Sziasztok!
Muszály leírnom amit tegnap láttam a Stefánián:
Fél öt körül értem az Ajtósi-Stefánia kereszteződésébe. Piros volt a lámpa a Városliget felöli oldalon, mögém besorolt egy copfos, kordnadrágos csajszi. Zöldre váltott a lámpa, de az Ajtósiról a Stefániára át a piroson ezerrel kanyarodott át egy szalmabálákkal megrakott teherautó. Kénytelenek voltunk elengedni, hiába váltott zöldre a lámpák. Én türelmesen megálltam a következő lámpánál, hogy átjuthassak a bringaútra. A mögöttem lévő lány nem várt, hanem tekert tovább a Stefánián a járdán. Mikor zöldet kaptam elindultam és látom, hogy Ő átvág az úttesten, keresztbe, át a bringaútra.Majd szépen utoléri a megrakott teherautót, együtt haladnak.
Az óminózus kereszteződésben a Thökölynél már pirosra váltott a lámpa de a lány csak teker tovább és ÁTMEGY A PIROSON. Na ekkor megállt bennem a vér, és csak annyit mondogattam magamban hogy "BE NE KANYARODJ" mármint a megrakott teherautóra gondoltam. De a KEDVES ÖNGYILKOS JELÖLTEMnek szerencséje volt, mert a teherautó ment egyenesen tovább a Stadionok felé a Stefánián.
Nem tudom hova a csudába sietett ennyire, lehet hogy randija volt, vagy hasmenése. Mindenesetre üzenem neki, hogy én nem szeretnék mégegy szellembiciklit ebbe a kereszteződésbe elhelyezni és gondolom más sem. Úgy érzem, hogy az itt történt baleset, az odaállított szellembringa, a múltkori megemlékezés sem volt elég arra, hogy biciklis társaink vigyázzanak magukra. És ez személy szerint engem valahol nagyon elszomorít és bosszant is.
Mindenkinek kellemes szép napot és jó tekerést!












bevallom őszintén
bevallom őszintén bonyolult helyeken, nekem elég sok ilyen van, mindig feltünően keresztbe-kasul megyek, meggyőződésem, ha nagyon dudálnak biztos látnak, ha sunnyogok akkor elcsapnak.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
Ez tényleg olyan téma,
Ez tényleg olyan téma, amit muszáJ leírni, köszönjük!
Egyébként én piroson áttekerő bringásnak nem állítanék szellembiciklit.
Aki akar, leköphet...
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Egyetertek. Amugy nem
Egyetertek.
Amugy nem hittem, hogy valakinek vannak illuzioi a hirtelen javulasrol...
Te Györgyi Te most
Te Györgyi Te most egyetértesz azzal, hogy átment a piroson? Gratula
rossz a rendszer. nem értek
rossz a rendszer.
nem értek vele egyet, de nem vagyok az a borivó vízprédikáló tipus.
pl a lámpa, amiról már írtam, hát az a csúcs, ami a félretájékoztatást jelenti.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
én igen, de a helyében
én igen, de a helyében még megálltam volna az út közepén meggyujtani a spanglim és kinyitni a sörömet, :DDD
Miért bonyolult dolog
Miért bonyolult dolog megvárni a zöldet, és inkább átmenni a piroson? Ezen a másfél percen múlik?
Én is szoktam hasonlókat
Én is szoktam hasonlókat látni. Inkább becsukom a szemem....
Ezenkívül semmi nem lehet annyira sürgős, hogy a végén hiába várjanak mert nem érek oda.
Azt hiszem éppen azért nem
Azt hiszem éppen azért nem kedvelnek minket az autósok, mert keresztbe-kasul gurulunk, átmegyünk a piroson, veszélyesen közlekedünk, tisztelet a kivételnek. Az a helyzet, hogy amit Horbi leírt mindennapos eset, mindig látok ilyeneket, akik azt hiszik, hogy ők sérthetetlenek, néha a hajam szála is égnek áll, mennyire feletőtlenül közlekedik egy-két bringás, itt meg nagy arccal leírja, mennyire barmok az autósok. Nekem az a véleményem, ha elvárjuk az autósoktól, hogy elsőbbséget adjanak nekünk, amikor az kijár, ne gázoljanak halálra, amikor nem feltétlenül muszáj, azt csak úgy működhet, ha mi is betartjuk a szabályokat, nem megyünk át a piroson, és megpróbálunk úgy közlekedni, hogy ne hozzuk a frászt az autósokra. ÉN ugyan nagyon ritkán ülök autóban, de ha előfordul, akkor egészen megdöbbentő dolgokat látok, autóbol nézve néhány bringás tényleg öngyilkosjelöltnek látszik, miközben azt hiszi milyen fasza gyerek
de akkor azt is tapasztaltad
de akkor azt is tapasztaltad már, h a bringáról sokkal jobban belátod a forgalmat, én autóból ki sem látok olyan alacsonyan ülök, mármint személy kicsi autó, pl a buzuki.
