Te miről/mikor váltottál biciklire?



Nagyon érdekel, hogy
1) Ti mikor kezdtetek el rendszeresen biciklizni,
2) előtte milyen közlekedési eszközt vettetek igénybe,
3) és minek a hatására döntöttetek úgy, hogy átnyergeltek. (CM, elsuhanó bicikli, haver, megvilágosodás, kényszer, stb.stb.)
Minifelmérés.
Ja és BUÉK mindenkinek!

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
ders képe
ders
1 v, 2007-12-30 18:13

Kezdeném is.
1) 3,5 éve
2) bkv
3) Az agyamon átsuhanó gondolat hatására, hogy miért szopok 15 perc+ a villamosozással (gyaloglás, várakozás, utazás), ha biciklivel 5 perc lenne az egész (igaz, otthon már gyerekkorom óta tekertem).

Cseya képe
Cseya
2 v, 2007-12-30 18:18

1) 2003. május;
2) Beszkárt, néha gépjármű;
3) Megoldottá vált a paripa biztonságos tárolása a munkahelyen, plusz egy órát spórolok naponta a közlekedésen.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
3 v, 2007-12-30 18:22

1, kiskoromban tekertem,aztán nyár elején sikerült összekaparni egy cangára valót
2, láb,bkv
3, mert régen is csináltam és tetszett
+1, Neked is BUÉK

serszab képe
serszab
4 v, 2007-12-30 18:39

1. Fél éve
2. Autó
3. Szabadabbnak érzem magam

sergyanbike.blogspot.com

Stiggs képe
Stiggs
5 v, 2007-12-30 18:40

1, 5 éve rendszeres,
2, Suzuki swift (ellopták) BKV
3, Mert ellopták (a kocsimat), mert volt egy csaj aki bringázott (mosz is bringázik később bringautas lett) , nekem meg tetszett (a csaj is), de az már régen volt...

NAGYONBUÉK

Mumin képe
Mumin
6 v, 2007-12-30 19:01

1. idén ősz, de már tavaly ősszel is tekergettem rendszeresen
2. BKV
3. mert gyors, és lusta vagyok gylogolni a járművek között

bootes képe
bootes
7 v, 2007-12-30 19:02

1) 5 éve
2) BKV
3) Tök véletlenül bringáztam egyet, és rájöttem, hogy ez jó.

Medamood képe
Medamood
8 v, 2007-12-30 19:41

1.) 10 éve
2. BKV
3. Elegem lett a BKV-ból és akkor hagytam abba a dohányzást, nem akartam kövér lenni. Az első bringámat a cigi pénz összerakásából vettem, napi 150 forint x 100 nap.
Senki nem beszélt rá, magamtól találtam ki, alig tudtam bringázni. Életem legjobb ötlete volt.
Most + minden nap bringázom, mert ez a leggyorsabb és ingyen van. Ma defektes lett a Merida országútim hátsója. Este a montival megyek dolgozni.

Buék minden bringásnak:-)

airdace képe
airdace
9 v, 2007-12-30 19:53

1. Idén tavasszal.
2. BKV.
3. Közelebb kerültem a munkahelyemhez (15 helyett 10 km) és nagyon csábító útvonalon lehet megközelíteni, ellenben BKV-val körülményes. Amikor nincs nálam a bringa, és valami miatt ideges vagyok, akkor egyszerűen legyalogolom a távot, és az is jó tud lenni.

addisz képe
addisz
10 v, 2007-12-30 19:56

1) Egy éve
2) BKV, gyalog
3) Lejárt a hallgatói jogviszonyom a suliban és felnőtt bérletet kellett volna vennem, de azt túl drágának találtam, ezért elkértem anyukám bicaját, hogy kipróbáljam, milyen ezzel közlekedni Pesten. Aztán nagyon bejött, már nem tudom elképzelni másként!!! Most már van szépséges saját paripa.

tekerek tovább - addisz

balco képe
balco
11 v, 2007-12-30 20:42

1. világ életemben tekertem, 2002 körül fogyni akartam, ehhez kellett sport is, barátom kérdezte nem megyek-e tekerni vele (eredmény: -17 kiló + biciklifüggőség).
A suli 3 perc volt gyalog, nem kellett semmi aztán dolgozni meg busszal jártam, de meguntam a HajdúVolánt (pár hét alatt), azóta bicikli. Mindenhova: meló, suli, buli, úszás, vásárlás, ügyintézés, amatőr versenyzés (MTB maraton). (ez függőség. A cigit le tudtam tenni, pia nélkül is kibírom sokáig, de ha egy nap nem tekerek az fáj! Műltkor gyalog mentem valahova, elment mellettem egy biciklis és rendesen úgy néztem utána mint átlagparaszt a BMW után)
2. gyalog, Volán, néha kocsi
3. fogyókúra

Krisi képe
Krisi
12 v, 2007-12-30 20:42

1: 1 éve rendszeresen
2: BKV
3: Előtte is sokat bicikliztem, de csak a móka kedvéért, aztán egy szép napon eszembe jutott, hogy miért mennék én busszal, mikor biciklivel gyorsabb, olcsóbb, egészségesebb, jobb. Az, hogy védem a fákat még hab a tortán :)
Meg persze ez a video is segített :D

http://video.google.com/videoplay?docid=5757269076267744508

Ja, és mert biciklizni jó

ders képe
ders
13 v, 2007-12-30 21:07

ÁLLATOK! :D

vm képe
vm (nem ellenőrzött)
14 cs, 2008-01-03 23:53

Hát ez szerintem nettő köcsögség volt.
rémísztgetni a gyalogosokat, egyet elcsap, mindketten ottmaradnak. Vétlen autósokból bármikor gyilkost csinálhattak volna.
Pusztán a sajtá életét eljátszhatja, de itt az összes bringás becsületét játszották el, egy csomó ember szemében.
És nem mentség, h buli volt, meg h csurom adrenalin az egész. - ami mondjuk videón is átjött :-)

OJani képe
OJani
15 v, 2007-12-30 21:21

Nem is tudtam, hogy a fixie-n van szabadonfutó... :)

ropy képe
ropy
16 v, 2007-12-30 21:41

Az enyimen van, csak át kell fordítani.

aghla képe
aghla (nem ellenőrzött)
17 h, 2007-12-31 11:42

A hídon: járda-festék-bringasáv

haggyma képe
haggyma
18 sze, 2008-01-02 11:01

1.) gyerek koromban minden hova, majd 2007 tavasszal újra.
2.) bkv, Autó (össze törték), BKV
3.) Punk's not dead.
3A.) elegem volt a dugóban állásból, gyorsabb tisztább, polózni is lehet vele: http://bringapolo.freeblog.hu/ :D

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

OJani képe
OJani
19 v, 2007-12-30 21:09

1. Még nem vagyok egy fully converted all-time cycle-commuter, de kb. 2005-re tehető a városi kerékpározás rendszeressé válása nálam. Régebben 14, ma 20 km a táv.
2. Közvetlen előd az autó volt, előtte béka. Meglepő, de a kerékpározást annak ellenére művelem, hogy az autó általában gyorsabb az én esetemben.
3. Dugó, főleg a metró okán. De a fogyi is szerepet játszik, meg a kondi, és egy csipetnyi fanatizmus. Hanem azért most is többre tartom az IGAZI, vidéki és hegyvidéki túrákat, edzéseket...

BÚÉK mindenkinek!

ropy képe
ropy
20 v, 2007-12-30 21:13

Fogalmam sincs mikor váltottam bringára, de mostanában a Sárkány némileg morczos bringa miatt.

zsoltee képe
zsoltee
21 h, 2007-12-31 17:37

fujj, perverz :)))

Zsoltee

Névtelenropy képe
Névtelenropy (nem ellenőrzött)
22 k, 2008-01-01 16:11

Volt nálam pótgumi! :)

aron képe
aron
23 k, 2008-01-01 21:21

hát az jobb is, mint foltozni!:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

magwas képe
magwas
24 v, 2007-12-30 21:20

Én kocsiról először motorra váltottam, mert elsuhant mellettem egy motoros a tavaszi napsütésben, miközben szoptam az egérúton a dugóban.
Utána már egyenes út vezetett: motorról nézve a bringa sokkal hihetőbb, mint autóból. A lökést az egyik őszi autómentes nap adta meg. Bringával mentem melózni, és rájöttem hogy nem hülyeség.
Kábé két éve bringázom, előtte kb másfelet motoroztam, ha jól emlékszem.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

Olgicsq képe
Olgicsq
25 v, 2007-12-30 21:34

a 2005-os CM elott hozattam fel a paripat videkrol-otthonrol. Eloszor a CM napjan mentem bringaval munkaba, es tok jol esett. azota meg nem tudok lejonni rola :-).
idoben kicsit jobb min a bkv, hangulatban meg sokkal :-)

Tomacher képe
Tomacher
26 v, 2007-12-30 21:53

1.) 12 éve (10 évesen, akkor még a játszótéren :-))
2.) leginkább semmit. ha mégis, akkor BKV/autó
3.) az egész családom bringaőrült. nem volt kikerülhető :-)

Tomi.

PTeker képe
PTeker
27 v, 2007-12-30 22:12

nem is tudom hány éve 10kb

bkv ról ha mondhatom mert csak iskolába jártam.

Nem volt pénzem mégis utazni akartam és ezért dolgoztam egy nyáron keresztűl és megvettem életem első túra biciklijét és azzal kezdtem menni erre arra ,majd az első túrám Bp Nyíregyháza volt és azóta (asszem 1998) óta mindig kerékpárral mentem de aokáig csak egyedül és hosszan ha lehetett és mostanában 1,5éve váltottam outira és azóta felváltva ez is az is,de a szabadság fogott meg hogy nincs függőség a busztól benzintől stbtől és ez nagyon jó

BUÉK

toreki képe
toreki
28 v, 2007-12-30 22:21

1.) gyerekkoromban rengeteget bringáztam. Volt egy outim aztán egy montim. Az elsőt leamortizáltam, a másikat ellopták (zárt tárolóból). 1 éve (2007 nov) vettem az új bringámat.
2.) BKV, gyaloglás
3.) EP-ból nem tudtam mire költeni, ekkor találtam ki, hogy bringát veszek belőle. Azóta rendszeresen bringával járok dolgozni, és ha tudom, hogy le lehet rendesen lakatolni, akkor máshova is. 1 év, 2000km -10 kg. Most, hogy a bringa még a másik lakásban van elvonási tüneteim vannak.

Szász Andrej képe
Szász Andrej
29 p, 2008-01-04 03:59

Időutazó!!! :)

winston smith képe
winston smith
30 v, 2007-12-30 23:18

1)gyerekkoromban a wc-re is biciklivel
2)gyalog,bkv,autó,motor
3)jó régen, a belvárosban mikor/hol nemtom, álltam egy nyári du. koraeste bkv-ra várva, kiszúrtan egy biciklist, olyan 60-70 körül lehetett az öreg, semmi flanc egy poló egy klotter talán hátizsák sapi, egy öreg outi-val rakta neki, de nem ám akár hogyan!!! na az meghatározó élmény volt! nem felejteme el soha!
BUÉK mindenkinek!

sky képe
sky
31 v, 2007-12-30 23:18

1, Az első saját vásárlású kerékpárom egy ezüst Favorit 630-as volt,1990-ben-akkor négy éves volt a gép. Onnantól gyakorlatilag mindig outi-túragépekkel toltam.
2, 4évvel ezelőtt Volvo 244,ill.760 automata volt az utolsó,én ezeket hívom/tam autónak,ennél lejjebb gyász.
3, Túl sok,túl drága,túl szipolyozós volt,tönkretesz engem,téged,minket és mindenkit.. Elveszett az a szemüvegem,amivel színesebben akartam mindig látni a dolgokat- és nem olyannak amilyenek. Mostmár nem is keresem.

aarifri <- Skype
20/3753022

kossuth képe
kossuth
32 v, 2007-12-30 23:50

1) 11-12 éve, aztán 5 éve leálltam, egy éve indultam újra
2) nagyon régen lábbusz, az elmúlt pár évben BKV
3) Réges rég bringával jártam gimibe, aztán Pestre kerültem egyetemre, a bringa meg maradt otthon. Bő egy éve, amikor távolabb költöztem az egyetemtől, rájöttem ismét, hogy a bringa jó. :) De használom mellette a BKV-t is.

--
kossuth - himmel.hu

csavar képe
csavar
33 h, 2007-12-31 00:12

fél éve. előtte bkv. más életérzés. ezt előtte is éreztem, meg utána is alakult.

-ogre- képe
-ogre-
34 h, 2007-12-31 00:29

1: gyerekkoromban csepel tacskóval, aztán semmi, aztán megörököltem bátyám csepel metróját úgy 10 éve, egy darabig túráztam vele, de városban nem közlekedtem.
2: bkv-t váltottam bicóra meg vonatra. a gyaloglást nem hiszem, hogy kiszorítaná, mert elég sokat járok gyalog is, ha nem túl nagy távolságról van szó.
3: idén egyik barátom akart magának venni bicót, és segítettem neki, aztán én is vettem még egyet, mert soha nem tekertem 28ast. aztán becsúszott még 2 :D városban most egy átépített csepel sprinttel (ss), meg egy 5sebis favorittal tolom.

aron képe
aron
35 h, 2007-12-31 00:36

1) én 6 évesen, és nehezen tanultam meg. aztán 13 körül elkezdtem menni a dh felé, de nehezen, mert sosem voltam krőzus. de mellette valahogy mindig vonzott a városban közlekedés, csak a mindennapokban nem bírtam, ,mert epstről jártam a hegyre suliba, így bkv-s voltam, de néha néha, meg edzésre bringával mentem. aztán kb. 2003tól jártunk fekete tekerésre, és ahogy 12.ben a suli egyre kevésbé volt fontos, úgy a közlekedésben is egyre jobban jöttem rá, hogy biciklivel gyorsabb, olcsóbb és jobb. így kb. másfél éve rendszeresen azzal járok. már függő vagyok.
2) saját BKV
3) nagy részét már leírtam, plusz persze a cm és a megvlágsodás is segített

Ja és BUÉK mindenkinek!

ui.: ahogy elnézem a beszámolókat, nem vagyunk egy jó biznisz a bkv-nak:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

Perillustris képe
Perillustris
36 h, 2007-12-31 02:40

Nekem Áron topikjai és videói segítettek, amiből megtudtam, hogy milyen könnyen lehet jófajta bringám, s mely típusú zárral lekötötteket tudom egyszerűen ellopni. Igazából csak az orgazdákig tekerek velük.

