Olvasgatom a bécsi egyezményt, amiben arról van szó, hogy a KRESZ szabályoknak hogyan kell kinéznie. itt van a szövege. A következő érdekes információk vannak benne:
- NINCS olyan általános szabály, hogy az egy nyomon haladó járműveket lehessen sávon belül előzni, és semmi nem tiltja meg azt, hogy az egy nyomon haladó járművek sávon belül előzhessenek.
Olyan szabály van, hogy a kereszteződésekhez közeledve nem szabad előzni, kivéve egy nyomon haladó járművet (II.Art. 11.8), de ebből sem következik, hogy azt muszály lenne engedni. - Benne van, hogy bringával nem szabad közlekedni autópályán. De az nincs, hogy a leállósávban sem;)
- Tilos keresztülvágni katonai csapatokon, iskolás gyerekek csoportján és más csoportulásokon.
- Nem kötelező megtiltani azt, hogy két bringás egymás mellett menjen (II, Art. 27.1)
- A bringásoknak legalább egy kézzel kell fogniuk a kormányt, a motorosoknak legalább kettővel;)
- Nem kötelező megtiltani a bringás közlekedést a bringautak mellett. (II. Art. 27.4
És még:
Chapter II, Art 7, (3) "Drivers shall show extra care in relation to the most vulnerable road-users, such as pedestrians and cyclists and in particular children, elderly persons and the disabled."
A bécsi egyezményhez kötődő közúti jelzési egyezmény kihírdetésről szóló törvény: 2004. évi XCI. törvény az 1968. évi november hó 8. napján, Bécsben aláírásra megnyitott Közúti Jelzési Egyezmény és módosításai, valamint az azt kiegészítő európai Megállapodás és módosításai egységes szerkezetben történő kihirdetéséről
A wikipedia összefoglalója róla












Egy szó mint száz: amikor
Egy szó mint száz: amikor a KRESZ módosítás során a bécsi egyezményre hivatkozva utasítottak el javaslatokat, az átbaszás volt.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Kedves Magwas! Nem igaz,
Kedves Magwas!
Nem igaz, hogy a Bécsi egyezményre hivatkozva utasították volna el a javaslatainkat! Egyedül ott merült fel, hogy lehet e lehetővé tenni a kerékpározást ott, ahol van már kerékpárút (kerékpárút kötelező használata). Viszont igaz az, hogy a javaslataink közül még egy sem (mert a "mellény " nem a mi javaslatunk volt, csak elfogadtuk) valósult meg eddig, de változatlanul igérik, már miniszteri szinten...
János
"semmi nem tiltja meg azt,
"semmi nem tiltja meg azt, hogy az egy nyomon haladó járművek sávon belül előzhessenek."
Ezt a tilalmat nem találom a KRESZ-ben, pedig régebben még megtaláltam. Lehet, hogy kiszedték?
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Nemtom, én sem találok
Nemtom, én sem találok olyan szabályt a KRESZ-ben, ami bármit mondana a sávon belüli előzésről.
Ezeket találtam az egy nyomon haladó járművekről meg az előzésről:
"""
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
f) „Előzni tilos” (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;
g) „Tehergépkocsival előzni tilos” (33. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár és kerékpár, valamint állati erővel vont jármű és kézikocsi előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;
"""
"""
34. § (8) Tilos előzni:
[...]
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
"""
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A KRESZ-ben benne van ez a
A KRESZ-ben benne van ez a szabály valahol?
Konkrétan melyik szabály?
Konkrétan melyik szabály? A bécsi egyezmény azoknak a szabályoknak az összessége, amelyekre a KRESZ-nek alapulnia kell.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
úgy értem, rám, mint
úgy értem, rám, mint közlekedőre a KRESZ vonatkozik. abban hol van benne, hogy nekem kötelező a kerékpárúton mennem?
""" 13. § (1) Az
"""
13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
[]
e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
[]
"""
Ezt teljes egészében bemásolom, mert ez a "mi paragrafusunk". Az első bekezdésben van:
"""
54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
(4) Kerékpárral
a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,
b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
(5) Kerékpár pótülésén a 18. életévét betöltött vezető egy, tíz éven aluli gyermeket szállíthat. Egyébként kerékpáron személyt szállítani nem szabad.
(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;
c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;
e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;
f) kerékpárral állatot vezetni.
(8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjaiban foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy
a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni, valamint
b) segédmotoros kerékpáron utast szállítani,
c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad.
"""
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
e) „Kerékpárút” (26.
e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;
Aszt hiszem fel fogok szerelni egy harmadik kereket a bicóra. Ost' nem kell a „Kerékpárút” nevű özvegy csinálón közlekednem.
Az egykerekű bicajjal se kell használni!
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Ja, láttam is a múltkor
Ja, láttam is a múltkor egykerekeseket az Alkotáson a villamossínen;)
Komolyra fordítva: Budapesten nagyon kevés a kerékpárút, és ahol van, nagyrészt az sem felel meg a szabványoknak. Szóval nem kell attól félned, hogy bárki kerékpárútra kényszerít. Ha mégis megpróbálják, akkor ott az MK ügyvédje.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ja, és ha már itt tartunk:
Ja, és ha már itt tartunk: az egyezmény egyik melléklete definiálja a közlekedési táblákat és a hozzájuk kapcsolódó szabályokat. A "kerékpárút" táblához az a szabály tartozik, hogy a párhuzamos úton nem szabad menni.
Ebből eredően a teendő nem lehet az, hogy a "kerékpárút" táblával jelölt kerékpárút ne legyen kötelező, hanem inkább az, hogy legyen nem kötelező kerékpárút is, hozzá való táblával. Hollandiában van ilyen: szögletes kék tábla, bele van írva, hogy "fietspad" vagy mi. Jelenleg a németeknél megy egy ilyen törekvés. A mottójuk a következő: "A jó kerékpárutat nem kell kötelezővé tenni".
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
És milyen
És milyen igaz!
www.gruppetto.hu
Ami a posztban említett
Ami a posztban említett 7/3-as szabályt illeti ("Drivers shall show extra care in relation to the most vulnerable road-users, such as pedestrians and cyclists and in particular children, elderly persons and the disabled.") az a "vicces" állapot van, hogy az egyezmény angol nyelvű változatában szerepel (http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/conventn/crt1968e.pdf), viszont a magyarban (legalábbis a netjogtár szerint) nem: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98000003.TVR
A magyar vátozatban a 7-es paragrafusnak mindössze két pontja van, az angolban 5 és ugye a gyengébb védelmét a nálunk már hiányzó 3. pont írja elő.
Na jó mondjuk itt megvannak:
Na jó mondjuk itt megvannak: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=3790.6111
És már azt is tudom, hogy
És már azt is tudom, hogy miért van két változat, a 3-5. pontok csak 2009-ben kerültek bele: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=125701.180914
Na, ezt jól megbeszéltem magammal... ;-)