Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Jobb lett volna finomabb
Jobb lett volna finomabb skálát választani. Nem tudom, pontosan milyen célt szolgál a felmérés, de azért 21 alkalom és 365 alkalom (esetleg 730) között óriási különbség van.
Másrészt (ez talán csak kötekedés) ha 4-szer utazom egy évben, az megfelel az első és a második kategóriának is...
mino
Biking forever... and after.
Akkor a minél kevesebbet
Akkor a minél kevesebbet kéne jelölnünk, hogy tuti megkapjuk?
:)))))
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Nekem ez tetszik: Hogyan
Nekem ez tetszik:
Hogyan szállítaná szívesen kerékpárját?
O .....
O Ön mellett felakasztva :)
De töltsétek ki
De töltsétek ki becsülettel, mert a MÁV-nál most nagyon pezsegnek értünk.
Jelentem kitöltöttem
Jelentem kitöltöttem böcsülettel. (Már másodszor)
Kanuni Sultan Suleyman
Kitöltve. Mondjuk én napi
Kitöltve.
Mondjuk én napi szinten rángatom a bringát vonaton, így az, hogy melyik napszakban viszem szívesen, az tárgytalan. :)
Na, az kimaradt a leírásból, hogy első körben azzal is megelégednék, ha a piktogrammal megjelölt vonatokon (errefelé elvileg az összes) valóban lenne bringaszállító kocsi. Ez irányban kissé szkeptikus vagyok, mivel néha komplett szerelvény sincs. :(
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
a pikto kb azt jelenti, hogy
a pikto kb azt jelenti, hogy szállíthatsz kerékpárt, nem pedig azt, hogy alkalmas is rá :(
ha nincs rá kialakítva hely, akkor az elsô és az utolsó kocsi peronján szállíthatod. remek megoldás. :(
Hát nemtom. Az én
Hát nemtom. Az én olvasatomban a "Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető" című szöveg azt jeletni, hogy van arra alkalmas kocsi a szerelvényben.
A peronos mókában az a legjobb, ha a közvetlen kocsi ami neked kell a vonat elején van, viszont nem másodosztályú kocsi van a mozdony mögött, mert ugye a szabályzat szerint az első másodosztályú kocsi első peronjára rakhatod a bringát, ami azért eléggé nonszensz. Ha meg a végébe rakod, akkor fújhatod a bringád. Mindezt ráadásul egy olyan vonaton, amin a menetrend szerint "van kerékpár szállítására alkalmas kocsi".
üdv, kedves Critical Mass
üdv, kedves Critical Mass :)
szóval a máv ... vicces, hogy egyáltalán szóba hozzák a kérdést ..
az van, hogy a legtöbb vonat, ami a máv (már eladták?) hivatalos menetrendjében, az Elvira.hu-n bringás-vonat, az csak 1 VICC - 1 szocialista humor - aszó mindkét értelmében .. úgy is, mint szoci - és úgy is, mint arendszer, ami a szociké volt
szóval, nyilván szembesült már mindenki a ténnyel, hogy az e blog illusztrációjában megjelent fotó propaganda-anyag ..
normálisan - a hétköznapokban egy-egy vonaton összesen 2 db bringát lehet szállítani (!!!!!!!)
egyet a vonat elején, a másikat a végén ... ennyi ...
odarakhatsz 2 bringát - ha ügyes vagy .. úgy, hogy egyik ajtó se csapódjon rá durván ... de a kalaj bármikor elkezd veled ordítozni, hogy azonnal vidd arrébb - mert csak 1 bringát lehet a vonat végében szállítani .. és egyet az elejében ...
ekkor elgondolkozol, hogy nem kéne-e mégis a szocializmusból átörökölt nem-tudatos meghunyászkodással véget vetni a konfliktusnak :)
összesen 3 db bringát is láttam már szállítani a vonat végében - de +1 db már nem fért volna el ...
