Igyekezvén a VBB szilveszteri tekerésére sikerült egy jó nagyot zanyálnom a stefánia úti kerékpárúton. Ott történt, ahol a troli kikanyarodik és a gyalogosok és a keróutasok kapnak egy lámpát. Későn vettem észre a pirosat és hirtelen fékeztem egy jókorát. Mivel a fékeimre kényesen vigyázok és jó erősek kicsit elszámítottam magam. A hátsó kerék úgy gondolta, hogy itt az ideje előre menni kicsit nézelődni. Neki is vágott a bal oldalamon, de ez nem tetszett a kerékpárnak és kicsit megbokrosodott alattam. Végül dobtam egy hasast a hóban és csúsztam vagy három métert előre, de nem repültem ki az útra (szerencsére). A jobb tenyeremet alaposan megütöttem, és elég rossz volt rátámaszkodni utána sokáig. Egy két kék-zöld folt is támadt a lábamon, de semmi komoly sérülés nem történt, köszönhetően a puha hónak és a vastag ruházatnak. Mikor felkeltem azt néztem látta-e valaki a mutatványt. Egy teremtett lélek sem volt a közelben, még autó sem. Eléggé szégyelltem a dolgot.
Egyszerűen figyelmetlen voltam. Későn vettem észre a lámpát és hirtelen fékeztem a havas úton. Nem vettem figyelembe, hogy A JEGES, HAVAS ÚT SOKKAL CSÚSZÓSABB, MINT A SZÁRAZ FELÜLETŰ. Persze az is lehet, hogy volt alatta egy kis jég. Vigyázzatok magatokra a havas utakon!












Kicsit alacsonyabbra kell
Kicsit alacsonyabbra kell ereszteni az ülést, az alacsonyabb súlypont miatt. Ez talán nagyobb biztonságérzetet is ad.
Kerülni kell a hirtelen kormánymozdulatokat és a fékezést.
Érdemes a szűz havat választani a kocsik által letaposott és eljegesedett helyett, ha az létező alternatíva. Vagy olyan utcákat választani, ahol már nincs hó.
Ha van terepgumi, vagy sárgumi, érdemes feltenni.
Méginkább érdemes láthatóvá tenni magunkat, mert az autósok mégkevésbé számítanak ránk.
A nap végén, ha van rá lehetőség, érdemes a bicót bő vízzel lemosni, hogy közömbösítsük a sós lét, latyakot.
(még a rozsdamentes motyókat is kikezdi.)
Szerintem
Szép Napot! Jó kedvet és kerek fenekeket!
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Nekem bevált:
Nekem bevált: http://icebike.org/Articles/techniques.htm
a kanyarodás technikája
a kanyarodás technikája havon vhogy a következőképpen néz ki, a legfontosabb h nem szabad dönteni a bringát, csak a kormányt kell forditani, majd amikor elindul a kivánt irányba a bringa akkor a centrifugális erőt leküzdendő (a bringa bedöntése helyett) ki kell hajolni a bringa sikjából.
Azt tegyük hozzá, hogy
Azt tegyük hozzá, hogy ettől még pont ugyanannyira meg tudsz csúszni, csak nagyobb eséllyel maradsz rajta a bringán. (Nem csúszik ki alólad, hanem együtt csúsztok.) Tehát a megcsúszás (és ki- vagy túlsodródás) ellen ez nem orvosság, csak az azonnali elesés ellen. Ha nem akarsz megcsúszni az ellen az egyetlen módszer a kisebb sebesség. Ha viszont megfelelő sebességgel (azaz elég lassan) kanyarodsz, akkor mindegy, hogy hogyan döntöd a bringát, mivel az egyetlen tényező az, hogy van-e tapadás vagy sem. Ha viszont a határokat feszegeted, akkor a bedöntéssel tutira el is esel, ugye, amit a más egyensúlyi helyzettel tudsz kompenzálni. Száraz úton ez viszont pont a legrosszabb dolog, amit tehetsz, mert a bringa túlbillen, mivel nem tud megcsúszni...
Szóval gyakorolni kell mindegyik módszert sokat, ez a legfontosabb :)
www.gruppetto.hu
jó, ez nem ilyen
jó, ez nem ilyen kontrasztos dolog hogy A vagy B verzió, ugy értem van átmenet a kettő között, meg nem mindegy h outival vagy montival, csak errefelé érdemes kompenzálni, és persze hogy ez csak sodrodás a havon, viszont irányitott sodrodás.
"Szóval gyakorolni kell
"Szóval gyakorolni kell mindegyik módszert sokat, ez a legfontosabb :)"
^ RULE!^
Télleg-nyáron! :D
amikor az öcsémet
amikor az öcsémet tanítottam bringázni, mindig fellöktem és azt mondtam neki, h meg kell tanulni ügyesen esni, ez csak azért van. elhitte :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
sírva tanul az
sírva tanul az emebr!
:D
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
szárazon miért is nem jó
szárazon miért is nem jó ez a technika? én pont hogy szárazon tanultam meg így gyorsan kanyarodni, és nem borultam...
Zsoltee
Aszfaltról beszélünk,
Aszfaltról beszélünk, ugye?
Ha elszámolod a kanyart, vagy úthibára futsz a te technikáddal, akkor a bringa átbukik, te fejjel előre a levegőben repülsz kifelé a kanyarban.
Rendes bedöntésnél ezekben az esetekben a bringa kicsúszik alólad, te pedig lábbal előre csúszol az aszfalton.
Magyarázzam tovább a különbséget? :)
www.gruppetto.hu
Ha elszámolod vagy ha
Ha elszámolod vagy ha úthibára futsz... normális körülmények között viszont nagyon jó technika. Az egyik Armstrong könyvben olvastam. De az tény, hogy nagyobbat lehet így esni, ha elhibázza az ember.
Zsoltee
Normális körülmények
Normális körülmények között is előfordul mind a kettő időnként. Miért tetéznéd a bekövetkező kárt még jobban?
www.gruppetto.hu
csak optimista vagyok
csak optimista vagyok :)
Zsoltee
Ha teheted, ilyenkor ne az
Ha teheted, ilyenkor ne az első féket húzd, vagy csak akkor, ha nagyon egyenesen mész épp, és tuti hogy nem kell belekormányoznod.
Legyen puhább a gumid mint máskor. Fagyott úton a kőkemény gumit elviszi minden barázda, lábnyom, csatornafedőszél...
A nyeregleengedés nagyon hasznos, az alacsonyabb súlypont mellett a lábletevéshez is. Ha jégen leteszed a lébad, máris kész a tripont, és ha sikerül tartanod, nem esel el. Persze csak kis sebességnél, de ilyenkor lassan kell menni.
Ja és egy grátisz futártanács:
Ha 10-20%-al hosszabb, akkor is jobban megéri és gyorsabb a nagy, és letisztított sónedves utakon menni a megszokott rövidítések és a rücskösen, talpnyomosan, bordásan fagyó kis utcák vagy bringautak helyett.
Én is keresem a
Én is keresem a letakarított aszfaltot, de azzal az a nagy veszély, hogy esetenként a pára fagy le rajta, főleg, ha nem annyira forgalmas. Ezt még jó esetben nem is lehet látni, ha nem süt a nap, és nem csillog.
