Tárgyalunk a vasút illetékeseivel, szeretnénk, hogy a Magyar Kerékpárosklub tagjai kapjanak kedvezményeket. Ehhez kellene tudnunk, hogy ki mennyit utazik vonaton. Segítsetek azzal, hogy szavaztok az Mk honlapján!

www.kerekparosklub.hu

Köszönjük!

Vonatozás

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
mino képe

Jobb lett volna finomabb

Jobb lett volna finomabb skálát választani. Nem tudom, pontosan milyen célt szolgál a felmérés, de azért 21 alkalom és 365 alkalom (esetleg 730) között óriási különbség van.
Másrészt (ez talán csak kötekedés) ha 4-szer utazom egy évben, az megfelel az első és a második kategóriának is...

mino
Biking forever... and after.

2
dova képe

Akkor a minél kevesebbet

Akkor a minél kevesebbet kéne jelölnünk, hogy tuti megkapjuk?
:)))))

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

3
critical mass képe

Nekem ez tetszik: Hogyan

Nekem ez tetszik:

Hogyan szállítaná szívesen kerékpárját?

O .....
O Ön mellett felakasztva :)

4
critical mass képe

De töltsétek ki

De töltsétek ki becsülettel, mert a MÁV-nál most nagyon pezsegnek értünk.

5
gyorkos képe

Jelentem kitöltöttem

Jelentem kitöltöttem böcsülettel. (Már másodszor)
Kanuni Sultan Suleyman

6
stms képe

Kitöltve. Mondjuk én napi

Kitöltve.

Mondjuk én napi szinten rángatom a bringát vonaton, így az, hogy melyik napszakban viszem szívesen, az tárgytalan. :)

Na, az kimaradt a leírásból, hogy első körben azzal is megelégednék, ha a piktogrammal megjelölt vonatokon (errefelé elvileg az összes) valóban lenne bringaszállító kocsi. Ez irányban kissé szkeptikus vagyok, mivel néha komplett szerelvény sincs. :(

-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.

vazze.hu

7
-ogre- képe

a pikto kb azt jelenti, hogy

a pikto kb azt jelenti, hogy szállíthatsz kerékpárt, nem pedig azt, hogy alkalmas is rá :(
ha nincs rá kialakítva hely, akkor az elsô és az utolsó kocsi peronján szállíthatod. remek megoldás. :(

8
Stefidzsi képe

Hát nemtom. Az én

Hát nemtom. Az én olvasatomban a "Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető" című szöveg azt jeletni, hogy van arra alkalmas kocsi a szerelvényben.

A peronos mókában az a legjobb, ha a közvetlen kocsi ami neked kell a vonat elején van, viszont nem másodosztályú kocsi van a mozdony mögött, mert ugye a szabályzat szerint az első másodosztályú kocsi első peronjára rakhatod a bringát, ami azért eléggé nonszensz. Ha meg a végébe rakod, akkor fújhatod a bringád. Mindezt ráadásul egy olyan vonaton, amin a menetrend szerint "van kerékpár szállítására alkalmas kocsi".

9
jepe képe

üdv, kedves Critical Mass

üdv, kedves Critical Mass :)

szóval a máv ... vicces, hogy egyáltalán szóba hozzák a kérdést ..

az van, hogy a legtöbb vonat, ami a máv (már eladták?) hivatalos menetrendjében, az Elvira.hu-n bringás-vonat, az csak 1 VICC - 1 szocialista humor - aszó mindkét értelmében .. úgy is, mint szoci - és úgy is, mint arendszer, ami a szociké volt

szóval, nyilván szembesült már mindenki a ténnyel, hogy az e blog illusztrációjában megjelent fotó propaganda-anyag ..
normálisan - a hétköznapokban egy-egy vonaton összesen 2 db bringát lehet szállítani (!!!!!!!)
egyet a vonat elején, a másikat a végén ... ennyi ...

odarakhatsz 2 bringát - ha ügyes vagy .. úgy, hogy egyik ajtó se csapódjon rá durván ... de a kalaj bármikor elkezd veled ordítozni, hogy azonnal vidd arrébb - mert csak 1 bringát lehet a vonat végében szállítani .. és egyet az elejében ...

ekkor elgondolkozol, hogy nem kéne-e mégis a szocializmusból átörökölt nem-tudatos meghunyászkodással véget vetni a konfliktusnak :)

összesen 3 db bringát is láttam már szállítani a vonat végében - de +1 db már nem fért volna el ...
és a kalaj veled ordítozik, ha egy utas nem fér el .. és senki sem veszi figyelembe ( kalaj kussol), hogy te fizettél azért, hogy ott karcolódjon a bringád ...
szimplán úgy néz ki, mintha egy bringa-huligán lennél
ennyi .. ez nem bringaszállítás ...

10
bonnie képe

ha ugyes vagy, akkor befer

ha ugyes vagy, akkor befer oda 6 is. igen, 3 alulra, es 3 a tetejere. es ez csak a vonat egyik vege. bonnie

11
tibchy képe

eccer lemarattam bringaval 1

eccer lemarattam bringaval 1 vonatrol a kaller kocsogsege miatt, azota ha fent vagyok a vonaton, akkor bringa nem marad a peronon
parx volt man elsokerekkiveteles buli is, asszem ugy 9et beraktunk es meg siman lehetett leszallni is, mongyuk a wc-re igyekvoket kedvesen a kocsi tulvegebe kuldtuk, merh ott is volt legalabb 3 bringa
ilyenkor nem erdekel h mit mond a mav szabalyzata, pedig az esetek tulnyomo reszeben probalok szabalytisztelo lenni

12
Nyehljudov képe

A skálát én sem egészen

A skálát én sem egészen értem, mert simán bejelöltem a több, mint 20 alkalommalt, hiszen azzal _járok_ nap mint nap, csak ez azt nem tükrözi, pedig vagyunk néhányan. Így tehát nekem kurva nagy lenne a kedvezmény.

13
Kalapácsos képe

Király! Megírtam,hogy nem

Király!
Megírtam,hogy nem értem miért kell Bp-Érd távolságon 500 ft-ot fizetni a teljes árú jegyért,ha kerékpárommal vagyok?Teljesen agyament dolog,hogy ilyen távolságon majdnem annyi a kerékpárjegy mint az utasjegy.
Most biztos gyorsan csökkentik a kedvemért az árakat...:)

Irány Amsterdam!

14
Névtelen képe

Havi jegy bringának 2700,

Havi jegy bringának 2700, ez szeritem jó :)

15
szabomikulas képe

Töröltem.

Töröltem.

16
gaze képe

Jah.. régebben havi

Jah.. régebben havi rendszerességgel utaztam haza (200 km oda aztan 200km vissza) és gyakran vittem a bicajomat is /tortúra XXL/. Ott majd többe került a bringajegy mint az utasjegy (az utasnak járnak kedvezmények..)
Aztán mivel egyre drágább lett az utazás, egyre jobban leszoktam a dologról. Elősször a bicaj maradt (egyszerűbb volt otthonra keríteni egy pót bicajt..) aztán a havi rendszerességből negyedévente lett.
Jelenleg fél évente jarunk haza, autóval.
ugyanis olyan halado nyugati orszagban elunk, ahol lassan mar egy embernek is, de kettonek 100%-osan olcsobban (es mennyivel kenyelmesebben, megbizhatobban) eri meg autoval utazni meg ilyen tavokat is, mint vonattal.

Mondom ezt ugy, hogy a csaladban mar az ukapam is a kiralyi vasutaknal dolgozott, apai agon pedig MINDENKI.

Ugyhogy fohajtas azon okosok elott akik ezt igy inteztek.
Demagog ON
A vasutasok pedig asszem elosszor dolgozzanak, majd utana sztrajkoljanak.
Demogog OFF

----------
FREE HUGS!

17
tibchy képe

ez van akko ha csak a

ez van akko ha csak a benzinkoccseget tekinted kolcsegnek az autoval valo utazas eseteben...
ha minden koccseget szamolnal, valszin +lepodnel

18
gaze képe

hát, autója minden

hát, autója minden hülyének van :D
----------
FREE HUGS!

19
tibchy képe

ezzel nem tudok vitatkozni

ezzel nem tudok vitatkozni :)

20
urga képe

ha már megvan az autód, mi

ha már megvan az autód, mi mást számolnál, mint a benzinköltséget?

