Mielőtt még valaki a legutóbbi húzása miatt végképp leírná, vagy esküdt ellenségnek skatulyázná be az Emberibb Parkolásért Mozgalmat, ajánljuk hogy olvassa el a Budapestről szóló tanulmányukat. Nem a kerékpáros fejezet lesz benne a közös nevező, és az autós rész is sok helyen igencsak vitára érett, de az egész hemzseg a jó vagy érdekes ötletektől is. Komolyan mondom, hogy ajánlom mindenkinek. Az mindenesetre látszik, hogy nem ejtenek a városra, legfeljebb nagyon más irányban látják a megoldást. A hozzászólásokban lehet elemezgetni, reméljük ők is idelátogatnak. Ha nincs jelzők csatája és egymás minősítgetése egyik oldalról sem, akkor ha nem is léptek be holnap az EMPAMO-ba, de legalább megérthetjük egymás szemléletmódját. Mert most több témában is csak elbeszélünk egymás mellett, a szándék láthatóan odaát sem rossz.












azert egy-ket kijelentesuk
azert egy-ket kijelentesuk valosagtartalmanak nem artana utanajarni... bonnie
ps (jotanacs): legkozelebb,hha ilyen magas hivatalokhoz fordultok, nem artana helyesiras szempontjabol is atnezni az iromanyt.)
Ez tele van hibákkal... és
Ez tele van hibákkal... és ezt komolyan elküldték hivatalos helyre? Szégyen. WEKE az mi pl.? Wárosi és Előwárosi Közlekedési Egyesület?
Azt mondja "Meg kell oldani
Azt mondja "Meg kell oldani a kerékpárutak összefüggőségét, de nagyon fontos, hogy ez ne az autóutak rovására történjen." - szerintem meg de. vagy maradnak a járdával egybekötött borzadmányok.
Nagyon sok kérdésben
Nagyon sok kérdésben igazuk van. A kidolgozottság persze nem hasonlítható egy profi szervezet munkájához, de szerintem tiszteletreméltó a munkájuk. Még akkor is, ha sok gyanús tévedés van benne pl. az autóközlekedés káros hatásait elbagatellizáló részekben.
Azt viszont továbbra sem értem, hogy miért kellett nekik összerúgni a port a CM-mel. Gyanús nekem, hogy ez csak Zápkörte magánakciója volt. A stílus rá vall.
Így van, de megvan az az
Így van, de megvan az az előnye, hogy egyszerre két helyről fogják fenéken billenteni. Paralelle.
A kedvencem: "A
A kedvencem: "A kerékpárutak mentén a mozgó kerékpárról is könnyedén becélozható gyűjtőket rendszeresíteni"
Szeretném felhívni a tanulmány íróját, hogy a bringás nem hord magával szemetet, nem üríti ki a hamutartó, űlés és ajtózseb tartalmát az út szélére.
rágót és zsepit doptam
rágót és zsepit doptam már én is haladtomban szemetesbe...
persze minnél kisebb a rés, annál nagyobb a kihívás :-)
mate
Így van, én igazán
Így van, én igazán örülnék lámpáknál elhelyezett szemeteseknek.
Nekem gyakorlatilag folyamatosan folyik az orrom bringán (tudom, kis taknyos...), úgyhogy a zsebem mindig tömve van küldönböző telítettségű pézsékkel,úgyhogy én szívesen megszabadulnék a fölösleges daraboktól menet közben. Célozgatni nem fogok, bringás/autós piros tökéletes lenne.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Van egy uj azaz atvarialt
Van egy uj azaz atvarialt nepdalmondasom amit mindig szipogva pontosan pirosoknal szoktam magamban motyogni na asszondjahogy: Tavaszi szel no nem vizet araszt hanem taknyot...
Lujka, ideje megtanulnod
Lujka, ideje megtanulnod rendesen köpni.
Én futás közben szoktam rá, de bicajon is jól jön...
