László Jánost legalább 10 ember várta a Főpolgármesteri Hivatalban. Demszky Gábor főpolgármesteren és Hagyó Miklós alpolgármesteren kívül a közlekedési ügyosztályról is többen voltak. Az eredmény nagy vonalakban az, hogy felülvizsgálják a kiskörúti terveket, és megnézik melyik parkolósáv elhagyásával lehetne a kerékpárút helyét biztosítani. Két héten belül lesz már valamilyen eredmény ezügyben. Itt megjegyezzük, hogy mi ragaszkodni fogunk a kétoldali kerékpársávhoz, ami miatt még nem lefutott az ügy. Szó esett még a Margit hídról, ahol szintén a tervek felülvizsgálata következik. A részleteket szerencsésebb ha László János írja le, mert ő volt ott. A gyűlés előtt kb. 150-200 bringás több részre szakadva végigtekert az útvonalon, majd a Kerékpárosklub elnöke tájékoztatta az összegyűlteket a tárgyalásról. Ezután döntöttünk arról, hogy továbbra is rajta tartjuk a kezünket a témán, de könnyedebb figyelemfelkeltő akciót választunk. Valamelyik szombaton, élőben bemutatjuk milyen lesz a kiskörút akkor, ha a megépülő bringasávok miatt ellepik a biciklisták. Ez egy félnapos demonstráció lesz, melynek keretében egyszerűen csak közlekedünk a Kálvin tér, és a Deák tér között. Mindenki akkor jön amikor akar, addig marad amíg jólesik. Nem lesz lezárt út, , rendőri kíséret, felfüggesztett KRESZ szabályok, talán csak a BKV buszok haladását, megállását segítjük néhány szervezővel. Aznapra pár bringás grafikus bevállalta, hogy elkészíti a virtuális kiskörutat rengeteg bringással, amit kivetítő(kö)n nyomunk az Astorián, vagy máshol (is). Ezen kívül készítünk egy 10 méteres bringasávot sárga csíkkal, szőnyegből, amin át is teker mindenki a prezentáció színhelye mellett. A sajtótájékoztatót is itt tartjuk, és itt adjuk át azt a javaslat listát, amit addig itt a criticalmass.hu oldalon fogunk közösen összeállítani arról, milyennek szeretnénk a kiskörúton futó kerékpársávokat.
Megkértük László Jánost, hogy a találkozóról utólag készítsen emlékeztetőt, ami egyszerre segíti a mi tájékoztatásunkat, és a hivatal munkáját is.
Elhatároztuk, hogy úgy tekintünk ezután a kiskörút kerékpársávjaira, mint vízválasztóra a forgalomcsillapításról, kerékpárosbarát városról szóló ígéretek, és a tényleges, bátor végrehajtás között. Nagyon drukkolunk a városnak, hogy legyen bátorsága, elszántsága a legjobb megoldáshoz. Hajrá!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
RoGeR képe

"megnézik melyik

"megnézik melyik parkolósáv elhagyásával lehetne a kerékpárút helyét biztosítani."

Ezek szerint egyoldali, kétirányú bringútban gondolkodnak a'la Bajcsy. :S :(

---
Bringasávot a Nagykörútra!

2
mestska képe

Kicsit erre is válasz, de

Kicsit erre is válasz, de alapvetően a délutáni dolgokkal kapcsolatos. Ott voltam,körbetekertem, egyetértek sok mindennel, de pár dologban eltér, nem is kicsit a véleményem. Aztán remélem majd lehet kulturáltan vitázni.

Először is:
- Mikor jó a kétirányú kerékpárút?
A kétirányú kerékpárút akkor jó szvsz, (most tekintsünk el azoktól a lehetőségektől, ahol fizikailag csak az egyik oldalar lehet helyezni tényleg) ha az út mentén a hosszabb távú kerékpározás jellemző, kevés a mellékutca, kevés a kanyarodó forgalom. Erre tipikus példa a budai rakpart vagy a Hungária. Ha ez nem így van, akkor a kétirányú kerékpárút annyira nem nyerő.

De. És itt csatlakozom a délután elhangzott mondatokhoz.

"ha csak olyan út lesz mint a bajcsyn, akkor inkább ne legyen semmi"
A kerékpárosok, és különösen a megnyerni kívánt kerékpárosok 5 métert sem hajlandók forgalomban menni. Ez tény, be kell látni. És nem is baj ez hisz egy rutintalan kerékpáros (egy gyerek!) ne is menjen a pesti forgalomba. A Bajcsy kerékpárút legnagyob problémája számomra tehát nem az, hogy kétirányú (jellemzően a Bajcsyn is legtöbben végig tekernek), hanem hogy a gyalogosoktól vette el a felületet. Ez délután is elhangzott egyébként, de a súlyt nem ezen a ponton éreztem, azért írom ezt le.

Aztán.

"akár két parkolósávot is lehet venni, sőt akár egy teljes forgalmi sávot is"

Nem nem lehet. Nekem sem tetszik, de nem lehet, mert akkor pont ugyanazt követjük el, mint az autóslobbi, észnélkül, másra nem gondolva építik ki a dolgokat. A kiskörúton valóban jó lenne kétirányú kerékpársáv, ehhez a külső oldalon pár parkolót kell meszűntetni a múzeum körúton. A múzeum körút belső oldalán, valamint a károly körút külső oldalán a sávok szélességét tekintve szerintem elfér szépen egy F+F+P+K sávkiosztás, csak a jelenlegi iszonyú széles sávszélességeket csökkenteni kell. És nem egy Andrássy keresztmetszet fog kialakulni.

Kicsit úgy érzem, hogy illuziorikusan van némely kérdés kezelve.

3
RoGeR képe

Kis technikai kérdés:

Kis technikai kérdés: F+F+P+K (Andárssy) vagy F+F+K+P (külső Bartók)? Én az utóbbit találom szerencsésebbnek.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

4
vaandor képe

Na igen, F+F+P+K-t talán

Na igen, F+F+P+K-t talán inkább hanyagoljuk. Próbálták. Nem jött be. Nagyon nem.

5
mestska képe

az F+F+P+K nem egyenlő az

az F+F+P+K nem egyenlő az Andrássy úti keresztmetszettel, ezt szögezzük le.
A kiskörúti parkolósáv megmaradása esetén a kerékpáros forgalom és a parkolási intenzitás mértéke miatt nem javasolható az F+F+K+P szerintem. Kábé 2 napon belül el lenne ütve az első bicajos.

6
adamekp képe

De, a belsőAndrássyn ez a

De, a belsőAndrássyn ez a felállás. A külsőn van a szervizutas megoldás, szerintem te arra gondoltál.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

7
mestska képe

A keresztmetszetbe a

A keresztmetszetbe a szélességi paraméterek is beletartoznak....
Épp ezért tehát abból, hogy az Andrássy egy ..., nem lehet azt mondani, hogy maga a megoldási elv rossz. A kiskörúton pl. szerintem működhetne ránézésre, bár ehhez ismerni kellene a pontos sávszélességeket.

8
adamekp képe

No nekem meg leesett, hogy

No nekem meg leesett, hogy te a keresztmetszettel azt akarod mondani, hogy melyik milyen széles, de hogy gyakorlatilag az Andrássy azoknak az adatoknak nem felel meg. Ugye?

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

9
zsoltee képe

Hát ha a parkolósáv és a

Hát ha a parkolósáv és a bringasáv között van egy nyíló ajtóknak szánt sáv is, akkor tökéletes a megoldás. De szerintem ez pazarlás, az úton parkolni luxus!

Zsoltee

10
Krisztab. képe

Nem, mert ha "véletlenül"

Nem, mert ha "véletlenül" vki mégis rááll a bringaútra, akkor nem tudod simén kikerülni, alig lehet kikecmeregni az útra az autók közé a parkolók miatt... Ld. Andrássy
*CMS*

11
zsoltee képe

Ez igaz... biztos azért nem

Ez igaz... biztos azért nem jutott eszembe mert nem használom az Andrássy bringautat :) A Karinthy-n pedig volt olyan, hogy szinte végig álltak 20-30 méterenként a bringasávon az autók, ekkor jól megszivattam a többi bádogtársukat, az egyetlen jó széles forgalmi sávnak pontosan a közepére álltam be úgy hogy ne tudjanak kikerülni sehogy se, és így tekertem komótosan 20-25-tel :D egyéni szocprobléma ha máshol nem tudnak parkolni, nehogymá' az én sávomat foglalják el...

Zsoltee

12
ders képe

A Karinthyn én is így

A Karinthyn én is így szoktam tolni! :D

13
adamekp képe

Játsszunk csak szépen a

Játsszunk csak szépen a betűkkel:
K+B+V+V+B+K

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

14
vaandor képe

Ez tetszik! Pláne, mert

Ez tetszik!
Pláne, mert menetirányban épp útba esik egy "vébéká"...
.......
Ön dönt, iszik, vagy vezet. De egyszerre a hármat semmiképp!

15
adamekp képe

Sőt, ha belül buszsáv,

Sőt, ha belül buszsáv, középen kerékpársáv, a széleken meg villamos (ahol ugye már a bringás is közlekedhet), akkor már BKV. :)

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

16
urga képe

"A kiskörúton valóban jó

"A kiskörúton valóban jó lenne kétirányú kerékpársáv, ehhez a külső oldalon pár parkolót kell meszűntetni a múzeum körúton."

Nem kellene alapvetően rossz megoldásokat betonba vésni, szerintem. Belvárosba nem való kétirányú kerékpársáv/út.

Ennél már azzal is előrébb lehet jutni, ha oktató CM-eket szervezünk, és az autósokat szoktatjuk a biciklisekkel való együtt közlekedésre... egy idő után a türelmetlen, agresszív autósok száma csökken... a biciklizőké meg növekszik (ha másért nem, mert BKV árak egyre a csillagos égben...). Ha a Kiskörúton valóban elérjük a kritikus tömeget, az autósklub velünk együtt kéri majd a biciklisávot... Jobb stratégia ez szvsz, mint a rossz megoldásokat elfogadni... (sok apró bosszúságot okozó, ésszerűtlen útvonalakkal hosszú távon nem lehet megszerettetni a biciklizést)

17
mestska képe

bocs, valóban rosszat

bocs, valóban rosszat írtam, helyesen tehát: A kiskörúton valóban jó lenne kétoldali egyirányú kerékpársáv.

A szövegből azért kiderült, hogy erre gondoltam.

Egyébként meg egyáltalán nem tartom _alapvetően_ rossz megoldásnak a belvárosban sem a kétirányú kerékpárutat. Azt ugyanis, hogy adott esetben használható-e, nem azt dönti el, hogy belváros-e vagy sem, hanem, hogy milyenek a forgalmi viszonyok.
A Bajcsyn pl. nem _alapvetően: rossz a kétirányú kerékpárút, a fenn említett okok miatt.

18
adamekp képe

Itt egy szó ütötte meg a

Itt egy szó ütötte meg a fülemet: az MK mennyire működik együtt a MAK-kal?

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

19
stms képe

A Kiskörút említett

A Kiskörút említett szakasza (a hídtól az Astoriáig) jelenleg is kétszer egy sávos. Ahogy elhangzott, valóban - a (bármilyen) forgalom feltartásához képest - kevés autó parkol az említett szakaszon, a parkolás és a lekanyarodás kritikus pontja a Dohány-Dob utcai csomópont (erről amúgy elég nagy a csend, ott mi a terv?).

A kerékpársáv lényege, hogy a forgalommal párhuzamosan haladsz, jól láthatóan, de mégis valamennyire védve (messze jobban, mint az Andrássy "halálszakaszán", vagy a Bajcsyn).

A Lajtán túl a kerékpársáv sokszor szintben is elkülönül (ilyen volt valamikor régen a Petőfi hídon is), sőt Köln környékén láttam balra kanyarodó piros színű útburkolattal megkülönböztetett bringás kanyarodósávot.
Személy szerint a szintbeli eltolásnak nem vagyok híve (bár Amsterdamban főleg erre láttam példát), mert bármilyen probléma esetén (pl útra belógó sitteskonténer) balesetveszélyes a kerülő.

A gyerekkérdés szerintem túlmutat ezen a beszélgetésen. Én 12 éves koromban már forgalomban bringáztam Bp-en, de ha az oktatásba úgy bele lehetne építeni a KRESZ és kerékpáros közlekedés oktatását, mint pl Hollandiában, azzal nagyot lehetne segíteni (mert esetleg 25 éves korában nem arra ébred a bringára pattanó ember, hogy azt se tudja mi a jobbkéz).
-------------------------
biciglik

20
adamekp képe

Szerintem végig 2x2.

Szerintem végig 2x2. Legalábbis szélességét tekintve, mert az lehet hogy nincs a szaggatott vonal felfestve.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

22
adamekp képe

Nyugaton a helyzet

Nyugaton a helyzet változatlan.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

23
RoGeR képe

STORNO, mestska

STORNO, mestska javított

---
Bringasávot a Nagykörútra!

24
mochook képe

nem csak idohuzas? semmi

nem csak idohuzas? semmi konkretum, csak "felülvizsgálják", "megnézik". és ha közben belibben egy pár munkagép, majd azt mondjá, sorry, már elkezdtük... na akkor mi lesz?

25
urga képe

"és ha közben belibben egy

"és ha közben belibben egy pár munkagép, majd azt mondjá, sorry, már elkezdtük... na akkor mi lesz?"

az kínos lesz, mert egyre növekedik a városi biciklizők száma, és várhatóan azoké is, akik képesek a forgalomban menni, még a Kiskörúton is. Vagyis középtávon mindenképpen lesz biciklisáv, csak esetleg több gondot okoz majd a városháziaknak/autósoknak, mint ha most beletennék a tervekbe! :)

26
Kalapácsos képe

"Elhatároztuk, hogy úgy

"Elhatároztuk, hogy úgy tekintünk ezután a kiskörút kerékpársávjaira, mint vízválasztóra a forgalomcsillapításról..."

Találkozott a "tekintetünk"...:)

Irány Amsterdam!

27
mochook képe

:DDD jo moka a szomoka:D

:DDD jo moka a szomoka:D

28
bardoczi képe

mestska-hoz csatlakozva a

mestska-hoz csatlakozva a kulturált vita reményében, és a városháziak fejével gondolkodva:

1. ha eddig tettek arra, hogy legyen a kiskörúton brigasáv, és így tervezték meg, akkor tuttira nem fogják áttervezni a dolgot, legalábbis nem úgy, hogy az megüsse a működőképesség határát. Mire a metro felszíni rendezés elindul, addigra nemcsak az új tervnek, de az engedélyeztetésnek és a tendereztetésnek is le kell futni, ami alsóhangon is egy év, és akkor még nem számoltam azzal, hogy mekkora töketlen banda szerencsétlenkedik a városházán műszaki értelmiség címszó alatt.

2. kiskörúton akár egy, akár kétoldali lesz a kerékpársáv, nem tud jól működni, mert vagy a gyalogosok, vagy a parkoló autók, vagy az árruszállítás, vagy a villamos "nyírja" ki.

3. Úgy veszem ki a hírekből, hogy amire hajlana a városháza, az egy "alternatív" bringás körút kialakítása a párhuzamos kis utcákban. Ez nem teljesen elcseszett gondolat, számos (városrehabilitációs, kerékpáros tábort növelő, közterületmegújító) haszna lehetne, én úgy érzem, hogy ez a reális kompromisszum, ami kisajtolható. A kiskörút egyébként túlzsúfolt világát szélesebb zöld+kávéházi kiülős sávval lehet csillapítani, a belvárosi bringafőútvonalat tekintve viszont a párhuzamos utcák vegyesforgalmúsításában látom a kiutat.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek

29
dobákpeti képe

Szerintem elvetélt ötlet

Szerintem elvetélt ötlet holmi alternatív útvonalakat keresni. Oda kell a sáv, ahol a bringások közlekednek. Tehát a fő közlekedési folyosókra. Én inkább az autók közt tekerek, de nem fogok kerülőutakat keresni, hogy kétszer annyi idő alatt érjek át a belvároson.
A körutakról szépen el kell távolítani a parkolósávokat! A kiskörtén ez szerintem egész rövid távon kivitelezhető, de hosszabb távon a nagyon is csak ez lehet a cél!
Csak egy gondolat még ehhez, amit eddig nem hallottam: ilyen forgalmas utakon az is növeli a dugót, amikor vki egy-egy véletlenül megüresedett helyre akar beszerencsétlenkedni, és jól feltartja a külső sávot. És talán még balesetveszélyes is, mikor hirtelen kitalálja, hogy akkor ide most jól beparkol...

