Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
tkacsa képe

+ a gyalogos is fizessen,ha

+ a gyalogos is fizessen,ha a jardan setalni akar...

2
Attila- képe

Mivel a fenti kijelentés

Mivel a fenti kijelentés ésszel élő ember szájából nem hangozhat el, gyökerekre nem fecsérelném az időm.
Sose vitatkozz idiótákkal...a rutinjukkal legyőznek.

3
Lathor képe

Először is nem bicikliutat

Először is nem bicikliutat akarunk, hanem infrastruktúrát.

Fizet. Amiből út épül, azt SZJA-nak hivják, bár ennyire nem lehet ezt kategorizálni.

A súlyadó vagy anyámkinja az nem elég útépitésre, a benya adója se fedezi a károkat http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=97998.

4
haggyma képe

Fizeti azok után a tb,

Fizeti azok után a tb, egészségügyi stb. adókat akik a kipufogógázoktól, a koromtól betegek, a dugóban való állástól idegroncsok, stb.

A hóhérnak kell(!) bicigliút városon belül. Közlekedésre ott az úttest.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

5
magwas képe

Már kifizettük. Az, amit

Már kifizettük. Az, amit az autós autópályadíjban meg súlyadóban fizet, töredéke annak, amiért utakat és autópályákat építenek, az externáliákról (balesetek, légszennyezés, stb) nem is beszélve. A maradékot a nem autósok fizetik az adójukból. Tehát nem logikátlan azt mondani, hogy nekünk is építsenek utakat a pénzünkből, ne csak másoknak.

Azért megjegyezném, hogy a bringaút általában külterületen jó megoldás, belterületen általában jobb megoldás a bringasáv, a piktogram, a széles külsé sáv. Nyilván ezeknek is van költsége.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

6
dogfish képe

1, Az infrastruktúra jobban

1, Az infrastruktúra jobban pontosabb lenne...
2, Ezt legutóbb egy olyantól hallottam [(főnököm)igen, én sem irigylem magam] aki az ellen is ágált, hogy miért kellene akadálymentesíteni....
3, Na persze Ő fizet adót, hogy szép új utakakat építsenek!
4, És persze rögtön jött a " múltkor egy bringás a sáv közepén bringázott, amikor 5 méterre ott a bicikliút, bánom hogy nem tapostam ki a beleit" dumával
5, No meg a " minek bicikliút ha nem használják?!"
6, Próbáltam érvelni a minek a bicikli út, inkább a sáv dologgal, de arra meg már nem volt kiváncsi. Befejezettnek tartotta a beszélgetést!

7, Ja és: Kifejtette még, hogy milyen szegény ez az ország, nem ilyenekre kellene költeni a pénzt!

8, Aszem szóba került a "nem jó a városban biciklizni a szmog miatt, inkább a hegyek" téma is.

7
winyo képe

erre csak ezt tudom mondani

erre csak ezt tudom mondani ;-P

8
dogfish képe

Szerencsére én kint

Szerencsére én kint dolgozom a végeken, van, hogy 2- hétig sem látom :) Amúgy a munkahely elfogadható.

9
dogfish képe

Belendültem! : Előtte egy

Belendültem! :

Előtte egy nyugdíjas szájából hallottam az adóztatásra buzdító szavakat, de őt elintéztem egy: "Maga meg fizessen járdadót!" felkiáltással!

10
dogfish képe

Belendültem! : Előtte egy

Belendültem! :

Előtte egy nyugdíjas szájából hallottam az adóztatásra buzdító szavakat, de őt elintéztem egy: "Maga meg fizessen járdadót!" felkiáltással!

11
Györgyi képe

az jo h nem akarok

az jo h nem akarok bicikliutat?

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

12
dogfish képe

Tudod, hogy, hogy

Tudod, hogy, hogy értettem!!!

13
kavics képe

Én olyat hallottam, hogy

Én olyat hallottam, hogy ők fizetnek az autó után, fizessünk mi is a bicikli után. Ez könnyen lerázható azzal, hogy az én biciklim nem tesz a szélnél nagyobb kárt az aszfaltban, eltérően az ő x tonnás járművétől. És nem büdösít.

----------------------------------------------------
A városba bicikli való. Meg busz, metró és villamos.

14
urga képe

Felőlem nem kellene az

Felőlem nem kellene az autósnak fizetnie súlyadót, meg extra benzinadót. De:

-Fizessen az ingyen közterület foglalásért, amit parkolás címen a legtöbb esetben művel
-az épülő autópályákért, gyorsforgalmi utakért, körgyűrűkért, (a tehergépjárművekkel karöltve) mélygarázsokért, parkolóházakért
-a Parlament folyamatos sikálásáért
- az autózás miatt elszenvedett egyéb társadalmi károkért, azok arányában
- ha autópályán, gyorsforgalmi úton balesetet szenved, fizessen a mentőért, tűzoltóért, kórházi ellátásáért, hasonlóan az "extrém sportok művelőihez"

Emellett, az autópályákon kívüli utak, hidak karbantartását nyugodtan fizethetjük közösen (illetve a koptatás arányában), de ugyanannyi útfelület kell hogy jusson minden közlekedőnek, független attól hogy valaki egy 10 négyzetméteres bádoggal járkál, gyalog, vagy biciklivel.

