Tegnap délután átmentem az Északi vasúti összekötő hídon a Népszigetről Óbudára. Mindkét felhajtónál ki volt téve az smk-val felhajtani tilos tábla, ezzel szemben az átjutásnyi idő alatt 4-en jöttek szembe robogóval.
Kéne ellenük tenni valamit!
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Tegnap délután átmentem az Északi vasúti összekötő hídon a Népszigetről Óbudára. Mindkét felhajtónál ki volt téve az smk-val felhajtani tilos tábla, ezzel szemben az átjutásnyi idő alatt 4-en jöttek szembe robogóval.
Kéne ellenük tenni valamit!
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Én tegnap a Széna téren a
Én tegnap a Széna téren a zebrán(!) találkoztam a bringaúton szembe jövő robogóssal. Ment a mammut felől a Volánpályaudvar irányába. Rendesen a bringaúton, de nem 10-zel... Kivételesen gyalog voltam de sajna a crendszámot így sem tudtam leolvasni... túl gyors volt...
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
-Lehet, hogy a te autód menő, de az én bringám HALADÓ!
Segédmotorkerékpáron
Segédmotorkerékpáron nincs rendszám. Ha az adott robogón volt rendszám, akkor az már nem segédmotorkerékpár...
+ egyébként sem használhatja lakott területen belül a kerékpárutat.
Ráadásul az Újpesti vagy
Ráadásul az Újpesti vagy északi vasuti hídon nincs is kerékpárút :-( Csak járda... Elvileg mi is csak tolhatnánk rajta a drótszamarat.
Stiggs
A 2006os kiadású
A 2006os kiadású "Kerékpárral Budapesten" című térkép mégis "kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút"-ként jelöli...
Tudom, ennek is meg van az
Tudom, ennek is meg van az oka :-( Viszont a nem fővárosi szponzorálású Atlaszban már nincs jelölve csak ajánlott útként. Az jogos is mert van zöld tábla, viszont a Budai oldalon nincs bringaút tábla, a Pestin pedig bringaút vége tábla van. Tehát szegény jogilag mégis csak járda :-(
Stiggs
nem tul surun jarok arra,
nem tul surun jarok arra, akar igazad is lehet
viszont nagymotorral es quaddal is talakoztam man rajta (pedig 10nel tobbx nem mentem at rajta)
mar h ne lenne az 1ik oldal
mar h ne lenne
az 1ik oldal jarda, a masik bringaut
kitablazva
Utoljára csütörtökön
Utoljára csütörtökön jártam arra, előtte gyakrabban, amikor a Kerékpáratlaszt írtam, akkor külön ránéztem még egyszer. HA küldesz nekem képet a bringaút tábláról elhiszem. A híd egyik oldala le van zárva, mert életveszélyes, csak az északi járda járható. A Pesti oldalon egymás alatt látható a fekete spray-vel összefirkált Gy+Kp út vége tábla, alatta a motorral behajtani tilos.
Stiggs
bringaut.hu
A budai oldalon pedig csak
A budai oldalon pedig csak egy motorral behajtani tilos.
---
Ez a zén oldalam
ma reggel
ma reggel menneztem
meredezik 1 aluminiumkaro uresen, amin korabban a bringaut tabla volt (iden meg nem mentem arra, merh 10 percet fogok rajta ha a szentendrein megyek, ahonnan a tavyli felujitas alkalmaval az osszes kerekparral behajtani tilos tablat leszedtek /ettol fuggetlenul 2-3 hetente leszorit 1 teherautos, aki +szokasbol vezet es asziszi h en vagyok a szabalytalan, pedig o a bunko/)
es a fak lombja kozott van 1 motorral behajtani tilos tabla
es kint van a zold tabla is, ami sztem a "kerekparbarat" utakat jeloli, nehez lenne elkepzelni h azon tolni kejjen vagy h emiatt jardanak minosuljon
tb
Bocs, motort akartam
Bocs, motort akartam írni...
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
-Lehet, hogy a te autód menő, de az én bringám HALADÓ!
Szerintem is marha
Szerintem is marha idegesítők ott a motorok, különösen mivel letolnak mindenkit a hídról, de mondd meg hogy mit lehetne velük csinálni, mert szerintem semmit.
---
Ez a zén oldalam
REndőrbácsi a szigeti
REndőrbácsi a szigeti lehajtónál. Mocis jön, rendörbácsi büntet, csekk 50.000 Ft Quaddal a duplája.. Itt óránként kb 50 mocis megy át napközben. 25.000.000-35.000.000 azaz 700 méter új bringaút naponta, Viszon'látás...
Stiggs
gödön ez megy a gáton,
gödön ez megy a gáton, ami bringaút
www.criticalmass.hu/lakat
ezt őszintén megmondva
ezt őszintén megmondva azért nem szeretném mert ha épp meghal a biciklim, akkor énis motorral járkálok. nagyon ritkán megesik hogy énis átmek rajta. mondjuk az inkább éjjelszokott megtörténni ha ott mek...
<------------------------------------------------>
Vessünk véget az autós elnyomásnak! :D
Ma már nálam is kiverték
Ma már nálam is kiverték a biztosítékot a motorosok. Az Árpád hídon jön szembe egy böszme nagy fekete motor UHM512 vagy mi, a délutáni csúcsban, rajta a faszi teljes páncélban, evickél a futók, bringások, gyalogosok között, melléérek és megszólítom, hogy ulam, az autóút itt van mellettünk. Erre az intelligens válasz; te csak ne nagyon pofázzál köcsög gyerek. Fék, bringa letámaszt és megkérése, hogy akkor talán fussunk neki még egyszer. Lepakolja ő is a vasat, kezemben a telefon, mellettem visít egy nő a bringán, előtte 6-7 éves kisgyerek bénázik, faszi rombol felém, mondom neki, hogy egyből a 112vel kezdjem, vagy esetleg lenyugszik? Ordít, hogy az az ő gyereke és kíséri. Leesett, hogy a nő meg akkor a neje őnagysága lehetett, mert továbbra is visítozott. És ekkor elfogytak az érveim.
Egy kibaszott nagy, fél sáv szélességű motorral megy az Árpád hídi bringaúton, veszélyeztet mindenkit, a gyereke mellett nehezen fér el, előtte meg nyomja a kiscsákó arcába a gázt. A gyerek pityergőre állt, az asszonynak természetesnek tűnt, hogy minden a legnagyobb rendben, kisebb csődület összetódult már, a reakcióból levehettem, hogy ez már nem az első észrevétel lehetett számukra a kis kirándulásuk során, így szokatlan módon megveregettem a vállát és egy csak így továbbal elbúcsúztam. Esélytelen voltam megértetni, hogy nem csak törvényt sért, de elgázosítja és veszélyezteti a saját kölykét is, másokon kívül.
