Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Üdv!
Csacskaság a parlamentben bízni! Valamilyen számokat valamikor elfogadtak valamilyen célra, aztán lesz ahogy lesz... Legfeljebb mismásolnak majd egy kicsit.
Minél többet rágódnak "rajtunk", annál roszabb: annál inkább átpolitizálódik az egész...Vagy eljutnak a teljes megelégedettség szintjére: a CM-on turisták vettek részt, egy nemzeti zászló sem lobogott (nem loboghatott) senkinél, pedig a szervező(k) is csak azt kérték: "hogy ne hozzatok pártlogós cuccokat, pártokat éltető vagy szídó transzparenseket,..."
A turista-rendezvény pedig jól sikerült - hála mondjuk a felkészült rendőröknek...bla-bla-bla...úgyhogy minden a legnagyobb rendben van... a hétköznapi bicajos honpolgárnak meg kuss!
Ma volt a leendő új környezetvédelmi miniszter meghallgatása is az illetékes szakbizottságban. http://www.origo.hu/itthon/20070425tamogatta.html
Úgy gondolom, függetlenül a privát véleményektől Fodorral kapcsolatban, a CM-nek illetve a Kerékpárosklubnak együtt kell működnie vele, illetve lobbizni kell nála az ügyünk előrevitele érdekében.
Vannak erre vonakozó tervek? Hiszen pont most van mögöttünk egy 50ezres felvonulás, épp érkezik az új miniszter, talán ez kedvező együttállás... Persze én alapvetően optimistább vagyok az átlagnál sok mindenben. :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!" petiBlog
Évente 2 un. központi CM van. Április, szeptember.
A CM-ek és egyébb bringás felvonulások következtében megmozdult a politika is. Minden irányból. Tesznek is már nem keveset a bringásokért, a városért. Azonban van mit dolgozniuk még.
Nos véleményem szerint, a parlamentben bízni botor dolog, naívság vélni, hogy majd a politikusok tesznek értünk,a kerékpárosokért,ha magyarországon csak kerékpárosok volnának akkor sem hiszem, hogy akár csak meggondolnák, hogy bickliutat érdemes építeni mert a város közlekedése több szempontból fellazul.
Arra gondoltam hogy minden politikust :D felültetni egy ócska bicklire és átküldeni öket a város csúcsforgalomában a belső sávban :D csak hogy átérezzék a bicikliút szükségét. mert ugye a parlamentből könnyedén dobálóznak azzal amiről azt se tudják eszik-e vagy isszák.mondjuk ezt tekerik....
A Parlamentbe bejutáshoz a szavazatok 5%-a kell. Budapesti viszonylatban a lakosság 3%-a vonult fel...
Tiszta szerencse, hogy a CM távol tartja magát a pártpolitikától. Ezért vagyunk ilyen sokszínűen egységesek.
- - - - -
Következő járat indulása: 07/05/11 www.6efutas.hu
érdekes megközelítés. A tényleges realitástartalma csekély, de a gondolattal mindenképp üdítő eljátszani (hamár százalék, kíváncsi lennék hány százalék volt a szavazóképes, és ennek hány százaléka szavazott legutóbb bárkireis, de ez csak kötözködés :)).
Hát, ugye volt anno egy Tour de voks meg egy ReTour de voks.. Egyedülálló, grande happening, stb stb.
Oszt' azóta se sok minden történt.
Bicikli utat építeni nem olyan kifizetődő, mint 4-es metrót. És ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni a jelenlegi rendszerben. /Megy a duma a versenyről meg miegymás, közben az esélye is ki van zárva hogy új szereplők jelenjenek meg a döntéshozói palettán, abból kell választani amit elénk tesznek. Áh, ebbe nem is mennék bele jobban./
Back to the bike:
Mindenki látja, hogy bringázni jó dolog, olcsó, hasznos, praktikus, egészségjavító, környezetkímélő..
Na, akkor miért nem történik semmi ebben az ügyben? Mert ha a civilek nem csinálják meg maguknak, akkro rohadtul semmi sem történik.. Vagy jön a sárga ecset, meg a bajcsy-féle tragikomikus bicikli út..
Ha nem ropogtatjuk a töküket, akkor "vezetőink" semmit sem fognak tenni az ügy érdekében. Ez is mindig így volt, és mindig így is lesz.
Demszky legyen ott a belvárosi fák kivágásánál is, ne csak az útátadó szalag átvágásánál! /már bocs, de ha valaki tehetne az ügy érdekében, akkor az Ő/
De majd kapunk szép 4-es metrót, 3012-ben, Demszky Dupla Junior unokájától..
Bicikli utat meg addig majd rajzoljunk magunknak otthon a térképen, zsírkrétával.
"Bicikli utat építeni nem olyan kifizetődő, mint 4-es metrót."
Politikailag lehet. (Minden társadalmi hatást tartalmazó) Költség-haszon szempontjából meg biztos hogy nem. Bogotában egy tervezett metróvonal megépítése helyett, az ahhoz szükséges hitel egyévi kamatterhéből (amit fizetni kellett volna) húztak fel 300 km bicikliutat! Plusz volt még egyéb támogató program is, és a kerékpározás 0,5-ről 5%-ra ugrott pár éven belül. És mindenki boldogabb.
Azért egy kőkemény diktaturában valamelyest könnyebb a pénzügyi források előteremtése egy bizonyos ügyre. Mondjuk mindig arra, amit a bogotai városvezetés akar (:
Jelen esetben ez pozitív változás, és valóban jó befektetésnek tűnik. A Ciclovian is nagyon király lehet.
Igaz, hogy "kijárási tilalom" is van ha jól tudom, tahát bicólámpára sem kell költeniük. De ha látszik, hogy túrista vagy, örülj, hogy csak kirabolnak.
"Gyönyörű parkokat csináltunk" csak éppen nyomornegyedet kellett eldózerolni hozzá. És hova lettek az emberek? Arrébb mentek.
Lehet, hogy vizuálisan szívderítő az eredmény, de a módszer korrektsége kifogásolható, és a végkifejlet elég bizonytalan.
Nem tudom, hogy ez csak tüneti kezelés-e, amivel villogni lehet, hogy "lám, milyen dél amerikai kis tigris is vagyunk mi a környezetvédelem területén"? Vagy valami antibioticum, ami hosszú távon alkalmazva valóban elér komoly társadalmi változást? Ott.
Mert gondolom ez volt a cél, és nem a beruházásra szánt összeg jelentős részének szét-panamázása (tényleg remélem).
Ha így is van, még mindig jobb, mintha az autópálya miatt dózerolnának..
És ami anyagot én olvastam, abban az az egyik indok a közterületek fejlesztésére, hogy azt jövedelemtől függetlenül mindenki élvezheti, ezért csökkenti a különbségeket! Elgondolkodtató felvetés..
(nem közvetlenül kapcsolódik ide, de: Knoflacher neve ismerős valakinek?: ő azt mondja, hogy az ingyenes lakossági parkolás az utakon teljesen igazságtalan: csak azok foglalhatnak közterületeket, akinek van autója. Teljesen jogos.)
Szerintem nem kell ilyen borúsan látni a dolgokat, hogy csak a saját hírnevük (vagy zsebük) érdekében hozták létre ezeket a dolgokat. Mi mind tudjuk, hogy mennyire előnyös a minél nagyobb biciklis (/gyalogos/tömeg) közlekedés az egész városnak. Miért ne láthatta volna ezt be ténylegesen valahol a városvezetés is?
Belátta a bogotai polgármester - mellesleg a városban nincs diktatúra (az elődei úgy akarták autópályára költeni a fejlesztési pénzeket, hogy arrafele az emberek 80 százalékának nincs is autója!!!)
4-es metrót sem építenek igazán, és az sem kifizetődő. :)
Azért a háttérben komoly dolgok történtek az elmúlt időszakban. Az - egyébként joggal kritizált - Bajcsy bringaút is már ennek az eredménye. Ha nincsenek a biciklis civil mozgalmak, akkor semmi sem épül ott...
Na pont ez az!
A bajcsy számomra a tesze-tosza, gyáva, adminisztratív "konzumterror" bizonyítéka.
Sunyin, a járdából elvéve, egyszer csak elvágva ott egy bicikli út, köszike. Elvégre az andrássyn is van bicikli út.
A gyalogos meg rühellje csak a kerékpárost.. Oszd meg és uralkodj.
És nem hiszem, hoyg a lehetőségekhez képest egy ilyen vibráló városban, mint Budapest, be kéne annyival érni, hogy "de legalább ennyi van".
Komolyan, rakják már meg egyszer bicajon a várost akik erről döntenek.
Így is lehet nézni, és van is benne valami. De más szemszögből viszont azt is látni kell, hogy van sok-sok - egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városban. Aztán idővel majd rájönnek, hogy igazából nem az a jó nekik, de addigra már rákaptak a bringázásra. És akkor még többen fogják mondani, amit most még nehéz érvényesíteni, mármint hogy ilyet inkább ne :)
Szerinted egy idő után már a fán is hc-bringások fognak teremni? :) "Kocák" mindig lesznek. Olyanok, akik épp akkor kezdenek bicajozni, vagy félnek az úttesttől. És nekik a járdán levő bicajsáv/felület/út/mindegymi jobb lesz.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Hc bringás? Minden attól függ, hogy kitől és hogyan tanul meg bringázni.
Az én 4 éves lányom pl. utál járdázni. Az utcán tanulta meg, mert ott nagyobb a bukótér, mint a járdán, és azóta is ott nyomja.
Csak azt is látni kell, hogy ha már nagy tömegek kerékpároznak az úttesten, akkor az már nem számít majd a mai értelemben véve veszélyesnek, nem ez a kép lesz az emberek fejében róla. Így majd a koca bringás sem képzeli azt, hogy neki kerékpárút kell, hogy tudjun bringázni. Vagyis addigra nem lesz értelme HC bringásokról sem beszélni, mert az úttesten bringázás már nem lesz egy HC dolog... :)
"De más szemszögből viszont azt is látni kell, hogy van sok-sok - egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városbanˇ."
Szerintem aki járdán kezd újra biciklizni, az továbbra is fél majd a forgalomtól, ahelyett, hogy valaha lejönne a járdáról, csak további bringagyalogutakat követel majd.
Aki fél a nagy forgalomtól, az gyakorolja a tekerést a háza környékén, a lakónegyedek belső, csendesebb utcáiban, menjen el a közeli boltba, piacra, postára biciklivel. Nem a belváros hatsávos útjain kell először a forgalommal szembesülni! Aztán ha a közelben már jól tudja kezelni az utcai közlekedést, elmerészkedhet messzebbre, forgalmasabb utakra.
