Ha U lakatod van, talán neked is gondot jelentett a "váz, vagy kerék" probléma. Elég meggyőző érveket találtam a Yasec oldalán amellett, amit mindig kevésnek tartottam. Szerintük elég csak a felnire zárni.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ha U lakatod van, talán neked is gondot jelentett a "váz, vagy kerék" probléma. Elég meggyőző érveket találtam a Yasec oldalán amellett, amit mindig kevésnek tartottam. Szerintük elég csak a felnire zárni.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
általában ha nem túl
általában ha nem túl kicsi az Ulakat, akkor lehet a vázra zárni a hátsó vagy első kereket plusz a korlátot vagy ilyesmit, amihez lakatolsz.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
hihi én jól benéztem,
hihi én jól benéztem, mert az ironman-nél vastag a vázcső, és pont akkora az u-lakat, hogy nem tudom pl az eslső kereket a vázzal zárni, így marad a hátsó és a váz kombinázió, de attól még az első kereket vígan ki lehet szedni, ezért van még a lánclakat a tarsolyomban.. az úgy már tuti.
R.
Már nem azér' az
Már nem azér' az egyhúszér', de sztem kishazánkban nagyon nem kéne terjeszteni ezt a lazaságot, hogy "nyugodtan ott hagyhatod a lakatot". Ez a VIII. kerület annyira leleményes, hogy elég egy iccaka nekik megfejteni a titok nyitját!
Vagy meggyengítik a lakat
Vagy meggyengítik a lakat annyira, hogy amikor belé kerül a bringa egy pillanat műve legyen a felnyitás.
Vagy kinyomják pillanatragasztóval, hogy egy gyengébb zárral tudd lekötni (sokszor nincs lehetőség azonnal pótolni egy spéci lakatot, marad az előző gyengébb zár), és úgy lopják el.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Nem azt mondta, hogy hagyd
Nem azt mondta, hogy hagyd ott az U-t az utcán, hanem hogy használj 2 lakatot és amíg bemész az egyikért, addig lezárhatod a másikkal. (tartod munkahely fiókjában stb). Az utcán ne hagyd mert elrozsdál, megrongálják stb, ebben igazatok van.
Munkahelyen az
Munkahelyen az oltozoszekrenybe vagy oda tedd, ahol zarhatod kulccsal. Azert mar ilyen mindenhol van. Ha nincs, akkor reklamalj a HR-esednel!
Baromi érdekes dolgok
Baromi érdekes dolgok vannak még a műhely rovatukban...
Áltudományosság rulez.
Áltudományosság rulez.
Itt az eredeti, abban kép
Itt az eredeti, abban kép is van.
SB-nak igaza van abban, hogy egy leharcolt bringánál nem életszerű hogy valaki elnyesi a küllőket és úgy köti el. Viszont ha a bringa többi része értékes, akkor így is elkötheti, pótolja a hátsó kereket és voila. Szóval én le szoktam lakatolni a vázat is.
Ha van biciklitároló, akkor egy közepes U-lakattal le tudod kötni vázat + első kereket.
Nekem úgy tűnik, hogy a
Nekem úgy tűnik, hogy a küllők elvágása még nem lenne elég, a felnit meg a gumit kéne elvágni.
Igaz. Sőt ha a felnit
Igaz. Sőt ha a felnit megpróbálod elvágni, de nem vágsz el elég küllőt, akkor a maradék belefeszíti a vágóeszközt.
A gumit elvágni viszont nem nagy cucc, a felni meg a modern bringákon extrudált alumínium, simán elnyesed egy Dremel-szerszámmal, amiből van akksis változat is, még erős flex sem kell hozzá.
De ha életszerűségben gondolkodunk, akkor elfogadhatóan véd a módszer, hiszen úgyis lesz a bringád mellett 26 másik, ami sodronylakattal lesz lezárva, azokat még könnyebb elkötni. Ugyanakkor ha már van nálad U-lakat, akkor plusz erőfeszítés nélkül zárhatod az első kereket és a vázat, miért alkalmaznád a gyengébb módszert?
A hátsó kerék értéke
A hátsó kerék értéke lehet a bicikli értékének a fele.
Az otthagyós biciklimen például ez a helyzet valószínűleg. A hátsó kerék új és jó alkatrészekből áll. A váz rozsdás, az első kerék már nagyon el van kopva. Agyváltós biciklin is könnyen előáll ez a helyzet.
Ki kellene próbálni egy
Ki kellene próbálni egy teszten.
Vigyázz, rendesen fűzött
Vigyázz, rendesen fűzött keréken legalább 1000 N van küllőnként a lánc felőli oldalon. Védőszemüveg minimum kell, vastag munkáskesztyűt is érdemes húzni mikor küllőket vágtok.
Mert az nem mindig fér
Mert az nem mindig fér bele.
én most szeretnék venni
én most szeretnék venni U-lakatot, és mivel zseton nem annyira áll rendelkezésre, kinéztem egy használtat.
Féláron van, Abus sinus Plus felirattal. Esetleg tanács, ha kezembe kerül mit nézzek rajta?
Gondoltam egy külön topikra is, de azt hiszem most itt is kérdezhetek, ilyent.
kare
lehet nincs véleményük
lehet nincs véleményük :-)
nézd meg minden rendben
nézd meg minden rendben van-e rajta.
és nem tudom ez milyen, de körkulcsosat ne vegyél, mert könnyű kinyitni.
legyen jó állapotban
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Az eladót nézd meg, hogy
Az eladót nézd meg, hogy van-e egy másolata a kulcsról, amit neked nem ad oda. :)
Ja, nehogy ugy jarj, mint az
Ja, nehogy ugy jarj, mint az eretlenekben :~)
zár működjön pöpecül,
zár működjön pöpecül, ne legyen rozsdás, és deformált (kulcs sem!). Két kulcs + kódkártya (nem tudom ehhez a típushoz van-e ilyesmi)
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
én mindkét alsóvillán
én mindkét alsóvillán át vezetve szoktam lelakatolni a bringáim, nagy citadel u-lakattal, így az is többnyire "feszül". elég macerás átdugni, meg kihúzni. persze akárhol hagyom valamelyiket, azért bennem van, hogy ott lesz-e még. ez elég rossz.
Én úgy vagyok, hogy ha
Én úgy vagyok, hogy ha lehet akkor próbálom a vázhoz és a felnihez közni, ha nem megy, akkor inkább a küllők + hátsó villa úgy, hogy ne feszítse a küllőket.
Előre (villa-kerék rögzítésre) meg 1600 Ft-os U-lakat ment. Annyit megér... :D
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Az Abus Bordomat általában
Az Abus Bordomat általában mind a hátsó kereket és a nyeregcsövet (vagy a lánc villát) kikötöm. Ha nem elég laza/nem fére el (a bordo 6 szögletű, nem íves), akkor megelégszem a hátsó kerékkel a hátsó háromszögön belül a felni körül bújtatva...
Nem tartom életszerűnek a kerék elvágását, még bosszúbol sem (csak ha el van dugva a bicó). A méregdrága kerékpárt még lelakatolva is szem előtt kell tartani.
-
Zsurmi
Vicces, ahogy terjed a
Vicces, ahogy terjed a gondolat, mint a vírus. Yasec oldala nyilván úgy került Kükü látókörébe, hogy elolvasta a miért csikorog a fék kérdésre a választ. Csak mert én is ezért olvastam épp ma, ugyanezt. És örültem, hogy a Sheldon Brown és társai féle cikkgyűjtemény magyarul is olvasható!
pontosan :)
pontosan :)
hát nem tudom, szerintem
hát nem tudom, szerintem elég könnyelmű dolog amiket leír ez az ember. én kryptonite-ot használok, de pl. ha bulizni megyek akkor viszek egy abus-t is, hogy ne aggódjak...
sose lehet tudni...
mi van, ha egyszerűen eloldja a keret aztán husss
Eloldja a kereket. És
Eloldja a kereket. És utána hogyan veszi ki a vázból? Ahoz át kéne húznia a hátsó háromszögön a kerékkel együtt az U-lakatot is meg azt a tárgyat is, amihez zárva van. Ez van. :)
www.gruppetto.hu
egy kicsit erős sheldon
egy kicsit erős sheldon brown-ról azt mondani, h könnyelmű.... ;) úgy gondolom, kb 40-50 év előnye lehet "tapasztalatilag". :)
Az ördög sohasem alszik.
Az ördög sohasem alszik. Ehhez a felismeréshez pedig nem kell 40-50 év.
megint hülyeségeket
megint hülyeségeket hordtam össze, mielött FIGYELMESEN olvastam volna.
azoknak akik olyanok mint én beraknék egy képet IDE ahol bejelöltem, hogy hol lenne a lakat. (ha megint rosszul gondolom javítsatok ki!)
nesze nekem... pfff
most jól látod :) ---- A
most jól látod :)
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
köszi! ;-) alakul a dolog
köszi! ;-)
alakul a dolog :-)
Mióta megvettem a törpe
Mióta megvettem a törpe kryptoniteot, csak így lakatolok. Hátsó kerék a hátsó háromszög belsejében odakötve valami erőshöz és kész. Kereket kivenni nem lehet, lakathoz lehet nehéz, nem lehet kivágni csak nagy munkával. Szerintem jó megoldás.
annyit szoktam pluszban
annyit szoktam pluszban csinálni, hogy ahol csak lehet, kiveszem az elsőt is és azt is hozzá lakatolom. ha nem megy, akkor én is így csinálom.
rohadék aranyos ez a törpe
rohadék aranyos ez a törpe cucc :-), de ha többen vagyunk cangával jobban jön a nagyobb lakat. bár lehet leszek akkora fétis, hogy beszerzek egy törpét is... bár annyira nem keresek jól melóhelyen... :-)
a probléma, hogy lopnak. a
a probléma, hogy lopnak. a bringám a mozgásszerveim tökéletes kiegészítője. aki bringát lop, az nekem olyan, mintha ellopná a lábam.
na majd postás bringát lopni lesz nagy divat: drága, nehéz, és még a pedál sem csúszik.
Mondjuk tudnék mivel
Mondjuk tudnék mivel vitatkozni ezen a yaseces oldalon. Ez a lakatolós cikk jó, de van néhány tök szubjektív, (agyatlan) észosztás is, pl a dh-kormányos. De egykét más cikkben is vannak vitára méltó mondatok.
igazad van, sok mindent le
igazad van, sok mindent le fogunk szedni az oldalról, főleg azokat, amiket szubjektív módon is értelmezni.
azt meg soha nem szabad elfelejteni, hogy Magyarországon, mindig, mindenki okosabb a másiknál, még én is.
na akkor szerintem nézzük
na akkor szerintem nézzük át tételesen, és budapesti szempontból.
"Ha nincs biztonságos kerékpártároló a munkahelyen"
ő itt nyilván azt érti, hogy egy dobozféle, amibe belezárod a biciklit. ilyenről nálunk én még nem hallottam, így az irodaházbeli garázsban is érdemes jó lakatot venni.
"Az a fontos, hogy ne kelljen ezt a lakatot magával vinnie a kerékpárosnak. A súlyuk akkora, hogy egy 50.000 forintos kerékpár helyett egy 300.000 forintost kellene venni ahhoz, hogy kiegyenlítsük a különbséget"
na én még ilyen lakatot nem láttam. persze a jó zár kicsit nehezebb mint egy sodronyszar, de megéri azt a 2 kiló pluszt. ez itt most szerintem fölösleges rémisztgetés, és esetünkben nem érvényes.
azért sem jó kinthagyni a lakatod éjszakára, mert így könnyen kifigyelik hova kötsz (ezt amúgy is) de könnyen meg is bugáthatják, mint ahogy kama3 mondta. például ezzel is próbálkoztak már.
"Nem érdemes szétszerelni a kerékpárt lezáráskor. A hosszú hajlékony kábellakattal az összes leszedhető alkatrészt össze lehet kötni, míg az U lakattal a hátsó kereket és a vázat lehet valami erős dologhoz kötni."
ha viszont nem cipelsz magaddal plusz sodronyt, akkor érdemes szétszedni, első kereket ki, és így összetenni, ahogy wackor írta. a hátsót így nem igazán lehet kiszedni, mert szorosan van a bringa, vagy nehézkesebb mint elkötni egy komplett sodronnyal leázrt biciklit két kerékkel, kormánnyal, üléssel. hátsó kerék amúgy is kevésebé van veszélyben, mert általában nem gyorszáras.
emberünk leragadt a mindig egy helyre lakatolsz, és azt ezért mini ulakattal tegyed dolognál. ha viszont járkálsz, akkor jobb a nagy u lakat, vagy a vastag edzett acél lánc, mert nem tudhatod mekkora helyet kell átfognod. és a lánc flexibilisebb sokkal. kb. ugyanannyi elvágni, mint egy u lakatot, mert nem is erre mennek nálunk.
ha viszont sodronnyl lakatolsz., akkor azt legfeljebb akkor tedd, ha éppen a bringád mellett ülsz, és nem akarod, hogy eltolják. ha már egy méterre vagy tőle, nem ér semmit.
amúgy jó a szöveg, csak érdemes pontosítani.
