Cikk jelent meg a nol.hu-n, "Nálunk gyártották a párizsi bérbicikliket" címmel.
Magyarországon gyártották a jövő hétvégén megnyíló párizsi VÉLIB kerékpárkölcsönző-hálózat biciklijeit - adta hírül vasárnap a Le Journal du Dimanche című francia újság.
Vajon működőképes lesz a rendszer?












A criticalmass.hu /.
A criticalmass.hu /. effektet művel? ;)
A link nem müx, mert
A link nem müx, mert karbantartanak. De itt a cikk.
És vajon nálunk mikor lesz ilyen?!
Magyarországon gyártották a párizsi bérbicikliket
Magyarországon gyártották a jövő hétvégén megnyíló párizsi VÉLIB kerékpárkölcsönző-hálózat biciklijeit - adta hírül vasárnap a Le Journal du Dimanche című francia újság. A párizsi önkormányzat a közlekedési káosz enyhítésére és környezetvédelmi megfontolásokból jövő vasárnaptól 750 automata tároló helyen 11 ezer - félórára ingyen - bérbe vehető kerékpárt állít forgalomba a fővárosiak számára. A tervek szerint az év végére 20 ezerre növelik a bérbiciklik állományát, és megduplázzák a kölcsönző állomások számát. A hálózatot működtető egyik legnagyobb európai kommunikációs cég, a JCDecaux elnöke, Jean-Charles Decaux a lapnak elmondta: mind a 11 ezer kerékpár időben megérkezett a magyarországi összeszerelő üzemből. Az elmúlt hónapban naponta négy kamionnal érkeztek a Párizs közeli logisztikai központokba a francia Lapierre márka által tervezett járgányok, ahol mindegyiket külön ellenőrizték és előkészítették a forgalomba állításhoz. A biciklik elhelyezése csak az utolsó pillanatban, jövő szombat éjféltől kezdve 34 óra alatt fog megtörténni. Az utolsó kerékpárok két órával az avatás előtt kerülnek majd a helyükre. A tárolóhelyek átadását hétfő estig fejezik be. "Az év elején a legtöbben azt mondták, hogy nem fog időre összejönni. De megcsináltuk" - állította büszkén a cég tulajdonosa. Egyetlen probléma akadt csak: elegendő kamiont találni Magyarország és Franciaország között a rohamtempóban történt szállításhoz. A bicikliket a cég eredetileg 18 kilogrammosra tervezte, de mivel évente várhatóan 10 ezer kilométert fognak vele kerekezni a párizsiak egy átlagos használatú kerékpár évi 250 kilométeréhez képest, a nagyobb strapabíráshoz végül 22 kilogrammosak lettek. A bicikliket 29 euróért éves bérlettel lehet majd igénybe venni, amelyre eddig 7800 előfizetés érkezett. A cég az év végéig 200 ezer, hosszú távon pedig félmillió felhasználóra számít. A turisták érdeklődését a napi- és hetijegyek kelthetik fel (egy, illetve öt euróért), bár az önkormányzat nem a turistákra összpontosít. A cél: a helyi lakosoknak alternatívát biztosítani a városi forgalmat állandóan megbénító autózás és a túlterhelt tömegközlekedési hálózat helyett. A kölcsönző állomásokon hitelkártyával lehet majd fizetni. A napi, illetve heti bérlettel rendelkezők számára az első 30 perc ingyenes, a második 1 euróba kerül. A harmadik félóráért már 2 eurót kérnek, minden továbbiért pedig 4 eurót. A fokozatosan emelkedő tarifával a remények szerint elkerülhető, hogy órákra vagy egész napokra lefoglalják a bicikliket, és így mindig lesz elég szabad gép. A VÉLIB lesz az első olyan tömegközlekedési eszköz, amely pénzt termel a párizsi önkormányzatnak. A JCDecaux ugyanis a pályázaton elnyert működtetési jogért fizet és cserébe reklámfelületeket kap az önkormányzattól, amelyeket tizenötszörös áron értékesít. (MTI - Párizs)
Ez jópofa. Mondjuk azt nem
Ez jópofa. Mondjuk azt nem értem, hogy az évi tízezer kilométerhez miért kell 22 kilós paripa.
Biztos óccsójé kellett.
Biztos óccsójé kellett. :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Van olyan szálloda amelyik
Van olyan szálloda amelyik bicajokat ad a vendégeinek és úgy járkálnak Budapesten.És nem kell érte külön fizetni.Sztem ez tök jó.Ja,és sisakot is adnak.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Reméljük működni fog -
Reméljük működni fog - és egyszer majd nálunk is!
---
Ez a zén oldalam
Ez a konstrukció már
Ez a konstrukció már gyakorlatban bizonyította a működőképességét.
Addig meg benyomunk pár közbringát, hogy szokják az emberek a gondolatot.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Pont ugyanez a rendszer van
Pont ugyanez a rendszer van Bécsben is, az árak is stimmelnek, csak az időlimit mindig a duplája a párizsinak: első óra ingyen, második óra egy euró, harmadik óra kettő stb.
Nagyon jól működik, folyamatosan telepítik az új állomásokat (minden évbeen lesz kb. 10 új hely) és néha a meglévőeket bővítik. A belváros és környéke (Gürtelen - kb. Hungárián belül) jól lefedett, aki ennél messzebb lakik, az vegyen saját biciklit. Éjszaka probléma, hogy a belvárosból kiviszik a bringát a hazabicajozó partyarcok, de napközben visszapakolják utánfutóval, szóval ez is teljesen jól működik. Persze az egyedüli reklámfelület a bicikliken van, Visa-kékre és "magentára" van fújva, időnként meg változik a szponzor.
Kéne Pestre is, csak ott probléma, hogy a budai hegyekbe nem lehet a bécsi váltó nélküli bringákkal felmenni, a váltó meg hajlamos elromlani. Hát kb. ennyi a tapasztalat.