Elkészült az V. kerület forgalomcsillapítási terve (már két hónapja).

Nagyon úgy néz ki, hogy valóban meg akarják szabadítani a belváros nagy részét az átmenőforgalomtól.

Ennek megfelelően az V. kerületben sok utcában korlátozzák a gépjármű-közlekedést; a sétáló utcák hálózata pedig bővül.

Csupa jó hír!

A rossz, hogy a tervben egyetlen betű sincsen a kerékpáros közlekedésről.

Pedig a belvárosi forgalomcsillapítás rendkívüli alkalom létrehozni Budapesten egy valódi kerékpárosbarát kerületet, amely aztán mintául szolgálhat az összes többinek.

Mi kellene ehhez?

Valójában nem sok:

-kerékpársávok, vagy 'javasolt kerékpársáv' az átmenőforgalmat lebonyolító utakra.

-előretolt kerékpáros várakozóhelyek a lámpáknál.

-kitáblázni az egyirányú utcákat, hogy biciklivel ellenirányban is használni lehessen mindet.

-kerékpártárolókat telepíteni a fontosabb helyekre.

-meghatározni, mely sétáló utcák elengedhetetlenül fontosak a kerékpáros közlekedés számára (mely sétálók legyenek biciklizhetők, akár sebességkorlátozással).

********************************************************

A kapcsolódó sajtóhír és a forgalomcsillapítási koncepció letölthető innen:

http://www.belvaros-lipotvaros.hu/hir/137/Elkeszult_a_Belvaros_uj_kozlek...

Tervező: Közlekedés kft.

**********************************************************

A mit lehetne tenni kérdésre: - nálam okosabbak majd megmondják, kinél kell kilincselni, de első körben gyűjteni kellene képeket hazai vagy külföldi jó példákról,

1) biciklisávokra
2) (lámpák előtti) előretolt kerékpáros várakozókra
3) kerékpártárolókra
4) biciklisbarát sétálókra
5) biciklivel mindkét irányban szabadon járható egyirányú utcákra.

Ezekből aztán összeállíthatunk egy példatárat, amit - a javaslatainkkal együtt - lobogtathatunk tervezők, döntéshozók előtt...

És nagyon-nagyon jó lenne valami rövid, de érthető nevet találni a 2) és 5) pontban jól-rosszul körülírt létesítményeknek - a szakmai nevük (amit ezúttal sem használtam pontosan), nagyon hosszú és nehézkes, a köznyelvben meg még nincs nevük (?).

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
haggyma képe

Ezek valaha az életükben

Ezek valaha az életükben láttak már kerékpárt?

Csak Szent Autóban és kiszolgáltatótt gyalogosban gondolkadnak.
:C

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

2
urga képe

Nem láttak kerékpárt, nem

Nem láttak kerékpárt, nem is gondolnak vele. Sok türelem kell, és magyarázat...

3
haggyma képe

Szerintem szóljuk a

Szerintem szóljuk a Télapónak hátha vissz nekik. :)

Kellen szervezni az e fajta tervezőknek konferenciát stb. és addig ki nem engedni öket mig úgy nem gondolják a keró a városban fontos közlekedési eszköz.
Elvinni bringázni őket.
(Tudom, más már feltalálta a spanyol viaszt, de jól esi leirni.)

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

4
urga képe

Egyetlen ötletem van:

Egyetlen ötletem van: kiegészítjük a tervet a kerékpáros elképzelésekkel, és elküldjük a tervezőirodának és a kerületnek is + lelkes emberek az MKK-tól folyton a nyakukra járnak majd.

5
haggyma képe

Támogatom. Mit kell

Támogatom. Mit kell csinálni?

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

6
ATA képe

Ez a legjobb! Az MK mellett

Ez a legjobb! Az MK mellett más civil szervezeteket is bevonhatunk. A Bringaút Egyesület igen komoly szakmai munkát végez a kerékpáros közlekedés kapcsán.

7
RZ képe

Sziasztok, hogy tervezitek

Sziasztok,

hogy tervezitek atnyujtani a modositasi javaslatokat?
Ki allitana ossze a javaslatokat?
A CM-ben mar biztosan sokatoknak nagy rutinja van ebben:

Konkreten mi fog tortenni, ki mit fog csinalni, mikor?

Idealis vegeredmeny egy kinyomtatott es a Cm nehany tagja altal (van hivatalos vezeto, kepviselet?)tervmodositasi javaslat lenne, amelyet szemelyesen adna at nehany bicos a rendes fogadooraban Rogannak.

En utobbit pl. egyedul / nehanyatokkal vallalom. Szivesen reszt vallalok mas feladatokban is (sajnos csak korlatozott idovel).

Sziasztok Z

8
urga képe

ma lesz Kerékpárosklub

ma lesz Kerékpárosklub közlekedési munkacsoport találkozó (a kerékpárosklub a biciklisek hivatalos érdekvédelmi szervezete), megkérdem a többieket, hogy gondolják.

9
RZ képe

Jo reggelt! Mi volt tegnap a

Jo reggelt! Mi volt tegnap a gyulesen?

Koszi szia Z

10
urga képe

"hogy tervezitek atnyujtani

"hogy tervezitek atnyujtani a modositasi javaslatokat?
Ki allitana ossze a javaslatokat?"

László János (a Kerékpáros klub elnöke) megy hétfőn a kerületi főépítésszel beszélni.

Ha kiderül, hogy szükséges ez a kiegészítő kerékpáros terv, én összeállítom (aki szeretné, segíthet).

11
RZ képe

Szivesen! 7vegen? emailen

Szivesen!
7vegen?
emailen megirom a szamomat.
En cimem: rezotyo@iname.com
Varom telszamod, es en is kuldom valaszlevleben az enyemet.

Ki csatlakozna meg?
László Jánossal a vegen szinten tudnank tallakozni?

Ha ilytet csinalunk, nem "lopjuk el" vk feladatat a Kerekparosklubnal? Lehet, h ott van, aki direkt ezzel foglalkozik.

Ugy szeretnem atlatni, ki hogyan, milyen pozicioban latja el a CM es Kerekparosklub keretein belul az erdekvedelmet, mi szocialis munka, mi a rendes fizetett pozicio, milyen szervezetek, jogi formak vannak...

Hol talalok ilyen leirast?

Szia Z

Szia Z (5. keruleti lakos vagyok amugy)

12
RZ képe

Bocs, a masodik kerdesre mar

Bocs,

a masodik kerdesre mar megvan a valasz.

Es ugy latom, az elsore is: vk mar osszeallitott egy ilyen tervet.

