Szabálytalan magyar autósokról összeállított cikk-egyveleg:
http://hvg.hu/vilag/20050509magyarautosokausztriaban.aspx
http://www.axel.hu/cikk/axel.hu/45915
http://www.a5.hu/cikkek/1/19977.shtml
Szorgalmazom az összes közúti jármű meghajtást kikapcsoló rendszerrel való kötelező felszerelését, mely rendszer egy általános, országonként változó maximális sebességkorlát megszegésekor lépne automatikusan működésbe. Alkalmas technikai megvalósítások erre számosak.
Ezzel a haladó közlekedésbiztonsági megoldással a nagy teljesítményü személygépkocsik motorjainak nyomatéka nem fog változni, és dinamikus, forgalmat elősegítő, jó gyorsulásukon csorba nem esik.
Megfontolásra ajánlanám oly rendszerek és szabályok együttes bevezetését is, melyek lakott és lakatlan területi sebesség korlát megválasztást nyújtanának, a vezető által beéllított kapcsolóállás kötelező kijelzésével a járművön.
Ez egy színes optikai eszköz lehetne az ablak sarkában. Városba érve az autós lelassít és köteles a berendezést átállítani, amikor is a jelző azt a beállítást jelzi majd a rend őreinek. Automatikus, útszéli transzponderek is beállíthatnák ezt, de én nem kérnék már olyan sokat ebben az évszázadban.
Szívesen látnám a kötelezően csúszóajtós autótervezést is a jövőben, mégpedig minél hamarább. Ez a megoldás a kerékpárosokra való tekintettel kívánatos, elkerülni az útjukba kinyitott ajtók veszélyét.












Amúgy elég lenne annyi is,
Amúgy elég lenne annyi is, hogy jó eséllyel bünti legyen a szabálytalanság vége.
Amíg még a kerékpárost elütő autós is minden következmény nélkül megúszhatja, addig nem lesz rend.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem tudom linkelni a spiegel
Nem tudom linkelni a spiegel cikkét, mert
"The comment you posted has been flagged as potential spam. It will not be visible until the site administrator has a chance to review it."
Mindegy, a címe "CONTROLLED CHAOS: European Cities Do Away with Traffic Signs", és a lényege az, hogy minél veszélyesebb, annál biztonságosabb, olvassátok el...
*CMS*
Még nem néztem meg, de
Még nem néztem meg, de mintha olvastam volna ezt, vagy ugyanily tárgyu cikket egy pár éve.
Egy naiv belegondolással is tényleg úgy tűnik, mintha a sok tábla ellenkező hatást fejtene ki a hasznosnak hitt szándékkal, kitenni őket.
El fogom olvasni, köszi!
________________
Sajnálom a bolondot.
Nem lehet öt percet sem
Nem lehet öt percet sem eltölteni az országban anélkül, hogy ne rökönyítse meg az embert az első szembe ötlő anomália. Aztán a következő, meg a rákövetkező...
A repülőtéri BKV busz megáll, és a vezetőt szépen kéri egy srác, hadd tegye fel a lerobbant motorbiciklijét a buszra, mert be kell mennie Kőbányára! "Engem kirúgnak" - mondja a vezető. "Engem is, hogyha elkések." - jön a válasz. "Na jól van..." "Köszönöm, uram."
Úgyhogy ott utazott a motor velünk, ahol általában a babakocsik vagy bőröndök állnak! Itt a jóindulat és segítőkészség valahogy összemosódott a szabálytalansággal. Úgy éreztem, a vezető félt, hogy személyes ellenségnek vélné őt a srác, hogyha betartja a szabályokat és nem engedi fel.
Számomra a korrupció enyhe szellőjét jelentik az ilyen kis szabálytalanságok is, melyek összeállva egy nagy szabálytalan életrendet tükröznek.
Aztán az Üllői Út és a Ferenc Kőrút kereszteződésében piroson átszáguldó kocsit láttam. Meg türelmetlen taxist a pirosnál, aki előre gyűrkőzött a pirosnál, átlépve azt a széles megállj vonalat még a hátsó kerekével is.