Persze mindig van nálam egy u-lakat, hogy ha útközben be kell ugrani valahová, le tudjam kötni a bicajt.

aron képe
aron
37 k, 2008-01-01 21:22

de legalább nem szennyezed a levegőt:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

Chubby képe
Chubby
38 h, 2007-12-31 03:38

1.) 2005. április
2.) BKV, lábbusz
3.) Rájöttem, hogy megoldhatom a reggeli tömegnyomort, nem kell várni senkire és semmire, és van egy rövidebb út is. Akkor 2,5 km-re volt a suli és elég volt 7:30-kor kelnem, hogy a 8-kor kezdődő órára beérjek :D Azóta mondjuk kiköltöztem R.keresztúrra, innen baromi messzire van a suli, és nehezen lehet bejutni biciklivel... Ezért most 5 után nem sokkal kelek, igyekszem korai busszal menni, mert ha nincs hely és a dugóban álldogálni kell, képes vagyok elájulni az oxigénhiánytól. Persze ha véletlenül elalszom, akkor árkon-bokron keresztül beteperek a suliba, de a BKV a nehéz táskával kényelmesebb. Na de ha leérettségizem a tanév végén, dr. Ótszamár (a biciklim) is boldog lesz, hogy pótolunk párszáz kilométert :D [Nyáron sosem veszek bérletet, mindenhova eljutok biciklivel, nem kell rohanni.]

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

atomboy képe
atomboy
39 h, 2007-12-31 04:07

1.) Fene tudja, mikor kezdtem, asszem, 5 eves voltam, amikor apam kitalalta, hogy at kell nyergelnem pedalos gokartrol bringara. 2004 nyaraig hebe-hoba bringaztam. Azota egyre gyakrabban tekertem, most mar le se lehet szedni a nyeregrol.
2.) Pedalos gokart. :) Illetve SZKV.
3.) Fokozatosan, magamtol jottem ra a kerekpar elonyei, es ki is hasznaltam. Ezek pl: (2006 januartol indulva) 35 kilo testsuly csokkenes*, hamarabb jutok el celhelyemre, es kozben alig szennyezem a levegot.

* Mondjuk, a fogyiverseny nagymertekben segitett.


atomboy

Zsurmi képe
Zsurmi
40 h, 2007-12-31 04:51

1) Másfél éve (15 év kihagyás után).
2) BKV, vonat. Autóm, jogsim sosem volt.
3) A mellettem elsuhanó biciklisek (Hé, én is akarok biciklizni!). Mindenféle testmozgást utáltam/untam/nem bírtam 30 percnél/2-3 alkalomnál tovább. Kivéve a biciklizést.

-
Zsurmi

lord képe
lord
41 h, 2007-12-31 05:31

húú, én várost váltottam.
amikor 92/3-ban visszajöttem Pestre ostoba módon adottnak fogadtam el, hogy itt nem lehet biciklizni, mert az csak vidéken van, vagy máshol, nagyon máshol. (mea culpa)

autót soha, maradt a gyalog + BKV, soha életemben nem gyalogoltam annyit (lágymányos-angyalföld vagy hűvösvölgy-kispest) mint akkoriban.

aztán lettek a futárok és '98-ban az offpedál, amiből kiderült, hogy dehogyisnem lehet bicózni, miért ne lehetne, de még évekig nem mertem, meg se eszköz, se infrastruktúra, se jótanácsok és barátok. akkoriban kb. építeni vagy építtetni lehetett volna bicót az én fogalmaim szerint.

aztán 2000-ben eldöntöttem, hogy ez így nem jó, bár nekem a BKV-val nem volt túl sok dolgom, így túl sok bajom se, mert inkább gyalog jártam. a szabadságfok adott volt, bár kissé lassú.
és jöttek egymás után az őszi-tavaszi CM-ek, egyre több arccal, de még mindig sportnak látszott leginkább, zömében extrém sportnak, amit masszívan üldöznek.

aztán az lett, hogy 1. a túráinkat úgy akartuk szervezni, hogy ne függjünk vonattól/busztól 2. egy nap szembenéztem magammal és föltettem a kérdést: a) cikinek érezném valahol kosaras biciklivel megjelenni utcai ruhában, ahol mások latexben és kesztyűben nyomják kékes szemüveggel? b) cikinek érezném valahol kosaras biciklivel megjelenni, ahol kiskosztüm kellene? miután mindkét kérdésre igennel feleltem, jegeltem a témát. aztán jött a gerincizém és évekig nem is volt kérdés, hogy tekerhetek-e, mert nem.

amikor lábra álltam, olcsó volt a BKV (főleg éjjel, amikor én közlekedtem = 0 ft), de a munkáltatóim is gyakran adtak ingyen bérletet.

és még több CM jött, vele az üzenet és a honlap, hogy ez nem extrém, menjek bátran, csak tartsam be az ezt meg azt. plusz éjjeli kóborlásaim idején láttam elsuhanni embereket. sokat kosárral :)

de még így is kellett hozzá vagy 2 év (2004), hogy napi rendszerességgel merjem használni és bátor legyek öntudatos meg büszke.

ebben a folyamatban fontos felismerés volt (nekem), hogy magától nem lesz jobb, miért várnék másokra, inkább kapcsolódjak be, csináljam én is. és fontos tanulás volt a pl. itt vagy másutt az interneten olvasható elméleti munkák. a hasznos kézikönyvek. az ideológiák. a gyakorlati tanácsok. a külföldi példák. a kudarcok. a tapasztalatok. összefoglalva tehát: a kikutatott megvilágosodás.

az elején azt sem tudtam, mi a különbség bicikliút és kerékpársáv között, ma meg már nem érdekel, csak tekerek tovább ;)

aron képe
aron
42 k, 2008-01-01 21:28

olyan távokat gyalogoltál le egy nap? milyen melóhely az ilyen?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

dler képe
dler (nem ellenőrzött)
43 h, 2007-12-31 09:07

1. 2007.05.
2. BKV
3. Kollégám egy nap bicajjal jött be dolgozni és befertőzött :)

fake_ képe
fake_ (nem ellenőrzött)
44 h, 2007-12-31 10:40

1. 2000 tavasz úgy emlékszem.
2. nem nagyon közlekedtem korábban.
3a. hiányzott a mozgás.
3b. a régi lakásban - a mi szobánkban - évekig várt a falhoz támasztva egy kék csepel marathon, ami hozzám került költözéskor.

Györgyi képe
Györgyi
45 h, 2007-12-31 10:51

(mindig bringáztam)

közlekedésre 2002 óta
busz
hányok a sok buszozástól, gyóccert kell bevennem előtte :) autóban hátul egyáltalán nem tudok ülni :)

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......

Nuvanda képe
Nuvanda
46 h, 2007-12-31 10:55

1. 2001 tavasz (2005 óta mindenhova)
2. lábbusz, bkv
3. súlykontrol, kényelem, nő

wackor képe
wackor
47 h, 2007-12-31 11:52

1. 2004 újrakezdés
2. bkv, majd autó.
3. mozgáshiány, munkahelyi stressz ellen, büdös bkv, dugók.

Drótmanó képe
Drótmanó
48 h, 2007-12-31 12:02

1. gyerekkorom óta, a városban komolyabban 2004 óta.
2. bkv, néha autó
3. elegem volt abból, hogy napi 2 órát állok a buszon/metrón, a biciklin legalább le lehet ülni :) Békával több mint egy óráig tartott az út a melóhelyre három átszállással, bicajjal az első alkalommal 50 perc volt, aztán némi rutinszerzés után max 35. Nem volt nehéz választani :)

Sandor75 képe
Sandor75
49 h, 2007-12-31 12:27

Sok éve már nem is tudom pontosan.
Sport motor.
Utálom az autózást,tömegközlekedést.
Bringások látványa.Valamint amikor elsöre ráültem tudtam ez nekem való. Azóta csak ezzel megyek, ha tehetem.
BUÉK!

anusi képe
anusi
50 h, 2007-12-31 13:10

1) 2006. szeptember (és persze a nagyiknál nyáron 6 éves korom óta:)

2) BKV (mamákhoz autó)

3) Elkezdődött az egyetem és megismertem valakit:), aki segített nekem megtanulni a városban közlekedni. Egyébként már nagyon rég terveztem, hogy bringával fogok járni, de a szüleim nem engedtek egyedül (jaj a büdös autók elütnek). Háhh, meg a futárokat látva annyira irigyeltem őket...mennyire szabadok! Persze CMekre is jártam, és ahogy egyetemista lettem megtört a jég. azóta "nincsen jegyem, nincs bérletem":)...

BÚÉK!

aron képe
aron
51 k, 2008-01-01 21:33
aron képe
aron
52 k, 2008-01-01 21:34
aron képe
aron
53 k, 2008-01-01 21:35
medvegyu képe
medvegyu
54 h, 2007-12-31 13:20

A szülőfalumban kezdtem el bicajozni, (előtte apám biciklijén, néha motoron ülve, vagy gyalog jártam), nem emlékszem hány évesen volt a váltás. De vásárolni mindig bicajjal mentem, ha elküldtek vmiért a szüleim. Családilag is bicajjal jártunk rokonainkhoz, boltba, stb, mint ahogy mindenki, aki tudott biciklizni.
A második bicajos korszak a versenybicikli volt, a sokszor óránként se járó busz helyett egyszerűbb és olcsóbb volt tekerni egy bő tizest a közeli kisvárosba. Gimnáziumba is lehetett így járni.
Harmadszorra pár év után budapesten is rájöttem, hogy lehet bicajozni, 2001-2002 környékén vettünk egy-egy bicajt a feleségemmel, azóta ha lehet, avval járunk. Előtte főleg gyalog, ill. BKV-val jártunk.

medvegyu
Kormányblog

winyo képe
winyo
55 h, 2007-12-31 13:23

1. 2001 után hébe-hóba (előtte tíz év kihagyás) 2004-től rendszeresen
2. vespáztam és autóztam, meg néha bkv
3. autó kilőve a dugók miatt, a robogóra nem volt kedvem sokat költeni (benzin, szerelés), maradt a bicikli, ami hozta magával az endorfinfüggőséget. aztán észrevettem, hogy mások is nyomják.

NévtelenLrdr képe
NévtelenLrdr (nem ellenőrzött)
56 h, 2007-12-31 15:36

1.) Sportként: mióta az eszemet tudom (ill. 1 kis pedálos gokart az elején), közlekedésre,rendszeresen: olyan 5-6 éve (Pestre költözés 1etem miatt)

2.) BKV + autó (itthon,Egerben!-szégyellem is már, de szerencsére nem sok idő volt a jogsi megszerzése és az 1etemre kerülés közt:))

3.) Kb. fél év után (mikor kiderült,hogy nemigen tudok rendszeresen hazajárni, mert a BME, az leköti az embert, gondoltam,jobb,ha a bringa is feljön.
Aztán 1 nap gondoltam egyet,és betekertem az 1etemre. Kiderült,hogy egész kellemes útvonalon (Szegedi út-Árpádhíd-Rakpart) lezúzható 30 perc alatt a 12 km - a BKV a kötöttpálya (1V-3M-4/6V vagy 47-49V) és a reggeli,gyakorlatilag állandó járatsűrűség ellenére is fix 45 perc volt,+pénzbe került,tömegnyomor volt, főleg a 4es6oson, és hát az öntudatom is ébredezni kezdett,szóval nem sokat kellett gondolkodni...hazafelé margitsziget jól útbaejthető volt, 6ártalan szabadságérzet,gyönyörű bringás lányok... :-)
Azóta közelebb költöztem a sulihoz, de már csak akkor nem bringa,ha nagyon muszáj...asszem életformává vált :)

BUÉK!

zoldszem képe
zoldszem
57 h, 2007-12-31 15:41

1. camping, szputnyik, nővér montija, saját monti, ajándék fixi .. a "biciklizz minden hétköznap" éve 2007
2. panelből szabadult városlakóként próbáltam nyitott szemmel járni , hogy minél többet lássak .. a gyaloglás olykor gyorsabb volt munkába mint a bkv
3. a kérdésben felsorolt összes lehetséges indok ide kerülhetne .. CM, barátok, függőség, megvilágosodás, élet

kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold

HORBI képe
HORBI
58 h, 2007-12-31 17:33

1.) Másfél éve
2.) előtte BKV, autó (most már nincs jogsim, de nem bánom)+ lábbusz
3.) Egy komoly betegség mia6t döntöttem a bringa mellett, valamiféle Isteni suggalat hatására, pedig senki nem mondta, hogy ezt kellene csinálnom. A betegségem következtében a bal oldali egyensúlyszervem megszűnt múködni, és szép lassan a bringázás hatására újból a réginek mondhatom magam. Az agy csodákra képes, és a bringám is:)))
+ Ha kihagyok pár napot, természetesen önhibámon kívül, kiújul a pánikbetegségem:))
Mikor már biztosnak éreztem magam a bringámon akkor csatlakoztam a CM felvonulásokhoz, és szuper volt mindengyik. Mivel jogosítványt sem kaphatok többet marad a bringa. És bringával egyszerúbb az élet, mert nem kell parkolóhelyet sem keresni, be lehet vásárolni, ügyet intézni, szülői értekezletre menni (ahol először kicsit furán néztek rám, mikor megjelentem a bukómmal.)
BUÉK MINDENKINEK!

aron képe
aron
59 k, 2008-01-01 21:39

szülői értekezleten áltlános, hogy furán néznek, főleg sz anyukák, ha lány vagy, és a kisebb etsód miatt mész, anyukád helyett:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

zsoltee képe
zsoltee
60 h, 2007-12-31 17:36

0) gyerekkoromban ha jó idő volt, akkor órákon át bringáztam csak úgy céltalanul, mert jól esett :) közlekedés céljából szinte soha se használtam.
1) 2006. szeptember óta mindig, mindenhova bringával járok :) na jó, vannak kivételek
2) busz
3a) régebben teljesen jó volt Pécsen a busz, így amikor felkerültem Pestre, akkor ott is azt használtam, egy évig bírtam. Idegesített, hogy kiszámíthatatlan a dugók miatt, ha nincs dugó, akkor is lassabb a bringánál (40 perc vs. 25 perc), koszos, büdös, heringjárat. Aztán tavaly ősszel felültem az új bringámra és le se szálltam :)
3b) azért ez az új bringa is egy nagy lökést adott: special thanks to HervisBAZZ & InterSparBAZZ :D 2006 tavaszára az addig használt montim a végletekig leamortizálódott, ekkor vettem "jópéndzé" egy 0 perces intersparos fully csodát, akarom mondani trágyát. Hát nem jutottam el Orfűre azzal az ótvar kétkerekűvel. Annyira idegesített, hogy nem tudok vele haladni, hogy szeptember 1-én vettem egy Hervis-es paripát, és az istenkirály volt (megjegyzem nem volt nehéz dolga, a másikhoz viszonyítva :)), első utam 90 km volt, alig vittem kaját, piát, majd meghaltam a végére, de iszonyat élveztem :) Azután indult a suli, a bringa meg jött velem Pestre... Idén tavasz óta már országútival suhanok.
4) azóta megfertőztem az egyik kolis szobatársamat is, szeptemberben jött CM-re és suliba is bringával járt, akarom mondani azzal a sparos izével, amit lepasszoltam neki :D elmeséltem, hogy mit (nem) tud a bringa, de neki így is megért 3000 ft-ot :) télre sajnos abbahagyta, de szerintem tavasszal újra nyeregbe pattan.
5) BUÉK minden bringásnak!

