Már egy ideje regisztráltam ezen az oldalon, de most éreztem késztetést arra, hogy írjak a saját blogomba. Nem tudom, hogy hányan fogják elolvasni, de remélem, hogy aki elolvassa, az megszívleli a tanácsaimat.
Szóval: egy pár hónapja majdnem minden este lemegyek bringázni egyett a városba, semmi cél, csupán a tekerés öröméért. Ősszel még elég sok bringással találkoztam az esti órákban is a városban, de ahogy jöttek a mínuszok, egyre kevesebben lettünk. Két-három óra bringázás alatt, mindössze 5-10 bringással találkoztam.
És most jön az, amiről eredetileg írni akartam: tegnap este is lementem bringázni. Nagyon rosszak voltak a látási viszonyok, esett at eső, nagy köd volt. Én mindig szabályosan szoktam közelekedni, tehát bukó, első hátsó lámpa, hogy mindenki lásson és kicsit én is lássak. De sajnos ezzel nem mindenki van így. Tapasztalatom szerint 10 bringásból 5-nek nincs első vagy hátsó lámpája. Ez szerintem elég szomorú. Tegnap este kb. 10 bringással találkoztam és egyen volt csak első lámpa, és hármon hátsó. Ez nagyon rossz arány. Az egyikkel majdnem össze is akadtam.
Bár azt gondolom, hogy aki úgy szeretei a bringázást, hogy ezt az oldalt olvasgatja, az biztos normálisan közelekedik a városban, még este is. Szerintem a mi feladatunk lenne, hogy a bringások érdekeit képviseljük, és ezzel együtt rávegyük a többi bringást, hogy szabályosan közlekedjenek, és akkor így nem tudnak belénkötni a "nem bringások" (autósok, gyalogosok, zsernyákok).
Szeretnék mindenkit kérni, hogy ha találkoztok olyan bringásokkal, akiknek nincs lámpájuk vagy bukójuk, akkor udvariasan szóljatok rá, akár menet közben is, hogy legyen; mert azzal hogy szabálytalan, nem csak a saját testi épségét kockáztatja, hanem másokét is, és nem magát, hanem a "minket" járat le!
U.i.: Az az autós, aki tegnap az Esztergomi útról kikanyarodván, nem körülnézve, majdnem elütött, az keressen meg, mert szívesen elbeszélgetnék vele...












hát igen, a sok sötét bringással én sem vagyok
hát igen, a sok sötét bringással én sem vagyok kibékülve, általában rájuk szoktam szólni, hogy LÁMPA! de nem sokat használ.. (arányaiban most még mindig jobb a helyzet, mert csak az igazán kitartó bringások közlekednek ilyenkor télen, és köztük többen használnak lámpát, mint az összes bringást számítva...
tapasztalatom szerint 10-ből 5-nek nem szokott első lámpája lenni, és 3-nak egyáltalán semmilyen :/
és ebből nemtom hányat ütnek majd el, mert nem látják őket, de 1 is sok...
amúgy az említett autós sztem nem fog itt olvasgatni, erre ne számíts :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Igaz, hogy ilyen időkben csak az igazi kitartó bringások
Igaz, hogy ilyen időkben csak az igazi kitartó bringások kölekednek, de sajnos még így is vannak lámpa nélküliek.
A Szabadság-híd budai hídfőjénél, a bringás lámpánál fel van ragasztva egy matrica, hogy lámpát használj. Nem tudom mi vagy ki volt, de szorgalmaznám, hogy a bringáslámpákhoz ragasszunk ilyen fontos dolgokat (szerintem ez fontos dolog), szívesen ragaszgatnék én is ilyeneket!!!
Ha valakinek van valami helyzetjavító ötlete, azt szerintem meg kéne tárgyalni, mert valamit tenni kell!!!
a matricázás nem új ötlet, vannak is letölthető
a matricázás nem új ötlet, vannak is letölthető nyomtatnivaló anyagok. több ilyen topik is volt itt, csak elő kellene őket ásni.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
ugyanez, kevéssé
ugyanez, kevéssé finoman:
http://schrodinger.freeblog.hu/archives/2005/10/03/899037/
---
!úgyis megdöglünk mind!