Még egy ötlet, montis gyakorlatból: feledd el a féket a kritikus pontok előtt, engedd a bicajt gurulni: pl. sineken vagy előtte közvetlenül eszedbe ne jusson a fék! Ezért persze sokkal előbb kel "látnod" a forgalmat, mint nyáron.
Összegezve: nekem is Prof tanácsa jött be, tehát közlekedj lassabban, és sokkal körültekintőbben, csak ez segít, a fék nem!
igen, a tiszta utak... na ez
igen, a tiszta utak... na ez gond. még nem sikerült kitalálnom, merre is menjek. vagy az üllôin a hungáriáig, ami kifelé sosem para, befelé zavar a jobbomon az a nagy padka és utána a villamos. nincs menekülési útvonal, és ez frusztrál. vagy keresztbe csalinkázom, és kilyukadok az ady endrén, ami egy fokkal jobb, vagy teljesen szuicid módon kitekerek ferihegy egyig, és a legrövidebb úton, a gyömrôin megyek. ezek a tisztább utak a munkahelyemre. de egyikhez sincs kedvem. és akkor még ott van az a lehetôség, hogy maradok a szokásos útvonalamon, aminek kb a fele kerékpárút, hát nem tudom. de rohadtul zavar, hogy nem vagyok képes bicóval járni.
Én az első féket
Én az első féket egyáltalán nem javasolnám csúszós úton. Egyszer próbáltam tükörjégen (gyakorlásképp) és brutális érzés volt a megcsúszó első kerék :)
Zsoltee
havas-eső hhahahhaahhahaahha
havas-eső
hhahahhaahhahaahhaaaaaaaaaaaaaaaa:D
na jó ez nagyon durva volt, többet ilyet nem követek el, de most muszáj volt, ezer bocsánat!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Nekem a multkor egy vasuti
Nekem a multkor egy vasuti atkeloben sikerult eltaknyolnom Csepelen. A sinek kozott amolyan csuszasgatlo gumiszonyeg van leteve, amin jol is tapad a kerek. De amint a sinre erkezik az elso kerek, az ember csak azt veszi eszre, hogy a bringa orra oldaliranyba halad a megszokott haladasi iranyra merolegesen.
Nem vicces.
Tényleg nem tűnik annak.
Tényleg nem tűnik annak. Nem szeretném megismerni ezt az érzést. Más topikokban is szerepelt a nedves falületű sín vs. kerékpáros esete. Erre is vannak trükkök, de igazi jó megoldás még nincs rá.
Kanuni Sultan Suleyman
leszállni? esetleg...
leszállni? esetleg...
Én is ugyan így jártam
Én is ugyan így jártam csak villamos sínnel. Szép o.uti kerekeimet el is vitte csunyán. Igyekezni kell merölegesen rámenni. Nekem ez segit. Ha kell kicsit kimegyek hogy ráfordulhassak. De leszálni is egy megoldás talán a legbiztonságosabb.
Jó, rendben, csak szerintem
Jó, rendben, csak szerintem az nem ér.
Kanuni Sultan Suleyman
naja, az előbbi sínen
naja, az előbbi sínen csúszásomba is belejátszott a latyak (meg a kőkemény vékony simagumi).
A nem túl magas szűzhó viszont vicces: olyan mintha síelne az ember, lehet az első kerékkel oldalazva fékezni, egyhelyben teperni felfele...
Szerintem: 1. Nem kell a
Szerintem:
1. Nem kell a járdán menni. Az utakat takarítják.
2. Az első féket teljesen felejtsd el. Ha a hátsó kerék megcsúszik, azt vissza lehet korrigálni, az első kereket nem.
3. punk's not dead
4. Ilyen útviszonyok közepette jönnek ki igazán a fixi előnyei: azonnal érzel mindent a lábadban, rögtön tudsz korrigálni, és tudod nagyon finoman adagolni neki. És ha fixivel jársz, eleve szokva vagy ahhoz, hogy a hátsó kerék csúszik, hiszen mindíg úgy állsz meg.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ilyen útviszonyok
Ilyen útviszonyok közepette jönnek ki igazán a fixi előnyei
Tudtam! Tudtam! :-)
magwas, nem tudod
magwas, nem tudod véletlenül melyik osztály vagy hivatal felelős a bringautak takarításáért?
Tegnap hajnalban jöttem Bécsből, ott napok óta a legkisebb hóesésre járják a járdákat és a bringautakat a kis traktorokból vagy suzuki samuraiból berhelt hótolók, szórják a kis kavicsot a tisztára, itthon meg napok múlva is összefüggő hóréteg borítja őket, s fogja is gondolom, míg a nap le nem olvasztja.
És igen, ilyenkor jó fixizni, jobban érezni a csúszáspontot:-)
Én honnan tudjam, ha ők
Én honnan tudjam, ha ők sem tudják? ;)
A fővárosban legalábbis valami olyasmi van, hogy a főváros meg a kerület egymásra mutogat. Ezt súlyosbítja az, hogy a rossz nyelvek szerint néhány bringaút engedély nélkül épült, így papíron nem is létezik, tehát nem csoda ha nem takarítják.
Tudod mit, bökj rá valamelyik bringaútszakaszra, oszt rákérdezünk az ügyre.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Vaci uti ketoldali
Vaci uti ketoldali kerekparut-szeruseg nincs takaritva, de a Cserhalom es a Nepfurdo utcai sem. Az UVH alatt futo is masszivan jegbordas es fagyott havas.
De ha jol lattam, az Arpad fejedelem utja melletti is hasonlo allapotban van.
A budai rakparti utrol a Timar utcaig nincs infom, de meglepodnek, ha le lenne takaritva.
A Népfürdő utcát
A Népfürdő utcát választom, mert az kerületen belül marad és legalább a neve ismerős;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Oké a tied:-) Pont ez lett
Oké a tied:-) Pont ez lett volna az egyik a Rákos patak évek óta elfelejtett teljes hosszával.
Eddig nem sikerült megtudnm, ki az illetékes és miért nem takarítják, de sem télen, sem nyáron, de én nem vagyok PC.
Én kiváncsi lennék az
Én kiváncsi lennék az Északi-Összekötőre. Ott az alternatíva az Árpád híd, ami azért elég nagy kerülő. Kiváncsi vagyok, kié a híd? (évek óta többször tapasztaltam, hogy csak félig van letakarítva)
Bocs, nem szoktam arra
Bocs, nem szoktam arra járni. Mi van ott kitáblázva, bringaút, bringagyalogút, vagy járda?
Mondjuk bármelyik is, takarítani azt kell.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Majd megnézem a táblákat,
Majd megnézem a táblákat, de most influenza miatt csak rövidebb távokat tekerek, így nem járok arrafelé.
jó kérdés, valszeg a
jó kérdés, valszeg a mávé. de lehet, hogy a járdája már a fôvárosé ;)
meg fogtok kövezni, de az
meg fogtok kövezni, de az északi összekötőről már leszedték egy ideje a bringaút táblűát, de attól még ugyanolyan mint annak előtte.
elvileg lesz nekünk az északpesten egy listánk arról, hogy a 13.ban melyik bringaút kié. dolgozunk rajta.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Szóval az elmúlt években
Szóval az elmúlt években nem csak épült, hanem megszünt is kerékpárút/sáv??? Ez durva!
Ha kiderül hogy kié a híd, kérlek írd meg.