Egyszerűen nem való oda parkoló és kész! :)

(egyébként remélem sokan megírják itt a mai gyűlésen elhangzott javaslatokat, mert hála forgalmas fővárosunk alapzajának, 5 méterről már csak a megafont lehetett hallani)

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

30
mino képe

Légyszi, írjátok le, mi

Légyszi, írjátok le, mi volt a megbeszélésen, mert nem lehettem ott.
Ezért : http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070530/talalkozas-egy-szelvedovel

mino

31
Prof.gruppetto.hu képe

Namost egy vegyes forgalmú

Namost egy vegyes forgalmú utca ugyanannyira alkalmas jelentős kerékpáros forgalom lebonyolítására, mint pl. a budai rakparti bringaút. Vagyis semennyire.
Mellékutcákban tehát akkor van értelme az egésznek, ha nem vegyes forgalmú, hanem autómentes, de mégis úttest/járda leosztású. Na ilyen nem lesz, annál már a bringasáv is reálisabb megoldás.

32
mestska képe

1. az engedélyezési

1. az engedélyezési folyamat valóban hosszú idő. Ergo tehát úgy kell a már engedélyezett (?) tervbe belenyúlni, hogy az lehetőség szerint gyorsan továbbvihető legyen. A szegélymódosítást pl. el kell feledni.
szerintem.

3. A legkevésbé sem tartom jó ötletnek az alternatív útvonalak ajánlását. Merthogy egyrészt nincs párhuzamos utca, másrészt annak egy része a kerékpáros forgalommal úgyis ellentétes irányú lesz, pont hogy az autós ne használhassa menekülőútnak. Harmadrészt én speciel utálom a keskeny utcákban a ki- és beparkoló forgalmat, meg persze itt megint bejön a képbe, hogy ezek burkolata, valamint az ilyenekben rendszeresen tapasztalható lenyomom a kerékpárost magam elől, mégha kétszeresen is lépem túl az engedélyezett sebességet nem igazán alkalmas családbarát kerékpáros útvonalnak.

33
Törzsmókus képe

2. csipkebokor-vessző :p

2. csipkebokor-vessző :p

34
magwas képe

A Külsőbartókon sikerült

A Külsőbartókon sikerült leszoktatni őket a bringasávra parkolásról, sőt a Karinthyn is elég jó előrehaladás van az ügyben. A Kiskörúton pedig már most nagyobb a bringásforgalom, mint a Karinthyn. Biztos, hogy a kiskörtén többen fognak matricázni meg felhívni a köztereseket.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

35
urga képe

"A kiskörút egyébként

"A kiskörút egyébként túlzsúfolt világát szélesebb zöld+kávéházi kiülős sávval lehet csillapítani"

Lehetne, de semmivel sincs nagyobb realitása, mint most a biciklisávoknak.

36
mestska képe

Egyébként meg köszönet

Egyébként meg köszönet mindenkinek, aki bármilyen formában megpróbálja előremozdítani a budapesti erékpározás ügyét. Ha még nem mondtam volna :))

37
zsoltee képe

"mi ragaszkodni fogunk a

"mi ragaszkodni fogunk a kétoldali kerékpársávhoz"

Én is ragaszkodok hozzá, ugyanannyi hely kell neki, de sokkal ésszerűbb, és egyenrangúbb megoldás. Ha egy oldalon lenne a két irány sávja és visszafelé jönnék, tuti hogy a túloldali forgalmi sávot választanám. Persze akkor jöhet a rendőrbácsi meg a kresz ésatöbbi... ezért fontos, hogy tényleg használható legyen a bringás forgalom kivitelezése!

Zsoltee

38
hf képe

"felülvizsgálják a

"felülvizsgálják a kiskörúti terveket, és megnézik melyik parkolósáv elhagyásával lehetne a kerékpárút helyét biztosítani"

Ha csak az egyik oldalon hagyjuk el a parkolósávot, az felemás megoldás. Szó szerint is meg átvitt értelemben is.
Egyrészt úgy nem jön ki a kétoldali kerékpársáv, mivel a villamos marad a helyén.
Másrészt, akkor nem lesz ráparkolás meg duplavillogós megállás ha rögzül az emberek fejében, hogy "a kiskörúton nem lehet megállni". pont. Ha csak az egyik oldalon szüntetik meg, tuti hogy jönnek a duplavillogósok.

---
Ez a zén oldalam

39
phorvath képe

A villmossínt fel kell ott

A villmossínt fel kell ott újítani úgyis. Biztosan arrébb lehetne tenni egy méterrel szükség esetén. A ráparkolást a közterület-felügyelet kell, hogy megoldja. A duplavillogós parkolókat meg kikerüljük és jól megmatricázzuk.

40
mestska képe

"Ha csak az egyik oldalon

"Ha csak az egyik oldalon hagyjuk el a parkolósávot, az felemás megoldás. Szó szerint is meg átvitt értelemben is."

Mivel pl. a múzeum körúton nem egyforma a két irány kialakítása, máris meg lehet oldani a dolgot.

