Itt a sokak által kért videó lehet róla osztani az észt!
Nyilvánvalóan vannak nálam okosabb emberek is a fórumon, de szerintem mindenkinek a véleményét nem lehet (nem is biztos, hogy kell) megváltoztatni. Gálvölgyié ilyen, de Hajós nagyot nőtt a szememben!

ischtwahn

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Szerintem Hernádi Judit

Szerintem Hernádi Judit hozzászólása is korrekt, a zebrán átszáguldó bicikli tényleg balesetforrás, mert nem belátható, az elsőbbségtől függetlenül. Ezért kell az úton menni.

Hajósnak respect, de a Heti Hetes nem alkalmas terep az érvelésre: akiből megállíthatatlanul türemkedik ki a bölcsesség, az habozás nélkül belevág a másik szavába hogy megmondja a tutit. Minden második esetben a tuti valamilyen altesti folyamatokkal kapcsolatos "poén", amin egy magára valamit adó alsó tagozatos sem nevetne.

Kösz, hogy feltetted, újra emlékeztetett rá, miért is nincs TV-m ;-)

2
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem meg pont a

Szerintem meg pont a Hernádi volt a leggyászabb. Miért is kéne neki számolgatni azt, hogy mikor hol van a zebrán áthaladó személy, függetlenül attól, hogy bringán ül, vagy gyalog megy? Ha a zebrán megjelenik egy gyalogos, akkor neki ott nincs számolgatás, meg kell állnia, és meg kell várnia, mig át megy előtte. Ebből a szempontból semmi különbséget nem jelent a biciklis sem.
Ahol a biciklisnek felelőssége van, csak az, hogy hogyan érkezik a zebrára. Úgy nyilván nem vágodhat ki oda, hogy az autósnak ne legyen esélye észlelnie őt. (Ahogy egy fa/busz mögül hirtelen a zebrára kilépő gyalogosra sem kell okvetlenül számítania, bár valójában talán mégis...)

www.gruppetto.hu

3
Lathor képe

Pontosan, ilyenkor miért

Pontosan, ilyenkor miért nem jut eszébe senkinek a villamos után szaladó gyalogos, 100 méteren lehet jó tempóval futni is.

4
magwas képe

Sokkal gázosabbra

Sokkal gázosabbra számítottam a beharangozás alapján.
Egyrészt a felütés: gyakorlatilag a kormányfikázás közben - ami üdvös dolog, bármilyen színű és teljesítményű kormány esetén;) - kaptunk egy oldalvágást. Ez benne volt a pakliban. Volt ugye egy kihagyhatatlan lehetőség, hogy hárommilió példányban oszthatjuk az eszet a kerékpáros biztonságról, annak hátulütőjével együtt, hogy ugyanabban a kiadványban lesznek kormánypropagandisztikus izék.
Másrészt mindenkinek figyelmébe szeretném ajánlani azt, ahogy Gálvölgyi kezdte, és ami remélem az anyagban is bennmaradt, persze más megfogalmazásban:
Takarodjatok a járdáról
Tehát az első lépés lehetne az, hogy megmutatjuk neki, hogy már benne van, csupán ezért nem kell saját prospektust csinálnia;)
Azt mondta még, hogy "épp olyan paraszt módra közlekednek, mint az autósok". Már sokszor megbeszéltük itt is, hogy a tahóság nem járműfüggő, tehát tényleg. És legalább a zebráról korrekt dolgokat mondtak. Mind arról, hogy hogyan kéne ott közlekedni, mind arról (Hernádi hiába tetteti, néha azért előtör belőle hogy nem is szőke) hogy hogyan működik egy bringás átkelés.
Persze az összkép nem volt igazán bringásbarát, sajnálom hogy nem sikerült elmagyarázni hogy a bringának az úttesten a helye. Az pedig, hogy a bringás lobbierő sokaknak sok, egy olyan helyzet amivel együtt kell élnünk. Utóbbiról azt gondolom, hogy két dolog miatt vagyunk látványosan erősek: egyrészt mert általában nagyon gyenge a civil érdekérvényesítés, és ehhez képest nem nagy ügy sokkal jobbnak lenni, másodrészt azért, mert az életünkért küzdünk, harmadrészt Punk's not Dead.
Kéne adni Gálvölgyinek egy háromkerekűt, ha már olyat szeretne és cinálni neki egy "oktató CM-et". Ha valaki adja a háromkerekűt, az oktató CM-et én megcinálom.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

5
magwas képe

Most olvasom a másik

Most olvasom a másik topikban, hogy Gálvölgyinek egy barátját halálra gázolta egy bringás a járdán.
Ha ez igaz, akkor azt kell mondjam, hogy igencsak visszafogott volt.

És abban is biztos vagyok, hogy szívesen fog nekünk segíteni: neki az a célja, hogy a bringások ne menjenek a járdán, nekünk meg az, hogy biztonságban legyünk az úton. Csak meg kell egyezni, hogy mindketten mondjuk mindkettőt. Mi pedig már azt tessszük.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

6
Névtelenalla képe

és én elég visszafogott

és én elég visszafogott vagyok, hogy nem hordom az "állj meg a zebra előtt" pólóm?
merthogy évekkel ezelőtt, gyalogosi minőségemben vasalt kishíján ki az Operaház zebrájánál...a művészúr.
(nekem volt zöld!de ő rohant,mint bika a pirosra)
most mondjam vagy mutassam, h ki a képmutató?
annyira jó lenne, ha mindenki a saját háza táján kezdené a sepregetést...

7
bonnie képe

vegre megneztem en is.

vegre megneztem en is. vasarnap este Kama3 hiaba bokodott, en aludtam, pedig maskor en akarom nezni, deezmindegyis.
szvsz nagysagrendileg mindenkinek igaza volt, tunjon mindenki a jardarol, ha mar jardazik(mer valamiert nem felel meg neki az ut), es zebrahoz er, akkor ott se legyen Jani, nem az a megoldas,h 30cal at (tessek visszavenni az arcbol, hamaregyszer azt kommunikaljuk,h az ut nem ok).
egyedul Alfoldi ele tennek le 2terkepet, az egyiken jelolnem a bringautakat, a masikon az osszes tobbit, mert o kb ugy allitja be,h azert kell takarodnunk az utrol, mert _minden_ elerheto bringauton, ami azert nem igy van.
bonnie

8
RoGeR képe

Szerintem se vészes.

Szerintem se vészes. Alföldből előtört az "Úttest az autóké!" mozgalom.

Gálvölgyi meg egyszerűen a sztereotíp átlagember szemével látja a dolgokat. Szerintem, ha András meghívja a Millire, akkor fel lehet világosítani...

Herdnádi meg lehet hogy azt hiszi, hogy járda, pedig lehet, hogy kerékpárútnak kijelölt járda. Emiatt veszélyes a városi kerékpárút...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

9
-ogre- képe

múltkor anyám a

múltkor anyám a stefánián ment a járdán már sötétben, és folyton lecsöngették. aztán felhívott, és megkérdezte, hol van ott a bringaút. én megmondtam, azóta azon az oldalon közlekedik. de ô csak egy gyalogos, aki figyel ránk...

10
Györgyi képe

ha bringauton akarnek

ha bringauton akarnek hazamenni sosenem ernek oda, mert nem megy a Karolinan semmilyen bringagyász(szerencsere) de meg a kornyeken sem

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

11
critical mass képe

Most akkor mi bajunk

Most akkor mi bajunk volt?
Semmi ciki nem volt benne. Na jó, nagyon kevés...
Az se semmi, hogy a futárok egyből két sávot ugratnak át. :)

12
bonnie képe

kinek volt baja egyaltalan?

kinek volt baja egyaltalan? ha egymas melle tesszuk az mtv-s musorral, akkor telejsen helyere kerulnek a dolgok. bunko minden jarmuvon megtalalhato, fuggetlenul attol,h hany kereke van. sot, meg a gyalogosokat/tomegkozeleket is nyugodtan ide lehet sorolni, szoval lefedett mind a 10millio magyar :)
bonnie

13
RoGeR képe

Nekem semmi. Viszont nagyon

Nekem semmi. Viszont nagyon jó "kampányt" lehetne erre szervezni.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

14
Haszprus képe

Márpedig gáz volt. BTW ti

Márpedig gáz volt.

BTW ti hol láttok kerékpárosokat járdán (ami nem bringagyalogút)?

Haszprus

15
bonnie képe

had ne soroljam mar fel,

had ne soroljam mar fel, idetehetnem a komplett budapesti utcajeygzeket...
bonnie

16
Krisztab. képe

Pl. a Nagykörúton, vagy a

Pl. a Nagykörúton, vagy a Filatorigát HÉVmegállóhoz vezető úton engem is majdnem elütöttek, mert nem értettem, ki kurjongat és miért....

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

17
Tin képe

József körúton szitén

József körúton szitén találkoztam bringással a járdán, aki egy villamosnyi ember között akart átmenni, és a fékkart csattogtatta, hogy a figyelmet felhívja magára. Szóltam volna neki, de nem volt idő rá, mert egy jobbra kanyarodó, szőke autós nőcinek meséltem el éppen, hogy az az egyenes nyíl a kék karikában mit is jelent.

De amúgy a Nagykörúton rendeszeresen mennek bringával a járdán.

18
Haszprus képe

A jelenlegi bringaútmentes

A jelenlegi bringaútmentes helyzetben a Nagykörúton (dugóban) a bringások jelentős százaléka nyilvánvalóan nem merne az autók között menni, nekik azt mondani hogy ne menjen a járdán, egyenértékű a hazaküldésükkel…

Haszprus

19
urga képe

Valamelyik nap néztem, úgy

Valamelyik nap néztem, úgy tűnt, a Nagykörúton egyes szakaszokon egy talpalatnyi hely sincs az autók mellett, tényleg nem fér el a bringás, dugóba rekedni biciklivel meg nem kellemes. Ilyenkor tényleg csak a járdán lehet kerülni. De mindig észben kellene tartani, hogy a kerékpáros a járdán vendég, nem ott a helye, és tényleg csak kivételes esetben használni a járdát...

20
Perillustris képe

Úgy tűnhetett, ám ha

Úgy tűnhetett, ám ha lassabban is, de lehet haladni akkor is. A járdázásnál mindenképp gyorsabban.

A két sáv között óvatosan el lehet evickélni, főleg ha nem olyan széles a kormányod, mint nekem. Érdemes nappal is bekapcsolni az első lámpát, mert könnyebben felfigyelnek rá az autósok, s a nagy többség csinál helyet.

21
cory képe

Én Budafokon napi szinten

Én Budafokon napi szinten találkozom járdán bringással :( Én megértem, hogy nem akar kimenni az úttestre, de van kerékpárút is ezzel az utcával párhuzamos úton. és forgalommentes szervízút is van a ház túloldalán. Szabályosan rettegek, hogy a 1,5 évesemet mikor üti el egyikük :(

22
haggyma képe

Rákóczi út, nagy kötre,

Rákóczi út, nagy kötre, Fuimei út, Soroksári, Népszinház, Luther, stb.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

23
Prof.gruppetto.hu képe

Pl. a Margit hídon 10-ből

Pl. a Margit hídon 10-ből 8-szor én is a déli járdán kelek át. Pedig én "némileg" Rabic lelkületűnek mondhatom magam, asszem...
Mondjuk én ha muszáj, akkor ott is gyökkettővel megyek, akár az egész hídon, ha nem vesz észre az andalgó párocska...

No meg azt se felejtsd el, hogy pl. a Gálvölgyi korában simán előfordul, hogy egy olyan helyre festenek bringautat, ahol előtte évtizedekig járda volt, és ő azt szokta meg. Ilyenkor hiába vezet ott az út, szerintem joggal háborog, hogy mit keresünk ott.

Aztán további félreértésekre adnak okot a mindenféle járdának látszó bringaút megoldások, mint pl. az Újpest rakpart felső része. Aki nem figyel, (pl. mert az úttesten halad autóval,) az nem tudja megmondani, melyik fele a járda és melyik a bringaút, sőt, talán azt sem, hogy ott van-e egyáltalán bringaút.
Ennek az ellenkezőjére is van példa, van ahol autóból nézve azt hihetnéd, hogy az ott bringaút. (Pl. az említett Margít híd déli járda...) Mindkét végén felvezet rá egy bringaút, amit autóval keresztezel is esetleg, és használják is a bringások. Akkor biztos bringaút is. Nem? Hát nem...

www.gruppetto.hu

24
Haszprus képe

A Margit hidas példád

A Margit hidas példád tökéletesen mutatja hogy miért faszság az hogy "takarodjatok a járdáról", és miért kéne ezt a mondatot igen gyorsan elfelejteni…

Ez a mondat ebben a formában nem áll helyt és kész.