A Karinthy és Budafokinál meg szabálytalanul, tilalom ellenére balra, a Karinthyra kanyarodott az autós. Mind e négy furcsa, szabálytalan eseményt egy órán belül láttam a saját szememmel.
No meg tegnap meg ma, a balatoni, lakott területi zebrán. Megyek szabályosan át a zebrán, bőven féktávolságon kívül lépve rá. De mintha nem akarna lassítani, nem akarna megállni egy autós. Végül fékezett, de a késedelme miatt erősebben fékezett és a kocsija vége kicsit kacsázott.
"Hát rohadjál te meg, nem érsz rá? Baz*meg a ..." - jött az alpári megjegyzés felém a nyitott ablakából. Nem szóltam vissza, rá se néztem. E primitív személynek személyiségzavara kell, hogy legyen.
Nem tudja felfogni vagy elfogadni, hogy az teljesen nem oda tartozó dolog, akár a gyalogos ráér, akár nem. A gyalogosnak van törvényes elsőbbsége. Ez az autós egy veszélyes pszichopata, mert nem látja, hogy ő az, aki nem ér rá amikor nem áll meg elsőbbséget adni a gyalogosnak.
Sajnos a magyar rendszámu autók vezetői között sok a pszichopata. Ma délelőtt megyek át egy másik balatoni, lakott terület beli zebrán. Egy hasonló viselkedésü ámokfutó inkább elrántotta a kormányt és kb. 70-nel manőverezett ki engem, a gyalogost a zebrán.
A magyar közlekedés színtere, a magyar utak, anomáliákkal teli veszélyes tér. Vigyázzunk magunkra ott!
________________
Sajnálom a bolondot.
Dekkolhatsz a zebra mellett
Dekkolhatsz a zebra mellett életed végéig, a magyar autósok akkor sem engednek át. Csak a németek. Ott még létezik némi közlekedési kultúra.
phorvath
"Szorgalmazom az összes
"Szorgalmazom az összes közúti jármű meghajtást kikapcsoló rendszerrel való kötelező felszerelését"
De naív vagy, Ellenőrizetlen! Szerinted a bevezetést követő hány napon belül lenne meg a megoldás a rendszer kiiktatására? És hány héten belül csináltatná meg ezt az autósok jelentős többsége? Ez a rossz irány, nem korlátozni kell az embereket, hanem nevelni.
Zsoltee
Pedig hát, fontolgatják
Pedig hát, fontolgatják bevezetni ezt Angliában is. Évről évre felbukkan egy-egy újságcikk és TV hír ilyesminek a szükségéről.
Én többnyire tehetetlen szemlélőként veszek részt a világ irányában. :) Véleményem a naivság, a lelkes jóérzés és szarkasztikus belenyugvás rendszertelen ötvözetével formálódik, bevallom.
Igazad van abban, hogy nevelni kell az embereket, de szerintem korlátozni is. Álljanak is bizony korlátok, sorompók, tilalmak a neveletlenek és a nevelhetetlenek útjában. Éppúgy, mint a bicikli lakat a tolvaj előtt, ami szintén egy fajta korlát.
Tudom, a javasolt szerkentyűket sokan babrálnák, s talán akik azt tennék, azoknak a gáz meg a villany is ingyen lehet, mert a plombával meg a mérővel machinálhattak.
Már ha nevelésről is szó esett, a deresre húzást és a botozást én nagyszerü nevelő eszközöknek látom. A lóostor és a korbács is hatásos lenne.
Akik be kívánják verni a tahó autós képét, azok a tehetetlenségük miatt gondolhatnak olyan durva erőszakra. Én a hatóságok tehetetlensége miatt álmodozom a nyilvánosan, jó vörös seggüre büntetett autósokról. :D
________________
Sajnálom a bolondot.
Ha már bringaút is téma,
Ha már bringaút is téma, ez is érdekes.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!