Vagy?

Szia Z

13
Tibor képe

Én is szívesen segítek.

Én is szívesen segítek. :)

http://pasztortibor.hu

14
urga képe

A mit lehetne tenni

A mit lehetne tenni kérdésre: első körben gyűjteni kellene képeket hazai vagy külföldi jó példákról,

1) biciklisávokra
2) (lámpák előtti) előretolt kerékpáros várakozókra
3) kerékpártárolókra
4) biciklisbarát sétálókra
5) biciklivel mindkét irányban szabadon járható egyirányú utcákra.

Ezekből aztán összeállíthatunk egy példatárat, amit - a javaslatainkkal együtt - lobogtathatunk tervezők, döntéshozók előtt...

És nagyon-nagyon jó lenne valami rövid, de érthető nevet találni a 2) és 5) pontban jól-rosszul körülírt létesítményeknek - a szakmai nevük (amit ezúttal sem használtam pontosan), nagyon hosszú és nehézkes, a köznyelvben meg még nincs nevük (?).

15
Hotyhogy képe

Javaslataim: 2) Kerékpár

Javaslataim:

2) Kerékpár Stop Zóna, Bike Stop Zone

5) Autódióda Utca :)

Magyarázat:

Autó, motorkerékpár, stb => gépjármű => röv. ált. autó.
Egyenirányu => egyenirányító => dióda
Gépjárműveket egyenirányító utca => Autódióda Utca

Ami pedig nem is ám biciklidióda utca!

________________

Sajnálom a bolondot.

16
urga képe

hm. esetleg valami még

hm. esetleg valami még egyszerűbb? :)

17
Hotyhogy képe

2) [Kettős][Osztott]

2)

[Kettős][Osztott] Rajtvonal

[Kerékpár][Bicikli][Bicaj][Bicó][Bike] Rajtvonal

Előny Zóna

Rajt Zóna

[Kerékpár(os)][stb. szinonímák] Előny Zóna

[Kerékpár(os)][stb. szinonímák] Rajt Zóna

5)

Diófa utca!

Még egyszerűbbet? :D

________________

Sajnálom a bolondot.

18
haggyma képe

a 3.-ra tudok: 3. Punk's not

a 3.-ra tudok:
3. Punk's not Dead

Nyelvújítás mi?!?

2., ezt csak balra kanyarodás esetén lehet használni! Mo.-n még nem láttam.

5., ?

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

19
Hotyhogy képe

5) Háromirányu utca! Az

5) Háromirányu utca!

Az első irány, biciklivel erre.

A második, biciklivel arra.

A harmadik, autóval vagy csak erre vagy csak arra, de nem erre is meg arra is, mint ahogyan biciklivel.

________________

Sajnálom a bolondot.

20
urga képe

hm.... krghhmmm....

hm.... krghhmmm.... ühhhüm...

21
Hotyhogy képe

Khmmm... Mindenhol ilyen

Khmmm...

Mindenhol ilyen hideg van?! Meg kéne próbálni valami torok pasztillákat... :D

Pedig komolynak szántam a 'háromirányu' utcát. Bármily túlságosan elvonatkoztatottnak is látszhat egy szó, a végén úgyis a túl sok gondolkodás nélküli jelentése fog számítani.

Például, villamos. Villamos mi? Áram? Szikra? Igen is meg nem is. Ja, az a villamos! Maga a vilanyárammal hajtott városi omnibusz!

S az nyilvánvaló már rég a megszokott szóhasználattól.

Ezt a fránya rendszerü utcát hívhatnánk 'vegyes orientációju'-nak, 'kevert tilalmu'-nak, 'felmentett jármű kategóriás'-nak és még így tovább az esetlen nevekkel, amik talán röviden, de túl szigorúnak szántan mondanák el a lényegét.

Sajnos nehéz röviden elmondani, ha egyben ragaszkodunk a szigoru értelem közléshez is. De ha az ismert lényeget összecsatoljuk egy tetszőleges szóval, akkor az hasznos lehet.

Így lehetne 'hógolyó' utca vagy 'kacsaláb' utca is, feltéve hogy e rövid nevek a kívánt jelentést nyerik el egy idő után a köztudatban.

________________

Sajnálom a bolondot.

22
urga képe

a kacsaláb utca jó, csak

a kacsaláb utca jó, csak vicces :)

23
Hotyhogy képe

Akkor meg lehetne még

Akkor meg lehetne még 'kripta' vagy 'múmia' utca.

Az 'élveeltemetés' utca viszont már nekem is túl elborzasztó név lenne, nem még hogy vicces.

Tényleg jó lenne találni egy jó megnevezést ami nem frivol és könnyen elterjedhet a közhasználatban. :)

De emlékezzünk, hogy a dadaizmust is úgy alapította meg régen egy művész kör, hogy előre megállapodtak a név kiválasztásának módszerében.

Véletlenszerüen ráböktek a szótárra azzal a céllal, hogy bármelyik szót is találják elsőre el, annak fogják hívni majd a műfajukat.

A 'dada' szót találták el, és az is lett az irányzatuk neve.

________________

Sajnálom a bolondot.

24
toreki képe

5. Szerintem nem kell új

5. Szerintem nem kell új név. Mivel az utcák nagy részét nem fogják átalakítani, hogy szemből bringával közlekedni lehessen, egyszerűbb csak kitáblázni. A nyíl mellé/alá egy tábla (szembe nyíl, rajta bringa), hogy az autós készüljön fel a szembe forgalomra. A másik oldalra meg kivéve bringa tábla. Ha van sárga szaggatot felfestés, akkor a bringa sávra kell a szokásos bringa rajza. Most láttam valahol egy ilyen képet, csak nem találom.

25
urga képe

"Mivel az utcák nagy

"Mivel az utcák nagy részét nem fogják átalakítani, hogy szemből bringával közlekedni lehessen, egyszerűbb csak kitáblázni."

persze, nincs is másról szó!

De a név hasznos lenne (mármint azoknak, akik folyton erről írnak, mint pl én :) - a 'bringásoknak mindkét irányban nyitott enyirányú utcák' kicsit hosszadalmas kifejezés...

26
magwas képe

Mit szólsz az

Mit szólsz az "egyirányúkivéve utca" kifejezéshez? Én ezt szoktam használni, és ha olyan a szövegkörnyezet, nem nagyon kell magyarázni, hogy kivévemi.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

27
urga képe

nem rossz, de egy

nem rossz, de egy rövidítés még jobb lenne :)

A belgáknál, franciáknák a Sens Unique Limité kifejezést (egyirányú utca kocsiknak) rövidítik SUL-re, és ezt használják. A rajt zónára is van egy ilyenjük, az meg a ZAC. Kézikönyvekben is ezeket használják.

28
Hotyhogy képe

Még nem adtam fel... De

Még nem adtam fel... De már kivan kicsit az agyam. :)

5)

Kerékpárosokat felmentő egyirányu utca.
Kerékpár felmentéses egyirányu utca.
Jármű felmentéses egyirányu utca.
Vegyes jármű-irányu utca.
Vegyes irányu utca.
Kerékpár forgalmat kivéve egyirányu utca.
Teljes kerékpár forgalmu egyirányu utca.
Kettős kerékpár irányu egyirányu utca.
Kerékpár-áteresztő egyirányu utca.
Kerékpár-áteresztő utca.
Féláteresztő utca. (Már megint a félvezetők...)
Egyirányu szabadkerékpár utca.
Szabadkerékpár utca. (A Szabadkikötő után.)

________________

Sajnálom a bolondot.

29
-ogre- képe

az 5ös pont sztem

az 5ös pont sztem veszélyes. Bordeaux-ban rengeteg biciklisáv van még a keskenyebb utcákban is, de azok mind egyirányúak. szerintem teljesen logikus.
az üllôi úton van egy rövid szakasz a határút és a pöttyös u. között, ahol a szervizúton kitáblázott helyen be lehet menni bicóval az egyirányú forgalommal szemben. az egy probléma, hogy az autósok itt fôleg parkolnak, és ha nem este mész, amikor égnek a kocsik fényszórói, simán elcsap a kiálló autó, mert nem számít szembe jövô biciklisre (joggal).

ha egyirányúba akarunk két biciklisávot, az vagy egy eredetileg kétszer egy sávos útból egyet teljesen elfoglal. ez pesten nem átvihetô dolog. vagy olyan zseniálisan keskenyre vennék, hogy az valóban csak egy irányban lesz használható, ellenkezô esetben meg balesetveszélyes.

30
j_gergo képe

Bécs egész belvárosa

Bécs egész belvárosa csupa egyirányú utca, és mindegyik oldalukon ki van téve az ausgenommen Radfahrer (kivétel bicikli) tábla, és fel van festve az úttest (autókkal szembenézve) jobb oldalára.
egyik kép , másik kép

nem úgy nézett ki mint ha probléma lenne az ilyen utcákkal

31
urga képe

Brüsszelben folyamatosan

Brüsszelben folyamatosan nyitják meg sorra az egyirányú utcákat a kerékpárosoknak, van, amelyik kerületben száznál is több ilyen utca van. Tábla és felfestés kell hozzá, + szórólapok, főleg a biciklisek tájékoztatása, és gond nélkül működik! (minden nap használok ilyen utcákat, figyelni kell, de semmi több, nem járhatnék biciklivel, ha ez nem lenne, mert minden kis utca egyirányú a kerületben, ahol lakom).

32
hf képe

Budapesten pedig nincs ilyen

Budapesten pedig nincs ilyen és ha bemész szembe ledudálnak...

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

33
lujka képe

Nekem mindog az a kérdésem

Nekem mindog az a kérdésem (eddig csak fejben persze), hogy az egyirányú utcáknál az autósok nem várnak a másik irányból semmilyen forgalmat. Ezek a környékek pedig általában jobbkézre alapulóak szoktak lenni. namármost kinek van elsőbbsége akkor, ha a bicós jobbról jön ugyan, de abból az irányból az ótós nem várna semmit?
Bennem ez az aggály. Győzzetek meg az ellenkezőjéről.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

34
pata képe

1. amint szabályos lesz

1. amint szabályos lesz bicajjal így menni, akkor onnantól várjanak onnan is forgalmat

2. amíg nem szabályos, addig az elsőbbség irreleváns, mert az csak szabályosan közlekedők viszonyában értelmezhető

35
urga képe

"Ezek a környékek pedig

"Ezek a környékek pedig általában jobbkézre alapulóak szoktak lenni. namármost kinek van elsőbbsége akkor, ha a bicós jobbról jön ugyan, de abból az irányból az ótós nem várna semmit?"

a jobbról szabályosan közlekedő járműnek van elsőbbsége, ami ez esetben a bicikli. De szerintem nem az elsőbbségünk tudatában kell közlekedni... mindig figyelni kell, észrevett-e minket az autós, és akkor nincs gond. Ettől függetlenül, egy szórólap + sajtókampány az autósok részére nem lenne felesleges, hogy figyelmeztessék őket, most már ilyen utcákra is számíthatnak (a Kreszben létezik ez a lehetőség, csak nálunk eddig még nem alkalmazták)

36
KoBold72 képe

Ha szembe mehetek, és nem

Ha szembe mehetek, és nem kell nagyokat kerülnöm az egyirányúak miatt, még gyökkettővel haladva, mindenhol elsőbbséget adva is gyorsabban célba érnék.

Megfelelő tájékoztatás mellett szerintem fokozatosan problémamentesen be lehetne vezetni a dolgot.

Az utcában, ahol lakom, rendszeresen megyek ellenirányban. Soha senki nem reklamált. Igaz, ha a második sorban parkoló autó miatt szűkebb a hely, ott elengedem a szabályosan szemben közlekedő autókat.

- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu

37
Györgyi képe

én azt vettem észre, h

én azt vettem észre, h kevés kivétellel az autósok sehonnan sem várnak forgalmat, beletörődve veszik tudomásul, h mások is vannak az utakon :)

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

38
Biglibansz képe

Ezen en is gondolkodtam,

Ezen en is gondolkodtam, aztän itt kint Frankfurtban lättam egy eleg jo megoldäst. Ha jobbra egyiränyu utca kanyarodik, ahonnan kerekpäros jöhet, akkor kirakjäk a keresztezödes ele az "Egyenrangu utkeresztezödes" veszelyt jelzö täblät, es alatta a kerekpäros kiegeszitö täblät. Toväbbä az egyiränyu utcäknäl, ahol be lehet szemböl hajtani biciklivel, ott az uca elejen kint van, hogy kerekpärral ketiränyu. Igy aztän ez egyertelmü, hogy onnan jöhet. Nem minen egyiränyu utca ketiränyu bicikliseknek. Ja es az utca vegen van felfestve kerekpärsäv pär meterig, ahol a biciklis jöhet. Igy tudja az autos balrakanyarodäsnäl, hogy azt a sävot meg kell tartani, es ugy kanyarodhat balra.