:-)
- - - - -
www.6efutas.hu
Te, én nem köpni szoktam a
Te, én nem köpni szoktam a pézsébe. :P
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Nem is a zsepibe... * * * *
Nem is a zsepibe...
* * * * *
Mielőtt nekem esik a hygi-kommandó: alapértelmezésben használok zsebkendőt, csak bringázás és futás közben nem, mert úgy körülményes és zavaró a művelet.
* * * * *
"Bolondok ezek az úri népek. Zsebkendőbe csomagolják a náthájukat, és elteszik."
(Tersánszky J. jenő: Kakuk Marci; N. rész)
- - - - -
www.6efutas.hu
A zsepi már csak ilyen, azt
A zsepi már csak ilyen, azt dopja az ember. Főleg a Dopeman.
minél kevesebb a
minél kevesebb a szemét.
annál szebb az ébredés:)
talán Dopemanóéknál is...
Hmmm...elolvastam,és
Hmmm...elolvastam,és alapvetően respect (az átadás után seperc alatt szarrámenő utaknál,a körforgalmaknál,a felesleges lezárásoknál és az úgy általában egész jól megjelenő pocsékolás- és sajátzsebredolgozás - ellenesség hatására egész hevesen bólogattam itt magamban többször).
A felvetődött kérdések:
Vajon ki az, aki komolyan gondolja, hogy útépítéssel bármi is megoldható (az MO befejezését és egyéb elkerülőket talán leszámítva)? Köztudott, h a forgalom kitölti a rendelkezésére álló teret.
Az akadálymentesítés és a lépcsős felüljárók a rakpart felett vajon mennyire lennének egymás barátai? *-)
Szvsz erről a csomagtartós dologról is le lehetne már jönni,mert teljesen komolytalanná, hiteltelenné tesz egy amúgy jó kezdeményezést. Aki legalább 1x az életében vett már legalább annyi fáradtságot, hogy Budapesten bárhol megálljon, és pár percig figyeljen párszáz elhaladó járművet, az előtt teljesen világos, hogy azok 80-90%-ával egy kosztümös/öltönyös de legalábbis munkahelyre igyekvő ember szaladozik és ennek a 80-90%-ánál nincs több 1 aktatáskánál. Arról nem beszélve, hogy a nem csak s**gnövesztésre használt autók messziről ordítanak, mivel ezek v felépítésükben is ilyenek (pl. dobozos kisáruszállító és ettől felfelé) vagy méginkább: a jellemző hazai viszonyok következtében igencsak nem 1 emberrel vannak és igencsak nem mostanában gurultak ki a szalonból (melóswartburg-effektus).
Általában is jellemző, h az autók éveinek és a bennülők számának hányadosa kb. állandó :(.
(Ez persze durva közelítés,de sztem megintcsak mindenki tudja, mire is gondolok.)
(Az pedig,hogy hány gázpalack is van a csomagtartóban (mint tudjuk, 1 teli v több üres még tanyabájkon is elmegy ;)) megítélésem szerint különösebb műszaki előképzettség nélkül is megállapítható a hátsó futómű állásából, annál is inkább, hogy sajnos az autógyártók is 1re inkább az "1 az 1ben"-tendenciára terveznek - azaz ha megfigyelitek, a legtöbb mai "családi" autóba ha tényleg akár csak az a 2 ember beül hátra, már komikus mértékben ül le a szerkezet hátulja.)
Hirtelen ennyi, sikerüljön mindenkinek minden,amivel a város élhetőbb lesz, peace.
Hogy a manóba töltené ki
Hogy a manóba töltené ki a forgalom az utat? A forgalom nem nő a végtelenig! Egy, a személygépkocsik számából, lakosság számából és fizetési viszonyokból adódó konstans számhoz konvergál. Senki sem tud egyszerre két autót vezetni, és mucsaröcsögéről sem fognak tömegesen feljönni az autósok, hogy a buta kis tételedet igazolják.
A közlekedési infrastruktúra feladata pedig a közlekedési igények kielégítése. Nem a tizedéé, nem a negyedéé, nem is a feléé, hanem az egészé.
Egyébként nem minden autó ül le, ha pakolod. Sokban kifejezett szintszabályzás is van (merci w123, citroen cx stb) És nem mindenki visz gázpalackokat. lehet, hogy "csak" három láda UTP kábel, egy köteg kábelcsatorna, egy switch, néhány konnektor, egy alu-létra, egy furógép és pár kéziszerszám van nála, ami összesen nincs 100kg, de próbáld egyszer biciklivel, vagy 3-4 átszállással egyszál magad a helyszínre cipelni, és utána képzeld el, hogy MINDEN napod ezzel telik.
Azokról az autókról van
Azokról az autókról van szó, amik most a dugó kényelmetlensége miatt maradnak otthon. Ha nő az útfelület, akkor a kellemetlenség és lassúság miatt csak hétvégén autózók hétközben is használják így újra ezt a töltöttséget érik el az utak, mert ez egy egyensúlyi állapot a tökértelmetlen araszolás, és a praktikusan használható jármű között. Gyönyörűen látszik ez az útfelújításoknál is, amikor a kisebb útfelület miatt több autót hagynak otthon. Más kérdés, hogy amint azt helyesen az EMPAMO is írja, a BKV-t is fejleszteni kell.
A torlódás itt nem
A torlódás itt nem jellemző ok. Megmondjam mi a jellemző ok az autó otthon hagyására?
a) fószerkám nem tudja hova tenni a munkahelyénél, mert fizető az övezet vagy zsúfoltság van
b) egyszerűen nincs pénze benzinre, mert el van adósodva, vagy az asszony munkanélküli, vagy gyermekeket nevel
Az torlódások megakadályozása végett meg épp most akarnak (végre) zöldhullámot csinálni. De egyébként a mostani helyzet sem rossz. Persze, van egy bizonyos kritikus időszak reggel is, délután is, de nem mindenki esik ebbe bele. Én pl. pont nem, kocsival 20 perc alatt elhúzok a Gazdagrétről a Gubacsi útra, csináld utánam tömegközlekedéssel, ha tudod! (Csak az átszállásidőd több lesz.) És teszek rá, hogy 5-6e Ft-vel többe kerül, mint egy felnőtt bérlet. Nem iszom, nem dohányzom, legalább ennyit hadd engedjek meg magamnak. (Ha meg nyár van, és motoron megyek, akkor még csak többe sem kerül.)
Ha már áll a kocsija a
Ha már áll a kocsija a ház előtt, és köhögi a díjait, akkor nem azért bérletezik, mert nincs pénze. Ha nincs pénze, akkor általában kocsija sincs. Én a szomszédommal egyszerre indulok a város széléről, és integetni szoktunk a Váci belső részén egymásnak.
Az már lehet, hogy valóban a fizető övezet miatt nem indul el, de ezért jó hogy fizetni kell. Nektek. Mert azt gondoljátok igazságtalan, de ha 1 napra ingyen lenne, visszasírnátok, mert megkötne a város mint a beton. Gyönyörű zöldhullámok vannak, csak nem ennyi autóra. Hétvégén van olyan, hogy a Népligettől Dunakesziig elautózok piros lámpa nélkül.
Ha mindenki aki meg tudja fizetni tenne rá, és autózna ebben a városban, akkor az újra csak az autósközlekedés ellehetetlenedéséhez vezetne. Éppen azokéhoz, akit annyira védtek, hogy nem tudják nélkülözni a munkájukhoz. Mert a dugó ára ma is benne van minden szolgáltatásban, szállításban amit autóval végeznek. Én tudom, mert autós futárokkal is dolgozom.