és a kalaj veled ordítozik, ha egy utas nem fér el .. és senki sem veszi figyelembe ( kalaj kussol), hogy te fizettél azért, hogy ott karcolódjon a bringád ...
szimplán úgy néz ki, mintha egy bringa-huligán lennél
ennyi .. ez nem bringaszállítás ...
ha ugyes vagy, akkor befer
ha ugyes vagy, akkor befer oda 6 is. igen, 3 alulra, es 3 a tetejere. es ez csak a vonat egyik vege. bonnie
eccer lemarattam bringaval 1
eccer lemarattam bringaval 1 vonatrol a kaller kocsogsege miatt, azota ha fent vagyok a vonaton, akkor bringa nem marad a peronon
parx volt man elsokerekkiveteles buli is, asszem ugy 9et beraktunk es meg siman lehetett leszallni is, mongyuk a wc-re igyekvoket kedvesen a kocsi tulvegebe kuldtuk, merh ott is volt legalabb 3 bringa
ilyenkor nem erdekel h mit mond a mav szabalyzata, pedig az esetek tulnyomo reszeben probalok szabalytisztelo lenni
A skálát én sem egészen
A skálát én sem egészen értem, mert simán bejelöltem a több, mint 20 alkalommalt, hiszen azzal _járok_ nap mint nap, csak ez azt nem tükrözi, pedig vagyunk néhányan. Így tehát nekem kurva nagy lenne a kedvezmény.
Király! Megírtam,hogy nem
Király!
Megírtam,hogy nem értem miért kell Bp-Érd távolságon 500 ft-ot fizetni a teljes árú jegyért,ha kerékpárommal vagyok?Teljesen agyament dolog,hogy ilyen távolságon majdnem annyi a kerékpárjegy mint az utasjegy.
Most biztos gyorsan csökkentik a kedvemért az árakat...:)
Irány Amsterdam!
Havi jegy bringának 2700,
Havi jegy bringának 2700, ez szeritem jó :)
Töröltem.
Töröltem.
Jah.. régebben havi
Jah.. régebben havi rendszerességgel utaztam haza (200 km oda aztan 200km vissza) és gyakran vittem a bicajomat is /tortúra XXL/. Ott majd többe került a bringajegy mint az utasjegy (az utasnak járnak kedvezmények..)
Aztán mivel egyre drágább lett az utazás, egyre jobban leszoktam a dologról. Elősször a bicaj maradt (egyszerűbb volt otthonra keríteni egy pót bicajt..) aztán a havi rendszerességből negyedévente lett.
Jelenleg fél évente jarunk haza, autóval.
ugyanis olyan halado nyugati orszagban elunk, ahol lassan mar egy embernek is, de kettonek 100%-osan olcsobban (es mennyivel kenyelmesebben, megbizhatobban) eri meg autoval utazni meg ilyen tavokat is, mint vonattal.
Mondom ezt ugy, hogy a csaladban mar az ukapam is a kiralyi vasutaknal dolgozott, apai agon pedig MINDENKI.
Ugyhogy fohajtas azon okosok elott akik ezt igy inteztek.
Demagog ON
A vasutasok pedig asszem elosszor dolgozzanak, majd utana sztrajkoljanak.
Demogog OFF
----------
FREE HUGS!
ez van akko ha csak a
ez van akko ha csak a benzinkoccseget tekinted kolcsegnek az autoval valo utazas eseteben...
ha minden koccseget szamolnal, valszin +lepodnel
hát, autója minden
hát, autója minden hülyének van :D
----------
FREE HUGS!
ezzel nem tudok vitatkozni
ezzel nem tudok vitatkozni :)
ha már megvan az autód, mi
ha már megvan az autód, mi mást számolnál, mint a benzinköltséget?