Aztán még jött szembe vagy 3 másik robogós a hídon, de már nem érdekelt. Ha ennyire fosnak az autóúton, miért nem maradnak inkább otthon? Ha ennyire félti a gyerekét, miért nem ül bringára? Ez a példamutatás a kiccsávónak?
Atomra érettek már ezek a hülyék.
Kísérteties... (ma kb.
Kísérteties... (ma kb. h6-6)
Nagy mértékben növelte a motorosok iránti szimpátiám ma az a motoros, aki az új irodaház melletti lámpás felhajtónál nagy sebességgel felhajtott az Árpád-hídon lévő bicajútra, köztem és egy gyalogos között, hogy ott folytassa útját Buda felé, amin a jó idő miatt sok bicajos és több gyalogos (sic!) is volt. A híd forgalma egy koccanás miatt a szokásosnál is lassabban haladt, de azért ez nehogy indok legyen már...!
Nem robogó volt, hanem legalább 400cm3-es nagymotor, jó szélesre nyúló tükrökkel.
Gondolom ugyanez a motoros vérig van sértve, ha valaki nem engedi el.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ugyanott, nagyjából
Ugyanott, nagyjából ugyanakkor...6,15 körül járhattam ott, a lámpától kb. 100 méterre volt az affér.
Problémamegoldásból élek, de konkrétan a testi sértésen túl nem jut más eszembe a témában. A rendőrök szarnak az egészre, pedig ez a kresz megsértése, a róbertkárolyon állítgatták ki ugyanebben az időszakban a dugóból az autósokat, arra van idejük. Ezeket még oszlopozni sem lehet, tippem sincs mi a megoldás, hogy az a pár bringaút végre arra szolgáljon, amire való, nem nagypofájú motorosok sétaútjának, akik fosnak a forgalomban közlekedni.
Sajnos nekem sem :( Baseball
Sajnos nekem sem :(
Baseball uto?
Legalább arról
Legalább arról nyugtassatok meg, hogy ilyen cizellált problémamegoldó képességért nem osztanak valahol kis hazánkban diplomát!
Kell rendezni egy nevelő
Kell rendezni egy nevelő célzatú összeröffenést. A lejárónál 5-6 izmos gyerek elállja az utat a motoros előtt, és szépen elmagyarázzák neki, hogy mi is a probléma. Érvnek lehet használni basebalütőt, ha kell. Persze szigorúan csak a motort szabad ütni!
phorvath
Őőő, és te leszel az
Őőő, és te leszel az egyik ilyen izmos gyerek? Aligha. Azt monnyák, hogy az erőszakos büntetésekről álmodozók természetellenesen sokat félnek és persze nincs is túl nagy rálátásuk az erőszak természetére. Hiszen többnyire áldozatként működtek ilyen aktusokban közre.
Meg ugye az erőszak erőszakot stb.
Jövőre úgyis belehullik a
Jövőre úgyis belehullik a Dunába az egész, akkor nem lesz ilyen gond. kerülhetünk mind az Árpád híd irányába, ott a 2*3 sávon elfér mindenki. még a vonat is lehet arra terelni, hiszen a villamos nyomtáv megegyezik a vasút nyomtávval.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
A vonat lehet arra terelni,
A vonat lehet arra terelni, de a máv vezetésből ne nézz ki annyi agyat, hogy ilyen esetben megtennék.
Arról meg ne is álmodozzunk, hogy a Fradinál kijön a dunaújvárosi személy a nagyonnagyra, ott ragja végig, majd távozik Eszter gomba. Még véletlenül utasok kerülnének a szerelvényekre és összepiszkítanák.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Majd a BKV besegít: Ezt
Majd a BKV besegít:
Ezt ugyan még nem véglegesítették, de az elképzelések szerint a hév-MÁV összekötő vágányt kihasználva, a vonatok a hév-pályát igénybe véve a Margit hídig vagy Kaszásdűlőig közlekednek majd.
Mekkora lenne! :)
96 ig folyt
96 ig folyt teherszállítás a HÉV vonalain.
persze azóta az iparterületek is átrendeződtek..
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Tényleg királyság. Már
Tényleg királyság. Már az is nagyon tetszett, amikor a hÉV- vágányok felújításánál Szergejjel tolták be Margit-hídig a sínes pőrekocsikat.
Kár, hogy a szépen fejlett iparivágány-hálózat felett eljárt az idő (ott is, ahol pedig még erősen indokolt lenne a használata) és nem látni városi mozdonyos performanszokat.
Nekem is volt tegnap egy
Nekem is volt tegnap egy robogós afférom,méghozzá az új BS alatt lévő buszpályaudvar előtt elfutó bringaúton.Azt az utat( a Hun.krt.felőliről beszélek) gye kettéválasztja egy sövény + a buszból kiszállók is oda özönlenek fel ,mert persze a lépcsőt hova máshova is vezették volna be. Szóval tegnap ,mint mindig szintén tele emberekkel a bringaút,ezért én a sövényt kikerűlve szerettem volna a helyzetet megoldani,de miután ezt a kanyart letudtam mentem volna vissza az eredeti irányú sávra; következő piilanatban kúrva nagy fékcsikorgás és egy robogós faszi ütközik az első kerekemnek. miután ismét vizszintes helyzetbe hoztam magam megkérdeztem tőle,hogy mi a vérvörös bránert keres a bringaúton,erre még ő kezdett ugatni.So-so,egy darabig emlegettük egymás néhány csládtagját,s a végén a vita lezárásaként még felajánlottam neki lehetőségként,hogy a vállamon lévő 3 kilós lánccal kipróbálnám a bukója törésállóságát(ami ugye a fején volt)(az enyimen is volt,de neki nem volt lánca:)))),de mivel nem kaptam érdemleges választ a céltalan vitát megúnva szépen továbbtekertem.
Elég baj, hogy Újpestről
Elég baj, hogy Újpestről Óbudára és vissza az Árpád hídig kell kerülni, mert az az utolsó híd északon.
Ha már ott van az a vasúti híd (amíg le nem omlik), hadd menjen át rajta az, aki átfér - babakocsis, biciklis, motoros. A motor is kevesebbet büdösíti a várost, mintha bemenne a körútig. És persze vigyázunk egymásra.
Egyébként nekem általában lassítanak a motorosok a hídon, hogy el ne sodorjanak - néha meg is köszönik, hogy kijjebb húzódtam. Sokkal idegesítőbbek estefelé a lámpátlan biciklisek a kivilágítatlan hídon, "mert itt úgysem járnak autók".
Remelem nincsenek tul sokan
Remelem nincsenek tul sokan ezen a velemenyen.
Vasarnap egy csalad ment elottem, egy 5 es egy 7 ev koruli gyerekkel. A szuleik helyeben nem lettem volna benne biztos, hogy a gyerek majd szepen lehuzodik, nehogy a robogsnak korbe kelljen mennie.