21
tibchy képe

mar van bringam, nem

mar van bringam, nem szamolom h vmikor + kellett vennem
80e km alatt kb tudom h melyik alkatresz mennyi ido alatt kopik el es mennyibe kerul a potlasa es a szervizeles
a varosban hasznalt schwinn-csepel landcrosom eseteben tartos, de nem draga alkatreszekkel szamolva ~4 ft/km az uzembentartas koccsege
gondolom ijesmi (alkatresz- es szervizkoccseg) az autoknal is jelentkezhet ha a tulajdonosa hajlando venni a faraccsagot h utanna szamojjon
talan meg a parkolasi koccsegek is ide vehetok, mert - mint az kozismert - a parkolas nem alkotmanyos jog (az mas kerdes h elelmes gepjarmutulajdonosok /soxor a kilatasba hejjezett buntetesi osszeg es kipontozodas kismertekben pulzusemelo veszejjet is kockaztatva/ megoldjak az ingyenesseget, 'neha' szabajjismeretuk szemermes palastolasaval)

22
Zsurmi képe

Mondjuk az amortizációt

Mondjuk az amortizációt egy új autónál, a szervizköltséget egy használtnál. Amit buksz rajta, mert nem praktikus okoból, hanem érzelmi alapon vetted meg a szarabb konstrukciót.

Meg amibe az autó puszta birtoklása került (vételár), elosztva a várható használati időre.

-
Zsurmi

23
tibchy képe

sztem ne az idot hanem a

sztem ne az idot hanem a megtett km-eket vegyuk alapul, hiszen igy jobban osszehasonlihato a ket kozlekedesi mod

24
tibchy képe

sztem ne az idot hanem a

sztem ne az idot hanem a megtett km-eket vegyuk alapul, hiszen igy jobban osszehasonlihato a ket kozlekedesi mod

25
urga képe

"Mondjuk az amortizációt

"Mondjuk az amortizációt egy új autónál, a szervizköltséget egy használtnál."

Minél többet használod az autót, ezek a költségek általában - egy kilométerre számolva - annál kisebbek! (nem versenykocsinál vagy taxinál, hanem egy átlagos háztartás autóhasználatát tekintve).

Ha a benzint nem számoljuk, a legköltségesebb az, ha megveszed az autót és nem használod!

(és csak a pontosság kedvéért: nekem nincs autóm, és remélhetőleg nem is lesz (nem bírom a benzinszagot, a bezártsági érzést és a mozdulatlanságot).

26
tibchy képe

a gondolatmeneted jogos: a

a gondolatmeneted jogos: a fajlagos koccseg csokken, azonban a szumma koccseg termeszetesen no minel tobbet hasznalod - nemletezo - gepjarmuvedet
azaz vagy a fogyasztasra buzditas az alternativa (nehman ne hasznald a kocsidat, haman van, hiszen minel tobbet hasznalod, anal occsobb lesz) vagy esetleg a car-sharing (miert is idegenkednek ettol annyira a magyarok?)
de messze kanayarottunk a vasuton valo szallitastol, sztem occsobb mint a kocsi (fajlagosan, km-re lebontva), csak aze, merh benzinbol occsobbra kijon az adott ut meg nem ajanlanam senkinek a kocsivetelt

27
RoGeR képe

Az amortizáció általában

Az amortizáció általában nem csökken fajlagosan csak egy bizonyos határig (amíg nincsenek nagyobb problémák).
Motorolajat, légszűrőt ugyanúgy kell cserélni 15 ezer kilométerenként, mint ahogy a gumit se árt lecserélni 50 ezrenként.
És akkor még ott vannak a fékek, a futómű elemei, mint a leggyakrabban amortizálódó alkatrészek. Ezek simán megvannak 10 Ft/km körüli áron és akkor a járműhasználat utáni értékvesztésről nem is beszéltünk.

Ami a használattal arányosan csökken az a mindenféle fix költség. Súlyadó, kötelező biztosítás, stb.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

28
Cseya képe

Nagyon helyes, dolgozzanak,

Nagyon helyes, dolgozzanak, kell a bevétel!

29
Törzsmókus képe

nem az első mávos

nem az első mávos kérdőív, amire nem lehet úgy válaszolni, ahogy szeretnék.
pl sose kérdezték, h többet járnék-e mávval, ha olcsóbb lenne :)
a legtutifrankóbb dolog az lenne, ha a bringát a (hatvanhétfeles...) diákjegy mellé INGYEN vihetném.
esetleg havibérlet, a mostaninál jóval olcsóbban.
I am not a közgizda, but... sztem ettől nőnének ettől a máv bevételei, nem pedig csökkennének.
(bilibelógakezem)

30
-ogre- képe

a franciáknál pl teljesen

a franciáknál pl teljesen ingyenes a kerékpárszállítás a vonatokon. mondjuk amivel én utaztam, az egy kiürített kabin volt, amibe kb 10 bicót zsúfoltunk be, és egyáltalán nem volt semmilyen tartó/támasztó szerkezet.

31
Pec képe

Bocs de már a diákjegy is

Bocs de már a diákjegy is csak 50%-os egy éve.

--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"

32
Törzsmókus képe

épp ez a baj. a diákokat

épp ez a baj.
a diákokat is autóba szoktatják :(

33
lord képe

7. Milyen évszakban

7. Milyen évszakban szállítja leginkább kerékpárját?
Tavasszal
Nyáron
Ősszel
Télen

ha értelmezné nekem ezt valaki? ;)

9. Ha kerékpárjával szeretne vonaton utazni, honnan tájékozódik az utazás előtt?
ELVIRA honlapról
Állomáson informálódom
MÁV DIREKT-et hívom
MÁV-START/ MÁV honlapról
Állomáson informálódom

miért mondja kétszer, miért mondja kétszer

34
jepe képe

7. Milyen évszakban

7. Milyen évszakban szállítja leginkább kerékpárját?
Tavasszal
Nyáron
Ősszel
Télen

ha értelmezné nekem ezt valaki? ;)

értelmezés:
mely járatokat építsük le - már most
(ezúton is köszi a felmérésben résztvevők együttműködéséért)

35
László János képe

az Mk honlapon feltett

az Mk honlapon feltett kérdés nem a MÁV kérdőívezés része, azért kérdezzük, hogy érvelni tudjunk a kedvezményes jegy mellett. A kérdést egyébként javítottuk. És lesz még egy szavazás majd, ami arról szól, hogy hányszor viszed a bicajodat magaddal.

Köszi a segítséget!
János

36
Bringainfo képe

Sokat, de igyekszem egyre

Sokat, de igyekszem egyre kevesebbet, mert Mo-n a tömegközlekedés a legdrágább!
Ráadásul most, hogy felénk újra a trágyaszállító vagonok járnak, inkább itt hagyom a bicót és buszozok.

37
magwas képe

Én de örülnék, ha

Én de örülnék, ha mifelénk megint a jó kis BDT-k jönnének a talent meg a flirt helyett...

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

38
critical mass képe

miért?

miért?

39
gyorkos képe

Bocs, hogy beleszólok.

Bocs, hogy beleszólok. Egyszer én is utaztam már azt hiszem a Talenttal (Székesfehérvárról Tapolcára) kerékpárt szállítva. Úgy mint egyszerű utas überkirály, de a kerékpár elhelyezése nem igazán jól megoldott. Mondjuk felrakni könnyebb, mint a postavagonba, de ha jól emlékszem nem volt benne kerékpár rögzítési hely. Szűken és nehezen lehetett benne mozogni a keróval.
Kanuni Sultan Suleyman

40
aron képe

dorogra mentem ősszel

dorogra mentem ősszel reggel dh versenyre. tele volt a biciklikkel a szállító rész, plusz utasokkal, mivel azok is oda vannak terelve. hát vicces volt...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest

41
jepe képe

ja .. ami 2006 dec-ben 600

ja ..
ami 2006 dec-ben 600 ft volt, az 2007 decemberében 900 ft (ugyanaz a bringaszállítás)

mennyi ez ..? 50%-os áremelkedés?

el kell adni az egész MÁV-ot .. erre megy ki a játék ...
ehhez generálják ezúton a társadalmi felhatalmazást :)

a képlet:
leépítés - privatizáció - további leépítés

42
-ogre- képe

sztem a bringajegy vmilyen

sztem a bringajegy vmilyen szinten jogosan drágult, mert erôsen elkezdték kibôvíteni a kerékpáros infrájukat (persze a közel 0-ról nem nehéz). de ezt valakinek ki kell fizetni. pl annak, aki bicót szállít. lehet, hogy te olyan vonalon mozogsz, ahol a fejlesztések még nem látszanak.