41
hf képe

Érdekelne, hogy most

Érdekelne, hogy most pontosan melyik szakaszról beszélünk?
Astoria-Kálvin tér? Astoria-Szabadság-híd?
És ha így van, akkor mi van a Károly-körúttal?
---
Ez a zén oldalam

42
phorvath képe

Astoria-Szabadság híd

Astoria-Szabadság híd

43
rasztacsubi képe

a kétsávos egyoldali

a kétsávos egyoldali megoldás ellen: ha a másik irányból jövök mint a sáv van akkor át kéne mennem, ez idő. Nem vagyok biztos benne hogy nem fogok-e inkább a forgalomban tovább menni. Egy lámpát ki kell várnom mindenképp és még az is benne van hogy nagyívű balkanyart kell levágnom

biciklisek minden hétköznap

44
Perillustris képe

Gyorsan összedobtam a

Gyorsan összedobtam a videót, amit készítettem. Nem volt kedvem a hangsáv és az aláfestő zene között váltogatni, utóbbi győzött. Az, hogy miről beszéltünk, az oldalról kiderül úgyis. :)

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

45
hf képe

Jó lett, köszi!! --- Ez a

Jó lett, köszi!!

---
Ez a zén oldalam

46
Törzsmókus képe

feltennéd

feltennéd légyszílégyszí vmi felhasználóbarátabb helyre is?
freevlog nem szereti a flashplayeremet :(
jútyúb, whatever...
kössz

47
KGyST képe

Nos. 1. Mea culpa, de

Nos.
1. Mea culpa, de annyira elbizonytalanított a Nem demonstráció! poszt, hogy végül is nem mentem el. (Meg nem is akarok én a legnagobb aktivista lenni kb. 3 év tapasztalatommal.)

2. A kommenteket olvasva eléggé szkeptikus lettem. Az első bajom a hétvégi demonstráció formájával van. Ez a mindenki menjen el akármikor, és tekerjen egyet gondolat nagyon elkeni a dolgokat, egy kiélezett döntéshelyzetben kifelyezetten nem egy ilyen art-performance típusú demonstráció kellene.
a) Önmagában azzal, hogy nem egy konkrét időpontban megyünk ki, szabályosan megtizedeljük a követelés nyomatékosságát, mert bármikor mész is ki, csak lézengeni fognak ottan a bringások, az egyik ekkor, a másik akkor fog menni.
b) Azzal, hogy nem adunk meg konkrét időpontot, csak egy napot, egy "ej, ráérünk arra még" típsusú mentalitás magjait hintjük el, az ipse azt fogja gondolni, hogy kimegy délután, aztán ráesteledik, mire elindulna, és végül el se megy.

3. Azt azért vágjuk le, hogy az ilyen "Kőrúttal párhuzamos útvonalak" típusú érvrendszerek egyszerű időhúzó kamuk, hogy a fele népséggel elhitessék, hogy a Kiskőrúton azért nem lesz bringaút, mert majd mellette egy aranyozott utca leszen kiépítve. Hogy aztán elfeledkezzenek róla később, ugyanúgy, mint a bringasávról fél évvel a választások után. Ordas nagy kamu az egész.
b) Ha van is párhuzamos utca, az nem TELJESEN párhuzamos, magyarul néha merőlegesen menni kellene 10-20 métereket, innen lőttek a folyamatos közlekedésnek.
c) Ha lenne is párhuzamos utca, tuti nincs úgy belámpázva, mint a Kőrút. Jobbkezek, macisajtok, próbáljon valaki itten gyorsan közlekedni.
d) Ha valami csoda folytán mégis épülhetne ilyen útvonal, az külön beruházásként, kvázi dupla pénzből épülhetne. (A miránk szánt keretből elköltve, persze.)

4. Na, akkor hol legyen a sáv? Szerény véleményem szerint ahol akár csak a környéken parkolás egyáltalán szóba jöhet, ott nem lehet bringasáv. Magyarul sem a F+F+K+P, sem a F+F+P+K nem életképes, gondoljátok el, amikor a külső parkolósáv megtelik, és valaki a bringaúton áll le a vészvillogót kivágva.
Szerintem megfontolandó lenne a villamos mellé, belülre tenni a bringasávot. Nem láttam még soha ilyet élőben, ezért nem mondom, hogy ez jó megoldás lenne, de szerintem nem kizárt a dolog.
Nem értem, kinek mi a baj a kétirányú bringaúttól, én egy szembejövő biciklistától sokkal kevésbé félek, mint bármi mástól. Meg egy más sávok által körülvett bringaút "két oldalról van támadva", kétfelől nyílhat be gy ajtó, léphet eléd egy japán turista, a kétirányú bringaúton mégis több a manőverezési lehetőség.
A szintebeli, és lehetőleg enyagbeli elkülönítést mindenképpen javaslom, egyszerűen praktikussági megfontolásokból: ami más szinten van, mint a környező úttest, abból nem fognak később úttestet csinálni, mert relatíve drága. (NB. építkezésen mindent leheggesztenek, amit nem akarnak, hogy ellopják.)
Én mindenképpen felvetném, hogy a bringautat a szalagkorlátnál magasabb korláttal válasszam el a többi sávtól (á la Árpád-híd), pereceléskor mégsem a villamos alá esel, és ha van korlát, nem fognak a sávodon keresztül pl. az ABC-ben árut feltölteni.

5. Összességében én hirtelen el tudnék képzelni egy olyan felállást, hogy egyetlenegy kétirányú bringaút megy a Kőrút külső oldalán, a parkolás tiltásával. Itt van úgyis a Nemzeti Múzeum, az ELTE, itt gyakorlatilag nincs olyan forgalom, ami mindenképpen ide akar parkolni. A túloldalon, ezt el kell ismerni, van egy rakat üzlet, amit gondolom (nem tudom), a Kőrút felől töltenek fel áruval, ott tuti az intenzív forgalom, és, a a parkolósáv belül van a bringaúton, akkor rajtad keresztül teszik. Azt meg a boltosoknak, hogy zárjanak be iziben, azért nem reális mondani.