39
toreki képe

Ha balra fordulhat autóval

Ha balra fordulhat autóval az egyirányúra, akkor a bringa neki balról jön, ergo a bringásnak "jobbkezes".
Ha jobbra fordulhat kis ívben, akkor a bringás az út túloldalán jön. Egyrészt távol is van, másrészt jobban látható. De ki lehet táblázni a behajtó utat is a kerékpárutat/sávot jelölő táblákhoz hasonlóan.

40
Szab képe

Azért van egy pár

Azért van egy pár Budapesten is.
Itt pl. biztosan láthatsz ilyet:
N47 33.825 E19 03.059 és
N47 33.270 E19 02.812

Még pár helyen biztos van, én most kapásból ezekre emlékszem. Persze lehetne több is, ez igaz...

41
urga képe

"Budapesten pedig nincs

"Budapesten pedig nincs ilyen és ha bemész szembe ledudálnak..."

7 éve Brüsszelben sem volt ilyen, de fejlődik a világ (ez egyszer valóban fejlődésről beszélhetünk).

Az autós meg tudja szokni, nyilván figyelni kell mindenkinek (a kerékpárosnak jobban), de jól működik. Persze, ha Te az V. kerületben a forgalomcsillapítás után hatalmas kerülőkkel, cikk-cakkban szeretnél közlekedni, szíved joga...

42
mino képe

Mo-n az autósiskolák úgy

Mo-n az autósiskolák úgy tanítják, hogy egyirányú utcából balra az utca bal oldaláról kell kanyarodni. A forgalmi vizsgán megvágnak, ha ezt elmulasztod. Ha pedig biciklisek közlekednek a bal oldalalán szemben, az átlag autós kicsit meg fog zavarodni, főleg a kereszteződéseknél. Óvatosan a reformokkal!
Persze én is nagyon örülnék, ha néhány egyirányú utca, amit most szabályellenesen használok a másik irányba, megnyílna a bicikliseknek.

mino
Biking forever... and after.

43
urga képe

"Draakenlinge: Bordeaux-ban

"Draakenlinge: Bordeaux-ban rengeteg biciklisáv van még a keskenyebb utcákban is, de azok mind egyirányúak. szerintem teljesen logikus."

Bordeaux-ban nagyon erősen lobbizik a helyi kerékpáros szervezet az egyirányú utcák bicikliseknek való megnyitásáért.

Ezt véletlenül tudom, mert nemrég fordítottam egy cikket erről:

http://www.criticalmass.hu/forum/20070913/asterix-biciklis-koruton

44
-ogre- képe

aha. én tavaly novemberben

aha. én tavaly novemberben voltam kint, nekem már az jó volt, hogy ennyi bicósáv van. az, hogy kerülni kellett néha, nem okozott gondot... a helyieknek már lehet, hogy zavaróbb...

45
ATA képe

A sétálóutcák nem

A sétálóutcák nem igényelnének nagy átalakítást, hogy kerékpárral is be lehessen hajtani. (Egy másik táblát kell kihelyezni.) Nem arra gondolok, hogy ott bonyolódjon le a kerékpáros forgalom, hanem arra, hogy az ottlakóknak ne kelljen a forgalmat lebonyolító utcáig tolniuk a kerékpárt, hogy ne bűntessék meg a rendőrök.

46
RoGeR képe

Először jelezni kéne

Először jelezni kéne (levélbomba rulez), hogy ez nem kóser így, kihagyták a kerékpárosokat.
Ha egyből konkrét tervvel bombázzuk őket, akkor el se olvassák, átlépnek rajtunk.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

47
magwas képe

Lipótváros európában

Lipótváros európában van. Van a képviselőknek munkahelyi emailcíme.

Amikor levelet írsz egy képviselőnek, a következőekre figyelsz:
- A képviselő is ember. Úgy beszélsz vele, ahogyan szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Ha felb*osszantod, lehet hogy csakazértis nem csinálja meg.
- Legyél rövid, lényegretörő. Ha sokat írsz, sok energiába fog neki telleni, hogy kihámozza, mit akarsz, és lehet hogy nem lesz hozzá türelme.
- Pozitív dolog valami pozitívval kezdeni a mondanivalót. Pl. örülhetsz neki, hogy láthatod a terveket amikor még nem késő. Vagy hogy figyelnek arra, hogy elérhetőek legyenek a választók számára.
- Nem rossz, ha az első pár levél publikálásra kerül iten, mert attól mások is kedvet kaphatnak levelet írni (pl. én;), és mennyivel könnyebb egy már meglévő levélből kiindulni.

Kedvenc szerszámom a civil emailözön;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

48
magwas képe

Nem minden képviselőhöz

Nem minden képviselőhöz van kinnt emailcím (de a többihez nagyon kevés kivétellel legalább telefonszám van).
Ezeket találtam:

kukac belvaros-lipotvaros pont hu végűek
akb
rubovszky.csilla
karsai.karoly
puskas.andras
varga.eva
wohlmut.istvan

nem olyanok:
alex.kovacs kukac citynet pötty hu
molkati kukac gmail pont com
pimre kukac t-online pötty hu
mail kukac pasztortibor pötty hu (neki ne küldjél, olvassa ezt az oldalt, lásd lentebb)

A Városfejlesztési, Műemlékvédelmi és Környezetvédelmi bizottság szerintem ahova ez a téma tartozik.
elnöke: Veress Istvánné MSZP, telefon: 266-4538
ügyintézője: Smidéliuszné Csősz Anikó E-mail: csosz.aniko kukac belvaros-lipotvaros pont hu Telefon: 318-5990/456-os mellék

A polgármester:
Rogán Antal Telefon: 317-2073 E-mail: polgarmester kukac belvaros-lipotvaros pont hu

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

49
aron képe

én a pásztor tibornak

én a pásztor tibornak írok. ő elvileg bringás, amikor az 5. kerületben tüntettünk, mert az akkori ellenzék nem hagyott csomó mindenről döntést hozni, így a bicikliutakról sem, akkor ő védte a biciklis érdekeket: mail@pasztortibor.hu

www.criticalmass.hu/lakat

50
Chubby képe

Nagyon jó képeket

Nagyon jó képeket találtam ennek a bejegyzésnek a végén...

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

51
urga képe

köszi, tényleg jó képek,

köszi, tényleg jó képek, megy a gyűjtőbe :)

52
Chubby képe

Valahol még láttam jó

Valahol még láttam jó képeket, amik szerepelhetnének idevonatkozóan, csak nem tudom, hogy hol... :( Ha lesz végre egy kis időm, alaposabban utánanézek.