Zsoltee

Oversize Load képe
Oversize Load
61 k, 2008-01-08 01:47

3b-re: 48-nál kisebb fogszámú nagytányérral én is utálnám a montimat. De olyan 7-es koszorút se veszek mégegyszer, amelyiken 14-es a legkisebb fogaskerék :(((

dova képe
dova
62 h, 2007-12-31 18:15

1. 1975 óta, akkor épp öt éves voltam.
2. babakocsi és tagadhatatlan, már járni is tutam mielőtt keróra szálltam.
3. nem értem a kérdést, de tényleg.
Nekem az a természetes, biztos a koromnál fogva, hogy az első jármű, amivel az ember közlekedik, a bicikli.

Egyébként, úgy a harmadik x-nél vállalati autót raktak a seggem alá, havi 6-8 ezer kilóméterre, aminek(+stresszes, rendszertelen életvitel) meg is lett az eredménye. +25-30 kiló,2 év alatt, amitől még most sem tudok szabadulni.
Jobbnak láttam feladni a munkahelyem.
Másfél éve "tiszta vagyok", és nyélen rakom, nem a járdán. :)

Boldog Újévet! Jó kedvet és kerek fenekeket!

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

Jééé. Arról teljesen meg is feledkeztem, hogy volt az életemben pár év ('86-'91) amíg egy kispolszkit űztem.
Szelektív, mindent bezöldítő emlékezet. Hmm.

j_gergo képe
j_gergo
63 h, 2007-12-31 20:51

1) tizenvalahány éve van meg a schwinncsepel váltós citibájkom. azóta folyamatosan növekvő intenzitással. 2-3 éve csak bringával nyomom.

2) bkv (vidékre máv, volán). jogsim van, de autó az úgyse lesz egyhamar, most meg már minek.

3) először praktikus volt, most meg így utólag (és megkésve) látom a bringás szubkultúra varázsát, mostanában már az életveszély és a sebesség vonz, amikor autót kerülök, meg futárokat előzök (akik szegények egész nap nyomják, én meg napi 10-20-as távon sprintelek). Igazodni próbálván vettem is egy használt outit (azt a fehéret). Kicsit le vagyok maradva, mire fixim lesz, már az is rég kimegy a divatból.

most meg leesett a hó, úgyhogy ma éjjel eldől, hogy idén is átbringázom-e a telet, vagy megfutamodok gyávául.

JA, és BUÉK mindenkinek

Hemü képe
Hemü
64 h, 2007-12-31 22:33

1) 2005 augusztusa előtt hébe-hóba, akkortól hébe, de most már időnként hóba' is. Csak a bal térdem nem csípi a hideg ellenfuvallatot, amióta beütöttem a pedálba. Kell egy térdmelegítő.

2) BKV.

3) BKV. Oké, metrófelújítás.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

Tibor_Nesze képe
Tibor_Nesze
65 k, 2008-01-01 00:32

Nagyon érdekel, hogy
1) Ti mikor kezdtetek el rendszeresen biciklizni,

én 2,5 éve asszem
2) előtte milyen közlekedési eszközt vettetek igénybe,
BKVBazzzz
3) és minek a hatására döntöttetek úgy, hogy átnyergeltek. (CM, elsuhanó bicikli, haver, megvilágosodás, kényszer, stb.stb.)

Ezt elrontottad! PUNK'S NOT DEAD!!!

Amúgy a legnagyobb barátom a legnagyobb hajtis és tőle vettem egy használt gépet!

szoszke47 képe
szoszke47
66 k, 2008-01-01 01:57

1973 tól egy szputnyik (vosztok) szovjet félversennyel
rendszeresen. (kirándulni, munkába.)
'76 tól Favorittal nyomtam (27 évig szolgált)
24 évig Tétényből fel a HHHegyre (sárkányrepülni)
minden szabadidőmben, és hétvégén. (Meg kirándulni is.)
Előtte BKV.(Napi/3ó herigfeeling)
Elsuhanó bringások (Tipográfia)
Három szolgálatit is elnyűttem(postait)
Most van a tizedik. (Kettőt elloptak)
BUÉK mindenkinek!!!

Oversize Load képe
Oversize Load
67 k, 2008-01-08 01:50

Szputnyikkkal kezdtem igazán sokat csavarogni :))) Csak kihíztam :((

nazsu képe
nazsu
68 k, 2008-01-01 13:04

1. Gyerekkorom óta imádok bringázni, de aktivan 2007.június óta , miután haza költöztem /Szekszárdra/. Fennt Budapesten, csak néha mentem el egyet tekerni.:)
2. BKV és Volán busz.
3. Több oka volt: életmód váltás ( cigi eldobása, fogyókúra, sport) , közlekedési eszköz ( rengeteg elönye van, heringjárat megszűnt, reggel rögtön felébredek és felfrissülök ..IMÁDom:) , és megfertözött le sem tudom tenni...
/csak ha leesik a hó, akkor nagyon hiányzik , mindennap éneklem SÜSS fel nap, fényes nap... Várom hogy elolvadjon...

Gabika képe
Gabika
69 k, 2008-01-01 14:51

Amióta eszemet tudom kerékpározom.

Háromkerekes játszótéri bringámat egy tacskó követte, azt pedig egy kemping, gyakorlatilag ezekkel a kerékpárokkal csak a környéken tekertem, mert még kis szaros voltam. Aztán 15 éves koromban elkezdtem használni unokatesóm Csepel versenykerékpárját, rá 5 évre megvettem életem első saját kerékpárját ami egy schwinn csepel mtb volt (akkor az volt a trendi). Ezzel a mtb-vel már nagyobb távokat is meg tudtam tenni, párszor még munkába is mentem vele.

Az igazi áttörés 2 éve volt, mikor az új munkahelyem már közelebb volt, így napi rendszerességgel már tudtam használni a kerékpárt. Aztán tavaly nyáron rájöttem, hogy nekem egy Oúti kell, ezért vettem a bikemagon egy paripát, ami annyira megfertőzött, hogy nyár végére már egy csodaszép új Pinarello volt a seggem alatt.

2. unalmas Bkv

3. Az ülőmunka hatására kicsit elkezdtem golyósodni :Dd, és ezt nehezen tudtam elviselni, de a kerékpár megtette a hatását.

-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber

Perillustris képe
Perillustris
70 sze, 2008-01-02 02:09

Amióta eszemet tudom kerékpározom.

De durvaaa, már 4 napja? :)

Gabika képe
Gabika
71 p, 2008-01-04 15:13

:Ddddd

-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber

prisoner képe
prisoner (nem ellenőrzött)
72 k, 2008-01-01 15:31

Hát én kiskoromban állandóan, bicajjal jártam mindenhova, aztán jött a gimi és ennek vége lett, leváltotta a séta (10 perc volt a suli). Aztán Pestre költöztem egyetem miatt és nagyon szerettem volna kerékpárral járni mindenfele, de az enyém már teljesen használhatatlan volt. Így bkv-t használtam 2 évig és akkor egy jóbarátomtól kaptam kölcsön egy egyeneskormányos országútit. Ő fixi-re váltott. Amikor kipróbáltam tudtam, hogy nekem is kell egy. Az országútit megvették, így a nyarat ismét átgyalogoltam, de őszre végre meglett a fixim. Sajnos cm után. De most a hóban is mindenhova azzal megyek. Nagyon ritkán bkv vagy gyalog (ha olyasvalakivel megyek valahova aki nem bicajozik....)
Jogsim nincs, nem is érzem a késztetést, hogy megcsináljam.

KGyST képe
KGyST
73 k, 2008-01-01 16:39

1) Újrafelfedeztem: 2004, üzemszerűen: 2005, de én is sokat cajgáztam kis koromban, kb. a középiskola magasságában hagytam abba.

2) A bringára főleg BKV-t cseréltem, ritkán tekerek autó helyett.

3) Főleg a haverok miatt próbáltam ki, a többi érv menet közben jött be.

Pistabácsi képe
Pistabácsi
74 k, 2008-01-01 18:10

1. Május óta.
2. BKV, gyalog
3. Mert meguntam, hogy a haveroknak bringáznak és kiröhögnek, hogy gyalogolok. Ja meg a BKV-t nem bírtam már elviselni. Drága és nagy a tömeg. Azóta nem volt problémám az éjszakai hazajutással, mert mindig előbb otthon vagyok mint busszal.

Sakál Béla képe
Sakál Béla (nem ellenőrzött)
75 k, 2008-01-01 18:16

1) 2005 tavasz
2) BKV
3) CM+haver

brm képe
brm
76 k, 2008-01-01 19:11

1) Most nyáron
2) BKV, autó (régi suzuki)
3) Autó dugók miatt kiesett, BKV drága és zavar tömeg. 23 éves fejjel most tanultam meg bringázni és azóta kiírthatatlan az életemből (már van 5 canga, komoly szerelési tapasztalat, stb. :). A megtanuláshoz a türelmet barátnőm biztosította :)

kavics képe
kavics
77 k, 2008-01-01 19:16

1) 2007 tavasz
2) BKV
3) Irigykedtem, amikor a párom bicóval ment dolgozni. Aztán elcsalt CMre, és úgy maradtam. Utálok a marhákkal utazni a vagonban.

Kiddan képe
Kiddan
78 k, 2008-01-01 19:44

2006. március
BKV
10 év kihagyás után vettem egy bringát, mert az jó, azonnal bekarikáztam vele a melóhelyemre, boldogan vigyorogva kiköptem a dohányos tüdőm, és onnantól kezdve le se szálltam a jószágról :) hozzáteszem, már a második napon elgázoltak cserbenhagyva, s mégis... asszem a szabadságérzet lesz a kulcs.

Kiddan - szitiszuicid

Perillustris képe
Perillustris
79 sze, 2008-01-02 02:10

Mártír. :P

Kiddan képe
Kiddan
80 sze, 2008-01-02 19:00

Vagy legalábbis hős. :)

Kiddan - szitiszuicid

jenessanyi képe
jenessanyi
81 k, 2008-01-01 19:56

1. 2007 júniusa
2. busz/troli/villamos
3. Barátnőmhöz akartam a leggyorsabb úton eljutni , és gyakorlatilag minden eshetőséget kipróbáltam, aztán jutott eszembe hogy régen én tök sokat bringáztam csak úgy jókedvből. Anyám agyváltósát meglovasítottam 1 alkalommal barátnőmhöz menet, 40 perc busz helyett 15 lett az út. Mondom hoppá, ez így nem is rossz. A régi szputnyikot kipofoztam ami a padláson porosodott, azóta iskolába is azzal járok. Mióta megvan a gyakorlat, a jó útvonal, és a nyélenrakás, azóta 10 perc megtenni az 5 km-t iskolába, vagy barátnőmhöz, a 40-50 perc busz helyett. Azóta egy mocskos nagy függő vagyok, és a pincében kb 4 bringa van szétszedve amiből összerakom az álomparipámat tavaszra :)
(azóta kb 3000 kilómétert tekertem le)

Perillustris képe
Perillustris
82 sze, 2008-01-02 02:15

Barátnőmhöz akartam a leggyorsabb úton eljutni

Igen-igen! A CM-propaganda múvikból eddig hiányzott az elsöprő szerelem.

Csinálok egyet, már kezdenek is összeállni a részletek!

Kell egy csinos pár (delegalábbalánylegyenaz), a fijú bicajozzon - várom a jelentkezést! Ja, s "belső körön" kívüli legyen, szóval ne legyen használt az arca. :)

ders képe
ders
83 sze, 2008-01-02 03:14

Az is legyen benne, hogy hogyan lehet felszedni a leányzót úgy, hogy hazaviszed a vázon! A legjobb! ;-)

Erről már egyszer sztorizgattunk régebben!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
84 sze, 2008-01-02 19:25

Az én arcom fiatalos, nem használt. :) Legutóbb is megtagadtam a nyilatkozatot. :)
Csak az a baj, hogy a párom épp 9 hónapos hízókúrája közepén tart, és ezért most nem nagyon bringáz.
Sztorit viszont nem tudok hozzá adni, mert nem a bringázás kapcsán ismerkedtünk meg. (De nagyon hamar elkezdtünk együtt is bringázni.)

www.gruppetto.hu

Szász Andrej képe
Szász Andrej
85 p, 2008-01-04 04:33

30-as átlag városban elég jó. Öltözést is beleszámolod? :) (Miért felejti ki azt mindenki?)

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
86 p, 2008-01-04 10:57

Ha nem bringával mész, akkor nem öltözöl fel? :)
Persze igazad van, esetleg tovább tarhat, s aki a célállomásnál is átöltözik, annak azzal is számolnia kell.
De a parkolással vagy a megállóba való elsétálással sem számol mindenki.

www.gruppetto.hu

Hubor72 képe
Hubor72
87 k, 2008-01-01 20:13

1, 2 Éve
2, BKV
3, Rendszeresen elkéstem a munkaheyemről, mert a büdös buszom nem jött. Ráadásul a cégem sem fizette már a bérletet. De a legfőbb indok a tekerés közbeni szabadságérzet a várakozással eltöltött idővel szemben. Meg amúgy is szeretek sportolni.

gamuzo képe
gamuzo
88 k, 2008-01-01 21:36

2006 tavaszán volt egy térdszalag szakadásom.
Az orvosom a szobakerékpárt ajánlotta a torna mellett.
Szobabiciklim azóta sincs,viszont rendszeresen cangázom.
Az autót útálom,ha hideg van és valami esik akkor BKV.

http://gamuzo.blogspot.com/

balage84 képe
balage84
89 k, 2008-01-01 21:49

1. 2004.június
2. BKV+ gyalog
3. punk's not dead
4. Keravill prospektusban találtam egy szép montit, aztán fokozatosan rákaptam a tekerésre(kezdetben csak szórakozás, unaloműzés most már puszta A-ból B-be eljutás túlnyomó része is két keréken). Van ülőhelyem és ha akarom megállómentesen közlekedek szinte árkon-bokron keresztül.

alisca képe
alisca
90 k, 2008-01-01 21:58

1. gyerekkoromban kis faluban, mindenhová bringával vagy gyalog, 10 éves korom után koli miatt letettem (nem vihettem magammal :-((), de alkalmilag sportolásként utána is,
aztán egyetem, Bp., kb. 2,5 éve pattantam újra nyeregbe
2. bkv, gyalog sokat, amennyit csak lehetett
3. bkv helyett, utálom, ha belegyalogolnak intim szférámba, szabadságérzés, meg időhiány (munka, iskola, edzés - mással lehetetlen időben odaérni, bringával nagyjából fele idő)- fél év kellett, és párom is elirigyelte szabadságomat, azóta ő is függő, sajna télen mi nem, ő nem hajlandó fagyni, én meg kripli vagyok (asszem bele is halnék:-))), de amint kitavaszodik, rakjuk mi is...
..ja, és fogyi...

ZéRO képe
ZéRO
91 p, 2008-01-04 17:58

Gyerekkoromban édesapámmal minden nyáron túráztunk, (a legtöbb Bp.- Szeged) aztán abbamaradt, jött más.
2005-2006 körül kezdett Kedvesem bringázni a városban (akkor még kölcsöngépen). Elég hamar megirigyeltem, hogy milyen jókat mesél. 2006 tavaszán én is kölcsönkértem egy bringát, úgy mentünk a CM-re. Ezután már sürgösen venni kellett sajátot is mindkettőnknek.
Autót munkában használtam régebben, egyébként BKV.
Én rendszeresen esek-kelek,elgázolnak, ő megfontoltan megy a maga útján, de mind a ketten függők lettünk.

-----------------
HAJRÁ KLÉBI!!!

dzsuz képe
dzsuz
92 k, 2008-01-01 22:02

Bár nem biciklizem minden hétköznap, de azért bátorkodom ide írni:

Egy 200 m hosszú utcácskában lakom. kb. úgy 6 éves korom körül volt egy ilyen apró brigám, engem sosem tologattak seprűnyéllel és sosem volt rajta pótkerék. Frédi-bénis módon mentem vele oda vissza az utcában a barátaimmal. Aztán egyszer meguntam, és tekerni akartam. És ment, akkor gyorsan hazatekertem az utca másik végébe, kihívtam Anyut-Aput, megmutattam, hogy mit tudok. Na azóta tekerek. Volt egy tacskóm, aztán kemping, aztán egy MTB a Me*ro nagykereskedésből (Tom's bike :):)). Az szolgált egészen 2007 tavaszáig, mikoris Draakenlinge segítségével tesóm is és énis befizettünk egy-egy új bringára, azóta vele járok.
Általánosba sokat jártam bringával (az ottani ofőm nagy bringamániás, tőle sokat tanultam szerelésről, kersszről, sokat túráztunk birngával és anélkül), gimi már jóval messzebb volt, de oda is előfordult. Bár nem a legjobb izzadtan kezdeni a npot... Egyetem meg még messzebb (villányi út). Úgyhogy most csak egyéb alkalmakkor használom. Találkozókra menetel, vásárlás, egyéb.
Amúgy bkv és gyalog. Akár tömeg, akár nem, nekem még mindig nagyon megéri, mert nem bírnék a belvárosban az autók között tekerni, külvárosi autósoktól sokkal kevsébé félek. Bringaúton meg elég nagy kerülő...

Egyébként a világ legszabadabb érzése, eufórikus állapotba hoz. Bringán ülve minden jó. Kivéve a pofámba pöfögő autók.
Bárhová, bármikor el elhet jutni, jó érzés, h nem szennyezek, nem ártok senki egészségének sem. CM is sokat hozzátesz, az kétségtelen, és jó látni, h egyre többen tekernek minden nap. Az elsuhanó biciklisek pedig mindig kiváltják belőlem a "miért nem jöttem énis bringával?" érzést.

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

prisoner képe
prisoner (nem ellenőrzött)
93 sze, 2008-01-02 02:07

Na csak nem egy kolléga a kertészetiről:D

dzsuz képe
dzsuz
94 sze, 2008-01-02 14:56

De bizony, másodéves. Te?

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

prisoner képe
prisoner (nem ellenőrzött)
95 sze, 2008-01-02 16:40

Harmadév. De egy félével többet maradok. Nem azért mert annyira szeretek ott lenni:D
Ha esetleg szoktál a bicajtároló fele nézelődni, akkor a sárga fixi az enyém.

dzsuz képe
dzsuz
96 cs, 2008-01-03 14:14

Majd figyelem, bár sejtem. 3 sárga biciklit tudok. Abból egyik élelmiszeres.. :) Tehát Te lehetsz Csabi vagy Attila :) Vagy nagyon benéztem.

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

prisoner képe
prisoner
97 cs, 2008-01-03 14:36

Attilának egy kék Fort-ja van. Én Gergő vagyok.

dzsuz képe
dzsuz
98 cs, 2008-01-03 18:56

Akkor nem ugyanarra az Attilára gondolunk. :) És Csaba sem vagy... Na de akkor majd nézelődök ezután, hátha látlak.

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

ders képe
ders
99 sze, 2008-01-02 03:07

Egyébként a világ legszabadabb érzése, eufórikus állapotba hoz. Bringán ülve minden jó. Kivéve a pofámba pöfögő autók.
Bárhová, bármikor el elhet jutni, jó érzés, h nem szennyezek, nem ártok senki egészségének sem. CM is sokat hozzátesz, az kétségtelen, és jó látni, h egyre többen tekernek minden nap.

Ez nagyon nagy igazság!!

Sszab képe
Sszab
100 k, 2008-01-01 23:54

1) Itt Pesten 2003 tavaszán vettem biciklit (gyerekkoromban persze sokat bringáztam)
2) BKV, majd autó
3) Horvátországban bicikliztem, és (újra) rájöttem, hogy mennyire jó. Amikor elkezdtem bringával járni, teljesen leraktam az autót, rossz időben BKV-ztam. Most már felszereltem magam, így a legextrémebb téli hidegben is bringával járok dolgozni (OK, -10 alatt nem). Már alig várom, hogy holnap reggel a hóban elindulhassak.

2005 tavaszán vettem egy outit is, sőt a feleségemet is megfertőztem, így van egy-egy városi bringánk, egy-egy outi, sőt, a most Karácsonyra a gyerek is megkapta az első biciklijét

D.Kriszta képe
D.Kriszta
101 k, 2008-01-01 23:58

Hat éve ültem nyeregbe először 8 éves korom óta. A lányom akart bringát, és vettünk is egy elég jó darabot, egyszer feltörte a fenekét, szóval ő nem kapott rá a bringázásra, azóta is az ebédlő dísze :) Elkértem tőle egy körre a ház körül. Azóta le se szálltam:)) előtte bkv, utáltam, most is utálom, ha véletlenül felkényszerülök, szerencsére csak nagyon ritkán kell igénybe vennem

Karago képe
Karago
102 sze, 2008-01-02 01:23

ELŐL-

1.) 2006 tavasza. Akkor kezdtem el munkába járni bringával, egyre többször... mára: akár esik, akár akár fú, én bicajjal megyek.
2.) Korábban autóval jártam... Ész nélkül :(
3.) Fokozatosan alakult ki a "függőség": Minél többet használom, annál inkább hiányzik, ha mégsem.
De a bringa-szeretet azóta bennem van, mikor öregapám 28-asát sikerült megszerezni és úgy tekerni, hogy a váz "alatt" álltam...a váz felettről ugyanis nem értem "le" a pedált...
Re 3.) ROCK'S NOT DEAD!!!

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

ders képe
ders
103 sze, 2008-01-02 03:08

És mi vitt rá a váltásra, amikor még nem volt függőség??

petiz képe
petiz (nem ellenőrzött)
104 sze, 2008-01-02 03:21

nincs valami bringás tanfolyam városba ? :) vagy vki nem tanítana meg városban nyomulni meg ienek? tokk bicajozni,de városban semmi rutinom az autók közt,kéne vki aki felkészít meg utat mutat meg elmondja mien veszélyhelyzetek vannak,meg akivel együtt tekerek.sajna ien ismerősöm nincs.

p-mann képe
p-mann (nem ellenőrzött)
105 sze, 2008-01-02 04:39

Inkabb eloszor keress valami magyar-tanfolyamot ;) Aztan olvasgasd surun pl. ezt az oldalt, itt megtalalsz minden alapveto tudnivalot. Utana mar nincs mas hatra, mint gyakorolni.

haggyma képe
haggyma
106 sze, 2008-01-02 10:42

Szerintem gyere ki a millire egy kis bringapolóra. Meg valahol megtalálod a kerékpáros keresz leirást meg érdemes rákeresni a "Hogyan ne üttesd el magad..."-ra. A http://kerekparosklub.org is.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

phorvath képe
phorvath
107 cs, 2008-01-03 19:03

Kezdésnek javaslom az aláírásomban szereplő anyagok olvasgatását! Egyszer már volt oktató CM, mostanában pedig érdemes eljönni a hónap utolsó péntekjén a Hősök terére este 6-ra. Havonta egyszer van egy közös tekerés, lehet ismerkedni és gyakorolni is egy kicsit.

Egyébként az alábbi anyagok elolvasása után te is meg tudod tanulni magadtól a biztonságos városi kerékpározást. Először kisebb utcákon kell kezdeni, ennyi a trükkje.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

alla cool képe
alla cool
108 sze, 2008-01-02 03:25

1
úgy 10 éve,, egyik nyáron

2
bkv, néha taxi, ha a mozi fizette

3
onkritika es szabadsagvagy hatasara
a pesti est hirdeteseinek bongeszese kozben
fedeztem fel Gigit, akira azon nyomban le is csaptam
betortem (merthogy fiubico volt/van), es azota is boldogan megvagyunk kosszarvastul, mindenestul.

LONG LIVE GIGI!
MEG TOBB KEREKET A MAGASBA!!!!

"Ragd+ babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát kapanyélen!
Az a király, ki idetéved!:)"

alla cool képe
alla cool
109 sze, 2008-01-02 03:29

még annyit:
nem bírom a kötöttségeket, a céltalan álldigálást, a járatkimaradást mínuszban,a bkvn található olykor irtó büdös embertársaimat, az elszaporodott lopkovicsokat...
"tovább is van, mongyam még?"
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Méregtelenítsen!Nem kerül semmibe!
Ha nincs lova, pattanjon bicóra!"
A KvM ajánlásával

Szász Andrej képe
Szász Andrej
110 sze, 2008-01-02 04:35
  1. Már az ált. suli vége felé rendszeresen biciklivel jártam;
  2. Amíg messze laktam a sulitól, busszal jártam, de amikor attól 200 m-nyire költöztünk, akkor gyalog;
  3. Biciklizni mindig is jólesett: olyan közlekedési eszköz, amelyikkel önállóan nagy távolságokat lehet megtenni (a tömegközlekedés nem volt konkurencia a kisvárosban).

Megj.: Ez az előnye a mai fiatalság számára is megmarad: kötöttségek nélküli közlekedési lehetőség, testmozgásnak sem rossz. Környezetbarát. (Mindig gyanúsan méregettem a segédmotoros kerékpárokat (14 évesen már elérhető), hiszen erőt nem kell kifejteni sokat, "nem teljesítmény", viszont büdös. Miközben ugyanannyira kétkerekű és szabad.)

lipilee képe
lipilee
111 sze, 2008-01-02 11:17

1. mindig is bringáztam, aztán a tömegközlekedésben uralkodó seggszag miatt városban bringa lett a kizárólagos közl.eszk. (és pl. ma autó, nagy szerencsétlenségemre.)
2. anyám hasa.
3. epidurál.
--
bike no evil - lipilee.hu

PAB képe
PAB
112 sze, 2008-01-02 11:45

1. Gimi vége felé amikor megjött az önbizalmam
és elegem lett a túl ritka Volán buszokból (1999-2000). 2. Egyetem első négy évében BKV, aztán 2005 nyár elején
már nem tudom miért felhoztam a bringát BP-re,
kipróbáltam és nem haltam bele! :D
3. Azóta függő vagyok, ha metróznom kell mint régen
szinte klausztrofóbiám van.
Bringa = Szabadság

BUÉK!

BeMark képe
BeMark
113 sze, 2008-01-02 11:41

1. Tudatosan, városi közlekedésre 2003 óta. Különben 10 éves koromtól az országúti bringázás a nagy szerelem.
2. BKV
3. A BKV drága, lassú és kiszámíthatatlan volt, de a nagy lökést az második CM adta.

ucaBob képe
ucaBob
114 sze, 2008-01-02 13:16

1. 2006 március
2. A6-ossal jártam (a 6-os villamossal)
3. Egy kedves barátom miatt vettem az első
bringámat,aki rendszeresen járt túrázgatni.Gondoltam jó
móka lesz vele tartani.Azóta tart ez a szerelem,mármint
a Drááágaszááág és én közöttem!
---
-Nem triplázhatod meg a dupla stipi-stopimat!

ders képe
ders
115 sze, 2008-01-02 23:16

hú, én is hívtam egy bicómat preciousss-nek :))
Itt is van a képen fenn (egyszer összetörött alattam.. bár hozzá kell tenni, úgy túrtam egy lomtalanítás során hollandiában.. :)!

ucaBob képe
ucaBob
116 cs, 2008-01-03 01:20

Hűha!A Tied tényleg egy kicsit leharcolt Drágaszág! :)
Még fénykorában kukáztad?
---
-Nem triplázhatod meg a dupla stipi-stopimat!

ders képe
ders
117 cs, 2008-01-03 02:14

félévet voltam hollandiában erasmuson, ugye kellett bicikli, költeni meg minél kevesebbet, első héten megláttam a kupacon, gondoltam ez még mintha új lenne (csak pár küllő rozsdás), felpumpáltam jó is volt. Ment a csomagtartónszállítás, ahogy azt illik, nem volt semmi gond, aztán 2 v. 3 hónappal később egy kereszteződésben összerogyott alattam (érdekes érzés volt). Nem volt szívem kidobni, lekötöttem a környéken, de pár hét múlva elszállították. Ő volt az én preciousss-öm. :)

ucaBob képe
ucaBob
118 cs, 2008-01-03 22:57

Ajjaj! Remélem amikor kilehelte a lelkét,nem tett nagy kárt Benned!
Az enyém ,csak az első randi első fél órájában akart dobni engem,ill. dobott is,de szerencsére csak egy kis karcolás esett mindkettőnkön! :)
---
-Nem triplázhatod meg a dupla stipi-stopimat!

ders képe
ders
119 p, 2008-01-04 01:12

seggre huppant a kedves (hátsó kerék exitált). Még el se estem, csak akkor és ott egy pillanatra nem fogtam fel, hogy akkormostmi? :)

ucaBob képe
ucaBob
120 szo, 2008-01-05 01:53

Akkor OK!
Az ilyen malőrt kicsit durvábbnak képzeltem el!Esetleg nem mentél gyorsan, és azért voltál kicsit "szerencsésebb"?
---
-Jön a sorozatom,mennem kell! Habcsóóók!

Zsurmi képe
Zsurmi
121 cs, 2008-01-03 13:53

Asszem ennek a "klubnak" tagja vagyok én is...

-
Zsurmi

ubi képe
ubi
122 sze, 2008-01-02 14:15

1. rendszeres városban közlekedésre kb. 10-11 éve, egyetem eleje óta

2. előtte suli közel volt, gyalog, BKV, családdal autó is néha. Bicaj csak hosszú útra volt városon kívül.

3. önerőből hajtott, környezetkímélő, csendes, legolcsóbb, leggyorsabb, legegészségesebb, legszabadabb, legtöbb adrenalin, mindennapi mozgás, városnézés. Mostanában meg már azért is - egyre inkább -, mert a városban bármi más közlekedési eszköz használata (a sílécen és a siklóernyőn kívül) már pillanatok alatt idegessé tesz...

tibchy képe
tibchy
123 sze, 2008-01-02 14:19

a gimi 4 evetol eltekintve gyerekkoromtol
segedmotor, auto, volan, mav, szkt
gyerekkoromban termeszetes volt, majd az eretsegi penzembol vettem 1 bringat amivel az elso idokben evi 2-6e km-eket, majd amiota postre jottem sokkal tobbet(3 ev alatt kb az egyenlito hossza) tekertem
nehany kiveteles alkalomtol eltekintve nem nagyon szeretek varosban tekerni, inkabb kisforgalmu utak szelen, ejszaka, szemerkelo esoben, legalabb 100 km-es tavon
a cm-okat kinszenvedesnek tartom, a kozosseg erdekeit szem elott tartva megyek csak el rajuk, a bringautakat skandalaskor pedig panikszeruen elhagyom a helyszint

Oversize Load képe
Oversize Load
124 k, 2008-01-08 02:09

A bicikliutat skandálástól nekem is égnek áll a hátamon a szőr :((( Inkább bringasávokat.

Krisztab. képe
Krisztab.
125 k, 2008-01-08 02:22

Én azt szoktam skandálni, hogy sááá-vot, de a te verziód "bringa-sávo-kat!") talán jobban fel tudja váltani a "bicik-liu-tat!" mondókát...

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

tibchy képe
tibchy
126 k, 2008-01-08 11:05

kerek-paros-infra-struktu-raat :)

Krisztab. képe
Krisztab.
127 k, 2008-01-08 22:48

wolt :)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

aron képe
aron
128 k, 2008-01-08 18:02

bicikliút skandálás azért jó, mert az mindenki tudja mi, a kevésbé belemélyedteknek utána még ráérsz elmagyarázni a sáv-út dolgot. meg hangulatot csinál.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

gyorkos képe
gyorkos
129 k, 2008-01-08 18:34

+1
Én is csak azután kezdtem megérteni a sáv-út dolgot, miután sokat olvastam a CM honlapot. + Elolvastam az "Utak a kerékpározáshoz" tanulmányt is. Eltart még egy ideig, amíg megváltoznak a dolgok.
Kanuni Sultan Suleyman

tibchy képe
tibchy
130 k, 2008-01-08 19:05

-1
emiatt szoritanak le rendszresen az uton, merh mer nem megyek a bringauton, amit miattam epitettek az autosok adojabol
a biztonsagos kerekparkozlekedeshez vezeto uton - mindent osszevetve - tobb hatranyt jelentenek a bringautak mint elonyt
ezt most nincs kedvem reszletesen kifejteni, ismered az irodalmakat, azonban megnyugtatasodra kozlom, h mielott a cm egyaltalan felutotte volna a fejet, mar akkoris kerultem a bringautakat es alternativ utvonalakat dolgoztam ki, h minel kevesebbet kelljen ilyen idiotan vonalvezetett, balesetveszelyes, rossz minosegu, stb. utnak csufolt kepzodmenyeket hasznalnom
es nem hiszem azt, h helyes lenne az ut, h elmagyarazod vkinek h mi a jo, aztan + arnyalod a kepet es +magyarazod, h nagyreszt valojaban nem jo, de nehany esetben akar jo is lehet
sztem a bicikliutak eppen konzervaljak azt az allapotot ami azt probalja elhitetni h a kerekparosoknak nem az uton a helyuk, ha a cm-okon is ez van skandalva, akkor sokkal tovabb fog tartani, mire a dolgok abba az iranyba valtoznak, amerre szeretnenk

gyorkos képe
gyorkos
131 k, 2008-01-08 20:31

+1
"es nem hiszem azt, h helyes lenne az ut, h elmagyarazod vkinek h mi a jo, aztan + arnyalod a kepet (...) , ha a cm-okon is ez van skandalva, akkor sokkal tovabb fog tartani, mire a dolgok abba az iranyba valtoznak, amerre szeretnenk
Ez is logikusan hangzik. Akkor egy egyszerű kérdés. Ki az aki a CM rendezvényeken skandáltatja a jónépet. Nem tudom a nevét, csak a hangja ismerős. Meg kellene vele beszélni a dolgot. Ha nem megy így akkor azzal, aki megbízta a feladatával. Lehet, hogy nem akarja senki a környezetében, hogy mást mondjon?
Kanuni Sultan Suleyman

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
132 sze, 2008-01-09 12:12

Ennek a dolognak két vége van. Az emberek egy része mos még azt hiszi, hogy bringaúton tud csak bringázni. Nekek kell építeni néhányat, hogy elkezdjenek egyáltalán bringázni. Aztán idővel rájönnek, hogy jobb nekik az úton.
Persze az igazi megoldás az lenne, ha elmagyaráznánk nekik, hogy az úton is jó bringázni, sőt, jobb. Ehhez viszont a mostaninál sokkal szélesebb körű kampányok kellenének, amit a civil szféra már nem nagyon tud kivitelezni, így amíg az államigazgatásban nem sikerül némi szemléletváltást elérni, legalább bringautakat had építsenek egy kicsit... Amit építenek, abba meg addig igyekszünk beleszólni, hogy ne legyen sokkal rosszabb, mint az úttest...

www.gruppetto.hu

tibchy képe
tibchy
133 sze, 2008-01-09 20:39

akkor man sokkal egyszerubb es occsobb lenne kresz tanpalyakon tanitani a kerekparosokat az uton valo kozlekedesre...
ertem amirol irsz, sokan probaltak man +gyozni ennek a gondolatmenetnek az igazarol, logikusnak hangzik, de szerintem onmagaban ellentmondasos
sztem ne vitatkozzunk ezen, ertem mirol irsz...

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
134 cs, 2008-01-10 11:33

Az autósokat sem tanpályán tanítják kreszre, pedig az autóvezetés sokkal kockázatosabb.
A tanpályán csak a manőverezést, az autó kezelését tanulják. A KRESZ-t simán az iskolapadban tanulják, aztán ha megvolt a rutinpálya, irány a forgalom. Miért kéne a bringásokkal másképp csinálni?

www.gruppetto.hu

tibchy képe
tibchy
135 v, 2008-01-13 00:16

`akkor man sokkal egyszerubb es occsobb lenne kresz tanpalyakon tanitani a kerekparosokat az uton valo kozlekedesre...` irtam en
hol van ebben h a kresszre kellene tanitani a kezdo bringasokat
azt irtam h az uton valo kozlekedesre kellene igy tanitani
hiszen az az 1ik erv a bringautak mellett h addig szubjektiv biztonsagban erezze magat a kezdo bringas, amig ra nem jon, h az uton megiscsak jobb neki
ezt irtam, de minha nem erre valaszoltal volna
amugy abban igazad van h kresszre is kellene tanitani a bringasokat, de ennek az igenynek abban az esetben is fenn kellene allnia, ha a bringauton kozlekedik a bringas, sot...

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
136 sze, 2008-01-16 12:40

Amít írtam, erre is érvényes. Az úton való közlekedést sem tanpályákon tanítják az autósoknak. Először kisforgalmú utak, aztán bele a közepébe.

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
137 k, 2008-01-08 22:20

a kerékpárutaknak sztem van létjogosultsága, de leginkább városon kívül. pl nem egy leányálom a rámhúzó pótkocsis teherautó a 7-esen, főleg, ha nem tudom, hogy van pótkocsi, és elkezdek befelé húzni, amikor azt hiszem, hogy már vége van... ez persze városban is megvan, de nem 70-80as sebességgel.
az meg, hogy ki mit skandál... igazából kíváncsi lennék, hogy a cm-en kb milyen arányban vannak jelen a népek. gondolom a futárok meg a versenyzők mind ott vannak, aztán akik minden nap/gyakran közlekednek bicóval, a trükkösbringások zöme, de a nagyja szerintem hétvégi kerékpáros. ők meg honnan tudnák, mi a jó?
jelzem, nem szoktam a kiabáló néppel tartani, mert nem szeretem.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
138 sze, 2008-01-09 12:05

Emiatt semmi szükség bringaútra, sokkal olcsóbb és jobb a széles, aszfaltozott útpadka. Tégy egy kirándulás Szlovákiába, ott az utak jó részén ilyet találsz. Olyat képzelj el, hogy mentek a padkán bringával ketten egymás mellett bringával, és elhúz melletettek egy pótos ifa, de még csak a szele sem nagyon ér el, mert olyan messze megy. Pedig egyikőtők sem nyúlt a kormányhoz. Ezt megtapasztaltam néhányszor, hidd el, sokkal jobb, mint bármilyen bringaút...

www.gruppetto.hu

ucaBob képe
ucaBob
139 sze, 2008-01-09 16:48

Én azért nem küldenék le mindenkit az úttestre kerékpározni!Azokra gondolok akik pl. nem ismerik jól a kreszt, vagy kisgyermekkel bringáznak (itt arra gondolok ,hogy a kiscsaj v. kissrác külön bicón teker)!
---
-Jön a sorozatom,mennem kell! Habcsóóók!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
140 sze, 2008-01-09 17:14

KRESZ ismeret nélkül a kerékpárúton sem közlekedhet senki. Igazából a gyalogos közlekedéshez is ismerni kell, különben hogyan ismeri fel az ember a zebrát, meg a gyalogos lámpát?
No meg ha a városban már kellő mértéket ér el a biciklis közlekedés, és helyén van kezelve az autóforgalom is, akkor az úttest már a gyerekekkel sem lesz veszélyes... Addig meg gyerekkel lehet használni a járdát és a kisforgalmú utakat. (Mondjuk a járdás téma kicsit érdekes a hatályos kreszben, a gyerek ugye bizonyos esetekben csak ott mehet, de az őt kisérő szülőnek ott is tilos.)

www.gruppetto.hu

ucaBob képe
ucaBob
141 sze, 2008-01-09 20:26

És aki analfabéla,
de szeret kerékpározni? :)

A KRESZ ismereténél nem az alapvető dolgokra gondoltam mint zebra vagy lámpa ,hanem közlekedési táblák jelentése ,vagy jobb kéz szabály! Ami ugye egy olyan egyénre akinek pl nincs jogsija, vagy ráragad valahonnan vagy nem!
Az általános suliban aszem nincs KRESZ oktatás?!
---
-Jön a sorozatom,mennem kell! Habcsóóók!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
142 cs, 2008-01-10 11:37

Az általános iskolában másfajta jogi oktatás sincs, a jogszabályok mégis mindenkire vonatkoznak.
Aki analfabéta megtanulja valakitől, aki már ismeri a szabályokat.

www.gruppetto.hu

ucaBob képe
ucaBob
143 cs, 2008-01-10 12:33

Jó,hagyjuk a KRESZ tudatlanokat és a kisgyermekeseket!Mondhatnám azokat akik azért nem akarnak autók között bringázni ,mert még nincsenek eléggé rákattanva a kipufogó gázra, de nem is akarnak!
---
-Jön a sorozatom,mennem kell! Habcsóóók!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
144 cs, 2008-01-10 12:58

Ugyanúgy szívják most is, csak ezt kell megérteniük. S ha felül tudnak emelkedni az irracionális gondolataikon, akkor még tehetnek is ellene.
Naponta párszor meg kell nézetni velük ezt:
http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
145 sze, 2008-01-09 17:58

elképzelni el tudom, de látni szeretném. mondjuk itthon.
persze, a 7esen is van néhol széles padka, és az jó, csak nem mindig van. emellett lehet irányban azonos, de mondjuk szebb helyen vezetô utat csinálni, vagy ilyesmi...

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
146 sze, 2008-01-09 19:03

Muszáj a szebb helyet tönkrevágni egy útépítéssel?

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
147 p, 2008-01-11 12:33

jogos.

Györgyi képe
Györgyi
148 cs, 2008-01-10 08:58

akkor kiabáljuk azt, h olyan bicikliutat és oda ahova mi akarjuk. bár ez kicsit hosszabb...

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......

stms képe
stms
149 sze, 2008-01-02 14:36

1) 2-3 éve
2) Tömeg
3) A végleges döntést az adta, hogy
a.) a metrópótló a Deák térről a József Attila utcáig 30 perc alatt ért át, ahol leszálltam, majd a Batyiig gyalog megelőztem még pár buszt.
b.) rövid számolás után kijött, hogy a bérlet árát sokkal értelmesebb dolgokra is el lehet költeni (kocsma, biciklidarabok).

-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.

vazze.hu

rutinos biker képe
rutinos biker
150 sze, 2008-01-02 14:43

1) Amikor egyetemre kezdtem járni.
2) Előtte gyalog jártam.
2) Nem nyergeltem át, mert most is használok autót, BKV-t és most is gyalogolok. Mindent ott használok, ahol annak előnye van. Ilyen egyszerű.

kristófnagy2 képe
kristófnagy2 (nem ellenőrzött)
151 sze, 2008-01-02 14:58

Úgy 1,5 év kezdtem bringázni a városban, előtte BKV-ztam, de elegem lett a töbegből, így gyorsabban érek be a suliba ja és már tekerni akartam az őszi(2006) CM-en.

evelyn képe
evelyn
152 sze, 2008-01-02 15:12

kb. 5 évesen, a háromkerekűről.

zsoficsku képe
zsoficsku (nem ellenőrzött)
153 sze, 2008-01-02 16:10

1. Gyerekkorom óta, mert Kecskeméten lehet akkor is, amikor gyerek vagy. Egyedül is.
2. Amióta Budapesten élek párhuzamosan megyek bkv-vel és bicajjal.
3. lásd feljebb..

Feanor képe
Feanor
154 sze, 2008-01-02 16:45

1. gyerekkoromban lakótelep felderítésére,városi közlekedésre 2005.ősz
2. BKV
3. egy szlovákiai bringatúra és a 2005.őszi CM adta a kezdő lökést és gyorsan kialakult a függőség;
szabadság/életérzés-városban autók és bkv-val szemben oda megyek ahova akarok,saját,állandó(gyorsabb) tempóban,nincs senkinek a könyöke a gyomromban vagy a torkomban,mindig van ülőhely, érzem a szelet,a napsütést az esőt az arcomon,nem kell bambán kifelé bámulni a buszból vagy stresszelni vezetés miatt; haverok/szubkultúra-teljesen ismeretlenül is fejbiccentés vagy egy-egy mosoly a dugóban álló autók fölött;adrenalin-ezt ki lehet nőni:);endorfin-ezt nem; környezettudatos-egyértelműen az
Meg ott van az a fura nézés ahogy az emberre pillantanak amikor megjelenik valahol bukósisakkal a kezében...

kósza képe
kósza
155 sze, 2008-01-02 17:35

1) rendesen városban 2 éve (de mostanában, avagy hóban-hidegben puhánykodom. Az őszi-tavaszi-pláne-nyári-eső nem bánt.)
2)BKV, gyaloglás (gyalogolni szoktam még jóidőben is)
3) talán a bátyám útját követtem, meg mindenki másét:)

_WoL_ képe
_WoL_
156 sze, 2008-01-02 18:20

1) először 90-es évek közepe (outi, aztán a bp-i útviszonyok miatt leálltam, eladtam. az akkori sisakom nemrég megtaláltam. :D)
másodszor külföldönélés alatt (98-01), trekking, alapvetően közlekedési célból, visszaköltözés előtt azt is eladtam, majd rendesen 07 nyarán kezdtem újra, azóta rakom is (most egyszerű gepida alboin m100, amit hozzámvágtak, ezen az alkatrészek folyamatos cseréje zajlik...)

2) mostly békávé.

3) több cangás ismerős & haver (és papó egyszer megkérdezte, h miért is nem járok én t.bálintról bicajjal, na ez elgondolkodtatott), nomeg nyáron használnom kellett vidéken, és rájöttem, h bp és környéke is szebb és jobb lesz így - az is.

[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

rasztacsubi képe
rasztacsubi
157 sze, 2008-01-02 19:46

1) 2007 az első tavaszi nap amikor a reggeli hőmérséklet elérte a 10 fokot.
2) BKV
3) Gyorsabb(elötte sok-sok elkésés), fogyaszt(félév-8kg), egészséges, Éjjelnappali közlekedési forma.
Nővérem futár barátjától láttam, hogy milyen jó.

biciklisek mindennap

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
158 sze, 2008-01-02 19:46

1. Amióta tudok biciklizni (kisgyerek korom óta), azóta rendszeresen bringázom is. A rendszeresség foka időnként változott azért, de teljesen soha nem hagytam el. 2002-ben költöztem be Bp-re, hoztam a bringámat is, vegyesen használtam BKV-val. 2004-ben összetörtem a gépet, ezért vettem egy újat, jobbat. Onnantól sokkal kevesebb BKV-t használok, már a telek jó részét is bringán teljesítem. (Azóta kb. évi 4-5 ezer km-t tekerek a városban.)

2. Nem váltottam le, mindig használtam. :) De volt, amikor többet használtam valami mást. Pl a mopedem, vagy az autóm, vagy a vonatot, a BKV-t és a lábamat. Amikor eladtam az autómat (akkoriban nem volt pénzem fenntartani), az ára jelentős részét egy bringába fektettem. (Majdnem 15 évig, az említett balesetig használtam is utána.) Azóta újra lenne lehetőségem autózni, de már inkább nem veszek, hanem kölcsönzök, ha nagyon kell.

3. Mindig imádtam bringázni, nem igazán kellett külön motiváció. Azonnal kézenfekvőnek találtam a nagyvárosban bringázást is, mikor felköltöztem. Akkor még műveletlen bringás voltam. Azóta sok-sok ideológiát is hozzá tudnék tenni, ha valakit meg kellene győzni. :)

www.gruppetto.hu

E-Medve képe
E-Medve
159 sze, 2008-01-02 21:10

1.: 2001-ben (azóta viszont évi 4-5 ezer km a városban) - bár legeslegelőször talán 7 éves lehettem, de igazán csak az egyetemen kaptam rá.

2.: autó (nem én vezettem), tömegközlekedés, lábbusz (bár ez van most is - dec. 21-én például kényelmes sétával legyorsultam az egyik városi buszt itt Szegeden)

3.: a buszt sokszor lekéstem vagy fel se fértem. Most meg már drága is. Ja meg oda is eljutok gyors(abb)an, ahol nincs buszmegálló.

+1.: innen továbblépés már csak robogó vagy motor felé lesz (de csakis a bicaj mellé és nem helyett). Autóm nem akarok.

ders képe
ders
160 sze, 2008-01-02 23:24

Jó ezeket olvasni! :)

Különben az senkit nem zavar, hogy megizzad a biciklin?
A testmozgás meg tényleg jó, de csak én vagyok a lusta, ha megfordul a fejemben, hogy 8 metrómegállót lehet egyszerűbb lenne a metróval? Nem beszélve arról, ha tegyük fel éjjel van vagy hétvége, nincs dugó és ott áll a kocsi a ház előtt? (szerintem épp ezért nem szabad venni..)
Csak hogy kihívó legyek egy picit..

E-Medve képe
E-Medve
161 cs, 2008-01-03 00:59

Mondd, utaztál te már télen nagykabátban tömött buszon? Vagy mondjuk nyáron tömött buszon? (Ugyanez a kocsira is áll, ha nincs klíma, vagy nem használja az illető. Ha használja, akkoris :-)

Egyébként ha eltalálod a sebességet - amihez kell némi gyakorlat - akkor már van annyi menetszél, hogy nem izzadsz le. (Vagy utána gyorsan meg is száradsz.)

ders képe
ders
162 cs, 2008-01-03 02:26

Nem véletlenül a metrót, és nem a buszt írtam! :)

Különben nem hiszem, hogy bárki le tud tekerni 10-15 km-t izzadás nélkül, bármilyen rutinos is legyen.

Bár velem meg rögtön ott a gond, hogy nem bírom ki, hogy ne nyomjam meg, főleg ha visz az autók svungja. Ezért viszek váltóinget, ha messzebbre megyek. Ha meg közel van a cél a metróhoz, és öltönyös móka van, akkor rászánom magam. Kíváncsi vagyok, mások hogy csinálják.

-ogre- képe
-ogre-
163 cs, 2008-01-03 12:57

nem kell öltönyt hordani :D
kell egy törölközô a melóhelyre, vagy a táskába.
a metrót sebességben nem nagyon lehet überelni, ez asszem tény.
éjjel pedig tök jó hazatekerni, akármennyire is gyorsabb ilyenkor az autó. cserébe ha nincs autó, csak bkv, éjjel még ha nem is kell várnom, akkor is hamarabb hazaérek (45 perc vs 60), ha meg az orrom elôtt megy el, mint szokott, az meg plusz fél óra. fél órát álldogálni, ha nem szép tavaszi/nyári este van, azért elég szar. persze ilyenkor jön, hogy legyaloglom azt az idôt, és na még belefér egy megálló, aztán elmegy a következô busz is...
hétvégén meg nem sietsz sehova.

Rasp képe
Rasp
164 p, 2008-01-04 16:50

ha a metróhoz csak 5 percet gyalogolsz és csak 2 percet vársz, hogy aztán ujabb 5 perc séta jöjjön; nos akkor is biztos vagy benne?

én nem ; )

-ogre- képe
-ogre-
165 p, 2008-01-04 17:17

pl köki és nyugati között a metró max 20perc tisztán. ezt azért még jó útvonallal nyélen rakva sem könnyû sztem abszolválni. pár megállós távnál a bicó persze, hogy gyorsabb.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
166 p, 2008-01-04 18:19

Köki-Nyugati 10 km. Viszonylag kényelmes tempóban, a lámpákat is számolva simán megvan 30 perc alatt bringával. (20 km/h-s bruttó átlag, ami síkon, főutakon teljesen reális.)
Ez már alapból két perccel kevesebb, mint amit akkor kapsz, ha a metró 20 percét összeadod a Rasp által - szerintem reálisan - számolt 5+5 perc gyaloglás + 2 perc várakozás idejével.
Ha egy kicsit tempósabban mész, és egy-két zöldhullámot is megcsípsz, akkor szerintem 25 perc alá lehet menni bringával.
Volt már olyan, hogy a belvárosból mentem épp Kispestre, jó kedvemben voltam, és nagyon megraktam. (Még a Népliget felüljárójára is 30-cal mentem fel.) Kevesebb mint 20 perc alatt értem oda. Teljesen felszerelt trekking bicóval, hátizsákkal.

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
167 p, 2008-01-04 19:09

zöldhullám? pl a dózsán befelé akárhogy megyek, ha a kassáknál pirosat kapok, akkor a következô 4 lámpát is megkapom szépen, ha nem, akkor csak 3-at.
a nyugati-köki példát csak mondtam, még nem próbáltam...

Szász Andrej képe
Szász Andrej
168 p, 2008-01-04 04:48

Le tud. Te vékony vagy, meg tudod csinálni, hogy következetesen alulöltözöl, az aktuális megnyomós tempóhoz. (Fókabőrűek sajna mindig is izzadni fognak.)

Tehát: kipróbálod. Izzadtál? = túlöltöztél. Ilyen egyszerű :) Nem izzadni elsősorban ősszel/télen/tavasszal lehet. Nyáron lassabban kell menni ehhez, de ez sem lehetetlen, ha ez szempont (pl. 20 km/h-val sík terepen, mint Pest, tetszőleges távolság megtehető izzadás nélkül, csakúgy, mint gyalog 4-gyel. Vagy ti izzadtok sétálás közben? :) )

ders képe
ders
169 p, 2008-01-04 18:25

Csak az a gond, hogy az ember áll a pirosnál itt-ott, akkor meg fázik, ha nincs "túlöltözve". Meg ugye nem csak biciklizésből áll a nap. Nehéz azért, annyira én nem vagyok profi, hogy spéci bicajos cuccokat vegyek. Igaz, ritkán kell meszzi mennem. Majd azért próbálkozom. Meg térdmelegítőt akarok.

Szóval oda még nem jutottam el, hogy a biciklimnek öltözzek.. ;-)

magwas képe
magwas
170 p, 2008-01-04 23:10

A pirosnál trackstandelni kell. Ha meg konkrétan leszállsz a bringáról, előkapod az esőcuccot és felhúzod.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

-ogre- képe
-ogre-
171 szo, 2008-01-05 12:27

a trackstand melegít? :)

magwas képe
magwas
172 szo, 2008-01-05 21:19

Igen. Használod közben az izmaidat. Főleg amíg még nem vagy benne igazán jó;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

-ogre- képe
-ogre-
173 h, 2008-01-07 13:35

hát az nekem sosem ment, bár lassan lehet, hogy összejön, mert egyre kisebb sebességnél kell leraknom a lábamat, úh közelítek a 0-hoz. onnan már a következô lépés. :)

Zsurmi képe
Zsurmi
174 cs, 2008-01-03 01:28

Én ha nem jól öltözöm gyalog is megizzadok. Ha jól öltözöm, bicón is alig.

