Abus Bordo ártalmatlanítása :)



Hemü kért meg nemrég, hogy a lakótelepi tárolóban megbuherált Abus Bordo zárát vágjam le, mert a tolvaj csupán annyit ért el, hogy a kulccsal már nem lehet nyitni, de ellopni legalább nem sikerült az összekötött bicajokat.
Ez a jó. A rossz az, hogy flexxel ezt a felső kategóriás zárat is úgy lehet elvágni, mint egy akármilyen 5*20-as laposacélt. Én legalábbis nem éreztem semmilyen extra ellenállást, a korong is a leghagyományosabb szálerősítésű bakelit.
Ráadásul léteznek aksis Makita flexek, tehát jóformán sehol semmilyen lakattal nincs biztonságban a járgányunk.
Mindig kössük le úgy, hogy rálássunk, vagy ha ez nem lehetséges, akkor legalább frekventált helyre, bár ez se garancia semmire.
A spirál, és egyéb sodronyzárakat pedig kerülni, mert ha ezt a tömör acélt levágtuk 40 másodperc alatt, akkor egy spirál valszeg 1 másodperc se lenne.
Ha az Abus Granitom, vagy a Citadel láncom is zárpreparálás áldozata lenne, (ne adja az ég), akkor azt is megosztom veletek...

Abus Bordo szétbrutalizálás

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
gyorkos képe
gyorkos
1 k, 2007-09-25 06:58

Köszi, hogy megosztottad ezt a tapasztalatodat! Számomra egy kissé meglepetés volt, hogy olyan könnyedén le lehetett flexelni az Abus ezen összecsukható kerékpárzárját. Mindenesetre a szétroncsolással járó nagy zaj és technikai feltételek (flex, áramforrás, stb) minden bizonnyal elkedvtelenítik a tolvajokat egy ilyen zár bontásától. Lehet, hogy van olyan kerékpár zár, amelyiket még flexelni sem lehet? Úgy értem, hogy csak nagyon sok korong elhasználásával lehet levágni.

Kanuni Sultan Suleyman

Hemü képe
Hemü
2 k, 2007-09-25 07:19

Az ABUS Granit X-Plus-ról ezt mondják.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

Attila- képe
Attila-
3 k, 2007-09-25 08:51

Ne higgy nekik. Minden létező lakatot le lehet flexelni, ami acélból van, még a legerősebb Kryptot is.
Viszont a flexelés látványos és zajos, s ezt még nem vállalják be a köznapi tolvajok, ezért nagyobb eséllyel marad a bringa, ahol hagytad.
Minek is fáradnának, amikor teli a város sodronnyal kötött gépekkel, ami csak egy vágás a kis erővágóval?
A videóhoz: combon flexelni azért meleg egy kicsit...

phorvath képe
phorvath
4 k, 2007-09-25 10:27

Üreges kialakítású U-lakatot meg lehetne tölteni mérgesgázzal. Akkor a tolvaj jól meghalna, mielőtt átvágtá a lakatot.

Egyetlen baj akkor van, ha egymás után két tolvaj is le akarja flexelni a zárat, mert a másodiknak már nem jutna a gázból.

Hátrány még, hogy a környezetben mindenki más is meghalna a mérgesgáztól, szóval lehet, hogy nem ez az igazi megoldás.

phorvath

eti képe
eti
5 k, 2007-09-25 10:58

Ujjlenyomat-leolvasóval ellátott bandázst!

zsoltee képe
zsoltee
6 k, 2007-09-25 17:00

És ha nem egyezik az ujjenyomat, akkor 160 fokosra hevíti a kormányt :)

Zsoltee

Peta képe
Peta
7 k, 2007-09-25 20:08

Én inkább titánnitriddel vagy más keményfémmel tölteném meg tömören, azt nem vinné a flex se olyan nagyon, viszont az ára nagyon durva lenne.

Ja és asszem Galad írta a Bringaút.hu-n még rég (de ha nem ő, akkor bocs :), hogy az astorián tört bele az U-lakatba a kulcs, és simán leflexelte ott se szó se beszéd, kapott áramot a Pannon szalonjából is hozzá.
Ha valaki ilyen eszközzel áll neki lopni, akkor arról az emberről azt képzelik, hogy nyilván tudja, mit csinál, csak nem olyen hülye, hogy ilyen pofátlanul lopjon, vagy nem mernek hozzászólni. Hehe, a látszat ellenére én se szeretnék egy 11000rel pörgő korongot a homlokomba... :)

Ez meg a nagy amerika. Az uccsóelőtti akció a legjobb :D

Hemü képe
Hemü
8 k, 2007-09-25 21:12

Ha jól tévedek, akkor egy Abus Buffo volt, és a zár blokkját vágták át.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

phorvath képe
phorvath
9 k, 2007-09-25 22:19

A berillium töltet se rossz. Keménynek nem kemény, de baromi mérgező. Hasonlóképpen lehetne pl. benzinnel tölteni, az nem irtja ki a fél környéket, mint a mérgesgáz, de a flexelést elég hatékonyan megakadályozza.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

Neelix képe
Neelix
10 k, 2007-09-25 23:24

Viszont ez a buli már nem fél perc, ráadásul ha áramot kér, akkor lesz szemtanu, Pannon esetében még a biztonsági kamer is látta az arcát... szóval macera.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Bazsi képe
Bazsi
11 k, 2007-09-25 16:53

kryptonite new york "forgeadaboudit" (=forget about it, csak ez a fantázianeve) állítólag ezt nem lehet. illetve lehet, csak nagyon nehezen. mezei akkus flexxel sztem lesz jó pár utad a legközelebbi konnektorhoz, mire szét tudod vágni:)

Györgyi képe
Györgyi
12 k, 2007-09-25 08:16

Hát ez nem semmi.
Bíztatásként nem mondanád azt Peta, h csak Te vagy erre képes , persze egy flex segítségével ????

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

mochook képe
mochook
13 k, 2007-09-25 08:58

Peta egy 5osben fogadtam volna barkivel h te leszel az aki odamegy levagni:D

Peta képe
Peta
14 k, 2007-09-25 19:53

Jah, csak most kivételesen segíteni is tudtam :)

mochook képe
mochook
15 k, 2007-09-25 21:02

azt is flexxel:D

Peta képe
Peta
16 k, 2007-09-25 21:14

Roppant kobstrukív voltam, igen :)

KoBold72 képe
KoBold72
17 k, 2007-09-25 11:19

Vajon vázba építhető riasztót árulnak már valahol?

- - - - -
Következő járat indulása: október 12.
www.6efutas.hu

lujka képe
lujka
18 k, 2007-09-25 11:56

Szerintem egyszerűen nem számít a riasztó. Kivéve persze, hogyha ott vagy aközelben és nagyon gyorsan futsz.
Amúgy miért olvastam én áramtalanítást kétszer is a topikcímben???!

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

Hemü képe
Hemü
19 k, 2007-09-25 12:13

A tudatalattid. :-)

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

KoBold72 képe
KoBold72
20 sze, 2007-09-26 15:32

Pont ez az: ha a közelben vagy, akkor a jelzésre (Gazdi, matatnak rajtam!) ki tudsz szaladni.

na persze az összes lakatolási dolognál mérlegelni kell, hogy a bringa értéke és a biztonságtechnika értéke milyen arányban vannak egymáshoz.
Párhuzamosság: IT területen pl. a hardver árának 5-10% értékben illik (éri meg) költeni a biztonságos tápellátásra.

- - - - -
Következő járat indulása: október 12.
www.6efutas.hu

lujka képe
lujka
21 sze, 2007-09-26 18:58

Jóóó, mondjuk te gyorsan FUTSZ. :D

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

KoBold72 képe
KoBold72
22 cs, 2007-09-27 09:58

Nem, nekem ócska a bringám. :-)
Lecseréltem végre a spirálzáramat egy Citadel láncra, de ehhez a géphez ennél többet már nem akarok biztonságra költeni. Például a riasztó ötletét is a drága gépet féltőknek dobtam be. Mert annyira rendes vagyok...

- - - - -
Következő járat indulása: október 12.
www.6efutas.hu

Draco képe
Draco
23 v, 2007-11-18 14:12

Én is gyorsan futok, ha bántják... :)
De olyankor hajlamos vagyok 8 napon túl gyógyulót okozni...

Draco

KAMA3 képe
KAMA3
24 k, 2007-09-25 12:16

Látom Peta, van pár felesleges ujjad.

azér egyik kézben a flex, másikban a collstok az azér elég merész.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

Györgyi képe
Györgyi
25 k, 2007-09-25 12:20

Hát nem egy szívbeteg típus az már biztos :)

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

dobákpeti képe
dobákpeti
26 k, 2007-09-25 12:21

Durva. Persze én még mindig hiszek az U-vasban, az átlag tolvaj csak nem készül ellene, bár pont most olvastam egy ismerősömtől, hogy az ő bringáját azzal lovasították meg. Majd megírom, ha megtudom róla a részleteket.
Gondolom hálózatról ment ez a flex. Egy akkus is képes ilyen teljesítményre vajon?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog

Peta képe
Peta
27 k, 2007-09-25 19:51

Ez 230-ról ment. Haverom dolgozott már aksissal (iparosmeló, nem tolvaj:), azt mondta, egy töltés fél órát bír. 30 bicaj minimum...

Györgyi képe
Györgyi
28 k, 2007-09-25 19:55

Holnap kiviszem Abust Millire, Snoop összeméri majd vele az erejét :) Jössz Peta ?

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

Peta képe
Peta
29 k, 2007-09-25 20:10

Hánykor? :) Nem tuti még.

Györgyi képe
Györgyi
30 k, 2007-09-25 20:26

3-4-től kb este kilencig vagy picit tovább ott leszünk, én öt körül érek oda.

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

aron képe
aron
31 sze, 2007-09-26 00:01

én is megyek fél7 felé.

www.criticalmass.hu/lakat

Peta képe
Peta
32 sze, 2007-09-26 00:14

Nem csak Thornak tudja jelezni az oldalbordája, hogy programja van, hanem nekem is... Szal majd legközelebb, de vegyétek fel videóra, amit csináltok :)

dobákpeti képe
dobákpeti
33 cs, 2007-09-27 11:00

Ezek szerint az is vág olyan erővel (fordulatszámmal?), mint egy hálózati.
No mindegy, ha azon paráznék, hogy úgyis elviszik, mert a flex ellen nincs védelem, jobban tenném, ha vitrinbe tennéma bringám. De nem teszem. :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog

Györgyi képe
Györgyi
34 k, 2007-09-25 12:39

Megvan még Abus ?

Snoop szeretne bár gyakorlatot bemutatni rajta .

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

Hemü képe
Hemü
35 k, 2007-09-25 13:15

Ott van a tartójában, mindenhová viszem magammal. :-)
Megvan a számom, ugye?

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

Györgyi képe
Györgyi
36 k, 2007-09-25 13:18

Aha. Hívlak :) Holnap Milli.

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

Hemü képe
Hemü
37 k, 2007-09-25 21:22

Esős délutánt mondanak, de meglátjuk. Reggel mindenképpen bicajjal jövök.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

Neelix képe
Neelix
38 k, 2007-09-25 13:11

Azért az elég egyértelmű volt, hogy a flex simán vinni fogja ;)

Viszont egy tolvaj nem fog nekiállni flexelni a körúton... sokkal könnyebben el lehet lopni egy rakás bringát.

Csendben, pillanatok alatt, kevés feltűnéssel... egy-két nyisszantás és kész - Sajnos :(

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Dávidd képe
Dávidd (nem ellenőrzött)
39 k, 2007-09-25 14:07

Áramot kellene vezetni a zárba meg a bringába,amíg le van zárva, így talán nem lopják el...:)

Zsurmi képe
Zsurmi
40 k, 2007-09-25 15:50

Egy lakatot azért valahogy el kell tudni vágni, nem? Pont az ilyen esetek miatt. Meg az elvesztett kulcsok.

A lakás esetében is csak a szomszédoknál kell jobban védekezni.

aron képe
aron
41 k, 2007-09-25 16:29

fű, nagyon kemény!
légyszi válaszd el vesszővel a címkék szavait, mert csak úgy tud bekerülni ide:

www.criticalmass.hu/lakat

Peta képe
Peta
42 k, 2007-09-25 19:29

Megvan :)

A hűledezőknek: nyáron a vasútnál dolgoztam nagytárcsás kézi sikítóval jó sokat, hozzá képest ez az itthoni kis játékszer :) Szerintem ha valaki nem fél egy szerszámtól, akkor kisebb valószínűséggel éri baleset. Meggyőződésem, hogy a balesetek nagy hányada csak a stressz miatt történik. A másik az oda nem figyelés, de jelen esetben ez sem állt fenn.
És azért nem satuban csináltam, vagy valami rögzítéssel, mert a tolvajnak se lesz satuja, így a legéletszerűbb :D

rasztacsubi képe
rasztacsubi
43 k, 2007-09-25 19:22

Nem azért, de a tűzoltóságtól lehet bérelni hidraulikus vágót.
kiváncsi vagyok hogy van-e ami ellenál neki?
Ha meg igen akkor nem a NASA vagy a FBI fejlesztése?

biciklisek mindennap

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
44 k, 2007-09-25 20:17

A flex ellen csak egy 10cm átmérőjű vasbeton U-lakat védene, Csak aza baj, hogy 100 kg lenne. És hiába védene bármi a flex ellen, akkor meg a tárolót vágnák szét.

Peta képe
Peta
45 k, 2007-09-25 20:48

Gyémántkoronggal (~3000 Ft) szokás vágni a betont. Egyszerűbb, és gyorsabb is, mint acélt vágni. :)

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
46 k, 2007-09-25 21:30

A betonhoz és az acélhoz más korong kell, emiatt nehéz a vasbetont vágni.

Peta képe
Peta
47 k, 2007-09-25 21:46

Ez így van, a gyémántból bediffundál a szén az acél rácsába, de ettől még empirikus alapon vasbetont lehet gyémánttal vágni. :)

Perillustris képe
Perillustris
48 k, 2007-09-25 22:24

Meg példájul, ha naggyon okkos a tolvaly, min tén, akkor a gondolataival iss el tuggya vágni, mert szokják monddani, hogy vág az esze. Igazz, aszt nemtom, mibe törik beléje a bicskálya nekki is.

Györgyi képe
Györgyi
49 cs, 2007-09-27 00:14

Ott van Abus a Millin. Igazából nem csinált vele senki semmit, mindenki megnézte ki ő és mi van vele, de Peta munkássága után már nem álltak neki komolyabban szétszedni :)

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

Bazsi képe
Bazsi
50 cs, 2007-09-27 22:44

na. utánnanéztem a hirdalikás fémvágónak. kezdjetek el félni.. www.hurstjaws.com .a speciality tools menüpont alatt van egy HP Combo Plus névre hallgató csodálatos szerkezet. még hirdalikakompresszor se kell hozzá. pumpálni kell egyszerűen, de ha jól számolom ez is ki tud fejteni 11 tonnányi erőt. gondolom rohadt drága, de ezzel sajnos megy a bolt a bringatolvajoknak. remélem még nem fedezték fel. ha van itt tűzoltó akkor mondhatna pár dolgot a fémvágókról!
(az amerikaiak ha jól tom a pont helyett a vesszőt használják tizedesjegyek jelölésére, ezt is vedd figyelmbe ha számolsz)

Neelix képe
Neelix
51 cs, 2007-09-27 23:04

4,246.00 USD = 751,170.52 HUF

11,5 kg maga a cucc

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Bazsi képe
Bazsi
52 p, 2007-09-28 17:18

wááá, hülyeséget mondtam pont, hogy nem a vesszőt használják. mindegy, a 11 tonna stimmel(elvileg) a cucc meg 10.8 ha nagyon pontosak akarunk lenni.

Perillustris képe
Perillustris
53 p, 2007-09-28 17:50

Ha eddig nem fedeztek fel, mar keresniuk sem kell.

Neelix képe
Neelix
54 p, 2007-09-28 17:53

Nem ezen fog múlni.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

egeresz képe
egeresz (nem ellenőrzött)
55 k, 2008-05-06 21:14

Nem bicaj, de ide tartozhat.

Barlangasz lezarta a barlangot, betonalapban colos acelcsovel. Ugye lakott terulettol tavol, erdo kozepen, haboritatlan videk. Helyi csavok kivittek a generatort, a flexet, bementek okorkodni. Ez egy parszor megismetlodott, amig a barlangaszok meg nem toltottek finom soderrel a colos acelcsovet. A kovtekezo flexelesi kiserletre a soder beszoritotta korongot, a korong robbant, a helyi csavo meg nem viselt kesztyut-sisakot-szemuveget-zajvedot, es persze sikban nezte a korongot hogy jol lassa.
Kerekpar kivitelben talan elkepzelheto a dupla cso (belsejeben forog egy kemenyebb) vagy csapagygolyoval toltott cso, ezek a flex es furesz ellen kicsit jok (az erovago ellen nem). Mindegy, ezek csak plusz masodpercek (percek) a lenyeg az, hogy novekedjen a tolvaj munkaja/rizikoja.

Peta képe
Peta
56 k, 2008-05-06 23:39

Mit kéne sóderral megtölteni? A bicajt? :D

kerekeske képe
kerekeske
57 sze, 2008-11-19 17:35

A zárról kérdezném: mit csináltak vele? Fúrták? Mert nekem meg az a félelmem, hogy feltörik a kryptonite mini zárját. Nem adok tippeket, de én fel tudnám törni akármelyik minit, pedig annyira értek a kulcsokhoz, mint bármelyik óvodás.

szabomikulas képe
szabomikulas
58 cs, 2008-11-20 18:32

Igen, fúrták.

Milyen kulcsa van annak a lakatnak, amiről úgy gondolod, hogy fel tudnád törni? Próbáltad már?