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

53
Tibor képe

Drága

Drága pedálkollégák!

Először is szeretnélek megkérni benneteket, hogy az én emilcímemre ne küldjetek emilözönt, fölösleges, ne pazaroljuk az elektronokat!

Továbbá. Vannak jó híreim, meg rosszak, ha kicsit sok pártnév szerepelne alant, azért elnézést, de elkerülhetetlen.

A jó hírek:
1) A kerületnek van kerékpárút-koncepciója, amit amúgy az általatok talán ismert Magyar Kerékpárosklub készítette.
2) Az idei költségvetésben szerepel 20 millió Ft kerékpárútra elkülönítve.
3) Cselovszki Zoltán, a főépítész egyszer már biztosan végigtekerte a CMBP-t, igaz, egy rózsaszín, női vázas kölcsönbiciklivel, kampányidőszakban, a Fidesz Budapest-programját reklámozó pólóban, de akkor is.

A rossz hírek:
1) A koncepciót csak kemény küzdelem árán, egy februári, hóban megtartott mini-CMD után volt hajlandó elfogadni a kerületi Fidesz.
2) Az idei 20 millió felhasználásáról többszöri érdeklődésemre sincs semmi hír.
3) A Zrínyi utca szerepelt a kerékpárút-koncepcióban, de a díszburkolat megépült úgy, hogy kerékpárút nem lett tervezve, ezért aztán kivitelezve sem, ezért aztán a koncepció egyik kelet-nyugati összekötő szakasza máris kilőve. Az ez ügyben elmondott reklamációim rendre leperegnek Rogánról és a hivatalnokokról.

Csütörtökön testületi ülés, a közlekedési koncepció napirenden van, én szorgalmazni fogom a bringautakat, kérdés, hogy ellenzéki szociként mire jutok.

http://pasztortibor.hu

54
Névtelen képe

Kedves Tibor jó, akkor

Kedves Tibor

jó, akkor neked nem küldök :)

Nem találtam a Belváros honlapján a kerékpáros koncepciót, de a MKK lapján sem.
Ha erről van szó:
http://pasztortibor.hu/060617kerekparutak.html

Tudnál adni linket, hogy hol olvashatjuk?
Kösz,
l

***
Ez viszont http://pasztortibor.hu/071105kerekpartarolo.html
örömteli :)

55
Tibor képe

Rendes vagy. :) Itt van a

Rendes vagy. :)

Itt van a koncepció, fölraktam magamhoz.

http://pasztortibor.hu

56
magwas képe

Tettem az emailcímed mellé

Tettem az emailcímed mellé kommentet, hogy neked ne küldjünk;)

Fontos tudnivaló, hogy ez a beszélgetés nem kerékpárutakról beszél a szó szűken vett értelmében, hanem a kerékpáros közlekedési folyosókról. Ezzel kapcsolatban pár mérőszám, amivel lehet majd büszkélkedni kampányidőszakban:
- hány km kerékpáros infrastruktúra és hány kerékpártároló készült hány férőhellyel, amiből:
- hány db egyirányú utca nyílt meg a kerékpárosoknak, hány km hosszban
- hány db utca lett kerékpárbaráttá alakítva, hány km hosszban, hány db piktogramm lett felfestve, hány tábla kihelyezve
Külön felhívom a figyelmedet a piktogrammra: egy javasolt kerékpársávnál néhány méterenként kell piktogrammot rakni. Ha 3m-el számolunk, akkor 3 km ilyen útra lehet azt mondani, hogy ezer piktogrammot helyeztetek el!

"Ellenzéki szociként" javaslom a városfejlesztési bizottság, mint a témába vágó, és szocialista elnökkel bíró bizottság aktív használatát.
Az egész képviselőtestületnek pedig javaslom, hogy elsősorban mint a kerületért tenni akaró emberek, és (esetleg, de csak ha tényleg szeretnék, hogy korrupt disznóknak nézzük őket) csak sokadsorban mint párttagok politizáljanak. Az általad hivatkozott CM is erről szólt, meg egy kicsit a bringautakról.

És persze ha szükség van rá, megint szívesen odamegyünk és megkérjük a tisztelt testületet, hogy vegyék magukat komolyan. Ehhez persze elegendő indok kell, ráadásul egy olyan ember tálalásában, akiről elhisszük, hogy szívból csinálja. Félre ne értsd, ez lehetsz akár te is (megnéztem, nem tegnap regisztráltál azért, hogy regisztrált felhasználóként szólhass hozzá). A falunkban is a kedvenc képviselőmnek el tudom felejteni hogy ő volt az egyetlen, aki pártszínekben jutott be a testületbe, akár fél perccel azután is hogy ezzel büszkélkedik. Mert tudom, hogy mit tett le az asztalra. Ez nyilván egy belvárosi kerületben sokkal nehezebb, de talán nem lehetetlen.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

57
Tibor képe

Magwas, nagyon szépek a

Magwas, nagyon szépek a szavaid a kerületért tenni akaró emberekről, igyekszem megfogadni. Amúgy örülök, hogy láttad, hogy nem tegnap regisztráltam, szerintem régebben találkoztunk először, mint ahogy itt regisztráltam. :)

A biciklis ügyet maximálisan szívből és pártpolitikától függetlenük képviselem (ahogy eccer mondottam, még csak 17 éve vagyok szoci, de 31 éve tri- majd biciklis).

http://pasztortibor.hu

58
urga képe

"A kerületnek van

"A kerületnek van kerékpárút-koncepciója, amit amúgy az általatok talán ismert Magyar Kerékpárosklub készítette."

???

itt nem kerékpárutakról volt szó, hanem "kerékpárosbarát kerületről", illetve 'kerékpáros közlekedési koncepcióról', amely a kerület általános közlekedési koncepciójának része kell legyen. A kerület honlapján lévő, viszonylag friss (2007 júliusában elkészült) általános közlekedési koncepcióban azonban egy sor nincs kerékpárosokról.

59
Viking képe

Sziasztok! A brüsszeli

Sziasztok! A brüsszeli beszámolómat tudom fölajánlani: http://bringaut.hu/?q=node/348
mint képgyűjtemény külföldi jó példáról. Itthonról is van egy jó képem, Szegeden készült: http://bringaut.hu/?q=node/219

Zsírt égess, ne olajat!

60
Chubby képe

Na ezt akartam én

Na ezt akartam én megkeresni :) De a szerzőtől hielesebb, jogtisztább, satöbbi :D

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

61
-ogre- képe

visszatérve az elejére,

visszatérve az elejére, meg az 5ös ponthoz. oké, meg lehet csinálni, nem az a bajom. a probléma a közlekedési kultúrával van. illetve annak hiányával. jó, hogy fejlôdünk, és ha nem lépünk, akkor nem fog javulni a helyzet, és tényleg mindent frankón ki lehet táblázni, meg akármi, de attól tartok, hogy az elsô hónapokban erôsen meg fog szaporodni a gázolások száma, még ha mi figyelünk is az autósokra. és azért egyikünk sem akarja nagyon elüttetni magát. én biztosan nem...

62
critical mass képe

Csak annyit szeretnék

Csak annyit szeretnék közbeszólni, hogy amikor ilyen hírek alapján azonnal szervezkedni kezdtek, érdemes inkább László Jánossal kezdeni. Egyrészt nála fut össze minden, hiszen őt küldtük az V. kerületbe tárgyalni, másrészt alapvető a tájékozódás. Enélkül az egész olyan, mint bekötött szemmel kardozni. Szerencsére Budapesten már szinte nincs olyan önkormányzat, tervező cég, hivatal ahol ne lennének kapcsolataink. Ezért szinte mindig meg tudjuk szerezni a szervezkedés indításához/megfontolásához szükséges háttérinfókat.
Egyébként is tessék belépni a Kerékpárosklubba, és részt venni a munkacsoportokban, szakmai munkában! :)

63
RZ képe

Szia CM! Kik , milyen

Szia CM!

Kik , milyen szervezetben, milyen jogi szemelyisegekkel kepviselik a bicosok erdekeit?

Hol nezhetek utana ennek?

Kik most a vezetoik, "elnok", stb ezeknek a szervezeteknek? Hogy neznek ki?

A CM micsoda tulkep? Onallo szervezodes? Vagy egy kht? Ki mit csinal benne?

Lecci segits tajekozodni, hagy ismerjem ki magam.

Koszi siza Z

64
RZ képe

"jogi szemely"-t akartam

"jogi szemely"-t akartam irni ; )

65
RoGeR képe

Magyar Kerékpárosklub

Magyar Kerékpárosklub (MK)

elnök: László János
web: http://kerekparosklub.org

A CM meg egy felvonulás, és ennek az oldala volt eredetileg.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

66
critical mass képe

A kerékpárosok

A kerékpárosok érdekképviseletét jelenleg túlnyomórészt a Magyar Kerékpárosklub látja el. Elnöke László János, elnok kukac kerekparosklub pont hu. Végez még hasonló feladatokat, illetve felméréseket a Bringaút Egyesület is, elnöke Oláh György, stiggs kukac hdsnet pont hu, valamint a Városi Biciklizés Barátai Egyesület.
A CM nem egy hivatalos szervezet. Nincs bejegyezve, nincs elnok, elnokség, nincs kötelező feladat. A CM gyakorlatilag ez a honlap és a "tagok" gyakorlatilag az itt megszólalók. Amikor hivatalos, engedélyköteles vizekre evez (tüntetés, tárgyalás) olyankor a Kerékpárosklub nevében teszi. Nagy az átfedés is, hiszen a Kerékpárosklub szinte minden tagja itt is aktív, és szervező vagy résztvevő a Critical Mass felvonulásokon is.

67
RZ képe

Hello CM, urga! Koszi a

Hello CM, urga!

Koszi a valaszt.
Megneztem az oldalt.
A jobb oldali boxbol a Szervezet link allinkjeinek egy resze nem mukodik (pl. Vezeoseg). Viszonylag ritka datummal latok hireket, bejegyzeseket.
Mi vizioja, strategiaja a klubnak?
Milyen hosszu es rovid tavu celjai?
Hany tag van?
Milyen poziciok, feladatkorok?
Milyen tevekenysegeket vegez a Klub?
Mennyi bevetele volt 2006-ban tagsagi dijbol, emnnyi adobol?
Milyen egyeb bevetelei voltak?
Milyen es mennyi kiadasai?
Milyen tartalekai vannak, milyen celra?

2008-ban belepek, de meg mindig egy nagy homaly szamomra ez az egesz. Kerlek, nyugtassatok meg (esetleg a honlap aktualizalasaval), h nem 1 fantomszervezetrol van szo ; )
(Szandekosan provokativ voltam)

Koszi sziasztok RZ

68
RZ képe

Elnezest, nagy reszet a

Elnezest, nagy reszet a fentieknek megtalaltam az alapdokumentumok link alatt.

A tobbire megkoszonom a valaszt ; )

Sziasztok Z

69
RZ képe

de pl.

de pl. a
http://kerekparosklub.org/files/docs/kozhasznusagi-jelentes-2006.pdf
link sem talalhato.

A 2005-os ev merleg es eredmenykimutatasa eleg kis szamokat mutat.

Hany tag van, kik az Elnoksegi tagok, stb-t meg mindig nem talalom. Meg meg nehany resz kodos.
Zavarnak a nem mukodo linkek a honlapon. Mik az aktualis tevekenysegek?
Stb...

Sziasztok Z

70
urga képe

"Egyébként is tessék

"Egyébként is tessék belépni a Kerékpárosklubba, és részt venni a munkacsoportokban, szakmai munkában! :)"

Ma lesz gyűlés, természetesen ott beszéljük meg a kilincseléses teendőket, de szerintem jobb, ha mindenki tud róla és segíthet a folyamatban (példatár, szakmai javaslatok, stb).

71
critical mass képe

Ezzel nem is volt gond. A

Ezzel nem is volt gond.
A levélírás talán korai volt egy cikk alapján, amikor van jobb információforrásunk is, hiszen János az összes frakcióval beszélőviszonyban van.

72
RoGeR képe

Mielőtt ezt írtad már

Mielőtt ezt írtad már írtam egy körlevelet. Egy ember válaszolt rá. Úgy gondolom hogy a válasz kellően korrekt volt, így név nélkül publikálom:

"Kedves <Én>!

Hozzám is eljutott a levele, és nagyon örülök a felvetésének. A helyzet az, hogy a híradások nem voltak pontosak, még a Belváros-Lipótvárosi honlapon is olyan cím szerepelt, hogy "Elkészült a Belváros új közlekedési koncepciója". Amiből csak két dolog nem igaz (Ön ezeket helyesen vette észre), egyrészt nincs szó közlekedési koncepcióról, csak egy forgalomcsillapítási javaslatról, másrészt ami elkészült az egy szakértői javaslat. Aminek egy rövidített változatát kapták meg a képviselők éppen egy hete. Viszont mellé kaptunk egy térképet, amit Ön nem láthatott, hiszen az a honlapon nem volt elérhető. Az jól ábrázolja az autós vonalvezetési terveket, de valóban nincsenek feltüntetve a kerékpárútvonalak.