meg nagyon sok szabályos bicajost csapnak el ahhoz, h azt mondhasd azért van annyi bringásgázolás, mert összevissza mennek
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
Kérlek, menj végig az
Kérlek, menj végig az Andrássyn úgy, hogy nem mész át a piroson. Sokszor gondoltam már, hogy meg kéne mérni a különbséget.
A lámpák az autósok sebességére van méretezve, ezért a bringás állandóan szív, vagy olyan útvonalon, ahol kiismeri magát átmegy a piroson. Persze ez kockázatos, és nem is azokra gondolok, akik tényleg ész nélkül... Ésszel át lehet menni szerintem.
Megjegyzem autóból sokkal félelmetesebbnek látszanak a bringás manőverek. Én pl. gyakran "oktatok", azaz csak az utolsó pillanatban fékezek egy kereszteződésben, amikor látom, hogy nem figyel rám az autós... egyszer úgy megijedt az egyik, hogy még az ablaktörlőjét is bekapcsolta a kapkodásban. (Fontos: nem megyek ki elé, az utolsó pillanatban fékezek!)
Én mindig úgy megyek
Én mindig úgy megyek végig az Andrássyn (és máshol is), és szerintem húsznál nem lassabb ott az átlagom.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Na hát ez szép! Szerintem
Na hát ez szép! Szerintem ez a baja ennek az országnak - még véletlenül sem szeretnék politizálni! Csupán arról, van szó, hogy vannak bizonyos szabályok, törvények, amiket illene és be kellen tartani, ez vonatkozik a piros lámpákra is. Vagy talán véletlenül tették oda őket?
Valóban bringával sokszor gyorsabban lehet haladni mint autóval, de ha egyszer meg kell állni, akkor az ÁLLJ MEG!
Senki nem teheti meg, sem autós sem bringás, hogy mások életét kockára tegye, vagy akár csak veszélyeztesse. Szerintem.
ha mindig azt tenném amit
ha mindig azt tenném amit az okos emberek mondanak már nem élnék.
persze megint a régi nóta, a bringás figyeljen, mert neki lesz nagyobb baja egy balesetben.
az persze egyértelmű, h kinek van több esze, aki nem ül Bp.-n kocsiba.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
Jól mondod HORBI. Van mit
Jól mondod HORBI.
Van mit tanulnunk nekünk kétkerekűeknek is.
Pl. sorba állni a lámpánál...
(Dunaparti bringaút, MHB kereszteződés. Elvétve látni olyan bringást, aki nem áll be a már várakozók elé/mellé a piroshoz befutva. Zöldnél ez a falanx megindul mindkét oldalról, majd középen egyenbillengészet, egymás kerülgetése. Mert ez nekünk jó.)
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Zöldnél ez a falanx
Zöldnél ez a falanx megindul mindkét oldalról, majd középen egyenbillengészet, egymás kerülgetése
Aki balfaszkodik, az álljon csak szépen a sor végére. Akinek már van elég rutinja, és képes elindulni az autók tempójában, és induláskor besorolni a szélső sávba, az menjen csak előre. Én nem várok azért mert a sok hülye csak autózni képes és feltartja a forgalmat. Nem tudnék felidézni olyan esetet, amikor elzöldülésnél problémám lett volna a helyezkedéssel.
Piros lámpa pedig sok esetben értelmetlen, ilyenkor nagyon körültekintően ignorálom is. Persze néha megmutatom, hogy én vagyok a szabályos bringás, de ha sietek, akkor nem érdekel mit gondolnak rólam. Olyan pirosba pedig soha se megyek bele, ahol veszélyeztetnék másokat.
Zsoltee
Érzésem szerint teljesen
Érzésem szerint teljesen félreéretted amit KoBold mondott. Ő arról beszél, hogy az MHB-nál a bringaút- autóut kereszteződésében a két oldalon az áthaladásra (zöldre) várakozó bringások teljes szélességében elfoglalják a bringautat. Így amikor zöldre vált a lámpa, az átkelő bringások két sora szembetalálkozik (mint két falanx). Itt lehet akármekkora rutinod neked és a szembejövőnek, lehetsz akár a trackstand betyárja - ha szembetalálkoztok, egyikőtök sem fog fizikailag elférni, mert a melletted álló miatt nem tudsz oldalra kitérni. Ezért célszerű a sor végére állni ott.
Nem arról beszél, hogy a forgalomban haladva hogyan állnak meg a pirosnál a bringások. A piroson pedig ne hajts át szerintem (nem túl jó PR - de ezzel foglalkozik már egy másik topic). Ha pedig átmész és megbüntet véletlenül a rendőr, akkor ne lepődj meg.
Tényleg félreértettem,
Tényleg félreértettem, bocsi :) Ez esetben egyetértek vele. Csak nem igazán ismertem a helyzetet, mert az úton tekerek (ott is).
És mi van azzal a pirossal ami zöldnek is értelmezhető? :)
Egyenesen piros van, de jobboldalt párhuzamosan a gyalogos egyenes zöld. Ez ugyanaz a szitu, mint a jobbra kis ívben piros. Itt többnyire a zebrára ráhúzódok, vagy eleve felmegyek az induló járdaszigetre, és úgy megyek át (XI. ker. Budafoki # Dombóvári)
Zsoltee
Semmi gond. (: Olyan piros,
Semmi gond. (:
Olyan piros, ami zöldnek értelmezhető, a KRESZ jelenlegi változata szerint nem létezik. Az Andrássy szervízútján van az a helyzet, amit említesz: autónak piros, mellette a gyalognak zöld. Ha a kerékpár jármű és az úttesten a helye, akkor neki piros van. Márpedig a kerékpár jármű és az úttesten a helye (az úttestben benne foglaltatik a kerékpársáv is), tehát neki piros van. Ha gyalogos vagy és tolod a járdán, akkor természetesen áttolhatod a zöldön, a zebrán.
Igen, léteznek olyan országok, ahol a piros lámpa az jobbra kisívben zöldet (mackósajtot) jelent. De nem ott élünk - persze nem lenne rossz változtatás ezt belevenni a KRESZ módosításokba. Csak ez okozhat sok olyan jobbhorgot, amiben a kerékpáros egyhelyben áll - ezért valahogy ügyesen kellene ezt kitalálni.
A kerékpár közlekedhet
A kerékpár közlekedhet járdán is (max 10km/h), és bár most még zebrán tolni kell, ha sikerül módosítani a kreszt, akkor a fent leírt esetben teljesen szabályosan haladok át a piroson úgy, hogy arra a szakaszra a járdát használom, ahol zöld van, majd visszatérek az útra.
Mindenki érdekes, hogy egyre többen kerékpározzanak, így érdemes lenne pozitív diszkriminációt alkalmazni a kerékpáros közlekedésre, például olyan formában hogy az ilyen és ehhez hasonló esetekben a kerékpáros továbbhaladhasson, míg a nagyobb járművek nem (hiszen az balesetveszélyes is lenne)
Zsoltee
Igazad van, hogy 10 km/h-val
Igazad van, hogy 10 km/h-val mehet a járdán a kerékpár. Node azért gondolj bele, hogy miért van ott az autónak piros és miért van a gyalognak zöld? Gyaníthatóan valami jobbra kanyarodás miatt - a két autót nem akarják összeengedni, a gyalogot és az autót pedig összeengedik telezölddel. Na mármost ha a kerékpárosok átrongyolhatnának ilyenkor a zebrán akkor megint a járdán vezetett kerékpárút jobbhorog probmlájánál vagyunk. Elég sok kerekest ütnének el autók egyszerűen azért, mert nem képesek észlelni a gyorsan közeledő (velük párhuzamosan haladó) kerékpárost, míg a gyalogost igen. (Természetesen egy tökéletes világban az autós megállna ilyen esetben és csak akkor haladna tovább, ha meggyőződne arról, hogy megadta az elsőbbséget minden olyan közlekedőnek - gyalog, bringás - akinek elsőbbséggel tartozik. De sajnos nem így van ez és nem az ilyen helyzetek generálása fog ezen változtatni.)
Amiről én beszéltem, ott
Amiről én beszéltem, ott nincs semmiféle jobbhorog. A jobbra kanyarodók még a járdasziget előtt elfordulnak jobbra lámpa nélkül, balra nem lehet kanyarodni, egyenesen van két sáv, ezek pirosak. A jobboldali párhuzamos zebra zöld, balról jönnek az autók, csak egy irányba mehetnek: nekik balra, vagyis pont arra, mint amerre én. Nem keresztezhetik az utamat, csak mellém kanyarodnak. Ez is rejt némi veszélyt, de folyamatos odafigyeléssel teljesen biztonságos (ha túl közel jönne, lefékezek és beengedem magam elé)
Zsoltee
Oppardon. Igaz, itt nem
Oppardon. Igaz, itt nem olyan veszélyes áthaladnod, ha rendesen figyelsz. Ebben az esetben csak az a gond, hogy meg tudod lepni az autóst, mert egyáltalán nem számít rád. Lehet, hogy te figyelsz erre és óvatosan tekersz át, de ha intézményesítik akkor lesz majd sok idióta, aki belerongyol és nem méri fel rendesen a kockázatokat. Továbbra is azt gondolom, hogy a piroson ne menjünk át. (Velem is előfordult már, hogy átmentem piroson. Olyanon, mint ami az Alkotáson a MOM és az Alkotás point között is van (a Csörsz utcától távolabbi végüknél): zebra van csak keresztben és éppen gyalogos a környéken sem volt. De tudom, hogy ez szabálytalan volt és éppen a rossz PR/általánosítások miatt nem csinálom már.)
Naigen, mindig fraszt hoznak
Naigen, mindig fraszt hoznak ram, ha egymas melle allnak, es nem moge, aztan jo nagy kaosz van az atkelohely kozepen. En szilardan tartom a helyes iranyt, a felfestett ut jobb oldalan, es nem fogok senki kedveert se balra, se jobbra gurulni, mindketto szabalytalan. De ugy nez ki, nem jottek ra, miert kellene sorba allni, kovetkezo napokban is elismetlik az ostoba szituaciokat. Ez az egyik oka, miert ruhelem a ketiranyu kerekparutakat.
Piros lamparol: akarmilyen is surgos a dolgunk, a piros lampan minden esetben meg kell allni! Meg akkor is, ha gyer a forgalom.
atomboy
Ez az egyik oka, miert
Ez az egyik oka, miert ruhelem a ketiranyu kerekparutakat.
ne használd :) nekem bevált...
Zsoltee
hát igen, nagyon én sem
hát igen, nagyon én sem szid6om az autósokat piroslámpa ügyben, mert én is átmegyek a piroson soxor. csakhogy: mindig körülnézek, megállapítom, h valóban biztonságos -e átkelnem, tehát nem ész nélkül csinálom, és tudatában vagyok annak, h megszegtem 1 szabályt.
és valóban: autóból sokkal veszélyesebbnek tűnik a bringázás, mint az úton haladva mondjuk 2 kocsisor között. én is elcsodálkozom néha, ha gyalog megyek, h az úton a forgalomban merek biciklizni... de ezzel a kívülállók mindig így vannak, h veszélyesebbnek látják, mint akik csinálják bármi legyen is az.
és ha nem mennék át a piroson, nem lennék előbbre nagyon. meg még mejd azt is elvárják tőlünk, h álljunk be a kocsisor végére a körúton... ? ...
most magunkba száll6unk mind, és bevall6juk (itt nyilvánosan), h ki közlekedik szabályosan és ki nem... mondjuk én ettől se szarabb, se jobb biciklisnek nem érzem magam. haladni szeretnék. 1ütt a forgalommal. mert az jó.
Igazad van, így kell
Igazad van, így kell csinálni! A piros meg csak egy szín a sok közül...
-----------------------
Hátszél legyen veletek!
Nem ment fel senkit, s
Nem ment fel senkit, s jogalapot sem ad semmire, de senki nem mondhatja el magarol az utakon, hogy 100%-ig szabalyosan vezet.
Mindenesetre a sulyos, on- es kozveszelyes szabalytalankodokat ki KELL szurni a forgalombol.
Egy szó mint száz,
Egy szó mint száz, vigyáznunk kell magunkra, mert mások úgy sem teszik meg helyettünk, sőt nemrég majdnem egy bringásba szálltam bele hátulról, én a kocsisor bal oldalán haladtam a Lónyaiban, ő meg a jobbikon, persze nem láttam mert a busz mellett tekert, és hirtelen úgy döntött, mégis átnavigál a bal oldalra, de nem nézett ki, mielőtt besorolt volna elém, elég kellemetlen helyzet volt
Én sem vagyon szent,
Én sem vagyon szent, biztosan én is csináltam már szabálytalanságot, de azt biztosan állíthatom hogy nem szándékosan és piroson tuti hogy eddig még nem mentem át és nem is fogok!
És inkább kerülgetek 10 bringást a kereszteződésben minthogy átmenjen rajtam egy autó.
Barcsak ilyen egyszeru
Barcsak ilyen egyszeru lenne...
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1234.shtml
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/946.shtml
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1208.shtml
Azt hiszem, semmilyen
Azt hiszem, semmilyen szinten nem értek egyet a piroslámpázással!
A gyorsabb haladásra nem a piroson való átmenetelt kell alkalmazni, hanem jobb kondiban kell lenni!
Persze, a biztonság az első, de azt ne adja be nekem senki, hogy azért biztonságosabb, mert átmegy a piroson.
Az origós biciklis cikkek után levő többszáz "hüjebicajosok" komment mutatja, hogy mennyire utálják a szabálytalankodó bringásokat.
Ha rossz a szabály, meg kell változtatni! De a jó és rossz szabályt is be kell tartani! Nem siránkozni, hogy az autósoknak van beállítva a lámpa, hanem lobbizni, hogy bicajos sebességre állítsák. Nem átmenni a piroson, ha nem jön semmi, hanem elérni, hogy a kresz szerint lehessen kisívben kanyarodni elsőbbségadással. Szerintetek miből gondolják majd a döntéshozók, hogy betartjuk majd az új szabályokat, ha eddig se tartottunk be semmit?
Tekintsük már járműnek magunkat és a bicajunkat!
Sajnos, a piroslámpázók megfékezését nekünk, "civileknek" kell kezdeményeznünk, mert a futárok nem fognak nyíltan a fizetésük ellen cselekedni.
van olyan szitu, amikor
van olyan szitu, amikor mindig atmegyek a piroson
megpedig amikor utana sin jon
egyszer beestem ket kocsisor koze, mert egyszerre indultam el a zoldnel a kocsikkal, a sin ferden volt es mivel jobbrol es balrol is voltak mellettem (a sav a lampa utan ketfele agazott, egyenesen es jobbra meno savva es mivel egyenesen szerettem volna menni, ezert ugy alakult, h mentem az egyenesen meno savban, de nehany kocsi mar kigyorsitott mellettem jobbrol is, mikozben balrol is folyamatosan mentek el melettem)
nem ereztem gazosnak a szoget, merh nem volt eso, de mint kiderult fagy volt es a para frankon kifagyott a sinekre, az elso kerek rogton el is szallt, e+ utanna
kigurulni sem tudtam, mert rajtam volt 1 hatizsak, de talan ez is volt a szerencsem, merh igy a ket autosor kozotti alagutban estem es maradtam vegig
villamgyorsan felpattantam, egy kocsi allt a bringam mellett, sztem o is nagyon orult h nem masfel meterrel kesobb sikerult megallnia
azota nem indulok el sineken kocsikkal 1utt, hanem atcsorgok es a sinek utan varaom meg a zoldet vagy ha ott mar ninsc keresztiranyu forgalom, akkor nyugisan megyek tovabb, lelkiismeretfurdalas nelkul
atmegyek akkor is a piroson, ha nincs jobbrol keresztucca, csak balrol es a szelso sav buszsav, amibe nem kanyarod6nak (pl. 2 savbol kanyarodnak 3-ba, de busz arrol nem johet, tudok ilyet mutatni a varosban)
es akkor is atmegyek a piroson, ha sietek (viszonylag ritkan van) es nem jon senki akit a szabalytalansagommal zavarnek
es meg van 1-2 szitu, ami sztem tejjesen biztonsagos, de nem borzolnam vele az erzekenyebb idegzetueket
viszont: nem megyek at a zoldon sem, ha latom h vki keresztezne a palyamat...