6. Egyébként én nem értem, mi a baj a kétirányú bringúttal, ezt magyarázná már el vlaki...

7. Jogos ez az ötletbörze, mert, és ezt ne feledjük, ahhoz, hogy valaki az építési engedélyt kiadja, kb. HATVAN NAPPAL előbb be kellett adni a terveket (törvény szerint max 60 nap az elbírálás, a gyakorlatban ez símán lehet fél év is, én még határidőn belül elbírált építési engedélyt nem láttam), a tervezés is minimum, de inkább több, mint egy hónap. Itten minimum három-négy hónapja meg vagyunk vezetve, mégpedig durván. Én nem tudom, hogy aki tárgyalni ment, az mennyi időnként tette ezt, de szó sincs róla, hogy ez a dolog most dőlt volna el. Ne feledjétek, minimum HÁROM-NÉGY HÓNAP.

48
uhu képe

KGyST, Az eddigi

KGyST,

Az eddigi javaslatokat olvasva + az enyémet is hozzávéve a tiedet látom legnyerőbbnek.

49
Krisztab. képe

Ha letisztult,

Ha letisztult, beírhatnátok a Kiskörút-Javaslatok topikba :)
*CMS*

50
phorvath képe

>KGsT: 1. Nyugodtan

>KGsT:

1. Nyugodtan szervezkedj és aktivizálódj! Azok, akiket meg szeretnénk győzni, valószínűleg az elmúlt harminc évben nem ültek biciklin.

2. Nekem is problémás az egész napos demonstráció. Az útszakasz van legalább egy kilométer, ehhez folyamatosan legalább 1000 bringásnak jelen kell lennie, hogy tömeget alkossunk. Szerintem egyelőre annyi időt kellene bevállalni, amennyit az aktivisták tudnak tekerni. Én mondjuk 4 óra folyamatos jelenlétet bevállalok délután. Érdemes lenne egyéb programokat is szervezni: pl. versenyt a Kálvin és az Astoria között.

3. Tökéletesen igazad van.

4. A korlát lehetetlenné teszi pl. a megállást útközben, vagy a gyalogosok átjárását. Biztonság szempontjából meg felesleges, többet ér, ha látnak a járművezetők. A középen vezetett bringasávra rendkívül nehéz a ráhajtás, ezért ez sem jó megoldás.

5. A szállítás kérdése nagyon egyszerűen megoldható: pl. csak este 8 és reggel 7 között lehet megállni a szállítóknak. A világ sok városában meg tudják ezt oldani, biztosan nálunk is.

6. A kétirányú bicikliút nagy hibája, hogy
a, Az egyik irányba mindig keresztezni kell az uttestet, hogy rá tudj menni. Rövid távra ezért nem éri meg rámenni.
b, A kereszteződéseket nem lehet normálisan, a szabályos forgalmi rendnek megfelelően kialakítani. A legtriviálisabb probléma, hogy az ilyen utakon az egyik irányban a biciklis közlekedés az úttest baloldalán van a normális jobboldali helyett. Ez pl. balra kanyarodó járművekkel folyamatos konfliktusforrást jelent, mert ők csak szemből jövő forgalomra számítanak, balról hátulról érkezőkre nem.
c, A fentiek miatt minden ilyen keresztezdőést csak lámpával és a szokásos zebrával lehet csak biztonságosan megoldani. Kétoldali egyirányú kerékpársáv esetén sokkal természetesebb az egész forgalom, és sok lámpa megspórólható a megfelelő kialakítással.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

51
Kalapácsos képe

"Szerintem egyelőre annyi

"Szerintem egyelőre annyi időt kellene bevállalni, amennyit az aktivisták tudnak tekerni. Én mondjuk 4 óra folyamatos jelenlétet bevállalok délután."

Arra gondoltam amint van dátum,nyitok egy blogot a "24óra"címmel ide mindenki bedobhatná a közösbe mennyit vállal a folyamatos tekerésből.Akár a sajátját,de az ismerősök,barátok által felajánlott órákat legyen az bármennyi,és ezeket a végén összeadnánk csak az "érzés kedvéért"
Részemről 24.Remélem nem leszek egyedül...:)
Hiszem, ha tetszik az ötlet akkor sokan,rengetegen leszünk 24órán keresztül folyamatosan az úton.
Lehet naív vagyok de én ezzel tudok és szeretnék hozzá járulni egy működő-és jól-kerékpársávhoz egy írányba mindkét oldalon...

"Ha erőd kevés,akkor fél úton kidölsz,de ne feküdj le már az út elején."

Irány Amsterdam!

52
zsoltee képe

Verseny? Elég vad ötlet

Verseny? Elég vad ötlet forgalomban :) Nem akarsz mindjárt alleycat-et szervezni a Kiskörútra? :D

Zsoltee

53
Kalapácsos képe

:) Nem, versenyt nem

:)
Nem, versenyt nem szeretnék!Kresz
betartása mellett mindezt.
Nem a megtett km,vagy körök száma hanem a folyamatos jelenlét kinek-kinek mennyi ami izgatja fantáziám...:)

Irány Amsterdam!

54
urga képe

"Egyébként én nem értem,

"Egyébként én nem értem, mi a baj a kétirányú bringúttal, ezt magyarázná már el vlaki..."

Az a baj vele, hogy egyik irányba komplikált, felesleges manővereket igényel, hogy használni tudjad, ergo, nem kényelmes, bosszantó a használata. Kedvenc fővárosunkban ugye nem ez lenne az első bosszantó útvonal, de legalább direkt ne szaporítsuk őket.

55
Kuku képe

A két irányű bringaút a

A két irányű bringaút a belvárosban a legrosszabb.

Elzár a forgalomtól, ezért a sarkokon rákanyarodó, a bringást nem bemérő autók veszélyesek.