15
hf képe

szerintem aki ilyet mond és

szerintem aki ilyet mond és nem lehet meggyőzni 10 perc alatt, annak hiába mondasz bármit.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

16
Flicka képe

A sárga csíkért nem

A sárga csíkért nem fizetek! Nem kértem, hogy legyen! Fizessek azért, hogy kerülgethessem a hülye gyalogosakat, akik valamilyen megmagyarázhatatlan ok miatt azt hiszik, hogy a két párhuzamos vonalat azért festették fel, hogy ott menjenek?? Miért fizessek olyanért, mi sokkal jobb, hogy ha nincs? Ha majd mutatnak valamit, aminek van értelme, visszatérhetünk a témára...

17
j_gergo képe

Teljesen igaza van. Fizessen

Teljesen igaza van. Fizessen a biciklis súlyadót a 10kg és teljesítményadót a mittomén hány watt után. Mindegy, hogy a bicikli teljesítményét 0-nak (mert nincs motor rajta) vagy az én teljesítményemnek vesszük, ami minimális, adó úgyse jönne ki belőle.

Komolyan: az adót nem az út használatáért, hanem az aránytalanul nagy helyfoglalásért (óriási kasztni nagy követési távolsággal), útrongálásért és az egyéb károkozásokért (levegő, baleset, zaj...) fizeti.

Ha csupán az út használatáért kéne fizetni, akkor a gyalogostól is adót szednének...

18
j_gergo képe

Ja, és miután röhögve

Ja, és miután röhögve befizettem az évi 850 Ft-ot, elvárom, hogy (az autópályákat kivéve) minden biciklivelbehajtani tilos táblát leszedjenek városon belül és kívül. Azonnal.

19
Hemü képe

"Ez egy konzervszöveg. Nem

"Ez egy konzervszöveg. Nem kell hozzá gondolkodni, csak kinyitod és lököd. Ettől aztán terjed, mint a pestis. Ha ki akarod kapcsolni a gondolataidat, akkor nézd a naplementét, de hagyd a konzervszövegeket, mert azok nagyon ártalmasak."

Ez nem észérv, de talán bevezetőnek nem rossz.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

20
OJani képe

A 2007-es költségvetési

A 2007-es költségvetési adatokat és egyéb cikkeket nézegetve úgy tűnik, a közúti közlekedés elsődleges egyenlege nettó befizető, de csak kb. 20%-ban. A lényeg a másodlagos egyenleg, ahol a környezeti károkat, a dugókban rostokolás kárát is figyelembe veszik, ott már nagy a kedvezmény.

Én akkor fakadtam ki, amikor az adót nemigen fizető sógoromtól hallottam az ominózus mondatot. Akkor megmondtam neki, mi az adóbefizetésbeli különbség kettőnk között. Meg aztán tőlem lehet az üzemanyag adója holnaptól a duplája (meg a jobban szennyező dízelé végre azonos a benzinével), abból finanszírozhatnák a zöld közlekedést meg az egészségügyet.

A kerékpárom belsőégésű motorja utáni kilowatt-adót pedig már honaptól önként fizetem.

21
Drótmanó képe

elektromos meghajtású

elektromos meghajtású jármű után nem kell kilowatt-adót fizetni?

22
Drótmanó képe

egyébként ha egy

egyébként ha egy kerékpáros átlagos teljesítményét 250-300 W-nak vesszük (kb. ennyi egy elektromos kerékpár motorjának a teljesítménye), akkor a mellékelt táblázat szerint egy zsír új bicikli teljesítményadója kb. 100 ft/év lenne. Hajlandó vagyok ennyit fizetni, ha ez az ára annak, hogy az állam fejlessze a bicilihasználathoz szükséges infrastruktúrát.
Ezen felül az üzemanyag után én is fizetek adót, mert ugye a kajáért is kell áfát fizetni.

23
dogfish képe

:) Ez tetszik a legjobban!

:) Ez tetszik a legjobban!

24
addisz képe

Ennyit én is simán

Ennyit én is simán hajlandó vagyok fizetni. Még a dupláját is :).

tekerek tovább - addisz

25
Mumin képe

Egyébként javasolhatnánk

Egyébként javasolhatnánk a MK-nak, vesse fel, hogy tényleg fizessünk ilyen címen pl. 100 Ft teljesítményadót és 15 Ft súlyadót. Mondjuk, ha megvalósul a bicikliregisztráció a lopások ellen, tehát lesz nyilvántartás - mintegy "forgalmi" -, akkor nem is elrugaszkodott az ötlet.