Biztos elfaradna a nagy erolkodesben
A neveben is benne van,
A neveben is benne van, vasuti hid. Szerencsere kialakitottak a szelen helyet a gyalogosoknak es a kerekparosoknak.
Felesleges is errol beszelni.
Motorral TILOS ott menni es kesz.
Azert TILOS, mert veszelyes.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ha a nevében egyszer az van
Ha a nevében egyszer az van benne, hogy vasúti híd, akkor miért alakítottak volna ki a szélén helyet gyalogosoknak és kerékpárosoknak? A vonat épp arra való, hogy felszálljon rá az ember Óbuda, vagy Gázgyár állomásokon és leszálljon újpesten.
Biciklizésre és korzózásra ott van az Árpád híd, melynek a nevében szerencsére nem szerepel sem a gyalogos, sem a villamos, sem az autós jelző, így mindenki mindenféle átkelésre használhatja.
Pedig közlekedni balesetveszélyes így is, úgy is.
Érdekes, mert
Érdekes, mert kialakítottak. Arra való, hogy gyalogos és kerékpáros átközlekedjen rajta. Az egész kialakítása ezt a célt szolgálja. Korláttal van elválasztva a vasúti síntől.
Senki sem várhatja el, hogy kilométereket kerüljek..
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Ezzel végülis egyetértek,
Ezzel végülis egyetértek, de akkor megdőlt a "vasúti" jelző jelentőssége. Már csak az nem világos, hogy a motorbiciklis közlekedés ellen mi kifogástok van. Hiszen elfér és lassan is lehet vele közlekedni.
Én csak egyszer próbáltam oldalkocsival együtt átkelni és arról már én is kijelentem, hogy két nyomon haladó jármű áthajtására viszont már tényleg alkalmatlan.
Nekem nincs kifogásom a
Nekem nincs kifogásom a motorkerékpárral való közlekedés ellen, egy időben nagy híve is voltam neki.
Még az sem érdekel, ha valaki úgy szervdonorkodik, hogy másokat nem zavar vele. Azt is meg tudom érteni, ha húzol egy bőgázt a Lágymányosin. De a motorkerékpár is jármű, és annak is az úton van a helye.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én pedáns tudok lenni, de
Én pedáns tudok lenni, de te lefölöztél! Hagyományból maradt vasúti híd a neve. S lehet még majd az a híd egyszer a jövőben egy teljesen gyalogos híd, ha egy korszerübb vasúti hídat építenek mellé.
Az emberek úgyis azt mondják majd gyakrabban, hogy átgyalogolnak vagy átbicikliznek a vasúti hídon, s ritkábban, hogy a régi vasúti hídon.
Mert a hagyomány a régi dolgok szeretetéből és azokhoz ragaszkodásból ered. S a régi dolgoknak nem szeretünk új nevet adni, már ha a régi nem zavar és nem téveszt meg.
A gépjárművek azért lehettek kitiltva onnan, mert ott gyalogos és kerékpáros forgalom engedélyezett és ezek biztonságát kell szem előtt tartani.
Ha sikeresen érvelnél ez ellen valamely hivatalnál, akkor a valóságban azt nyernéd el, hogy ha a motoros ott mehet ahol a gyalogos, akkor a gyalogos is ott mehet ahol a motoros.
Tehát azzal minden gyalogos sétálhatna az útak sávjaiban, ahol a motorosok helye van. Vagyis értelmetlenségre vezetnek kívánságod és indokaid. Lásd be, a szabálynak jó oka van, és azt oktalanság támadni.
________________
Sajnálom a bolondot.
Mi azonos Petőfi Sándorban
Mi azonos Petőfi Sándorban és Vágó Istvánban?
Mindkettőről hidat neveztek el:)
Mi a híd neve....anyukám mekkora...benne van a híd nevében a vasút :)
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/2007/08/20070803ropy-buli-s-kzbringa-sz...
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Baromira idegesítőek a
Baromira idegesítőek a motorosok az UVH-n. Máshol általában nincs velük bajom. De itt egyszerűen balesetveszélyes. Főleg a keskenyebb részen. Annyira le kell húzódni, hogy elég para, hogy beakad a kormány a korlátba és akkor viszlát. És nem csak robogósok használják a hidat, hanem rendes nagymotorosok is, akik azért nem túl keskenyek. Múltkor hallottam, hogy jön egy mögöttem és gondolkoztam rajta, hogy nem húzódok le, hanem megyek szépen középen 10-el és feltartom. Egyébként sem biztonságos a sok gyalogos és család miatt gyorsan menni azon a keskeny úton, a legtöbb motoros 20 km/h-nál bőven többel megy ott. Egyszerűen balesetveszélyes. Az újpesti oldalon lévő beláthatatlan keskeny lehajtóról nem is beszélve. Az óbudai oldalon tuti kint van egy új tábla, h motorral tilos (régen is kint volt, csak le volt amortizálva), bringával tilos nincs kint és nem is lehet az, mert arra mutat a zöld bringaút tábla.
Nem azért zavar, hogy ott közlekednek, mert "kerüljenek csak az árpád-hídig blablabla", hanem azért, mert veszélyeztetik a többi embert. Kacsázó bringás kisgyerek nem tudja kicentizni a nagymotort.
fából vasparipát
Úgy értesültem, a
Úgy értesültem, a rendőrök a napokban kedvesen szólongatták a motorosokat az UVH pesti oldalán.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Én pont ma mentem át
Én pont ma mentem át nagymotorral az északi összekötőn. Gondolom jogosan, mert nem volt kitéve más, csak segédmotort tiltó tábla.
A tennivasló: leaszfaltozni a Népsziget és az újpesti lehajtó közötti gyalázatos állapotú szakaszt.
Jellemzően a járdák
Jellemzően a járdák mellé sincs kitéve tiltó tábla minden járműnek, úgyhogy ez vakvágány, bár tudom, hogy pontosan tudod ezt te is, s csak egy harmatos provokációnak szántad a megjegyzésed. Sőt, szerintem nem is jártál arra ma (tegnap).
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Dede. Jártam ott. Nem
Dede. Jártam ott. Nem mintha ez teljesítmény lenne, de hát semmiféle szempontból, senkinek nem jobb, ha km-eket kerülök.
És megrökönyödve tapasztaltam, hogy a Madridi út irányából a gyéren használt körvasút felüljáróin és mentén keleti irányban hatolva a zuglói Tengerszem utcára már nem lehet kényelmesen lekanyarodni a sitt telepen (a 6. km környékén található ez a terület) keresztül, mert az értékes hulladékhegy hátsó bejáratát is elkerítették és lelakatolták a két keréken közlekedők elől. Így a magas síneken kell át triálozni és egyéb hasonlókat.
Pedig ez milyen jó kis menekülőút volt egykor. Talán érdemes lenne gerillában gyalogos átlépőket csavarozni a sínek közé, hogy az északi irányú lehajtás kényelmessé legyen.
