A Nemzeti fejlesztési ügynökség társadalmi vitára bocsájtotta a kiírandó bringautas pályázatokat.
itt találod a pályázatokat, van véleményező űrlap.
Még most kezdek bele a középmagyarországi olvasgatásába én is.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
A Nemzeti fejlesztési ügynökség társadalmi vitára bocsájtotta a kiírandó bringautas pályázatokat.
itt találod a pályázatokat, van véleményező űrlap.
Még most kezdek bele a középmagyarországi olvasgatásába én is.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Hivatásforgalmi=meló
Hivatásforgalmi=meló útvonal????
Hogy ezek miért nem tudnak magyarul?
mert már eu-ul beszélnek
mert már eu-ul beszélnek :)
Most sikerült belekezdenem.
Most sikerült belekezdenem. Tök jó, hogy a bringatároló is lehet a kerékpárút része.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ilyet nekünk is!
Ilyet nekünk is! :)
http://stop.hu/articles/article.php?id=151421
...mondjuk én speciel nem cserélném el a most megvett csilivili kerékpárom semmire, de aszonypajtásnak biza jól jönne néha...
A középmagyarországi
A középmagyarországi pályázat útmutatóját átfutottam, ezt írtam nekik:
A pályázat csak építésre adható be, tervezésre nem. Ez nincs
összhangban a GKM kerékpárútfejlesztési pályázatainál megszokottakkal.
Az eddigi GKM gyakorlat - első körben a tervezésre, második körben a
kivitelezésre tud egy önkormányzat pályázatot benyújtani - az
érdekegyeztetési folyamatot és a civil kontrollt is jótékonyan
segítette. Hasznos lenne átvenni ezt a gyakorlatot.
Az országos kerékpárút hálózatra az útmutató a www.vati.hu és a
kozut.ukig.hu oldalakra hivatkozik. Ezzel a következő problémák
vannak:
- A Kerékpáros Magyarország program jelenleg társadalmi vita alatt
áll. Az abban szereplő kerékpárút hálózati tervet tartalmazó térkép a
nyomvonalakat csak hozzávetőlegesen jelöli, hiszen végleges
nyomvonalak még nincsenek. Ráadásul több fontos kerékpáros közlekedési
folyosó (InterVelo, AlterVelo) nem szerepel rajta.
- A www.vati.hu oldalon nem könnyű megtalálni az országos hálózat
terveit. Nekem nem is sikerült. Jó lenne pontosabb URL-t megadni.
- A kozut.ukig.hu oldal nem létezik. A www.ukig.hu oldal egy placeholder.
Az útmutató indokolt és különösen indokolt esetben lehetőséget ad
elválasztott közös gyalog- és kerékpárút, valamint osztatlan gyalogos
és kerékpárút építésére. Ezek a megoldások különösen
balesetveszélyesek, és nagyon sok konfliktust generálnak. Nem létezik
olyan érv, ami ezek építését indokolná.
Az útmutatóban nem szerepel a kisforgalmú úton kialakított kerékpáros
közlekedési folyosó fogalma. Mivel sok esetben ez a legbiztonságosabb
és ugyanakkor legolcsóbban kialakítható formája a kerékpáros
közlekedési folyosónak, támogatása indokolt lenne.
Az útmutatóban a civil szervezetek támogatása értékelési pontszámot
ér. Ez kevés. Legyen feltétel a kerékpáros közlekedési folyosók
kialakításához legalább egy országos civil kerékpáros szervezet
támogatása.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Az a baj, hogy járdát nem
Az a baj, hogy járdát nem építhet az ember, brignagyalogutat igen. Ergo inkább keresnek indokot és így bringagyalogút épülhet egy picit nagyobb összegért.
Megoldás: Csak a bringás részt fizeti a ROP, a járda 100% önrésszel megy.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
A kozut.ukig.hu tényleg nem
A kozut.ukig.hu tényleg nem megy, de az ukig.kozut.hu igen.
A vati.hu-n én se találtam semmit. Valaki sikerrel járt?
---
Bringasávot a Nagykörútra!
A bringa-gyalogról én is
A bringa-gyalogról én is le akartam oltani őket, sztem írhatnánk nekik mindannyian külön-külön egy értékelést és remélhetőleg lesz vmi hatása.Engedelmeddel átveszem a civil keró és a bringagyalo megjegyzésedet és én is elküldöm:-)
De pl. két falu között,
De pl. két falu között, ahol naponta elmegy 100 kerékpáros és 100 gyalogos, elférnek egy közös bringagyalogúton. Ha meg nincs a kerékpárút mellett járda, akkor a gyalogosok használhatják a kerékpárutat a kresz szerint (tudtommal).
A két falu között
A két falu között kerékpárutat kell építeni. Amelyen mehetnek a gyalogosok is, ha nincs a közelben járda. A különbség az, hogy ott a gyalogos a vendég.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A különbség az, hogy ott
A különbség az, hogy ott a gyalogos a vendég.
Ahhoz képest elég otthonosan mozognak a Nagytétényi úti bringaúton pl. Kézenfogva egymás mellett...
Zsoltee
Egy kis régiség a
Egy kis régiség a múltból, a nagy szavak múlandóak ugye..
http://index.hu/politika/belhirek/?main:2006.07.26&274062