Haszprus

25
bonnie képe

ok, maradjanak a bringasok a

ok, maradjanak a bringasok a jardan. DE tartsak be tovabbra is a KRESZ-t:
1. elsobbsege van a gyalogosnak,
2. max 10km/h,
3. Punk's not dead!,
4. zebran szigoruan csak tolni.

aki ennyire raer, annak merem ajanlani,h terkepeszkedjen, mielott elindul, valasszon inkabb kis utcakat pl a Nagykorte helyett, idoben talan meg jobban is jon ki, es nem gyujt ellensegeket feleslegesen a bringasoknak.
aztan ha eleg batorsagot gyujtott, akkor fuzze meg magwast,h szervezzen ujra turakat, es ott majd megtanul az uton bringazni. nem, a tukortores nincs benne a kotelezo tananyagban ;)
bonnie

26
zsoltee képe

fuzze meg magwast,h

fuzze meg magwast,h szervezzen ujra turakat

télleg, mi van a túraszezonnal? még szezonnyitó túra se volt... most hogy feléledt a Milli, ott lustul mindenki? :)

Zsoltee

27
bonnie képe

a vege mindig az volt,h es

a vege mindig az volt,h es ott keresunk egy teazot. hatistenem, megtalaltuk :)
bonnie

28
zsoltee képe

jah, akkor mission completed

jah, akkor mission completed :) azt hittem az a túra vége, nem a célja :)

Zsoltee

29
aron képe

október végi utsó

október végi utsó pénteken az MHB-n a buszmegállóban volt egy bávárás. sokan a járdán álltak meg, mivel a buszöböl kici volt. egy epst felől jövő bringás összeveszett, hogy miért nem engedik el a járdán (ebben igaza volt) aztán lkezdte, hogy ez itt bringaút (!) ha nekedjó akkor menjél te a 4 sávos úton...

www.criticalmass.hu/lakat

30
solaitid képe

engem és pajtásomat az

engem és pajtásomat az andrássy oktogon én deáktér közti részén akart már-már megverni egy dh-s emberke mert mondtuk neki, hogy ugyan menjen már el a járdáról, na az mókás volt, szeptember 23-án

------------------------------
http://huszonnyolc.freeblog.hu

31
Krisztab. képe

Aszittem gázabb

Aszittem gázabb lesz.

Szerintem a legsúlyosabb Alföldi volt, mert ő gyakorlatilag azt mondta, hogy nincs helyünk az úton.

A többivel egyetértek:
-le a járdáról!
-a bunkóság járműfüggetlen
-ha zebrán vagy kénytelen átmenni, saját érdekedben állj meg előtte, mert az autós nem fog lelassítani, mint ahogy az a KRESZben elő van írva.

Szerintem egy olyan levelet kéne írni, ahol:
- leírjuk a bicikliutak hátrányait, és azt, hogyan fenyegetik az életünket (Alföldinek)
- azt, hogy mi is ellenezzük a járdázást
- valamint meghívjuk őket a Millire (triciklit kéne szerezni)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

32
OJani képe

A zebrán nem szabad

A zebrán nem szabad kerékpáron átmenni, csak tolni, benne van a kreszben, mi legalábbis még így tanultuk, így tanították.

33
Krisztab. képe

Oké, akkor pontosítsuk:

Oké, akkor pontosítsuk: arra gondolok, amikor a zebra mellett a bringaút átmegy a kereszteződésen.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

34
OJani képe

Így már más, O.K.

Így már más, O.K.

35
Rasp képe

én pont ennél akadtam

én pont ennél akadtam ki.

Szerintem nem tudja szegénykém azt, hogy sok esetben ahol ő csak egy zebrát lát még ott van egy kerékpárútnak csúfolt valami is, és az ott közlekedő bicajosnak viszont elsőbbsége van.

Stefánia, Bajcsy; kell még sorolni? ...

36
dobákpeti képe

Én is rosszabbra

Én is rosszabbra számítottam, de azért látszott, hogy Hajóson kívül mindenki a sztereotíp budapesti autós szemével látja a helyzetet, és erre erősít rá nézők előtt, mégha láttunk már ennél durvább okfejtéseket is a témában. (a vicc, hogy Alföldi is, akinek még jogsija sincs - taxizik mindenhova)
Az viszont szerintem nagyot szólna, ha meghívnánk az érintetteket pl. a Millire, hogy megmutathassuk: mi, akik "tüntetgetünk", ugyanazon az oldalon állunk, mint azok, akik azt mondják: "tünjenek a járdáról". No meg a többi tévedésüket is nyilvánosan helyre tehetnénk.

Egyébként én irigykedem azokra a futárokra, akik két sávot tudnak ugrani... :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

37
Haszprus képe

Azért ne essünk már

Azért ne essünk már túlzásokba, ezt a 'tűnjenek a járdáról' megfogalmazást határozottan el kéne felejteni… A bicikli többek között azért egy fasza dolog mert elmegy akárhol, többek közt a járdán is.

Az egy másik kérdés hogy életvitelszerűen nem a járdán kéne bringázni, de szerintem aki rendszeres bringázó az úgyse a járdán teker.

Az eddigi célok mind pozitívak voltak (vegyél lámpát, hordjál bukót), ez ebben a megfogalmazásban egy negatív cél, nem kéne magunkévá tenni.

Haszprus

38
Prof.gruppetto.hu képe

Akkor fogalmazzuk át

Akkor fogalmazzuk át pozitívra: menjünk az úton (és foglaljuk vissza a várost az embereknek....)

www.gruppetto.hu

39
dobákpeti képe

Én olyat sosem mondanék,

Én olyat sosem mondanék, hogy "tűnjenek a járdáról", azt csak idéztem. (ezzel nyilván tisztában vagy)
Olyat viszont mondok, hogy: "A járda a gyalogosoké!", vagy hogy: "A kerékpár jármű, az úton a helye!"

Lehet, hogy az első verzió - ahogy GJ fogalmazott - túl erősnek tűnik, de egyrészt ugyanarról beszélünk, másrészt az ő szemszögéből ez teljesen érthető indulat.

Ettől függeltenül a teljes gondolatmenetével még véletlenül sem tudok egyetérteni. De ezze igen.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

40
Névtelenalla képe

kár, hogy a negatív

kár, hogy a negatív előítéletek elterjedését nem a "rendszeres bicósok" viselkedése váltja ki a legtöbbször...:(

41
OJani képe

Hajós az én szememben is

Hajós az én szememben is nőtt, eddig nem szimpatizáltam vele. Szerintem tök normális és helyénvaló volt a megjegyzése a mozgalomról. Azért Gálvölgyi sem volt rossz, szerintem, főleg, ha igaz a baleset.

42
udi képe

Minden kozlekedesnemben

Minden kozlekedesnemben (gyalogos, gorkoris, bicajos, autos, buszos, traktoros, taktikai csapasmero) megvannak a barmok. Adott esetben a bicajosok kozt is vannak akik kozlekedes-kulturajukkal rossz fenyt vetnek, a tobbi bicajosra.

Ez mar csak ilyen. A hiba mindig az elutasito parbeszedben van. "Takarodjanak a jardarol..." En szoktam adot esetben jardazni (ussetek), gyoktizzel, kocsanyon szemek, markolva a fekkart.

43
ischtwahn képe

Itt van még két Heti

Itt van még két Heti Hetes, amiben bringázásról volt szó:

Gálvölgyi által említett baleset:
http://youtube.com/watch?v=iGPkac0a8aE

Alföldi a párizsi bringázásról:
http://youtube.com/watch?v=oLiDmAYd0F8

44
NévtelenSzab képe

elso videoAlföldi szerint a

elso videoAlföldi szerint a bringások előbb voltak, mint az autósok, akik mostanra kiszoritották őket(minket).

45
dobozos képe

Szerintem ez a kis részlet

Szerintem ez a kis részlet azt bizonyítja, milyen az "általános" vélemény a bádogcsigák, illetve a 60 éve gyalogosok között a biciklistákról. Gyakorlatilag szélből vett sztereotípiák után ítélkeznek felettünk. Gálvölgyire nem tudok haragudni, és Hernádira sem, csak egy oldalát látják a témának. Hajósék viszont kiálltak mellettünk és ez jól esett! Nem mellesleg nekem is állt már fel a szőr a hátamon amikor egy futár mögött mentem az út jobb oldalán és amikor pirosat kaptunk, én megálltam a kocsikkal együtt, ő pedig gyors körültekintés után tovább tekert. Nyilván nagyon sürgős volt a fuvar, de nem egyszer láttam már ezt, és ezzel a mi hitelünket is rontják. És akkor hiába papolunk a KRESZről, meg arról, hogy egyenértékűek vagyunk az úton a négykerekűekkel, ha mi magunk sem tartjuk be az alapszabályokat sem.

***
...és tényleg nincs ki mind a négy kerekem, de Budapesten csak így lehet! ;)
------------------------------------------------------
dobozos és kerekes drótlovacskája

46
critical mass képe

A futár nem a sürgős

A futár nem a sürgős fuvar miatt megy át a piroson. Ezt tapasztalatból tudom. Egyszerűen teljesen máshogy látja a várost. Nem lehet megmagyarázni, vagy hosszú lenne és nem értené senki. Kicsit hasonlít a dolog a villamossínen biciklizéshez. Aki látja azt gondolja, hogy a bringás felelőtlen, pedig a bringás nem halni jár az utcára, olyan mint a víz, csak nem a lejtő felé folyik, hanem a biztonságosabb útvonalra.
Az biztos, hogy példaként nem állítható senki elé, joggal bünteti meg a rendőr, és csak öngyilkosok utánozzák őket, mert ez olyan, mint amikor két ember kígyók között mászkál, és csak az egyiknek van ellenméreg a zsebében. Azt is tapasztalatból tudom, hogy a napi 100 km a városban mindenkiből ugyanazt hozza ki. Én a taxisokat is ezért nem utálom, bármit tesznek, mert egyszerűen a közlekedés tette őket antiszociálissá. Nem is szabad szerintem 8-10 évnél tovább futárkodni, mert az eleinte pozitív személyiségváltozás addigra akár durva negatívba is fordulhat. Persze ez már nem mindenkinél van így, de nem is ritka.

47
solaitid képe

mondjuk nem mindegy, hogy

mondjuk nem mindegy, hogy mekkora az az út, meg amelyik keresztbe megy.
nem tudom én például sokkal veszélyesebbnek érzem hogy zöldre váltáskor együtt induljak az autókkal, mint hogy ha ismerem a kereszteződést, átmenjek. kresz ide-oda.

------------------------------
http://huszonnyolc.freeblog.hu

48
addisz képe

Én láttam élőben az

Én láttam élőben az adást és elsőre kinyílt a bicska a zsebemben, így visszanézve valóban nem annyira gáz, de azért van két dolog, ami bosszant.
Egyrészt Gálvölgyi azt állítja, hogy tele a város bringautakkal, ami - mint tudjuk - korántsem igaz. Ebből kiindulni helytelen, hiszen olyan dologról beszél, amit nem lát át, mivel nem foglalkozik vele, csak van egy téveszméje.
Kifogásolja a járdázást (amivel egyetértek), de szintén háborog azon, ha vki az úttesten megy.
Másrészt megint előjött a "mindenért tüntetnek" hozzáállás, és szerintem eléggé érzéketlen dolog a múltkori vasárnapi tekerést emlegetni...

tekerek tovább - addisz

49
Rénszarvas képe

Üdv! Szerintem Gálvölgyi

Üdv!
Szerintem Gálvölgyi Jánosnak fogalma sincs az egészről. Ezzel így önmagában nincs baj, csak akkor nem kéne ilyen bunkó módon lereagálni. A probléma pedig az, hogy ahol van kerékpár út azt hol a gyalogosok(pedig ott van mellette a járda) hol az autósok foglalják el. Hajós András az én szememben is nagyot nőtt.

50
Rénszarvas képe

és tejesen egyetértek

és tejesen egyetértek addisszal.

51
ischtwahn képe

CM: Minden tiszteletem a

CM:
Minden tiszteletem a futároké, de azért ez szerintem nem magyarázat arra, hogy átmennek a pirosok, ahogy a taxisok is. Ez kb olyan, mint tavaly az olaszliszkai esetnél nyilatkozta az egyik gyanúsított, hogy ezt kérem meg kell érteni, a romáknak ilyen a mentalitása: hirtelenharagúak, kiadják a bossszújukat, ehhez hozzá kell szokni... Ahogy a winkleres-sinyás MTV műsorban mondta a motoros fickó a BKV sofőrökre, hogy aki nem bírja ne csinálja.
Szóval szerintem ezt nem kellene a magyarázatot ország-világ előtt hangoztatni.

Addisz:
Gálvölgyi szerint azért van olyan sok a bringaút, mert a játszótér funkciójával azonosítja, és így már tényleg van látványos mennyiség.

