Látom, ma fekete nap van közelekdésileg.
Nálunk is volt egy csúnya eset, de ott az autós volt, aki nem élte túl. Az elcsapott néni "csak" kórházban van...
A lényeg: "Elsodort egy kerékpárost egy autós csütörtök este a 67-es úton. A sofőr kiszállt, hogy segítsen, de összeesett és a helyszínen meghalt."
A többi a link után: Összeesett és meghalt a biciklist gázoló sofőr












Bazz, biztos boszorkányt
Bazz, biztos boszorkányt ütött el...
Jobbulást a sérültnek!
Ez olyan, mintha a két
Ez olyan, mintha a két másik ma történt baleset paródiája lenne.
bodr
de azér' elég rossz
de azér' elég rossz vicc.
legal alien
Elég morbid humora van a
Elég morbid humora van a sorsnak. Az autóst is ugyanúgy gyászolja a családja.
Kíváncsi vagyok, a nénin volt-e világítás.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Én arra, hogy a bicajon
Én arra, hogy a bicajon volt-e...
Ha meggyógyul a néni,
Ha meggyógyul a néni, hívjuk el Pestre. Itt is kéne egy kis rendet tenni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem szívrohamot
Szerintem szívrohamot kapott.
És szerintem rendes ember lehetett, különben nem ijedt volna meg ennyire. Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy egy kigyúrt kopasz mercis ennyire megijedjen...
---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam
Ezek a csúúúúnya
Ezek a csúúúúnya előítéletek...
Miért, nem így
Miért, nem így reális?
---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam
Azért egy életveszélyes
Azért egy életveszélyes sérüléssel fekvő ember valószínűleg nem valami szívderítő látvány lehet!!!! Én szerencsére még nem láttam ilyet, de szerintem minden ember sokkot kapna az ilyentől.
Egyre több bringást gázolnak el, de nem az a megoldás, hogy mostantól minden bringás összeszorult gyomorral üljön fel a kerékpárjára, és remegjen attól, hogy csak el ne üssék. Engem például abszolut nem érdekel, hogy fél óra vagy egy óra alatt érek be a munkahelyemre. Az a lényeg hogy odaérjek. De ezzel nem minden bringás van így. Sokan közülünk mennek, mint a gép. Valahogy nekünk is jobb lenne lassabban közlekednünk. NEM?
Nem lassan kell közlekedni,
Nem lassan kell közlekedni, hanem a forgalom tempóját fölvéve. Úgy a biztonságos.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A forgalom lassú.
A forgalom lassú. Ugyanarról beszéltek, nem? ;-)
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
De ha gyökkettővel
De ha gyökkettővel bringázom, akkor minek bringázom?* Nekem BKV-val másfél óra, bringával 50 perc. Pedig a BKV-ban nagyrészt csak hév és metró van, vagyis megállókon kívül nem igazán kell máshol lassítani. A hévet már megfigyeltem többször is: kb. bringástempóban megy(átlagban, a megállók miatt ugye).
*: Azzal megyek ami a leggyorsabb, így aludhatok a legtovább reggel. :)
Kedves HORBI! "Engem
Kedves HORBI!
"Engem például abszolut nem érdekel, hogy fél óra vagy egy óra alatt érek be a munkahelyemre. Az a lényeg hogy odaérjek. De ezzel nem minden bringás van így. Sokan közülünk mennek, mint a gép. Valahogy nekünk is jobb lenne lassabban közlekednünk. NEM?" Ezzel egy összetett kérdést tettél fel. Rögtön reagáltak is rá néhányan. Szvsz van ahol tényleg lassabban kellene közlekednünk, de van ahol nem. Van, aki jó lenne, ha visszavenne a sebességéből (és a közlekedési stílusából), de néhányan mehetnének gyorsabban. Nem nehéz belátnunk, hogy nem tudunk az autósokkal egyforma sebességgel haladni. Max. 30-40 km/h megyünk sík úton, de egy autó ugyanitt mehet 50-nnel, vagy még gyorsabban is. Hozzánk képest ők száguldoznak, és ez így van rendjén. Nálam a hangulatomtól és a fizikai kondíciómtól is függ, hogy milyen gyorsan megyek. Van, amikor kényelmes tempóban hajtok, de van, hogy úgy, mint egy versenyző a Tour de France-on. Szóval úgy gondolom, hogy a sebességhatárokat még a városban sem túl sok helyen tudjuk átlépni, viszont a közlekedési stíluson lehetne javítani néhány kerós esetében többé-kevésbé függetlenül a sebességtől. (Nem kellene utánonzni a BMX banditák c. filmben látottakat a közutakon) Erről érdemes lenne akár egy topikot nyitni a biciklisek és az autósok közötti jobb viszony elérésének jegyében. Milyen a türelmes, defenzív, nem feszültséget keltő és főleg biztonságosan vezető kerékpáros.
Kanuni Sultan Suleyman
Most akkor egyetértünk a
Most akkor egyetértünk a sebesség terén vagy nem?
Én tulajdonképpen ilyenekre gondolok, hogy amikor a lámpa zöldre vált akkor én például nem lövöm ki magam rögtön, hanem a zöld lámpa ellenére még várok és körülnézek, hogy van-e olyan barom, aki a piros ellenére áthajt a kereszteződésen. Egy-két alkalommal ez mentette meg szó szerint az életemet. Pld. a Hungária-Kerepesi kereszteződése a Népstadionnál. És akkor szerencsére a mellettem álló gyalogos is kivárt. Ha lelép és én elindulok akkor átmegy rajtunk egy piroson áthajtó Állat.
Én csupán csak ilyen időveszteségek miatt megyek lassabban, ahol pedig gyalogosokra is számítani lehet ott főképpen. Abban egyetértek, hogy lehetnek olyan szituk amikor fel kell vagy fel kellene venni a tempót esetleg a haladó forgalommal. De kérdezem én megéri? Nekem nem, én szeretek mindenhová épségben odaérni. És az sem érdekel, ha dudálnak, anyáznak.
Úgy veszem észre, hogy te
Úgy veszem észre, hogy te főként járdázol. Olyankor tényleg fontos, hogy lassan menjél, Ott is a forgalom tempóját veszed fel, vagyis a gyalogosokét.
Én ezt nem bírnám elviselni, ugyanis az egyik dolog amiért biciklizek, az az, hogy gyorsan odaérek bárhová.
Ezért úton megyek, méghozzá általában gyűjtőutakon. És itt is fontos a forgalom tempóját felvenni: minél inkább egy tempóban haladok a forgalommal, annál kevesebb autóssal találkozok, tehát ritkábban fogok ki pszichopatát. Ráadásul kevésbé kényszerítem az autósokat manőverekre.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Számomra is természetes ez
Számomra is természetes ez az elindulási óvatosság, amit írtál. Elhiszem, hogy már megmentette egy-két alkalommal az életedet. Bár nem olyan veszélyes dolog, de én például nem szeretek előrefurakodni az autósok között se az ún. motorossávon, se a jobboldalon a szélre húzódva. Ujabban egyáltalán nem csinálom ezeket. Inkább beállok egy jármű mögé a sáv közepére és türelmesen kivárom a soromat, mint bármelyik más jármű. Lehet, hogy időveszteség, de inkább választom ezt, mint a veszélyes helyzetek számának növelését. Esetleg kiállok a forgalomból és kerülőutat keresek.
Szerencsére én nem túl sok helyen kerülök kapcsolatba gyalogosokkal, mert (egy két kivételtől eltekintve) mindenhol az úton (vagy ha van használható kerékpárút, akkor azon) haladok. Viszont, ahol találkozom velük, mindig bosszantóan szabálytalankodnak és veszélyesek is.
Kanuni Sultan Suleyman
"de én például nem
"de én például nem szeretek előrefurakodni az autósok között se az ún. motorossávon, se a jobboldalon a szélre húzódva."