Amúgy eléggé nem szeretem, amikor átizzadok. A biciklizés rákényszerített arra, hogy úgy öltözködjek, hogy meg tudjak száradni. Ez pamut pólókban, pulcsiban nem megy gyorsan.

-
Zsurmi

gyorkos képe
gyorkos
175 cs, 2008-01-03 19:45

"Különben az senkit nem zavar, hogy megizzad a biciklin?
"Engem zavar. Biztos vagyok benne, hogy másokat is zavar. Ha olyan helyre megyek, ahol ez probléma lehet, igyekszem a lehető legkevesebb ruházatot felvenni, hogy minél gyorsabban megszáradjak. Azt a ruházatot (pl. öltöny zakót), amit a helyszínen viselni fogok nem veszem fel addig, amíg tekerek és utána várok egy kicsit, hogy lehűljek a normál hőmérsékletemre.
Amiben tekerek azt a ruhát összehajtogatom és berakom a táskámba. Visszafelé ugyanez és így sokáig elkerülhető a rossz szagú ruházat. Ja, és izzadásgátló stift+dezodor.
"A testmozgás meg tényleg jó, de csak én vagyok a lusta, ha megfordul a fejemben, hogy 8 metrómegállót lehet egyszerűbb lenne a metróval?" Számomra nagyon csábító a metró ebben az esetben. Ha tényleg csak metrózni kéne én könnyen átváltanák. Bár a bérlet ára miatt azt hiszem mégis inkább kerékpároznék. Pl. alternatív megoldásként elektromos kerékpár a papírkutyának.

Kanuni Sultan Suleyman

Olgicsq képe
Olgicsq
176 cs, 2008-01-03 22:59

valtocipom van a munkahelyen, a taskamban meg a valtoruha.
tokre mint regen az oviban, :-)

miskamaki képe
miskamaki
177 cs, 2008-01-03 00:09

1. 2006. március. Persze gyerekkoromban is végigbringáztam az általánost és a gimit is csaknem, de az még vidéken volt :)

2. BKV, gyaloglás. (gyalogolni még most is szeretek bringától függetlenül, néha)

3. Régóta szerettem volna bringával közlekedni (előtte kb. egy évig a garázsban állt), de semmi önbizalmam nem volt hozzá (mikor Bp-re költöztem, még gyalogosként is riasztott a hatalmas forgalom). Végül szakítás utáni terápiás céllal kezdtem el gurulni (kis endorfintemelés), s ez hamar mindennapossá vált. Sokat segített persze az is, hogy az ismerőseim közül is többen bringáztak, ők is ösztönöztek. Most már mondhatjuk, függő vagyok.
Bármi bajom van, ha felülök a biciklimre, a harmadik km után szinte mintha elszállt volna.
S éppen ma érkezett meg a második drótszamaram (a városi Manci után), egy csodaszép kis országúti. Neve még nincs :)

S hogy az előzőhöz is hozzászóljak: ha mondjuk a Moszkva-Örs távot kell megtennem oda-vissza, akkor azért metró (már csak azért is, mert biztos veszek vmit a nagy kék lakberendezési áruházban :). De ha pl. még plusz egy helyre kell mennem, akkor egyértelműen bringa. Gyorsabb, és nem függök senkitől.

anusi képe
anusi
178 p, 2008-01-04 14:49

és szép színű lett Manci utódja? meg vagy elégedve?:)

miskamaki képe
miskamaki
179 szo, 2008-01-05 02:15

ó, gyönyörűséges! csak még nem tudtam vele menni, mert az ágyat nyomom azóta is. csak a kopasztól tekertem haza vele. majd meg szakad a szívem, de holnap már úgysem bírom ki :)

anusi képe
anusi
180 szo, 2008-01-05 15:36

ó, akkor jobbulást! Aztán csak óvatosan hasíts vele így betegség után, ja és ne félj a lyukaktól!:)

Gida képe
Gida
181 cs, 2008-01-03 00:42

1. 9 éve
2. bkv.
3. Nagyon korán kellett dolgozni mennem, és a nettó 15 perc út bkv-val néha 30 perc is volt. Hajnalban minden kihalt volt, varázsos volt a város és jól polgárpukkasztottam a minisztériumban. :)))
Aztán már nem tudtam abbahagyni, rászoktam.

Josephus képe
Josephus
182 cs, 2008-01-03 10:42

1. általános iskolában végig bicikliztem, (1989-1997) (falun lakom) aztán amikor Pestre mentem tanulni, akkor újra kezdtem.

2. először nem váltottam, hanem párhuzamosan gyalogoltam is mellette, majd párhuzamosan használtam a BKV-t is.

3. És egyszerűen imádok biciklizni, de nem mindíg praktikus . Ugyanis zenész vagyok, és a hangszer+fellépőruha cipelése sok a biciklin, utánfutózni meg nem akarok...

Tetszik a topik, jó a kérdés! :)

- Josephus -

Tibor_Nesze képe
Tibor_Nesze
183 p, 2008-01-04 16:35

én egyszer csepelről mentem cintányérokkal, pergődobbal, szimpla lábgéppel a kultiba.mindent felmálháztam a hátamra azt kész. néztek a héven az emberek rendesen... :-)

jeremy spark képe
jeremy spark
184 cs, 2008-01-03 13:46

kb. 3 éve váltottam....először i azért, mert kezdtem enyhén agresszívvé válni a tömegközlekedési eszközökön....sajnos a magyar emberek felbasszák az agyamat....másodszor pedig azért, mert nem csak szakmám miatt, hanem hobbiból is fotózom, így rengeteget gyalogoltam régen, amit bringára cserélve fel lehet gyorsítani, viszont úgyanúgy bárhova el lehet általa jutni.

Beépített gépágyút a kerékpárokra!

-ogre- képe
-ogre-
185 cs, 2008-01-03 14:16

nekem fotózásnál a bringa szerintem elég nagy hátrány. mármint megyek valahová, aztán látok valamit, és hoppá, meg kéne állni. megálljak, vagy ne? mennyire akarom én ezt megörökíteni? gyalog ilyen gondom sosem volt.

jeremy spark képe
jeremy spark
186 p, 2008-01-04 13:02

Nekem ez nem gond...símán megállok...rengeteg olyan hely van akár Budapesten belül is,ahová semmilyen jármű nem visz,mert pölö ártéren van vagy ipari területen...stb....ezeket gyalog megközelíteni bkv után eléggé gáz...bringával viszont egyszerű...állj meg és kész:)

Beépített gépágyút a kerékpárokra!

Urzul képe
Urzul
187 cs, 2008-01-03 14:41

1. Tavaly tavasz óta rendszeresen.
2. Bkv
3. Munka miatt kevesebb idő jutott az edzésre, sok idő ment el az utazással, így összekötöttem a kellemest a hasznossal. :)

phorvath képe
phorvath
188 cs, 2008-01-03 19:12

1. Gyerekkorban. Aztán gimibe Pestre jöttem, akkor kimaradt pár év, persze otthon azért bicikliztem. Egyetem alatt felhoztam a bringát és főleg sportcélra használtam (1999). Aztán 3 év külföldön, végig biciklivel. (2002-2005) 2005 óta egyre többet használom Pesten is közlekedésre.

2. BKV, még most is használom, ha épp nincs kedvem feltekerni Csillebércre.

3. Endorfin. A közlekedéssel egyúttal megvan az edzés is. Még 2004-ben külföldön olvastam az első nagy CM-ről és nagyon irígykedtem. Amióta hazajöttem, én is szervezem. :-)

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

slow_rider ® képe
slow_rider ®
189 cs, 2008-01-03 20:55

1. úgy egy éves korom óta http://criticalmass.hu/files/rocket.jpg
2. négykézláb
3. közlekedés közben is tudtam nyomkodni a gumimacit

RU_Desz RU_Lez képe
RU_Desz RU_Lez (nem ellenőrzött)
190 cs, 2008-01-03 21:33

Minden évben kora tavasztól késő őszig váltok biciklire :). A kimaradó időben BKV-ra ez így megy nálam már nem is tudom hány éve.

vaandor képe
vaandor
191 p, 2008-01-04 10:30

1. 2005-től
2. Bkv
3. Költözés
+ CM + CM-honlap

2004 őszéig Rómaifürdőn a buszmegálló(34) mellett laktunk, ami közvetlenül vitt el a gimnáziumig (AKG). Aztán elköltöztünk Csillaghegyre, ahonnan már séta-HÉV-séta volt a suli. És egyszer kipróbáltam, milyen lenne helyette elbringázni odáig. Aztán rászoktam, és random váltogattam, mikor mit. Ősszel pedig elmentem CM'05 -re is.

Aztán leérettségiztem (2006), és BME. Ez már kicsit nagyobb táv, de egy próbát megért. Bejött. 2006 tele lehetett volna talán az első, amit átbringázok, csak ősz végén ellopták a gépet. Tavaszra lett új, és most ősszel szoktam le a diákbérletről is.

Fly képe
Fly
192 p, 2008-01-04 14:11

1.) anno kisgyerekként a háromkerekűt nyúztam, aztán sokáig semmi...
kb. 20 éve haverokkal mindenhova két keréken mentünk, akkor kezdtem mexeretni. Azóta szinte le sem szállok róla...

2.) Volán, lábbusz...

3.) Punk's not dead
3a.) Sok minden...igazából nem is tudom...talán lustaság: lusta vagyok gyalogolni, buszhoz képest soxor fél órával később indulhatok, iesmik...
Volt benne 1 adag polgárpukkasztás is, meg ugye minek álljak be az autós-buszos tömegbe. Aztán így maradtam...
Ja és a legfontosabb: SZERETEK KERÓZNI!

coll képe
coll
193 p, 2008-01-04 18:57

1, 1983-óta 2001-2003 között volt egy kis szünet
2, 12 éves voltam versenyző akartam lenni.
3, Ezt az filinget nem hozza semmi más. utálom a BKV-t.

mgabor képe
mgabor
194 p, 2008-01-04 22:15

1.2001.10-óta.
2.BKV,rövidebb ideig autó.
3.Környezet szennyezés, anyagiak és sokkal érdekesebb saját erőből eljutni valahova mint vitetni magam. Ja és egészségesebb is.

Kerékpárutat mindenhova!!!

jz képe
jz
195 szo, 2008-01-05 01:56

1. 2005 tavasza
2. BKV
3. először sport, majd napiszintű közlekedés /amikor csak tehetem/, ami persze napi szintű sportot is jelent. Környezettudatos életmód.

jz képe
jz
196 szo, 2008-01-05 01:56

1. 2005 tavasza
2. BKV
3. először sport, majd napiszintű közlekedés /amikor csak tehetem/, ami persze napi szintű sportot is jelent. Környezettudatos életmód.

Tárcsa képe
Tárcsa
197 szo, 2008-01-05 14:29

Még 85-ben elhasználtam anyám(!) bringáját egy hónap alatt. Akkor már tudtam, hogy folyt. köv.. 91-ben megvettem első bringámat már a saját fizumból. Aztán 95 óta pedig futárkodom. Így jártam.

Cseya képe
Cseya
198 szo, 2008-01-05 15:12

Téged se sűrűn látni errefelé.

Olgi képe
Olgi
199 szo, 2008-01-05 15:28

1. gyerekkoromban, vidéken, nap mint nap; városban 3 éve
2. BKV
3. Amikor felhoztam a biciklimet vidékről gondoltam milyen jó lesz néha kirándulni... Aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy már mindenhova biciklivel járok.

Saimonsais képe
Saimonsais
200 szo, 2008-01-05 17:44

1. kb 12éve
2. bkv
3. mert mindig elkéstem (most is ha tömegközlekedem stabilan kések 30perceket is akár) - ugyanis akkoriban a buszsáv mégnagyobb kamu volt mint manapság ... (megvan még a macskaköves bartókon az iszonyat nagy dugó este 7kor ... na azzal lett tele a hócipőm)

----
"You just can't teach an old GOD new tricks"

ders képe
ders
201 szo, 2008-01-05 21:09

Én is mindig késtem régebben.
Mióta biciklizem, ugyanúgy kések. De legalább tovább alszom! :)

winston smith képe
winston smith
202 szo, 2008-01-12 11:44

:)

miket képe
miket
203 szo, 2008-01-05 20:03

1. kb. két éve
2. autó gyalog bkv
3. Gyorsabb és hangulatosabb mint a bkv. Szépen kitisztul az agyam tekerés közben. Eleinte csak elindultam levezetni, aztán néha útba ejtettem ezt azt, most már mindenhová bringával megyek.

csehbalee képe
csehbalee
204 szo, 2008-01-05 20:06

1. 1-1,5 éve
2. bkv + saját kocsi
3. minek szívok én a 2-es pontban lévőkkel? :) Plusz hát mikor/mivel venném rá magam arra, hogy 30 km-t bringázzak minden nap, ha nem a munkábajárással?

