Sajtótájékoztató Budapest új Környezeti Programjáról
Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter, Demszky Gábor főpolgármester és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes közös sajtótájékoztatót tart, melyen a Főváros vezetői ismertetik Budapest új Környezeti Programjának részleteit, Fodor Gábor pedig beszámol arról, hogy új küszöbértéket vezetnek be a szmogot okozó szálló porra.
Időpont: 2008. február 14., csütörtök, 12.45 óra.
Helyszín: Erzsébet téri mérőállomás (József Attila utca és Október 6. utca sarok)













http://www.budapestikornyezet
http://www.budapestikornyezet.hu
Az elfogadott KÖRNYEZETI PROGRAM BUDAPEST 2007 letölthető: http://www.studiometropolitana.hu/korny/1_m_Kornyezeti_Program_07.pdf
vélhetően erről lesz szó a PM10 (2,5 és 1) mellett
vagy nem. odamegyek és meghallgatom, mit mondanak
Gyors átfutás után
Gyors átfutás után (keresés "határérték" szavakra, azok körüli bekezdés elolvasása után) nincs szó a határértékek változtatásáról (az EÜ.
A "mindenkori határértéknek megfelelően" tűnt csak fel.
A gyors benyomásom az, hogy összedobtak valamit, amiben semmi konkrét nincs.
Ettől függetlenül szerintem kommunikációs lépéselőnybe akarnak kerülni. Nem tudom megítélni, mennyivel nagyobb a sajtóban a mozgolódás (beleértve az internetet), hogy időt nyerni kényszerültek vagy előre készültek a STOP SZMOG-ra.
Mindenesetre megyek vasárnap.
-
Zsurmi
azon gondolkodom, hogyan
azon gondolkodom, hogyan lehet a holnapi eseményt a vasárnapi propagálására felhasználni ;)
sajtószemlém eredménye (gyűjtöm), hogy a blogokon futótűzként terjed, a mainstream sajtó egyelőre nem vesz róla tudomást
2025!!!!! Nevetséges. Demszk
2025!!!!!
Nevetséges.
Demszky 74. szülinapján kérhető majd számon.
ejj ráérünk arra
ejj ráérünk arra még...
Pedig kezdtem bizakodni, amikor ezt a cikket olvastam, kicsit megnyugtatta a lelkiismeretemet, hogy nem gáz, ha nem tudok menni vasárnap. De ha csak etetik a népet, hogy csend legyen, az gáz. Nagyok legyetek hétvégén, lélekben ott leszek!
Zsoltee
"új küszöbértéket
"új küszöbértéket vezetnek be"
Remélem nem növelni akarják a határértéket, hogy így "oldják" meg a problémát.
nemtom, de nem hiszem. ez a
nemtom, de nem hiszem.
ez a helyszin http://www.kvvm.hu/olm/station.php?id=46
b+ nem is tudtam, hogy ez a betonizé mi, egyáltalán, hogy van ott valami. filtereztem ;)
egyébként lesz ott valaki
egyébként lesz ott valaki CM/Kerékpárosklub/Levego/GP/Zofi "hivatalosság" vagy kérdezzek én polgárként (lakos) mindenféle zavarbaejtőt ha mód nyílik rá?
mi az egyetlen, legfontosabb és legütősebb kérdés, aminek muszáj elhangoznia az ügyben?
1. Milyen egyeztetést
1. Milyen egyeztetést folytattak az intézkedési tervvel kapcsolatban a lakossággal, és miért hiszik azt, hogy az elegendő volt?
2. Miért van az, hogy a zöldhatóság nagyon régi akciótervében több és konkrétabb akció van a főváros részére előirányozva, mint a mostaniban? A zöldhatóság akciótervének hatása ismert, mitől lesz jobb az új fővárosi akcióterv miatt?
3. Punk's not Dead
Muníció: http://rabic.kicks-ass.org/AZ_c3_b6ldhat_c3_b3s_c3_a1g_c3_a9sAF_c5_91v_c...
http://rabic.kicks-ass.org/AZ_c3_b6ldhat_c3_b3s_c3_a1gV_c3_a1laszolt
És ha van kedved, szólhatsz neki, hogy a RABIC bírósághoz fordul ha a kérdéseinkre megint nem kapunk a törvényes határidőn belül választ.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Mikor lesz jelentősebb
Mikor lesz jelentősebb gépjárműforgalom korlátozás? Sajnos ezt csak hosszan tudom kifejteni, 1 mondat túl kevés hozzá :(((
Anno az SO2-PM10 koncentrációkat azért kapcsolták össze, mert a levegő nedvességével a PM10 részecske felületén megkötött SO2 molekulák kénessavat (H2SO3), rosszabb esetben katalitikus rásegítéssel (a levegőből megkötött oxigénnel) kénsavat (H2SO4) képeztek, ami a nyálkahártyákat és a tüdő szöveteit erősen károsítja. Mára annyit változott a helyzet, hogy a PM10 felületén a nedvesség a nitrogén-oxidokkal (NOx, NO2, NO) salétromossavat (HNO2) és salétromsavat (HNO3) képez, mely anyagok a fentebb említett savakhoz hasonlóan "ápolják" a nyálkahártyát és a tüdő szöveteit. Most, amikor egekben volt mindkét szennyező (PM10, NOx) koncentrációja, az emberek egészségének védelme érdekében miért nem korlátozták jelentősen a legnagyobb kibocsátót, a gépjárműforgalmat? Miért állították le az adatközlést az OLM oldalán?
Upd: Ja, már látom, mire
Upd: Ja, már látom, mire gondoltál, bocsesz.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
ok, köszi magwas a 3. pont
ok, köszi magwas
a 3. pont gond nélkül menni fog
(a többi miatt kicsit izgulok)
affene, bentragadtam a
affene, bentragadtam a melóban :(
"Sajtótájékoztató
"Sajtótájékoztató Budapest új Környezeti Programjáról"
Talán nem ártana először megvalósítani a régit???
mi lett az eredmeny?
mi lett az eredmeny?
"Budapest belvárosából
"Budapest belvárosából kitiltják a szennyező autókat
Zöld zóna kialakítását, a környezetet leginkább szennyező autók belvárosi kitiltását tervezik Budapesten - közölte Demszky Gábor az V. kerületi Erzsébet téri légszennyezettség-mérőállomás előtt. Hozzátette: eddig azért nem tudták ezt az intézkedést megtenni, mivel nincs meg a jogszabályi felhatalmazás, márciusban viszont a kormány elé kerül egy javaslat.
A kitiltás Pesti oldalon a Hungária körúti gyűrűn belüli területeket érintheti - közölte a főpolgármester. Hagyó Miklós főpolgármester helyettes kifejtette: jelenleg naponta mintegy 120 ezer 3,5 tonnánál nehezebb gépkocsi halad át Budapesten. A változás nemcsak ezeket a járműveket érinthetik, hanem azokat a személyautókat is, amely nem felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak.
Fodor Gábor szakminiszter a helyszínen megerősítette, hogy a környezetvédelmi és az egészségügyi tárcánál már dolgoznak azon a jogszabály-módosításon, amellyel idén bevezetik a szálló por küszöbértékét. Demszky Gábor hozzátette, hogy üdvözlik és támogatják a jogszabály-módosítást, amellyel hatékony intézkedéseket tehet a budapestiek egészsége érdekében.
A főpolgármester kifejtette, hogy Budapesten jelenleg még messze vannak az egészségügyre káros határértékektől, Közép-Európa nagyvárosai közül itt a legtisztább a levegő, de az úgynevezett tájékoztatási határértéket egyes káros anyagoknál már időnként megközelítették."
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20080214-cikk-korny...
Zöld zónát akar Fodor és
Zöld zónát akar Fodor és Demszky
MTI 2008. február 14., csütörtök 15:40
A fővárosi önkormányzat kezdeményezte a KRESZ megváltoztatását, illetve a gépjárművek környezetvédelmi felülvizsgálati rendszerének és a gépjárművek helyi adóztatási szabályainak módosítását, közölte Demszky Gábor főpolgármester. Ezek az előfeltételei annak, hogy a környezetvédelmi tárca támogatásával zöld zóna jöhessen létre Budapest belvárosában.
folytatása: http://index.hu/politika/belfold/budapest/zz0214
"A főpolgármester
"A főpolgármester kifejtette, hogy Budapesten jelenleg még messze vannak az egészségügyre káros határértékektől"
vs.
"a légszennyezettség, elsősorban a kisméretű szálló por (PM10) és nitrogén-oxid szennyezettség megemelkedett, több helyen jelentősen meghaladja az egészségügyi határértéket."
Erősen szennyezett a levegő - KVVM Közlemény
2008-02-13 11:46:26
http://www.kvvm.hu/index.php?pid=1&sid=1&hid=1749
na most akkor?
Höhö, vasárnapra nézve
Höhö, vasárnapra nézve úgy tűnik DG magának adja a mattot, ha ilyeneket mond. :)
Másrészt persze nagyon durva, hogy megenged magának ilyen nyilvánvaló hazugságot a lakosság megnyugtatása érdekében.
www.gruppetto.hu
Nem hazugság ez kérem,
Nem hazugság ez kérem, csak apró elírás: nem még vannak messze a határértéktől, hanem már. A többi jó.
Úgy is értelmes sajnos,
Úgy is értelmes sajnos, hogy még messze vannak... intézkedés hiányában pedig még sokáig.
üdv adamekp
Hazudnak reggel, délben meg
Hazudnak reggel, délben meg este.
Vagy lehet, hoyg úgy gondolta, hogy annyira meghaladta a hatérértéket a szenyezettség, hogy már messze van tőle.
Zöld zóna kialakítását,
Zöld zóna kialakítását, a környezetet leginkább szennyező autók belvárosi kitiltását tervezik Budapesten
Már megint jön a sárga cimkés ötlet. De a környezetvédelmi felülvizsgálatnál csak a katalizátor nélküli, vagy a szabályozatlan katalizátoros autók kapnak sárga cimkét. Ez a gyakorlatban az 1990 előtt gyártott autókat jelenti. Szerény becslésem szerint Budapest belvárosában jelenleg ezeknek az aránya nem haladja meg a pár százalékot. Ez parasztvakításra jó, de érezhető gyakorlati haszna SEMMI NEM LESZ.
A javaslat jogszabályi háttere:
Sárga cimkét kap az a jármű melynek
0. a környezetvédelmi osztálya
- katalizátor nélküli Otto-motoros,
- jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelmotoros,
- jóváhagyási jellel ellátott dízelmotoros
1. a környezetvédelmi osztálya
- katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros
3. a környezetvédelmi osztálya
- EURO-I jóváhagyási jellel ellátott dízelmotoros
Amúgy környezetvédelmi osztály jelenleg 0-tól 13-ig van, és tényleg csak a kb. 20 éves vagy annál régebbi autók tartoznak a 0, 1 vagy 3-as osztályba.
Hát ez halottnak a csók,
Hát ez halottnak a csók, mert a gépjárműforgalom meg évről évre növekszik! Azzal kellene kezdeni valamit! (pl kezdetnek az M0-nak megfelelő mennyiségű utat eltüntetni* a városból).
*sétánnyá, parkká, köztérré stb alakítani.
Útlezárások (kivéve
Útlezárások (kivéve gyalogos és kerékpáros forgalom), sávmegszüntetések (4 sávos utakat 2-3-ra, 2 sávosakat 1 sávosra), zónás dugódíj bevezetések, sebesség korlátozás 30 km/h-ra, magyarul drasztikus forgalomcsökkentés a tömegközlekedés, gyalogos- és kerékpáros közlekedés javára. Ilyen gyermeteg, komolytalan látszatintézkedésekkel nem is érdemes foglalkozni.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
az a baj, hogy ezt is
az a baj, hogy ezt is remekül el lehet adni "zöld belvárosnak", vagy hogy nevezték el az akciót, hogy kitiltanak 2 trabantot.
háát ézért a
háát ézért a bejelentésért kár volt a hidegeben kint ácsorogniuk. reméltem, h valami tökösebb dologgal fognak előrukkolni.
most a vasárnapi reakciókra leszek kiváncsi
lehet addigra kicserélik
MÉG -et (nem léptük túl),
MÁR ra (túlléptük)
http://www.rtlklub.hu/videota
http://www.rtlklub.hu/videotar/?vkatid=8&videoid=080226363&adasid=4179
legalább a főbb számok elhangzottak
http://tv2.hu/2008-02-14/Kiti
http://tv2.hu/2008-02-14/Kitiltanak_a_kulonosen_szennyezo_autokat_Budape...
Ez az egész arról szól,
Ez az egész arról szól, hogy az építkezésekre járó sok-sok tonnásokat ezentúl meg fogják adóztatni. Azoknak smafu lesz az összeg továbbra is, hiába emelik 10x-re. Szóval aki ebből profitál az megint a főváros. De hogy itt zöld színről még csak gondolati szinten sincs szó, az biztos.
Aki ott lesz kérem
Aki ott lesz kérem kérdezze meg:
Ön mit tenne ha itt és most a szennyezettség határértéket meghaladó volna?
/ÉS egy aktivista kis lufiból szmogot eresztene az érzékelőhöz, hogy kényszerhelyzetbe hozza demszkibogyót/
opcionális, de a kérés és dés áll.
Köszönöm
biciklisek mindennap
Hagyó se tudja mit beszél.
Hagyó se tudja mit beszél. A King of the Road a Hungáriáig jön be, sajnos ott nagy csordákba verődve dübörögnek végig. Az Erzsébet téri mérőállomás biztos csak a kilométerekre vonuló kamionokra gerjed. A 2*félnapos bádogdoboz kiállítás járó motorral közvetlen közelben nyilván semmit se szennyez. A bádogcsiga forgalom korlátozása nélkül nem lesz eredményes semmilyen félmegoldás, látszatintézkedés. Tartok tőle, H. M. akkor is a tehergépjármű forgalommal lesz megáldva, amikor kész lesz az emnullás és olyan ritka látvány lesz a 40 tonnás szerelvény a Hungária külső sávjában, mint ma ugyanott a bringás.
Múlt hétvégén 2 dízeles taxi ment el mellettem, egy Merdzsó és egy Ford Mondeo. Egyik se nézett ki özönvíz előtti technikának, mégis olyan koromfelhőt eregettek egyenként, hogy a legszakadtabb piros hetest is agyonverték mennyiségre, bűzre, sötétségre. Az ilyeneket miért nem lehet a forgalomból kiemelni és egy mikrobuszba épített mobil mérőállomáson azonnal bemérni? Mert PM10-ből majdnem 100-szor annyit eregetnek, mint a gyári érték? Deák Ferenc arcképekkel bélelt boríték helyett a jármű zöld kártyáját, műszakiját és a taxis engedélyét 3-6 hónapra helyszínen elvenni nevelő célzattal a kognitív képességek fejlesztése miatt. Kopasz, kigyúrt menő csávók között kedvelt prémium márkák dízeles modelljei között gyakori betegség a legendás Rába füstös D6-ot közelítő korom emisszió. T. H. M. úr mikor fog velük szemben intézkedni?
Gondolom kiszedett
Gondolom kiszedett részecskeszűrővel nyertek 5 lóerő pluszt.
-
Zsurmi
Másik ötöt az adagoló
Másik ötöt az adagoló piszkálásával/chiptuningjával.