A levele a lehető legjobbkor született, hiszen holnap kerül a Képviselő testület elé a javaslat megvitatása. A kerékpáros közlekedést mindenképp fel fogjuk vetni, arre jó hivatkozási alap is lesz az Ön levele (természetesen név nélkül).

Egyébként pedig, ha ideje engedi, javaslom a vita nyomon követését. Az ülés elvben 9-kor kezdődik (szerintem lesz abból 1/2 10 is). Az adott napirendi pont a 12. a sorban, de nem lesznek előtte olyanok, amelyek sok időt igényelnek. Így érdemes már 10 óra körül odajönni, vagy a City TV elé ülni. Megjegyzem, a testületi ülés meghívója is elérhető a honlapon, így könnyen nyomon követhető, hogy éppen hol tart a vita.

barátsággal

**************
képviselő"

---
Bringasávot a Nagykörútra!

73
Krisztab. képe

Ha jó fej, akkor akár meg

Ha jó fej, akkor akár meg is tudhatnánk a nevét, az csak jó egy politikusnak, nem?

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

74
Tibor képe

A válaszlevelet Palotás

A válaszlevelet Palotás Imre (SZDSZ) írta. Az ő hozzájárulásával írom ide a nevét.

http://pasztortibor.hu

75
hf képe

Az egyirányúsításhoz

Az egyirányúsításhoz lenne egy megjegyzésem:

Szerintem az egyirányúsítással semmit sem lehet elérni. Legalábbis forgalomcsökkentés terén. Sőt, még ront is a helyzeten, mert útfelület szabadul fel, amit nagyon hamar (kb. 1mp alatt :) betöltenek az autók, jellemzően duplavillogással kísérve. Ld. Arany János u., hogy egy 5. kerületi példát hozzak fel.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

76
RoGeR képe

Viszont legalizálódnak

Viszont legalizálódnak olyan manőverek, amik miatt nagyon sokat kap a kerékpáros társadalom és tovább javulhat a kerékpár versenyképessége, ha nem kell neki is tömöket kerülgetnie.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

77
hf képe

Az egész intézkedés

Az egész intézkedés célja a forgalomcsillapítás. Ezt kéne valahogy elérni, nem? Ezt pedig csak úgy lehet ha nem engedjük be az autókat a városba.

A belvárosban pedig most is bringa a leggyorsabb közlekedési eszköz.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

78
RoGeR képe

Nem engedni nem lehet. Annak

Nem engedni nem lehet. Annak is van egy határa, ameddig el lehet menni, és onnan tovább nem.

Viszont lehet az egyik-másik módot diszkriminálni bármilyen értelemben.
Ha valamelyik közlekedési mód jóval gyorsabb és ezt megfelelően kommunikálják akkor az is egyfajta forgalomcsillapítás, mert néhány ember áttér rá.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

79
hf képe

Kezdünk egy nyelvet

Kezdünk egy nyelvet beszélni :)

Igazad van mindenben, kivéve, hogy nem lehet nem engedni. Miért ne lehetne? Csak nem merik.
De mindegy is ez, a lényeg, hogy az egyirányúsítás nem megoldás a problémára.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

80
urga képe

"Az egyirányúsításhoz

"Az egyirányúsításhoz lenne egy megjegyzésem:

Szerintem az egyirányúsítással semmit sem lehet elérni. Legalábbis forgalomcsökkentés terén. Sőt, még ront is a helyzeten, mert útfelület szabadul fel, amit nagyon hamar (kb. 1mp alatt :) betöltenek az autók, jellemzően duplavillogással kísérve. Ld. Arany János u., hogy egy 5. kerületi példát hozzak fel."

Ebben van igazság. Az egyirányusítással itt az átmenőforgalmat akarják megszüntetni, ami az V. kerületben a becslések szerint napi 30 ezer gépkocsit jelent. Ezeket a kocsikat szeretnék a főútvonalakra terelni (illetve, ennek a forgalomnak egy része eltűnik eszközváltással, vagy úgy, hogy csökken a kocsival megtett utak száma - elméletben).

A felszabadult útfelület kérdése nagyon jó, egyátalán nem mindegy, mit kezdenek azzal a területtel.

A terv szerint parkolóhelyeket akarnak, illetve járdaszélesítést. Nyilván nem mindegy, hogy a kerületben melyik változat lesz túlsúlyban...

81
hf képe

parkolóhelyet???? az a

parkolóhelyet???? az a legrosszabb megoldás! azzal még több kocsit vonzanak oda! :<

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

82
haggyma képe

Inkább leszedném az

Inkább leszedném az összes elsőbbség adási táblát.
Személy szerint utálom ha 25-100 méterenként le kell lasítanom, és jobbra elsöbbséget kell adni.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

83
-ogre- képe

jobbra még tábla nélkül

jobbra még tábla nélkül is elsôbbséget kell adnod, szal nem ez számít.
az, hogy hány autó fog ott parkolni, az inkább kérdés. de azért az önkormányzatnak jobban megéri egy jó kis szerzôdés egy parkolási társasággal újabb zónákra, mint sárga csíkokat festeni az úttest szélére.

84
László János képe

A mai napon részt vettem a

A mai napon részt vettem a Belváros képviselő-testületi ülésén, ahol a koncepció vitája és szavazása volt. Szót kaptam, elmondtam, hogy nagyon egyetértünk a terv szellemiségével, csak ki kell egészíteni a kerékpározhatóság feltételeinek megteremtésével. De már ez előtt is ezt kérte helyi képviselő. A végszavazásba így belekerült, hogy a Főépítésznek meg kell tennie ezeket a kiegészítéseket (is), hétfőn már tárgyalunk.

János

85
haggyma képe

:D ------------------ Kerüld

:D
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

87
RZ képe

Szia Laszlo! Nagyon jo hir!

Szia Laszlo!

Nagyon jo hir! Koszi!

Kik, mikor es hogy fogjak ezeket a terveket atnezni, es kiegesziteni?

urga, Tibor es en is mar jeleztuk, h ha szukseg van rank, szivesen segitunk.

Koszi szia Z

88
RZ képe

Bocs "Szia Janost" akartam

Bocs "Szia Janost" akartam irni. Szia Z

89
Tibor képe

Melyik képviselő?

