Én, a járdáról ledudált gyalogos



Ma az újpalotai piacnál fotóztam olyan helyeket ahova jó lenne kerékpártárolót rakni.

Éppen a járdán álok a piacot fotózva mikor a szemem sarkából egy autót veszek észre ami felém közelít.
Mivel ott pont van egy kocsibejáró ezért arra gondoltam hogy oda akar bemenni.
Léptem egyet oldalra hogy elférjen s fotóztam tovább.
Ekkor dudaszó harsant közvetlenül mellettem.
Nemá hogy még itt is útban vagyok! Simán be tudna állni a parkolóba.
Az autó felé fordulok és nézek kérdőn.
A fickó mutogat hogy húzzak már onnét.
Mosolyogva kérdezem hogy mit szeretne.
Ide akarok parkolni! – jön a válasz.
Ide?! Kizárt. Egyfelől ez itt járda úgyhogy tessék bemenni a parkolóba vagy maradjon az úton. Másfelől meg itt állok és nem megyek sehova. További jó utat.
A válasza valami ilyesmi volt:

A ********kur******** szop******** ge**** ****fa**** ***köcs***any****szét*****pö*****ba******

Nem tudom szó szerint idézni mert sajnos nem halottam ki minden szót tisztán, de valami ilyesmit mondott…
Mosolyogva szép napot kívántam neki és tovább fotóztam.
Persze ő is folytatta a fenti szövegét.
Az benne a vicc hogy elmondott vagy négy-öt körmondatot de káromkodáson és fenyegetésen kívül nem volt benne semmi értelem.

Amíg fotóztam gondolkodtam hogy mit lehet az ilyennel csinálni.
Nem kevés tapasztalattal a hátam mögött arra jutottam hogy ezzel nem lehet semmit se kezdeni.
Az értelem halvány szikrája sincs meg az ürgében amire hatni lehetne.
Így hát elsétáltam az „útjából” ő meg felállt a járdára… persze még várnia kellett hogy a gyalogok között legyen annyi hely hogy elférjen…

És ez az ember velem meg veled egyenrangú magyar állampolgár, szavazó joggal, jogosítvánnyal, valamilyen iskolai végzetsége is van… de képtelen az emberi komunikációra…hihetetlen…

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
KPeter nem otthonrol képe
KPeter nem otthonrol (nem ellenőrzött)
1 p, 2008-01-25 21:55

Néha úgy érzem valamilyen zombi filmben vagyunk ahol a lakosság valamilyen mutáns vírus által megfertőzödött és már csak az alapvető funkciók működnek nálaluk (evés alvás stb) és vigyázni kell sajnos mert a vírus minket is megfertőzhet és néha magamon is érzem olyankor fogom magam és kimegyek a "fertőzött területről" ahol a 1fő alatti a népesség m2ént ,vagy milli vagy más ország és az olyan mintha beoltatnám magam ,akkor van baj ha nincs lehetőségem (mert nincs időm...) próbálom így felfogni.

addisz képe
addisz
2 p, 2008-01-25 22:06

Az a gáz, hogy már a legnagyobb természetességgel tesznek meg ilyen és ehhez hasonló pofátlanságokat, és ha valaki szólni mer, jogosan, kultúráltan, akkor a döbbenettől (mégis, hogy állhat bárki a bádogdoboza útjába???) még a maradék IQ is elillan. De tényleg, én akárhányszor próbáltam higgadtan a kedves sofőr tudomására hozni, hogy fél centit sem hagyott a járdán, így a gyalogoknak kell az úttesten bóklászni, hogy ki tudják kerülni a kocsiját, rögtön üvöltözni kezdtek. Pedig parkolás témában egyre gyászosabb a helyzet.

________________________________________
tekerek tovább - addisz

gaze képe
gaze
3 szo, 2008-01-26 06:28

témába vág:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071221/carsuckers

----------
FREE HUGS!

addisz képe
addisz
4 szo, 2008-01-26 12:04

Igen, igen, azt hiszem ott is írtam, hogy azóta hobbimmá vált a rossz helyen parkoló taplók fotózása, illetve régóta töröm a fejem valami frappáns levélkén, amit ilyenkor a szélvédőn hagyhatnék.

________________________________________
tekerek tovább - addisz

Flicka képe
Flicka
5 p, 2008-01-25 22:34

Sajnos tényleg tipikus történet...Engem ma a buszmegállóban, a járdán dudált le egy motoros (nem 10-zel ment...). Hirtelen fel sem tudtam fogni mi van. Úgy látszik a tahóság határtalan...

Hotyhogy képe
Hotyhogy
6 p, 2008-01-25 22:54

Hidegvéred és kitartó ácsorgásod jogos helyeden, a járdán, tiszteletre méltó. Minden elismerésem a tiéd.

Kár, hogy nem volt nálad egy kis kihajtható kemping szék vagy háromlábu horgász szék, tudod, az a hordozható fajta.

Leülhettél volna és olvasgathattál volna ott egy magazint, a járdán. Szétdurranhatott volna neki az a paprikajancsi feje a méregtől.

Mondom, tisztelem bátorságodat is, mivel ezek kiszámíthatatlan patológiai esetek. Neked ronthatott volna bestiális kezeivel, vagy éppen gyilkos szerszámával, az autójával!

Én teljes járdaszélet elfoglaló parkoló parasztok kocsijait láttam a Petőfi-híd budai lejáróján, a Zöld Pardon nevü szórakozóhellyel szemben.

Ki se lehetett kerülni őket, és le kellett lépnem és úgy gyalogolnom a piszokul veszélyes úton, ahol meg a többi állat veszélyeztetett hátulról.

Megérett a rendőrség ideje már régen, elintézni ezt a problémát, ami az országot saját módján, a többi tengernyi törvénytelenség mellett, bandita országgá teszi.

________________

Sajnálom a bolondot.

elfroland képe
elfroland
7 p, 2008-01-25 23:01

Asszem ennek a feje már több éve felrobbanhatott és azóta csak hangkibocsájtó és fenyérzékelő szervként funkcionál. :-)

hf képe
hf
8 p, 2008-01-25 23:23

A múltkor sétáltam a gyerekkel a járdán, szép lassan. A sarkon várt egy autó, hogy felhajthasson a járdára. Egy pillanatra átvillant az agyamon, hogy meg kéne állni és jó hosszan igazgatni a gyerek ruháját. :)))
De aztán úgy döntöttem hogy a gyerekem élete többet ér mint az igazság egy ilyen barom ellen.
Mondjuk ő legalább (ebben az esetben) nem dudált.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

gyorkos képe
gyorkos
9 p, 2008-01-25 23:38

Szerintem jól oldottad meg a helyzetet, ügyi vagy. Pofázott a mocskos szájával, de belül érezte és tudatosult benne, hogy nincs igaza. Ezzel oltotta el az értelem és belátás kis szikráját, amit Te lobbantottál fel a sötét agyában. Biztos vagyok benne, hogy neki rossz napja volt utána, de Te újabb gyakorlatot szereztél, hogy hogyan szereld le az ilyen homo sapiensnek alig nevezhető élőlényeket.
Kanuni Sultan Suleyman

hf képe
hf
10 p, 2008-01-25 23:46

csak reménykedsz. nem érzett az belül semmit csak dühöt és semmi nem fog változni. nem vagyok pesszimista, de ezek nem emberek.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

Oversize Load képe
Oversize Load
11 szo, 2008-01-26 02:26

Homo Sapiensre külsőleg megtévesztően hasonlító, szellemi szintjét tekintve mindenképpen alacsonyabb rendű faj: Homo Motoricus. Vagy inkább Moho Motoricus? :DDD Semmi se elég neki és a bádogcsigájának :(((

gyorkos képe
gyorkos
12 szo, 2008-01-26 11:04

:-)
Kanuni Sultan Suleyman

brm képe
brm
13 p, 2008-01-25 23:58

Amíg a Vasvárin jártam fel a Moszkvára (most Csalogány lefelé meg körút) addig az útban parkoló kocsiknál nálam működött az elé állunk és addig csöngetünk veszettül amíg el nem megy. Még olyan is volt, aki elnézést kért.

Igazán az autósok idegét az szokta felb*szni ha előveszek egy kamerát, hogy megörökítsem a rendszámot és sofőrt. Persze ekkor nem árt egy tartalék nyeregcső, kormány vagy egyéb önvédelmi eszköz :D

Hotyhogy képe
Hotyhogy
14 szo, 2008-01-26 00:08

"...nem árt egy tartalék nyeregcső, kormány vagy egyéb önvédelmi eszköz"

Végy elő egy szovjet Zenit, Kiev, vagy Zorkij kamerát, ami éppen az az önvédelmi eszköz is egyben!

Az, garantálom, egy tégla-nehéz, éles sarku önvédelmi eszköz, hacsak nem egyenese már támadó fegyver!

S aképpeni használata után, tovább tudsz vele fényképezni nyugodtan. Nagyon strapabíró, mindkét célra! :D

________________

Sajnálom a bolondot.

-ogre- képe
-ogre-
15 szo, 2008-01-26 01:56

meglepő, de a zenitnél nehezebb a practica l és l2, illetve a pentaxnak az 50es évekbeli modelljei (jó, azokért kár lenne).
az a baj, hogy legtöbbször ilyen esewtben éppen boltba megyek, és minden egyéb alkalomkor van nálam fényképezőgép. pedig csak annyi, hogy lefotózza az ember, fotózik tovább, és ha öt perc múlva még ott van, megint egyet, stb. digiten jól lekövethető dátum/idő benne van a fájlinfóban, a kép számozásán meg látszik, hogy nem állítgattál semmit.

Andriss képe
Andriss (nem ellenőrzött)
16 szo, 2008-01-26 00:15

Roli majd veszek neked egy bicajra akasztható shutgun-replikát. Hátha segít! :)

-ogre- képe
-ogre-
17 szo, 2008-01-26 02:06

ezzel az a baj, hogy az elmúlt pár hétben nem egy ilyet láttam.
első a thökölyn a hermina út utáni cba-nál volt, ahol leszűkül a járda. addig gondolom ott parkolt, de a bolthoz érkezett furgon miatt nem tudott előre lejönni a járdáról. valószínűleg az a6-os audikon nincs rükverc. ezért berombolt a járda keskeny részére, ahol kiderült, hogy az a rész annyira mégsem keskeny, hiszen a kovácsolt vas kerítések, és az öreg fák között azért elfér egy böhöm audi. a fickó megköszönte, hogy félreálltam. igen, minden további nélkül, hősiességet nélkülözően félreálltam, mert akkor még azt hittem, hogy ilyen nincs, és csak vizionálok.
aztán pár napra rá kiderült, hogy nem. a steffin a vendéglő mellől indult a ford mondeo az osztott kerékpárúton az ajtósi felé. első lehajtási pont kb 150 méterre a tiszti ház bejáratánál. sajnos én a thökölyn mentem, pedig hirtelen felment bennem a pumpa, és igazságosztó robin hoodként képzeltem magam, hogy én most ól leteremtem, kiráncigálom, és rommáverem az autóját.
aztán a harmadik esetnél már csak fejcsóválva fogtam a fejem, hogy ennyi ember, és mind paraszt. szintén thököly, a fickó járdán parkol. semmi gond, sokan teszik. beszáll, motor beindít. még mindig nem sejettem, mi következik. mert józan ésszel balra szépen lerakja az útra a gépjárművet. de nem! jobbra fordul, és elindul a gyalogosokkal párhuzamosan a falak és a többi autó között.
mi miért nem megyünk gyalog a középső sávban a hungárián???
miért nem megy senki bicóval az m7-esen?
miért?

Oversize Load képe
Oversize Load
18 szo, 2008-01-26 02:37

Elég 302000 forint kárt okozni :DD

"miért nem megy senki bicóval az m7-esen?"

Mert ha túléli az ember, jól megbünteti a rendőr.

-ogre- képe
-ogre-
19 szo, 2008-01-26 11:44

na ez az. az autóst meg nem bünteti a rendőr. ez itt a baj.

magwas képe
magwas
20 szo, 2008-01-26 12:59

Vitatkoznék. Engem kettőből egyszer sem büntetett meg a rendőr;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

Fzsolti képe
Fzsolti
21 szo, 2008-01-26 02:43

Üdv!

A kedves -járdán, mozgássérült helyen, stb.- parkírozó autós kollégák "büntetésére" már nekem is voltak ötleteim. Gondoltam, csinálok matricát (egy tenyérnyit..) amin az áll: "büdös bunkó paraszt vagyok, oda állok, ahová akarok!" és ráragasztani kívülről az autó szélvédőjének "sofőr részéhez". De rájöttem, nem éri meg. Lehet, pont röhög a matricán egy arrajáró gyalogos, az autós kollega meg őt veri péppé ingerültségében...

Nuvanda képe
Nuvanda
22 szo, 2008-01-26 13:15

Szerintem sokan matricáznak. Engem már közterületesnek is néztek biciklis sisakban (mert sorba ragaszgattam az autókat), és gyorsan arrébálltak.
egyszer volt aki nagyon fenyegetőzött (hogy lesz kapsz ha ráragasztom az autójára), és szép szóra nem állt el. Én szépen leültem egy kerítés tövére és mosolyogva vártam. A fickó dührohamot kapott, és végül átkozva, fenyegetőzve elment. Én meg megkínáltam egy A4-es zsilettel bevágdosott matricával, had kapargasson.... :-)

Totya képe
Totya (nem ellenőrzött)
23 szo, 2008-01-26 04:47

Ez csak a jéghegy csúcsa! (hú, de gyönyörű közhellyel nyitok :) )Nem akarok a pokolra jutni, de amikor ilyesmi inzultus ér bárhol, bárki által, bármi módon, bárkit, mindig ugyanaz a bűnös gondolatom támad. A második pedig, hogy elvégzem a rendőrtisztit és egész nap az ilyen mocsok tahókat fogom szivatni. Ebben az országban egyetlen megoldás van a csalók, hamisítók, tolvajok, szabálytalankodók és a többi neveletlen anyaszomorító ellen, minden sarokra fakabátot (és adott esetben közterületfelügyelőt trélerrel)! Mert sajnos most már igazán bevallhatnánk magunknak: ilyen a magyar és pont. Az átlag fővárosi mindenesetre (itt élek, itt születtem, ki merem jelenteni) neveletlen, tolakodó, és teljesen semmibe veszi a másik embert. Nézzetek körül és szembesültök vele, ha eddig nem tünt volna fel. Szomorú, de ez a büdös nagy igazság. Adott esetben megtehetted volna, hogy egy zavart mosollyal odébbállsz és odaengeded parkolni a tahót, de legmerészebb álmomban sem gondolnám, hogy egy mosollyal szervírozott hangos köszönöm lett volna a válasz. Múltkor azon gondolkodtam, miért van ez. Arra jutottam, hogy nincs megoldás. Első gondolatom az volt, hogy azért tolakodóak és nemtörődömek az emberek, "mert a másik is olyan, én sem fogom a fáradságot venni a jómodorra és előzékenységre". A második, hogy megoldás lehetne erre, ha egyre többen sajátjuké tennék (normális kereteken belül) a türelmet és előzékenységet, akkor ez a közel 20 éve elkezdődött balkánosodási folyamat visszafordítható lenne. Márpedig ez halott ötlet. Én mindenesetre minden nap úgy közlekedem és élek (mindenkit erre bíztatok), hogy nem fogok lealacsonyodni a bunkó taplók szintjére, nem köpködök, átadom a helyem, megállok a pirosnál, előre köszönök és nem csak arra mosolygok akitől akarok valamit. Hülyének is néznek sokszor, de csakis így lehet változtatni a dolgokon. Na azért csak volt ennek a pár sörnek kézzel fogható eredménye :) amit megittam. Jó éjt és holnapra szép napot!

Hotyhogy képe
Hotyhogy
24 szo, 2008-01-26 17:16

"...ilyen a magyar és pont."

Sok érzékeny, önérzetes, elfogult ember háborodhat föl nemzetének vagy szűkebb közösségének bírálatán.

Nem is jó érzés amikor ily érzékenység miatt gátolva érzik magukat a tisztán látók, kimondani az igazságot. Vérmes igazságtalan támadások érhetik a jót akaró bírálót.

A történelem során alakult nemzeti jellemmel magyarázható talán meg a rossznak a választása. Az utóbbi háborúk során is a rossz oldalon állás hozta a megérdemelt veszítést.

De mondjuk, hogy ez nem a népen múlott, hanem a népből néhány kivált személyen. Ez ne legyen most ide vágó abban a kérdésben, hogy milyen a magyar.

A béke korokban szorgalmas, úri és szolgai rendben bár, emberi, érző, Istenhez közel álló, népek között egyenlő tudatu volt a magyar.

A kosaras kofa a nyugoti indóházban, a kubikos a rakparton, a zsebórás posta tisztviselő és a kalapos házi úr, mind, mind egy szebb és szelídebb, polgári világ szereplői voltak, az életük udvarias közjátékát élve egymással.

Sátán buzdítására, az Istentelen forradalmár gondolkodók, ördögi könyveikben tudományos társadalmat ígértek. Félelem, pusztítás és vér árán alapították meg a förtelmes trágya erjesztő tartályaikat, országaikat.

Bomoljék, rothadjék ott az Isten félő erkölcs, a szelíd emberi társasság, a mosoly, a szép és a jó. Legyen sorba állás ismeretlen, és könyöklés legyen helyette. Kacsa és demizson legyen a főnöknek és az orvosnak.

Goromba szó és mísz pofa, és irigység és csalás, és tolvajlás legyen. Brutális, barbár világ legyen, ahonnan kinéznek majd "kishazájukból", kicsikének érezve magukat mindig, alsóbb rendűnek, örökös boldogtalanságban, a szabad embereket utánozni vágyva.

Aztán az ördögi tan a nagy könyvek sorai között így szólt: Most vedd le hirtelen a fedőt, és fortyogni fog a rothadás a nyomás megszűnésével. Kiönt és eláraszt még jobban mindent, olyan lesz az a reakció.

________________

Sajnálom a bolondot.

gaze képe
gaze
25 szo, 2008-01-26 06:38

a berlini bicósok asszondták nekem ilyesmire, hogy ha valaki rosz helyre parkol, akkor ki kell szúrni a kerekét. Ha majd negyedjére is kiszúrják a kerekét, gondosabb lesz.
Persze, nem hiszem, hogy aki ledudál a járdáról valakit, hogy parkolhasson, az összekapcsol-e bármi ilyesmi ok-okozati tényezőt.
Meg.. nem úgy van a KRESZ-ben hogy az autós nem kényszerítheti helyváltoztatásra a gyalogost, még ha tolat akkor sem?

Mondjuk, mit várunk parkolás terén. Még a legalizált parkolást sem tudják megoldani, lásd Centrum-féle balhé /bár az igencsak (megint) egy "szimpla" mutyi-panamának látszik, különösen az V. ker-es fiúknál/
Szál hiába fotóznád le a szabálytalanul parkolót, küldenéd be a rendőrségre, nem bizonyíték értékű, ennyi, csókolom.
Vagy nincs pénz az eljárásra. /érdekes hogy ebben az országban ezzel mennyi mindent el akarnak intézni.. a "megszorítás" egy okos varázsszó volt, ügyes volt aki bedobta.

----------
FREE HUGS!

-ogre- képe
-ogre-
26 szo, 2008-01-26 11:50

ha már szúr az ember, elég kettőt. de sztem ez csak tovább taplósítja az illetőt. miaz, hogy kiszúrták? az anyját a gyalogosoknak meg a bicikliseknek. jobban kicentiz mindenkit, aztán egyszer nézi be, vagy nem változtat irányt, akit megszorongat, és rögtön ott a baleset.
asszem tegnap vagy tegnapelőtt sikerült egy igazán barom autósnak zebránál úgy rámjönnie, hogy arrébb kellett volna ösztönből mennem, és láthatóan ez is volt a szándéka. menjen a rákba, én ott megyek és kész.

nazsu képe
nazsu
27 szo, 2008-01-26 10:13

Tényleg szomorú, hogy bármit lehet csinálni az autósoknak és egyes embereknek. Nem tudom mért nem bűntetik őket rendesen a rendőrök. Betartatni a törvényt mindenkinek. Az autójukkal ott parkolnak ahol akarnak. Lassan eljön az idő és a főutón áll meg az autós kiszáll beszalad valahová addig ott hagyja. És megteheti. A kerékkiszúrás egyébként jól hangzik. De mind a 4 kerekét kellene kiszúrni. :)

-ogre- képe
-ogre-
28 szo, 2008-01-26 11:46

ez az idő már rég eljött :(

Pistee képe
Pistee
29 szo, 2008-01-26 11:12

Egy ismerősöm Kínában járt és akiknél volt elvitték egy bevásárlóközpontba kocsival. A családfő kirakta őket a bejáratnál és leparkolt valahol - mint utólag kiderül ott ahol nem szabad. Egyfelől megbűntették a tilosban parkolásért, másfelől - helyreállítandó az eredeti állpotot - fogták az ember kocsiját és átrakták egy parkolóba. :)
Jó lenne itthon is ezt megvalósítani. Mert attól hogy megbűntetik, netán kerékbilincset kap, az autó még ott áll, akadályozza a forgamat (gyalogos, kerékpáros, busz, stb..) vagy a mozgássérült nem tud beállni a számára fenntartott helyre. És hát nagyobb zsebü honfitársaink kipengeti amivel megbüntetik (vagy nem) és holnap is oda fog állni. Ja persze már okosabb lesz és engedélyezi magána az ott parkolást azzal hogy rak eladásjelzőt - jut eszembe ha ennyi elromlott autó lenne, ahány eladásjelzővel áll Budapesten, akkor a legkapósabb szakma lehetne az autószerelő.

addisz képe
addisz
30 szo, 2008-01-26 12:12

Ehhez viszont (hogy átrakják a tilosban parkolót a jó helyre) valakinek dolgozni is kell. Tehát figyelni, ott lenni, időben és szabályszerűen cselekedni. Erre valahogy nálunk nincs kapacitás, vagy ezek a "csipp-csupp" ügyek senkit sem érdekelnek.

________________________________________
tekerek tovább - addisz

Pistee képe
Pistee
31 szo, 2008-01-26 12:28

Ez jogos, bár szerintem a munkanélküliség mértéke akkora, hogy lenne aki csinálja, csak nincs aki megfizesse. Bár lehet hogy még beköszönt ez az időszak is, abból kiindulva, hogy már a kerületi önkormányzat is mérhet sebességet. Aztán lehet, hogy majd be is szedheti a zsét, utána már csak egy köpés a tilosban parkolók átpakolása...tudom ez közvetlen az után jöhetne, hogy kész lesz az M0 és a négyes metró.

dogfish képe
dogfish
32 szo, 2008-01-26 12:36

Lenne ott pénz is, meg munkakedv is , csak motiválttá kell tenni az ellenőrt!

dogfish képe
dogfish
33 szo, 2008-01-26 12:16

Egész egyszerűen, csak ki kellett volna hívni a közterület felügyeletet!

Mr.Pocok képe
Mr.Pocok
34 szo, 2008-01-26 13:33

Megvártam volna míg lelép aztán lebasztam volna a tükrét. GYalogként is nemegyszer volt már ilyenre példa.
-----------------------
1%

mate képe
mate
35 szo, 2008-01-26 15:07

meg kell várni, hogy kényelmesen felparkoljon, és telefonálni nekik:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080126/fovarosi-zoldszamok-vik-06...

Bringaboltok-szervizek térképe, szerkezd Te is!
mate

elfroland képe
elfroland
36 szo, 2008-01-26 21:16

Ha azt mondta volna hogy „Azért akarok ide állni mert…” vagy „Ez itt parkoló mert…” esetleg „Tudom hogy tilos de…” akkor beszélhettem volna vele, tehettem volna valami, hathattam volna rá valahogy.
De ez egy kiba marslakó volt… egy tőlem (tőlünk) teljesen különböző létforma.
Egy tudósokból álló kapcsolat-felvételi bizottságnak is két évébe telne egy alapszintű kommunikáció (pl.:Én Tarzan, te Jane) megvalósítása.
Ha telematricázom (mindig van nálam) akkor szarszemét köcsögnek fog tartani ÉS továbbra is úgy viselkedik ahogy most.
Ha megbünteti a közteres akkor ezt a világ legnagyobb igazságtalanságának tartaná ÉS továbbra is úgy viselkedne ahogy most.
Ha felrobbantanám a kocsiját akkor vesz egy másikat ÉS továbbra is úgy viselkedik ahogy most.
Ez van…
Csak akkor változna meg ha lépten nyomon akadályokba ütközne a viselkedése miatt
Ha a színházi eladás alatt mobiltelefonálóra nem szól senki akkor nem hagyja abba.
Ha egyvalaki rászól akkor elküldené a zzannyábba és folytatná.
Ha 138 ember rászól, és leáll az előadás akkor a szék alá süllyedne szégyenében.
Így megy ez…

Zsurmi képe
Zsurmi
37 szo, 2008-01-26 16:06

Hatalmi vákum van emberek az utcákon, az a baj. A magyar társadalom még nem alkalmas az önszerveződésre. Ha jogokat csorbítják, vagy szabályoznának jönnek a reflexek hogy ez "már megint egy...", "biztos majd..." stb.

-
Zsurmi

Krisztab. képe
Krisztab.
38 szo, 2008-01-26 19:36

A minap a Tátra utcai zőccséges előtt álldogáltam, 2 bringára vigyáztam, amíg a csatolt részem megvette a szükséges zőccségeket.

Egy nőci beállt a többi parkoló autó mellé, úgy, hogy kb 30 cm hely maradt a járdán (a többiek is pontosan így állnak, tapasztalataim alapján egész Újlipóciában), majd kiszállva megvetően végigmért, és látványosan nehezen fért el mellettem.

Az a vicces, hogy az embereket baromira zavarja egy járdán (tehát a helyén) álló gyalogos, de azt, hogy a járdát tul.képp az ott parkoló többszáz autó foglalja el, mintha észre sem vennék. Agymosás???

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

adamekp képe
adamekp
39 szo, 2008-01-26 19:49

Nekitámasztottad a bringákat a metálfényének?

üdv adamekp

Pistabácsi képe
Pistabácsi
40 v, 2008-01-27 01:25

Én a helyedben engedtem volna a járdán parkolni. Majd jól lefotóztam volna, és hívtam volna egy rendőrt. Bizonyíték a fénykép. Most már a büntetést úgyis az apeh fogja behajtani, velük meg nehéz vitatkozni.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
41 v, 2008-01-27 01:32

Sajnos büntetni csak május 1-től kezdenek.

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
42 v, 2008-01-27 03:41

május elsején is ott fog parkolni :/

lrdr képe
lrdr
43 v, 2008-01-27 13:10

Egyáltalán nem biztos...ha megnézed, (majdnem) mindenki csak addig megy el pofátlanságban,amíg realizálódó büntetés nélkül elmehet,lehetőleg hivatalos szerv, v egyéb olyan részéről,akivel/amivel legalább 1 kicsit szeretné kerülni a rossz viszonyt.

Mondjátok, h túl optimista vagyok,de sztem a többség azért legalább az államnak/apehnek/rendőrnek nem szarik úgy a pofájába,mint az embertársainak,ha az embertársak felháborodásán túlmutató negatív következményre is számíthat. És ha ezek kicsit elgondolkodnak és betartják,ami be van (lenne) tartatva,akkor már öngerjesztő módon megjelenik a "hardcore kisebbségre (én úgy a pareto-elv diktálta 20%-ra tippelnék)rászóló 138 ember" - effektus("ha nekem muszáj,neki se legyen jobb"), még ha épp a hivatalos közeg nincs is jelen. "Rászólás" alatt adott esetben az X5-öt a járdáról letoló/ leborító 10-12 markosabb és kellően dühös gyalogosra és hasonlókra is gondolok akár ;)

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
44 v, 2008-01-27 13:29

Annyi alapja azért van az előtted szóló szkepticizmusának, hogy ha ugyanannyira fogják ellenőrizni és büntetni a gyakorlatban ezeket a kihágásokat, mint eddig, akkor semmivel sem lesz nagyobb a visszatartó erő.

www.gruppetto.hu

-ogre- képe
-ogre-
45 v, 2008-01-27 20:26

pontosan :(
attól még, hogy május 1-től elvileg büntetik a kerékpársávon történő megállást, ugyanoda fognak parkolni, mert ők csak beugranak a postára, bankba, akármi. ha nem állnak rá, akkor meg jön a járda. a járdáról pedig luxus letolatni, azon haladni kell. sajnos azokon a részeken, ahol ilyenek rendszeresen fordulnak elő (egyre inkább úgy tűnik, ahogy elkezdtem ezt figyelni), ott nincs rendőri jelenlét. így jártunk.

Pistabácsi képe
Pistabácsi
46 h, 2008-01-28 11:48

Na de ha te bejelented a rendőrségen, vagy a közterületeseknél, akkor meg lesz a bünti. Németországban is így van. Ha nem látja a rendőr, mert máshol van, akkor valaki bejelenti, hogy jöjjenek, mert szabálytalanságot tapasztaltak. Sógorommal megtörtént, a németeknél, hogy nem a megfelelő helyen parkolt egy tök üres utcában, és 5 perc múlva már ott is volt a rendőr, hogy bejelentés érkezett, miszerint valaki pofátlanul parkolt. Jól meg is büntették.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
47 h, 2008-01-28 12:34

Erre nálunk sem a köztereseknek sem a rendőrségnek nincs kapacitása.

www.gruppetto.hu

toreki képe
toreki
48 h, 2008-01-28 12:54

Ez nme a mi problémánk, hanem az övék. Egyébként meg most kaptak néhány ezer embert a határőrségtől. Úgyhogy lenne ember.

Hotyhogy képe
Hotyhogy
49 h, 2008-01-28 13:05

Phű, a határőrségtől?!

Nem kell már ott ember a schengeni egyezmény miatt? Aztán meg sokasodnak a hírek, hogy hatalmas illegális ember vándorlás van, meg a bajok amik azzal járnak...

___________

HOTYHOGY ?!

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
50 h, 2008-01-28 13:30

Éppenséggel a mi problémánk is, mert hiába jelentünk be bármit, ha nem lesz aki intézkedjen azonnal. 1-2 óra múlva meg hiába mennek oda, főleg a belvárosban.

www.gruppetto.hu

Zsurmi képe
Zsurmi
51 k, 2008-01-29 02:53

Nem kaptak embereket a határórségtől! Összevonták őket. A feladat nem szűnt meg, csak másképp dolgoznak.

A határőrség szervezettsége össze nem hasonlítható a rendőrségével! Pl. késedelem nélkül átjárhatnak az EU-s határon belül, 30 km-es sávban! Intézkedhetnek is, de a végén be kell várni másik ország határőreit. Aztán lebeszélik amit kell.

Feladatuk miatt szükséges, kommunikálniuk, szervezniük. Sokan beszélnek idegen nyelvet. A rendőrségnél ez nem nagyon megy még!

-
Zsurmi

Hotyhogy képe
Hotyhogy
52 h, 2008-01-28 12:51

New Yorkban a járdáról a rendőrség meg letilthatja az ácsorgó gyalogost is, nem még hogy az autót. Oda menne ez a paraszt, hogy ott dudálgasson meg parkoljon a járdán!

Ebben a Japán blogban leírt két amerikai esetet csatoltam már korábban valahol itt a CM-en. Az egyik a Times Square járda ügy, a másik meg a békés angol professzor földre teperése, mert átment az utcán.

http://carfreetokyo.blogspot.com/2007/10/new-york-to-outlaw-standing-on-...

___________

HOTYHOGY ?!

pata képe
pata
53 k, 2008-01-29 03:06

Jó a brit professzor szövege arról, hogy otthon nem ehhez szokott meg minden, de a britek meg agyonlőttek egy ártatlant a metróban 2005 júliusában.

Hotyhogy képe
Hotyhogy
54 k, 2008-01-29 15:05

Ez most kicsit úgy hangzott, hogy "neked meg az orrod piros", pedig nem az volt a szándékos üzenet, hogy "nagy a füled és eláll". :)

A hülye, járdán parkoló magyar autósok elkényeztetett mivoltára mutatna rá az amerikai példám.

A lelőtt ártatlan ember világra szóló tragikus esete hatalmas hiba, amit annak is lát mindenki, és elővigyázattal óvakodnak is már a megismétlődésétől.

Az amerikai járdán való gyalogos terelgetést is jó lenne, ha józan rendőrfőnökök kisebb fajsúlyu hibának látnák, és abbahagynák azt a világot megnevettető gyakorlatot.

___________

HOTYHOGY ?!

pata képe
pata
55 k, 2008-01-29 20:46

Valóban, az amcsi rendőrök kicsit trigger-happyk az utóbbi időben. Tudok olyanról, aki volt már "detained but not arrested", ráadásul az egyik jegybankban dolgozik, ami ugye állami szerv :-)

Abban igazad van, hogy Mo-n is lehetne keményebben viselkedni egy kicsit a szabálysértőkkel, törvény háttér megvan hozzá. Másik topicban olvastam, hogy a közterületfelügyelőket elhessegetik a szabálysértők, na ilyet Amerikában csak úgy tudnál megcsinálni, hogy utána sittre kerülsz, amíg a család be nem hozza az óvadékot.

A következő sztorit is hallottam: török diákot meglátogató szülők záróvonalon fordultak, amit látott a rendőr. Megállította őket, és mondta hogy bünti lesz (olyan $100-$150 szokott ilyenkor a helyszíni bírság lenni), erre az apuka, más kultúrában szocializálódva, meg akarta kenni egy ötvenessel. A sztori végét hozzá lehet képzelni :-)