Sokat szoktam panaszkodni, hogy mifelénk nemcsak satnya a bringaút-felhozatal, de a mostani fejlesztési lehetőségeket sem jól használják ki.
Most viszont befogom a számat, mert végre épül egy nagyon fasza kis aszfaltcsík, ráadásul a két legjobb borvidékünk között!
Itt van a sztori, meg egy csomó régebbi cikk Baranya bringaútjainak állapotjáról.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Nagyon örülök neki, kösz

Nagyon örülök neki, kösz hogy postoldad. A kerékpárút városok közé való, de oda nagyon.

2
hpetya képe

"Részegen ki visz majd

"Részegen ki visz majd haza?..." :)

=====P=E=T=Y=A=====
bringás képek | hajnalpor | blog
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

3
norbijúzer képe

tokaj-etyek viszonylat nem

tokaj-etyek viszonylat nem épül mostanában? :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

4
Györgyi képe

rokkantfelvonóval ..........

rokkantfelvonóval

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

5
Névtelenke képe

Na ennek nagyon örülök,

Na ennek nagyon örülök, kösz az infót. Eddig még csak gyalogtúráztam arrafelé (néha 4kézláb).

Kérdéseim:
- uniós előírásoknak megfelelő, 2 méter 20 centiméter széles, és kétoldalt félméteres padkával ellátott

ez milyen előírás? hol van ez leírva? mikor kell betartani? miért kell hozzá félméteres padka mindkét oldalra? mire jó az? jó az? azon járnak majd a gyalogok? vagy ők hol járnak? eddig nyilván ők is 'kertek alatt' az uradalmi utakon :)

- úgynevezett hivatásforgalmú kerékpárút

az micsoda pontosan? (definíció)

- 7 km épült 85 millióból, a következő 6 km ára nem lesz 50 millió

ez kilométerenként kb. 12,1 millió. ez reális ár? mitől függ? mit tartalmaz? hogyan lehet a következő etap majdnem 50 százalékkal olcsóbb?

a fentiek NEM kötözködős kérdések, hanem tudatlanságból elegy kíváncsiságból fakadnak. minden tisztázó választ hálásan fogadok.

6
magwas képe

A 220 centi szerintem a

A 220 centi szerintem a kerékpáros létesítményekre vonatkozó útügyi műszaki előírásban szerepel, amit az MK nyilván nemzetközi tapasztalatok alapján állított össze, de ennek nálam nagyobb tudói is vannak, a számokkal hadilábon állok.

A kerékpározásban megkülönböztetjük a hivatásforgalmat és a turizmust/rekreációt. A hivatásforgalom a napi élethez szükséges közlekedés, tehát a munkahelyre, iskolába, boltba menés. A turizmus pedig az, amikor tájakat néznek meg ilyesmik. Mások az elvárások a kétfajta célra épülő infrastruktúrával szemben, gyakran nem ugyanaz a nyomvonal a legjobban alkalmas a két célra. (Az adott kerékpárút nyilván azon főállású alkoholisták számára készült, akik üzemszerűen ingáznak a két borvidék között;)

Magyarországon az útépítésnek nem reális az ára, emlékeim szerint a 12.1 millió a szokásos kerékpárút költségeknél magasabb, de a számokkal mindíg hadilábon álltam. A kerékpárút kivitelezési költségeit a szükséges földmunka mennyisége, a műtárgyak, valamint a kerékpárút-építés örvén végzett egyéb fejlesztések (csatornaépítés, iskolafelújítás, stb) befolyásolják. Egy híd vagy egy autóúton történő átvezetés elég nagyot tud dobni a költségeken (nálunk azért csak tervek vannak kerékpárutakra néhány éve, mert az okosok eredetileg azt találták ki, hogy az M1-1-esút-vasút kombót majd jól alul átfúrják, és csak ez a tétel néhány milliárd forint). A kerékpárút árát pedig az határozza meg, hogy mennyit dugtak a megfelelő emberek zsebébe, és mások mennyire figyelnek. Nyilván belekalkulálták, hogy a második szakaszban többen fognak figyelni, és majd megmagyarázzák, hogy a második szakasz tervezési sebessége nem 45, hanem csak 40 km/h;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
Névtelenke képe

Köszönöm a válaszokat,

Köszönöm a válaszokat, magwas

8
ropy képe

Sztem. egy legjobb

Sztem. egy legjobb borvidékünk van és az a Somló!

Bringám van és használni is merem!

9
Karago képe

ELŐL- A nyáron, ha lesz

ELŐL-

A nyáron, ha lesz időm, s eljutok arra, biztosan kipróbálom. Csak az a gondom, hogy mindkét végén kiválóan lehet minőségi üzemanyagot tankolni :), merről menjek merre? Megvan! Tekerek oda-vissza...De meddig bírom...?

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

10
dobákpeti képe

Nagyon jóó!! Jövőre már

Nagyon jóó!! Jövőre már biriglit is viszek a Márton napi vigasságokra! (az idei épp most hétvégén volt)
Mert szerintem is egy legjobb borvidékünk van, és az Villány! :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog