Bicycle Transportation Engineering címmel tartott előadást John Forester a Google-nál 2007. május 17-én. Szánj rá egy órát, és egy gyorstalpalót kapsz kerékpáros közlekedéstervezésből, és még a kérdéseid is felteheted (a típuskérdéseket ugyanis feltették a végén...)

Egy levlistán találtam, miközben Perillustrisnak kerestem a közlekedés szabályairól ("rules of the road") valami jó példát. Köszi mindenkinek!

Néhány megjegyzés: Amerikai helyzetet elemez, de emiatt nem kell leírni az előadást, hiszen az ottani helyzet kísérteties sebességgel teremtődik meg itthon: az autósok kertvárosokból ingáznak a városba, a kerékpárosközlekedés megoldásának a nagyarányú kerékpárút- és sávépítést látjuk, nem tudunk biciklizni, félünk a forgalomtól, imádjuk az autónkat; csupa olyan jegy, ami kint is megtalálható. De többször szóba kerül a holland példa is.

Nagyon ajánlom!

2007.10.06.: Megtaláltam az előadó és a hallgatóság vitáját az előadást követően.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Daniel képe

Ha nincs időt a videot

Ha nincs időt a videot végig nézni, olvashatsz John Forester honlapján: www.JohnForester.com

pl. "Elementary Level": Hogyan tanuljunk 8 éves gyerekek közúton kerékpározni.

Ha jól értem a szakértőt, akkor ellenzi általában mindenféle gépkocsi-kerékpár szétválasztást (kerékpárút, -sáv). Azt állítja, hogy a legbiztonságosabb a közös úthasználat, amennyiben a közlekedéstervezők és a döntéshozók a kerékpárosok egyenrangú vezetőkként kezelik és a kerékpárosok megtanulnak így viselkedni.

Szívesen olvasnám annak rálátását, aki nálam jobban mélyült bele Forester írásaiba, és/vagy jobban ért a közlekedéstervezéshez :)

2
Szász Andrej képe

Köszi, hogy megnézted! A

Köszi, hogy megnézted!

A videót azért ajánlottam, mert mindenki rohan, kevés az ideje, itt pedig egy, a téma fontosságához képest rövid előadáson több érdekes, meglepő dolgot is hall az ember. Ha valaki úgy gondolkodik, ahogy én, az nem fogadja el automatikusan a hallottakat, hanem utánaolvas annak, ami jelenlegi tudásának ellentmond, és ekkor már jó segítséget tesz a Forester-honlap.

Tehát figyelemfelkeltés volt a célom vele, de persze keveseket érdekel itt a criticalmass.hu közösségben olyan mélységig a közlekedéstervezés, hogy akár egy órácskát is rászánjon... :(

A figyelem felkeltése után jöhet a párbeszéd, az utánaolvasás stb.

3
phorvath képe

Nono! Én speciel sokkal

Nono!

Én speciel sokkal több időmet rászántam ilyesmire kíváncsiságból. Sajnos az előadást idáig nem volt elszántságom végighallgatni. Talán majd most.

phorvath

4
Szász Andrej képe

Aki a "kevesekben" benne

Aki a "kevesekben" benne van, ne vegye magára ezt az inget ;) Neked valószínűleg nem fog túl sok újdonságot mondani, én is főleg azt hallottam vissza, amiről már sokat olvastam. Bár egy-két apróság így is megütötte a fülem, pl. hogy még nem eldöntött, hogy a sávkeskenyítés valóban együtt jár-e sebességcsökkenéssel, vagy nincs ilyen hatása.