(kükü, címkéne légyszi írd be azt, hogy lakatolás, hogy bekerülhessen a cikk ide:
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Sheldon Brown oldalán
Sheldon Brown oldalán olvastam először erről, és először én is kételkedve fogadtam, de aztán beláttam, hogy nagyon jó ötlet. Úgyhogy mióta megvan az U lakatom, azóta szinte mindig így lakatolok.
Nekem váz+kerék+tereptárgy nem fér bele egyszerre az U lakatba, így végiggondoltam a lehetőségeim:
1. Váz + tereptárgy
Nem jó, mert ha a tereptárgyat elvágják(azért ezt általában könyebb, mint az edzett U lakatot), akkor simán eltekernek vele, nem zavarja őket, hogy a vázon közben lóg egy U lakat.
2. Váz + kerék
Nem jó, mert egy pillanat felkapni és feldobni egy kocsira, vagy csak 10m-rel odébb, egy eldugott helyre, ahol kényelmesebben bütykölheti tovább.
3. Kerék + tereptárgy ezzel az SB féle a módszerrel. Itt nem elég elvágni a tereptárgyat, mert a bringával akkor se tud tekerve elmenni. Sőt, ha nem tudja elvágni a lakatot, akkor semmiképp nem tud tekerve elmenni, ráadásul költhet rá sokat, ha épkézláb bringát akar belőle csinálni, amit aztán el is bír adni. (feltételezhetjük, hogy a lakatot nem bírja elvágni, hisz ha azt elvágja, akkor már édes mindegy hogy lakatoltál)
Szóval számomra ennél jobb módszer az én helyzetemben nincs.
de, ha elvátgta a
de, ha elvátgta a tereptárgyat, akkor ugyanúgy felbohatja egy kocsira nem?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Igen, és ha akkus flexszel
Igen, és ha akkus flexszel jön, akkor mindegy mivel lakatoltál... :) De most nem ez volt a téma.
Én arról beszéltem, hogy lehetőségek közül melyik a legjobb. Tehát esetek:
-Semmi helybeni kockáztatás, felkapja és viheti egy félreeső helyre
-helyben is kell vele tökölni, de ha sikerül, akkor hibátlanul viheti a gépet
-helyben is kell vele tökölni, és ha valamit elér, akkor is egy félig használhatatlan cucca lesz
Számomra pedig ez utobbi tűnik a legjobb megoldásnak. Természetesen feltételtem, hogy a lakat a legerősebb láncszem, vagyis vegyük "elvághatatlannak", hisz ha elvágják, akkor tényleg felesleges témáznunk azon, hogy hogy érdemes lekötni, mert akkor tök mindegy, ugye. :)
Nekem
Nekem váz+kerék+tereptárgy nem fér bele egyszerre az U lakatba, így végiggondoltam a lehetőségeim:
4. veszel egy láncot
Régebben én is U-lakatoltam, de van amikor nagyon nehéz a megfelelő tereptárgyat megtalálni. Lánccal pedig mindig ott van a villanyoszlop, mint fallback :-)
a laikus olvasóknak: nem
a laikus olvasóknak: nem obis láncot, mert azt is erővágóval vágják méretre!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
akkor most lánc vagy
akkor most lánc vagy u-lakat?
most szeretnék venni valami komolyabbat
Hát ezt neked kell
Hát ezt neked kell eldönteni, mindegyikben vannak jók, a lánccal több helyre tudsz lakatolni, de gondold át hogy hova fogod rakni a bicajon amikor tekersz (pl egy megoldás a csomagtartóra rakni gumipókkal, én így csinálom). U-lakatokhoz gyakran van tartó, amibe bepattintod.