Pedig én több embert is
Pedig én több embert is ismerek, akinek megvan az új autója, de a részletek kinyögése után potyázik a buszon. Más kérdés, hogy ez az illetők privát nyomora, ha valami szerényebb, használt autót vettek volna, mint pl. én, akkor amit most részletbe fizetnek, abból meg is tankolhatnák, és járkálhatnának vele, de hát nem születünk egyforma képességekkel... ;-)
A fizető övezetekről talán annyit, hogy karácsony és szilveszter között már évek óta nem kell fizetni, és mégsem dőlt még össze a város közlekedése. Ezek alapján részemről állnék elébe egy próbának, de nem egy hetesre, hanem egy hónaposra, és utána legyen egy ÜGYDÖNTŐ budapesti népszavazás, hogy akkor most visszaállítsák-e a fizetést, vagy sem! (Mellesleg ilyesmit az EMPAMO már többször kezdeményezett, de a tanácsiak nemhogy nem vállalták ezt a megmérettetést, hanem kifejezetten elgáncsolták a dolgot.)
Zöldhullámok: éppen a haverjaid, a VEKÉsek tárták föl egy nagyon jó kis tanulmányban, hogy nem jól vannak beállítva a lámpák.
Karácsony és szilveszeter
Karácsony és szilveszeter között ha voltál futár, tudod, hogy kb. a normál melószám 30%-a van. Ez kb. azt jelenti, hogy a belvárosi irodák kb. 40%-ába mennek be dolgozni.
A lámpabeállításban nem vagyok szaki, és hadd szóljon, ha nem a gyalogosoknak, vagy a villamosoknak lesz hosszabb az állj.
Persze, munka az nem nagyon
Persze, munka az nem nagyon van olyankor, viszont rokon- és ismerőslátogatás annál több. De mindegy, szerintem próbáljuk ki valamikor egy hónapig, mondjuk októberben, az megfelel? És utána legyen népszavazás, és utána annak az eredményét (akármi legyen is az) mindenki tartsa tiszteletben. Így, hogy egy pontosan mindmáig nem indokolt okból kell fizetni a SEMMIÉRT, így egy kicsit nehéz elfogadni a rendszer létét. Ha egy-egy középület vagy áruház előtt egy utcaszakaszt fizetőssé tesznek, hogy akinek ott van dolga, meg tudjon állni, az még isten neki, de az, hogy már a Németvölgyi úton meg a Rákos pataknál, lakóövezetekben is lerakják az órákat, hát az szerintem kicsit meredek. Főleg, hogy a centrum kft-nek profit garanciás szerződése van a tanáccsal, tehát ha ezekben a fizető övezetekben nem parkol a kutya sem, akkor a tanács (!) közpénzből (!) fizet nekik a "parkolóüzemeltetésért". Az empamo felmérése szerint az emberek több mint 60%-a nem támogatja, hogy az V. keren, szigeten és váron kívül bárhol legyen fizető övezet. De próbáljuk ki, legyen egy hónap rá, és utána döntsön a lakosság, hogy hogy jobb neki! Ha megfelel, ezt akár együttesen is követelhetjük.
A lámpákhoz: szerintem néhol hosszabb lesz, máshol meg nem. Nyilván a dolog arról szólna, hogy mondjuk egy Bajcsy Zsilinszki forgalmát csak addig állítanák le, amíg a keresztirányú forgalom el nem halad, és ennek része lenne az számos gyalogátkelőhely nyomógombosra alakítása is. Hogy aztán a gombnyomástól eltellő idő mitől függ, az programozás kérdése... gondolom nem kell ezügyben feltalálni a spanyolviaszt, én legalábbis úgy hallottam, hogy már más városokban rég működik ilyen "intelligens" forgalomszervezési program. A feltételek itt is adottak, mert ma már az összes villanyrendőr központi kontroll és irányítás alatt van, csak éppen a folyamatos visszacsatolás, ami alapján a programot optimalizálni lehetne, az az, ami hiányzik. Ennek a kiépítéséről van szó.