26
zsoltee képe

Ácsi! A benzinen van áfa

Ácsi! A benzinen van áfa és jövedéki adó is. A kaján csak az előbbi. Jövedéki adót a banánra, a müzlire és az izotóniás italra! Persze csak akkor, ha a felesleges kerékpáros hóbortjai miatt vásárolja az ember :)

Zsoltee

27
medvegyu képe

1. A bringás is fizet

1. A bringás is fizet adót.
ÁFÁt mindenképpen. Meg jövedelemadót is, meg ami csak van.
És ezekből épül az autópálya, ezekből finanszírozzák az olajháborút, meg ezekből fizeti meg az állam a motorizáció kárait, már amit egyáltalán megfizet, a többiért meg majd megfizetünk később, na meg az utódaink.

2. Bicikliút szinte nincs. Az hogy költ rá - az autóútépítéshez képest legfeljebb tízezrelékeket - az állam, az valójában nem kiadás, hanem rendkívül nyereséges beruházás. Minél többen használják a kerékpárutat a kerékpárút létének hatására, annál nagyobb a profit. A kerékpárhasználat olyan előnyökkel (élettani, környezeti, stb.) jár, amik forintosíthatók. Kiszámítható, hogy egy letekert kilomért hány forint hasznot hoz az államnak. Ez a haszon jócskán meghaladja a kerékpárút építés árát, feltéve, hogy a kerékpárutat használják (ha nem használják, az nyilván azért van, mert rossz az út, ilyet léci ne építsen senki).

Kormányblog

28
ders képe

Ott a pont a második

Ott a pont a második részben! Ennyi a lényeg.

29
Krisi képe

Ami így kapásból eszembe

Ami így kapásból eszembe jut, az egy nem szép, de igaz magyar szólás:

"Dögöljön meg a szomszéd tehene is"

Amikor már nem tudnak mit kitalálni a bicikli ellen, akkor szokták ezt mondani. Egyszerűen fáj nekik, hogy csak ők fizetnek - ami persze nem igaz, mert áfát még a csöves is fizet a kannásbor meg csavaroskifli vásárláskor, eszjéát pedig szintén sokan.
A biciklis súlyadó meg röhej, ha tömeg és károsanyag-kibocsátás szerint néznék, akkor tényleg kb. 80Ft lenne évenként, nem hiszem, hogy ettől oldódna meg a Butapesti úthelyzet.
Mondjuk én már azon is kiakadtam, hogy a motorosok uigyanannyit fizetnek az autópályáért, mint a személygépkocsik (125 ccm-s MZ egy kategória a 3 tonnás kisteherrel).
Az viszont tény, hogy az autósokat rendesen megadóztatja az állam (benzin jövedéki adója, súly, illetve most már teljesítményadó, regisztrációs adó, stb), de az ebből fakadó indulatokat nehogymá a bicikliseken akarják kiélni. AZ autózás drága dolog, és kész. Biciklizni pedig ócsó. Ez van, ezt kell szeretni :)

30
OJani képe

Mint fentebb írtam, nem

Mint fentebb írtam, nem eléggé drága, nincs rendesen megadóztatva. Persze hogy mi a drága, az mindig a viszonyítási pontokhoz, a megszokáshoz mérve értendő, köznyelvileg. A költségvetési befizetési plusz minden cubehörrel eggyütt értendő, tehát az autpálya és a regadó is benne foglaltatik. Nincsenek benne viszont a negatív externáliák, azaz a VG cikkének 1800 milliárdja.

31
urga képe

"AZ autózás drága dolog,

"AZ autózás drága dolog, és kész."

Drága az autózás??? Lehet, hogy megvenni a kocsit az, de autózni nagyon olcsó.

A vonatot ehhez képest már csak multimilliomosok használhatják!

(számolgass: Budapest-Debrecen egy négy tagú családnak oda vissza: ~26 000 Ft *, a benzin ehhez képest 11 000 Ft-ból kijön. Ha öten mentek, a vonat majdnem háromszor olyan drága, mint a kocsi!...)

* sima gyorsvonatot számolva, nem IC-t.

32
Lathor képe

* családi kedvezmény? Havi

* családi kedvezmény?

Havi 10e-t fenntartásra keveset mondtam (új autó a hirtelen értékvesztéssel elbukja a kezdeti kisebb szervizköltséget).

Megvételt meg nem intézném el ilyen lazán. Hány autót is vettek vissza, mert nem tudták fizetni a részletet, mennyibe került ez havonta?

Nekem is van autóm, csak szertem nem elbagatelizálni a költségeket, struccpolitika nekem nem jön be, ahogy tudom, hogy a bringa sincs ingyen, kenés, amortizáció, kopó alkatrészek ott is vannak ...

33
urga képe

milyen családi kedvezmény?

milyen családi kedvezmény? ha tudsz ilyenről, írd meg! (4-5 felnőtt embernek)

Én egyedül a turizmus kártyát ismerem, de meglehetősen nevetséges, hogy egy évben 5-6 ilyet is vásárolok, csak mert a család az ország különböző pontjain lakik, és szeretjük néha meglátogatni egymást.

Más. Lehet, hogy neked van autód, de nekem nincs.

De az emberek, ha utaznak, nem azt hasonlítgatják, hogy milyen megvenni, és fenntartani az autót, és milyen autó nélkül élni (vonattal, taxival, busszal utazni).

Ha már megvan az autód, az összes költség így is, úgy is fix (súlyadó, szerviz, biztosítás), függetlenül attól, hogy a házad előtt ácsorog, vagy elmész vele a Balatonra.
Ilyenkor csak a benzinköltség számít, semmi más. A vonatnak pedig esélyes sincs (mert háromszor olyan drága, mint a kocsidba az üzemanyag).

34
smecher képe

"De az emberek, ha utaznak,

"De az emberek, ha utaznak, nem azt hasonlítgatják, hogy milyen megvenni, és fenntartani az autót, és milyen autó nélkül élni (vonattal, taxival, busszal utazni)."

Ez sajnos igaz, de nem mindenkivel: pont ezért nem veszek kocsit. Igy, szabadon választhatok a legalkalmasabb közlekedési eszközt: városon belül (bringa, BKV vagy taxi) azon kivül (repülő, vonat vagy bérkocsi). Ha - és ez elég ritka - a családdal olyan helyre utazunk ahova nehéz vonattal közlekedni, egy családi méretü autót bérelek (ha csak az asszonnyal kettesben akkor valami sportosabb). Igy még a vezetés is élvezetesebb. Rengeteget utazunk és tisztában vagyok abban, hogy ha a család havi utazásra szánt pénzt kocsira ölném sokkal szegénnyebb lenne az életünk.

35
BeMark képe

A bérautón már én is

A bérautón már én is gondolkoztam. A városon belüli uzatásokra biztos nem érdemes autót fenntartani, a bringa-bkv-taxi kombó jobb, de mi van ha vidékre akarok menni?
Olcsóbb autót bérelni, mint fenntartani egyet? Persze ez függ attól is, hogy hányszor kell egy évben bérelni... Konkrétan mennyi az autóbérlés? Mennyivel előre kell megrendelni az autót? Hogyan kell elhozni és visszavinni?

36
smecher képe

Nekem jóbban megéri

Nekem jóbban megéri bérelni mint fenntartani mert ritkán alkalmasabb nekünk a kocsi mint a vonat vagy a repülő. Pestről Debrecenbe, Bécsbe, Esztergomba vagy a Balatonra kellemesebb a vonat. Eger az neccesebb vonattal és még van egy pár ilyen hely. Ha Bécsnél messzébbre megyek akkor már inkább repülővel - és a wizzair-rel vagy az easyjet-tel nem biztos hogy drágább.

Az utobbi évben max 10 napra béreltem autót (és annak csak a fele itthon volt úgy hogy nem biztos hogy megusztam volna az autobérlést ha kocsitulajdonos lennék).

Magyarorságon a Fox Autorent-et használom (www.fox-autorent.com). Ők házhoz viszik az autót és fel is veszik utána. Külföldön a www.holidayautos.co.uk -t használom leginkább de ilyen is van (http://www.vwcamperco.com/extra2.html). A Fox-nál elég egy pár nappal ellőtte szólni (de minél korábban szólsz annál nagyobb a választék). A Holidayautos-nál minél korábban rendelsz, annál jobb az árfekvés. Ott viszont számitani kell plusz biztosítási költségekre a hirdetett árhoz képes.

Ha egyszer autóban ülök akkor inkább élvezni szeretnék a vezetést, és igy általában olyan EUR100/nap körül jön ki nekem az autóbérlés - de ennél olcsóbban is lehet. Ehhez hozza jön a benzin.

37
Hemü képe

Hogy jön ki neked a 100

Hogy jön ki neked a 100 Euró? Én nem látok a Foxnál 9500 Ft alatti napidíjat (1-3 nap).

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

38
smecher képe

Bocs, de nem értem.

Bocs, de nem értem. EUR100/nap = HUF25,600/nap - HUF9,500 jóval az alatt van.

39
Hemü képe

Igaz, eltévedtem egy

Igaz, eltévedtem egy nagyságrenddel.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

40
Krisi képe

Már elnézést, de ez

Már elnézést, de ez hatalmas ferdítés. Ha megvetted az autót, az csak egy dolog, ezzel nem érnek véget a költségek.

Nagy tévedés egy utazásnál csak a benzin árát nézni. Ha van egy kocsid, az havi 10 000 Ft körül van, ha beleszámolod a kötelező biztosítást, teljesítményadót, kaszkót, amortizációt, szervizelést - mert ugye olyan autó nincs, ami nem megy tönkre -, fékbetétek, kuplungtárcsa, gumik (téli, nyári) akkor is kopnak, egyéb dolgok, amit a kocsira költesz, pl. parkolási díj, és még sokáig sorolhatnám, szóval ha mindezt lebontod egy hónapra, akkor szép kis összeg jön ki, hoigy mennyibe kerül egy autó. És persze a benzin, ha mész is vele, nem csak a garázsban áll.

Mellesleg hosszútávon autópárti vagyok (arra van), mindezek ellenére, de városban csakis kétkeréken közlekedek, télen - nyáron.
Ez persze nem jelenti azt, hogy most mindenki sajnálja az autósokat, mert milyen rossz nekik, és szervezzünk nekik gyűjtést, hanem hogy amikor összehasonlítjuk a közlekedési eszközöket, akkor az autónál ne csak a benzin árát nézzük.

41
urga képe

Én se rövid, se

Én se rövid, se hosszútávon nem vagyok autópárti. Egészen konkrétan, hányok a kocsikban.*

De: nagyon sok embernek a cége biztosítja a kocsit. Ez esetben semmit nem kell fizetni (biztosítás, súlyadó, szerviz, stb). Ha nagyon szigorúak, akkor a saját használatra elpufogtatott benzint kell (sokaknak azt sem). A vonat ekkor labdába se rúghat, lásd a fenti számítást.

Mások pedig egyszerűen elszámolják a kocsijuk költségeit, leírják az adóból (magán vállalkozók, bt-k és egyebek).

Lehet találgatni, vajon mennyi emberre érvényes ez?

Így eshet meg, hogy nagyon sokaknak csak a benzinköltséggel kell számolniuk, ha elmennek valahová. És azt hasonlítgatni össze az éppen aktuális tömegközlekedési árakkal. Eszerint pedig olcsóbb autóval elutazni az ország másik végébe, mint vonattal. Lassan már egy embernek is!

*na jó, ilyen utóljára kiskoromban fordult elő, de utálom a szagát is, és a bezártsági érzést is. Ezért nincs saját kocsim, és ezért szoktam a család többi tagjával ellentétben, vonattal utazni. Csak éppen, anyagilag tönkretesz.

42
Szab képe

Nagyon sok

Nagyon sok embernek(mávosok) ingyen van a vonatozás családostul! Lehet találgatni, vajon mennyi emberre érvényes ez?
Mások pedig egyszerűen elszámolják a vonatozás költségeit.

Szóval ahogy te tudtál mondani ingyeneseket, igy én is tudok, de ennek semmi jelentősége. Nem hiszem, hogy egyik kedvezményezettből több lenne, mint a másikból, de ha igy is van, akkor sincs semmi. (Az ingyenes mávossal nem versenyezhet az auto, az ingyenes autoval meg a máv nem tud)

De a legtöbb embernek szerintem se a vonat se az autó nincs ingyen. Az pedig tényleg nem fer, hogy csak benzint számolsz. Még a fix költségeket csak-csak megértem a logikád alapján, de a jármű használata közben mindenképp van pl amortizácio ami költségekkel jár. Egy 10e km-t futott jármű nem ugyanannyit ér a piacon, mint a 200e-t futott.

43
urga képe

Biztos vagyok benne, hogy

Biztos vagyok benne, hogy több ember számolja el az autózás költségeit, mint amennyi a vonatozásét.

"Az pedig tényleg nem fer, hogy csak benzint számolsz. Még a fix költségeket csak-csak megértem a logikád alapján, de a jármű használata közben mindenképp van pl amortizácio ami költségekkel jár."

Te személy szerint mit választasz? Nem elméletben, hanem a gyakorlatban. Tegyük fel, hogy el kell menni meglátogatni a rokonaidat Debrecenbe (a családod 4 felnőtt emberből áll és Budapesten lakik). 11 000 Ft benzinköltség (+amortizáció) vagy 26 000 Ft vonatjegy? (feltételeztük, hogy az útidő kb egyforma, és nem utálsz vonatozni). És tegyük fel, hogy ezt egy évben háromszor megteszed.

Más. A BKV-nál néhány éve egy konferencián megmondták, hogy a jegyeladási statisztikájuk (vagyis a forgalmuk) teljesen összehangban alakult a benzinárakkal. Magas benzinárak esetén több ember buszozik, és alacsony esetén több autózik. Vagyis az emberek egy része pontosan ezt a két adatot hasonlítja össze, amikor közlekedési eszközt választ (jegyár/benzinár). Aki ingyen autózik, vagy ingyen tömegközlekedik, az nyilván nem érzékeny a konkurencia áraira, de most nem róluk van szó.

A gond pedig ott van, hogy a jegyárak tartósan a benzinárak fölé emelkedtek! A MÁV-nál legalábbis.

Ezért ma már csak az ül a vonaton, akinek nincs kocsija, vagy akinek ingyen/kedvezményes áron jár jegy. A többiek növelik a gépkocsi-forgalmat...

44
Szab képe

26000 a vonatjegy?

26000 a vonatjegy? Meggondolandó esetleg az autókölcsönzés. Mondjuk ha több napra mentek, akkor már nem biztos, hogy megéri(hisz az autonak napidija van), de 1-2-3 napra könnyen lehet, hogy olcsóbb bérelni egy autót és akkor még mobilabbak is vagytok, mintha a vonathoz kell igazodni.

45
urga képe

végig arról volt szó,

végig arról volt szó, hogy ha egy családnak van autója, akkor nem választja a vonatot semmiképp sem. Mivel a benzin sokkal, de sokkal olcsóbb, mint a vonatjegy. Erre egy Debrecen Budapest közötti, 4 felnőtt ember oda-vissza útjának példáját hoztam fel. (a példában a családnak van autója. De ennek ellenére szívesen utazna vonattal (többek között, hogy ne szennyezze a levegőt feleslegesen). De a vonatjegy két-háromszor olyan drága, mint a benzin, így nem teheti meg.

46
alla cool képe

ja, addig jár(d a)z adó a

ja, addig jár(d a)z adó a (shell)kútra,
míg a yard be nem cibálja a kijózanítóba!

rémes.jó lesz kipihenni magam.guteneket nektek!

47
elfroland képe

A fizetésem kb. 45%-a megy

A fizetésem kb. 45%-a megy el különféle adókra. Ha a maradékból vizeszsemlét veszek, akkor annak a 20%-a, míg ha benzint veszek akkor 60%-a megy az államnak.
Ez így kb. 20%-os befizetési különbség.
Pontos adatokat nem találtam de ha valaki tudja akkor pontosítson. Köszönöm.
Autópálya kilométere 2 milliárd.
Kerékpárút kilométere 2 millió.
A különbség ezerszeres. Ezt nem fedezi a befizetett plusz 20% adó…
És akkor még mindig vehetek vizeszsemle helyett cigarettát melynek adótartalma nagyjából annyi, mint a benziné.
Tehát a dohányosok sétálhatnak az út közepén, évente 1200embert ölhetnek meg és 20ezer embert verhetnek meg… merthogy ennek az adóját már kifizették…

48
steerio képe

Én hajlandó vagyok

Én hajlandó vagyok fizetni! Teljes mellszélességgel támogatom a kerékpárosok adóztatását, ha arányban áll az autósokéval. Igenis mi is fizessük meg az utak karbantartásának ránk eső részét, ez így igazságos. Fel is ajánlom, hogy befizetem a GKM-nek sárga csekken ezentúl évente az összeget. Na de lássuk csak, mennyi is volna az.

Korábban volt a súlyadó, ami minden megkezdett 100 kilogramm után 1200 forintot jelentett. Esetemben a fizetendő összeg évi 0 Ft lett volna. Ezt hajlandó vagyok befizetni visszamenőlegesen is.

Most van a teljesítményadó, ami nevével ellentétben attól is függ, mikor gyártották a járművet. A bringám több mint 16 éves, egy átlagos ember pedig 100-150 wattot tud leadni folyamatos üzemben, így esetemben a fizetendő összeg - nagylelkűen azzal számolva, hogy én erősebb fajta átlagos ember vagyok - évi 18 Ft.

Akkor bohóckodjunk.

49
Györgyi képe

szerintem nem fogja egyik

szerintem nem fogja egyik kedves politikus sem kezdeményezni sosenem, h azokat a 18, 50, 100 forintokat, amiket kiszámoltatok, fizessük meg bicajadóba, mert akkor már követelhetnénk is, h hol a pénz amit a qrva adóba befizettem ??????
ahaja festettek belőle egy csíkot a hülye bringajárdájukba.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

50
Drótmanó képe

ez a teljesítményadó

ez a teljesítményadó egyáltalán nem hülye ötlet, szólni kellene a bringás szervezeteknek, hogy karolják fel a dolgot. Természetesen semmi értelme nincs 50-100 ft-os adókat beszedni, de mekkora reklámértéke lenne, hogy a biciklisek önként fizetni szeretnének az úthasználatért, és arányaiban pontosan ugyanannyit, mint az autósok! :)

51
steerio képe

Pontosan erre gondoltam a

Pontosan erre gondoltam a hozzászólásommal. Egészen viccesen festene egy 18 HUF-ra kitöltött csekk bármilyen marketinganyagon.

52
Cseya képe

Nem jó. Se a

Nem jó. Se a regisztrálás, se a fizetés. Ha már megvan bármelyik, onnan csak egy lépés a díj akár csillagászati összegű emelése. Érdemes megnézni, hogy a BKV most az emelkedő áraival, a megszűnő kedvezményeivel hogy morzsolja magát szét mint közlekedési alternatíva.

53
Drótmanó képe

ennek pont az lenne a

ennek pont az lenne a lényege, hogy a kerékpárosok arányaiban pontosan annyit fizessenek, mint az autósok, vagyis a kerékpárosok esetében is csak akkor emelhetnék, amikor az autók esetében is. Ezzel ki lehetne pipálni a kerékpározást ellenzők egyik legfőbb érvét, és rá lehetne szorítani az illetékeseket, hogy foglalkozzanak a kérdéssel.