De aki járdával kezdi, az valószínű nem teker majd a forgalomban soha.
Nem lehet abban reménykedni, hogy Budapesten lesz valaha is teljes, a forgalomtól elválasztott bicikliút-hálózat -nincs rá hely! (hacsak nem a járdák helyén, a jelenlegi jól bevált festékes gyakorlatot követve. De ugye nem ez a cél?)
Minél több bringagyalogutat fogadunk el, annál nagyobb erővel, és hanggal zavarnak majd le az autósok az útról minden biciklistát - függetlenül attól, mennyire gyors és gyakorlott!
Nem is kell forgalomtól elválasztott bicikliút hálózat! A belső kerületekbe biciklisáv kell, azért, hogy jelezze a helyet a bicikliseknek. A kertvárosokba széles utcák, ahol még a parkoló autók mellett is van elég hely. Csak a forgalmas utak mellé kell elválasztott bicikliút.
Szerintem nem kell leszólni azokat akik kezdetben a járdán bicikliznek. Ha rákapnak a gyorsabb haladás ízére, úgyis átszoknak az úttestre.
"egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városban. Aztán idővel majd rájönnek, hogy igazából nem az a jó nekik, de addigra már rákaptak a bringázásra."
Teljesen más hozzáállást követel a járdázás és az utcai közlekedés.
ettől függetlenül meg kell különböztetni azt hiszem két dolgot:
-aki egyátalán nem tud biciklizni, az ne a járdán tanuljon meg, az ott is veszélyes. Menjen valami üres parkolóba, parkba....
-aki tud biciklizni, de városban nem mer, az se járdázzon szerintem, mert ha megszokja, nagyon nehezen vált majd a rendes közlekedésre. Gyakoroljon a saját környékén, csendesebb utcákban, ismert útvonalakon, kis távokon.
Mivel én ötker.-i vagyok, ezért mondom csak, h nem 1 embert ismerek a környékről, aki nem mer lemenni, mert egyből 6 sávos utakat talál. Nem mindenki lakik kertvárosban. :) De szerintem idővel mindenki leszokik az útra, ha nincs más. Felnőtteket nem nagyon látok járdázni :) És szerintem az autós társadalmat sem a tanulóvezetőkről ítélik meg, így a bicajosokat sem a járdázó fiatalokról. Vagy tévedek? Inkább a magamfajta huligánokról, aki bringasáv nélkül is 10 perc alatt ér végig két sáv közt a bedugult Nagykörúton :D
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Tudok róla :DDD És te is tudod, hogy ezeken mekkora a forgalom? Még én se érek el a sarokig, h ne jöjjön 1 autó 5 centire a hátsó kerekemtől, vagy előzzön le centizve 1 merci :) Engem nem zavar. Viszont az erre nem válasz, hogy akkor el kell foglalni a sávot(utcát), mert egy kezdő bicajos (gyerek) nem fogja ezt megtenni.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Elolvastam a teljes szöveget. Csak azt sajnálom, hogy még ebben a kérdésben is széthúzás tapasztalható (taps). Pedig, amikor lehetőséget adtunk a pártoknak, hogy közzétegyék a programjukat, nagy volt az egyetértés, hogy fejleszteni kell a kerékpáros infrastruktúrát.
Kommentekre válaszolva:
Csak a politikusokban bízhatunk, mert az ő kezükben van a hatalom, a pénz. (Abban nem reménykedhetünk, hogy valaki önerőből elkezd bringasávot/utat építeni!)
Most lehet hogy békés volt a CM, de csak azért, mert nagyon szépen alakulnak a dolgaink. Mivel velünk is együttműködnek, mi is együttműködünk velük. Ez a bizalom alapja. Régen még nem volt bejelentve a felvonulás, azóta pozitív irányba mozdultak a dolgok, mi alkalmazkodtunk.
Sziasztok...azt kell mondanom hogy lehett hogy most látták hogy vannak bringások a városban és évröl évre többen leszünk, de épitenek bicikli utakat valahova ahol nincs is rá szükség mert olyan sokan arra nem mennek vagy csak 1-2 km épitennek meg és utána ?
Hol mész az utcán ... nem fejezik be és ha van bringa út nem lehett rajta menni mert tele van gyalogosokkal akik azt gondolják hogy az egy jobb járdá vagy kocsikkal akik tele parkolják...
Ahoz még hozzá hogy most is a tourizmus...
Balaton, velencei tó...
De pl. az elsö beszédben majdnem nincs benne semmi Budapeströl...jó lehett hogy most olyan gyorsan nem ugrott a szemembe...mert csak gyorsan átolvastam és nem tudok olyan jól magyarul de akkor is ...
Szerintem van benne egy olyan tipikus most láttuk 1 honapig úgy teszünk mintha érdekelni a téma és után épitsük továbba 4-es metrod...
Olyasn sokat még eletemben írtam magyarul...
Üdv. Viv
Püschl Rudolf (nem ellenőrzött)45
h, 2007-05-07 19:20
Hello VIV!
Egyetértek veled, sajnos a végső lecsengése nekem is ez... De azért nagy szó már az is, hogy így megjelenik e közös ügy neve egy parlamenti felszólalásban. Egy idő múlva majd oly kritikussá válik a tömeg, hogy azonalli cselekvésre és nem szónoklathegyekre fogják idejüket pazarolni a politikusok (talán :)). Én ha nagyon gazdag lennék biztos adnék bringaútra már csak presztizsből is, engem jó érzéssel töltene el az, hogy olyan dolog megalkotásához adhattam segítséget, mely a közt szolgálja és nagyobb biztonságot....
Szerintem fején találtad a szöget :-).
Azért annyi pozitívum van ebben a politikusi maszlagban, hogy mutatja a megítéléséünk javulását, pár éve még ugyanezek egészen máshogyan nyilatkoztak bicajos kérdésben.
Bicajsávot pedig úgy lehet az elkövetkező néhány éven belül valóban fontos helyen létrehozni, ha kimegyünk tekerni egyet mondjuk a körútra, elég sokan, és alkotunk egy hosszú összefüggő bicajsávot :-).
Mikor megyünk legközelebb? Olyan régen volt már Bátor Vdentilátor!
Hát az necces, mert jövő héten még úgy van, hogy bármelyik este, de néha előbb is, utána jön a vizsgaidőszak, akkor már nem leszek itt mindig. Szóljatok időben, vessetek fel 2-3 időpontot, és megbeszéljük.
"100 kilométer új kerékpárút építéséhez nyújtottunk" = kb 25 Kg sárga festék a járda közepére, aminek lehet hogy a felét lenyúlják.
Valaki tudassa már velük, hogy ez nekünk olyan, mintha nekik az autóúton poroszkálnának a gyalogosok és szaladgálnának gyerekek és kutyák.
Ráadásul legyen valami összefüggő koncepció, nem csak 200 méteres bicikli utak, egymástól elszigetelve.
Na meg az azon (is) megálló autósok, az külön a kedvencem.
Pontosan az amit megkéne váltaztatni...
ès nálunk mert nem müködik olyan sok más Országban is müködik...Németország ( ott 100% biztos hogy müködik ezt biztosan mondhatom!!!) vagy dánia , ...
de nálunk mert nem az autosok nem érdeklik hogy mi egy Bicikli vagy egy bicikliút vagy a politikusok akik csak a pénzre gondolnak és saját magukra
...Bocsánat de szerintem ebböl nem lesz semmit csak ha nagyon sokat lehetne megváltoztatni...!
ès jó látni hogy mások is igy látják...mint én
Meine Güte das ist soooooooooo typisch so wird doch nie was geschehen!!!!
Fahrradspur. Erre gondoltál?
És ha már Bush is itt van (aki nem tud biciklizni ezért inkább cipeli a drótszamarat) akkor nézzétek ezt meg CM 2006 NYC Police konfliktust. http://www.youtube.com/watch?v=IORuR5iRuxs
Utat!!! Biciklivel vagyok!!!
Az is lehet ;)
De valahogy még mindig Német vagyok legalláb azt mondja az egyik útlevelem de hogy hol érzem magam otthon ez valami egészen más...:D
Németül álmodok
magyarul üvöltök
és 4 nyelven beszélek
Hozzászólások
Talán behallatszott a "Bicikliutat!" skandálás? :-)
Azért csak óvatosan, ott sok mindenről beszélnek, beszéltek már...
Matt
ennyit tudni:
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/hir.php?hir=46037
Szép számok. Nagyon remélem, hogy nem csak papíron fognak ezek az utak megvalósulni.
______________________
-+-Biciklizz, ne háborúzz!-+-
~ http://kep.tar.hu/bator/ ~
Ezek a számadatok stimmelnek? Nem lett ez már több azóta? Vagy csak álmodtam? :D
fából vasparipát
Üdv!
Csacskaság a parlamentben bízni! Valamilyen számokat valamikor elfogadtak valamilyen célra, aztán lesz ahogy lesz... Legfeljebb mismásolnak majd egy kicsit.
Minél többet rágódnak "rajtunk", annál roszabb: annál inkább átpolitizálódik az egész...Vagy eljutnak a teljes megelégedettség szintjére: a CM-on turisták vettek részt, egy nemzeti zászló sem lobogott (nem loboghatott) senkinél, pedig a szervező(k) is csak azt kérték: "hogy ne hozzatok pártlogós cuccokat, pártokat éltető vagy szídó transzparenseket,..."
A turista-rendezvény pedig jól sikerült - hála mondjuk a felkészült rendőröknek...bla-bla-bla...úgyhogy minden a legnagyobb rendben van... a hétköznapi bicajos honpolgárnak meg kuss!
Ma volt a leendő új környezetvédelmi miniszter meghallgatása is az illetékes szakbizottságban.
http://www.origo.hu/itthon/20070425tamogatta.html
Úgy gondolom, függetlenül a privát véleményektől Fodorral kapcsolatban, a CM-nek illetve a Kerékpárosklubnak együtt kell működnie vele, illetve lobbizni kell nála az ügyünk előrevitele érdekében.
Vannak erre vonakozó tervek? Hiszen pont most van mögöttünk egy 50ezres felvonulás, épp érkezik az új miniszter, talán ez kedvező együttállás... Persze én alapvetően optimistább vagyok az átlagnál sok mindenben. :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Ez a rendezvény simán lezajlott mint minden évben. Miért kellene nekik bármitis tenniük? Minden évben lesz egy cm és le van tudva a kritikus tömeg!
