A londoni példa alapján a New York-i városvezetés is autóbehajtási díj bevezetését tervezi a 8 milliós metropolisz belvárosában napról-napra kialakuló közlekedési káosz felszámolására.

tovább: http://nol.hu/cikk/443920/

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
smokalot képe

Dícséretes! Ha már

Dícséretes! Ha már pazarolnak, pazaroljanak pénzért.

2
Jozóóó képe

én is támogatom,

én is támogatom, valahogyan csak ki kell varázsolni az autót a seggük alól :)

3
KAMA3 képe

Bár ott a belvárosi

Bár ott a belvárosi gépjárműforgalom nagyrészét úgyis a taxik teszik ki. Nem sokan járnak saját autóval, mert képtelenség parkolni.

És még ennek ellenére is kénytelenek a dugódíjat bevezetni.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

4
belgabasa képe

Egy londoni portálon

Egy londoni portálon olvastam, hogy 1903-ban 12 mph volt a városban az átlagsebesség (autó előtt), 2003-ban meg 9 mph. Egyszóval ennyit a városi autózás hatékonyságáról. Szerintem London lavinát indított el, és úgy tűnik működik. A beindításkor azt remélték hogy 10 éves távlatban 200 milliárd USD jön be nekik dugódíjból, amit tömegközlekedésfejlesztésre szánnak. (Az összegről annyit, hogy nagyjából ennyit kap egész magyarország a következő 7 évben az EU-tól) Az első évben annyira visszarettettek az autósok, hogy a bevétel felültervezettnek tűnt, mindenki anyázta Ken Lingstone-t (polgármester), aztán meg elkezdtek fizetni annak ellenére, hogy a dugózóna ki is lett bővítve. Livingstone-t meg újraválasztották. Erre lehet gombot varrni kedves "Emberi parkolásért" című, a Föld napját autósfelvonulással megünneplő Egyesület! Ha San Francisco-ban 1970-ben volt az első CM, akkor nálunk úgy 2030-ra taksálom a Dugódíj bevezetését...