Te kicsit szókimondóbb voltál, de tulajdonképpen a
Te kicsit szókimondóbb voltál, de tulajdonképpen a lényeg ugyan az :)
hogy szorul6 ennyi agresszió egy malacba, csak azt
hogy szorul6 ennyi agresszió egy malacba, csak azt tudnám???vagy csak, ha bechert iszik?:)
ha nem hordanék bukót, meg elöl-hátul pilácsot, nem biztos, hogy a lentebb propagált írás hozná meg hozzá a kedvem,
(meg az eszem),de mindegy.../a korabeli kép viszont óriási!/
egy "ne csak magadra gondolj, világíts elöl(-hátul) is!"
madrica megtervezésére tennék ezennel javaslatot,
röviden összefoglalva "a történetet!"
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Szerintem mindegyikünknek volt már sötét bicajossal
Szerintem mindegyikünknek volt már sötét bicajossal találkozása, ami vagy jól sült el vagy rosszul.
A legijesztőbb ilyen esetem az volt, amikor a fertődi kastély esti díszkivilágításának lefotózása után fogtuk magunkat (3an) és Fertődről vissza vettük az irányt a szállásunkra.
A fertődi bringagyalog meg elég érdekes, mert van benne egy rész, ahol a bringa elválna a gyalogtól (rendes nyilacskás tábla is jelzi és sövénnyel van elválasztva), de mivel elgazosodott a bringa, így mindeki a gyalogon megy. Szóval mi mentünk 3an, 1ikünknak sajna nem volt első lámpája, így őt 2en közre fogtuk (én mentem hátul), aztán elértünk ehhez a fák és sövények által jól beárnyékolt a rézhez, ahol is láttunk szembe jönni egy pislákoló dinamót, igenám, de kiderült, hogy előtte még volt egy cangás srác, aztán mind 3an majdnem átmentünk rajta. Szegény gyereket meg majdnem leordítottam a helyéről a "LÁMPA!" felkiáltásommal. Szal nekem az para volt. :P
Most jöttem haza a szokásos esti tekerésemről. És
Most jöttem haza a szokásos esti tekerésemről. És igen, jobb az idő, több bringás, több lámpa nélküli. Röpke harmincöt kilóméter alatt 24 lámpa nélküli bringással találkoztam (és kábé ugyan annyi lámpással). Kezd nagyon elegem lenni az ordibálásból, hogy: LÁMPA!!!!!!!!!!!!!! Kettővel majdnem össze is akadtam, amikor a Budai rakpart egyik kivilágítatlan szakaszán egy lámpa nélküli bringás előzött (gyök kettővel) egy másik lámpa nélküli bringást (gyök hárommal). Csak a jól beállított fékemnek köszönhető, hogy nem az intenzíven fekszünk mind a hárman...
Te gyök néggyel vagy gyök eggyel mentél???:) Mondtál
Te gyök néggyel vagy gyök eggyel mentél???:)
Mondtál pár keresetlen szót a gyök-ereknek?
A jól beállított féknél csak a gyors reflex talán,
ami még irtó fontos!
OFF:hogy döntöd el, merre tekered le az esti 30-40kilcsidet?
mi befolyásol? ON:
Annyira érdekelne, h ha menet közben árusítanánk villogót, ebből a mai 24edből hány vett volna egyből?
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Álltalában nem szoktam eldönteni, csak elindulok, aztán
Álltalában nem szoktam eldönteni, csak elindulok, aztán tekerek amerre jólesik. Angyalföldön lakom, ugyhogy az állandó útvonalam: Árpád-híd, Margit-sziget, Margit-híd, Buda...és innentől kezdve össze vissza, amerre visz az utam. Néha maradok Budán, elmegyek egészen a Tétényi út végéig, néha vissza megyek Pestre és irány Csepel, szóval ilyenek, mindig más, fő a változatosság. Sajnos mindig egyedül megyek, de ha valakinek van kedve, szívesen veszem! :)
A villogó eladás ötletet kicsit tovább fejleszteném: Mi lenne, hogy ha valamelyik nap, késöbbi órákban, öt-hat körül, találkoznánk páran valahol, akinek van kedve, és tekernénk a brniga utakon (random), és fülön csípnénk azokat, akiknek nincs lámpájuk, és felVilágosítanánk őket, hogy ez nem frankó. Persze nem akarok igazságosztó lenni, de szerintem a tájékoztatás még nem tartozik az illegális dolgok közé. Kinek van kedve/ideje valamikor?