És a város egyéb, kétkerekűek számára mesterségesen járhatatlanná tett útvonalait is fel kell szabadítani.
Egyáltalán kinek fáj, ha az ilyen lepattant, vasúthátamögötti szennytelepeken átalközlekedünk?
Vagy pl. nem tudom, miért pont olyan korlátokat kell a Szentlélek téri bringaút-gyalogos aluljáró csomópontjához tenni, hogy az leszállásra késztesse (a szintén biztonságos lelassítás helyett) a bicillistát.
Kell a korlát, s nem
Kell a korlát, s nem muszáj leszállni, lassan át lehet tekerni gond nélkül - pont ez a célja.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ez de aranyos, a záp a
Ez de aranyos, a záp a bicillistárkért aggódik :) Előrehozták a szeretet ünnepét? :P
Zsoltee
Milyen záp? Azt meg észre
Milyen záp? Azt meg észre kell venni, ha közös az érdekünk. már csak azért is, mert én is bringázok. Ez nem kunszt, számomra mindigis egy hétköznapi elfoglaltság volt, mint a gyaloglás, vagy bármi ilyesmi.
Igaz én ebbe a témába nem magyarázok és érzek bele semmi különöset, magamat se nem futárérzelműnek, se nem biciklistának, hanem egyszerűen kulturált járművezetőnek definiálom ilyenkor.
Az lényegtelen is, hogy mit hajtok, mert számomra fontos érték az előzékenység.
Viszont ebből adódóan nem tolerálom, ha mások túlfűtött öntudatból, hanyag figyelmetlenségből, vagy nettó taplóságból ignorálnak. Legyen akár gyalogos, bicillis, autós stb. az ilyen szemhéj.
Talán ez a természetes érzékenység az, ami miatt néha ide írogatok és a megmondóembereknek olykor én is a fejére olvasom az ignoráns baromságaikat.
(jó kis képzavar: írogatok és ezzel a fejére olvasok hehe)
Gondolom van jogsid, add le
Gondolom van jogsid, add le légyszives és fuss neki mégegyszer.
Gondolom nem vennéd zokon,
Gondolom nem vennéd zokon, ha sétálsz a családoddal a járdán, én meg eldöngetek melletted 40-el akkor. hiszen nincs kitéve a járdára, hogy kerékpárral behajtani tilos.
csak ugye a kreszben. de a motor benzinnel megy, nem jogsival.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
De. Zokon venném, ha
De. Zokon venném, ha veszélyeztetnél. De azt miért vegyem zokon, ha csilingelve elsomfordálsz a kis Dzsennifer és Bobbi mellett?
És téged miért zavar, ha valaki lassan elcsorog motorbicillin melletted? Fizikai fájdalmat okoz? Vagy attól félsz, hogy rádugrik?
Nem értem mitől lehet veszélyesebb önmagában egy bicikliméretű és sebességű tárgy a biciklinél. Vagy még csak nem is bicikli sebességű...
Nem értem mitől lehet
Nem értem mitől lehet veszélyesebb önmagában egy bicikliméretű és sebességű tárgy a biciklinél. Vagy még csak nem is bicikli sebességű...
Akkor elmagyarázom. A tömege például egyáltalán nem mérhető biciklihez. A lehetséges végsebessége sem mérhető a kerékpárokhoz, mert belsőégésű motor hajtja. Ebből fakadóan a tehetetlensége is sokkal nagyobb, mint egy kerékpárnak. (fékút nagyobb, ugyanakkora sebességnél történő ütközésnél ugye a motorkerékpár sokkal nagyobb pusztítást végez.) Nem véletlenül tesz különbséget a KRESZ is a két járműtípus között. És mivel különbséget tesz, a KRESZ mondhatja azt, hogy az egyiknek szabad a másiknak nem szabad bizonyos úttípusokon közlekedni.
És téged miért zavar, ha valaki lassan elcsorog motorbicillin melletted?
Nem zavar, ha azt az úttesten teszi. Sokal inkább, ha azt egy számára alkalmatlan, és ebből kifolyólag tiltott úton teszi.
Az északi vasúti híd két oldalán járda van, mely a gyalogosok közlekedését hivatott szolgálni, nem pediglen motorizált járművekét. A kerékpáros csak megtűrt járműtípus ott, mert valaki jó ötletnek tartotta a kerékpáros forgalmat keverni a gyalogos forgalommal (megjegyzem igen rossz ötlet volt.)
Idáig ugye nincs is alapjában baj ezzel. Nem zavar, ha nem veszélyeztet. A probléma abból adódik, hogy vannak emberek(?) akik csak csőgázon képesek közlekedni motorkerékpárral, attól függetlenül, hogy hol vannak. De azt ugye nem tilthatod meg, hogy a hulye ember ne közlekedjen bizonyos útvonalakon, hiszen nem is tudod ellenőrizni objektív módszerekkel. Ezért egy egyszerű húzással az egész járműtípus közlekedését tiltják.
a motorkerékpár ne közlekedjen járdán.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
A hídon - az északi járda
A hídon - az északi járda felújítása óta biztosan - egy gyalogos- és egy kerékpáros járda van. Emlékszem, mindig a hídról néztük a tüzijátékot, még abban az évben is, amikor lezárták a déli részt, egyszerűen átmásztunk a kerítésen. Node amíg szabadon járható volt az a rész, addig csak ott mentek a járókelők, tehát a bicósokat nem zavarták az északin. Csakhogy mivel igen ramaty a déli járda, lezárták, s ezzel teremtették meg a jelenlegi kevert helyzetet. Igaz, manapság is lehet néha látni egy-egy fószert, aki a délin battyog, saját tepsi épségét kockáztatva.
Száguldás, bringa, szerelem, száguldás!
üdv adamekp
"A lehetséges
"A lehetséges végsebessége sem mérhető a kerékpárokhoz, me"
És vajon miféle szabály írja azt elő, hogy a motort csakis a lehetséges végsebessége közelében szabad üzemeltetni?
Azt pedig még mindig nem mondtad meg, hogy önmagában mitől veszélyesebb egy motorbicilli, mint a kerékpár. A lokomotív törvény szagú, ósdi bürokrata vaskalaposság forrásként megjelölése nem érv. Asszem te magad is ezer és egy ökörséget tudnál a kreszből idézni.
Azzal meg tisztában vagyunk, hogy a mozgási energia a sebesség négyzetével és a tömeggel egyenesen arányos. Tehát a lassan poroszkáló robogó nem hinném, hogy olyan rettegett rombolásra lenne képes, mintsem gondolnád. Egy, a gyalogosok között 40-nel őrjöngő kerékpáros tízszer veszélyesebb.
"Sokal inkább, ha azt egy számára alkalmatlan, és ebből kifolyólag tiltott úton teszi"
Tehát akkor kifelé a biciklikkel a városból? Mert ugye a járda a gyalogoké, az úttesten lehetséges és szokásos nagyobb sebességre és gyorsulási viszonyokra pedig alkalmatlan a bicilli?
Ez is egy megközelítés, én mégsem értek veled ebben feltétlenül egyet. Némi előzékenységgel minden súrlódás elkerülhető.
"Az északi vasúti híd két oldalán járda van, mely a gyalogosok közlekedését hivatott szolgálni"
Hopp, minő hirtelen jött konzervativizmus ez! Tehát a maszop székházat ezek szerint ma is csak az ÁVH használhatná, a tévészékházban árútőzsdének kellene működnie és egyáltalán: csakis gyalogosan szabadna ebben a demszkigrádban közlekedni, hiszen a közterek eredeti (VIII. századi) funkciója mindenütt felülbírálhatatlanul ezt diktálja?
(Nincs téma)
Forgasd ki a szavaimat
Forgasd ki a szavaimat nyugodtan.
Eléggé érthetően elmagyaráztam a véleményemet. Alapvető kérdésekben egyetértünk, a többiről nem érdemes vitatkozni, mert butaság.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
"Némi előzékenységgel
"Némi előzékenységgel minden súrlódás elkerülhető."
Kezdesz meggyőzni, ezentúl csak a gyors motoros fejét üvöltöm le a bringaúton :)
Egyébként ezeket a problémákat meg lehetne előzni, ha nem lennének ilyen bringagyalogútnak meg kerékpárútnak csúfolt izék, hanem minden jármű az úttesten közlekedne úgy, hogy a lassabbaknak mindenhol egy keskenyebb sávot biztosítanak. Olaszországban ez tök jól működik. Ott is sok a vadállat Giovanni az alfában, viszont nagyon kevés úton centiztek le, mert az utak 90%-ának a szélén ott figyelt a záróvonalon túl 1 méter aszfalt. Ezen tök jól elvoltunk bringával, mentek rajta robogósok is, néhány kamikaze még sétált is ott :D Mondjuk ez többnyire lakott területen kívül volt így, de nem volt ritka városban se, és csodák csodájára nem parkoltak rá :)
Zsoltee
"bicikliméretű és
"bicikliméretű és sebességű tárgy"
Az a bicikli, a motor se méretre, se súlyra, se sebességre tekintve nem bicikli.
"csorog"
egyszer láttam motorost aki tolta, tényleg nem hittem a szememnek, a többi barom nem éppen csorgott
Jövőre teljesen
Jövőre teljesen felújítják az Északi összeködő vasúti hidat.
Ugyan máshol is olvastam,
Ugyan máshol is olvastam, de ezt általában minden évben eltervezgetik. S méghogy hajóval szállítják a gyalogosokat...
Száguldás, bringa, szerelem, száguldás!
üdv adamekp
Egyes időszakokban
Egyes időszakokban percenként 1-2 robogós halad át, nem 20 km/h-s sebességgel a hídon, mint az egy ismerősöm mondta, aki minden nap arra jár, s múltkor megállt számolni.
Hát igen, tényleg vannak,
Hát igen, tényleg vannak, akik ott veszélyesen hajtják a robogójukat.
Tény, hogy többnyire én is ilyenekkel találkozom arrafelé.
De nem csak ilyenekkel!
A normális motoristák ellen viszont panasznak helye nincs, hiszen ha előzékenyen hajtanak, semmilyen releváns tulajdonságukban nem különböznek a biciklistától.
Tehát csak azokat kell eltávolítani onnét, akik veszélyeztetik a többieket. (ugyanúgy, hogy az autók közül is a gyorshajtókat szokták kiemelni, és nem zárják le pár rendbontó miatt a Hungária körutat, ugye.)
A közlekedésben mindenütt másütt eddig is ez az értelemszerű felfogás érvényesült, nem értem miért nem így működik a rendszer a vasúti hídon.
Illetve értem: me' diszkriminálni eccerű és ócsó. Csakhogy ez a magyarázat már a Kádár rendszer végnapjaiban is elég sovány érvnek számított...
"semmilyen releváns
"semmilyen releváns tulajdonságukban nem különböznek a biciklistától."
azert utanam nem marad olyan szag, mint egy motor utan...
S ez indoknak éppen elég
S ez indoknak éppen elég is, a többit fel sem kell sorolni.
szigorúbb szabályozás
szigorúbb szabályozás kéne a robogók károsanyag-kibocsátásáról, és akkor a bűzölgő roncsok kihúzva... de amíg ez nincs, addig tényleg elég erős érv, hogy miért ne menjenek ott (és más kerékpárúton se) a robogósok.
Zsoltee
Delutanonkent-kora estenkent
Delutanonkent-kora estenkent 2-3 fobol allo csoportokban kimehetnek fenykepezni es videozni az UVH-hoz, majd az osszegyult anyagot eljuttatnank az illetekesekhez. Hogy ne csak dumaljak: ma 17:30 jo valakinek?
Én benne vagyok.
Én benne vagyok. Hétköznap 17:30 nekem jó.
Csak időben egyeztessünk mert én reggel 8 és este 6 között nem jutok net közelbe. :-(
Rendben. Holnap Teleholdas,
Rendben. Holnap Teleholdas, pénteken megjön a havi, a csütörtököt egyelőre nem tudom megígérni.
Én is csatlakoznék
Én is csatlakoznék szívesen, ha nem aznap derül ki, hogy lesz.
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Eseteleg Szerda 17:30 UVH ?
Eseteleg Szerda 17:30 UVH ?
nehezen is fogod a
nehezen is fogod a robogosnak a rendszámát leolvasni mert azokra nem kell rendszán.....
90% lazán tud 45 felett
90% lazán tud 45 felett menni, azokra kellene.
Valóban az Újpesti hídon
Valóban az Újpesti hídon a közlekedés igen balesetveszélyes mert nem csak gyalogosok és kerekezők használják de ugyan olyan szabadon közlekednek rajtuk a motorosok és a segédm.kerékpárosok is, és ez bizony balesetveszélyes. Bár nem látom, hogy miként lehetne meggyőzni öket, hogy inkább a hosszab úton közlekedjenek nem csak a rend, de a biztonságunk miatt is.
csibészke23
Valójában mivel -
Valójában mivel - tudomásom szerint - még egyetlen baleset sem történt arra, amit motoros okozott volna, nehéz lenne megindokolni, hogy miért tartjuk balesetveszélyesnek. Kétségtelenül zavaró. De akkor most tegyük fel magunknak a kérdést, szabályos-e egyáltalán ott átbiciklizni? Mert ha jól sejtem, az sem igazán...
www.gruppetto.hu
Miért tilos
Miért tilos átbringázni?
A híd nincs előttem az igaz, de a 2007-es Bp. kerékpáratlasz szerint (mert nekem olyanom is van :) "Táblával jelölt, kerékpárosoknak ajánlott, kis forgalmú út"
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
"54. § (1) Kerékpárral a
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni."
"I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levő, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része.
f/1. Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv.
g) Útpadka: az útnak az úttest mellett levő, útburkolattal el nem látott része.
h) Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út."
A vasúti hídon az a szakasz még leginkább a járda fogalmának felel meg...
www.gruppetto.hu
és mi újság a kresz
és mi újság a kresz táblával?
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Ha még mindig a zöld
Ha még mindig a zöld táblára gondolsz, akkor az ebből a szempontból továbbra sem lényeges, csak egy lehetséges, esetleg javasolt útirányt jelöl. Arról nem rendelkezik, hogy milyen járművekkel lehet oda behajtani. Normál közúton is van sok ilyen, attól az még nem lesz bringaút, ugyanúgy vegyes forgalmú út marad. Ha járdára raknak ilyet, attól az még járda marad...
www.gruppetto.hu
akkor nincs más hátra
akkor nincs más hátra tolnod kell, ha arra jársz :)
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
A híd déli végén tuti
A híd déli végén tuti hogy van egy "Motorkerékpárral behajtani tilos” tábla (vagy SMKP-vel bahajtani tilos... nemtom pontosan melyik, de van :-)
Ebből én arra következtetek hogy ez nem járda.
Nem tilos, az ott
Nem tilos, az ott kerékpárút is. Lásd pl a budapesti bringautas térképet, meg a zöld bringás tájékoztató táblákat, stb.
--
kossuth - himmel.hu
Az ajánlott kerékpáros
Az ajánlott kerékpáros útvonal tábla nem tesz egy útvonalat bringaúttá, se egy térkép. Egy út attól lesz bringaút, hogy a két végén kerékpárút tábla van elhelyezve. Itt ilyen nincs. Ennyi erővel a Margít-híd déli járdájára is mondhatnád, hogy bringaút, oda még ráadásul fel is vezet...
www.gruppetto.hu
"Táblával jelölt,
"Táblával jelölt, kerékpárosoknak ajánlott, kis forgalmú út"
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Én úgy emlékszem az egyik
Én úgy emlékszem az egyik oldala direkt bringás, de lehet, hogy csak az volt vagy rosszul emlkékszem.
Zöld útvonal tábla tuti volt.
Mitől lenne direkt
Mitől lenne direkt bringás? A zöld útvonal nem jelent semmit ebből a szempontból, csak egy ajánlott útvonalat jelent egy bizonyos úticél felé. Ettől meg simán lehet, hogy ott csak tolni szabadna...
www.gruppetto.hu
Attól, hogy kerékpárút,
Attól, hogy kerékpárút, le-felhajtóval gyalogosok nélkül.
A bringaút táblára nem emlékszem konkrétan, felhajtóig tuti van bringaút, és van egy zöld tábla ami átküld a hidon, ettől még nem feltétlen bringaút, de valószinűleg van ott tábla.
Nem kötözködni akarok, csak ködös emlékeim közt kotorászok és próbálom kitalálni a helyzetet, ha valaki arra jár és azt mondja, hogy nem bringaút akkor elhiszem.
Te melyik hídról
Te melyik hídról beszélsz? :O Az UVH-ra sehonnan nem vezet bringaút...
www.gruppetto.hu
Újpest-városkapunál, a
Újpest-városkapunál, a vonat alatt megy át (ott van egy bringásbolt), a hid felé is fel van festve sárgával, és a felhajtóra aszfaltra fel van festve a bringajel.
Vagy teljesen el vagyok tájolva?
Emlékeim szerint a
Emlékeim szerint a városkapuhoz érkező bringautak mind végetérnek az átjáró előtt. Érdekes is lenne ott átvezetni... (Pont mint a Margit híd budai hídfője, ugyebár...)
www.gruppetto.hu
Van ott a másik irányból
Van ott a másik irányból is bringajárda.
Amúgy tábla szerint asszem nincs vége a bringautaknak, csak nincs felfestés. Ügyesen.
Nem arra megyek ma, lévén milli, pedig szívesen megnézném.
Régi szép piliscsabai idők... ;-)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Van bringaút, rá is vezet,
Van bringaút, rá is vezet, kék tábla viszont nincs. Mármint a hídon. Előtte bringajárda-tábla van, kérdés, hogy érvényes-e rá. Mit tekintünk járda-kereszteződésnek, amely feloldaná az érvényességet? :)
A másik oldalon van a motoros behajtani tilos (a pestin nincs és a budain is annyira behajlítva, -fordítva, hogy nem látható) - ha ez járda lenne, akkor miért raknák ki?
Úgyhogy szerintem nem tisztázott, hogy mi az és azon bicillisek járhatnak-e.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Igen, az egyik oldala
Igen, az egyik oldala valóban direkt bringás. A baj csak az, hogy a másik oldala más sok-sok éve életveszélyes, emiatt lezárt.
"Egy kerékpáros, aki ad magára, az nem közlekedik a járdán, mert ő egy jármű."
üdv adamekp
Például rendőri
Például rendőri "jelenléttel", intézkedéssel... egy idő után leszoknának a hídról a motorosok, csak meg kellene őket szabadítani néhány tízezrestől :D
De nem ma születtem, így tudom, hogy ez csak fikció.
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
bár már lezárták, azért
bár már lezárták, azért a "másik oldalról" is csatolnék néhány gondolatot.
világ életemben sokat használtam a hidat, régen bicajjal is. most sajnos túl messze lakok a tekeréshez, viszont a napi útvonalam kihagyhatatlan része volt az északi híd (északbudáról keletpestre).
az árpád híd hatalmas kerülő, ráadásul kis ötvenessel baromi veszélyes is - pláne, ha a bécsi út felől jössz, úgy a belső sávban érsz föl a hídra. emiatt - amíg lehetett - én is folyamatosan az északi hidat használtam robogóval.
az első pár alkalommal - tekintettel a biciklisekre meg a gyalogosokra - áttoltam a motort. nem nagy erőfeszítés, max tíz perc. viszont kb. öt hat ember szólt be folyamatosan: a gyalogosok/biciklisek egy része megállt szólni, hogy nincs rendőr, nyomjam nyugodtan; a motorosok megáltak, hogy mibaj?, tudnak-e segíteni valamiben? :D
ez még csak vicces, viszont a keskenyebb részeken a bicikliseknek teljesen le kellett lassítaniuk, esetenként leszállniuk, hogy kikerüljenek. a motor tolva elég széles, még ha csak ötvenes is...
pár alkalom után én is inkább lépésben átnyekeregtem, úgy láttam mindenkinek jobb így. nekem az sem fáj, ha gyalogosok mögött megyek öttel, annyira nem hosszú a híd; felesleges hússzal előzgetni biciklist/gyalogost.
csatlakoznék egy fenti véleményhez, mely szerint a problémákat konstruktív, kompromisszumkész hozzáállással megoldani lehet, a sarkos, bürokrácia szagú szabálykövet(el)éssel mélyíteni általában. balesetről amúgy még én sem hallottam ott.
remélem a felújítás során legalább egy fél méterrel kiszélesítik a járdát, akkor tolhatom megint.
Azt kell megértened, hogy
Azt kell megértened, hogy gyalogosokkal közös úton pofátlanság egy büdös, motoros járművel haladni, főleg, mert a kipufogó pontosan a gyerekek magasságában ontja a mérges gázokat, valamint többen lehetnek, akik azért mennek ott a családjukkal, mert - elvileg - nem kell autókra, motorokra számítaniuk.
A bringások kicsit
A bringások kicsit visszavehetnének az arcukból, elég gyakran látok tekerőbolondokat piroson átmenni, majd jól lebaszni az autóst, de szinte minden bringásra igaz, hogy azért mert nem szennyezik a környezetet, azt hiszik övék a világ...
A vasúti hídon meg ma át fogok menni robogóval, mert hiszem, hogy 2 év motorozás után képes vagyok erre anélkül, hogy bárkit veszélyeztetnék.
Egyébként: "bicikli gyaloglás helyett, motor autó helyett!"
Most jobban erzed magad? Hat
Most jobban erzed magad? Hat ezert van a forum. Ha barmikor problemad akad a bringasokkal, gyere ide, panaszold el, mi meghallgatjuk. Jo motorozast!
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/352231/
http://www.havariapress.hu/index.php?menu=hir&hir=21880
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Van még egyéb közhelyed?
Van még egyéb közhelyed? Autót nem szoktál látni, ahogy átrobog a piroson? 50 helyett 51<, 70 helyett 71< viszont bizonyára belefér a tűrésedbe. S persze szinte minden autósra igaz, hogy azért mert befizették a súlyadót, azt hiszik, hogy övék a világ.
A vasúti hídon meg ma át fogok menni robogóval, mert hiszem, hogy 2 év motorozás után képes vagyok erre anélkül, hogy bárkit veszélyeztetnék.
Ajánlom a Lánglovagok oldalát, ahol sok-sok embertársad fényképe szerepel, akik szintén ezt gondolták.
ha átmek a piroson azabaaj,
ha átmek a piroson azabaaj, ha nemmegyek: feltartom, azabaaj.
:D Má' megint az a balga
:D Má' megint az a balga Belga!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
A talpfákon vagy a
A talpfákon vagy a sínkoronán? A járda már több helyen is le van bontva...
üdv adamekp
A déli járdára gondolt...
A déli járdára gondolt... azt még nem bontották el, mert arra várnak, hogy magától leszakadjon.
Csak azt nem tudom elképzelni, hogyan akar rámenni, mert mindkét hídfőnél 20-20 méter hiányzik a lehajtóból.
De majd ő megoldja.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
mos méér kellett neki
mos méér kellett neki szólni :) jó lecke lett volna
motorozzon itt (amugy gyönyörű video)
"bicikli gyaloglás helyett,
"bicikli gyaloglás helyett, motor autó helyett!"
Jo ez a szlogen. Erre fogok gondolni hazafele tekerve a munkahelyrol hazaig tarto ketoldali autosor kozott.
-------------------
ma is jó idő van tekeréshez
nagy kiralysag,h lezartak,
nagy kiralysag,h lezartak, meg elotte ketszaz meterre is tabla, obuda arra, a racsok elott 10-15 bringas, gyalogos tanakodik. En gondoltam majd ott megyek at, mehettem vissza az arpad hidra. nem tudom kinek kellene ezt propagalni, de elmehet a p be.
A hídfőknél naaaagy
A hídfőknél naaaagy tábla van kihelyezve, hogy le van zárva és hogy mikor indul a vonat.
üdv adamekp
Sajnálattal ovasom hogy
Sajnálattal ovasom hogy mennyire ellenszenvesek itt a biciklisek a motorosokkal szemben. Sokak hozzászólásából az jön le hogy minden motoros paraszt, bezzeg a biciklisek királyak, mert ők sohasem szbálytalankodnak, nem mennek ezerrel a járdán, nem verik le az ember oldalát a kormánnyal, stb.
Nekem pl. egyszer a kézfejemet zúzta le az egyik, pedig járda volt, nem lehetett volna biciklivel menni ott. Elnézést kért, 1 hétig borogattam, ennyi. Rühellhetném emiatt a bicikliseket, még sem teszem. Helyette azt gondolom, ők is két keréken mennek, figyelni kell rájuk.
Az hogy egy robogós átmegy az összekötőn, nem tudom miért fáj, kúrva nagy kerülő lenne körbe mennie. Miért ne tegye meg? Azért mert van egy két bunkó, azért az összes motoros paraszt?
Gyakran járok gyalog a lezárt szabadság hídon. Biciklit csak tolni lehetne, én még is szó nélkül félreállok, ha jön egy biciklis. Nem anyázok, pedig jogos lenne, de nekem attól nem lesz jobb ha másnak szarabb. Hozzáállás kérdése. Azt hiszem sokan magukba nézhetnének!
Ps. Amúgy Yamaha nagy motorom van és még egyszer sem mentem át a hídon, szóval objektív vagyok sokakkal ellentétben...
Az hogy egy robogós átmegy
Az hogy egy robogós átmegy az összekötőn, nem tudom miért fáj, kúrva nagy kerülő lenne körbe mennie. Miért ne tegye meg? Azért mert van egy két bunkó, azért az összes motoros paraszt?
Nem. Azért ne tegye meg, mert tilos. Azért tilos, mert a híd (legalábbis az általam utoljára látott állapotban) nem alkalmas rá.
Rossz a felfogásod, nem úgy működnek a közlekedés szabályai, hogy közösséget alkotunk a bringásokból, motorosokból, triciklisekből és IFÁsokból, és megnézzük ki a bunkó, ki a jófej, és az utóbbiaknak szabad dolgokat csinálni, illetve minden csapat agyalhat azon hogy ők jófejek stb. Hanem úgy, hogy szabályok vannak, amiket az egyéneknek be kell tartani, pont.
Az hogy ki bunkó, ki rendes, nem releváns, nem ad a szabályok alól felmentést, kár azon köszörülni hogy a bringások is szabálytalankodnak, mert bár vannak bringások, akik szabálytalankodnak, őket kell megbüntetni, és ez nem ad biankó csekket a többieknek hogy ők is szabálytalankodjanak. Már az oviban sem ment át az az érvelés, hogy Pisti a homokozóba kakilt, szabadjon nekem is.
Az sem érv hogy "mert másképp nagyon nagy kerülő". Egyszerűen technikai/biztonsági oka van, hogy oda motorosok nem valók. És azt is elhiszem, hogy ez így rossz, mert ők se szeretnek kerülni, de ez sem hatalmaz fel senkit a szabálytalankodásra.
Alapelvünk, hogy a
Alapelvünk, hogy a kerékpáros nem való a gyalogosok közé. Akkor szerinted mennyire tartjuk elfogadhatónak, hogy egy robogó vagy nagymotor haladjon köztük? Amiknek a kipufogója pontosan egy gyermek magasságában van, s nem mellesleg rohadt büdösek és hangosak.
Hadd legyen már néhány hely, ahol nem kell szívni a bűzt és hallgatni az eszeveszett motorbőgést.
Kezdek uj meditacios
Kezdek uj meditacios gyakorlatot kifejleszteni:
ha egy robogo megy ell mellettem kb 10-20 masodpercig egy levegovel megyek, addig kb kitisztul a levego.
-------------------
ma is jó idő van tekeréshez
Kezdek uj meditacios
Kezdek uj meditacios gyakorlatot kifejleszteni:
ha egy robogo megy ell mellettem kb 10-20 masodpercig egy levegovel megyek, addig kb kitisztul a levego.
-------------------
ma is jó idő van tekeréshez
Én ezt már régóta
Én ezt már régóta gyakorlom, de nem csak mocival kapcsolatban. Még gyalogosként is csinálom, pl. amikor a buszmegállóból megindul a füstokádó és én ott állok a dízelfelhő közepén.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Mind mindig: ugyan úgy van
Mind mindig: ugyan úgy van paraszt mocis, mint ahogy van paraszt bringás vagy paraszt bkv-s is.
Többségében jó fejek mind, csak a néhány suttyó rontja mindig a köz véleményét.
Szépen kérek mindenkit, ne
Szépen kérek mindenkit, ne keverjétek össze a robogóst a motorossal. Egy-két kivételtől eltekintve a motorosok felelősségteljesen, (saját maguk érdekében) a közlekedés többi résztvevőjére vigyázva közlekednek. A sebességhatárokat viszont a nyeregben maradás érdekében kell megválasztaniuk.
Tudja vajon a török kamionos a vasúti átjárós sebességkorlátozást, ha az nincs kirakva?
Nem értem mit akarsz
Nem értem mit akarsz mondani.
Az említett hídon mind robogóst, mind motorost láttam.
A sétáló kétgyerekes család, akiket tavaly láttam, biztos boldogabb lenne, ha tudnák, hogy azért brummogtatta a motoros a motort a hátuk mögött, mert "a sebességhatárokat viszont a nyeregben maradás érdekében kell megválasztania". Így már tiszta.
"És azt is elhiszem, hogy
"És azt is elhiszem, hogy ez így rossz, mert ők se szeretnek kerülni, de ez sem hatalmaz fel senkit a szabálytalankodásra."
Pata: A fenti írásod csak akkor valid, ha te soha de soha - anyád életére esküdve - sem szegtél meg kreszt, akármilyen f*szság is volt, mert anélkül nem sokat ért az érvelésed.
Ha a szabály rossz, akkor igen is lazítani kell rajta. Ha egy autópályán kint felejtenek egy 30-as táblát 10 kilóméteren keresztül akkor ne azt büntessék aki többel megy, hanem azt, aki kint felejtette...
A teljes írásodból árad az ellenszenv a motorosok iránt, így azt hiszem NEM az én nézőpontomon kellene változtatni, mert mint fent is olvasható meglehetősen TOLERÁNS vagyok a szabálytalankodó biciklisekkle szemben ha azzal súlyosan nem veszélyeztetik az embereket.
A fenti írásod csak akkor
A fenti írásod csak akkor valid, ha te soha de soha - anyád életére esküdve - sem szegtél meg kreszt, akármilyen f*szság is volt, mert anélkül nem sokat ért az érvelésed.
Ez egy szép nagy kövér non sequitur, igaz, van neki történelmi precedense (pl János 8:2-11).
Szoktam szabályokat szegni, de elfogadom a büntetést, ha elkapnak. Nem gondolom, hogy más szabályszegése felhatalmaz engem is arra, hogy szabályt szegjek. Fogalmam sincs, honnan veszik az emberek ezeket az ötleteket - most akkor a rendőr sem vihet el, ha egyszer átment egy piroson? Jól is néznénk ki.
Rossz modell van a jogszabályokról az agyadban. Mindenkire vonatkoznak, mindenki felhívhatja a figyelmedet a betartásukra, és mindenkinek büntetés jár, aki megszegi őket, ennyi.
Az, hogy szeretem-e a motorosokat, nem releváns. A szabályok betartása nem szeretet kérdése. Bár ezt már leírtam párszor, de az idelátogató mocisok nem fogják fel, azt hiszik a szereteten múlik, hogy mehessenek azon a hídon, de nem, a híd szélességén múlik. Persze biztos vannak intelligens motorosok is, akiknek ez átment, de valahogy nem ők jutnak el erre a fórumra.
http://kerekagy.blog.hu/2008/
http://kerekagy.blog.hu/2008/07/10/bkv_s_szellemhajo_bicikliseknek
A napokban akartam igénybe
A napokban akartam igénybe venni a szolgáltatást a rómairól, pár hete még kint volt a (már ritkított) menetrend, 3 napja már nem. Mivel piszok ritkán indul és nem tudhattam hogy épp az orrom előtt ment-e el vagy jár-e még egyáltalán, inkább a kerekezés mellett döntöttem. Nem volt nyoma sem a menetrendnek, csak a dél pest felé közlekedő járatok voltak kitáblázva.
Only the paranoid survive!
Helló! Szerintetek az
Helló!
Szerintetek az északi össze kötő vasúti hidon lehet majd menni robogóval?
Ha kerékpárútnak lesz
Ha kerékpárútnak lesz kijelölve, akkor csak szabálytalanul.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Ha a járdának, akkor is.
Ha a járdának, akkor is. Úttest meg nem vezet majd rá továbbra sem.
www.gruppetto.hu
Az észak összekötő egyik
Az észak összekötő egyik oldala mindig is kerékpárút volt! A másik (amit később lezártak) oldal volt fenntartva a gyalogos forgalomnak. Én remélem a felújítás után is megmarad ez az állapot csak persze használható formában.!
Nem tudjátok, hogy mikor lesz az átadás kb.?
Eredetileg 2008 vegere
Eredetileg 2008 vegere terveyztek, gondolom 2009 nyarara csak elkeszul
-------------------
ma is jo ido van tekereshez
Most épp 2009.05.31. a
Most épp 2009.05.31. a beígért átadási határidő.
Remélem őszre csak elkészül.
sziasztok, van vkinek infoja
sziasztok, van vkinek infoja arról, h bringával át tudok-e már jutni az északi vasúti összekötőn? köszi
Már pár hónapja járható
Már pár hónapja járható
Csak kicsit hullámos...
Csak kicsit hullámos...
nem jeges,
nem jeges, takarítják?
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)