Megállapodtunk abban, hogy április 20-án vasárnap, hagyományos Critical Mass lesz, csillagtúrával. Megvárjuk hogy a civil szervezetek, meg "professzionális rendezvényszervezők" mit csinálnak aznap a Föld Napjára, és pár hét múlva eldöntjük, akarunk e kapcsolódni. A szponzorált rendezvényeknek örülünk, de a CM szerintünk ne menjen molinók közé. Az útvonalat jövő hónap közepéig kitaláljuk. Ősszel, az autómentes napon marad a 22-i dátum, hétköznap. Akkor csillagtúra nem valószínű, radikál CM lesz. Felmerült tavaszra, és őszre is a régi, nem kijelölt útvonalas, hanem több helyszínes, közte szabad útvonalas verzió is. Tavasszal nem lesz, későbbről nem döntöttünk.
Megállapodtunk abban, hogy a feladatokat hamarabb és jobban szétosztjuk, valószínűleg előbb lesz póló is mint a felvonulás. Még legalább 2-3 gyűlés lesz a CM előtt.












Köszönjök az
Köszönjök az infót!
Nekem szimpatikus ez a megoldás, így minden benne van a két felvonulásban, mégha nem is egyszerre.
________________________________________
tekerek tovább - addisz
azért ez nem jelenti azt,
azért ez nem jelenti azt, hogy nem toljuk majd rendesen az ideológiát a tavaszi cm alá
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Persze, persze, nem is erre
Persze, persze, nem is erre gondoltam :).
________________________________________
tekerek tovább - addisz
Ez így teljesen rendben
Ez így teljesen rendben van!
éljenéljen! már alig
éljenéljen! már alig várom a matricázást, plakátolást, az mindig a legjobb:) najó csak majdnem:D
Valszeg nem jó helyre rakom
Valszeg nem jó helyre rakom be,de ismét unatkoztam melóban:D...és marhultam egyet:
http://fc05.deviantart.com/fs22/i/2008/017/3/a/Critical_Mass_self_adhess...
Ha tetszik,mint háttér vagy mint bármi,nesze nektek:D...ha kell PSben,írjatok nékem,mert természetesen megbabrálható igény szerint,ez csak egy alap.
Beépített gépágyút a kerékpárokra!
az csipesz vagy
az csipesz vagy csokornyakkendő? tetszik!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Az masni,mert ha jól
Az masni,mert ha jól értesültem,akkor most csajokat akartok a képekre:D...ez egy copfos lányfej alias Velo Cecília..:D...
Beépített gépágyút a kerékpárokra!
Megálapodni valami talmi
Megálapodni valami talmi dolog?
vegyél szemüveget :)
vegyél szemüveget :)
Kükü, nem akarsz pár sort
Kükü, nem akarsz pár sort írni a végén elhangzottakról is? Mert elhangzott pár fontos-érdekes info László Jánostól és Andrejtől (Margit-híd, kis-nagykörút, jelzések, magwas :)), és a végére már elég kevesen maradtunk hallótávolságon (nyihaha) belül.
Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány
Összefoglalva az, amire én
Összefoglalva az, amire én emléxem:
Megtudhattuk, hogy hogyan működik az MK Közlekedési Munkacsoportja.
Megtudhattuk, hogy a kiskörúton nagyjából az lesz, amit az MK javasolt, és az jó.
Megtudhattuk, hogy a fővárosban tesztelésre fog kerülni a javasolt kerékpársáv (az nem volt kidomborítva, hogy ez mennyire komoly tudatformálás eredménye, ezúton is gratulálok mindenkinek, aki részt vett benne), és a teszztelés helyének az MK a nagykörutat ajánlotta.
Megtudhattuk, hogy a Radikális Biciklistákkal az MK pár dologban nem ért egyet, és László János nyugodtan elhatárolódhat attól, amikor bírósághoz fordulunk a fővárossal vagy a közlekedési hatósággal szemben;)
És faja bringapólózás is volt.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Teljesen korrekt, szombaton
Teljesen korrekt, szombaton sajna nem tudtam memnni, pedig már nagyon hiányzik a pringapolo.
De akkor szeptemberben legyen a radikál nagyon radikál :)
"alias Jozó"
én meg szerdán nem leszek
én meg szerdán nem leszek polozni brühhhhhhhüüüüüüüüü. :C
teljesen rendben
teljesen rendben van
-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber
Sziasztok! Sajnos nem tudtam
Sziasztok!
Sajnos nem tudtam részt venni a megbeszélésen, és a fentiekből nem derül ki, ezért valaki össze tudná foglalni nekem, hogy miért döntöttetek úgy, hogy 20-án, vasárnap lesz a CM, és nem 22-én, kedden, a Föld Napján?
Köszönöm!
itt vannak az
itt vannak az előzmények
Zsoltee
Csak kopizom a másik
Csak kopizom a másik bejegyzés alól:
A JELENLEGI Budapesten, hétköznap 18 órakor 20-30 ezer ember NEM TUD biciklisfelvonulni, csak rövid időn belül MEGKÖTNI mint a beton. Ez egy adottság. Ez ellen nem lehet lázadni, csak számolni vele. Majd jön ezer ötlet, de TUDOM hogy lehetetlen. Addig fog menni, amíg egy irányba haladunk. Ha kanyarodunk, vagy 2x hidat váltunk, bele fogunk menni a saját magunk okozta dugóba, és megállunk. Csak becsülni tudom, de úgy 10.000 ember környékén van az a tömeg, ami nagyon durva beharangozás után egyáltalán végig tud gurulni a városon, egy magát sem keresztező útvonalon.
Az eddigi tapasztalatok szerint minimális hatásfokkal tudjuk tájékoztatni a városlakókat, akik közepes hajlandósággal fogadják meg a "ma ne autózz" jótanácsot. Lehet jobban csinálni, de a javarésze a munkának nem rajtunk múlik, hanem az újságírókon. Érezhető hatás egyszer volt (Sláger), és az is korlátozott, kb. 15-20%-os forgalomcsökkenés egy a mainál lényegesen jobb forgalmi helyzetben (nem volt metróépítés, útfelújítás, és lezárt híd, valamint pár tízezerrel kevesebb autó volt). Lehet a tájékoztatást is gerillamarketinggel megoldani, de az járatlan út, mérget nem vehet rá senki hogy sikerül. 2006 őszén belefogtunk, és 4 nappal a dátum előtt még semmi hatása sem volt.
Van a mi is közlekedünk érv. Szerintem nem. Tudom ez CM káromlás, mert a jelmondatot kérdőjelezi meg. :) Lehet be nem látni, de a "jogot az úthoz" elv mellett sehol a világon nem sikerült a CM-nek átvinni a külsősök felé a "közlekedünk, nem akadályozunk" üzenetet (direkt sarkítok). Természetesen értem az elméletet, de ha a reakció is fontos (szerintem talán mindennél fontosabb), akkor avval aki elszenved bennünket, egyenesen kell beszélni. Aznap akadályozzuk a közlekedés(é)t.
Föld Napja kontra Autómentes Nap
Régóta rágódok rajta, mert van ezzel egy pár bibi. A Föld Napján a bringa nem üt akkorát mint az Autómentes Napon. Egy csavarral többet kell magyarázni, ami jelentősen csökkenti a kommunikáció hatékonyságát. Nincs hátszél az EU-ból, más országokból, a médiából. Az Európai Autómentes Napnak már a nevében benne van a jogod, a legitimáció, sőt majdhogynem kötelességed megjelenni a hétköznapi forgalomban is többtízezred magaddal, mint anyák napján anyunál.
Nem Szentendrén kezdtem ezekről gondolkozni, hanem évek óta szinte minden nap ezen kattog az agyam. Nekem személy szerint annyit segített a szentendrei beszélgetés, hogy van egy olyan elképzelésem, amiért tudnék lelkesedni, fenntartható hosszú távon, védhető, nehezen támadható, és mégsem defenzív, ráadásul nem áll szemben a vesszőparipámmal, az eredményesség mindenek előtt elvvel. 50.000 küküvel jól is sikerülne, de a CM nem az enyém, ezért egyedül nem megy. Győzködni kell titeket... :)
Nagy vonalakban:
A tavaszi CM-eket a Föld Napja közelében tartanánk, de a legközelebbi szombatra, vagy vasárnapra tennénk. Bár mindig megmaradna valamennyi protest hangulata, ami jöhet az épp aktuális ügyekből (infra, szmog, stb.), de alapvetően inkább a közös tekerésre, a szezonnyitó hangulatra, a bringaleporolásra, közösség építésre menne. A fő feladata az lenne hogy az új "szezonban" (tudjuk nincs, de úgyis van) újabb tömegek kapjanak kedvet a bringázáshoz. Itt nem szűrné az embereket hogy nem feltétlenül akarnak balhét, nem érezné senki úgy, hogy másoknak is betehet, ezért szinte mindenki (apu, anyu, kisgyerek) bevállalhatná. A 4-99 korcsoport együtt aggódhat a földért biciklin, aznap nem eszünk sofőröket. A jelszó marad a biciklizz minden nap, és főleg a bringatulajdonosokra és potenciális bringásokra koncentrálnánk. Az esetleges performanszokkal is ezt céloznánk.
Az Autómentes Napot továbbra is 22-én tartanánk. Ha hétköznap, akkor hétköznap. Radikális üzenettel, ami a mögötte álló EU háttérre hivatkozva teljesen felvállalható. Akár duplázni a tétet, és kifejezetten konfrontatív üzeneteket, témákat is fel lehet dobni. Ma már szinte bármire találni idézetet az EU Bizottságtól, hiszen egyre radikálisabbak és felvállaltabbak a céljaik. Hétköznap nagyon sokan nem jönnének, mert nem engedik el, mert izgul, mert dolgozik, mert nem radikális, stb. Ugyanakkor várhatóan így is lazán összejön egy olyan tömeg, ami ütős, és kifejezi hogy nagyon akarunk valamit. Itt a kommunikáció is könnyebb, mivel az egész EU, a minisztériumok, a városvezetők, kerületek ilyenkor mind kötelező médiakörön vannak, ezért könnyebb ennek fősodrába kerülni, ha kemény, és a súlyához méltóan paráztató a mondanivaló és a szervezés is. A fő feladata az lenne, hogy tágítsa a határokat, az egész szezonban növekvő utcai bringástömegek érdekeit képviselje. Tiltakozzon a szmog ellen, követelje a bringasávokat, célkeresztbe tegye az éppen lusta, vagy az elmúlt évi kamukat nem betartó politikusokat, de akár a kényelmi sofőröket is. A télre készülve amúgy is sokaknak feldolgozhatatlan, rábeszélésre ilyenkor kevésbé alkalmas "biciklizz minden hétköznap" helyett lehet a jelszó is jóval radikálisabb, és kifelé forduló, ahogy a beharangozás is lehet inkább figyelmeztetés.
Ha ezt a felállást követnénk, megoldódna a két lovat egy fenékkel probléma is. A kommunikáció visszaegyszerűsödne a tömegek eléréséhez alkalmas szintre, szétválnának, így egyértelműbbek lennének a célcsoportok is. És ha mondjuk is elég gyakran, egy év múlva már mindenki érteni fogja a két alkalom különbözőségét, tud választani, vagy maradéktalanul lelkesedni a neki fontosabb formáért. Aki moralizál, széplelkű és barátságos, annak ott az áprilisi, de a hardcore futároknak, meg kommutátoroknak is jobban fog feküdni egy nekik tetsző szeptemberi.
Szerintem így hatékonyabbak lennénk, és könnyebb lenne mindkét irányban hatékonynak megtartani a CM-et.
Általános ellenérv: 250 nap dugó van, mi is elviseljük.
Igen, ez igaz, de a dugó sosem jó. A 2005-ös CM akkora dugót okozott a városban, amilyen nincs minden nap, de még minden évben sem. Az Astoriánál haladtunk el, de a Népstadionnál az autósok kiszállva álltak az autóik mellett. Lehet hogy messzebb is, de a reklamáló levelekben ez volt a legkülső pont. Soha annyi panasz nem jött mint akkor. Leállítottuk a tömegközlekedést, a sínen bringázók miatt biztonsági okokból a villamosokat is megállították. A távolsági buszokat blokkoltuk. A szmog a monitoradatok szerint sokkal durvább volt, mint egy átlag dugós napon.
Szerintem lehet jogunk ehhez, mert nagyon nagy gáz van Budapesten, de csak akkor ha az egésznek van eredménye. Ha másnap kevesebben ülnek autóba, többen biciklire, kommunikációs hidat építünk a budapestiek felé, és nem falat amit majd 10x akkora munkával kell lebontanunk.
Végül még annyit, hogy az autókban nem ellenségeink ülnek, hanem emberek, akik közül lehetetlen kiválogatni a teljesen indokolt autózókat és a kényelmi "fújabüdösBKV-zókat".
Aminek meg kell (szerintem)felelnünk:
- úgy kell megszervezni az egészet, hogy egyáltalán lebonyolítható legyen (van e olyan útvonal a jelentős részben lezárt városban, amin legalább mi tudunk haladni)
- semennyire se akadályozzuk a villamosok, távolsági buszok közlekedését, és csak minimálisan a BKV buszokét, mert az védhetetlen
- olyan káoszt okozhatunk, amekkorát őszintén és felelősségteljesen meg is tudunk indokolni
Most már tudom miért a
Most már tudom miért a 2005-ös CM tetszett a legjobban. ;D I..I, Egyébként teljesen egyetértek és amíg a cél ugyanaz, addig ott leszek, akkor is ha lesz, amikor csak pikniket szervezünk. :) Azért nem tagadom, hogy a szeptemberi radikálisabb verziót fogom várni a leginkább. :)
igazából mindkettő jó,
igazából mindkettő jó, mindkettőnek meg vannak a maga pozitív hatásai
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ezt most nagyon megmondtad
Ezt most nagyon megmondtad :))
Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány
csakis röviden és
csakis röviden és tömören
a minimál egy életforma:D
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Simplicity the best. De most
Simplicity the best.
De most mindenképp kellett a magyarázat is hozzá, mert így látja minden olvasó hogy miért lesz úgy ahogy.Miért nem lehet egyszerűen folytatni azt hogy ápr.22 az CM és kész. azért mert hétköznap és kinyiffantaná a várost,még a csökkent tömeg is,mert természetes hogy hétköznap nem jönnek el annyian.Mégis kegyetlen pofon lenne a városi forgalomnak.
Ha harminc-negyvenezer
Ha harminc-negyvenezer kerékpáros megbénítja Budapest közlekedését, akkor miért akarjuk egyáltalán, hogy mégtöbben biciklizzenek?
Csak vicceltem.
:)
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Azért, hogy olyan hosszú
Azért, hogy olyan hosszú legyen a sor, hogy már Szegeden kezdődjön. :)
üdv adamekp
Hali! Nem tom hogy jó
Hali!
Nem tom hogy jó helyre rakom e ezt,
de van 1 MATRICA ötletem ha tetszik lehetne csináltatni a Föld napjára.
Nemvágom hogy ki az illetékes ebben ugyhogy berakom ide hátha...
Van a Blogomban is kép..
http://img0.tar.hu/xoner/size2/33510530.jpg
http://img0.tar.hu/xoner/size2/33510529.jpg
nézzünk a jövőbe alapon
nézzünk a jövőbe alapon kigyűjtöttem a szeptember 22-ket
2008. hétfő
2009. kedd
2010. szerda
2011. csütörtök
2012. szombat
2013. vasárnap
2014. hétfő
2015. kedd
2016. csütörtök
2017. péntek
2018. szombat
2019. vasárnap
2020. kedd
Ejnye, elég pesszimista
Ejnye, elég pesszimista vagy!
2015-ben már az autósok fognak tüntetni, hogy behajthassanak a Hungária körúton belülre is :D
+1 :-))) ...kadath...
+1 :-)))
...kadath...
dehogy vagyok pesszimista
dehogy vagyok pesszimista (ha nekem címezted)
félreértesz, vagy én fogalmaztam kivételesen szűkszavúan. csak megnéztem melyik évben milyen napra esik 09.22 és örömmel konstatáltam, hogy még 4 év van az első hétvégi alkalomig, amikorra már úgyis rendszeresen minden hétvégén csontra le lesz zárva a belváros :)