Vigyetek magatokkal villogót ajándokba. Szerintem az
Vigyetek magatokkal villogót ajándokba. Szerintem az MK-nak és/vagy a Bringaút Egyesületnek biztosan van erre való készlete, de én is felajánlok szívesen.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Kezdem egyre jobban érteni, hogy miért nem megyek
Kezdem egyre jobban érteni, hogy miért nem megyek bringaúton;)
Detélleg, én aszittem hogy ilyenkor már csak a bringások krémje van az utakon, akik bukót hordanak, világítanak, meg köszönnek. Most meg kiderül, hogy úgy fel vagyunk hígulva, mint az alleycat.hu ;)
Biztosan gondoltak ők arra, hogy kéne lámpát venni, de csak ide a sarokra ugrottak le a kocsmába, és nem gondolták, hogy közben be fog sötétedni.
Én inkább örülök, hogy bringával mennek és nem autóval. A bringaúton ugyanis nem veszélyeztetik az életemet, sőt a bringautasokra is sokkal kevésbé veszélyesek így. Önző vagyok, E!
Meg ezek ellen lehet védekezni is. Olyan lámpa kell, amivel látni is lehet, nem csak látszani. Vannak ezek a kínai ledes fejlámpák. Veszel egy háromledeset egy ezresért, kicseréled a három ledet három Cree XR-E ledre, az elem helyére csak befér a meghajtó elektronika, a váztáskába meg az akksi hozzá. Ha szembejön egy sötét, belenézel az arcába, azt sokáig nem felejti el:)
Nekem csak egy módosítatlan 18 ledes kínai fejlámpám van, nehezen is látok vele, de az országúton minden kocsi le szokta kapcsolni a reflektort amint ránézek.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ha reflektoros jön, akkor én is bekapcsolom a
Ha reflektoros jön, akkor én is bekapcsolom a reklektoromat, mert két erősségi fokozata van a halogén lámpámnak. Párbajnak gyenge, de jelzésnek nagyon jó.
Gyalogosok finom figyelmeztetésére is jól bevált hátulról a sötétben, nem kell csöngetnem.
Egy kivilágítatlan postás lánynak kifejezetten jólesett a Róna utcában, amikor melléértem, hogy lát. Az Örsig együtt mentünk.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Hát nem tudom....ennyi erővel egy 5000 wattos Hella
Hát nem tudom....ennyi erővel egy 5000 wattos Hella reflektort is szerelhetnék a bukómra és bevilágíthatnám az egész világot. Ne haragudj, de szerintem ez nem megoldás. Én szabályosan közlekedek és ezt elvárom másoktól is, sőt, megkövetelem, szerintem ez nem nagy önzőség. Másrészről én nem vennék ilyen kínai fejlámpákat, mert ha esik az eső, akkor zárlatos lesz, és....hát ja, nem frankó.
Még mindig tartom magamat a lámpa ellenőrző kis túrához, úgylátszik egyedül fogok menni, mint mindig... :(
én mostanában sajna nemign érek rá esténként járni a
én mostanában sajna nemign érek rá esténként járni a várost, talán majd tavasztól lesz kedvem meló után menni gyakran nagyobb köröket.
számomra a legijesztőbb ilyen szembejövő sötét bringás akkor volt, amikor óbudán a dunaparti bringaúton mentem és a kolosy tér magasságában van ugyebár az a pár méter, ahol lusták voltak kivágni a fákat, inkább bevitték közéjük az utat, ami jó kacskaringós és tök sötét. na itt jött szembe egy bringás, az utolsó előtti pillanatban vettem csak észre, az utolsóban rántottam félre a kormányt, és nagyon sokáig emlegettem még utána az anyukáját...
ellenőrző túrával kapcsolatban:
idén nyáron egy este haverral nekiálltunk a budai rakpart bringaútján vegyéllámpát szórólapokat osztani a kivilágítatlan bringásoknak, legtöbbjük meg se állt, hiába integettünk. akinek elálltuk az útját, hogy mindenképp kezébe nyomjuk, az meg felháborodva csakazértis kikerült és továbbment. alig páran vették el a szórólapot. ja, meg volt, hogy csak úgy mondogattuk is a sötéteknek, hogy lámpa, de ilyeneket szóltak vissza, hogy "nem kell", meg "van hátsó" meg hasonlók...