A lámpákhoz annyit
A lámpákhoz annyit szólnék hozzá, h. egy korábban forgalomszervezéssel foglalkozó taxistól hallottam, a fővárosi jelzőlámpákat egy világszínvonalú rendszer szabályozza. Hogy igaz-e vagy sem, arról fogalmam sincs, minden esetre nincs könnyű dolguk, az biztos. Ettől függetlenül -hadd érveljek már pro :) - bringáról megfigyelve nagyon is forgalomfüggőnek tűnik számomra az irányítás. Olyannyira, h. kimondottan jókat kuncogok magamban, amikor az átlag 25 km/h-s tempómra van optimalizálva a zöldsor. Erről talán a futárok tudnának bővebben mesélni, márha érdekelné őket a lámpázás :)
Én sokszor úgy vettem
Én sokszor úgy vettem észre, hogy 30-35-ös tempóra van igazítva. Viszont ezzel nem szivatják az autósokat, mert amúgy is dugó lenne :)
Zsoltee
nagyon érdekelne mi lenne
nagyon érdekelne mi lenne hga ingyen lenne.
a fizeto ovezetrol inkabb
a fizeto ovezetrol inkabb annyit hogy sose fogjak megszuntetni. csak boviteni. es nem azert hogy kevesebb auto legyen a varosban. hanem azert hogy valaki(k) megtobb milliardot keressenek belole.
igy mukodik ez a mi kis szemetdombunk. ha meg nem tunt volna fel...
20 perc? És közben
20 perc? És közben megállsz hamburgerezni vagy mi tart ilyen sokáig kocsival, ami állítólag gyorsabb mint a kerékpár? Kb. 20-as átlaggal lehet hozni a 20 percet ezen a távon, ami bicajjal nem egy nagy kihívás.
Ja és én kb. 8km-rel
Ja és én kb. 8km-rel számoltam, szóval nyugodtan javíts ki, ha tévedek. (8km, 20-as átlaggal 24 perc, de 24-es átlagot se túl nehéz csinálni, akkor tényleg csak 20)
Udv, Erdekes kommunikacio
Udv,
Erdekes kommunikacio kezd kialakulni itt:
http://www.infected.hu/2007/03/criticalmass-vs-empamo.html
Mielott barki megbelyegezne, en nem vagyok radikalis autoellenes, inkabb a zero-emisszio - es hozza kacsolodo technikai fejlesztesek - mellett kampanyolok blogomon.
Matyko
-==- Turn on - Tune in - Drop out -==-
Érdekes, hogy az EMPAMO
Érdekes, hogy az EMPAMO arra hivatkozik hogy a Critical Mass az autósok költségeinek növelésért lobbizik.
Kellene már egy hivatkozás, bizonyíték az állításra!
Hol és mikor tett hivatalosan javaslatot a Critical Mass Budapest arra, hogy az autósok megadóztatásából, költségeiknek megnöveléséből fedezzenek az Önkormányzatok (vagy a központi kormányzat) fejlesztéseket, növeljék bevételeiket?
Hol és mikor támogatott hivatalosan a Critical Mass Budapest hasonló Önkormányzati vagy kormányzati törekvéseket?
Várom az EMPAMO hiteles képviselőjének válaszát.
Várom az EMPAMO hiteles
Várom az EMPAMO hiteles képviselőjének HITELES válaszát.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Olyan nagyon ne várjad,
Olyan nagyon ne várjad, mert hétvégére elutazott.
Nem bírja a városi
Nem bírja a városi légkört? LOL :)
Mi a francot csinájon a
Mi a francot csinájon a nádor utcai kősivatagban? Max járkálhatna fel-alá, faltól falig, mint az állatkerti elefént. Elmegy? Jól teszi! Vasárnap én is elmegyek. Hosszú volt a tél, már rohadtul unok itthon lenni.