52
magwas képe

Egy rutinos városi

Egy rutinos városi bringásnak nagyságrendekkel több akaraterő kell a piros lámpánál való megálláshoz, mint amennyi egy átlagembernek van. Nagyon nehéz ezt elmagyarázni, főleg hogy nem is tudom pontosan hogy miért, csak azt, hogy talán pszichológiai okai vannak. Valami olyasmi, hogy a városi forgalomban a szabályismeret szükséges, de a kresz könyvben megtalálható ingerek mindegyike csupán tájékoztató jellegű, viszont nagyon sok másfajta olyan inger ér, ami kötelező. Olyan helyzetek is vannak, amikor a biztonságot érzékelhetően növeli a piros lámpa. Ott van pl. a fasoron a villamos átvezetés. Azt sokkal nyugisabb úgy venni, hogy nincs autó az ánuszodban. Vagy az üllőin a nagykörtétől kifelé harmincnál egyszer csak piroshullám lesz, és egészen a nagyvárad térig el lehet menni úgy, hogy sehol egy autó a környéken, csak két kereszteződést kell jó ütemben venni. Azzal is összefügghet, hogy az egyik legfontosabb dolog a forgalom tempóját tartani, márpedig a zöldnél ehhez igencsak bele kell taposni, tehát minden lámpa aminél megállsz, legalább annyi energiát emészt fel, mint egy kilométer nyílt pálya.

Nem vagyok biztos benne, hogy a fentiek érzékeltetik a helyzetet egy olyan valaki számára, aki ezt nem csinálja. Aki meg csinálja, annak nem kell magyarázni.

Mindezt csak azért írtam, hogy hátha elkezded érteni. Ezzel együtt a piroslámpázást büntetendőnek tartom, és ha rám kerül a sor, szó nélkül be is fogom fizetni a csekket.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

53
gaze képe

Egy idős bácsitól

Egy idős bácsitól hallottam:

"Nem jön semmi, ez jobb, mint a zöld."

Tanulságos.

GaZe

54
ischtwahn képe

Nyilván nem tudom milyen

Nyilván nem tudom milyen futárnak lenni, de így nem kell csodálkozni azon, ha valakinek a futárokon és azokon keresztül amit csinálnak alakul ki a véleménye a bringásokról.
Továbbra is max respect nektek, jó munkát és vigyázzatok magatokra!

A másik: ha mi sem tartjuk be a kreszt nem túl sok jogalapunk van követelni ezt másoktól.

55
Prof.gruppetto.hu képe

Igazából engem nem nagyon

Igazából engem nem nagyon érdekel a kresz, csak ne akarjanak se megölni, se megleckéztetni, és ha lehet, ne állják el az utamat. Helyenként ez egybevág a KRESZ szabályaival...

www.gruppetto.hu

56
anusi képe

Valaki egyszer erre a

Valaki egyszer erre a piroslámpa parára azt mondta, hogy ő az autókat, forgalmat figyeli, és nem a lámpákat. Van benne valami...sőt.
Nem azt mondom, hogy dicséretes, de ez tényleg jön magától. Másfél éve még a járdáról sem mertem lejönni, ma meg már bizony sokszor áthúzok a piroson. És előtte jól körülnézek!! Nem akadályozok senkit, nem ártok senkinek, csak haladok. Igen, az igaz, hogy ez rossz képet alakít ki rólunk az autósokban, de kérdem én, ők nem húznak át folyton a piroson?? Attól, hogy én elkezdek jófejkedni, megállok minden pirosnál, és kétszer annyira leizzadok, ugyanazt fogják rólunk gondolni és ők is ugyanúgy fognak közlekedni. Amúgy a gyalogos is átmegy a piroson, ha épp nem jön semmi.
sajnos ez van.

57
aron képe

hát nem is tudom mitől

hát nem is tudom mitől lett a nagy fejlődésed:D

na nem akartam az elveimet hangoztatni nagy társaságban, ahol bárki olvashatja, de asszem most akkor ideírom, mert kijön. aztán minden ember azt gondol amit akar.
rendszeresen átmegyek pirosakon, de nem mindegyikenk. azon igen, ami fölöslegesen van ott. úgyértve, hogy nekem éppen fölösleges. pl. a károly krt. gerlóczy sarkon, vagy előtte eggyel a zebránál, ahol senki sem jön. és ezernyi ilyen hely van. közben ezt mindig látják az autósok, mindig eszembe jut mit gondolnak, de leszarom,puffognak, mert 10 méter múlva újra állni fognak a dugóban. én meg jogot formálok magamnak, mert senkit nem veszélyeztetek,. és én sem vagyok veszélbyen, mert senki sem jön. ez oké, sokan ezt mondják. de a legfőbb dolog az (ami eprsze kritizálhatom, de attól még így van), hogy mivel az, hogy átmegyek, olyan, mint ha ott sem lennék. 10 másodperc múlva annyi nyomom sincs ott, hogy nem látnak. füst nem marad egy pici sem, a gumim kopását meg nem látja senki. az, hogy nem szennyezek jogot ad. eddig gálvölgyi ismerőén kívül egyetlen emberről sem tudok, akit egy biciklis halálra gázolt volna. erről ennyit, jó, hozzátehető, hogy persze, ha mindenki így gondolkodna, abból káosz lenne. de ne gondolkodjanak. nekünk viszont lehet. mert van eszünk.
ma, amikor mentem az MK északpest alakulására, kétszer ütöttek el majdnem, nagyon kvesen múlott. mindkétszer szabályosan közlekedtem, olyan helyen, ahol előnyöm volt.

www.criticalmass.hu/lakat

58
monderman képe

Na akkor most kiteszem a

Na akkor most kiteszem a 18-as karikát a képernyő sarkába. Érett felnőtteknek mondom.

Nem a taxisok miatt mennek át, hanem azért, mert egy sokkal biztonságosabb rendszer szerint közlekednek mint bárki más a városban. Ez a közlekedésszervezés mai állása szerint büntetendő, és nincs ezzel gond. De ötven év múlva remélem nem lesz így. Ugyanis a lámpák nem a biciklisták és a gyalogosok miatt vannak, hanem azért, mert az emberek az autóban tízszeres súlyú, húszszoros gyorsaságú, és ötöd látóterű transformersek lettek, és azonnal hullani kezdtek a gyalogok mint a legyek. A lámpák és a szabályok kiiktatták a kommunikációt, leépítették a reflexeket, hamis biztonságérzetet teremtettek, elvonják a figyelmet. A lámpa tévút. A célja általában az, hogy a városban is gyorsan és sokan autózhassanak. Ez látszik a hangolásukon, a sűrűségkön, az elhelyezésükön. Az emberek nem hülyék. Ösztönösen lázadnak ellene, mert természetellenes a helyzet. Hogy ki mennyire, vagy hogy még durvább legyen MIKOR MENNYIRE, az szerintem a következőktől függ:

a látótér nagysága
a manőverezés korlátozottsága
a koncentrációképesség

Egyszóval a szabálykövetés a korlátozottságtól függ. Azért is vannak a szabályok. Mankónak, fehér botnak. Nézd csak meg ugyanazt a sofőrt, aki megáll minden pirosnál. Ha kiszáll, és újra LÁT lazán átfut a piroson ha jön a villamosa, átsétál keresztbe a Vácin a piacra miután a túloldalon leparkolt. Hidd el nem azért mert meg akar halni. Ahogy a villamossínen sem azért megy egy bringás.
Amikor autót vezetek és ötvennel megyek mindenki elmegy mellettem, a zebránál sosem állnak meg, az autópályán 150 az átlaguk, az egyirányúban tolatnak, a szélső sávban vészvillogóznak, a sarkon parkolnak. Csak azon a szent piroson nem mennek át, ezért azt felhánytorgatják. De gyalog átmennek, és autóval rágyorsítanak a sárgára és a világospirosra fék helyett. Az Andrássy Bajcsy sarkon mindig akkor lépek a pedálra, amikor az első hatvannal kanyarodó autó jön, mert akkor tudom hogy nála lett piros, és most jön a zöldem. Budapesten 20 méterenként kresz tábla van az út szélén. Ez abszurd. Nyugatabbra ezt táblaszennyezésnek hívják. Kontraproduktív. De mi még engedélyezzük minden kft-nek is hogy "kresztábla jellegű" hirdetéseket tegyen ki.
Gépeld be a keresődbe a monderman vagy woonerf szavakat, és kinyílik előtted egy tudomány, ami nem punk attitűdből, hanem világosan levezetve tálalja ugyanezt. Nagyon sok előítéletet kell lerombolni a megértéséhez, de annyira organikus rendszer, hogy aztán már a táblalámpaváros lesz az abszurd.

Eddig volt a korhatáros rész.

A PIROS LÁMPÁN ÁTMENVE VISZONT MEG LEHET HALNI!
Ezért állj meg inkább. Ha azért mész át egy piroson mert valakitől láttad, akkor nagyobb veszélyben vagy, mintha taplóságból tennéd.

59
zsoltee képe

Monderman nagyon nagy volt!

Monderman nagyon nagy volt! Tényleg nehéz felfogni, de az idő őt igazolta. Amit még nem értek, hogy ebben a koncepcióban az autók nyomták 50-nel is, ha szabad volt a pálya, csak mindenre odafigyeltek, vagy inkább beállt az autóforgalom is egy 25-30-as tempóra? Utóbbi esetben sírna a szája az egyszeri magyar autósnak, mert miazhogy lassabban ér be a munkába? De ha kiszámolná, hogy a dugóban mennyit ücsörög, akkor már jónak számít az a közel konstans 25.
Viszont - ez már magwasnak szól - azt nem értem, hogy ha valaki egyetért Monderman elveivel, akkor miért akarja kategorikusan tiltani a járdán bringázást? Azt is lehet kulturáltan, csak nem biztos, hogy megéri (sebesség miatt)
A másik dolog ami nem teljesen tiszta: ha mindenhol shared space lenne és ennek egyik fő eszköze a macskakő, akkor minden kerékpáros össztelós bringával nyomja? :D

Zsoltee

60
monderman képe

Ja, és ugyanezért nem

Ja, és ugyanezért nem tudok lelkesedni a bringáktól sterilen elzárt járda mozgalomért sem. Ugyanis én már nem hiszek a share tehe road elvben. Szerintem a végállomás a share the street. Azaz újabban már a járda intézményével is problémáim vannak.

61
ischtwahn képe

Köszönöm a 18-as

Köszönöm a 18-as karikát, bár nem tudom mi késztetett erre. Az, hogy valakinek eltérő a tiédtől a véleménye, még nem kell lenézned és 18-as karikával dobálóznod, hogy itt olvasd el a frankót öcsi, ha mered...
A taxisokat nem én hoztam fel, hanem "critical mass" a 42-es hsz-ben. Továbbá nem írtam olyat, hogy azért mennek át a futárok a piroson, mert a taxisok is ezt teszik...

Én arre utaltam, hogy ma mi a játékszabály. Te így írtad: "Ez a közlekedésszervezés mai állása szerint büntetendő..."
Ma e szerint kellene közlekedni jogkövető módon. Nemcsak bringásnak, bárkinek.

62
monderman képe

Kérlek ne sértődj meg. A

Kérlek ne sértődj meg.
A 18-as karikát nem miattad írtam, és nem felsőbbrendűségi érzésből, hanem azért, mert ha felületesen olvassák amit leírtam, az veszélyes is lehet az olvasóra, ugyanakkor gondolkodó embereknek hasznos.
A 42-es hozzászólásban nem az van hogy azért megy át, mert a taxisok is. Ezt félreértetted. Ott az áll, hogy a futárok hasonló okok miatt válnak szabályszegővé mint a taxisok.

"Én a taxisokat is ezért nem utálom, bármit tesznek, mert egyszerűen a közlekedés tette őket antiszociálissá."

Nagy különbség.

63
ischtwahn képe

Direkt ezért javítottam ki

Direkt ezért javítottam ki azonnal a hsz-emet, hogy nehogy (félreértve) az jöjjön le belőle, hogy én úgy értelmezem, hogy a bringások a taxisokat utánozzák. Ahogyan te is írod, a 42-es sem erről szól, csak lehet nem voltam egyértelmű.

64
Hotyhogy képe

Kettőről tudom, hogy mit

Kettőről tudom, hogy mit csináltak régen. Az egyik vicces volt, a másik énekelt. Miért hagyták abba?

________________

Sajnálom a bolondot.

65
addisz képe

Pénz. tekerek tovább -

Pénz.

tekerek tovább - addisz

66
ATA képe

Hajós nagyon jól látja a

Hajós nagyon jól látja a dolgoklat. Ez tetszik!

67
Redford képe

Ahogy Alföldi mondta: "Van

Ahogy Alföldi mondta:
"Van úttest, van bicikliút és van járda."
"Van autós, van biciklis és van gyalogos."
Ez csak ott hibázik, hogy a gyalogosok, nem képesek tenni két lépést jobbra. A biciklis meg vagy vitatkozik, csak akkor fenáll annak a veszélye, hogy elkésik onnan ahova készült, vagy átmegy a járdára.
Persze nem mindenhol van bicikliút... de ahol van ott biztos elfoglalták a gyalogosok.
Aztán Hernádi.
16 vagyok, még semmi kedvem a Kresszhez, de úgy hiszem a járdán nem számolni kell, hanem megállni és átengedni azt, aki át akar menni. Persze lehet, hogy tévedek.

68
phorvath képe

Remélem, 12 oldalt még van

Remélem, 12 oldalt még van kedved elolvasni. Az aláírásom alatt van egy Kresz összefoglaló bicikliseknek.

Egyébként Hernádinak igaza volt. A zebrán elsőbbséget kell adni az áthaladó gyalogosoknak, de az elsőbbségadáshoz időben látni kell őket. Biciklivel ezért kell gyalogos sebességre lassítani, ha zebrán mész át. Az autóvezetők nem számítanak arra, hogy valaki 25-tel eléjük ugrat. Ugyanúgy, ahogy nem számítanak arra, hogy egy 120-szal jövő gyorsvonat, vagy alacsonyan szálló repülőgép halad át a zebrán. Ugyanis járdán egyik sem közlekedhet, tehát nem is kell arra számítaniuk, hogy a zebrán megjelenik egy repülőgép, gyorsvonat, vagy egy száguldó biciklis.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

69
gaze képe

Ehh, tré volt

Ehh, tré volt ez.
Gálvölgyi kajak sablonból nyomta a kis haragját, hiába, nyugger már, ő megteheti. Csak akkor ne kérje számon ha kb úgy is kezeljük, mint egy midnenért rikácsoló öreg rosszindulatot.
Nem mennék bele, hogy mennyire légből kapott fikciókról cseverésztek itt az urak.
Nekm inkább az a szomorú, hogy ilyen komoly problémákról (mégis csak 2000 ember hal meg évente az autózás következtében, valamint a "nemzet fővárosa" hogyan válik szépen parkolóvá, autópályáva. Persze, Solymárról talán ez annyira nem zavaró........)
milyen infantilis módon próbálnak meg ilyen 'véleményvezérek' diskurálni - KIVÉVE A HAJÓST, MAX RESPECT!!!!
Sokkal inkább azt érzem, hogy most kellett egy kisebbség (törvényileg még nem definiált, ezért nem perelhető) akikbe kicsit bele lehet rúgni, és akkor azok majd jól hőbörögnek, és jöhet a hype, a buzz, meg a mediawave.
Nálunk így megy ez.

Gálvölgyi sux. Kár érte, volt valaha valaki.

GaZe

70
hf képe

Tök jó volt, én

Tök jó volt, én élveztem. Szerintem bőven belefér.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

71
Hotyhogy képe

Lefagyott a gépem és

Lefagyott a gépem és Gálvölgyi képe olyan szép rózsaszínes, lágy csíkokat húzott mint amilyenek egy finom női selyem pizsamán vannak.

Szenvedélyesen le akartam tépni!

"I want to take his face... off."

http://kritikustomeg.org/filmelem.php?fid=883

________________

Sajnálom a bolondot.

72
tkacsa képe

Fikazni konnyu,alkotni

Fikazni konnyu,alkotni nehez...csak a fikazashoz,masok kigunyolasahoz ert alkotni nemigazan alkotott...
probaljonmeg o osszehozni tobbtizezres tomeget politika es reklammentesen raadasul 0ft-bol.
valaki vilagositsa marfel ezt a Galvolgyit!

A GYORSFUTAROKTOBBNYIRE A MEDIANAK DOLGOZNAK!!!

Kvazi pont o"neki hurcolasszuk a frissenvagott anyagokat,amit a musoraiban reklamkent betudnak rakni.

Regen enis kedveltem Galvolgyit...deamiota ennel a csatornanal van,veszitett a nepszrusegebol.
Egyre sablonosabb,gagyibb musorokat csinal.
bizti o" is unjamar igy sokevtized utan,masok kigunyolasat...ezertcsak a bringasok piszkalasara futja.
sokevtized alatt szinte mindenkit kiparodizalt,gondolta,most itt egyuj valami.
Megjegyzem most epp Londonbol irok,nekem is furcsa,hogy itt gyalogoskent lerakom a labam es szinte satufekeznek az autosok.
megpersze errefele 3kereku biciklik is vannak...

73
aron képe

az úgynevezett riksákra

az úgynevezett riksákra gondolsz?:)

www.criticalmass.hu/lakat

74
Névtelenalla képe

OFF:Nocsak, ezt már

OFF:Nocsak, ezt már olvastam valahol,
vagy azt olvastam már emitt?
követhetetlen, de igaz.

Hol itt, hol ott bukkansz fel
kacsakoma, ne legyél kóma!:)

hozzál karira jó kis angol teákat
hogy a Millin legyen kisérőnek mit igyunk!:)ON:

75
PTeker képe

Tisztelt Heti Hetes! Mindig

Tisztelt Heti Hetes!

Mindig nézem műsorukat ,ha tehetem és kedvelem is
kerékpárosként különös figyelemmel kísértem 2007.11.11ei
adásukban a kerékpáros a járdán stb beszélgetésüket,
szeretném ajánlani az alábbi linket

http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071113/heti-hetes-pro-es-kont...

illetve egyetértésemet kifejezve Gálvölgyi művészurral
miszerint én sem szeretem a járdán kerékpározókat illetve
az autós úton kerékpárral közlekedőket, ám ha nincsen
kerékpárút akkor nincs mit tenni, és az a sok sok kerékpáros
nem valami ellen hanem valamiért vonulgat időnként,miszerint
hogy legyenek kerékpárutak a fővárosban ,vidéken mert vannak
olyan emberek akik úgy gondolják így szeretnének közlekedni .

Alföldi művészúr : A gyalogosnak a járdán ,az autósnak az
úttesten ,a kerékpárosnak a kerékpárúton a helye OK de ha
nincs kerékpárút akkor mi a helyzet.
Válaszát előre is köszönöm és további sikeres munkát
mindannyiuknak, maradok nézőjük továbbra is.

További szép napot
Üdv K Péter

76
zsoltee képe

én sem szeretem [...] az

én sem szeretem [...] az autós úton kerékpárral közlekedőket

Akkor magadat se szereted? :D

Zsoltee

77
szasza képe

Ezt a kerékpárút vonalat

Ezt a kerékpárút vonalat jobb lenne nem erőltetni, így is túlságosan beágyazódott már a köztudatba..
Engem egyébként ez zavart a legjobban a műsorban, hogy csak úgy dobálóztak a bringaút szóval.

fából vasparipát

78
aron képe

moért nem jó az autóúton

moért nem jó az autóúton biciklizni? ez tisztára a gálvölgyi észjárása, hogy van autóút, és bicikliút. felejtsük már el! van ahova érdemes biciliutat építeni, van ahova nem!
nem úgy van, hogy van egy város, alvásra, egy város munkára, egy város meg szórakozásra. egyetlen város van, ahol mindezt meg lehet tenni. az út sem csak az autóké. a buszok is ott járnak, a trolik, és a biciklik is

www.criticalmass.hu/lakat

79
tkacsa képe

Pedig van! Raadasul

Pedig van!
Raadasul egyretobb varosban probaljak kialakitani a kulon iroda negyedeket,vagy pl:a szorakozasra is alkalmas SOHOnegyedet,illetve a kulon lakoparkokat a meloutani pihizesre...
Kvazi a BP futaroknak,pont azertkell 120km-et bringazni,mert nincs kialakitva kulon irodanegyed..a soklustabelvarosi vegett,aki(k)a belvarosban akarnak lakni...kozben annyira ellustultak,h a sarki kozertig sincs kedvuk elmenni...

80
Haszprus képe

tehát ha lenne irodanegyed

tehát ha lenne irodanegyed akkor a biciklisfutárokat napi 10 km tekerésért fizetnék? :)

(a kérdés nem volt komoly)

Haszprus

81
brandboy képe

A Kresz nem tiltja,hogy

A Kresz nem tiltja,hogy kerékpárral járdán közlekedjen bárki is(kivéve,ha egyébként van külön kijelölt út a kerekeseknek.
Minthahogy segédmotorral is lehet járdán menni 30 km/h óra alatt.
Gálvölgyi a tipikus faszkalap hozzáállású ember:Ha éppen volán mögött ül dögöljenek meg a gyalogosok,és a bringások,ha éppen gyalogos,akkor pusztuljanak az autók.
Sajnos kerékpározni nem kerékpározik,pedig biztos nem lenne ennyire puhos.

82
phorvath képe

Ez nagy butaság, de látom,

Ez nagy butaság, de látom, már javítottad. :-) Azért olvasd el az aláírásom alatt szereplő anyagokat!

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

83
PTeker képe

Dehogynem szeretem magam

Dehogynem szeretem magam ,szerintem a tudatlanság mondatta ezt a műsorban és szerintem a tudatlanságot nem parsztozással lehet legyőzni,hanem ha ösztönözzük az embereket hogy gondolják át a helyzetet, és szerintem ha mindenhol lenne két sávos KERÉKPÁRNAK KIJELÖLT ÚTTEST (Szasza kedvéért) akkor én biztos ott közlekednék (és még sokan mások) ahol pl nem lassítanak a gyalogosok és nem ütnek el a teherautók ,,mert pl ki megy a járdán a budai rakpartnál ahol ki van építve a megfelelő úthálózat, mert én mindig csak gyalogosokat látok. És ha az megy át egy embernek (Gálvölgyi) hogy alkalmanként hőbörögnek stb akkor nem jutott el hozzá az üzenet,hogy miért tekergőzik sok sok ember ,mert nem érdekli őt ,de ha ugymond lekiabálja valakit az ember max ideges lesz tőle ,de gondolkodásra nem serkenti, és persze én is megyek autóúton stb... ha nincs más lehetőség (és ezt írtam is).Ja igen és szokásmhoz híven megint 1szép kövér mondatban megfogalmaztam mondani valóm ,ezért bocs.

84
brandboy képe

Hű,de nagy hülyeséget

Hű,de nagy hülyeséget írtam !
A segédmotor a kerékpárúton lakott területen kívül(!) mehet max 20km/h-val.
És tényleg nem lehet "járdázni" bringával ! :(

85
ischtwahn képe

A közelmúltban láttam a

A közelmúltban láttam a képen látható helyzetet. Reggel fél 8 és 8 között valamikor, Miskolcon. A vastag piros nyíllal jelölt útvonalon rövidített a fater a schwalbival (kb. 60 körül volt).
Szó se róla vicces volt, de sztem nem röhögött volna, ha jön egy csuklós Ikarus és elcsapja, mint Kondás Miki hasát a bódi szilva.
A képlet: ki a 10 emeletes garázsából, át a lakótelepi úton fel a padkára, át az 1. járdán, majd a gyepen, át a 2. járdán, megint gyep, át a bringaúton, kis huppanó, majd padkáról le , át a kétsávos úton, padkára fel, kis zöld lejtő, mégegy padka és már lent is volt a négysávoson.
Tény, hogy ez a mutatvány legalább 5-10 perc, ha felfelé megy a térképen még kb. 150 métert, mert megfogja 3 lámpa, de ha kicsit lefelé ment volna kb. 250-et, akkor simán és kreszt betartva kicsit közelebb Budapest felé, de ugyanúgy a 3-ason lyukad ki.

http://kepfeltoltes.hu/view/071114/262304746papa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az ábrán az alsó járda és a bringaút fel lett cserélve, de ez nem változtat a lényegen.

86
tkacsa képe

Ha megnezitek... Egyretobb

Ha megnezitek...
Egyretobb musorvezeto szenved sulyfelesleggel...
PL: itt a hetihetesben is a felmusorvezeto...vagy a munltkori MTV musorbol a Winkler is igencsak sulyfelesleggel szenved...
Elso az Usa,2.Anglia...Magyarorszag az 5.helyen all a vilagranglistan..abbol a kettoszazegynehanyorszagbol ez elegrossz arany...

DAGADTABBAK VAGYUNK,MINT 4-EVE:)

87
HillEry képe

Na ebből az egész

Na ebből az egész beszélgetésből látszik, hogy a sok buta embernek mi jön le a cm-ről... tüntetés. Ezzel be is azonosítják és akkor sem képesek elhinni, ha egy olyan ember magyarázza meg, hogy nem ez nem tüntetés, aki jelen is van. Hát szégyen komolyan.