Volt olyan év, amikor néha a Duna közepéig letakarították hol a pesti, hol a budai részt. Ebből azt gondoltam, hogy a kerületeké a dolog.
van egy olyan gynúm, hogy a
van egy olyan gynúm, hogy a mávé. hamarosan le is fogják zárni felújítás miatt.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
nem felújítják.
nem felújítják. kicserélik. nem tudom, írtam-e már, de ez egy ideiglenes hídnak készült a háború után, kb 5 évre tervezték használni, és eredetileg nem is itt volt. és végre megszûnik jelen formájában. megkérdem a bátyámat, hol vannak látványtervek, meg infók az újról (ô vasutas)...
Már évek óta mondják,
Már évek óta mondják, hogy lezárják. A felújítást az ide álmodott új északi híd építésére tervezték, amire még egy árva buznyák sincs. Meg terv se. Se egyéb.
Pedig én ezt a hidat használom a legrendszeresebben, így érdekelt vagyok.
pedig azt mondják,
pedig azt mondják, márciusban bontják, és már elôre elkészített hídelemeket emelnek be, hogy hamar kész legyenek. addig megy a Margit-hídtól indulnak az esztergomi vonatok és a hév vonalán mennek kaszásdûlôig.
Addig igazán
Addig igazán helyetesíthetnék mondjuk egy biciklis pontonhíddal! :-) Nekem elég nagy kerülő az Árpád híd. :(
http://www.mav.hu/hirek/sajto
http://www.mav.hu/hirek/sajtofoto.php
nem emlékszem, most milyen széles a járda, de ez nem tűnik rossznak, ha csak a bringások használják, a másik oldalt meg gyalogosok...
hmmm...és nem férne rá a
hmmm...és nem férne rá a pillérekre egy dupla sínes verzió? sosem fogják az esztergom vonalat európaira fejeleszteni?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
nem tudom, milyen az
nem tudom, milyen az alapozás, de lehet, hogy csak ennyit bír, meg nincs rá lóvé (miért is lenne), aztán ez lett/lesz belôle. persze, hogy jó lenne, ha megint lenne két sínpár, de az még 20 év :(
A francba! Lesz rajta
A francba! Lesz rajta lámpa! akkor hol marad a romantikus sötétbe biciklizés??? :-)
(reggel mentem át olyan ködben, hogy középen semmi sem látszott, csak a végtelenbe vezető utak és mélységes csönd volt. Sajnos nem volt nálam fényképezőgép...
asszem lesz még pár
asszem lesz még pár alkalmad, hogy megörökítsd ;)
"Sajnos" közelebb
"Sajnos" közelebb költöztem a melóhelyre, így vesztettem napi 26km tekerést.
mehetsz kerülôúton is ;)
mehetsz kerülôúton is ;)
Én múlt éjjel és ma
Én múlt éjjel és ma reggel azon közlekedtem...nos...a nagydunai szakasz feletti rész kb. 80%-ban fagyott hó,szerencsére nem mély barázdákkal,majdnem síma a felülete. A többi helyen felsózták korábban,ott inkább latyakos. Nagyobb gond inkább az,hogy mindkét irányban találkoztam (sötétben) kivilágítatlan kerékpárossal. Nem elég a terepviszony,még ez is. Nem akarok hímsoviniszta lenni,de mindkettő negyvenen felüli nő volt,bevásárlókosárral a kormányon,gondolom kaszásdűlői Ósán-ba mentek..:D...
Beépített gépágyút a kerékpárokra!
Télen éjjel 2-3 felé még
Télen éjjel 2-3 felé még sosem találkoztam senkivel sem ott. :-)
Sajnos én is félve megyek át a sötétben, mert sok marha (és nem csak nő bevásárlókosárral) kivilágítatlanul száguld a sötétben. Többször csak a jószerencsém mentett meg az ütközéstől.
...hát igen....pedig
...hát igen....pedig rohadtul nem nagy tétel pölö az egy ledes,egy gombos kis gumipántos Hauser villogó,ami 2000Ft és van benne egy fehér és egy piros. Arra pont elég,hogy egy kivilágítatlan helyen látható legyen az ember. Először nem hittem volna,de vettem egy ilyet és otthon vaksötétben meglepett a fénye. Van állandó és két különböző sebességű villogó funkció. Amúgy ha egy irányba haladok egy féleszűvel,akkor azt szoktam csinálni,hogy megelőzöm,azt míg át nem érünk a fénybe előtte megyek. Lát ő is és látják őt is.
Beépített gépágyút a kerékpárokra!
... és a tetejében bár ő
... és a tetejében bár ő lát engem, még egy szóval (kiáltással) sem figyelmeztet, hogy jön szemben. Engem meg a frász kerülget, mikor meglátom a felém suhanó fekete árnyat aki relatív 50km/h-val közelít felém.
Csak a tartalom kedvéért:
Csak a tartalom kedvéért: békázás közben figyeltem meg a Zetele úti meg a zFMH mellett haladó bicikligyalogutakat. Már az ónos eső előtt it csak hébe-hóba látszottak ki a jég (nem hó!) alól.
Ezt halásztam ki a
Ezt halásztam ki a kérdésedre a 2007. évi CLXXV. törvény, az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról anyagból.
(3) A Kkt. 47. §-ának r) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A törvény alkalmazásában:]
„r) Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt közút.”
15. § (1) A Kkt. 33. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A közút kezelői:
a) a koncessziós szerződés alapján működtetett országos közút tekintetében a koncessziós társaság;
b) az a) pontban nem említett országos közút vonatkozásában a miniszter döntése alapján
ba) a fenntartásra, a fejlesztésre és a fejlesztéssel összefüggő üzemeltetésre alapított társaság, költségvetési szerv, illetve olyan gazdálkodó szervezet, amelyben az állam többségi részesedéssel, szavazati joggal rendelkezik vagy
bb) a külön jogszabály szerinti versenyeztetési eljárásban kiválasztott szervezet;
c) a helyi közutak tekintetében a helyi önkormányzat; a koncessziós szerződés alapján működtetett helyi közutak és műtárgyaik tekintetében a koncessziós társaság, illetőleg a 9/B. § (2) bekezdése szerint szerződés alapján azzal megbízott gazdálkodó szervezet;
d) a magánutak tekintetében annak a területnek a tulajdonosa, amelyen a magánút van; állami tulajdonban levő ingatlanon fekvő magánút esetében tulajdonosnak az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett kezelő (használó) tekintendő.”
...
18. § (1) A Kkt. 34. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A közút kezelője - az országos és a helyi közutak kezeléséről szóló jogszabályok szerint eljárva - köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen.”
(2) A Kkt. 34. §-ának (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A közút megrongálódását a közút kezelője - az országos és a helyi közutak kezeléséről szóló jogszabályok szerint eljárva - köteles kijavítani, és a közút forgalmának biztonságát veszélyeztető helyzetet elhárítani. A kijavításig és a veszélyhelyzet elhárításáig köteles a forgalomban résztvevőket a veszélyre figyelmeztetni, szükség esetén sebesség- vagy súlykorlátozást elrendelni, illetőleg a közutat lezárni.
(5) A közút tisztántartásáról, a hó eltakarításáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről a közút kezelője gondoskodik."
A Fővárosi kezelésű útak mentén szerintem a fentiek alapján a FKF Rt., a kerületi (helyi) kezelésű útak mentén pedig a kerület közterület fenntartó részlege, osztálya, cége stb.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
www.gruppetto.hu Csak
www.gruppetto.hu
Csak szólok, hogy az egy téveszme, hogy a fixivel mindig mindenki úgy áll meg :) Aki komolyan veszi a saját és környezete biztonságát, az legalább első féket használ fixin is... :)
Persze az optikai futárok és fakengerek számára fontosabb, hogy menők legyenek első fék nélkül... :P
jaj ne már itt
jaj ne már itt is?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
optikai futár :-D
optikai futár :-D
fixivel nem mindenki skidel,
fixivel nem mindenki skidel, hogy megálljon. viszont ilyenkor, ha jócskán csúszós az út, akkor ellentartásnál is megcsúszhat a hátsó kerék, amiben magwasnak tökéletesen igaza van, hogy sokkal jobban tudod reagálni ill. korrigálni a problémákat.
és igen. már megint. optikai, meg fakenger. meg a szokásos. köszönöm, elvagyok féknélkül. meg az ilyen optikai lance armstrong beszólások nélkül is. :) ja, és hidd el nekem, hogy biztonságosabban megállok a mostani havas-latyakos-csúszós úton, mint egy első fékkel. ;)
mér nem lehet békénhagyni, azt aki fixizik? :( mi olyan csudálatos abban, hogy be kell szólni? nem hinném, hogy láttál tőlem vagy mástól olyat, hogy "Aki komolyan veszi a saját és környezete biztonságát" ugye? pedig a natúr városi biciklizés amúgy is veszélyes, akkor miről beszélünk?
észre kellene már venni, hogy a fixizés, vagy örökhajtós bringázás nem különleges dolog. http://www.fixedgeargallery.com
Hol írtam én, hogy első
Hol írtam én, hogy első fékkel akarj fékezni a hóban/jégen?
Egy biztonságosnak szánt bringán van első és hátsó fék is. Ezt ráadásul jogszabály is előírja. (Persze a szabályok sokszor lehetnek ellentmondásosak, de ezzel a ponttal pl. nem hinném, hogy sokan vitatkoznának...)
Egyébként ha észrevetted, én semmit nem írtam a fixizés ellen. (Pályán én is használtam már ilyet, és tetszett.) Én az első fék nélkül való közlekedési célú bringázásról írtam...
www.gruppetto.hu
"az legalább első féket
"az legalább első féket használ fixin"
egyébként az autósoknak is tanítják, ha jól tudom, hogy ha csúszós, esetleg jeges útra kerülnek, akkor se elsőfék, se hátsó, hanem ahol csak lehet motorfék. az legmegcsúszásbiztosabb. hát ezért jó a fixi.
amúgy nem akarok én vitát, csak szálljunk már le erről az optikai dumáról, ok? :)
Az autóknak jellemzően
Az autóknak jellemzően mind a négy kereke fékezett, és azt is tanítják, hogy alapvetően azt kell használni. :)
A kifogásolt duma egy létező jelenséget ír le. (Ahogy a mások által említett optikai LA jelenség is létezik természetesen.)
www.gruppetto.hu
Alapvetően motorfék,
Alapvetően motorfék, visszaváltás, ha csak lassítani kell (bp.-n ez szinte lehtetlen). De ha hirtelen lasítani vagy megállni kell akkor az üzemi fék ami minda a négy vagy több kerékre hat.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
A bringautakat el kell
A bringautakat el kell kerülni. Gyakorlom a nyélen rakást, most legalább van alapos okom rá. Ma amúgy kicsi a forgalom, reggel simán beértem a munkahelyemre. Az tuti montis recept, hogy a problémás útszakaszokat gurulva kell megtenni, akkor a leghatékonyabb a kormány. Így a jégen sem estem el slickkel. A fék kérdéshez meg annyit tennék hozzá, hogy szerintem az a legjobb, ha van elöl és hátul, mindig. Ma pl. zebra előtt finom egyszerre fékezéssel álltam meg. Aki montis az mind tudja, hogy az első és a hátsó fék egyaránt szükséges, ez fizika. Minél jobban adagolható egy fék, annál jobb. Ezért jó pl. a tárcsafék, még ha a legolcsóbb olajos fajta is. Nem az erő számít. Ha igazán meg akar állni egy autós, akkor biztosan nem a motorféket, vagy a kéziféket használja (az oldalra fordítós trükk kivételével), hanem az üzemit (ha van :).
Mar tegnap is epedve vartam,
Mar tegnap is epedve vartam, mikor szol be valaki azert, hogy a Vacin megyek (a Duna Plaza-ig), pedig ott van bringaut.
A tobbseg valoszinuleg felfogta, esetleg latta, hogy a bringaut jarhatatlan, ezert nem volt problema. Persze ma azert kaptam egy kis dudaszot. Pirosnal utolertem, kerdeztem mi van, erre az ember csak mormogta, hogy "bringaut, ott van a bringaut", mint valami elmebajos. Megkerdeztem, hogy miert nem takaritotta le ejjel, mire felhuzta az ablakot es elrobogott.
Az egesz - amugy nem tul erdekfeszito - tortenetet az teszi kulonosen erthetetlenne, hogy a Vaci uton abszolut gyer forgalom volt, tehat neki sem okozhatott tul nagy gondot egy kicsit balra forditani a kormanyt.
De sose legyen nagyobb gondom. :)
Ámen! Kanuni Sultan
Ámen!
Kanuni Sultan Suleyman
Szerintem egyik legfontosabb
Szerintem egyik legfontosabb dolog télen/esőben az az, hogy ismerni kell a bicikli tapadásának határait. Ezt indulásnál elég jól fel lehet mérni: tökig behúzva a hátsó féket milyen könnyen farol a kerék, illetve jeges úton lehet-e csupán tekeréssel kipörgetni a hátsó kereket. :) Ha ezeket ismeri az ember, akkor már be tudja lőni magának a megfelelő sebességet az úton és a kanyarokban is.
Nameg a szokásos: el kell felejteni az első fékre való hirtelen rátehénkedést, és az erős kormánymozdulatokat. A síneken meg kedvenc szögünk legyen a derékszög. :)
Egyébként szerintem minden bringásnak _erősen ajánlott_ esőben, vagy jeges úton bringázni néha (vagy legalább egyszer), fejleszti nagyon az egyensúlyérzéket, illetve utána jó időben is kicsit biztonságosabban teker majd az ember. Továbbá az se baj, ha megtanul az ember "jól" esni, sok múlthat rajta egy-egy húzósabb helyzetben.
Új kampányom: jólesik
Új kampányom: jólesik jól esni!
Ez durva! Tényleg jó lett
Ez durva! Tényleg jó lett volna ezt a hozzászólónak egy kicsit részletesebben kifejteni.
Kanuni Sultan Suleyman
egyszerű. elsőre mindenki
egyszerű.
elsőre mindenki rosszul esik. csak repülsz és elkezdessz gondolkodni, hogy akkor most a kezemre; dehát bibis lesz a tenyerem vagy micsoda. és a fejem most koppan vagy azt védjem....
aztán mint egy zsák csak puffansz ; )
sokadik esés után már már szinte unatkozol a levegőben, és várod h nulla sérüléssel megérkezz.(tény, hogy esés közben belassul az idő. aki esett sztem tudja h miről beszélek ;) szerintem.)
Pedig nincs benne semmi
Pedig nincs benne semmi turpisság; annyira gondoltam csupán, hogy ha már kénytelen az ember esni egy szépet bringával, nagyon nem mindegy, hogy hogyan teszi azt. :) Még a gimiben jártam vagy másfél órát dzsúdóra, ott is azza l kezdték hogy hogyan kell csonttörés nélkül esni. Lehet használt valamit, mert azóta se volt csonttörésem, pedig volt 1-2 zakózásom már. :)
Rendben, jó tipp. Akkor
Rendben, jó tipp. Akkor majd beiratkozom cselgáncs edzésre valahova. Keróval megyek és megmondom, hogy tanítsanak meg esni kerékpárról. Mondjuk a tatami tényleg jól felfogja az ütődést.
Kanuni Sultan Suleyman
pedig ez tényleg igaz. ha
pedig ez tényleg igaz. ha sokat esel, előbb-utóbb megtanulsz jól esni. tökmindegy, hogy tatamin vagy betonon gyakorolsz. csak a sebeidben lesz különbség, maga a mozdulatsor rögződik beléd, hogyan kerülj ki minél kisebb sérüléssel. kb. mint az olyan küzdősportokban, ahol fix mozdulatokat gyakorolnak évekig, hogy beidegződjön.
Ezek szerint tényleg
Ezek szerint tényleg essünk minél többet kerékpárról, hogy gyakorlott eltaknyolók legyünk. Brávó. Talán a Millin lehetne nyitni egy gyakorlópályát rögtön mellé egy elsősegélynyújtóhellyel.
Megjegyzem, hogy én egyáltalán nem vagyok annyira biztos benne, hogy a cselgáncsban begyakorolt esési technikát a kerékpározásban tudja valaki hasznosítani. Teljesen mások a körülmények és más a mozdulatsor is.
Kanuni Sultan Suleyman
Nemtom mit kell ezen
Nemtom mit kell ezen kiakadni :) Tényleg így kezdik minden küzdősportban, vagy ha korcsolyázni tanítják a gyerekeket, hogy hogy kell ügyesen esni, midet húzd be, hogyan gördül a talajon stb. Mikor meg vízitúrázni visszük őket, üres kenuval beborulunk velük a vízbe. Hogy megérezzék milyen, hogy kell megakadályozni, mit kell tenni, stb.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Most van szezonja, a
Most van szezonja, a sielésnél is ez az első megtanulandó elemek egyike.
Javaslom azért, hogy ha valaki tényleg ráadja a fejét, hogy most gyakorolgassa az esést, várjon még egy kicsit, hátha vastagszik a hóréteg, mert mégiscsak finomabb érzés pihe-puha hó mellé puffanni a jégre. hi-hi-hi-hi
Na a síelést még nem
Na a síelést még nem próbáltam.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ha elmész kerékpározni
Ha elmész kerékpározni egy klubhoz ott is azzal kezdik, hogy bicós eséseket tanítanak? Talán még közlekedési baleseteket is gyakoroltatnak? Ez más jellegű sport. No kiakadás.
Kanuni Sultan Suleyman
szerintem ez igazából úgy
szerintem ez igazából úgy működik, hogy gyerekkorban, vagy fiatalkorban, ha olyan sportot művel az ember, akkor automatikusan rögződik. aki ehelyett pl. sakkozott :), az így járt, nehezebben sajátítja el az esések kivédését. ennyi.
Én úgy tanultam meg
Én úgy tanultam meg versenykajakban evezni, hogy elindultam, beborultam, elindultam, beborultam, elindultam ... és nem borultam be :) persze ehhez kellett a 25 fokos víz, előtte a stéget se nagyon mertem elengedni :D
Zsoltee
ezt pontosan így műveltem
ezt pontosan így műveltem én is. :)
Nekem szándékosan félre
Nekem szándékosan félre kellett nyelnem az uzsonnát, hogy megtanuljam, hogyan ne fulladjak meg.
Régen a belvárosban róttam gyalog a járdákat, azóta tudok szlalomozni, s ma már 99%-os biztonsággal kerülöm ki a kutyasz@rt.
:D LÖOL!!
:D LÖOL!!
jó volt, jó volt!
jó volt, jó volt! :D
Zsoltee
Nagyon rossz a
Nagyon rossz a hozzáállásod szerintem. Ajánlom neked Robert Kiyosaki idézetét:
"A legtöbben úgy tanultunk meg biciklizni, hogy jó néhányszor leestünk a bicikliről. Úgy tanultunk meg járni, hogy jó néhányszor elestünk. Azután beírattak az iskolába, ahol azt tanították, hogy nem szabad elesni. Azt tanították, hogy aki elesik, az buta."
Zsoltee
Köszönöm az ajánlatot,
Köszönöm az ajánlatot, de már annyi mindent kéne olvasnom, hogy nem fér bele. (CM honlapot olvasok) Szóval az idézet nagyon ott van. 100%-ig igaz. Szeretném, ha némelyek megértenék végre, hogy mi az amit próbálok érzékeltetni ezzel a jó sokat gyakorolt kerékpáros eséses dologgal kapcsolatban.
Kanuni Sultan Suleyman
A CM fórum addiktív,
A CM fórum addiktív, vigyázz vele! :) Kiyosakinak pedig nagyon sok bölcs gondolata van a sikeres élettel kapcsolatban (főleg pénzügyi szempontból), szóval szerintem érdemes olvasgatni.
Azt még mindig nem tudom, hogy mit próbáltál érzékeltetni :) Én úgy vélem, hogy direkt esni ugyan nem kell (elég hülyeségnek is tűnne :)), viszont nem kell megriadni az esésektől, azok a tanulási folyamat részei. Ha félsz elesni, akkor lehet, hogy inkább nem is bringázol. Márpedig az nem jó megoldás ;)
Zsoltee
"A CM fórum addiktív,
"A CM fórum addiktív, vigyázz vele! :)" Késő! "Én úgy vélem, hogy direkt esni ugyan nem kell (elég hülyeségnek is tűnne :)),..." Nagyon jó felé tapogatózol. "viszont nem kell megriadni az esésektől, azok a tanulási folyamat részei. Ha félsz elesni, akkor lehet, hogy inkább nem is bringázol. Márpedig az nem jó megoldás ;)" Valahogy úgy van, hogy utálok elesni. Ugyanakkor nem érzek miatta különösebban félelmet. Ha jeges útfelületre érkezek akkor van para. A fájdalomtól való félelem veleszületett tulajdonsága az embernek. Ha ez irreálissá váli és eluralkodik az emberen akkor van baj. Még sohasem törtem el nagyobb csontomat. Nem ütöttem be a belső szerveimet úgy, hogy sebészeti műtétre lett volna szükség. Talán nem is a fájdalom, ami riasztó, hanem a munkából kiesés, orvosi ellátással kapcsolatos hercehurca, a tétlenségre kárhoztatottság, stb. Ezek nagyon, de nagyon nem hiányoznak. Nem is tehetem meg.
Kanuni Sultan Suleyman
Küzdő sportnak a
Küzdő sportnak a kézilabda se rossz, föleg ha szinte mindig aszfaltozott pályán üzöd. Az ellenfél késségel segít fejleszteni az egyensúly érzékedet. Valamint az esések megtanulásába is előzékenyen besegít. :D
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
akkor az a nagy kérdés a
akkor az a nagy kérdés a sokat esőkhöz, hogy mennyire hasonlít a két esés. mert a tenyér-él, alkar, váll kombó tök jó pl, csak nem biztos, hogy egy adag vassal a lábam között is megy. vagy megy? hátra gondolom nem szokás bringával esni...