Szükséged is lenne egy kis
Szükséged is lenne egy kis környezetváltozásra, hátha az segít valamelyest. A privát nyomorodra nem lesz gyógyír, hidd el, de mindannyiunk számára hasznosan cselekszel ezzel.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Most komolyan, miért kell
Most komolyan, miért kell folyton ellenségeskedned? Menj és cangázz egyet, ha rossz kedved van!
Csak azért mert nem
Csak azért mert nem ellenségeskedek: gondold át a szavaidat újra, hátha mégsem lett volna érdemes kőtáblába vésni.
Nagyon kedves vagy, de nincs rossz kedvem.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ettől függetlenül vagy
Ettől függetlenül vagy éppen ezért is teljesen felesleges az ilyen személyeskedés.
De sok áldott mimózalélek
De sok áldott mimózalélek lakozik itt. Soha két rosszabb szót ne kapjon az élettől, mint tőlem, már boldog lehet. Nem sok mindent értesz.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Végre már valaki nem
Végre már valaki nem finomkodik ezekkel a szefósokkal.. >:|
-
Hosszú, eredményes kerékpározást!
Hát parkoljon! Nem azt
Hát parkoljon! Nem azt szeretne? :)
Amúgy meg milyen tél? Én idén "télen" rengeteget voltam mindenfelé, simán el lehetett bringázni a világ végére, olyan szuper idő volt... Persze ezt autóból - parkolóhely keresés közben - tényleg nehezebb észrevenni...
Yo, EMPAMO val epp
Yo,
EMPAMO val epp levelezek, mindent kozzeteszek az infected.hu -n, szerintem parasztok es hulyenek neznek, de el lehet olvasni es mindenki gondoljon, amit akar...
Beke
Matyko (Infected.hu)
-==- Turn on - Tune in - Drop out -==-
Rohadt szemetek, azt
Rohadt szemetek, azt hiszitek, hogy csak nektek sikerülhet minden? Azért is megmutatom!
Na de kérem!
Na de kérem! Disztingváljunk : )
Ez nem ő. Valaki
Ez nem ő. Valaki szórakozik.
_____________///Hemü\\\______________
\...Az újabb letehetetlen és ahol található.../
Csak a gonosz énem, kérlek
Csak a gonosz énem, kérlek ne haragudjatok rá!
Nem hiszem. Fejezd be, mert
Nem hiszem. Fejezd be, mert nem vicces.
_____________///Hemü\\\______________
\...Az újabb letehetetlen és ahol található.../
Egy picit azért mégis...
Egy picit azért mégis...
Na jó, ebből lehet
Na jó, ebből lehet alkudni. :-)
_____________///Hemü\\\______________
\...Az újabb letehetetlen és ahol található.../
Legalább kreatív ;-) bár
Legalább kreatív ;-)
bár én sem értek egyet a más bőrébe bújkálással.
Akárki is, én azért ezt
Akárki is, én azért ezt sosem fogom megérteni: ha valami ellen vagyok, akkor sosem jutna eszembe az _ellentábor_ közé vegyülnöm és ott osztanom az igét - ha másért nem hát sok lúd disznót győz alapon. Az ilyenek miért nem a saját szimpatizánsaik csapatát erősítik ha már ennyire aktívak ? Félre értés ne essék, nem sértegetni akarlak, csak valahogy nem látom a célodat.
Te kezdő vagy a
Te kezdő vagy a záptémában még, úgy látom. Csak kötekedni, és konfrontálódni akar, nem valamit elérni, csak rombolni. Utolsó örömforrásként kapaszkodik ebbe, mert sajnos más már nem nagyon maradt neki. Többféle mentálhigiéniás problémával küszködik szegény.
Idővel majdcsak túllát saját ketrecén.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ez a tanulmány tele van
Ez a tanulmány tele van azzal, hogy mit láttak Londonban.. azt mért nem vették észre, hogy ott milyen pénzeket kell fizetni, ha be akarsz hajtani a belvárosba?
-
Hosszú, eredményes kerékpározást!
Talán mert csak a
Talán mert csak a pozitívumokra koncentráltak? Lehet, hogy nem telkintik lábon járó pénztárcának az embertársaikat, amibe csak bele kell kotorni (könyékig), de lehetőleg úgy, hogy semmit se kelljen adni viszonzásképp? Pfúj, pfúj, micsoda maradi gondolkozásmód! Szedjünk inkább pénzt, az sokkal jobb üzlet. Kezdjük mindjárt a kerékpárúthasználati-díjjal. ;-)
Mit tenne steve jobs az
Mit tenne steve jobs az adott szituációban?
http://www.freevlog.hu/video/4872.html
-
Hosszú, eredményes kerékpározást!
Borsózott a hátam. Nekem
Borsózott a hátam.
Nekem Párizs is horror volt... :)
Viszont nem anyázott senki velem -és nem csak a magyar rendszámom miatt. Úgy vettem észre, egymással is sokkal elfogadóbbak a közlekedésben résztvevők. Lásd pl. a parkolási szokásaikat. Ott kb. 20 cm van két parkoló kocsi között...
Néhány sztori:
Na meg olyat is láttam, hogy a robogós csákó a szélvédőn lökte el magát, úgy startolt egy zöldnél. Szerintetek volt k..va anyád-hoz hasonló reakció az autóstól? Figyeltem. Hát nem.
A Diadalívnél rendőri irányítás volt befelé a körforgalomba. Záróvonal. A robogósok (sokan voltak) végig a záróvonalon nyomultak, a rendőrt balról(!) megkerülték, aztán úgy csűrődtek be a körforgalomba. És ezek nem csak a suhancok voltak, hanem a decens kosztümös robogós hölgyek is. Mindenki. Szerintetek a rendőr vagy az autósok hisztiztek a robogósokkal? Nem.
A legszebb mégis az volt, amikor egy kb. Podmaniczky méretű-forgalmú, egyirányú, 3 sávos utcán -a bal szélső sáv egy szembe(!)buszsáv volt- szóval ezen buszsáv melletti (a belső) sávban egyszercsak lefékez egy autó, jólöltözött középkorú hölgy kivágódik az ajtón és hangos-nevetős bonzsúrral rohan a kávéházban ücsörgő hölgyismerőse felé, akit -megvárta hogy az felöltözzék- felvesz az autójába és indulnak tovább. Szerintetek megszólalt egy duda? Volt mutogatás vagy merd? Nem. Az autósok fegyelmezetten, a zipzár elvet a gyakorlatban alkalmazva (de tényleg!) haladtak tovább...
Nos a fenti videóról a fejetlenség mellett az is lejött nekem, hogy -a párizsihoz hasonlóan- az emberi közlekedés nincs feltétlenül összefüggésben a közlekedés ritmusától, kesze-kuszaságától, stílusától.
Naszóval lenne itthon még min javítani...
Bocs az OFF ért, de nem bírtam megállni, hogy le ne írjam ezeket az "élményeimet".
Örömmel olvastam jó
Örömmel olvastam jó párizsi benyomásaidról.
A közlekedési kultúra természetessége és indulatmentessége a legkitűnőbb vonás ott is. A forgalom természetes áramlása a mindennapos eseményekkel nem bőszíti fel az ottani embereket.
Itt egy jármű megáll, és dolgukra ráérőn szállnak ki-be az utasai, míg ezt az élet tényét elfogadó többiek arra türelmesen várnak, és nem dudálnak mint egy átlag magyar autós.
Hiszen, ha a moziból jön ki az ember egy film után, megvárja az előtte levőt a széksorban, nem úgy? Vagy a magyar autós a moziban azt se várná ki türelemmel, mert oly izgága a vérmérséklete?
Amott pedig magabiztos robogósok áramlanak a rendőr körül, biztos nagyon vigyázva rá. De mennek amerre ésszerü menniük, jobbról-balról a rendőr körül. Annak meg az a dolga, hogy elősegítse ezt az áramlást, úgyhogy nem szól abba bele.
Elismerem bátorságod a párizsi utakon hajtani. Nekem a kopott útburkolati jelek nem nagyon tetszenek, és a sáv meg majdnem nem létező dolog, csak képzeletbeli sok széles helyen.
Áthúzni egyikből a mellette levő másikba még semmi. De áthúzni sok sávon keresztül az alkalmasra a kanyarodáshoz, s mindezt jó időben végrehajtani, az már jó gyakorlatot kíván.
______________
Cut the bull!
Kedves vagy, de az igazság
Kedves vagy, de az igazság része az is, hogy ezeket az epizódokat mint gyalogos figyeltem meg, mert -mire megtaláltuk a belvárosi szállásunkat- annyira lefárasztott az ottani közlekedési ritmus-stílus, hogy rögtön kerestem egy parkolóházat és inkább kifizettem aranyáron a 4 napos parkolási díjat, semhogy autóval közlekedjek Párizs belvárosában :) Amúgy meg nem volt sokkal drágább, mintha dobáltam volna a parkolóórába az aprót, ráadásul max. 2 órát lehetett volna ugyanott maradni.
Nagyritkán ültünk fel tömegközlekedésre, inkább gyalogoltunk. Visszatekintve nagyon jó döntés volt.
Nézegettük a bicajkölcsönzőket is, de nem volt már pénzünk, hogy béreljünk is. Lehet, hogy most már van ingyenes is, akkor nem volt, vagy nem találtunk. (kb. 5 éve)
Metró, busz, gyaloglás.
Metró, busz, gyaloglás. Ennél több nem is nagyon kell, hacsak nem akarsz teljesen független lenni és gazdaságos is. Akkor meg a bicaj elég jó kell legyen, hiszen rengeteg osztott gyalogos-bicajos járda van.
Végül is elég kicsiny város ahhoz, hogy könnyedén be lehessen bicajozni, ha a Bastille-től a Diadalívig tekintjük belterületének hozzávetőleges átmérőjét.
A nyomtatott tömegközlekedési térképek közül érdemes az 1, 2, és 3-as számuakat kérni a Metro pénztáraknál. A busz térképet igen jó tervezésünek ítélem meg.
A megállókat is jelöli mindenhol egy pont a színes vonalakon belül, melyek egy-egy vonalszámot jelképeznek. Nagyon hasznos, részletes, nagy papírtérképek.
Még az itteni PDF térképeknél is jobbak, de ugyanaz a stílusuk. Itt a Métro, Bus, stb. címekre kattintva láthatók a főbb térképek, amelyeken további kattintással zoomozható, jó felbontásu PDF-hez juthatsz.
http://www.ratp.com/
______________
Cut the bull!
Azt az óriási
Azt az óriási körforgalmat a Diadalív tetejéről a legjobb nézni, elég vicces:) Rengeteg sáv és mindenki összevissza megy:) Egyébként nem véletlen, hogy rengeteg Párizsban a meghúzott/összetörött autó, legalábbis nekem ez feltűnt.
Az EMPAMO tanulmányban van
Az EMPAMO tanulmányban van javaslat a Lánchíd tetején egy kilátóra. Azért az pl. nagyon tetszik. Ha a Diadalívre, vagy a Tower Bridge-re lehet, oda miért ne...
Tényleg van benne sok jó
Tényleg van benne sok jó ötlet is, csak most kötözködős kedvem van, és kérdeznék.
1. Nem tetszik a kosz, meg szegény parlamentet is takaritani kell, de vajon miért?
2. A Fontos a közlekedésben résztvevők felelősségének tudatosítása, közlekedési ismereteik fejlesztése...
amúgy teljesen jó dolog miért a 4.e) Kerékpáros és gyalogos közlekedés-hez került?????