Ha tényleg bedugult az egész sor, és előreláthatólag sokáig kell várni, az úton pedig nem férek el biztonságosan - akkor, de csak akkor lemegyek a járdára és gyök kettővel megelőzök mindenkit. De tolakodni, autók között egyensúlyozgatni sose szoktam, én is inkább megvárom egy kocsi mögött, amíg elindul újra a sor.
De a piros lámpánál lévő kerékpáros várakozókat, amikkel telerakták a várost, mindig használom, azok nagyon jól jönnek* (általában van mellettük egy rövid kerékpársáv, amivel megelőzhetem a lámpa előtt feltorlódott kocsisort, ha nincs ilyen, akkor balról előzök, ha van hely)
*Brüsszelben néhány éve elütött egy kamion egy fiatal nőt, mert a holttere miatt nem látta, hogy elindult mögötte (lámpánál várakoztak mindketten). Egy pár hónapos kisbaba lett félárva, egy fiatal féri meg özvegy... Azóta szinte minden kereszteződésnél van előretolt kerékpáros várakozó, amivel megelőzhetőek az ilyen balesetek.
De a piros lámpánál
De a piros lámpánál lévő kerékpáros várakozókat, amikkel telerakták a várost, mindig használom, azok nagyon jól jönnek
Hogy mivan? Ugye nem Magyarországról van most szó?
Mert ilyeneket én is láttam már, de az Svájcban volt.
Brüsszel. Néhány év
Brüsszel. Néhány év alatt elérték, hogy szinte minden kereszteződés minden lámpájánal van ilyen várakozó (a kerületemben, de más kerületekben is általános).
Nem kerül sok pénzbe, 'csak' festék kell hozzá, Budapesten is el lehetne terjeszteni.
Ezt én is használnám, ha
Ezt én is használnám, ha lenne ilyen Budapesten. Sajnos manapság ritkán jutok ki Brüsszelbe. Egyébként a magyar KRESZ is ismer egy ehhez hasonló útburkolati jelet, azonban azt csak a balra kanyarodáshoz lehet használni. "„Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára”; a forgalomirányító fényjelző készülékkel szabályozott útkereszteződésben az oda kerékpársávon érkező és balra bekanyarodó kerékpárosoknak, a megállás helyét jelölő vonalak közötti, kerékpárt mutató sárga színű útburkolati jellel megjelölt úttestre csak a tilos fényjelzés ideje alatt szabad a többi jármű elé - a besorolás általános szabályai szerint - besorolva a továbbhaladáshoz felkészülni." Kíváncsi fáncsi vagyok, hogy hány ilyen felfestésről tudtok szép hazánkban?
Kanuni Sultan Suleyman
Csak tippelek: Még az
Csak tippelek:
Még az "egyirányú utca - kivétel kerékpár" megoldásoknál is kisebb számban.
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
"„Előretolt kerékpáros
"„Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára”
Igen. valamelyik nap böngésztem a KRESZT-t, akkor láttam. Egy kicsit változtatni kellene a szövegen... de már addig is el lehetne terjeszteni ezeket. (persze fel kellene hívni a figyelmet a létezésükre pl kis, rövid reklámokkal a tv-ben (mik ezek a felfestések, és miért kell tiszteletben tartani). Mondjuk, ez általában a biciklis ügyre is érvényes, nem csak ezzel a felállóhellyel kapcsolatban (vigyázz a biciklisre az úton, stb).
Még festék se
Még festék se feltétlenül kell hozzá! Én Budapesten is használom ezt a nem létező infrastruktúrát. Egyszerűen úgy állok meg a pirosnál, hogy lássanak. Nem a másik jármű hátuljánál, hanem vagy közvetlen előtte, vagy előtte jobbra húzódva. Ha véletlenül előbb zöldül el, minthogy odaérnék, akkor meg inkább visszahúzódok a megelőzni készült jármű mögé, minthogy elsodorjon.
Zsoltee
Sziasztok Sajnalom nagyon a
Sziasztok
Sajnalom nagyon a holgyet es remelem nem lesz semmi hosszutavu baja.De hogy a sofor kiszalt es meghalt azert ez elgondolkodtato.Az elmult 20 percben kerekparos balesetekett olvasgatam, sok hir arrol szolt hogy elutote es cserben hagyta...
De az hogy kiszal hogy megtudja mit is tudna segiteni, erre ossze esik es meghal.Kiraz a hideg ahogy elkepzelem.Mas autos pedig ott hagy
a foldon mint sem torodve azzal hogy te elsz vagy nem.Na az ilyen embereknek kellene meghalni.De nekem ne mondjon olyat senkise hogy nem tudja kezelni a dolgot es elhajt , megilyed...
Normalis ember minimum megall , nem mondom hogy ott a helyszinen fertotlenitse a labam vagy akarmi, de ne hajtson el mintha mi sem torten volna.
Amugy okt.1 utotek el egy szemelyautoval, jellenleg is labadozok azert is razott meg a tema(k).Amugy megmondom osszinten nem szoktam figyelni a baleseteket de hogy ez nem normalis hogy menyi kerekparost utnek el a napokban.Ilyen hirek hallatan azok az emberek akik azt fontolgatjak hogy esetleg a nagy forgalom miat atvalltanank kerekpara, megilyedve inkabb tovabbra is kocsikazik.Es megertem oket valamilyen szinten.Bocs hogy ilyen sokat irok ,de tobb cikkhez nem irtam es most kiirok mindent magambol :)
Meg 1 valamit szeretnek mondani gondolkozok egy olyan fajta polon aminek a hatara az lenne irva hogy
egy balra nyil a nyil vegen pedig egy auto(figura)
es allata pedig az hogy 2m
<------
2m
Az ejjel jutott az eszembe,gondoltam leirom nektek is,maximum azt mondjatok hogy hulyeseg.Jah es hogyha esetleg lenne valakinek ehhez a dologhoz valami otlette azt szivesen olvasnam, aztan szoljatok hogyha van mar valami ilyesmi polo:)
Na sziasztok
ui:vigyazzatok magatokra
Én is gondolkodtam már
Én is gondolkodtam már azon, hogy a kukásmellény helyett kifejezetten bringásoknak való, figyelemfelhívó pólót, vagy valami mellényfélét kellene kitalálni. A kukásmellényt már láttam, hogy sokan a hátizsákjukra teszik fel. Én is vettem most egyet, de a télicuccokra valahogy nem igazán kényelmes, sőt nem is igazán jön rám.
Azt is eltudnám képzelni, hogy mivel most már korábban sötétedik, és reggel is szürkület van még, valamilyen villógókkal ellátott mellény lenne igazán jó. Létezik ilyen egyáltalán?
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071018/melleny-szita-sultkrumpli
Az én személyes
Az én személyes véleményem az ,hogy manapság az autós társadalom kutyába sem vesz bennünket.Elég gyakran bicózok országúton,próbálok mindig az úttest legszélén menni de gyakran még így is leszorítanak.
Nem szabad az útteszt
Nem szabad az útteszt legszélén menni. Ha nagyon jönnek, éppen hogy beljebb kell húzodni, eléjük.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Igen, és városban is így
Igen, és városban is így van* (jó az a füzet nagyon, mindenkinek el kellene olvasnia).
*sokan hajlamosak vagyunk a túlzott udvariasságra, vagy valamiféle félszegségből megpróbálunk úgy tenni, mintha ott sem lennénk az úton... ha rátapadok az út jobb szélére (jaj, nehogy zavarjam a kocsikat a haladásban! -mintha nem érném őket utól a következő lámpánál...), szóval, ha lehúzódok az út jobb szélére, sokan kicentiznek, úgy húznak el mellettem. Ha beljebb jövök, gond nélkül kikerülnek... (ha nagy a szembeforgalom, akkor inkább gyorsabban megyek, így nem kényszerítem a mögöttem jövőket 10 km/órára...)
Tény, hogy biztonságosabb
Tény, hogy biztonságosabb nem lehúzódni a sáv jobb szélére. Ha beljebb vagyunk általában(!) jó távolságból kikerülnek. A dolgozóba megyek a Nádasdy utcán (XIX. kerület), ami 1X1 sávos, de hosszú szakaszokon 30 km/h-ás korlátozású, de még így is veszélyeztet némelyik baromarcú. Az idegbeteg nem bírja kivárni, amíg nyugisan megelőzhet (nem túl nagy forgalmú utca, nem kell sokat várni a szemből jövőkre) és ha busz, ha kisteherautó jön szemből őneki meg kell előznie engem. Eredmény: alig 1 méterrel húz vissza a sávjába előttem, mert rosszul saccolta meg a sebességét a manőverhez. Viszont legalább van egy kis helyem a korrigáláshoz, ha megütne balról. Bár 28 km/h-ás saját sebességnél, amikor ő kb. 50-60 km/h-val előz nem tudom mire lenne ez elég?
Kanuni Sultan Suleyman
Én is így tettem a múlt
Én is így tettem a múlt héten a Petőfi hídon, miután a második autó előzött meg veszélyes közelségben inkább behúzódtam a sáv kellős közepére.
--
kossuth - himmel.hu
Teljesen ertheto az
Teljesen ertheto az onvedelmi, letfenntartasi osztonbol eredo cselekedeted.
Ugyanis a sav kozepet hasznaloknak a szinten teljesen esszeru es jogos modszere nem alkalmas mindenkinek a szamara.
Valljuk be, gyava nyulakka valhatunk, ha ugy erezzuk, hogy a sajat borunket visszuk a vasarra, megha egy olyan jo ugyert is mint az autosok rendre szoktatasa.
Valahogy ezt olyannak erzem, mint egy vadaszas elleni akciot, ahol tuntetesbol onkentesek elethu szarvas jelmezbe bujnak, es ugy koborolnak az erdoben, mig a vadaszok figyelmet felhivjak erre a korulmenyre.
Minden vadaszt, aki ennek ellenere lelo egy ilyen, szarvasnak alcazott, az ugyert harcolo, onzetlen tuntetot, emberoles vadjaval itelnek el a hatosagok.
A tuntetok ugye elore mozdulhat talan, mert elobb-utobb minden vadasz tartana attol, hogy bajba kerulhet ha vadaszik, es inkabb leszokna a hobbyjarol.
De a lelott nehany martirnak ugyan mit jelentene ez? En se szeretnek biciklis martir lenni mert batran es ontudatosan, a savom kozepen haladtam, ahol egy lelkiismeretlen, rossz vezeto megis elgazolt.
________________
Sajnálom a bolondot.
Várjávárjá'.. Itt nem
Várjávárjá'..
Itt nem egészen arról van szó, hogy "beöltözünk" járműnek, majd úgy is viselkedünk, hanem járművel közlekedünk, az adott körülményeknek megfelelően, hm?
Nem hinném, hogy bárki is azért foglalná el a sávot, hogy demonstráljon, vagy elüttesse magát - épp ellenkezőleg..
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
No meg az autósok sem
No meg az autósok sem bringásokra vadászva járják az utakat...
www.gruppetto.hu
Igazad van. Lehetséges,
Igazad van. Lehetséges, hogy egy kissé elragadtattam magam a részben viccesnek is szánt, a jópofaságért a hű analógiában kárt szenvedő példámmal.
Azért érzem így, mert ha én személyesen, öntudatosan, elv-hűen, dacolva a veszéllyel, a sáv közepén bringáznék, valahogy tudatt alatt akkor sem fogadnám el azt, hogy kevésbbé veszélyes ezt tennem, mint a sáv szélén mennem.
Tehát, ha magam így mernék biciklizni, akkor úgy érezném, hogy azt nem csak saját érdekemben, hanem a közösségem érdekében is tenném, mintegy személyes kockázatot vállalva a közösségért.
De ahogy a dolog most áll, én gyávább vagyok annál. Egy izom feszültség mérő műszerrel drótozhatna föl engem egy tudós csoport. Hatalmas görcsöket mutatnának ki a hátamban minden alkalommal, amikor hátulról közelít meg engem egy autó. Pedig alig tekerek máshol, mint egy falusi országút szélen.
________________
Sajnálom a bolondot.