Bringával oldalra esel, és
Bringával oldalra esel, és ritkán van olyan hogy kigurulod, inkább kicsúszni szokás.
A bringapóló nagyon jó az esések gyakorlására, nemhiába épp Rasp írta, hogy ilyenkor unatkozni szokott a levegőben;)
Az időjárás is éppen alkalmas rá;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"A bringapóló nagyon jó
"A bringapóló nagyon jó az esések gyakorlására, nemhiába épp Rasp írta, hogy ilyenkor unatkozni szokott a levegőben;)"
Ebben 100%-ig egyetértek!
Esés közben kidolgozod a következő spontán eredményes támadást. :D
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
valótlan dolgokat
valótlan dolgokat álítassz.
mintha én oly sokszor esnék mi? ; )
egyébként a havon való közlekedést tényleg jól lehet gyakorolni a millin. mindent ki lehet próbálni: 10cmes szűzhó(játék előtt), letaposott friss hó(játék közben), jégpáncél(régi pocsolyák [a játéktér meghatározott és nem látható pontjain ;)]), odafagyott letaposott hó(legközelebbi alkalom) ; )
nem értem mi nem megy
nem értem mi nem megy cvassal? ha repülsz nem mindegy, a lényeg a fejed, és a tompítás. ezért kell kitenni a kezet. aztán ha máshogy esel, akkor meg úgyis kiderül mi lesz. a legjobb mindig kitennia keeztm vállra esést nagyon nem ajánlom, a tebnyér felfogja mert hajlik a karod.
nekem hihetsz, én aztán annyit estem már, hogy tudnék sorolni módozatokat.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Valahogy nem igazán értem
Valahogy nem igazán értem mi ez az időlelassulás, vagy mi nálatok. Én tavaly kétszer zakóztam keróval és mindkétszer olyan hirtelen történt, hogy legfeljebb csak amikor már odavágódtam a földhöz, akkor tudtam valamelyest korrigálni a végeredményt. Az egyensúlyvesztéstől kezdve reflexből, tudattalan mozdulatokból, ösztönösen működik a dolog. Nem irányítottam, meg gondolkoztam én ott semmin sem. Legfeljebb csak akartam, de mire...
Kanuni Sultan Suleyman
Pont azért lehet ezt
Pont azért lehet ezt gyakorlással megváltoztatni, mert most reflexszerű, tudattalan. Pl. alapból ha hozzányúlsz a szemgolyódhoz, ösztönösen becsukod, de ha sokat gyakorlod, mégis be tudod rakni egy idő után a kontaktlencséd :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
A végredményt az esés
A végredményt az esés legelső pillanatától kezdve befolyásolod. átléped e egyátalán a kormányt vagy sem, ki tudode oldani az spdt vagy sem. frankón kar váll hát a sorrend, vagy arc has; nem mindegy.
És lehet h ez nem tudatos, de attól még feljlesztehtő. ide most biztos van valami jónevű, kutató féleségről elnevezett szakszó. kriszta? ; )
Hát nem kutatóról van
Hát nem kutatóról van elnevezve, de a piramidális-extrapiramidális rendszerrel kapcsolatban érdemes guglizni. (tudatosan begyakorolt mozgások reflexszerűvé válása, stb, sportorvosi szakkönyvek, edzéselmélet).
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Nekem se szokott lelassulni
Nekem se szokott lelassulni az idő.
-
Zsurmi
Ezek szerint korábban nem
Ezek szerint korábban nem űztél küzdősportokat, nem kézilabdáztál, cselgáncsoztál, stb, hanem csak sakkoztál és nem alakultak ki az esésekhez reflexeid. A gyors eredmény eléréséhez mihamarább el kell kezdened az jégen való kerékpáros eséseket. Pár hónap gyakorlással profi leszel és az esés közben már sakkfeladványokat is meg fogsz tudni oldani. (Ha túléled.)
Kanuni Sultan Suleyman
Kicsit túlzásba viszed a
Kicsit túlzásba viszed a témát. :) A cél nem a Darwin díj elnyerése egy eséssel, hanem amikor bekövetkezik egy elkerülhetetlen esés (akár saját hibából, akár nem), akkor minél olcsóbban megússzuk.
Olyan mintha a vadászrepülő-pilótáknak nem tanítanák meg hogyan kell használni a katapultülést. Aki gyakorolt, az tudja használni vészhelyzetben is, aki nem, annak meg nem lesz ideje belelapozni a kézikönybe zuhanás közben. :)
ha mindenki hülyének
ha mindenki hülyének tűnik körülötted akkor nem kéne elgondolkodni valamin...
...ja nem arra gondoltam h te lennél hülye, nem, csak azon h nem vagyunk egyformák, vkinek gyorsabb az adrenalin kiválasztódása (ami növeli az érzékszervek érzékenységét, gyorsitja az idegek közti kapcsolat, hamarabb érzékelsz).
én is tapasztalom az "időnyulást" vészhelyzetekben, de előfordult már h velem is h olyan gyorsan estem el h meglepődni se volt időm. ugyankkor életem legnagyobb eséséről 6 perc összefüggő vágatlan képanyag van a fejemben(bár csak ki tudnám irni dvdre...)
Ird ki kepernyore betukkel,
Ird ki kepernyore betukkel, pls!
Mask
Akkor azt hiszem, hogy
Akkor azt hiszem, hogy kerékpáros esés esetén lassú az adrenalin kiválasztódásom, de ha beszól valaki irtó gyors, rögtön a plafonon vagyok és a torkának ugrok, akárki legyen is az. Bár ez is attól függ. Ha látom, hogy sík ideg, elmeroggyant az illető nem veszem föl.
Kanuni Sultan Suleyman
De. Karatéztam 7 évesen.
De. Karatéztam 7 évesen. Kung-fuztam 17 évesen. Mindkettőhöz lassú voltam, nem is ment sehogy de egy darabig csináltam.
Mégis az idő nekem mindig egyformán vánszorog (kivéve alvás közben).
Estem már bicóval is többször. A bukó sosem karcolta a talajt. Réges-régen bukó nélkül vertem be a fejem (orrom) a betonba.
-
Zsurmi
Hasonló a szitu nálam
Hasonló a szitu nálam is.
Kanuni Sultan Suleyman
mivel már rég abbahagytam
mivel már rég abbahagytam a küzdôsportot, és addig sem voltam valami májer, pontosan nem emlékszem, de oldalra úgy estünk, hogy a már fent írt sorrendben értük a földet, és mintha utána még hátra is ráfordultunk volna. a lényeg, hogy tök jól mûködött.
figyelem! ma már más a
figyelem!
ma már más a helyzet, msra kell vigyázni!
tegnap ugye olvadt, de ma az mind megfagyott!
ezért a hókupacok környéke erősen jeges! az úton húzódj beljebb!
és ami eddig kellemesen átszelhető hónak tűnt, pl. autónyomokkal, lábnyomokkal van tarkítva, vagy kupacos, az mára teljesen megfagyott és ne menj rá, ha kedves vagy magadhoz!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Jó, hogy mondod. Nagyon
Jó, hogy mondod. Nagyon utálom a jeget. Még gyalogosan is alattomos tud lenni, pedig ott könnyebben kiszúrhatja az ember a gyanús helyeket. Még szerencse, hogy a főbb útvonalakról már eltűnt a hó és jég. A mellékútvonalaknál viszont nagyon oda kell figyelni. Nálunk jégpáncél van rajtuk. Gondolom - ma megtudom - ilyen útra rákanyarodni 30 km/h-val halál. Vigyázzatok magatokra!
Kanuni Sultan Suleyman
Én is csak azt tudom
Én is csak azt tudom mondani,hogy a legfontosabb az,h ne menj gyorsan. Persze ez relatív,mindenki ismeri önmaga és a bringája képességeit (remélhetőleg). Az alacsony ülésbeállítás,valamint a kicsit puhább kerék segíthet(+enyhén terepkerék),bár a puhább kerék valószínűleg a hidegtől pár perc alatt beáll magától a kerék belsejében zsugorodó levegőtől(hideg hatására). VILÁGÍTÁS KÖTELEZŐ sötétben!!!!!! mint mindíg,de most mégúgyabban:D....a hirtelen mozdulat pedig csak annak ajánlott,aki pótkerékkel megy:D...
Beépített gépágyút a kerékpárokra!
hülye kérdés,de nem tudom
hülye kérdés,de nem tudom mi az a bringapóló.elmondaná valaki?
olyan mint a lovaspoló csak
olyan mint a lovaspoló csak bringán.
a millin játsszuk(infok lejjebb)
http://uk.youtube.com/results?search_query=bike+polo&search=Search
http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_Cycle_Polo
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycle_polo
és a magyar csapat (ahova
és a magyar csapat (ahova várunk mindenkit gyakorlatilag szűnni nem akaró szeretettel):
http://alleycat.hu/bringapolo http://uk.youtube.com/watch?v=Nd1kJiOI1co
http://iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=11773957
http://www.myspace.com/bikepolo_budapest
Figyu kiscserkészek, én
Figyu kiscserkészek, én olyan cuccot szerzek nektek, bazze, hogy totál belassul az idő meg a tér! Nem kő esni sem hozzá. Benyalod, bazze, s asszed, te vagy Neo a Matrixból!
Kék, vagy piros a bogyó?
Kék, vagy piros a bogyó? ;-)
-
Zsurmi
Naa, ne tessék itt cunya
Naa, ne tessék itt cunya dolgokat propagálni kérem szépen! Kiskorúak is olvasszák. :)
Kanuni Sultan Suleyman
Persze. Én is tőlük
Persze. Én is tőlük veszem.
köszi. néztem ezt a millit
köszi. néztem ezt a millit is,láttam az olalt,de nem igazán értettem,ezt az egész millit.mindig ottvagytok? és csakúgy oda lehet menni elsőként? meg miket szoktatok ott csinálni? meg láttam van valami oktatás. ezt az egész millit nem értem. ha nem nagy baj,elmondaná valaki? köszi
köszi. néztem ezt a millit
köszi. néztem ezt a millit is,láttam az olalt,de nem igazán értettem,ezt az egész millit.mindig ottvagytok? és csakúgy oda lehet menni elsőként? meg miket szoktatok ott csinálni? meg láttam van valami oktatás. ezt az egész millit nem értem. ha nem nagy baj,elmondaná valaki? köszi
A Milli a nagybetűs
A Milli a nagybetűs Kerékpáros Hely. Szerdán délután és szombaton délelőtt vagyunk ott. Gyere-gyere és érezd jól magad!
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
eezt azért bővebben is
eezt azért bővebben is kifejthetnéd:)
p.. hogy le akarták bontani, pedig...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Annyira benne vagyok a
Annyira benne vagyok a részletekben, hogy nem tudom koherensen összefoglalni.
Azt mondjam, hogy milyen jó csapat szokott mostanában szerdánként meg szombatonként összejönni, milyen dulvákat bringapólózunk, meg amikor száraz a pálya mekkorákat borítunk az íven? Meg azt, hogy simán összerakom az új városi fiximet úgy hogy ki se lépek a Gébicsből? Pedig Pajti Bá alakította át a vázat, és egyedileg gyártatom az első tányért. Meg a játszósarkot? Meg a kiszolgálást a Gébicsben? A végigröhögött estéket? Buksi kiállítását? A pálya OB sorozatot amit ősszel cináltunk?
Vagy azt mondjam, hogy 111 éves? Hogy Hajóz Alfréd tervezte a mostani állapot? Hogy a magyar sport bölcsője? Hogy itt volt az első magyar focimeccs? Hogy világbajnokság, sőt futárvilágbajnokság is volt itt?
Vagy azt mondjam, hogy mien nagy lesz amikor a 400 méteres fedett pálya mellett a Gébics teraszáról nézzük a hatnapost, beugrunk Yasechez méretvételre az új vázhoz, meg az MK irodájába megkérdezni LJ-t, hogy mi újság a Hungárián a bringasávval, kicsit elődöngünk a bringamúzeumban, dumálunk egyet pár külföldi bringással akik a turistainformációért jöttek eredetileg, de már két hete itt laknak a szállón, és nem bírnak elszabadulni?
Vagy azt meséljem, hogy éppen perre készülünk a jelenlegi üzemeltetővel? Vagy hogy ki mindenki segít abban, hogy végül olyanok kezeljék a Millit, akik hagyják hogy történjen végre ott valami (mert csak ennyire van szükség). Hogy a Yasec hányszor próbált ott bemutatótermet nyitni, de mindíg elhajtották? Hogy rendszeresen befúj minket az az ott lakó bácsi, aki még igazgató korában kitetette a "A létesítmény területén kerékpározni tilos" táblát a Millire? Hogy a magyar sport jövője olyan vezetőkre van bízva, akik a szervezetük működését meghatározó dokumentumokat nem találják?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
valami ilyesmire
valami ilyesmire gondoltam:)
figyeld névtelen, asszem van itt sokminden érdekes!
és ha benyomod youtubeba, hogy milli, meg millenáris, sokminden mást találsz még vizuálisan!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Szia Magwas! A fenti
Szia Magwas!
A fenti szöszenetet a szerző megjelőlésével és reá mutató linkel idézhetem a web oldalamon?
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
CM TV
CM TV
Legyünk őszinték:
Legyünk őszinték: csakúgy nem lehet odamenni elsőként. Ehhez meg kell előzni Matt-et például.
itt a fincsi ónos esős
itt a fincsi ónos esős jégpáncél
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Szerintem, akinek most nem
Szerintem, akinek most nem létfontosságú tényleg ne kerékpározzon! (Lehet a köveket dobálni) Remélem holnapra már javul a helyzet, de ami most dél körül volt az még gyalogosként is "durva". "ELDURVULT A JÉGHELYZET, ÉS MÉG FOKOZÓDIK Csak a fővárosban vagy százszor riasztották a mentőket, a tűzoltók több tucatnyi kocsit húztak ki az árkokból, a vonatok az eljegesedett váltók miatt késnek, a buszok pedig egyes térségekben már egyáltalán nem is járnak. Úgy tűnik, egyre durvul a jéghelyzet, ami még fokozódik is. (...) Igaz, egy-egy méretes zakóhoz nem kell közlekedési eszköz, elég kimerészkedni az utcára. Borsod-Abaúj-Zemplén valamennyi mentőautója úton van, sok gyalogos törte el, ficamította ki valamelyik végtagját a síkos járdákon. Budapesten is vagy száz esetben (legtöbbször idős emberekhez) riasztották a mentőket, akiknek a közép-magyarországi régióban nagyjából nyolcszor annyi munkájuk van, mint egy átlagos napon..." Forrás: Index
Óvatosak legyetek!
Kanuni Sultan Suleyman
Javaslom a csúszásmentes,
Javaslom a csúszásmentes, fixen 25,5 °C-os gumiszobát, persze csakis fekve...
Zsoltee
Olyan könnyű lenne most
Olyan könnyű lenne most valami hasonló "szellemes" riposzt ide, de nem kívánom ebben a stílusban folytatni a topikot. (Megjött az első kő) Szvsz gondold át mégegyszer, amit írtam és a flame-det.
Óvatosak legyetek!
Kanuni Sultan Suleyman
ez humor volt, és
ez humor volt, és találó
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Szvsz, nem durva szavakkal,
Szvsz, nem durva szavakkal, hanem finomam körülírva zárt pszchiiátriai osztályra valónak lettem titulálva, mert a vasárnapi szélsőséges időjárási helyzetre tekintettel javasoltam, hogy akinek most nem életfontosságú az ne kerékpározzon. Ha jól értettem a mondandóját (Ha tévednék bocs!) erre a találó nem a legmegfelelőbb kifejezés. Van rá egy-két jobb is de azt megtartom magamnak mert nem akarom illetlen szavakkal terhelni a topik olvasóközönségét és gerjeszteni az indulatokat. Különben, JJ, vagy :D, vagy :) sem volt a reagja végén. A mondandója számomra legfeljebb sár(vagy kő-)dobálásként volt találó és el is talált vele nem tagadom. Nevetni én - bevallom - egyáltalán nem tudtam rajta, persze kivülállóként lehet, hogy jó mókának tűnt. Nekem nem okoz örömet, ha mások egymás torkának esnek és biztosan neked sem és csak én értettem valamit félre.
Most viszont már annak örülök, hogy felolvadt a jég a legtöbb helyen és látszik végre a kék égbolt. Újra kerékpárra ülhetek és biztonságosabban közlekedhetek.
Kanuni Sultan Suleyman (széplélek)
ne szívd már mellre, de
ne szívd már mellre, de tényleg.
Oksa! Biztosan igazad van.
Oksa! Biztosan igazad van. Már mondták nekem sokszor, hogy egyik füleden be a másikon ki. Könnyen felkapom a vizet. Üdv!
Kanuni Sultan Suleyman
szerintem nem te lettél
szerintem nem te lettél leoltva, hanem önironikus volt. nem kell mindenhova szmájli. de ha így állsz hozzá a dolgokhoz az nagyon egészségtelen.
on
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Lehet, hogy egészségtelen,
Lehet, hogy egészségtelen, igazad van. Ilyenkor (38 felé) már nehéz változni, legfeljebb rosszabbá válik és tényleg gumiszoba lesz a vége. Legyen igazad és tényleg csak öniróniából írta! Akkor már most XCUS! Üdv!
Kanuni Sultan Suleyman
ez csak az internet, nem
ez csak az internet, nem kell komolyan venni
A gumiszobát nem azért
A gumiszobát nem azért írtam, hogy bolondnak tituláljalak, hanem azért, mert az talán elég biztonságos. Ne haragudj, nem akartalak megbántani a cél tényleg a találó humor volt. Szerintem túlparázod a dolgokat, kicsit lazábban ;) na meg optimistábban!
Zsoltee
Nekünk Atával nem volt
Nekünk Atával nem volt létfontosságú a kerékpározás vasárnap, ezért nem bringáztunk. Helyette elautóztunk Verőcére, hogy 28 km gyaloglás után ugyanoda érkezzünk vissza. Emlékezetes nap volt. :)
mi elmentünk ma
mi elmentünk ma vásárolni, az úttesten semmi gond nem volt, vmi sószóró járkál és sószór, de a tétényi úti plusz előtt a járdán iszonyat jégpáncél van, járni is alig lehet rajta, nemhogy bevásárlókocsival manőverezni...
aztán hazafelé amikor áttoltam a bringát a zebrán, na akkor estem el először, a két zebra között a járdán, aztán átértem a ház előtti járdára, ahol megint elestem, jelzem, _járdán, bringatolva_ , aztán norbi jött, h felsegítsen , de ő is elesett, gyalog a járdán....
szóval a tanulság : nyélen rakjad, ne a járdán :)
azon még gondolkozom, h a házba miként jövünk be, nyélen.....
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
:D a bringázáson kívül
:D a bringázáson kívül minden veszélyes! :D
A 116. sz. hsz-on én már
A 116. sz. hsz-on én már csak :D-ni tudok. (Természetesen nem azon, hogy elestek a jégen) Feladom. Állítólag estére javult a helyzet, de éjszaka az olvadt jég újra be fog fagyni és reggel megint érdekes helyzet lesz.
Óvatosak legyetek!
Kanuni Sultan Suleyman
Tapasztalatból tudjuk! :D
Tapasztalatból tudjuk! :D Sky vs. haggyma esete retró foci mecsen 5nap pihi orvosi utastásra. :( :D
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Lendületből? A belvárost
Lendületből?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
jah, majd az úttestről
jah, majd az úttestről beugratunk , monnyuk a csukott kapu némi akadályt jelent, de megoldjuk :) norbi bringán ment a kapuig, már megint miattam voltak a gondok :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
Ti olyan összeillő pár
Ti olyan összeillő pár vagytok;)
Majd öregkorotokban a kandalló előtt ülve milyen jó lesz felidézni, hogy milyen hatalmasakat estetek együtt mindenhol;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Kandalló? Nem
Kandalló? Nem bringóhintót akartál írni? Nem emlékszel hogy mikor Györgyi bringa nélkül jött a Millire maga volt a megtestesült megcsömörlőt élet, totál apátia? :D
Biringával... pedig le se lehet lőni!
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
korcsolya? :) Zsoltee
korcsolya? :)
Zsoltee
vigyázzatok, ami felolvadt
vigyázzatok, ami felolvadt nappal, lefagyott este!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Vettem észre! Reggel
Vettem észre! Reggel munkába menet épphogy el tudtam kerülni a földre zuhanást. Helyszín: Kispest, Ipolyság utca, Temesvár utca kereszteződés. Stoptábla nekem. Jövök az I. utcából és lassítok mielőtt rákanyarodnék a T. utcára. Az utca torkolatában szabályos jégpálya, de mivel a közvilágítás alig van a helyszínen nem látszott a csillogás. Alig tudtam megállni a keróval. Szabályos táncmozdulatokat lejtettem, majd előregurultam a T. utcába. Balról meg perze jött egy autó. Szerencsémre viszonylag távol volt, de látta a furcsa jelenetet és dudaszóval jelezte a közeledtét. Befordultam a helyes irányba és áthajtottam a vasúti sineken. Mindenesetre a vérnyomásom megint fölment rendesen, ami speciel az én esetemben nem is annyira baj, mert egy ébredés utáni mérés alkalmával 78/54-et mértem.
Hiába, peches ember nem menjen a jégre!
Óvatosak legyetek!
Kanuni Sultan Suleyman