azaz: sztem az h jon e vki vagy nem sokkal inkabb szamit, h milyen szinu a lampa
van olyan orszag, ahol at lehet menni a piroson ha nem jon senki, de errol meg kell elotte gyozodni
spanyolorszagban tudnak olyat is a lampak, h jelzik h a keresztiranyu forgalomnak zold van, de te ha nagyon akarsz mehecc (nagyon tecett a spanyol kozlekedes, pont ugy kozlekettek, ah en szoktam, a rendorautok is...)
sztem nem feltetlenul ongyilkosjelolt aki atmegy a piroson es nem feltetlenul korultekinto az, aki szabalyosan atmegy a zoldon
persze ez csak maganvelemenyem, de sztem sokan akik biztonsagosan szeretnek haladni poston azok hasonlokeppen cselexenek (a legelsokent emlitett piroson valo atmenes sztem eppen a biztonsagot noveli)
Hahó! Szóval piros lámpa?
Hahó! Szóval piros lámpa? Tényleg, teljesen jogos, bizonyos szabályokat nem azért tartunk be mert jók, hanem mert szabályok. amúgy hány km/h-ra vannak optimalizálva Bp-en a lámpák? Mert szentem tuti, hogy nem 50-re. Ami a sztorit illeti: nem értem, ott nem akkor lesz a teherautónak is piros, amikor a bicónak? Vagyisa a teherautó is pirosban ment át. Szerencsére egyenesen.
Gyalogosként én is törtem már tükröt. A kedvers autós pont 30 cm helyett hagyott a járdán a korlát és az autója között. Persze lemehettem volna az úttestre. Hangsúlyoznám: nem leütöttem vagy lerugtam, hanem lesodortam. Ha nagyon akarom, talán elfértem volna. De nem akartam. Ja, a soför kiszált,(mert bennt ült) és elkezdett ugatni. Nagyon fel volt háborodva. Tudom, nem az én dolgom nevelni a sok tahót, és ettől nem lesz jobb, de néha elhagy a béke és nyugalom. Mondjuk amikor valaki így ál egy buszmegállóban. Tudom, ez a düh sem helyes. De van. Ádám
Az Ajtósi-Stefánia
Az Ajtósi-Stefánia kereszteződésen már a piroson kanyarodott a Stefániára a teherautó. Nekünk már zöld volt, de a teherautót el kellet engednünk. A teherautó folytatatta útját, és a következő kereszteződésnél a Thököly Stefániánál szerencsére nem kanyarodott jobbra (mint múltkor a dömper) szerencsére, mert ezen a kereszteződésen ment át a piroson a bringás. Abban lehet valami, hogy a teherautó is valszinű még a piroson roboghatott át. Ezt nem tudom biztosan, mert én akkor kb. még 30-40 m-re lehettem.
a piroson nem azért nem
a piroson nem azért nem szabad átmenni, mertpiros, hanem azért mert elüt az autó. ha téged nem üt el, akkor menj. úgy szoktam gondolni rájuk, hogy "a bátrak"..
van itt olyan aki sose ment
van itt olyan aki sose ment át piroson? kétlem, mozigépész viszont látom annyi van mint a szemét, megy a vetítés.
szia csb, hát én is
szia csb, hát én is sokára értem ki milli, még filmet se nem láttam meg semmi...
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
szia. lehet a domina
szia. lehet a domina cipőben nem tudsz gyorsan tekerni, azért tart sokáig kiérni ;D
a domina cipőben dolgozom,
a domina cipőben dolgozom, nem bringázom :)
a munkát ne keverjük a közlekedéssel :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
Kiveve, ha sofor vagy a
Kiveve, ha sofor vagy a BKV-nal...
mondom én h a munkát ne
mondom én h a munkát ne keverjük...
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !
A buszsofőrök egy része
A buszsofőrök egy része nem keveri a munkát a közlekedéssel;(
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Asszem alig van olyan, aki
Asszem alig van olyan, aki még nem ment át piroson. De az ember olyasmit is helyteleníthet, amit maga már megtett. Ez csak akkor álszentség, ha letagadja. Amúgy a dolgot önkritikának hívják, és szorosan összefügg azzal a ténnyel, hogy a valós emberek-ellentétben a "banánok közt" szereplőivel-képesek jellemfejlődésre (néha, egy picit.)Ádám
Kapaszkodj meg: én
Kapaszkodj meg: én szándékosan nem szoktam átmenni a piroson. (A lámpaváltáskor néha én is átmegyek, általában még két autóval a hátam mögött.) Teli piroson soha.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szerintetek mi a helyes? A
Szerintetek mi a helyes? A múltkor szóltam egy bringás srácnak a piros lámpánál, mert átjött rajta (velem szemben jött a zebrán). Én meg vártam a zöldre. Láthatóan nem örült, hogy rászóltam. Nem beleavatkozni akartam a dolgaiba, az ő döntése, de rossz volt nézni. Szóljak vagy ne szóljak...?
Jo kerdes. Oktober elejen a
Jo kerdes. Oktober elejen a piros lampanal alltam, egyszercsak elment mellettem egy kozepkoru kerekparos, es szemem latara kis hijjan elutottek, az autos lelekjelenletenek koszontheto, hogy nem lett baj. De a barom a meg meg megkoszonni se volt kepes, kis iranyvaltozassal tovabbhaladt, a lampa meg mindig pirosan viritott. Miutan utolertem, duhosen rakerdeztem: "Esznel van, kis hijjan elgazoltak." O bamba pofat vagott, csak makkogot, igy otthagytam. Kovetkezo piros lampanal megint megallni kenyszerultem, o meg bamba modon atment a piroson, megint fekezesre kenyszerintve egy szabalyosan kozlekedo autot. Hogy utalom az ilyen idiotakat.
Igaz a mondas, nincs hulye autos es hulye kerekparos, csak hulye ember.
atomboy
Az ilyen farkakat, meg tuti
Az ilyen farkakat, meg tuti kisgyerekes anyukák ütik el, míg a szabályosan közlekedő bringásokat meg az ámokfutók. Az élet köcsög néha...
-----------------------
Hátszél legyen veletek!
asszem már írtam egyszer,
asszem már írtam egyszer, hogy aki átmegy a piroson az nem csak átmegy a piroson. ezt rendszerint látják az autóban ülők, és - ahogy mi is lépten-nyomon általánosítunk, ha róluk beszélünk, ők sem tesznek mást - azt jegyzik meg, hogy a bringások nem tartják be a szabályokat. így pedig baromi nehéz egyenrangú partnerré válni az utakon.
summa summarum: lécci ne menj át a piroson, mert nem csak magadnak ártasz vele, hanem mindnyájunknak.
A közlekedési lámpa
A közlekedési lámpa szerintem egy hibás koncepcióra alapuló, megszűntetendő intézmény. Ez persze nem jelent jogalapot arra, hogy átmenjünk a piroson. De sokszor átmegyünk, kivéve azok, akiknek valóban nagyon erős önuralma van. Szerintem a piros lámpa pszichológiáját hosszan lehetne ecsetelni, és nagyon kíváncsi lennék, hogy mit mond erről egy gyakorló pszichológus. Például azért is, mert hátha segítene megfékezni a piroslámpázás rossz szokását. Biztos vagyok benne, hogy köze van a dolognak ahhoz is, hogy a közlekedési lámpa valamilyen módon ellentmond a közlekedés szabályainak. Nem a kresznek, hanem a közlekedés szabályainak.
Tegnap Milli után pl. nagyon jó volt a Rákóczy#Nagykörút. Be voltak ázva a lámpák. Lacussal majdnem olyan gyorsan átjutottunk, mintha zöldünk lett volna, pedig minden irányból álltak ott autók.
Még egyszer: a fentiek nem jelentenek alapot arra, hogy piros lámpán átmenj. Én már régen elhatároztam, hogy ha egyszer piros lámpázásért büntet meg a rendőr, szó nélkül kifizetem a büntit. Ez szerintem így a korrekt.