Évente 2 un. központi CM van. Április, szeptember.
A CM-ek és egyébb bringás felvonulások következtében megmozdult a politika is. Minden irányból. Tesznek is már nem keveset a bringásokért, a városért. Azonban van mit dolgozniuk még.
Szerintem a parlamentből nagyon híányzik egy Kerék párt . :)
Ez jó! :-)
Bár ha pártot alapítasz, nem árt szem előtt tartani, hogy "a Critical Mass mögé bárki beállhat, de a Critical Mass senki mögé nem áll be."
- - - - -
Következő járat indulása: 07/05/11
www.6efutas.hu
Üdvözletem biciklis pajtások!
Nos véleményem szerint, a parlamentben bízni botor dolog, naívság vélni, hogy majd a politikusok tesznek értünk,a kerékpárosokért,ha magyarországon csak kerékpárosok volnának akkor sem hiszem, hogy akár csak meggondolnák, hogy bickliutat érdemes építeni mert a város közlekedése több szempontból fellazul.
Arra gondoltam hogy minden politikust :D felültetni egy ócska bicklire és átküldeni öket a város csúcsforgalomában a belső sávban :D csak hogy átérezzék a bicikliút szükségét. mert ugye a parlamentből könnyedén dobálóznak azzal amiről azt se tudják eszik-e vagy isszák.mondjuk ezt tekerik....
üdv. mindenkinek!!
bicklizzünk sokat és jóóót!!! :D
A Parlamentbe bejutáshoz a szavazatok 5%-a kell. Budapesti viszonylatban a lakosság 3%-a vonult fel...
Tiszta szerencse, hogy a CM távol tartja magát a pártpolitikától. Ezért vagyunk ilyen sokszínűen egységesek.
- - - - -
Következő járat indulása: 07/05/11
www.6efutas.hu
érdekes megközelítés. A tényleges realitástartalma csekély, de a gondolattal mindenképp üdítő eljátszani (hamár százalék, kíváncsi lennék hány százalék volt a szavazóképes, és ennek hány százaléka szavazott legutóbb bárkireis, de ez csak kötözködés :)).
Ezek nekem is eszembe jutottak, de inkább maradtam az üdítő játszásnál, mert az a jobbik része.
- - - - -
Következő járat indulása: 07/05/11
www.6efutas.hu
Hát, ugye volt anno egy Tour de voks meg egy ReTour de voks.. Egyedülálló, grande happening, stb stb.
Oszt' azóta se sok minden történt.
Bicikli utat építeni nem olyan kifizetődő, mint 4-es metrót. És ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni a jelenlegi rendszerben. /Megy a duma a versenyről meg miegymás, közben az esélye is ki van zárva hogy új szereplők jelenjenek meg a döntéshozói palettán, abból kell választani amit elénk tesznek. Áh, ebbe nem is mennék bele jobban./
Back to the bike:
Mindenki látja, hogy bringázni jó dolog, olcsó, hasznos, praktikus, egészségjavító, környezetkímélő..
Na, akkor miért nem történik semmi ebben az ügyben? Mert ha a civilek nem csinálják meg maguknak, akkro rohadtul semmi sem történik.. Vagy jön a sárga ecset, meg a bajcsy-féle tragikomikus bicikli út..
Ha nem ropogtatjuk a töküket, akkor "vezetőink" semmit sem fognak tenni az ügy érdekében. Ez is mindig így volt, és mindig így is lesz.
Demszky legyen ott a belvárosi fák kivágásánál is, ne csak az útátadó szalag átvágásánál! /már bocs, de ha valaki tehetne az ügy érdekében, akkor az Ő/
De majd kapunk szép 4-es metrót, 3012-ben, Demszky Dupla Junior unokájától..
Bicikli utat meg addig majd rajzoljunk magunknak otthon a térképen, zsírkrétával.
UFF!
GaZe
"Bicikli utat építeni nem olyan kifizetődő, mint 4-es metrót."
Politikailag lehet. (Minden társadalmi hatást tartalmazó) Költség-haszon szempontjából meg biztos hogy nem. Bogotában egy tervezett metróvonal megépítése helyett, az ahhoz szükséges hitel egyévi kamatterhéből (amit fizetni kellett volna) húztak fel 300 km bicikliutat! Plusz volt még egyéb támogató program is, és a kerékpározás 0,5-ről 5%-ra ugrott pár éven belül. És mindenki boldogabb.
Azért egy kőkemény diktaturában valamelyest könnyebb a pénzügyi források előteremtése egy bizonyos ügyre. Mondjuk mindig arra, amit a bogotai városvezetés akar (:
Jelen esetben ez pozitív változás, és valóban jó befektetésnek tűnik. A Ciclovian is nagyon király lehet.
Igaz, hogy "kijárási tilalom" is van ha jól tudom, tahát bicólámpára sem kell költeniük. De ha látszik, hogy túrista vagy, örülj, hogy csak kirabolnak.
"Gyönyörű parkokat csináltunk" csak éppen nyomornegyedet kellett eldózerolni hozzá. És hova lettek az emberek? Arrébb mentek.
Lehet, hogy vizuálisan szívderítő az eredmény, de a módszer korrektsége kifogásolható, és a végkifejlet elég bizonytalan.
Nem tudom, hogy ez csak tüneti kezelés-e, amivel villogni lehet, hogy "lám, milyen dél amerikai kis tigris is vagyunk mi a környezetvédelem területén"? Vagy valami antibioticum, ami hosszú távon alkalmazva valóban elér komoly társadalmi változást? Ott.
Mert gondolom ez volt a cél, és nem a beruházásra szánt összeg jelentős részének szét-panamázása (tényleg remélem).
CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu
Ha így is van, még mindig jobb, mintha az autópálya miatt dózerolnának..
És ami anyagot én olvastam, abban az az egyik indok a közterületek fejlesztésére, hogy azt jövedelemtől függetlenül mindenki élvezheti, ezért csökkenti a különbségeket! Elgondolkodtató felvetés..
(nem közvetlenül kapcsolódik ide, de: Knoflacher neve ismerős valakinek?: ő azt mondja, hogy az ingyenes lakossági parkolás az utakon teljesen igazságtalan: csak azok foglalhatnak közterületeket, akinek van autója. Teljesen jogos.)
Szerintem nem kell ilyen borúsan látni a dolgokat, hogy csak a saját hírnevük (vagy zsebük) érdekében hozták létre ezeket a dolgokat. Mi mind tudjuk, hogy mennyire előnyös a minél nagyobb biciklis (/gyalogos/tömeg) közlekedés az egész városnak. Miért ne láthatta volna ezt be ténylegesen valahol a városvezetés is?
Belátta a bogotai polgármester - mellesleg a városban nincs diktatúra (az elődei úgy akarták autópályára költeni a fejlesztési pénzeket, hogy arrafele az emberek 80 százalékának nincs is autója!!!)
4-es metrót sem építenek igazán, és az sem kifizetődő. :)
Azért a háttérben komoly dolgok történtek az elmúlt időszakban. Az - egyébként joggal kritizált - Bajcsy bringaút is már ennek az eredménye. Ha nincsenek a biciklis civil mozgalmak, akkor semmi sem épül ott...
A bajcsyval az a gond, hogy a gyalogosok jogosan érzik, hogy az autók után már a kerékpárosok is őket szorítják ki a közterületekről
Na pont ez az!
A bajcsy számomra a tesze-tosza, gyáva, adminisztratív "konzumterror" bizonyítéka.
Sunyin, a járdából elvéve, egyszer csak elvágva ott egy bicikli út, köszike. Elvégre az andrássyn is van bicikli út.
A gyalogos meg rühellje csak a kerékpárost.. Oszd meg és uralkodj.
És nem hiszem, hoyg a lehetőségekhez képest egy ilyen vibráló városban, mint Budapest, be kéne annyival érni, hogy "de legalább ennyi van".
Komolyan, rakják már meg egyszer bicajon a várost akik erről döntenek.
GaZe
Így is lehet nézni, és van is benne valami. De más szemszögből viszont azt is látni kell, hogy van sok-sok - egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városban. Aztán idővel majd rájönnek, hogy igazából nem az a jó nekik, de addigra már rákaptak a bringázásra. És akkor még többen fogják mondani, amit most még nehéz érvényesíteni, mármint hogy ilyet inkább ne :)
Szerinted egy idő után már a fán is hc-bringások fognak teremni? :) "Kocák" mindig lesznek. Olyanok, akik épp akkor kezdenek bicajozni, vagy félnek az úttesttől. És nekik a járdán levő bicajsáv/felület/út/mindegymi jobb lesz.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Hc bringás? Minden attól függ, hogy kitől és hogyan tanul meg bringázni.
Az én 4 éves lányom pl. utál járdázni. Az utcán tanulta meg, mert ott nagyobb a bukótér, mint a járdán, és azóta is ott nyomja.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Csak azt is látni kell, hogy ha már nagy tömegek kerékpároznak az úttesten, akkor az már nem számít majd a mai értelemben véve veszélyesnek, nem ez a kép lesz az emberek fejében róla. Így majd a koca bringás sem képzeli azt, hogy neki kerékpárút kell, hogy tudjun bringázni. Vagyis addigra nem lesz értelme HC bringásokról sem beszélni, mert az úttesten bringázás már nem lesz egy HC dolog... :)
Egyelőre, ha jól értettem leginkább a járdázók szaporodnak - az úttesten nem bicikliznek többen.
"De más szemszögből viszont azt is látni kell, hogy van sok-sok - egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városbanˇ."
Szerintem aki járdán kezd újra biciklizni, az továbbra is fél majd a forgalomtól, ahelyett, hogy valaha lejönne a járdáról, csak további bringagyalogutakat követel majd.
Aki fél a nagy forgalomtól, az gyakorolja a tekerést a háza környékén, a lakónegyedek belső, csendesebb utcáiban, menjen el a közeli boltba, piacra, postára biciklivel. Nem a belváros hatsávos útjain kell először a forgalommal szembesülni! Aztán ha a közelben már jól tudja kezelni az utcai közlekedést, elmerészkedhet messzebbre, forgalmasabb utakra.
De aki járdával kezdi, az valószínű nem teker majd a forgalomban soha.
Nem lehet abban reménykedni, hogy Budapesten lesz valaha is teljes, a forgalomtól elválasztott bicikliút-hálózat -nincs rá hely! (hacsak nem a járdák helyén, a jelenlegi jól bevált festékes gyakorlatot követve. De ugye nem ez a cél?)
Minél több bringagyalogutat fogadunk el, annál nagyobb erővel, és hanggal zavarnak majd le az autósok az útról minden biciklistát - függetlenül attól, mennyire gyors és gyakorlott!
Nem is kell forgalomtól elválasztott bicikliút hálózat! A belső kerületekbe biciklisáv kell, azért, hogy jelezze a helyet a bicikliseknek. A kertvárosokba széles utcák, ahol még a parkoló autók mellett is van elég hely. Csak a forgalmas utak mellé kell elválasztott bicikliút.
Szerintem nem kell leszólni azokat akik kezdetben a járdán bicikliznek. Ha rákapnak a gyorsabb haladás ízére, úgyis átszoknak az úttestre.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"Szerintem nem kell leszólni azokat akik kezdetben a járdán bicikliznek."
Eszemben sincs leszólni őket!
"egyelőre még - kocabringás, akinek ilyen járdázós utak kellenek, hogy fel mereljenek ülni a brinára a városban. Aztán idővel majd rájönnek, hogy igazából nem az a jó nekik, de addigra már rákaptak a bringázásra."
Teljesen más hozzáállást követel a járdázás és az utcai közlekedés.
ettől függetlenül meg kell különböztetni azt hiszem két dolgot:
-aki egyátalán nem tud biciklizni, az ne a járdán tanuljon meg, az ott is veszélyes. Menjen valami üres parkolóba, parkba....
-aki tud biciklizni, de városban nem mer, az se járdázzon szerintem, mert ha megszokja, nagyon nehezen vált majd a rendes közlekedésre. Gyakoroljon a saját környékén, csendesebb utcákban, ismert útvonalakon, kis távokon.
Mivel én ötker.-i vagyok, ezért mondom csak, h nem 1 embert ismerek a környékről, aki nem mer lemenni, mert egyből 6 sávos utakat talál. Nem mindenki lakik kertvárosban. :) De szerintem idővel mindenki leszokik az útra, ha nincs más. Felnőtteket nem nagyon látok járdázni :) És szerintem az autós társadalmat sem a tanulóvezetőkről ítélik meg, így a bicajosokat sem a járdázó fiatalokról. Vagy tévedek? Inkább a magamfajta huligánokról, aki bringasáv nélkül is 10 perc alatt ér végig két sáv közt a bedugult Nagykörúton :D
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
A belvárosban is vannak minden nagyobb úttal párhuzamos kisebb utcák!
Tudok róla :DDD És te is tudod, hogy ezeken mekkora a forgalom? Még én se érek el a sarokig, h ne jöjjön 1 autó 5 centire a hátsó kerekemtől, vagy előzzön le centizve 1 merci :) Engem nem zavar. Viszont az erre nem válasz, hogy akkor el kell foglalni a sávot(utcát), mert egy kezdő bicajos (gyerek) nem fogja ezt megtenni.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Már a dubya is biciklizik!!!
http://www.velo.hu/hir/hir.php?mid=1463ddb0305679&xtax=1457050c56a728
-
Hosszú, eredményes kerékpározást!
A háttérből ítélve ez inkább valami Trek promóciós esemény lehetett. :)
Bike Force One
:))
Erről jut eszembe.
Ezt ismeritek? :)
http://www.hummerbikes.com/xt.html
Közben látom, hogy ezen a lényeg nem látszik pont.
Szóval, egyszer: http://www.hummerbikes.com/models.html
aztán: http://www.militarybikes.com/military.html
Ugyanaz a cucc, csak már nem hummer néven forgalmazzák, gondolom jogi okokból...
Ebből is látszik, hogy attól, hogy vki bringára ül, még nem lesz egyből jófej... :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Lehet, hogy hamarosan az olajháborút is leállítják és hazatekernek Irakból a katonák:-)?
medvegyu
Kormányblog
Elolvastam a teljes szöveget. Csak azt sajnálom, hogy még ebben a kérdésben is széthúzás tapasztalható (taps). Pedig, amikor lehetőséget adtunk a pártoknak, hogy közzétegyék a programjukat, nagy volt az egyetértés, hogy fejleszteni kell a kerékpáros infrastruktúrát.
Kommentekre válaszolva:
Csak a politikusokban bízhatunk, mert az ő kezükben van a hatalom, a pénz. (Abban nem reménykedhetünk, hogy valaki önerőből elkezd bringasávot/utat építeni!)
Most lehet hogy békés volt a CM, de csak azért, mert nagyon szépen alakulnak a dolgaink. Mivel velünk is együttműködnek, mi is együttműködünk velük. Ez a bizalom alapja. Régen még nem volt bejelentve a felvonulás, azóta pozitív irányba mozdultak a dolgok, mi alkalmazkodtunk.
Sziasztok...azt kell mondanom hogy lehett hogy most látták hogy vannak bringások a városban és évröl évre többen leszünk, de épitenek bicikli utakat valahova ahol nincs is rá szükség mert olyan sokan arra nem mennek vagy csak 1-2 km épitennek meg és utána ?
Hol mész az utcán ... nem fejezik be és ha van bringa út nem lehett rajta menni mert tele van gyalogosokkal akik azt gondolják hogy az egy jobb járdá vagy kocsikkal akik tele parkolják...
Ahoz még hozzá hogy most is a tourizmus...
Balaton, velencei tó...