mar van bringam, nem
mar van bringam, nem szamolom h vmikor + kellett vennem
80e km alatt kb tudom h melyik alkatresz mennyi ido alatt kopik el es mennyibe kerul a potlasa es a szervizeles
a varosban hasznalt schwinn-csepel landcrosom eseteben tartos, de nem draga alkatreszekkel szamolva ~4 ft/km az uzembentartas koccsege
gondolom ijesmi (alkatresz- es szervizkoccseg) az autoknal is jelentkezhet ha a tulajdonosa hajlando venni a faraccsagot h utanna szamojjon
talan meg a parkolasi koccsegek is ide vehetok, mert - mint az kozismert - a parkolas nem alkotmanyos jog (az mas kerdes h elelmes gepjarmutulajdonosok /soxor a kilatasba hejjezett buntetesi osszeg es kipontozodas kismertekben pulzusemelo veszejjet is kockaztatva/ megoldjak az ingyenesseget, 'neha' szabajjismeretuk szemermes palastolasaval)
Mondjuk az amortizációt
Mondjuk az amortizációt egy új autónál, a szervizköltséget egy használtnál. Amit buksz rajta, mert nem praktikus okoból, hanem érzelmi alapon vetted meg a szarabb konstrukciót.
Meg amibe az autó puszta birtoklása került (vételár), elosztva a várható használati időre.
-
Zsurmi
sztem ne az idot hanem a
sztem ne az idot hanem a megtett km-eket vegyuk alapul, hiszen igy jobban osszehasonlihato a ket kozlekedesi mod
sztem ne az idot hanem a
sztem ne az idot hanem a megtett km-eket vegyuk alapul, hiszen igy jobban osszehasonlihato a ket kozlekedesi mod
"Mondjuk az amortizációt
"Mondjuk az amortizációt egy új autónál, a szervizköltséget egy használtnál."
Minél többet használod az autót, ezek a költségek általában - egy kilométerre számolva - annál kisebbek! (nem versenykocsinál vagy taxinál, hanem egy átlagos háztartás autóhasználatát tekintve).
Ha a benzint nem számoljuk, a legköltségesebb az, ha megveszed az autót és nem használod!
(és csak a pontosság kedvéért: nekem nincs autóm, és remélhetőleg nem is lesz (nem bírom a benzinszagot, a bezártsági érzést és a mozdulatlanságot).
a gondolatmeneted jogos: a
a gondolatmeneted jogos: a fajlagos koccseg csokken, azonban a szumma koccseg termeszetesen no minel tobbet hasznalod - nemletezo - gepjarmuvedet
azaz vagy a fogyasztasra buzditas az alternativa (nehman ne hasznald a kocsidat, haman van, hiszen minel tobbet hasznalod, anal occsobb lesz) vagy esetleg a car-sharing (miert is idegenkednek ettol annyira a magyarok?)
de messze kanayarottunk a vasuton valo szallitastol, sztem occsobb mint a kocsi (fajlagosan, km-re lebontva), csak aze, merh benzinbol occsobbra kijon az adott ut meg nem ajanlanam senkinek a kocsivetelt
Az amortizáció általában
Az amortizáció általában nem csökken fajlagosan csak egy bizonyos határig (amíg nincsenek nagyobb problémák).
Motorolajat, légszűrőt ugyanúgy kell cserélni 15 ezer kilométerenként, mint ahogy a gumit se árt lecserélni 50 ezrenként.
És akkor még ott vannak a fékek, a futómű elemei, mint a leggyakrabban amortizálódó alkatrészek. Ezek simán megvannak 10 Ft/km körüli áron és akkor a járműhasználat utáni értékvesztésről nem is beszéltünk.
Ami a használattal arányosan csökken az a mindenféle fix költség. Súlyadó, kötelező biztosítás, stb.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Nagyon helyes, dolgozzanak,
Nagyon helyes, dolgozzanak, kell a bevétel!
nem az első mávos
nem az első mávos kérdőív, amire nem lehet úgy válaszolni, ahogy szeretnék.
pl sose kérdezték, h többet járnék-e mávval, ha olcsóbb lenne :)
a legtutifrankóbb dolog az lenne, ha a bringát a (hatvanhétfeles...) diákjegy mellé INGYEN vihetném.
esetleg havibérlet, a mostaninál jóval olcsóbban.
I am not a közgizda, but... sztem ettől nőnének ettől a máv bevételei, nem pedig csökkennének.
(bilibelógakezem)
a franciáknál pl teljesen
a franciáknál pl teljesen ingyenes a kerékpárszállítás a vonatokon. mondjuk amivel én utaztam, az egy kiürített kabin volt, amibe kb 10 bicót zsúfoltunk be, és egyáltalán nem volt semmilyen tartó/támasztó szerkezet.
Bocs de már a diákjegy is
Bocs de már a diákjegy is csak 50%-os egy éve.
--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"
épp ez a baj. a diákokat
épp ez a baj.
a diákokat is autóba szoktatják :(
7. Milyen évszakban
7. Milyen évszakban szállítja leginkább kerékpárját?
Tavasszal
Nyáron
Ősszel
Télen
ha értelmezné nekem ezt valaki? ;)
9. Ha kerékpárjával szeretne vonaton utazni, honnan tájékozódik az utazás előtt?
ELVIRA honlapról
Állomáson informálódom
MÁV DIREKT-et hívom
MÁV-START/ MÁV honlapról
Állomáson informálódom
miért mondja kétszer, miért mondja kétszer
7. Milyen évszakban
7. Milyen évszakban szállítja leginkább kerékpárját?
Tavasszal
Nyáron
Ősszel
Télen
ha értelmezné nekem ezt valaki? ;)
értelmezés:
mely járatokat építsük le - már most
(ezúton is köszi a felmérésben résztvevők együttműködéséért)
az Mk honlapon feltett
az Mk honlapon feltett kérdés nem a MÁV kérdőívezés része, azért kérdezzük, hogy érvelni tudjunk a kedvezményes jegy mellett. A kérdést egyébként javítottuk. És lesz még egy szavazás majd, ami arról szól, hogy hányszor viszed a bicajodat magaddal.
Köszi a segítséget!
János
Sokat, de igyekszem egyre
Sokat, de igyekszem egyre kevesebbet, mert Mo-n a tömegközlekedés a legdrágább!
Ráadásul most, hogy felénk újra a trágyaszállító vagonok járnak, inkább itt hagyom a bicót és buszozok.
Én de örülnék, ha
Én de örülnék, ha mifelénk megint a jó kis BDT-k jönnének a talent meg a flirt helyett...
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
miért?
miért?
Bocs, hogy beleszólok.
Bocs, hogy beleszólok. Egyszer én is utaztam már azt hiszem a Talenttal (Székesfehérvárról Tapolcára) kerékpárt szállítva. Úgy mint egyszerű utas überkirály, de a kerékpár elhelyezése nem igazán jól megoldott. Mondjuk felrakni könnyebb, mint a postavagonba, de ha jól emlékszem nem volt benne kerékpár rögzítési hely. Szűken és nehezen lehetett benne mozogni a keróval.
Kanuni Sultan Suleyman
dorogra mentem ősszel
dorogra mentem ősszel reggel dh versenyre. tele volt a biciklikkel a szállító rész, plusz utasokkal, mivel azok is oda vannak terelve. hát vicces volt...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
ja .. ami 2006 dec-ben 600
ja ..
ami 2006 dec-ben 600 ft volt, az 2007 decemberében 900 ft (ugyanaz a bringaszállítás)
mennyi ez ..? 50%-os áremelkedés?
el kell adni az egész MÁV-ot .. erre megy ki a játék ...
ehhez generálják ezúton a társadalmi felhatalmazást :)
a képlet:
leépítés - privatizáció - további leépítés
sztem a bringajegy vmilyen
sztem a bringajegy vmilyen szinten jogosan drágult, mert erôsen elkezdték kibôvíteni a kerékpáros infrájukat (persze a közel 0-ról nem nehéz). de ezt valakinek ki kell fizetni. pl annak, aki bicót szállít. lehet, hogy te olyan vonalon mozogsz, ahol a fejlesztések még nem látszanak.