Bocs, de ezt már megint nem
Bocs, de ezt már megint nem értem. Ha beöltözöl tök élethű szarvasnak, és lelő a vadász, bíróság nem fogja elítélni, Magyarországon biztos nem. A "tüntető" rakta magát életveszélyes helyzetbe, az ő felelőssége, nem a vadászé. Az, hogy általánosságban te felhívtad arra a figyelmet hogy esetleg ilyet csinálsz, senkit nem fog érdekelni. Legfeljebb az, hogy ha adott esetben a szarvasjelmezedből kiabáltad hogy ember vagy, de akkor már nem olyan élethű.
Azzal, hogy felhívod a MÁVot hogy sínnek tervezel öltözni és lefekszel a vágányokra, nem fogod leállítani a vonatközlekedést, hanem begyűjtenek a rendőrök vagy az ápolók. Nem olyan könnyű büntetőjogi felelősséget pakolni másra, aki az adott helyzetben elvárhatóan cselekszik, és ez így van jól.
Biciklire visszatérve: a megoldás az lenne, hogy ha a törvény büntetné a szabálytalankodókat. A holland megoldás (a vélelem mindig az, hogy az autós hibázott) például nekem szimpi.
Jól fogtad meg az
Jól fogtad meg az abszurditást, hogyha nem érted. :)
Biztosíthatlak, én nem bújok szarvas jelmezbe s nem kószálok ál-szarvasként az erdőben.
S talán azért nem megyek Magyarországon se a bringámmal a sáv közepén, hogy nehogy egy bíróság ilyen végzést hozhasson:
"Az elhúnyt rakta magát életveszélyes helyzetbe, az ő felelőssége, nem a hátulról közeledő gépkocsivezetőé."
Mert Magyarországon lehet, senkit se fog érdekelni, ha a kerékpárosok felhívják az autósok figyelmét arra, hogy többen közülük a sáv közepén fognak kerékpározni.
Teljesen igazad van a megoldás kérdésében, és valóban az lenne helyes, ha a törvény büntetné a szabálytalankodókat.
Viszont tudomásom szerint a sáv közepén szabálytalan biciklizni, és mintha egy egyezményes engedetlenség szelleme is mozgatna sok társunkat itt, bármily, biztonsághoz érvényes érvelésből vagy indoklással.
________________
Sajnálom a bolondot.
De azért nem kell a
De azért nem kell a padkához tapadni. A "sáv széle" azt jelenti, hogy tartasz egy kis bufferzónát jobb oldalon, és ha autók parkolnak akkor egy ajtótávot is. Mivel sok magyar út rettentő keskeny, gyakorlatban az ajtótáv sokszor azt jelenti hogy majdnem a sáv közepén mész.
bufferzóna, ez jó
bufferzóna, ez jó :)
Zsoltee
A sáv közepén nem
A sáv közepén nem szabálytalan biciklizni.
A jobbra tapadási szabály azt mondja, hogy a jobb oldalon hagyott helyet az út- és forgalmi viszonyok függvényében kell megválasztani. Ha az út- és forgalmi viszonyok megkövetelik, akkor a sáv közepén kell menni, vagy akár attól is balra.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én is sejtettem, hogy egy
Én is sejtettem, hogy egy ilyen tilalom értelmetlen kellene, hogy legyen. Egy túlságosan is régi, túl leegyszerüsített forrásból vehettem, és félre érthettem, a szabályt amit itt jobbra tapadási szabályként idézel.
A diafilm múzeum 136-os filmje, A Kerékpárközlekedés Szabályai, 16-os képkockája azt tanítja, hogy az úttest szélétől mindig 1 méteren belül szabad haladni.
Nem ismerve és nem értelmezve pontosan tehát egy ma érvényes szabályt, arra gondoltam, hogy te, vagy más öntudatos kerékpáros a sáv közepén tartja mindenkor a biztonságos haladást.
http://www.diafilmmuzeum.hu/vetitoterem.html
Most nem jön be nekem a
Most nem jön be nekem a diafilmmúzeum, de erős a gyanúm, hogy már a dia készítésének idején is ugyanez volt a szabály, és a diafilm szabályértelmezése hibás.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor