Hát történt vala, hogy tegnap bénán centríroztam, ma meg jól megittam a levét... :( Ezért kérném a tapasztaltabb bringabuheráló mestereket, hogy linkeljenek vmi szájbarágós anyagot a témáról, vagy írják le nagyon aprólékosan, hogy mit s hogyan.
Tegnap jónak tűnt az eredmény, de maradt pár laza küllő, gondoltam nem gáz. Fékek pöpecül belőve, bowden utánhúzva, aztán ma mégse álltam meg időben :S
Mellesleg a hátsó kerék egy ponton ütött is szűz belsővel, óvatosan, precízen felfújt gumival. Viszont a fékhez viszonyítva nem láttam, hogy tojásom lenne. Lehet, hogy a laza küllők okozták ezt az érzést?
A kerekemet úgy kell elképzelni, hogy szorul a vázban is, szóval szép nagy nyócas. Van esélyem javítani, vagy séta egy bringaszervizbe? Két küllőanya el is tört, kettő pedig elkenődött, talán fogóval még mozgathatók.
Országúti bicajról van szó, ha ez számítana...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
norbijúzer képe

hát az biztos, hogy lesz

hát az biztos, hogy lesz vele munka bőven.
a laza küllőkre figyelni kell! de lehet, hogy ha azokat feszesre húzod, attól lesz tojás a kerékben :/
szerintem szakszervíz.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

2
zsoltee képe

Ok, de még játszok vele,

Ok, de még játszok vele, aztán hátha Peta megírja a frankót, hogy hogy hozzam helyre :) az elmélet már megy, de a gyakorlat most nem akar sikerülni. Lehet, hogy a 8,5 bar-on feszülő gumi se tett jót a próbálkozásaimnál. Most csupasz felnivel próbálkozok

Zsoltee

3
zsoltee képe

Asszem előbb egy

Asszem előbb egy küllőanya- és kombinátfogó boltba kéne elmennem :D a törött anyák használhatatlanok, és sztem ott van a bibi a rendszerben. Viszont ha szereznék küllőanyát, akkor sincs szerszámom letépni a régit... no meg hogy is kell ezt cserélni?

Zsoltee

4
norbijúzer képe

a küllőanya belső fele

a küllőanya belső fele (ami a felnin belülre lóg) csavaros. ha nem lóg be túlságosan a küllő, akkor egy lapos csavarhúzóval neki lehet esni. ha belóg, akkor viszont egy kis trükkhöz kell folyamodni (én befűrészeltem egy csavarhúzót még régen :) ) és úgy nekiesni.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

5
zsoltee képe

hehe :D pont ilyen

hehe :D pont ilyen csavarhúzót láttam otthon... csak az most 200 km-rel arrébb van :/ most meg nincs gyilkolható csavarhúzó. de jó ötlet az átalakítás! sajna túllóg mindkettő

Zsoltee

6
zsoltee képe

már "csak" 1 centi a

már "csak" 1 centi a holtjátéka mindkét irányba... de az a gáz, hogy már mindent korrigáltam, amit csak lehet. Tehát ahol balra üt, ott baloldalt minden küllő lötyög olyan laza, jobboldalt meg elég feszesek, másik oldali ütésnél meg fordítva. Ugye a felni nem tud végleg eldeformálódni?

Zsoltee

7
Peta képe

Basszus, azt hittem, akik

Basszus, azt hittem, akik megmondták neked az okosságot, hogy hogy centírozz, azzal kezdték, hogy a küllőknek azonosan feszesnek kell lenniük... Nagy szerencse, hogy a szélárnyékos kamionos témából nem lett baj! Én a helyedben a következőt tenném. Először is vennék egy adag acél küllőanyát. Hallottam már súlyőrültektől, hogy az a kerék forgási tehetetlenségét növeli, mert mennyivel nehezebb már az alunál. Hát turbólol, aztán szerelni meg nem lehet.. Na. Kombinált fogóval meg csavarhúzóval ügyeskedd le a pocsék anyákat, aztán ha már mindegyik egyszerűen csavarható, nyomj egy restartot :) Mindet lazítsd ki csutkára, aztán kezdd el azonosan meghúzni öket. Méghozzá úgy, hogy egyet meghúzol pl addig, hogy első körben pont eltűnjön az anyában a menet. Ezután a pont átellenes oldali küllőt is ennyire húzd meg. Így középen marad az agy. Ezután én 90°-ot fordítok a kereken, ott is húzok ennyit, aztán vele szemben is. Így 4 küllő van meghúzva azonos mértékben, 90°-onként. így még az agy se mászott el, és a felniben sincs tojás. Majd ugyanezt a módszert ismétled a többi küllő-négyesre, összesen 8, v 9szer, attól függ, 32-es, vagy 36os a kereked. Miután ezzel megvagy, már valamennyire feszül a küllő. Ha már nagyon, akkor csinálhatod azt, hogy pl a szeleplyuktól indulva körbemész, és mindegyikre ráhúzol pl 2 kört. (Itt van a dolog tapasztalati része, "érzésre" legyen jó, ahányat ráhúzol, mert nem hiszem, hogy van nyomatékkulcsod, ami mellesleg feszülő küllőknél már nem is ér túl sokat :) Ha még nagyon lazák, akkor húzz mondjuk 5 kört, a szembe módszerrel, mert akkor még figyelni kell, hogy ne húzd el az agyat semerre (Nemtom mennyire vagy tapasztalati fizikus, de itt az van, hogy ha körben mész, és nem szemben, akkor az első húzásoknál ugye elhúzod az agyat abba az irányba, ahol kezded viszont ahogy haladsz körbe, feszülnek be a küllők, és nő a kereszteződésekben a súrlódás, ami már annyira nem hagyja az agyat mocorogni, és az első elmozdulása állapotában marad, tehát mire átérsz vele szembe, vagy esetleg körbe, hiába húztál minden küllőn ugyanannyit, a nyomaték akkor is minden anyán más lesz. Magyarázhatod káoszmatematikával is, ha az neked jobban tetszik :DD Aztán használat közben kis pattogások kíséretében az agy vagy megpróbálja minden küllőre ugyanazt a húzófeszültséget szétosztani, vagy nem, van, aki a centírozás után akárhány km-rel utánahúz, miután az agy úgy-ahogy szétosztotta a szigma(húzó)-t, de sztem egyszer jól meg kell csinálni, és nincs vele baj. Én így csináltam 1,5 éve a DHs járgány kerekeit, és azóta nem kellett hozzányúlnom, pedig az aztán kap :D) Ezért kell ez a szembehaladás, amíg laza. Ha már feszül, akkor az agy már nem fog mászkálni középről, és ráadásul az emkített súrlódás azt is lehetővé teszi, hogy az egyes meghúzásokkal elsősorban az adott küllő feszültségét állítsd, és ne mindegyikét. (Természetesen mindegyiké változik, de kisebb mértékben befolyásolja ez az agy centrumban levését :D, mint lazán).
A lényeg, hogy egyenlően húzd meg őket. Én azt mondanám, hogy már mikor feszes, akkor is a szemköztieket, csak ilyenkor jeöld h melyik küllőt húztad már meg, pl letörölhető filccel, mert a végén már azt se fogod tudni, mi van :D A káoszmatek miatt természetesen ezután is lehet 8as, de azt már korrigálhatod a hagyományos egyet ereszt - egyet feszít módszerrel. A lényeg, hogy előtte a küllők már kellően feszesek legyenek. Nézz meg egy ép kereket, mennyire tudod a küllőket összenyomni. Kb annyira legyen ez is, mindegyik.
2 dolgot figyelj még. az egyik, hogy a küllőanya belsejében nem kezdenek-e megsemmisülni a menetek. Mert ha pl a fele mélységig kikopott, akkor a másik, ép fele 2szeres terhelést kap, és így hamarabb törik, vagy berágódik. És ahogy gyanítom, neked forgácsolt alu anyáid vannak (nem személyeskedésből mondom:), és az egy mángorolt acél menettel szemben lótúró se. A másik, hogy ettől a manővertől (kamion+ utána feszülések) ha megrepedt a felnid, akkor nehogy megint befűzd, mert ki tudja, melyik kátyú miatt fog eltörni, és akkor a küllők összerántják a felnit, és kész a perec.
Ja! Sose centírozz ekkora nyomás alatt. Lehetőleg a gumit is vedd le, mert hiába virsli, ha pörgeted, a gumiabroncs gyártása, v kopása közbeni 8asokat látod, és megtéveszt. Ha ekkora nyomáson van, simán nyomkodja a felnit, pláne laza küllőknél. Ha meg nincs felfújva, az téveszt meg.
Remélem, tudtam segíteni :)
Többet vakeroltam, mint Ellenőrizetlen :D

8
zsoltee képe

Tyű, ez kiadós magyarázat

Tyű, ez kiadós magyarázat volt, köszi! :) És hiába vakeráltál többet, mint Ellenőrizetlen, neked legalább minden mondatodnak van információtartalma :)
Na akkor úgy látom, hogy több hibát is elkovettem:
az első: decathlon bicaj :D hát szóval az anyák tényleg valami silány aluból vannak, mert nagyon könnyen kenődnek. Hol kapok acél anyákat? Preferált XXII, de még XI. ker se rossz.
Közben átnéztem mégegyszer, és 3 törött anya is van, így esélytelen most bármit is csinálni...
Utána megpróbálom értelmezni a káoszelméletedet :) Próbálom a fizikát is figyelembevenni, de pl. arra se jöttem rá, hogy az első fékem hogy görbült el. Legalábbis nagyon remélem, hogy nem a villám kapott ekkora ütést, elég lassan csapódtam be. Ja és a bal oldali fékpofa az a külső gumival érintkezett (fogyott is belőle rendesen), szóval még az ütközés előtt történt vele valami. Egyébként az elsőben szinte nincs is nyolcas, a hátsó kerék kócolódott össze.

Zsoltee

9
zsoltee képe

A küllőanya az minden

A küllőanya az minden bringás boltnak szériatartozéka? Vagy úgy kell vadásznom, hogy normálisat kapjak? Olvastam, hogy létezik réz is, azt érdemes, vagy mindenképp acélt?
Ja és a méret... ugyanekkorát vegyek, vagy ezzel lehet variálni? A küllőkulcson a 15-ös szám passzol az enyémre. Mert ha mehet rá nagyobb, akkor gondolom az megbízhatóbb lenne.

Zsoltee

10
Peta képe

Réz, höhh, ki találta ezt

Réz, höhh, ki találta ezt ki?? :D Acél. És DT, az a legjobb. Svejci :D És nem a kulcs az érdekes, hanem a menetátmérő. Mert ha neked 1,5ös a küllőd, azt nem fogja meg a 2 mm-es DT, meg semmi más se. Szal vigyél küllőt a boltba. Amiről meg nem sikerül leoperálni az anyát, azt vágd el fogóval, fűrésszel, flexxel, vagy valahogy :)

11
zsoltee képe

Most muszáj lesz nekem a

Most muszáj lesz nekem a küllőket is szétbarmolni? Pedig azt jó lenne megúszni... Szét ne essen már ez a szerencsétlen kerék, az újrafűzés kemény dió(nak tűnik)
Ha viszek régi anyát, akkor a boltban bele lehet próbálni küllőt, hogy ez milyen, nem?

Zsoltee

12
Peta képe

Persze, megnézik, mi megy

Persze, megnézik, mi megy bele, és akkor akkorákat vegyél. Nem kell szétbarmolni, csak ha az Istennek se jön le az anya.

13
Hotyhogy képe

Majd adok én neked

Majd adok én neked információtartalmat! :D

________________

Sajnálom a bolondot.

14
zsoltee képe

:))) Zsoltee

:)))

Zsoltee

15
bonnie képe

phd-t nem akarsz ebbol irni?

phd-t nem akarsz ebbol irni? ;) bonnie

16
zsoltee képe

És még őt vágták meg

És még őt vágták meg vizsgán... :) centrírozás tétel nem volt? az 5* lett volna ;)

Zsoltee

17
Peta képe

Abból ma kaptam egy 3mast,

Abból ma kaptam egy 3mast, bár én zérósra taksáltam volna a hebegésemet a forgácsolási módokról, ha nem ennél a vizsgáztatónál vagyok, meg is kapom, ami jár, bár az elmúlt héten szinte csak ezt tanultam, szal annyira nem tartom magam hülyének, de kérdezni mindig lehet olyat, amit nem tudok.
Gépelemekből viszot meghúztak. Az áll ehez közel, és a műszaki rajz részében én vagyok az egyik legjobb a hallgatók közt, de egyszerűen a számpéldák meghaladják a képességeimet. (Pl hogy milyen nyomatékkal húzzak meg egy anyát, lol :D). Na jó, nem, de a 2órányi vizsgaidő sztem még a tanárnak se elég, h megcsinálja ezt. Na mindegy.
Ha nem sikerül valami, hétvégén gyere férfiak tanítanak mindenkit bicajt szerelni-re :D A milli mellett tuti van acél anya a buszgarázsban (ridebike :)

18
zsoltee képe

gyalog messze lenne a milli

gyalog messze lenne a milli :) a közelben kéne acél anyát találni... remélem holnap sikerül szerválni

Zsoltee

19
zsoltee képe

Új taktika: legyen laza

Új taktika: legyen laza minden, és majd meghúzom őket. Most laza mind kettő kivételével, amit nem tudok állítani. Mégis nagyobb a nyolcas mint korábban. Ha mind laza, akkor nem kéne normálisan állnia? Az a bizonyos két darab az egy oldalon van egymás mellett, és ott pont a másik oldalra üt... elég idegörlő játék

Zsoltee

20
Szász Andrej képe

Fűzd ki az egész kereket

Fűzd ki az egész kereket ;) és tedd le a felnit a földre. Minden oldala le kell, hogy érjen, akkor van egy síkban, ellenkező esetben lesz pár túlterhelődő és pár laza küllő (a túl lazák törni szoktak!) Bárhol tehénkedsz rá, nem emelkedhet fel másutt. A magam részéről az ajtóküszöbbel alátámasztottam a felnit (szegényke, felfújatlan kerékkel kátyúba ment!), és lépkedtem rajta lábbal.

De profi bicikliboltostól láttam, hogy ki sem fűzi a kereket (gagyibájk!), csak meglazítja a küllőket, a megfelelő ponton egy fának támasztja, két ponton nekifeszül... én ugyanezt csináltam, csak precízebben. És persze tovább tartott, de tökéletes lett az eredmény: visszafűztem az eredeti felnit, a vásárolt új meg itt figyel valahol :)

Ha ez megvan, kövesd a többiek tanácsait ;)

21
zsoltee képe

Hát nagyon nincs kedvem

Hát nagyon nincs kedvem most még a fűzést is megtanulni, de ha nagyon nem jön össze a dolog, és tényleg torzult a felni, akkor jól megtaposom :)

Zsoltee

22
bonnie képe

szvsz (elnezve prof.dr.Peta

szvsz (elnezve prof.dr.Peta multkori akademiai szekfoglalojat a Millin) a fuzes egyszerubb, mint a centrir. bonnie

23
zsoltee képe

Na de ahhoz érteni is kell,

Na de ahhoz érteni is kell, ezt meg csak érzéssel csavargatni :) nem mintha az könnyű lenne :S
Lehet, hogy most elindulok gyalog, vállon biciklivel, aztán szombatra pont kiérek a Millire :D

Zsoltee

24
KAMA3 képe

A fűzés smafu.. ha van egy

A fűzés smafu.. ha van egy minta kereked, és megfigyeled pár percig, hogy melyik küllő honnan indul, hova megy, hány küllőt keresztez, azokat elölről, vagy hátulról keresztezi, akkor simán utánfűzöd nulláról is. A centrírozás tényleg gyakorlás kérdése, rá kell érezni.. két üveg sör elfogyasztása előtt semmiképpen neállj neki a műveletnek.

Létezik krómozott sárgaréz nipli.

Egyébként itt érvényesül a "használt niplivel nem fűzünk új kereket" elv. Bár azt látod, hogy a külseje mennyire van elnyalva azt nem tudhatod, mennyire van legyászolva a nipliben a menet.a koszos, rozsdás niplikkel azért sem egyszerű fűzni, mert nem tudod megállapítani, hogy a menet szorulása miatt kell nagy nyomatékkal tekerni, vagy azért, mert már elég feszes a küllő.

Egyébként elég, ha csak a kereket hozod ki a Millire, aztán megszrelik ottan a srácok.. én sajna nem tudok menni holnap.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

25
zsoltee képe

A halott küllőanyákat

A halott küllőanyákat sikerült mind kiműtenem, faragtam magamnak spéci csavarhúzót egy teszkós csavarnyúzóból :)
Viszont most minden küllő tök laza, és a kereket megpörgetve még mindig ott figyel a nyolc, bár kisebb. Ilyenkor ki kell kalapálni a felnit, vagy helyreáll magától is, ha újra rögzítem a nipliket? Ja egyébként 4 db-ot muszáj lenne vennem, de akkor már vennék az összesre újat.
Jó lenne, ha menne a dolog távsegítséggel, mert lesz itten ma sokféle tekerős program, meg egy kerékkel a Millin se tudnék körözni :D

Zsoltee

26
Peta képe

A mai programjaidhoz ne

A mai programjaidhoz ne használd azt a kereket, ha laza küllők mellett is van benne 8as. Tényleg szét kéne szedni, és kihajlítani belőle, ahogy Andrej mondta. Az első kerék alapján meg vissza tudod fűzni. :) De tényleg eljöhetnél a millire holnap, mondjuk egy 3mas-7es busz kombóval :)
És vegyél sok niplit :D

Bonnie: nem vagyok én prof, az a gruppetto :DD

27
zsoltee képe

Már szét van kapva,

Már szét van kapva, taposom mint az állat és meg se moccan :( bezzeg az a kibaszott kátyú beleverte az S alakot... ajtóküszöb, szerszámot rakni alá, lépkedni, ugrálni, hajlítani mindent próbáltam, de nem igazán akar visszaállni egyenesbe. A Camponaban a szervizesek azt mondták, hogy kuka... :( mondták, hogy lehet hajlítgatni, de nem érdemes, mert soha se lesz tökéletes. Szerintetek? Nekem elég ha gurul és nem esik szét alattam, ugyis csak elöl fékezek. Aztán majd ha sok pénzem lesz, veszek másik kereket. A millit majd még meglátom, 4 buszjegy nem óccsó. Lehet, hogy pethodavid-dal kitalálunk vmi kerékcserés megoldást, és eljutok oda. És kit pereljek be a kátyú miatt? :D

Zsoltee

28
Szász Andrej képe

Amit megjavítottam az

Amit megjavítottam az szimplafalú volt. Minden bicajom ősi, és nem szoktak tönkremenni, így nincs is még duplafalúm :) ebbből kifolyólag duplafalú tapasztalatom sem

29
zsoltee képe

Szerintem jobb is hogy nem

Szerintem jobb is hogy nem próbáltad. Duplafalúból vagy jót vagy semmit... a tapasztalatok alapján a rosszal csak a szívás van, mert nem lehet javítani, inkább törik, és még utána is ragaszkodik a szar alakhoz, nem áll be egyenesre.

Zsoltee

30
zsoltee képe

Jövök a Millire! Már csak

Jövök a Millire! Már csak segítő kezek kellenek! :) Nemsokára elmegyek nipliért, azt elfelejtettem kérdezni a boltban, úgy elkeseredtem, hogy temetik a másfél hónapos kerekem...
Készüljetek fel, tényleg csúnyán áll! :S
Akinek van felesleges 622-es felnije, az kihozhatná, és bizniszelünk, ha úgy adódik... újra most tuti nincs pénzem.

Zsoltee

31
norbijúzer képe

én a múltkor otthagytam a

én a múltkor otthagytam a pajtában az egész kereket (hátsó) de azzal sztem nem járnál jobban :/ az se volt már olyan húdejó állapot.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

32
zsoltee képe

A te kerekednek mi is lett a

A te kerekednek mi is lett a sorsa? Újat vettél?

Zsoltee

33
norbijúzer képe

újat, jaja. -- -- -- "az

újat, jaja.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

34
zsoltee képe

milyent és hogyé'

milyent és hogyé' vettél?

Zsoltee

35
KAMA3 képe

Az egy dolog, hogy van

Az egy dolog, hogy van felesleges, de a küllők koránt sem biztos, hogy jók lesznek bele. ha magas profilú un. aero felnid van, ahhoz rövidebb küllők kellenek, mint a hagyományos outi felnikhez. Szopni fogtok vele, mint a múltkor Petáék a Millin Tibi kerekével.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

36
Chimaira képe

Zsoltee: Szerintem teljesen

Zsoltee:
Szerintem teljesen mindegy, hogy laza küllőkkel milyen a felni formája, csak sérülés ne legyen rajta.
Minden bringaboltban adnak niplit, legföljebb csak küllővel együtt. 50 Ft egy DT küllő niplivel, de nekem van Sapim és Mach1 is, ugyanolyan jók. A Mach1 egy fokkal gyengébb minőség. Szerintem ne vegyél az összesre újat.
Szerintem nem fogod tudni úgy meghúzni a küllőket, hogy ne legyen benne nyolcas, mindenképpen centríroznod kell majd, az meg állvány nélkül nem fog sikerülni milliméternél kisebb pontossággal, ami mondjuk nem katasztrófa. Én vagy fél évet déháztam fél centis nyolcassal.
Peta leírását kiegészíteném annyival, hogy a hátsó kereket nem középre kell fűzni, mert nem szimmetrikus. A fogaskoszorú felőli oldalon rövidebb küllők kellenek, vagy ha ugyanakkorák vannak, akkor többet kell rajtuk húzni.
Elég sokat kibír egyébként egy kerék, öcsém 100 kilós gyerek és több napot ment terepen egy törött küllővel. (az gyárilag fűzött kerék volt, nem az én művem) Az utcai bringámon 4mm-rel rövidebbek a küllők a kelleténél, 4000 km-t mentem vele egy év alatt, de még centrírozni sem nagyon kellett.

37
zsoltee képe

Voltam egy szervizben, ott

Voltam egy szervizben, ott is azt mondták, hogy nem lesz ez így jó, hogy görbe a felni, túl nagy feszültség lesz a küllőkben, a lazák meg törhetnek, nem egészséges...
Első körben jól ment a centrírozás a vázban is, fékpofához igazítva, de akkor azt hittem, hogy nem komoly a probléma, beállt egyenesbe (de közben a felni feszített mindenfelé) és egy kis koccanásnál úgy keresztbeállt a kerék (hátsó!), hogy nem is forgott a vázban, a féket kiengedve se... egyébként nem DH gép, hanem outi :) vannak hasonlóságok, de azért ez mégiscsak gyengébb szerkezet :/
Azért kössz a segítséget!

Zsoltee

38
Peta képe

A rövidebb küllőket

A rövidebb küllőket elfelejtettem, ez igaz. :) De azt már a kerékfűzős topikban kitárgyaltuk :P
Zsoltee, ha a szervizek ilyen egyöntetűen nem ajánlják, akkor tényleg ne erőltesd, ha még vissza se bírod taposni. Hány kiló vagy? :D A kátyúért meg magadat pereld, kell neked stréherbe menni, hogy ne lásd az utat :D Nem mintha én nem mennék úgy, de nekem nincs 2 telónál kevesebb egyik járgányon se :D

39
zsoltee képe

De semmerre se mozdul az a

De semmerre se mozdul az a nyamvadt felni, masszív darab mégis elgörbült :S
A stéher meg jó dolog, a monti bírta is, de az meg lassú volt, és az áttételek is olyan szarok voltak, hogy 55-nél már szétpörgettem az agyamat :D
Azért hozzam el egy taposásra holnap?