54
Cseya képe

Az illetékeseknek kb. ilyen

Az illetékeseknek kb. ilyen az arányérzékük. Ne legyenek illúzióink afelől hogy egészségesen kezelnék a kérdést.

55
zsoltee képe

Ez megint hogy jön ide?

Ez megint hogy jön ide? Nagyon off, de megsúgom, hogy Bp-en van 470-ért menza menü (lehet, hogy van olcsóbb is, én erről tudok), viszont az említett 410 Ft-ért Pécsen több helyen is kajálhatnak a halandó prolik. Akkor miről beszélünk? ;)

Zsoltee

56
Szab képe

Nekem se tűnnek olyan

Nekem se tűnnek olyan húdeolcsónak azok az árak...

57
Cseya képe

Ja, a prolik a havi 70-80

Ja, a prolik a havi 70-80 ezerből ugyanannyiért kajálnak, mint a nagyok egymillió+költségtérítésből. S még akkor megkérdezitek hogy jön ide az arányérzék.

58
zsoltee képe

Ja, hogy szerinted fizetés

Ja, hogy szerinted fizetés arányosan kéne fizetni a szolgáltatásokért? Bemegy egy étterembe az üzletember, ugrott ötezre, bemegy utána a jómunkásember, aki minimálbéren tengődik, ugyanazt rendeli, öccáz. És még te kommunistázol másokat :)
A költségtérítés viszont szerintem is pofátlanság.

Zsoltee

59
Cseya képe

Én megrögzött baloldali

Én megrögzött baloldali vagyok. Aminek semmi köze sem a kommunista diktatúrához, sem a manapság magukat baloldalnak vallókhoz.
Egyébként nem, az üzletember bemegy valami puczos helyre, a jómunkásember meg főzelékfalóba.

Nos a Parlamentben meg működik egy főzelékfaló, állami támogatáson, stb. többi a cikkben.
Ez jobb mint az ingyenpogácsa.

60
pata képe

Az üzemeltetőnek reklám,

Az üzemeltetőnek reklám, hogy ő csinálja a kaját a parlamentben. Ettől olcsó, de menzának így sem kirívóan az, mint mások is megjegyezték.

Hogy jön ide a képviselők arányérzéke, arról sejtelmen sincs. Persze talán túlzás elvárni a demagógiától, hogy logikailag koherens legyen :-)

61
Cseya képe

Mi az a demagógia?

Mi az a demagógia?

62
pata képe

http://hu.wikipedia.org/wiki/

http://hu.wikipedia.org/wiki/Demag%C3%B3gia

H. L. Mencken definíciója szerint a demagóg „valaki, aki olyan tanokat hirdet, amikről tudja, hogy hamisak, olyan embereknek, akikről tudja, hogy idióták.”

63
Cseya képe

Meggyőződésem hogy ezek a

Meggyőződésem hogy ezek a "tanok" igazak, illetve az is hogy az itt fórumozók túlnyomó többsége nem idióta. Jobb lenne valami más definíció után nézned, mert ebből sértődés lesz.

64
pata képe

Elég reménytelen ez az

Elég reménytelen ez az átcsúsztatásod, a kurucinfót tartom demagógnak, nekik pedig nem ezen fórum olvasói a célközönség.

65
Cseya képe

Az más, szerintem ők is

Az más, szerintem ők is igazat írnak, és a célközönségük meg nem idióta. Csak lesajnálják az olyanok akiknek teljesen magától értetődő, hogy pl. a frissen bevezetett vizitdíjból befolyó összegeket eltapsolják minisztériumi prémiumokra, meg gépkocsibeszerzésekre.

Na még válaszolj valami szaftosat, hogy a tied legyen az utolsó szó, aztán hagyjuk ezt itt, mert megint helyreraknak minket!

66
zsoltee képe

"Az más, szerintem ők is

"Az más, szerintem ők is igazat írnak"
Részben. Másik részben pedig elferdítik a tényeket, és uszítanak.

"a célközönségük meg nem idióta."
Részben. A célközönségük egy jókora része csak elégedetlen a mai magyar állapotokkal, és nem idióta, hanem az átlagnál kevésbé intelligens és/vagy könnyen befolyásolható. A keménymag viszont szvsz. idióta.

De tényleg zárjuk le az offot, nem hinném, hogy bárki bárkit is meg tudna győzni itt ebben a témában, és értelme sincs.
A legjobb lenne, hogyha te a lehetőséghez mérten kerülnéd ebből a forrásból a linkelést és a nem témához kapcsolódó ilyesmi hozzászólásokat, mi pedig próbáljuk nem túlreagálni, ha mégis ilyen történne. Peace! ;)

Zsoltee

67
Cseya képe

Jól van, ezért rádverek

Jól van, ezért rádverek tíz percet a 2008-as Tour de Pelson!

68
zsoltee képe

olyan könnyen azért nem

olyan könnyen azért nem hagyom magam :)

Zsoltee

69
Krisztab. képe

Srácok, felhívnám a

Srácok, felhívnám a figyelmeteket arra, hogy a férfiak 90%-a az átlagnál intelligensebbnek és az átlagnál kevésbé befolyásolhatóbbnak tartja magát :)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

70
adamekp képe

Ezt nem tudtam, de

Ezt nem tudtam, de meggyőztél. :)

üdv adamekp

71
pata képe

Ez akkor azt jelentheti,

Ez akkor azt jelentheti, hogy az eloszlás aszimmetrikus. Csak nem a mediánra gondoltál az átlag helyett? :-)

72
Krisztab. képe

Nem. Amit mondasz, az akkor

Nem. Amit mondasz, az akkor lenne, ha igaz is lenne, amit gondolnak magukról :D

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

73
Hemü képe

Szerintem H. L. Mencken

Szerintem H. L. Mencken alábecsülte a demagógia erejét. Ha csak az átlag alattiakra hatna, akkor nem tudnák ennyire szembefordítani az embereket egymással egy-egy választáskor. Persze, ez a profi szint, de van sok ügyes civil is.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

74
Krisi képe

Azért a blikket és a

Azért a blikket és a kurucinfót nem nevezném megbízható forrásnak...

75
Cseya képe

Ez jobban megfelel?

Ez jobban megfelel?

76
avus képe

Nem tudom milyen adónemeket

Nem tudom milyen adónemeket fizet az autós, de nyilván köbcenti és teljesítmény alapú adót nem lehet a bringásra ráverni, súlyadót esetleg, azt hajlandó is lennék fizetni arányosan a 10 kilós bringám után, jövedéki adót megint csak az fizessen aki benzint zabál, SZJA-t fizetünk most is, környezetkárosítás alapján pedig megint csak fel vagyunk mentve.

77
Lathor képe

Teljesitményadó

Teljesitményadó értelmezhető:
A számítás alapjaként jövőre az autó 3 éves koráig kilowattonként 300 forintot, 4 és 7 év között 260, 8 és 11 év között 200, 12 és 15 év között 160, a 16 évesnél idősebb autók után pedig 120 forintot kell fizetni.

Autó helyébe rakjuk mondjuk az embert, respekt annak aki ez alapján eléri a 100 Ft-ot :)

(When he’s in top shape, Armstrong can produce around 500 watts for an hour - ő is "csak" fél kW-ot bir egy órán át csúcsformában)

78
magwas képe

A "kilowattonként" bizonyos

A "kilowattonként" bizonyos körökben úgy olvastatik, hogy "minden megkezdett kilowatt után". Tehát 120-tól 300 forintig terjedne a kerékpár teljesítményadója. Ha arról van szó, simán befizetem.

Nem ide tartozik, csak eszembe jutott: sose értettem, minek kell az adózást mindenféle hülye táblázatokkal bonyolítani? Megadhatnának egy folytonos függvényt, a kifizetésnél lenne egy kerekítés, oszt csókolom.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

79
pata képe

Megadhatnának egy folytonos

Megadhatnának egy folytonos függvényt, a kifizetésnél lenne egy kerekítés, oszt csókolom.

Nagyon optimista vagy az átlagnépesség matematikai képességeit illetően ;-)

80
Névtelenropy képe

1x már leírtam. Az összes

1x már leírtam.
Az összes autós által a gépjárműve miatt befizetett adó sem elég arra, hogy az általuk okozott kárt ellentételezze.
Egy tanulmány szerint egy halálos kimenetelü közúti baleset kb. 90000000 Ft-ba kerül az államnak elhunytanként.

81
Szab képe

Mi kerül 90 millába? Egy

Mi kerül 90 millába? Egy minimálbéres egész élete alatt nem keres ennyit, vagyis nem is adozik az államnak ennyit, ami hiányként jelentkezne. A mentős, tűzoltós vonulás drága, de bőven 90M alatt van. Vagy ez nem magyarországi adat? Kicsit sokallom, nem értem, hogy jöhetne ki ilyen hatalmas szám.
És ha tényleg ilyen sok lenne, akkor furcsállom, hogy nem lépnek fel drasztikusabban ennek a visszaszoritásáért, hiszen racionálisan megérné az az államnak.

82
pata képe

Nem az adó jelenértékét

Nem az adó jelenértékét nézik, hanem az illető hozzájárulását a GDP-hez, függetlenül attól hogy befizeti adóban, maga fogyasztja el vagy megtakarítja. Legalábbis én így számolnám, de nem ismerem a részleteket.

Az átlagbér amúgy nem a minimálbér, és a magyar gazdaság jelentős része feketegazdaság, ami a fogyasztásban azért jelentkezni fog.

83
Cseya képe

Nem csak adózó szerepe van

Nem csak adózó szerepe van egy állampolgárnak, hanem a nemzeti összterméket is növeli a munkája által. Plusz van még jó pár a munkavállalóhoz kapcsolódó járulék amit nem az alany fizet, hanem az őt alkalmazó cég.