Tárcsa képe
Tárcsa
205 szo, 2008-01-05 23:15

Hát tényleg nem sűrűn járok erre. Hónapok óta nem voltam itt. Üdv mindenkinek.

aron képe
aron
206 v, 2008-01-06 00:47
Jeike képe
Jeike
207 v, 2008-01-06 00:35

1. 96 óta, de idén ősszel 2 baleset óta kicsit szünetel... (Meg közben is kimaradt kb. 2 év külföld miatt)
2. tömeggel közlekedtem, de főleg gyalog
3. az érzés miatt :)

BUÉK

Chubby képe
Chubby
208 v, 2008-01-06 01:00

Van egy olyan érzésem, hogy ez az egyik leglátogatottabb topik, pedig csak egy egyszerű kis kérdésről van szó, ami mindannyiónkat érint... :)

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

Zapika képe
Zapika
209 v, 2008-01-06 23:56

1.2001 óta
2.Autó
3. Igazából csak visszaültem rá, hiszen mindig imádtam bringázni, aztán jött a motor, meg az autó. Van kocsim most is, de csak haza (Győr-Pápa) járok vele, meg a nagybevásárlást végzem vele. Bringával az macerás lenne.
Aztán annyira bejött ez az újra bringázás, hogy maratoni terepversenyeken is indulok már két éve, és egy olcsóbb nyugati autó árát(plusz az eladott robogómat) költöttem a versenyzésre alkalmas bringára. Beszereztem egy melóbajárós több, mint 60 éves Csepel Toldit, meg építettem egy tandemet, hogy a barátnőmet is tudjam vinni magammal.
Persze az autó kell a versenyekre elvinni a bringát, hiszen szerte az országban vannak.

smecher képe
smecher
210 h, 2008-01-07 00:20

1. Pesten 2004 tavasz óta.
2. BKV
3. Utaztam Londonból - Pestre. A reptéri vonaton egy hajti-pajtis lány éppen a bringáját pestre szállította. Addig eszembe nem jutott volna, hogy Pesten bringával közlekedjek. Nagyon tetszett a lány hozzaállása (még a lány is). Tetszett, hogy célszerü volt és hogy semmi felesleges cucc nem volt nála. Bringájával teljesen önállóvá vállt. Kérdeztem ezt azt, egyre jobban felfigyeltem a bringásokra pesten, vettem egy olcska bringát és azóta télen nyáron bringával közlekedek.

Ha te voltál az a lány: ezúton is köszönöm.

cinamon képe
cinamon
211 h, 2008-01-07 01:54

1. gyerekként egy BMX amit imádtam hajtani, Nagyinál vidéken minden nyáron (azóta próbáltam kiásni a lomtárból, de még nem sikerült) 2006 óta újra tavasztól őszig
2. BMV (busz/metro/villamos)
3. 2006 tavaszán a 13 évesen kapott, és mellesleg gyűlölt jószágot (randa-rózsaszín a drága) ki akartam vinni páromhoz garázsba, h ne a szobámban porosodjon. Előtte még pár fotót akartam csinálni BP-ről, csak mert szép, és rákaptam a cangára. Ősszel egész sokáig gyűrtem, de aztán hideg lett és finnyás vagyok. Tavasszal újra kezdtem, mert jó, és megvettem életem első kétkerekűjét. Most ősszel megint leraktam, mert ez a tél pláne nem csábít nyeregbe, de tavasztól újra nyeregbe pattanok. CM sokat segített, honlapra napi szinten felnézek, és üdvözlöm azokat, akik ilyen kitartóak, h még ilyen fos ónos esős időben is tekernek.

miezahang képe
miezahang
212 h, 2008-01-07 02:11

Sziasztok!

1.) Nekem most lett elegem a BKV-ből és hiányzik a régi bringa-fíling. Viszont vidéki gyerek vagyok, szédülök a nagyvárosban :)) Van valami topic kezdőknek? elolvasgatnám

2.) BKV vagy futva

3.) elkapott a TRI-láz :)

zsempi képe
zsempi
213 h, 2008-01-07 12:16

1.) 2006 április

2.) gyalog, bkv, néha bicikli. már itt pesten. mert előtte nem itt éldegéltem. akkor: gyalog, iskolabusz, vonat, bicikli, nagyobb távokra autó (ált. utasként)

3.) nagyon 1xű az oka: eltűnt a diákmatricaforrás:) és sajnáltam a manit bkv-ra. aztán megszerettem, 3 hónap alatt már függő lettem. és mindenféle elméleteket építettem köréje. és szeretem hallgatni, ahogy a portásbácsinak mindig van 1 kedves szava hozzám, A biciklishez.
és most igazán van miről beszélgetni. soha nem gondoltam volna, h a közlekedésen való nyavajgás kiteszi a beszélgetéseimnek ~30 %-át :) a beszélgetés jollyjokere a közlekedés, nem az időjárás

R A M képe
R A M
214 h, 2008-01-07 13:31

1.) dolgozni 2 éve bringával
2.) máv+bkv
3.) kiskamasz korom óta sokat hajtok. 2004-ben vettem a mostani szamaramat (előtte is oútim volt, csak már picit öreg lett) Régen túrázások vidékre, most már mindenhova 2 keréken, ha az időjárás is engedi.

RAMage

Lunkwill képe
Lunkwill
215 k, 2008-01-08 00:10

Nálam ez sokat változott, mielőtt átálltam volna a szinte kizárólag bringázásra. Egyetem alatt felváltva bringa + BKV, illetve néha lenyúltam a családi kocsit. Amikor melózni kezdtem 13 éve, akkor BKV-val és bringával jártam.

Pár évvel később vettem egy kocsit és azzal jártam, mert azt hittem az a jó nekem. Valószínűleg akkor még nem fejlődött ki az agyam egy része.

Később átnyergeltem motorra és amellett rossz idő esetén BKV-ztam. A motorozást megtapasztalva már nem voltam hajlandó kocsiba ülni.

3-4 éve már a motort sem használom városban. Azóta szinte teljesen átálltam bringázásra, néha BKV-zok ha valami okom van rá. A fő ok a környezettudatosság és a szabadság érzete (pl. a BKV-val szemben).

Oversize Load képe
Oversize Load
216 k, 2008-01-08 02:59

1. Rendszeresen bringázni kölyökkoromban kezdtem :)) Munkába csak alkalomadtán jártam a szekérrel, de a 8250 forintos bérlet kiverte a biztosítékot :((( Tegnap kezdtem el fanatizálni, remélem hosszú ideig kitartok :)))
2. Budapesti Közbalfácánkodási Vállalat mondja a bennem lakó elégedetlen utas. Akkor marad ki, késik legnagyobb valószínűséggel, amikor a legnagyobb szüksége lenne rá az embernek :((( Bár alkalomadtán korábban vidéken is eluralkodott rajtam a MÁV, VOLÁN túl drága hangulat.
3. Szinten ingyen csavaroghatok! Na jó a versenysúlyom miatt (most is 1,25 kN :((( mert a súly mértékegysége a Newton) gyorsabban kopnak a rendszeresen cserélendő alkatrészek, de mégis mivel lehet 3-5 Ft/km költséggel járni? Oké, tömegközlekedés, de ott túl sok a kötöttség. Így nincs menetrend, nem kérik a jegyet/bérletet, mindig van ülőhely, régóta ez a hobbim. Tavaly lenyomtam 3360 km-t pedig melóhelyre szinte kizárólag békáztam. Na jó, kétszer betekertem poénból.

gbihari képe
gbihari
217 k, 2008-01-08 15:56

1) Legutóbb 2006 áprilisában. (előtte is voltak időszakok, amikor bringáztam)
2) Előtte autó, BKV, láb
3) Már rég terveztem, és a CM is adott egy jókora "löketet". Inspirált, azt hiszem.

bringapiac1 képe
bringapiac1 (nem ellenőrzött)
218 k, 2008-01-08 20:17

1. 4 éve suliba. Azóta függő, le sem teszem, csak rá gondolok.
2. előtte BKV
3. Mert mindig is szerettem bringázni, mert szeretek túrázni és a természetet, mert a BKV egy undorító, lassú, tömegnyomor, drága, szar. Szépen mondva.
BUÉK

Bárt úr képe
Bárt úr (nem ellenőrzött)
219 sze, 2008-01-09 01:02

1. városban 2007 ősze
2. BKV vagy gyalog
3. gyorsabb, jobb érzés, BKV drága a szolgáltatáshoz képest. Régebben meg nem volt zuhany a melóhelyen. Most már esőben is azzal megyek :)

E. képe
E. (nem ellenőrzött)
220 cs, 2008-01-10 11:59

1. 2006 tavasz

2. BKV

3. A diákbérletre még kiadtam a pénzt, na de a dolgozóra... Ezen kívül reggelenként a hányinger kerülgetett a metrón, vagy egy csöves, vagy egy krákogó proletár, vagy valaki telefingotta a kocsit. A köhögő influenzásokról ne is beszéljünk...

PBA képe
PBA
221 sze, 2008-01-16 02:25

1. 2007 december :-)

2. Autó és BKV kombinációról

3. Már régóta akartam bicajt, oszt' most kaptam is egyet. :-) Kocsival értelmetlen a városba bemenni, ezért maximum akkor teszem, ha irdatlanul sok cuccot kell vinnem. Egyébiránt a BKV-t favorizálom, ha nagyobb távolságra kell menni, vagy éppen jeges/havas az út. Számomra is elfogadható táv és útviszonyok esetében pedig már bringával nyomom. Tetszik. A barom autóstársak már kevésbé tetszenek.

sh képe
sh
222 szo, 2008-02-02 18:40

1. Mostantól :D most raktam össze egy városi gépet montiból ahogy én szeretem

2. BKV

3. Már általános iskolásként is folyamatosan bringáztam, kb évente-kétévente elnyuztam egy bringát majd mikor már gimibe magam tudtam összerakni akkor megnőtt az élettartamuk:) Tavaly is biciklivel jártam sokhelyre, suli, meló...de a traktorgumis kisvázas bicó nekem városba nemjött be, az hegyre való és lefelé, épp ezért raktam össze egy városi darabot, mert utálom a tömeget és hazafelé margitszigeten átcsapni meg reggel is mikor midnenki siet ez leirhatatlanul jó :))
És persze ezeket a jóérzéseket a CM-ek erősitik ;)

phu képe
phu
223 cs, 2008-02-21 17:36

1. 2002
2. autó, előtte BKV
3. lopás miatt használhatatlan volt az autóm több hónapig. Előtte is bicikliztem néha, de azóta mindig.

Fzsolti képe
Fzsolti
224 cs, 2008-02-21 23:52

1) Ti mikor kezdtetek el rendszeresen biciklizni,
2) előtte milyen közlekedési eszközt vettetek igénybe,
3) és minek a hatására döntöttetek úgy, hogy átnyergeltek.

1. Gyermekkorom óta tekergélek, leginkább csak hétvégente, és főleg nyáron. Tavaly második félévben már melóba is bringáztam. Rendszeresen az idei évtől kezdem a tekerést, már második hete taposom a pedálokat. Bár kicsit még hüsi az idő reggelente. Múlt héten, mire a melóhelyre értem, megfagyott a víz a flakonomban. :)

2. előtte Volánbusz+BKV, aztán motor, majd autó, majd autó + BKV, aztán autó totálkár és elad tahát marad a BKV, aztán robogó, és már el is értünk az állandó bringa használathoz. (Na jó, néha még befigyel a bkv... :)

3. semmi értelmét nem láttam egy autó vagy robogó fenntartásának, mikor lényegesen olcsóbban és főleg élvezetesebben el tudom érni úticéljaimat. Kifejezetten jólesik egy stresszes nap után kitekerni magamból az ideget. Amíg nincs gyermek, addig autó sem lesz újra. Ha lesz is, a kétkerék ugyanúgy megmarad.

_______________
Nyeregre Magyar!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
225 p, 2008-02-22 14:15

Csak egy apró megjegyzés.
Az egy téveszme, hogy a gyerekneveléshez autó kell. Nem kell, sőt ajánlott elkerülni ezt a csapdát.

www.gruppetto.hu

Zsurmi képe
Zsurmi
226 p, 2008-02-22 19:48

Mivel nagy a forgalom, sok az autó, szar és leépült a BKV, azért autóval kell vinni. Meg a szomszéd is azzal viszi.

-
Zsurmi

lajhár képe
lajhár
227 p, 2008-02-22 20:46

Én mindíg azt hittem, hogy a gyerekneveléshez szeretet, türelem, példamutatás kell. De hogy autó???!!!!

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

Zizz71 képe
Zizz71
228 szo, 2008-08-16 15:30

azért téli zimankóban nagy segítség , ha a félig alvó csöpp kisgyermekedet autóval tudod elvinni,mondjuk fél hétre a több kilométerre levő külvárosi oviba megsprórolva esetenként majdnem egy órát, hogy aztán a melóhelyre is beérj időben (ahová már bkv-val mentem). ezt a gyermeknevelés, kontra autó dolgot nem lehet így megítélni.

fbobe_ képe
fbobe_ (nem ellenőrzött)
229 h, 2008-04-28 20:48

1. másfél hónapja
2. nagyrészt bkv
3. mozgáshiányból fakadó nyughatatlanság (sokkal könnyebb 6x45 percet végigülni 13 km után), irigykedés a biciklivel közlekedő családtagokra és picit jobb időben is (az időtartam kb. egyezik viszont nem kvantált, ha egy perccel később indulok, akkor egy perccel érkezem később és nem 0 és 40 perc között valamennyivel)

AttentoRedaz képe
AttentoRedaz
230 p, 2008-08-15 16:06

1 Egy szovjet tömörgumikerekű fixin tanultam +. Gyerekkorban rengeteg túra anyámmal kempingen (Bp-Kisoroszit most is nyélen rakja az öreglány, 75 évesen)
Azután sokáig csak hegyi túrák voltak. Éééés jött a BKV sztrájk, akkor bicajjal mentem dolgozni, és úgy maradtam.

2 Először volt Diósd-Kelenföld autó, onnan Nyugatiba BKV
Azután lett Diósd-Kelenföld autó, onnan Nyugatiba bringa
Mostmár Diósd-Nyugati bringa

3 Mer a cigit eldobtam. Mer tisztább, szárazabb érzés. Mer kúl. Mer szépek a lányok.

gyorkos képe
gyorkos
231 p, 2008-08-15 17:19

" Először volt Diósd-Kelenföld autó, onnan Nyugatiba BKV
Azután lett Diósd-Kelenföld autó, onnan Nyugatiba bringa
Mostmár Diósd-Nyugati bringa"

Hijnye, az áldóját! Szép fejlődés! :-)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

Zizz71 képe
Zizz71
232 szo, 2008-08-16 15:22

1. 3 éve
2.a) gyalog-busz-busz-metró-kisföldalatti-gyalog
2.b) gyalog-busz-busz-metró-troli-gyalog
2.c) autó-vonat-troli-gyalog
2.d) bicikli-vonat-bicikli
és végül most már leginkább csak bicikli :)
3. tömegközlekedés undorítisz