Zsoltee

40
Chimaira képe

Igaz, hogy az országúti

Igaz, hogy az országúti gyengébb szerkezet, de nem is nagyon ugrál vele senki, nem szoktak vele köveken pattogni, letörésekben lezuhanni, lépcsőn lemenni, és viszonylag ritkábban mennek vele fának az emberek. :)
Van egy CC és egy utcai gépem is, az utcai régi szimplafalú felnivel van felszerelve, a kelleténél rövidebb (igaz DT) küllőkkel, ráadásul egyszer odavertem valamihez és egy nagy dudor keletkezett rajta, ami aztán idővel lekopott. Mostanában két túrára is elmentem vele, volt hogy 150km-t mentem egy nap 10kg-os csomaggal a csomagtartón, 1.3-as külsővel, de még mindig egyben van. Már 4500 km-en keresztül szolgált ebben a bringában, korábban meg ki tudja mennyit, és ez a létező legegyszerűbb felni, a tescobringákat is ehhez hasonlóval szerelik.
Nem tudom, mennyibe került az a felni, ha olcsó volt (2000-3000 Ft), akkor nem érdemes próbálkozni, de én nem dobnék ki emiatt egy drága felnit. A szervízben biztos örülnének egy kerékfűzésnek, mert egyszerű és tiszta munka, mégis 1500-2000 Ft-ot elkérnek érte, mert ránézésre nehéznek tűnik.
Ha meghúzol egy küllőt, és a vele szemköztit is megúzod, akkor feszes lesz mindkettő, mégsem változik a kerék formája. Így nem lesz laza és feszes küllőd, csak feszes és még feszesebb. Mászrészt a küllő nem egyedül viszi a terhet, hanem 35 (31) társával, így a nyolcas kiegyenesítése sem egy, hanem legalább 6 küllő közös feladata. Eloszlik az a feszültség, a jó küllő nem fog eltörni.

41
zsoltee képe

Hát remélem igazad van,

Hát remélem igazad van, és sikerül megjavítani a kereket, holnap a Millin szerelünk. A túl feszes küllőnél a küllőanya a gáz, ami elpattanhat (3 el is tört már nálam, ok, veszek jobbat... hopplá kéne rohanni boltba :))
A felni fogalmam sincs milyen kategória, a szervizes szerinte nem rossz fajta. Rigida flyer duplafalú, decathlon bringán volt alapból, így nem tudom külön az árát.

Zsoltee

42
zsoltee képe

Na átmentem nipliért,

Na átmentem nipliért, rendesek voltak, a kezembenyomtak egy csomaggal ingyen, bár ez is alu sztem...
Szóval egyrészt nem nagyon lehet túlhúzni, mert az anya törik vagy elkenődik, másrészt azt mondta a szervizes srác, hogy szar a felnim, mert nem szegecselt, így ha megpróbálnám túlhúzni, akkor kitépi a felnit, küllő átdöfi a gumit, durrdefekt, és ott halok meg :D Tényleg ennyire drámai a helyzet? A múltkori kamionos puszi után már nem nagyon merek 30 felett menni :S
Szóval nagyon ki kéne kalapálni azt a felnit, ha még használni akarom, mert küllőkkel helyrerakni elég gázosnak tűnik... ki mit mond erről?

Zsoltee

43
magwas képe

Én megragadtam volna az

Én megragadtam volna az alkalmat, hogy a dekás csoda helyett fűzessek normális kereket dupla felnivel DT küllőkkek.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

44
zsoltee képe

És ehhez kinek a

És ehhez kinek a pénztárcáját ragadjam meg? :D Ez most nagyon nem fér bele. Most az a célom, hogy guruljon még, ősszel meg összerak(at)om a legfrankóbb kereket :) nyáron ugyis csak Pécsen leszek, addig montizgatok, aztán jó lesz majd ősszel újra suhanni :)
Na meg az első fékem is kékhalál, ahelyett is be kéne szereznem legalább egy 105-ös féket, ha meg is akarok állni néha. Szar érzés volt tegnapelőtt, hogy fékezek de mégis belecsúszok... :S

Zsoltee

45
KAMA3 képe

Altrix féket vettem,

Altrix féket vettem, kettőessze öccá a kisebb boltokban. frankó kétforgáspontos, fog mint a veszedelem. Ha behúzom teljesen, akkor megemeli a hátsót is. (ez a művelet egyébként nem tesz jót az outi villának)

tudom, fixire minek a fék, dehát fakenger, meg wannabee is vagyok :)) meghát a bringám is divatfixi.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

46
zsoltee képe

Kössz a tippet, majd még

Kössz a tippet, majd még meggondolom. De úgy vagyok vele, hogy ha már cserélek valamit, akkor azt igazán jóra. A kékhalál is kétforgáspontos, csak épp majd szétesik szegény, most valszeg el is görbült és a fékpofa se valami húdejól fog. De ha meg leszek szorulva amikor időszerű a fékcsere, akkor lehet,h ilyent veszek.
Fixire meg azér' a fék, mert a fakenger nem öngyi
mint a nemwannahanemmárBeeee :D

Zsoltee

47
Chimaira képe

A Rigida Flyer 4.500 Ft,

A Rigida Flyer 4.500 Ft, elárulom neked. (Mire nem jó a google!)
Nekem van egy 1.400 Ft-os küllőkulcsom, azzal garantáltan nem kenődik el a nipli. Nekem az összes niplim alu, nincs azzal semmi baj.
Ezek a történetek jók, így próbálják rábeszélni a drágábbra a vásárlót!? Kétlem, hogy a küllő tudna durrdefektet okozni, mert a duplafalú felniknél elég távol van a két dolog, és gondolom van tömlővédő szalagod, mert anélkül én nem fújnék 8 bar-ra kereket.
Nekem nem tűnik gázosnak küllőkkel helyrerakni, úgyhogy ha esetleg úgy adódna, hogy kidobod, akkor inkább add nekem, úgyis kéne egy országúti felni görgőzéshez.
Szerintem az első fékbe vegyél egy Jagwire fékpofát, mert egyáltalán nem a féktesten múlik a fékerő. Én a 300.000-et érő montimba az alap Shimano V-féket raktam (2.000 Ft) cserélhető betétes Jagwire fékpofákkal (2.500 Ft) és kaptam egy tökéletesen adagolható féket, ami nagyon jól fog (1 ujjal megállok), de csak szándékosan lehet vele orraesni.

48
Peta képe

Hogyne lenne gázos

Hogyne lenne gázos küllővel helyrerakni? Ha egyáltalán elér odáig a küllő, utána aztán tuti elcseszi az alu anyát. Még ha szegecselt felnit akarnánk acél anyával visszahúzni... Ha még a taposással se megy, majd pont egy fos alu fogja behúzni? Mellesleg én nem akarok senkit a drágábbra rábeszélni, sztem nekem pl egy fillérrel nem lesz attól több pénzem, h Zsoltee jobb nipliket vesz :D A nem szegecselt felni nem gáz, nekem már 15000 km óta jó az egyik bicajon, de ha azt akarnánk visszahúzni, az 100 h valami törne.

49
zsoltee képe

A szervizes srácra értette

A szervizes srácra értette az anyagiakat. Hát vagy jó a meggyőzőképessége (akkor már politikusként tivornyázna :D) vagy őszinte volt. Adott ingyen küllőanyákat, azt mondta, hogy ha lenne fölösleges kereke, még adna is kölcsön, amíg nem veszek egy normálisat.
Engem meggyőztek az érvei, viszont azt ő nem akarta megérteni, hogy ha óvatosan megyek, akkor biztos nem lesz komolyabb bajom ezzel.
Úgyhogy a haditerv az, hogy ütjük-vágjuk a felnit míg vmi kerékformát nem vesz fel :) és visszafűzzük. Küllőkkel visszahúzni tényleg reménytelennek tűnik, 3 anyát törtem és kettőt elkentem. Most ugyanilyen alu anyákat kaptam, de van jó sok, szal lehet próbálkozni :D Gyártottam spéci csavarhúzót is, hogy felülről kicsavarjuk a törött anyát.
Szállításügyileg még egy olyan kérdésem lenne, hogy a fogsor felöli oldalon lévő küllőket ki tudom akasztani valahogy a fogsor leszedése nélkül?
Egyébként taposni sztem valahogy határozottan kell, mert alattomos felni ez... Kis zúzásokra meg se nyikkant, szép egyenesen állt, még amikor HHH-ról lefelé 60-nal elkaptam egy kátyút akkor se történt semmi, viszont a legutóbbi kátyúnál csúnyán elgörbült, kicentríroztam, de a küllőfeszességre nem ügyeltem, majd a koccanásnál úgy elferdült, hogy az vmi szörnyű :D

Zsoltee

50
Chimaira képe

Ha belegondolsz,

Ha belegondolsz, centrírozásnál is fos aluval formálod a felnit, és akármekkora nyolcast bele lehet centrírozni egy kerékbe, ha nagyon ügyes vagy. Egyébként nem egy fos aluról van szó, hanem 4 fos aluról, mert ugye nem egyetlen küllővel centrírozunk. A küllő kénytelen elérni odáig, mert ez egy szétszedett befűzött kerék, következésképpen egyszer már elért odáig.
Nem láttam a felnit, nem tudom mekkora nyolcas van benne kifűzött állapotban, de szerintem menthető. Ha szerintetek nem, adjátok ide, legalább lesz egy jó országúti kerekem. :D

51
zsoltee képe

Ajándék felninek ne nézd

Ajándék felninek ne nézd a nyolcasát! :P Egyébként én nem adtam fel, holnap megyünk a Millire és kitapossuk belőle mind a nyolcat :D Az a lényeg, hogy ne görbüljön nagyon alapból a felni, mert tényleg nem bírják a küllőanyák (5 tönkrement már!) és talán a küllők se... kitapossuk, befűzzük, aztán fog ez még gurulni :) de előbb-utóbb lecserélem egy komolyabb kerékre, akkor majd bizniszelhetünk ;) bár ez inkább ősszel várható, ha most jól össze lesz rakva.

Zsoltee

52
Peta képe

Okés, tegyük fel, hogy a

Okés, tegyük fel, hogy a kifűzés után a felniben már nincs annyi maradó fesz, hogy küllő néklül még jobban elhajoljon, de utána visszadugod, és a már amúgy is használt nipli alsó pár menetének kéne rákapnia, majd egy 1/4 menethossznak kifejtenie nagyobb erőt, mint aminek a 4szerese fejt ki erőt normál esetben. És ha 4 küllővel centírozol, akkor abban az oldali 4 küllőben lesz húzás, az agy másik oldaláról indulókban meg nem. Másrészt ez a módszer akkora tojást tud csinálni, mint állat, mert ugyibár a küllők erőkomponenseinek sokkal nagyobb rászét teszi ki a keréksík-irányú, mint az arra merőleges.

Zsoltee: a racsnioldalihoz le kell szedni a racsnit, szal hozd az ebájkos cuccodat :)

Hányra menjünk, banyek? 10re?

53
zsoltee képe

Nincs racsnileszedőm, de

Nincs racsnileszedőm, de reject hoz. Hogy addig hogy fogom szállítani azt nem tudom, izgi lesz :)
3-tól lehet menni! Beszélek pethodaviddal, hogy mikor tud értem jönni pótkerékkel...

Zsoltee

54
zsoltee képe

A féknél igazad van a

A féknél igazad van a pofával kapcsolatban, sokat számít. Viszont nekem a féktest is nagyon gáz, kéktermék, és már újkorában ferdén állt, a szervizesek se tudtak vele mit kezdeni. Szóval amíg az első féken az életem is múlhat, addig azon nem akarok spórolni. Amint lesz rá pénzem veszek egy komolyabbat.
A küllőkulcsom icetoolz nem gagyi, 690 ft volt, viszont PONTOSAN ugyanez van más névvel teszkóban is 400-ért :D
na a lényeg hogy nem azzal van a gond, a küllőanya van gyenge anyagból, tapasztaltam... lehet hogy nem mind alu ami fénylik, ebből is lehet szarabb meg jobb minőség.

Zsoltee

55
Chimaira képe

Ha újat veszel, akkor sem

Ha újat veszel, akkor sem érdemes drágát, KAMA3 mondta azt az altrixot, az is elég, ha veszel bele jagwire fékpofát.
690 az kb. a fele az 1400-nak (ráadásul most utánanéztem, és 1850 volt..), és ha olyan, amilyenre gondolok, akkor a niplivel érintkező felülete is feleakkora. A tecsóban azt a kör alakú verziót szokták osztogatni, hát azzal lehet barmolni.
Ha végiggondolod, az alkatrészek 80%-a okozhatja a vesztedet, vegyük például a kormányt, ami ha letörik, felnyársal a stucni és a kerék bedarálja az arcodat. Ha a villa törik el, akkor felnyalod az aszfaltot, ha a pedál törik le úgyszintén, csak akkor még a heréiddel rá is cuppansz a vázra. Ha elszakad a lánc vagy elereszt a racsni, abból is igen nagy fikázás kerekedhet, és ha mondjuk pont a villamos elé esel, akkor mindegy, hogy mekkorát. Valamiért az emberek a féktől félnek a leginkább, egyik barátom pl. azért nem akart olajos tárcsaféket, mert félt, hogy elereszt az olaj a lejtőn, és akkor vége van. Végül csak rábeszéltem. Biztos azért félnek az emberek a féktől, vagy épp annak hiányától, mert mindenkinek volt már rossz féke, és ismerik a következményeit. Én már fikáztam nagyot leesett lánc miatt, sőt egyszer a túl jó fékem miatt tört el a csuklóm.
A világbajnok DH-s, Cedric Gracia szavaival élve: "A féket a buziknak találták ki."

56
zsoltee képe

A világbajnok DH-s, Cedric

A világbajnok DH-s, Cedric Gracia szavaival élve: "A féket a buziknak találták ki."

Nem ismerem a srácot, de ez a mondat alapján egy nagypofájú buzi :P

Az igaz, hogy sok dolog veszélyes lehet, ezt a küllőátbökiagumit témát már nem is nagyon hiszem, mert duplafalú, felnivédőszalag stb.
Akkor szerinted az Icetoolz fos szerszámokat gyárt? Én eddig nem úgy tudtam... de tényleg gyanús, hogy a teszkóban ugyanazt árulták 400-ért. Egyébként az elkenéseket rögtön az elején csináltam, amikor azt hittem, hogy a 14-es a jó méret közben 15 :D viszont utána rájöttem, hogy hülye voltam, és a jó mérettel már nem kentem el egyet se, viszont törtem 3-at is. Ez nem a szerszám hibája, hanem a szar niplié.

Zsoltee

57
Szász Andrej képe

Nekem van egy 1.400 Ft-os

Nekem van egy 1.400 Ft-os küllőkulcsom, azzal garantáltan nem kenődik el a nipli.

Rengeteg küllőkulcsom volt, de eddig mind kitágult. Ami pedig kitágul, az keni a küllőanyát. Eddig mindösszesen egy olyan küllőkulcsot láttam, amelyik nem tágult: a HBB-ben*, de azt mondta a tulaj, hogy azt 2000-ben vette nagykeráron 4000 Ft-ért, azóta használják a szervizben. És azóta sem látott a nagykerben, az is vmi kifutó darab volt.

*HBB
Helyi biciklibolt, az angol LBS (local bike store) mintájára :)
58
Peta képe

Na akkor 3kor a lelátón.

Na akkor 3kor a lelátón. Remélem a többiek, akik akartak jönni, szintén tudomást szereztek róla :) Én spec már majdnem elindultam, de mostmár el is megyek egy kört tekerni :)
Szerszámokat majd én is viszek. Zsoltee, úgy fogsz megismerni, hogy nekem lesz a te szempontodból a legidegesítőbb bicajom zászlóval. :DD

59
zsoltee képe

hehe, oké :D Zsoltee

hehe, oké :D

Zsoltee

60
Szász Andrej képe

Beszámolót! Lécci.

Beszámolót! Lécci.

61
zsoltee képe

Tragédia! Ez egy szörnyű

Tragédia! Ez egy szörnyű felni, pfujj... szépen elkezdtük 3-an kiegyengetni, lapult is rendesen, majd az utolsó hajlítgatás során megadta magát és eltört az összeillesztésnél. Viszont ekkor már tök egyenes volt. Jött egy alternatív felni is a pályára, de kiderült, hogy az 36-os nekem meg 32-es kell :S szóval maradt a törött felni befűzése. Peta mester ügyesen tette a dolgát, mi meg ellestük a trükköket. Amikor már minden küllő úgy ahogy feszes volt, akkor fejreállítottuk a szamaramat, és beleraktuk a kereket. Ekkor jött a ledöbbenés: kegyetlen nagy nyolcas van benne!! Pedig szétszedve egyenes volt a felni, és összerakásnál egyik küllő se lett megfeszítve, a fűzés során minden a helyére került. Szóval most a mester is tapasztalhatta azt a szar érzést, ami engem ért pár napja az út szélén: ezt akárhogy centrírozom keresztbeáll a kerék :S Mindannyian ledöbbentünk, és jobb híján megállapítottuk, hogy ez paranormális tevékenység lehet csak...
Most hétfőn kéne nekem nagyon egy bicaj, azért lett volna fontos, hogy ez még guruljon, de nem forog a kerék, beleakad a vázba! Szóval hétfőn az egész napom meg a maradék pár jegyem rámegy a buszozgatásra, az outi meg félholtan fog heverni a pincében. Szeptemberben újra jövök Bp-re, akkor veszek egy igazi, nem kék-termék kereket, ezt meg visszaviszem a sportóriásnak és reklamálok. Ez kizárt dolog, hogy nem anyaghiba! Részben én is felelős vagyok, mert mé megy a hülye kátyúba? De ha jól tudom, a fogyasztóvédelem nem ismer közös felelősséget, úgyhogy úgy kéne kihozni a történetet, hogy anyaghiba... ezen ráérünk ötletelni őszig :)

Zsoltee

62
zsoltee képe

Ja mellesleg, hogy fokozzuk

Ja mellesleg, hogy fokozzuk a gyönyört, hazafelé az első kerekem is elkezdett nyikorogva kattogni... remélem eltörik az a felni is basszameg a kékáruház :/
Szerintetek ennek a keréknek mije fáj? Ha nincs terhelés alatt és megpörgetem akkor nyolc nélkül pörög, nem akad nem nyöszörög, ha felpattanok rá, akkor körönként egyszer nyikorogva kattan egyet. Akkor is ha nullakezezve felegyenesedve tekerek, pedig akkor nem túl nagy súly van rajta.

Zsoltee

63
balage84 képe

Ha minden egyes fordulatnál

Ha minden egyes fordulatnál kattan, akkor elöl is kilazult egy küllő vagy az első felni is kezdi megadni magát.
Ha nem szabályos időközönként kattog akkor az első agy a hibás.

64
norbijúzer képe

ahogy terhelés éri,

ahogy terhelés éri, szerintem a küllőknél lesz vmi olyan elmozdulás, amitől nyikorognak, pattognak egymáson a kereszteknél.
nem laza egyik küllő sem?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

65
zsoltee képe

bingó! volt egymáshoz

bingó! volt egymáshoz közel két rohadt laza küllő. hú de utálom már a kerekeket :D

Zsoltee

66
Peta képe

Ja és nem vagyok mester,

Ja és nem vagyok mester, csak segítenék, ha tudnék, de nem akar összejönni :@ A végén szétszedem az itthoni kerekeimet, és összerakom újra, hogy legyen némi sikerélményem :D

Györgyi, Csubi, többiek, hol voltatok? :)

67
zsoltee képe

:D azért én örülök,

:D azért én örülök, hogy segítettél! Köszi mégegyszer! ;)

Zsoltee

68
Peta képe

Szívesen, legközelebb

Szívesen, legközelebb remélem jobban sikerül :) Bár remélem neked nem lesz legközelebb, mert nem kapsz el több kamiont :)

69
Peta képe

A történethez annyit, hogy

A történethez annyit, hogy amíg szét volt szedve, iszonyat módon látszott a törés az összeillesztésnél, aztán miután befűztük, az szépen összeillesztődött, viszont egy helyen olyan hihetetlen agresszívan kezdődött el a nyolcas, hogy kb 2 küllőfurat alatt kiment másfél centit. A hagyományos centírozós módszerrel nem lehetett vele mit csinálni, csak pislogtunk. A kitéréssel szembeni küllöket a végletekig húztuk, a kitérésoldaliak kb feszítésmentesek voltak, és meg se mozdult, ugyanúgy hozzáért még a vázhoz is, nemhogy a fékhez. Ilyet még életemben nem pipáltam. Egyszerűen nem lehetett tovább feszíteni az ellenoldali anyákat, mert vagy elkenődnek, vagy kitépik a felni furatának a környezetét, és akkor aztán lehet reklamálni... Szerintem lehet anyaghiba, mégpedig talán a felni falvastagságának az egyenetlensége, feszültséggyűjtő hely, vagy esetleg az alu ötvözet inhomogenitása, de ezt aztán állapítsa meg, akinek két anyja van :D Szóval így összerakva talán vissza lehet vinni, és azt mondani, hogy egy kátyútól eltört a felni, ami valszeg így is van, mert egy ennyi oldalirányú hajlítástól nem tört volna el az illesztés, ha előtte már nem lett volna benne egy halom fesz. Vagy hogy próbálják meg centírozni, úgyse fog nekik sikerülni, és adniuk kell egy másik felnit. De még ha valami csoda folytán sikerülne is nekik, akkor is el van törve az illesztés, szóval ez veszélyes ügy. Sztem újat kell adniuk. Az nem igaz, hogy egy felni 1 hónapot bírjon. Az enyém azon a bicajon, amivel ma voltam, már 8 éve megy, pedig az se egy topok topja (Alex).

70
zsoltee képe

Na ja ez a felháborító,

Na ja ez a felháborító, hogy alig több mint egy hónapot volt használva a bringa, 70ezer pénzem bánta, szóval nem is egy teszkómontiról beszélünk, és erre eltörik meg hajlik össze-vissza az a szerencsétlen felni... megyek a homárba :D

Zsoltee

71
szasza képe

Kár, hogy nem vagy harminc

Kár, hogy nem vagy harminc napon belül. Kiváncsi vagyok, hogy ilyen tételnél is szó nélkül visszaadják-e a pénzt ha mondod, h hát nekem mégse felel ez meg. Merthogy ugye van náluk egy ilyen rendszer. Bár ezt hiszem a bringád már nem felelne meg néhány kitételnek.

fából vasparipát

72
zsoltee képe

Ez az ajánlat a sértetlen,

Ez az ajánlat a sértetlen, még forgalmazható termékekre érvényes.

adtak a szarnak egy pofont...

Zsoltee

73
zsoltee képe

Na mekkora vagyok?! És

Na mekkora vagyok?! És mégis forog a Föld!! Akarom mondani a kerék :D addig baszogattam-feszegettem, mígnem arra eszméltem, hogy már nem akad el a vázban! :)) És szét se téptem a furatokat a felniben, mindössze 3 küllőanyát nyírtam ki és cseréltem, valamint még kettő pihen kipurcanva a keréken :D Voltam egy 3-4 km-es tesztkörön, tükörsima bringaúton frankón megy hússzal :) Ja a gumiba 5 bar-t nyomtam, remélem ez jó lesz ahhoz hogy ne csavarja szét a felnit de ne is üssem fel az első kavicsnál. Egy-két hétig közlekedtem már ekkora nyomással, csak jobban oda kell figyelni...
Ha lennének acél niplijeim, akkor még talán egyenes is lehetne ez a fos felni :D de most örülök hogy egyáltalán esélyem van elgurulni a pályaudvarig hétfő este.

Zsoltee

74
Peta képe

Grat! :D Hát nem

Grat! :D Hát nem óvatoskodtál :D Tovább feszítetted a küllőket, vagy ugráltál is rajta? :)

75
zsoltee képe

Tovább feszítettem :)

Tovább feszítettem :) ezért voltak az elkent niplik. Ha jobb anyagból lenne, akkor még egész használható kereket lehetne összerakni, de most egyelőre azt értem el, hogy ahol üt, ott csak 1 mm-re közelíti meg a vázat, a féket meg kioldottam amennyire csak lehet. Most kb. másfél centin belül van a hullámzása :) ja és már nem annyira S-alak, inkább csak egy szakaszon domborodik.
Muszáj volt próbálkoznom, mert eléggé kétes egyébként hogy hogy vigyem haza a bringámat. Remélem kihúzza addig :)

Zsoltee

76
Chimaira képe

Na, sok okos gyerek,

Na, sok okos gyerek, sikerült eltörni? :D
Mondtam én, hogy küllőkkel meg lehet csinálni, DT vagy Sapim küllőkkel legalábbis.

77
zsoltee képe

Már előtte is meg volt

Már előtte is meg volt repedve. Egyébként amikor be lett fűzve, akkor totál passzentosra összeállt, viszont megint kanyarba. A szar küllőkkel és niplikkel gurulóvá tettem, pillanatnyilag ez elég. Ez a felni majd mindenképp kuka, majd leírom a címet neked :P

Zsoltee

78
Szász Andrej képe

Az alut ugye szelektíven

Az alut ugye szelektíven gyűjtöd? :)

79
zsoltee képe

Na végülis a már

Na végülis a már eltemetett felnivel sikerült megtennem több mint 60 km-t, nem tört szét alattam és nem állt keresztbe mégjobban. Úgyhogy mission completed :)

Zsoltee