Én sokáig U-lakatoltam, aztán elegem lett abból hogy 20 méteres körzetben csak mondjuk egy villámhárítóra tudom rárakni, vettem egy láncot, azóta villanyoszlop végső esetben. De ha ügyes vagy, akkor U-lakatnak is gyakran lehet helyet találni.
Érzésem szerint azonos védelmet nyújtó lánc picivel nehezebb, mint egy U-lakat, de nem végeztem empirikus méréseket ezügyben.
Az élet tele van trade-offokkal :-)
a láncot táskába is lehet
a láncot táskába is lehet tenni, vagy a vázra tekerve, stb...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
u-lakatot is lehet
u-lakatot is lehet táskában hordani :)
sajna ha több bicót váltogat az ember, nem jó a hozzávaló konzol, meg csúnya is...
van olyan U (asszem ABUS),
van olyan U (asszem ABUS), amihez a konzolt külön is meg lehet venni, így lehet ugyanolyan konzol mind a 7 bicajon, lakatból meg elég 1. persze én sem tennék konzolt a legszebb oútimra...
Persze lehet kapni. Akartam
Persze lehet kapni. Akartam is venni, de valami 2ezer forintot kérnek érte. 'nyád.
Ha a másik bicajommal megyek, akkor az övbújtatómba teszem be a lakatot.
a mini u-lakatban az a
a mini u-lakatban az a legjobb, hogy farzsebben is elfér ;)
En vettem egy lancot, de
En vettem egy lancot, de meghaltam vele az elso uton. Baromi nehez. Marad a munkahelyi tarolas, mashol meg nem fogom otthagyni a bicot.
nekem nem probléma a súly,
nekem nem probléma a súly, ott a táska
kryptonite-ban gondolkozom
u-lakat ez
és láttam láncokat a bajnokban
Pont ma vettem Bajnoknál
Pont ma vettem Bajnoknál Evo4 std-t (nem mini). Meglepődtem a súlyán, de könnyebb, mint egy nagy lánc. Még nem használtam, de méretre elég nagynak tűnik, hogy nagy gondot ne okozzon parkolóhelyet :) találni. Pénteken lesz az első útja, majd beszámolok (eddig gerincgyász volt, ezt tudom viszonyítási alapnak használni. Ami persze irreális, de helykeresésben egész jól szimbolizálhatja a láncot :)).
Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány
Megtennéd, hogy leméred
Megtennéd, hogy leméred mérlegen? Csak kíváncsi vagyok. Kryptonite honlapján nincsenek rajta a súlyok - talán nem véletlenül :-)
Nekem ez van:
Nekem ez van: http://www.kryptonitelock.com/Products/ProductDetail.aspx?cid=1001&scid=...
Kiváncsiságból megmértem: 974 gramm (konyhamérlegen).
Lemértem, hajszálra 1,5
Lemértem, hajszálra 1,5 kiló.
Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány
Uhh de jó hogy feljött ez
Uhh de jó hogy feljött ez a téma, épp választás előtt állók a gerinclakat helyett. Ahogy nézem lánc lesz Kryptonite Keeper lánc. 80 cm. Ára: 7090 Ft korrekt a lánc és ez a lakat szerintem egyész biztonságos. Sok helyen láttam már - állítólag nem lehet leverni
˙˙˙˙__o Hátszelet!!
¸_`\<,_˛
(_)/ (_)
Ha ez jelent valamit, a
Ha ez jelent valamit, a biztonsági besorolása alacsonyabb mint a többi láncnak, ill U-lakatnak. Bár abban igazad lehet, hogy valószínűleg ez is elég és könnyebb is.
http://www.videa.hu/main.php?
http://www.videa.hu/main.php?page=play&v=ayp9OTdO9k1s76CF
A végét figyeljed.
A legjobb tereptärgy egy
A legjobb tereptärgy egy gäzcsö. vagy erösäramu persze szigetelt) villamosvezetek. Arra rögzited a bringädat U-Lakattal, szerintem nincs az a tolvaly, amelyik megkockäztassa az eletet. Igy hiäba van näla akkus flex, nem hiszem, hogy nekiällna a lakatot levägni. (Kellemetlen, ha elveszited a kulcsot.) Es ezeket ältaläban a mini U-lakat is äteri.
Hätränya, hogy keves helyen talälni ilyen jo tereptärgyat. De biztonsägos kerekpärtäroläsi lehetöseg megkevesebb van.
További hátrány, ha
További hátrány, ha beletöröd a kulcsot a zárba, akkor te se tudod leszedni... :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Egyszer gázcsőhöz
Egyszer gázcsőhöz lakatoltam a biciklit, gondoltam azt csak nem vágják el. Aztán lakatolás után hátranéztem és az utca túloldalán éppen lángvágóval vágtak egy gázcsövet. :D
Valakinek a Darwin-díjakat
Valakinek a Darwin-díjakat is el kell vinnie :-)
Erősáram? Viccelsz? Egy
Erősáram? Viccelsz? Egy cikket se olvastál, amiben arról írnak, hogy épp hány km áram alatt lévő felsővezetéket loptak el? (A technikájukat sajna nem írták le, pedig kiváncsi lennék:)
Szóval ezzel csak könnyíted a dolgukat. :)
Csak akkor pech a dolog, ha
Csak akkor pech a dolog, ha vki vezeték- és biciklitolvaj egyben...
A nyomás alatti gázcsövet
A nyomás alatti gázcsövet flexelni viszont...
Helyette egyszerűbb az U lakatot.
-
Zsurmi
Főleg ha előtte gyufával
Főleg ha előtte gyufával végig járta, h. nem ereszt sehol a vezeték.
Nálam most lett aktuális a
Nálam most lett aktuális a téma. Az "új" bringámon mindkét kerék gyorszáras. Most van egy Citadel U lakatom, a Krypto Mini nagyon cuki, de baromi drága, kiszedni a kereket lusta vagyok :) Valami ötlet lakatoláshoz?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Egy lakattal kereket
Egy lakattal kereket (mondjuk elsőt) + vázat tereptárgyhoz, egy kisebb lakattal a másik kereket a vázhoz, voila.
Amúgy az, hogy gyorszáras-e, nem akkora tényező a lakatolásnál. Az anyásat is simán le lehet lopni egy villáskulcs nevű célszerszámmal :-)
Hát azért nekiállni
Hát azért nekiállni kitekergetni a csavart villáskulccsal kicsit hosszabb ideig tart.
A lakattal meg az a bajom, hogy így is elég nekem az a plusz 2 kiló, sodronnyal meg nem érdemes lekötni a kereket, mert úgy azt hiszik, hogy értékes, viszont 1 mp alatt levágják.
De úgy néz ki muszáj lesz vmilyen kompromisszumot kötni...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Hát azért nekiállni
Hát azért nekiállni kitekergetni a csavart villáskulccsal kicsit hosszabb ideig tart.
Szerintem kevesebb, mint 10 másodperc.
Ha nagyon utálod azt a második lakatot, itt olvashatsz egy másik megoldásról. Drága, de nem jár plusz súllyal. Mivel német, innen rendelheted.
Részemről második U-lakat a megoldás.
Szerintem a kerék
Szerintem a kerék rögzítéséhez elég lehet egy vastag spirál, legalábbis én ezt csinálom itt Londonban. Egy első kerék miatt talán nem állnak neki elvágni a sodronyt. Persze lehet, hogy túlságosan bízom a tolvajokban. :-) Pesten majd inkább a Krypto Minit használom. :-)
phorvath
Gondold meg a sodronyt az
Gondold meg a sodronyt az első kerék lekötéséhez! Én fél évig használtam, akkor vágták le, amikor tereptárgyhoz is kötöttem és a Bordo nem látszott (megtévesztő volt), mert a láncvillához volt kötve, este, minden fekete volt odalenn mindez olyan helyen ahol órákig nem tudtam ránézni. Előtte sokszor kötöttem csak kerékhez, ill. tereptárgyhoz is.
Se a gépet, se az első kereket nem vitték el.
Csak azért nem vettem helyette sodronyt, mert korábban a drágább túrázós biciklihez vettem még egy U lakatot is (a Bordo zörög).
-
Zsurmi
"sodronnyal meg nem érdemes
"sodronnyal meg nem érdemes lekötni a kereket, mert úgy azt hiszik, hogy értékes, viszont 1 mp alatt levágják."
+1
(Mivel velem pont ez történt... bár persze arra semmi bizonyítékom, hogy ha nincs a sodrony akkor nem vitték volna el a kereket)
Nem kell felni, nem harap a
Nem kell felni, nem harap a neni.