Melyik képviselő? ;)

http://pasztortibor.hu

90
László János képe

Hát merek én beleszólni a

Hát merek én beleszólni a polityikába? Beírom ide, hogy a Pásztor Tibor, aztán jól kompromitállak....

És a válasz arra, kik nézik át a terveket: van az MK-nak egy közlekedési munkacsoportja, ők. Spec. a felsoroltak többnyire a tagjai... Ha nem, lehet bele jelentkezni. Várunk olyan közlekedési szakembereket, akik a kerékpáros közlekedés elkötelezettjei, szabadok az éjszakái és a hétvégéi!
Jelentkezni lehet a kozlekedes@kerekparosklub.hu címen

János

91
Palotás Imre képe

Tibi, azért megírhattad

Tibi, azért megírhattad volna Krisztab kérdésére azt is, hogy jó fej vagyok :-).

Persze, hogy nyilvános a nevem, meg az email címem is: pimre@t-online.hu.

92
Tibor képe

Imre, ez csak simán

Imre, ez csak simán logika:

Krisztab: Ha jó fej, akkor akár meg is tudhatnánk a nevét
Tibor: A válaszlevelet Palotás Imre (SZDSZ) írta.

Megtudtuk a nevét, tehát jó fej.

8-)

http://pasztortibor.hu

93
Krisztab. képe

Igazából én csak annyira

Igazából én csak annyira gondoltam, hogy ha a válasza korrekt volt, akkor nem kell félnie attól, hogy kiirják itt a nevét. Különben is, gondolom, hogy az állampolgárokkal hivatalos ügyben folytatott levlelezés alapból nyilvános, nem?

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

94
Palotás Imre képe

Természetesen én odaírtam

Természetesen én odaírtam a nevem. RoGeR nyilván nem akarta a hozzájárulásom nélkül nyilvánossá tenni. Ahhoz meg kevés volt az idő, hogy azt is lelevelezzük, mert akkor persze hogy hozzájárultam volna.

De semmi baj, megtudtátok, így most már ketten vagyunk a belvárosi képviselő testületből, akikhez fordulhattok szükség esetén. Na meg ott a főépítész, akivel László János fog tárgyalni. Szóval alakul ez.

95
RZ képe

Szia Janos! Nagyon jo hir!

Szia Janos!

Nagyon jo hir! Koszi!

Kik, mikor es hogy fogjak ezeket a terveket atnezni, es kiegesziteni?

urga, Tibor es en is mar jeleztuk, h ha szukseg van rank, szivesen segitunk.

Koszi szia Z

96
RZ képe

Szia Janos, ugy ertem, en,

Szia Janos,

ugy ertem, en, mint meg nem klubtag (2008-tol viszont igen : )), hogyan nezhetem meg a terveket kulso "mezei" allampolgarkent?

Kinek irjak ezugyben? (Kik nezik majd at es kommentaljak a terveket?)

Koszi Z

97
RZ képe

Urga, Tibor, ti benne

Urga, Tibor, ti benne lesztek a hivatalos atnezok kozott?
Lehetne a ti javaslataitokat akar a Neten kozzetenni?
Z

98
urga képe

Elkészítek egy javaslatot,

Elkészítek egy javaslatot, amit az MKK Közlekedési Munkacsoportja alakít, véglegesít majd.

Ha részt szeretnél venni a munkában, szerintem jelentkezz be a Munkacsoportba (én is bejelentkeztem :).

99
RZ képe

Szia urga, koszi az infot.

Szia urga,

koszi az infot. Gondolom , eloszor MKK tagsag kell. Akkor 2008 elejetol (akkor tervezek belepni be az MKK-be).

Addig, ha publikus a tervezeteted, lecci oszd meg ; )

Z

100
RoGeR képe

A belépéstől kezdve 12

A belépéstől kezdve 12 hónapig (pl 2007 decembertől 2008 decemberig) tart a tagság, nem évre szól. Nyugodtan beléphetsz akár most is! :)

---
Bringasávot a Nagykörútra!

101
RZ képe

Hi RoGeR! Kosz a tippet,

Hi RoGeR!

Kosz a tippet, akkor a 7en belepek! ; )

Z

102
László János képe

Sziasztok! Már egy ideje

Sziasztok!

Már egy ideje fenn van a megbeszélésünk emlékeztetője a honlapon: http://kerekparosklub.hu/belvarosi-megbeszeles-kerekparos-kozlekedesrol
Esetleg reagáljatok arra is!

János

103
urga képe

megnézem!

megnézem!

104
RZ képe

Szia Janos, nagyon orulok! A

Szia Janos,

nagyon orulok!
A Dunaval parhuzamos bicikli ut a sok turista miatt itt meg nehezebb, mint Budan.
Lehet, h jobb lenne a pesti also rakparton?
Akkor csak hidankent lenne elagazas, gyorsan es biztonsagosan lehetne tekerni.

Persze a folyo melletti parkoloreszbol v az autosavbol v a hajok melletti jardaszerusegbol kellene elvenni...

Mit gondolsz?

Z

105
magwas képe

Krakkósra kéne venni a

Krakkósra kéne venni a figurát. Mindhárom helyett szép zöld gyep. Én a Visztula partjára is csak lépésben engedném a bringásokat. Különben újratermeled a jelenleg a budai rakparti bringagyalogúton lévő konfliktusokat.

Ha meg kizárólag a bringás közlekedők érdekeit nézed, akkor az útpályától a duna felé kell elhelyezni, elsősorban annak a rovására, ami most ott van, ahol ez nem megy, ott az út másik oldalán lévő dolgok rovására, de az utat odébbtolva, nem a bringautat átvezetve. Csupán ettől nem lesz annyival elviselhetőbb, hogy a gyalogosok csapatostul megszállják (sőt nagyjából semennyivel). De akkor inkább a szép zöld gyep. És ha odamegyek majd, a lábaimmal a földön a földön andalgok, mint a bogarak. És feredőzöm a Duna kristálytiszta vizében.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

106
László János képe

Félreértés: nem a Duna

Félreértés: nem a Duna partján terveződik a vele párhuzamos átmenő kerékpárút, hanem az Apáczaiban, a Széchenyi és a Belgrád rakparton valamint a Molnár utcában. Én sem gondolom, hogy a sétálók között kellene átmenő kerékpáros forgalomnak mennie.
János

107
RZ képe

Sziasztok, esa a Duna

Sziasztok,

esa a Duna mellett (also rakparttol a Duna fele) akkor lehetetlen terv egy gyors kerekparosut?

Sziasztok Z