(aztán jött egy nagy zivatar a semmiből, és elmosott minket egy kicsit :) de a sötét bringások is eltűntek legalább! :) )
lehet, hogy télleg az lenne a megoldás, hogy le kéne mindet rugdosni a bringáról, előbb-utóbb csak eltűnnek az útról a sötétek...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ezután már dacból nem vesznek
Ezután már dacból nem vesznek lámpát.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
ez így van.dacos egy nép a mienk! de sebaj. ha
ez így van.dacos egy nép a mienk!
de sebaj.
ha mindenáron sértegetni akarod a sötéteket, akik azt felelik: nem kell,
üvöltsd utánuk, hogy csak az első csattanásig
lehet sóher/flegma.
ezt már egyébként a külföldiek is megmondták, a
híres magyar vendégszeretetnek manapság nem nagyon van nyoma.
ugyebár az a trendi, ha mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti.eszébe se jut, hogy Te két dolog miatt aktiváskodsz/bábáskodsz saját szakálladra az utcán (ha egyáltalán veszi a fáradságot és elgondolkodik rajta)
ad1.mert megfizetik, gondolja
ad2.mert "hittérítő", fanatikus
pedig a prevenció fogalmát nem csak drogok esetén érdemes megtanulni, de a többi már csak a szokásos blablabla.
engem speciel, norbee az nem annyira zavar, hogy nem vágtak végre ki fákat, mert némi bicajút épült...
azon csodálkozom, hogy a mai napig látni olyan cangást/autóst, aki kereszteződésben nem lassít egy cseppet se, mégha ki se lát a bokorból, pedig lehet, hogy nem csak egy tüskés hát az, amit takar a sarok...
(milyen klassz barcelónában, hogy a házak éle le van "gyalulva".így a kereszteződések beláthatók!!!)
meg, hogy alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
OFF:tyű, de zavaros lett(er). a kánya csípje meg! a
OFF:tyű, de zavaros lett(er).
a kánya csípje meg!
a bája, járjon utána:)
ideje már mönni az ágyba.
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"ON:
jó, nem is a fakivágás itt a lényeg, meg lehet hagyni a
jó, nem is a fakivágás itt a lényeg, meg lehet hagyni a fákat, de akkor ne ott vezessék el a szűk utat a fák közt kígyózva... és ahol nem elég a közvilágítás, oda tehetnének plusz utcai lámpát a bringaútra.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
osztom. üdv! alla cool "Vivere non est necesse, biciklare
osztom.
üdv!
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
A Szepvolgyi uti szakaszon levo ket nagy - latast
A Szepvolgyi uti szakaszon levo ket nagy - latast akadalyozo - bokrot tovebol elfureszeltem osszel, azota atlathato a kerekparut. (http://bringaut.hu/?q=node/578#comment-2905)
P E R I L L U S T R I S
na, az jó! mondjuk már elég régen jártam arra, lehet,
na, az jó!
mondjuk már elég régen jártam arra, lehet, hogy még akkor nyár volt :)
az út kezelőjét kéne rávenni, hogy az út szélén a sárga csíkot fesse újra fényvisszaverős festékkel, hogy éjszaka is látszodjon, h hol az aszfalt vége... :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Szerintem azért ha többen lennénk, biztos megállnának,
Szerintem azért ha többen lennénk, biztos megállnának, vagy ha nem, akkor jön a "B" terv.....én azért szívesen kiprobálnám.
nyomtass "vegyél lámpát, világos?" matricát és
nyomtass "vegyél lámpát, világos?" matricát és ragd!!!!
Mai napig nem értem az ilyen embereket. Én 14-15 évesen
Mai napig nem értem az ilyen embereket. Én 14-15 évesen bicikliztem először kimondottan közlekedési szándékkal, városban, Szófiában (egyébként nem emlékszem, hogy akkor bárki rámdudált volna). Akkor csakis világosban tekertem, nem volt lámpám, csak a prizma a bringán. Egyszer rámsötétedett és borzalmasan szarul éreztem magam. Nemcsak mert nem láttam az utat, de féltem is, hogy elcsapnak.
A következő lépés az Pest volt, a kinti bringám még ott eladtam és itthon vettem egy montit, amihez vettem kapásból első és hátsó lámpát - lényegében elemlámpák voltak. Ezeket használtam kb 7 éven át (míg ki nem nőttem rendesen a bicót). Akkor még elég volt az a világítás, mert nem nagyon tekertem továbbra sem sötétben, de ha kellett látható voltam.
Aztán jött az első fizu, új bicó, hátra új villogó, előre meg cateye halogén. Aztán meg jött rá még egy villogó hátra, meg egy sárga villogó előre. Aztán jött még egy fejlámpa is... nem érzem soknak. Olyan még sosem volt, hogy egyszerre merült volna le minden, így ha más nem, látható vagyok mindig sötétben. És a fényvisszavetőkről még nem is írtam....
A lényeg, hogy nem értem a kivilágítatlan bicósokat. Nekem egy kb 15 perces út felnyitotta a szememet, hogy mennyire gáz sötétben sötétnek lenni és utána természetes volt, hogy bicóval együtt világítást is kell venni.
A másik kedvenc támánkról a bukóról meg csak annyit, hogy én kimondottan szarul éreztem magam a 2004 szeptemberi cm után, hogy nekem még nincs bukóm... januárra össze is kapartam rá a pénzt (mert azért igényeim vannak) :)
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Van négy tartóselem az övtáskámban arra az esetre, ha
Van négy tartóselem az övtáskámban arra az esetre, ha kimerülne az akku. Egyszer már szükség volt rá. Így elég egy lámpa. Csak még tartalék izzó kéne hozzá.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
még jó, hogy a LEDeknek nem szokása kiégni
még jó, hogy a LEDeknek nem szokása kiégni :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Kedves Artist, (Koltoi) kerdeseddel nyitott kapukat
Kedves Artist,
(Koltoi) kerdeseddel nyitott kapukat dongetsz, mar masfel eve gyartom, ragsztom-ragasztjuk a "Vegyel lampat! Vilagos?" matricakat szerte a kerekparutak menten, amit ket kivilagitatlan kerekparos utkozeset latva talaltam ki. Azota ez kiegeszult a "Sotet vagy?" kerdessel is. Tavasszal termeszetesen ujabb nagy kampanyba fogunk, hiszen sok ido kell a latvanyos eredmenyhez, azaz az egyre "felvilagosultabb" kerekparosokhoz. Egyelore erre lesz energiam, s idom, mert a nagy terv: a "Kerekparsavot a Korutra!" kampany rovasara sem mehet. (http://criticalmass.hu/propagandaanyagok/20061004/plakat-kerekparsavot-a...) :)
http://criticalmass.hu/propagandaanyagok/20060920/szorolap-vegyel-lampat...
http://criticalmass.hu/forum-tema/20051221/vegyel-lampat-vilagos-ujratoltve
http://criticalmass.hu/forum-tema/20060604/vegyel-lampat-vilagos-vagy-megse
P E R I L L U S T R I S
vagy tudsz oylat nyomtatni, hogy egy A4es lap tele legyen
vagy tudsz oylat nyomtatni, hogy egy A4es lap tele legyen vele, itt a sablon hozzá:
www.kep.tar.hu/roppantropy itt a címkék rovat alatt.
vegyél hozzá sárga matrica lapot, és úgy jól látszik.
Lehet, hogy az embereink még nem láttak kivilágítatlan
Lehet, hogy az embereink még nem láttak kivilágítatlan biciklist, ezért gondolják, hogy felesleges a világítás. A következő pár video sötét bicikliseket mutat a kedvenc kerékpárutamon. Mutassátok meg a zombiknak, hátha ez segít!
ez a stefánián készült, ugye? na az pont egy jó
ez a stefánián készült, ugye?
na az pont egy jó forgalmas szakasz, ahol a fék jól eltakarják a közvilágítást...
nem is nagyon szeretem sötétben, de az autóút meg elég döcögős, szóval kedvfüggő, hogy használom-e a bringajárdát...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"