A szembeérkező bringás rendszeridegen a szélső sávban haladónak, ezért sok lekanyarodó autóvezető ha figyel is, csak jobbról vár bringást.

Még "rendszeridegenebb" az útra rákanyarodó autósnak, hiszen reflexből balról várja a bringást. Ilyen kereszteződés az autóst nagyon összetett feladat elé állítja, amitől a gyakorlatlanabb beparázik, és bénázik. Ellenőríznie kell a két gyalogosirányt, a két bringásirányt, majd az út autóforgalmát amire rákanyarodik. Mire végez az összessel, eltelik 3-4 másodprc, ami miatt kezdheti előlről. Tipikus példa a budai bringaúton át felkanyarodó rakparti autók a Halász utcánál: két gyalogirány, két bringairány, két villamosirány, plusz az autók, és mindez emelkedőn (kuplungra is figyel), egy átláthatatlan kőfallal nehezítve. Na ehhez képest itt is ütik el a legtöbb bringást. Ezen a kereszten autóval lelkiismeretesen és szabályosan áthaladni nagyon nehéz.

Végül a belvárosi, különösen a legbelső körúti kétirányú legnagyobb baja, hogy a legtöbb ember csak párszáz métert halad rajta. Ezért pedig nem fog kétszer lámpázni feleslegesen, ami akár meg is duplázhatja az áthaladási idejét. Én pl. befelé szinte mindig használom a Bajcsyt, kifelé pedig soha. És ha leálltok számolni, látjátok majd, hogy sokan vagyunk így.

Arról most ne is beszéljünk, hogy ha az a szempont hogy melyik oldalon LEHET megszüntetni a parkolósávot, már gáz, hiszen a Bajcsy megépítése után következetesen csak a belső íven szabadna vezetni a bringautat, pedig azon van a legtöbb parkoló autó. Ha nem így csinálnák, akkor még egyenesen haladva is váltogathatsz, ami leszoktat a használatról.

Mielőtt bringaút építésről ötletelünk, olvassunk szakirodalmat: Utak a kerékpározáshoz

56
hf képe

"Ez a mindenki menjen el

"Ez a mindenki menjen el akármikor, és tekerjen egyet gondolat nagyon elkeni a dolgokat, egy kiélezett döntéshelyzetben kifelyezetten nem egy ilyen art-performance típusú demonstráció kellene."

Egyetértek!!!!!!
Inkább fordítva: Legyen egy nagy erős demonstráció, és utána fakultatívan lehessen maradni szórakozni.

---
Ez a zén oldalam

57
zsoltee képe

szerintem is kombinálni

szerintem is kombinálni kéne a kettőt!

Zsoltee

58
rasztacsubi képe

"Egyébként én nem értem,

"Egyébként én nem értem, mi a baj a kétirányú bringúttal, ezt magyarázná már el valaki..."
Elfogadom az érveidet, de kérlek vedd figyelembe azt, hogy ha valaki a Deák felől jön akkor besorol a belsősávba, kivárja a forgalmat és csak azután tudja folytatni az útját. Bár ez előre vetíti a következő útszakaszt(Ast-Deák)
Ami pozitív. ugyan ez igaz a kétfélsávosra is:)

Korábban felvetődött a kétoldali egyirányú sávoknál hogy az áruszállításhoz lehetne kialakítani "busz"öblöket. Ha nem egy Scania-val hozzák a cumót, akkor csak egy kerülő a sávban.

De tényleg mi lenne ha a villamos mellé kerülnénk??? Egy parkolósávot kell csak beáldozni lehetne kétszer félsáv, és a parkolósáv nem a bicósáv mellett lenne.

biciklisek minden hétköznap

59
phorvath képe

Két autósávot kellene

Két autósávot kellene keresztezned ahhoz, hogy rámenj ezekre a sávokra. Ráadásul a normális forgalmi rend szerint a lassabb járművek mennek a jobb oldalon.

Az áruszállítást meg lehet oldani időkorlátozással. Szállítsanak este vagy hajnalban! Fel kell szerelni néhány térfigyelő kamerát, akkor megoldódik a ráparkolás ügye is.

60
mino képe

Áruszállításhoz: reggel

Áruszállításhoz: reggel 10-este 6 között vannak általában nyitva az üzletek.

mino

61
adamekp képe

Három éve ahol nyáron

Három éve ahol nyáron dolgoztam (Sütő utca), ott hajnalban, nyitás előtt csúsztatták le a különféle cuccokat a pince-raktárba az erre kialakított kis csapóajtón. De itt a hangsúlyt a hajnalra fektetem.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

62
Prof.gruppetto.hu képe

Te csak plázákba jársz?

Te csak plázákba jársz? :)
Amúgy miért is pont nyitvatartási időben kéne árut szállítani? Sokkal inkább előtte/utána kellene szerintem...

63
mino képe

Antikváriumba speciel nem

Antikváriumba speciel nem kamionnal szállítják a könyvet. Úgy megy, hogy az ember berak 4 láda könyvet a csomagtartóba, aztán felkeres jó sok antikváriumot. Megáll az antikvárium előtt (!), majd szépen behordja a ládákat, hogy az alkalmazottak tudjanak válogatni.
Sajnos ez a gyakorlat. (Tudom, hogy van jobb módszer a könyvtárvásárlásra.)
A Múzeum körúton ~7 (+-2) antikvárium van, a probléma valós.
Ezzel pedig nem érvelni akartam a bringasáv ellen, csak vázolom, itt ellenállás lesz, ha megszüntetik a parkolósávot.

mino

64
Prof.gruppetto.hu képe

Ha ragaszkodsz a

Ha ragaszkodsz a nyitvatartási időhöz, akkor megállsz a szomszéd utcában, fogsz egy kézikocsit, és áttoligázod a ládákat. De még egyszerűbb, ha megfogod az antikvárius kis kacsóját, és odavezeted autómobilodhoz, hogy válogasson. És gondolom még kb 2 tucat egyéb megoldás jöhet még szóba, ami nekem nem jut egyből eszembe...

65
critical mass képe

A bringások jobb kuncsaftok

A bringások jobb kuncsaftok lesznek, mert minden nap ott mennek el, és bármikor megállhatnak ott. Az autós csak ha van szabad hely, a BKV-zó pedig csak ha van ideje +x perc gyaloglásra, majd +Y perc buszvárásra. Koppenhágában ugyanezért tüntettek a boltosok, amikor az ottani Bajcsyt befüvesítették, és csak a villamost hagyták meg. Ma dugig van az utca turistákkal, és korzózó dánokkal. Szórják a pénzt náluk...

66
Prof.gruppetto.hu képe

Na ja, egy kisebb dobozt

Na ja, egy kisebb dobozt tele könyvekkel még akár a bringa csomagtartójára is fel lehet pakolni, de én magam pl. 15-16 kilóra pakolt hátizsákkal is elbringázgatok, amikor nagybevásárlást tartok. Aztán ha valaki nagyüzemben hordja a könyvet, beszerez egy bringás utánfutót, aztán azon akár 2-3 láda is elférhet. Szóval ha átállítjuk a gondolkodást, elég sok új lehetőség nyílik. :)
Na meg ott vannak a hollandiában szintén divatos 3 kerekű piacolós bringák, amiknek elöl egymás mellet van két kereke, hátul egy, a két első között egy óriási rekesszel. Abba szerintem több könyv fér, mint egy átlagos autóba :)))

67
mino képe

Jólvan-jólvan. Teljesen

Jólvan-jólvan. Teljesen igazatok van. A gondolkodásmódot kell megváltoztatni.

mino

68
Attila- képe

Nem kellene felfedezni újra

Nem kellene felfedezni újra a működő megoldásokat.
Sokat tekerek külhonban, látom a használható megoldásokat, ami minden közlekedő szempontjából működik, pszichikailag is. Bringasáv ilyen szélességű és forgalmú utakon jobb szélen van, mellette parkolósávval vagy anélkül majd a járda.
Áruszállítás hajnalban, rendőr mindig, második parkolósáv soha. Ja, ezek nélkül nem működik annyira...

69
Kuku képe

Elég meggyőzőek az érvek

Elég meggyőzőek az érvek a demó radikális rövidítése mellett. Tényleg nagy a kockázata a felhígulásnak.

A TourdeVoks aktivitásból kiindulva kb. 2, max 3 ezer emberrel számolhatunk, és kb. 800 bringástól kezd összefüggő sor kialakulni. El tudom képzelni, hogy egy átlagos bringásnak 5 kör után kicsit, 8 után nagyon unalmas lesz. És belőlük van a legtöbb.
Kombinálhatnánk a durvát, és a nagyon rövidet is. Például 1 óra demó, a végén az átadással/bringaemeléssel a Deák környékén, de előtte indulhatnak 12,8,4 órás csapatok is, akik ha lelkesek végig bírják. Őket persze levegőbe dobáljuk a végén, vagy mittudomén. A kiskörúti ironman-ek a bulvárnak is adnának chipset, az egy óra alatt bringás tömeg lenne.

70
wan2bee képe

Laikus vagyok, próbálom

Laikus vagyok, próbálom redukálni a kommandózást, de azzal tisztában vagoyk,hogy a Bajcsy megoldás tarthatatlan. A belső andrássyn rossz a kivitelezés, DE! milyen lehetőségek vannak még? amsterdami módra oldalra kitolt villamossávok, melyeken lehet kerékpározni? akár egy radikális (ha jól emlékszem 2x2 sáv, szoval): F+F+F+F+V+V bár ez igy elég furcsa. de azert brainstormingoltam..

71
phorvath képe

Kétoldali bringasáv.

Kétoldali bringasáv. Minden normális helyen ilyet építenek. Ha muszáj a parkolót meghagyni, akkor az a bringasávtól jobbra legyen, de akkor a bringasáv legyen legalább 2 méter széles.

Nem kell feltalálni a spanyolviaszt!
Szakirodalom itt olvasható.

72
Névtelen képe

A kiskörúton elég gyakran

A kiskörúton elég gyakran járnak a villamosok. Furcsa lenne, ha 10 km/h-val kellene menjenek a kerékpárosok mögött. Kerékpársávra meg nem lehet azt mondani, hogy min. 40-el kell menni, hogy ne legyen a villamos feltartva.
Másrészt esős időben a sín nagyon csúszós, balesetveszélyes.
Ez csak olyan helyen működhet, ahol ritkán jár a villamos, ill. félre lehet húzódni.

73
wan2bee képe

Ha két villamos sin van

Ha két villamos sin van egymás mellett,akkor félre lehet huzodni,max az egyik megvárja,mig a másik elmegy mellette,ez max fél perc. a csúszos sín pedig csak akkor csúszik,ha rámegy az ember. de ez nem evidencia. a vizes avar is csuszik.. a jég is csuszik..

74
mino képe

Ha bringaútról

Ha bringaútról ötletelünk, Mari nénit képzeljük rá a tanyabájkkal, ugye? És nemcsak a vizes sínnel van baj, hanem a sínek árkával is - balesetveszélyes.

mino

75
urga képe

Villamospályára

Villamospályára hivatalosan biciklit? Százszor inkább az autóforgalom!