnyugtatott..

54
ropy képe

Igen!