De pl. az elsö beszédben majdnem nincs benne semmi Budapeströl...jó lehett hogy most olyan gyorsan nem ugrott a szemembe...mert csak gyorsan átolvastam és nem tudok olyan jól magyarul de akkor is ...
Szerintem van benne egy olyan tipikus most láttuk 1 honapig úgy teszünk mintha érdekelni a téma és után épitsük továbba 4-es metrod...
Olyasn sokat még eletemben írtam magyarul...
Üdv. Viv
Hello VIV!
Egyetértek veled, sajnos a végső lecsengése nekem is ez... De azért nagy szó már az is, hogy így megjelenik e közös ügy neve egy parlamenti felszólalásban. Egy idő múlva majd oly kritikussá válik a tömeg, hogy azonalli cselekvésre és nem szónoklathegyekre fogják idejüket pazarolni a politikusok (talán :)). Én ha nagyon gazdag lennék biztos adnék bringaútra már csak presztizsből is, engem jó érzéssel töltene el az, hogy olyan dolog megalkotásához adhattam segítséget, mely a közt szolgálja és nagyobb biztonságot....
Rudy
Szerintem fején találtad a szöget :-).
Azért annyi pozitívum van ebben a politikusi maszlagban, hogy mutatja a megítéléséünk javulását, pár éve még ugyanezek egészen máshogyan nyilatkoztak bicajos kérdésben.
Bicajsávot pedig úgy lehet az elkövetkező néhány éven belül valóban fontos helyen létrehozni, ha kimegyünk tekerni egyet mondjuk a körútra, elég sokan, és alkotunk egy hosszú összefüggő bicajsávot :-).
Mikor megyünk legközelebb? Olyan régen volt már Bátor Vdentilátor!
medvegyu
Kormányblog
jaja, elég régen volt...
találj ki egy időpontot, hirdesd ki, és menjünk! :) (csak hétköznap ne este 7 előtt, mert nehezen szabadulok)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Támogatom az ötletet. Menjünk, tekerjünk!
Zsoltee
Dobj be a kalapba egy dátumot-időpontot a céltopikba!
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Hát az necces, mert jövő héten még úgy van, hogy bármelyik este, de néha előbb is, utána jön a vizsgaidőszak, akkor már nem leszek itt mindig. Szóljatok időben, vessetek fel 2-3 időpontot, és megbeszéljük.
Zsoltee
"100 kilométer új kerékpárút építéséhez nyújtottunk" = kb 25 Kg sárga festék a járda közepére, aminek lehet hogy a felét lenyúlják.
Valaki tudassa már velük, hogy ez nekünk olyan, mintha nekik az autóúton poroszkálnának a gyalogosok és szaladgálnának gyerekek és kutyák.
Ráadásul legyen valami összefüggő koncepció, nem csak 200 méteres bicikli utak, egymástól elszigetelve.
Na meg az azon (is) megálló autósok, az külön a kedvencem.
Pontosan az amit megkéne váltaztatni...
ès nálunk mert nem müködik olyan sok más Országban is müködik...Németország ( ott 100% biztos hogy müködik ezt biztosan mondhatom!!!) vagy dánia , ...
de nálunk mert nem az autosok nem érdeklik hogy mi egy Bicikli vagy egy bicikliút vagy a politikusok akik csak a pénzre gondolnak és saját magukra
...Bocsánat de szerintem ebböl nem lesz semmit csak ha nagyon sokat lehetne megváltoztatni...!
ès jó látni hogy mások is igy látják...mint én
Meine Güte das ist soooooooooo typisch so wird doch nie was geschehen!!!!
Fahrrad Über Alles!
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ja Fahrrad fahren über alles!
Und mehr Fahrradwege für Budapest!
inkább mehr Radfahrstreifen-t! :)
fából vasparipát
vagy az de szerintem kell bringa út és nem csak bringacsík...
Lehet, h rosszul tudom én azt hittem, hogy ez a bringasáv :)
Járdán csíktól az ég óvjon minket!
fából vasparipát
Na akkor szerinetm maradunk inkább a Farradwegnél vagy a Fahrradstraße avgy mit lehett még mondani...mhm
valami még volt de az kiment az agyambol...:D
Ezt kicsit nehezen sikerült értelmeznem, de aztán megértettem, hogy miért =)
Fahrradspur. Erre gondoltál?
És ha már Bush is itt van (aki nem tud biciklizni ezért inkább cipeli a drótszamarat) akkor nézzétek ezt meg CM 2006 NYC Police konfliktust.
http://www.youtube.com/watch?v=IORuR5iRuxs
Utat!!! Biciklivel vagyok!!!
Aha köszi...
Egy német aki nem tud németül :D
Fahrradweg, Fahrradspur...
Egy német, aki egyre inkább magyar lesz!
Az is lehet ;)
De valahogy még mindig Német vagyok legalláb azt mondja az egyik útlevelem de hogy hol érzem magam otthon ez valami egészen más...:D
Németül álmodok
magyarul üvöltök
és 4 nyelven beszélek
Én magyarral üvöltök.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
:D
Magyarral is! :D
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Bäh....
NEm tudok olyan jól magyarul hogy most hány r vagy nagy vagy kicsi vagy hosszú az o,e,i,a,u ezt én honnan tudjam?
:D
Jól írtad ;) ők másról beszélnek.
Zsoltee
Igen tudom erre már én is rájöttem...:D
Valahogy ma nem az én napom...
Bocsika