Györgyinek meg szerintem igaza van abban, hogy nagyon sokszor segít az, ha feltűnően közlekedsz. Persze észnél kell lenni abban, hogy ez pontosan mit is jelent (pl. hirtelen kormánymozdulatokat sosem, nagyobbakat is csak akkor, ha _tuti_ hogy senki nem ér a közelbe míg le nem bonyolítod). A "részg bringás" trükk(*) is arra alapul, hogy messziről sokkal kiszámíthatatlanabbnak tűnj, mint közelről. Valóban gyakran igaz az, hogy ha dudál, akkor nem üt el. Persze sajnos néhány pszichopata rohangál az utakon, ezzel is tisztában kell lenni.
*: a részeg bringás trükköt tipikusan a kis forgalmú, vékony, de gyors utakon lehet alkalmazni. Amikor veszed, hogy jön hátulról autó, akkor meggyőződsz róla, hogy elég időd lesz a következőekre, majd elkezdesz dülöngélni, mintha részeg lennél. Persze mire közel ér, addigra ismét nyílegyenesen kell menni. Messziről fog kerülni. Lehet hogy dudál is.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ma azon gondolkodtam, hogy a
Ma azon gondolkodtam, hogy a piros lámpákra vonatkozó szabályt úgy kéne átértelmezni, hogy a piros egyenlőt jelentsen a "Állj, elsőbbségadás kötelező", röviden "STOP" táblával. Azzal a megkötéssel, hogy itt még zavarni sem szabad a zöld jelzésben közlekedőt. (Mert ugye egy mezei stop táblánál zavarás simán megengedett, ha a nagy forgalomban csak így lehet megoldani a dolgot.)
Miért? Ott vannak az
Miért? Ott vannak az egyértelmű elsőbbségi viszonyok, a lámpás kereszteződésekben is jelzi őket tábla. És ahogy nagyon helyesen megjegyezted, adott a lehetőség az alsóbbrendű úton közlekedő számára is a kereszteződésen való átkelésre. Az csak bonyolítaná a helyzetet, ha az elsőbbségi viszonyok időben változnának.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Igen, és akkor
Igen, és akkor gyakorlatilag lehetetlen lenne egy alsóbbrendű útról kihajtani egy folyamatos forgalmű főútra. Hátmég ha a kereszteződés nem eléggé belátható. Az elsőbbséggel rendelkező miért is menne ott lassabban, keresztező utakat figyelve, ha egyszer elsőbbsége van.
Az esetleg megoldást jelenthet, ha a lámpával együtt az összes táblát is leszereled és minden jobbkezes lesz. Mindenki minden kereszteződésben figyelni fog. Csakhát ez aztán jól belassít. :)
Az elsőbbséggel
Az elsőbbséggel rendelkező azért fog ott lassabban menni, mert az alsóbbrendű úton közlekedő "becsorog" elé, teljesen szabályos módon. Nem fog különösebb figyelmet fordítani az alsóbbrendű út kereszteződésére, de annyit igen, hogy észrevegye a becsorgást. Ami máris több, mint amit ma fordít, és esetleg hozásegíti ahhoz is, hogy a zebrán közlekedő gyalogost is észrevegye. Aki miatt pedig nem csak figyelnie kellene, hanem lassítania is, mert ugye a zebrát olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha előbukkan egy gyalogos, akkor meg tudjon állni.
A táblákat nem kell leszerelni: nem életszerű hogy egy kétszer három sávos és egy egyszer egy sávos út kereszteződése egyenrangú legyen.
Azt gondolom, hogy a közlekedési lámpák megszűnteésével megszűnne a "szükség" arra, hogy a sárgán teligázt nyomva nyolcvannal rongyoljanak át a kereszteződésben a pirosban, ugyanúgy összetett feladat lenne tövig nyomni a zöldnél. Azt sem tartom kizártnak, hogy pár hét után, mire megtanulnák a közlekedők, hogyan lehet hatékonyan átjutni egy ilyen kereszteződésen, nagyobb lenne az áteresztőképessége is, hiszen a jelzőlámpás kereszteződésekben az idő elég nagy részét az teszi ki, hogy mindenki áll a szélén. Ha meg csökken, akkor max többen szállnak át tömegközlekedésre meg bringára. Szerintem biztonságosabb is lenne, mert nem kapcsolná be a robotpilótát, minden közlekedő odafigyelne, és a tempó is lassabb lenne, tehát gáz esetén is kisebb lenne a kár.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
http://alleycat.hu/linkek/200
http://alleycat.hu/linkek/20071108/lampagyasz-a-margithidnal
ez pl megadta magát :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !