"Minden olyan civil szervezetet támogatunk, akik a járatcsökkentés, a közlekedés szétbarmolása ellen vannak, akár egy tüntetés keretein belül.

Amennyiben kérdésed van, keress meg minket a bkvfigyelo AT index PONT hu e-mail címen. Erre a címre várjuk a civilek leveleit is, reméljük segítségünkre lesznek egy demonstráció megszervezésében.

Ezt a levelet megkapta többek között: Demszky Gábor, Hagyó Miklós, Regőczi Miklós, Antal Attila, Kiricsi Karola, a BKV ügyfélszolgálata, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, a Critical Mass, a Levegő munkacsoport."

Forrás: BKV figyelő

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lord képe

püff neki, mindenki elment

püff neki, mindenki elment aludni :)

addig is online petíció, most éppen 327 aláíróval
http://www.petitiononline.com/bkv2008/petition.html

2
magwas képe

Mindenki arról beszél,

Mindenki arról beszél, hogy kéne szervezni egy tüntetést a BKV szétbarmolása ellen, valaki csinálja már meg. De senki se csinálja;)
Na akkor osszuk el a feladatokat.
Én megmondom, hogy mikor és hol legyen: március 22 szombat, Gödör
Valaki jelentse be
Valaki tervezzen grafikát
Valaki cináljon szórólapokat és matricákat
Valakik osszák őket, elsősorban a BKV járművein
Valaki csinálja a sajtózást
Valakik jelentkezzenek szervezőknek
Mind menjünk el

Ha minden terveim szerint alakul, addigra az LMCS-t és a VEKÉt rá fogom venni arra, hogy egy közös javaslat dolgozzanak ki, ami a BKV és a szmogkérdést egyszerre kezeli, finanszírozható, és még egy civil fórum (márc 12, szerda, Milli) kontrollján is átesett. Ezek a terveim, meglássuk hogy megy-e.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

3
KAMA3 képe

1: Valaki jelentse be -

1: Valaki jelentse be - Jellemzően a BKVfigyelő, ha már ők "szervezik" Az útvonal lehetne a szabó ervin tér - kiskörte - astoria - városház tér. Vagy akácfautca és városháztér

2: Valaki tervezzen grafikát - szerinem felesleges. egy A/5 ös vagy A/6 os fecni is elég, amin a szervezők logója, meg a felvonulás útvonala, célja szerepel. este a millin lehet róla ötletelni.

3: Punks not dead

4: Valaki cináljon szórólapokat és matricákat - Feltöltjük ide, és mindenki nyomtat amennyit akar

5: Valakik osszák őket, elsősorban a BKV járművein - Jellemzően azok, akik BKV-znak

6: Valaki csinálja a sajtózást - Erre nincs ötletem

7: Valakik jelentkezzenek szervezőknek - Én mondjuk jelentkezem.

Mind menjünk el

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

4
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem jó lenne, ha mind

Szerintem jó lenne, ha mind a CM, mind a RABIC most inkább csak a háttérből (tudás, erőforrások) támogatná az egészet, de hivatalosan a szálak a BKV figyelő kezébe futnának össze. Értsd: mindent csinálhatunk ugyanúgy, mint eddig, mehet riadóhíradó, szórólap, stb. de mindenhol a BKV figyelő akciójaként szerepeljen, és a bejelentést is ők tegyék meg az illetékes hatóság felé.

www.gruppetto.hu

5
Zsurmi képe

Vigyázat, a BKV-n

Vigyázat, a BKV-n szórólaposztás biztosan tilos!

Engedélyt kell rá kérni, erre talán lehet kapni! Biztos, hogy név szerint kell a szórólaposztókat megnevezni!

A megálló közterület, ott lehet - úgy tudom.

-
Zsurmi

6
Prof.gruppetto.hu képe

Tiszta sor, én eleve a

Tiszta sor, én eleve a megállókban gondoltam, célszerűen a metrók bejáratánál kéne. Igazából akkor lenne hatékony, ha szendvicsember csinálná, akiről messziről is látszik, hogy nem reklámanyagot oszt, hanem a járatritkítás ellen szervezkedik.

www.gruppetto.hu

7
RZ képe

Kicsit korbetelefonaltam. Kb

Kicsit korbetelefonaltam. Kb - elozetesen becsulve -90..120ezerbol tudunk normalis kihangositast berelni 2ezer emberre (full service). Hogy ez sok vagy keves, nem tudom megitelni, a reszleteket elkuldtem Janosnak emailben. Lszi irjatok, ha ezugyben dontes szuletik, mert minden ajanlatnal megigertem, h akkor is visszahivom oket, ha nem kell marc. 22-re a cucc. (Ennel tobb konkretumot viszont nem arultam el a tervrol).

A radiok egy reszeben szinten javaslom az elozetes meghirdetest, meg ha esetleg penzbe kerul is. Tobb radiobol probalom egyenlore meg a "kozerdeku informacio elozetes bemondasanak a modjat" kiszedni (elsore az ingyenes modot, penzes hirdetesre csak ennek hianyaban kerdezek majd ra). Az info radio pl. ugy tunik, lekozli elore a hirt, ha akar csak siman emailen elkuldjuk neki.

Sziasztok Z

8
RZ képe

Most akkor mi lesz? Tobb

Most akkor mi lesz? Tobb napja semmi tovabbi konkretum...
Ha marc. 10-ig se Janos, se te nem irsz ezugyben, lemondom a hangosito berendezeseket. Szia Z

9
urga képe

Nekik írj, ők szerveznek

Nekik írj, ők szerveznek valamit (legalábbis nagyon remélem):

"Várom akkor a segítők leveleit is, a fent már megadott (bkvfigyelo@index.hu) címre, vagy felkereshettek ugyan ezen a címen MSN-en is.

Kis időnk még van, de el kell kezdeni szervezni."

10
RZ képe

Koszi, irtam nekik. Kik ok?

Koszi,
irtam nekik.

Kik ok? LMCS, VEKE stb ismerem. De ki a aBKV figyelo? 1 ember? 1 egyesulet? 5 ember? 500? Soha nem hallottam korabba roluk...

Z

11
bonnie képe

google? bonnie

google?
bonnie

12
Prof.gruppetto.hu képe

Én

Én elhatárolódom...

www.gruppetto.hu

13
bonnie képe

tolem? a bkvfigyelotol?

tolem? a bkvfigyelotol? rz-tol?
pontosabban kerem!
minimum egy sajtokozlemenyt tessek ilyen esteben kiadni!
;)
bonnie

14
Prof.gruppetto.hu képe

Mindentől. A

Mindentől. A sajtóközleményektől is. :)

www.gruppetto.hu

15
RZ képe

Szia bonnie, szia

Szia bonnie, szia Prof,

Ilyenek vagytok? :

Akiknek nagyon nem szimpi, ha vkinek egyszer ellenvelemenye van.
Akik ezutan nyilvanosan szekaljak, szivatjak minden mas topikon azt, aki mert veluk egyszer vitatkozni.
Akik nem birnak felulemelkedni hetek mulva sem valamin.
Akik a "nagy kozos celokat" is hatterbe helyezik a masik piszkalasa miatt.

Nagyon elveszitek ilyenkor a kedvemet mindentol. Nagyon lehangolo, hogy vannak koztunk is ilyen rosszindulatu es gyerekes alakok. Ha pedig csak viccelodni akartatok, akkor jelzem, hogy nekem ez nagyon nem tetszik, ezert kerem, hagyjatok abba mas topikokon ezt az utalgatast, szivatast.

Koszi Z

16
urga képe

Én is kérni akartam erre

Én is kérni akartam erre őket, szvsz nem vicces...

Más. Válaszolt-e vajon a BKV figyelő? Nagyon kiváncsi vagyok, ki(k) ő(k).

17
RZ képe

Szia, a

Szia,

a http://bkvfigyelo.blog.hu/-n nem talalok jogi szemelyt, termeszetes szemelyt, tagokra utalo jelzest.
Van a jobb oldalon egy par soros misszio, ott "cegunk celja..." szerepel. Hogy milyen ceg ez, azt nem tudom.
A bkvfigyelo@index.hu email cimrol auto email jon, h "koszonjuk, megkaptuk".

Sajnos en tovabbra sem tudom, kik ok pontosan, es hogy kepesek e 2 7 mulva itt tuntetest szervezni.

Pls nyugtassatok meg, h megis ; )
Z

18
urga képe

"Sajnos en tovabbra sem

"Sajnos en tovabbra sem tudom, kik ok pontosan, es hogy kepesek e 2 7 mulva itt tuntetest szervezni."

Csak reménykedni tudok ebben. Azt tudom, hogy vannak már civil szervezetek, akik felvették velük a kapcsolatot.

19
Prof.gruppetto.hu képe

Nekem nagyon nem tetszenek

Nekem nagyon nem tetszenek az írásaid ezen a honlapon. Ezért kérem, hogy többet ne írj ide semmit. Ha kéred, sajtóközleményben is leírom.

www.gruppetto.hu

20
urga képe

ez mire jó? :((( ettől

ez mire jó? :((( ettől nekem is elmegy a kedvem mindentől...

21
Prof.gruppetto.hu képe

A be nem jelentett

A be nem jelentett kerékpáros vonulástól való elhatárolódásról szóló MK sajtóközlemény követelése mire jó?

A bkvfigyelő blog "személyiségénék" firtatásra mire jó?

Egyébként csak a gyengébbek kedvéért: a bkvfigyelő az index egy alblogja, olyan mint a homár, a comment:com vagy a zugügyvéd.

www.gruppetto.hu

22
urga képe

"A be nem jelentett

"A be nem jelentett kerékpáros vonulástól való elhatárolódásról szóló MK sajtóközlemény követelése mire jó?"

ezt már mintha kitárgyaltuk volna (elég hosszasan...)

"A bkvfigyelő blog "személyiségénék" firtatásra mire jó?"

Lehet, hogy aki kiváncsi, hamar megöregszik, de engem is érdekel, ki áll egy e-mail cím (és reméljük, egy nagyon hasznos tüntetés szervezése) mögött. Ha Fekete Tulipán, Zorró, vagy Robin Hood, akkor is :)

23
RZ képe

Soha nem irtam

Soha nem irtam ilyet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1len 1szer olvasd el barmelyik hsz-om!
A barom rambozo piros lampanal keresztezodesben valo provokativ hergelo forgalomakadalyozast utalom!
A be nem jelentett felvonulasokat tamogatom es reszt veszek rajtuk!
Nem kapok levegot: te 1szer se olvastad el, amit irtam, es ugy baszogatsz hetek ota! A rosszindulatusagod a figyelmetlenseged tetozi!

Meg egyszer megprobalom, hatha lehet veled normalisan:

Az alblog nem csak nehany maganszemely lelkesedesebol szarmazo honlap? Ha igen, ha nem: Meg tud(nak) szervezni egy tuntetest?

Toluk probalom megtudni, de nem valaszolnak. Fontos, hogy a tuntetes megvalosuljon es sikeres legyen.
Az MKK tud tuntetest szervezni. A bkv.blog kik? Ki a jogi szemely mogotte? Ki jelenti be a tuntetest, kik a szervezok, stb?

Szia Z

24
KAMA3 képe

Tüntetést nem csak jogi

Tüntetést nem csak jogi személy szervezhet. Sőőt, mgánszemély is. Véleményem szerint (de ha rosszul tudom majd magwas kijavít) magánember bejelenti, hogy itt és ilyen útonalon, ennyi várható résztvevővel ekkor, meg ekkor demonstrációt szervezünk. A rendőrség egyeztet, és ha nincs ütközés más eseménnyel, vagy nem zavarja aránytalanul a forgalmat, akkor tudomásul veszi. Ha nem, akkor jelzi, hogy ez és ez fog történni egyidőben ugyanazon a helyszínen, legyenek szívesek változtatni, vagy állapondjanak meg a területre és időszeletre korábban jelentkezővel.

remélem érthető voltam.

véleményem szerint aki egy napi rendszerességgel frissülő blogot üzemeltetni tud, ami ráadásul az index főoldalán is megjelenik néha, attól elvárható, hogy egy tüntetést meg tudjon szervezni.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

25
RZ képe

Remelem, tenyleg igy

Remelem, tenyleg igy lesz.
(profi es szervezett lesz, es sokan leszunk).
Szia Z

26
magwas képe

A közlekedés aránytalan

A közlekedés aránytalan akadályozására már nem lehet hivatkozni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

27
bonnie képe

A barom rambozo piros

A barom rambozo piros lampanal keresztezodesben valo provokativ hergelo forgalomakadalyozast utalom!
Tudjuk mindannyian,h mire utalgatsz itt topikokon ativelve (bocs, tudom, nem szo szerint ideztem), de mondd, hanyat ismersz _szemelyesen_ az ott baromkodok kozul? Tudod,h ok mit tettek le eddig az asztalra? Es te?

A bkv.blog kik? Ki a jogi szemely mogotte? Ki jelenti be a tuntetest, kik a szervezok, stb?
Ha akarnak, fognak. Ha nem sikerul, akkor majd kernek segitseget. Nem biztos,h toled, de majd ok eldontik. Miert pattogsz? Es ha mar pattogsz, akkor miert nem naluk? Miert nem mindegy,h kik szervezik? ha a cellal egyetertesz, odamesz, ha nem nem. Vagy?
bonnie

28
Prof.gruppetto.hu képe

Utáld, ha neked attól

Utáld, ha neked attól jobb!
A veszélyeztető autósokat nem utálod? Az autóklubbnál reklamáltál már, hogy adjanak ki elhatárolódó sajtóközleményt?
Én pl. utálom a vadast. Mindjárt megyek is, és reklamálok a Magyar Gasztrónómiai Társaságnál, hogy adjanak ki sajtóközleményt, amiben elhatárolódnak a vadast szerető emberektől, de ha lehet, méginkább tiltsák be a vadast.
Ne legyél már ennyire egyszerű...

Nem tök mindegy, hogy kik csinálják a blogot? Ha nem bízol benne, hogy meg tudják csinálni, akkor csináld meg te, bakker! Attól meg fogják tudni csinálni, hogy baszogatod őket, meg nyomozol utánuk? Állatira nem...

Ne haragudj, de ha ilyen stílusban írtál nekik, akkor nem is csodálom, hogy válaszra sem méltattak.

www.gruppetto.hu

29
bonnie képe

ne mar, en tok szeretem,

ne mar, en tok szeretem, foleg miota rajottem,h en is tudok cinalni!

mi lesz itt, ha meg te is elhatarolodsz tolem?!
bonnie

30
RZ képe

Emlekezteto: Csak

Emlekezteto:
Csak erdeklodtem tok normalisan, h kik ok...
A "nyomozas" szo csak a szokasos figyelmetlen rosszindulatu tulzasod kreacioja.

Szoval csak erdeklodtem, te meg sokadszor szivatsz egy nem ideillo temaval, kozben nem valogatsz a jelzokkel...
Ebbol lett ez a kb >10 hsz.
Kerlek, Prof, hagyd abba a szemetkedo megjegyzesek irasat iranyomba. Orokre.

Koszi Z

31
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem meg egyáltalán

Szerintem meg egyáltalán nem normálisan érdeklődtél, és az egyéb megnyilvánulásaid sem normálisak.
Kérlek idézz általam téged illető jelzőket, mert szerintem olyanokat csak te használtál rám.
Ha nem tetszik a +10 hsz, választhatsz, hogy felveszed a kestyűt, és vállalod a következményeket, vagy figyelmen kívül hagyod. Csak rajtad múlik. És ez a választás már az első hsz-nál a rendelkezésedre állt.
Ha úgy érzed, személyes jogaid sérültek, megadom az adataimat, hogy megtehesd a büntető feljelentést ellenem.
És ha szerinted jogod van bármit is kérned tőlem a hozzászólásaim kapcsán, akkor fogadd el, hogy nekem is jogom van kérni tőled, hogy ne szólj hozzá semmihez. Ez így fair, nem gondolod?

www.gruppetto.hu

32
zsoltee képe

Remélem nem haragszol meg,

Remélem nem haragszol meg, de én is elhatárolódok tőled! A vadas a kedvenc ételem, ezt vétek nem szeretni :)

Zsoltee

33
Prof.gruppetto.hu képe

Nem haragszom, bárkinek

Nem haragszom, bárkinek joga van bárkitől elhatárolódni. De csakis sajtóközlemény útján! :)

www.gruppetto.hu

34
magwas képe

Basszus, tiszta óvoda. Arra

Basszus, tiszta óvoda. Arra legyetek már tekintettel, hogy jót akar a szerencsétlen. Próbáljátok inkább megértő módon elmagyarázni neki, hogy mi az amiben nagyot téved a civil aktivitás mibenlétével kapcsolatban úgy általában. El lehet magyarázni, hogy egy csomó esetben azért kell a kereteket átlépni, mert éppen ezeket a kereteket akarjuk megváltoztatni (a néger egyenjogusági törekvésektől a házfoglalókon keresztül (na ezt lehet hogy nem fogja érteni) a kötelező bringaút tábláig. Utána lehet lassan adagolni a civil összetartás és a közösségépítés fontosságát, a közös nyelv és a közös szokások felől, és a lázadó vagy "atökömtelevanezzel" attitűd fontosságán keresztül lassan eljuthatsz a bringaemelésig.
Azt is elmagyarázhatod, hogy hogyan ítélte halálra a szocializmus idején a hivataloskodás a civil érdekképviselet hivatalosan támogatott formáit.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

35
Prof.gruppetto.hu képe

Még jó, hogy van itt egy

Még jó, hogy van itt egy fölnőtt. :)

www.gruppetto.hu

36
Krisztab. képe

"közös nyelv és a közös

"közös nyelv és a közös szokások felől"

Éééérteeeed! A közös nyelvbe bevonult a srác örökre :)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

37
Prof.gruppetto.hu képe

Hát ez az egy biztos. :)

Hát ez az egy biztos. :) Reméljük azért valami hasznosabbat is csinál majd idővel :)

www.gruppetto.hu

38
bonnie képe

van neked humorod

van neked humorod egyaltalan? if not, akkor gyorsan zard be a bongeszod, mert sok csalodas fog erni...
mit ertesz szivatas alatt? a guglival csak segiteni akartam, de ha nem akarod hasznalni, akkor szived rajta. egyebkent ott van a topiknyitoban a forras, ott tessek erdeklodni.
Akik a "nagy kozos celokat" is hatterbe helyezik a masik piszkalasa miatt.
prof, te pakoltal el valamit mar megint?! ;)
(gyerekes lennek mar megint? naes? nekem igy jo. nyugodtan lehet ellenvelemenyt megfogalmazni, en egyesekkel ellentetben be tudom venni a leszarom tablettat.)

bonnie

39
Prof.gruppetto.hu képe

Hát, elég szétszórt

Hát, elég szétszórt vagyok néha, lehet, hogy elraktam valahová. Mit is keresünk? Ja, A Nagy Közös Célt. Ha jól rémlik, legutóbb a szekrény tetején láttam, nézd meg ott, hátha...
:)

www.gruppetto.hu

40
bonnie képe

es a letrat hol hagytad? nem

es a letrat hol hagytad? nem erem fel a szekrenytetejet. kicsi vagyok, szekre allok, igy sem :(
bonnie

41
zsoltee képe

írásban lehet, hogy fura,

írásban lehet, hogy fura, de ha ugyanezt a beszélgetést elképzeled élőben, és sértőnek találod, akkor tényleg van egy kis bibi a humorérzékeddel ;)

Zsoltee

42
RZ képe

Nezd, en ezt az egesz

Nezd, en ezt az egesz biciklis forumot, celokat, stb tok komolyan veszdem. Ha tetszik, "szivugyem".

Ha hetek utan sokadszor rosszindulatuan piszkalnak egy figyelmetlensegukbol felreertelmezett kijelentes miatt, az zavar.

Miert nem moderaljak magukat? Hogy jott ez az egesz ide a BKV tunteteshez? Z

43
bonnie képe

Nezd, en ezt az egesz

Nezd, en ezt az egesz biciklis forumot, celokat, stb tok komolyan veszdem. Ha tetszik, "szivugyem".
vagyunk ezzel igy eygparan, csak nem akar mindenki fonokot/ovonenit jatszani es/vagy csendorkodni...
bonnie

44
Krisztab. képe

+1 *CMS* _~o

+1

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

45
zsoltee képe

Relax, take it easy!

46
Vegha képe

Ja, amúgy index címlapot

Ja, amúgy index címlapot olvastatok? http://index.hu/politika/belfold/budapest/0226aam/

Nagyon durva. Nem értem miért nem világítják még át ezt a monstrumot és rakják rendbe. Bár szvsz hatékonyabb lenne egy csődeljárás és újraépíteni az egész céget.

47
Zsurmi képe

"Az ülésekre beszivárgott

"Az ülésekre beszivárgott tanácsadó" szerinted mit csinál?

-
Zsurmi

48
Vegha képe

Nem tudom és nem is

Nem tudom és nem is érdekel. Az a probléma kör viszont érdekel, h. miért kell vkinek beszivárognia. Ebben az országban még mindig minden a legnagyobb igyekezettel mások háta mögött kell hogy készüljön.

49
Zsurmi képe

Hogy próbálnál

Hogy próbálnál megreformálni egy bebetonozódott vezetői réteget egy állami vállalatnál?

  • Megtizedeled. Ez biztos nagyon hatékony... Majd haptákba vágják magukat, és alkalmatlan vezetőkből, remek döntéshozó lesz. Katonáéknál is "működött"..
  • Lecseréled (már he lehet). Plusz zuhanórepülésbe viszed az egész céget. mert valamilyen folyamatosság kell.
  • Megnézed, hogy dolgoznak, hol a hiba a rendszerben. Ez alapján eldönthető,mit kell tenni. A bennt lévők nézőpontjából, beszivárogsz és "bomlasztasz". Ezt el lehet(ett volna) kerülni: jól dolgozni, jó embereket felvenni és megpróbálni jó döntéseket hozni.

Tudod miért kell "mások" háta mögött dolgozni? Mert mások ellenére kell és lehet eredményt elérni! Mert a "mások" inkább arra játszanak, hogy akadályozzák a kezdeményezést (az rossz, nem szakmai stb.), nehogy kiderüljön az alkalmatlanságuk! Ahelyett, hogy megpróbálnák a lendületet meglovagolni, eltanulni hogy csinálta esetleg utánozni. Mert "mások" lusták tenni valamit, ha pedig valaki mégis megteszi - szerintük - azzal ők biztosan veszítenek (zéró összegű a játék).

Nehogy már egy tehetetlen, poszt-szocialista nagyvállalat középvezető rétegét sajnáljuk! Ha apád/anyád/rokonod/te ott vagy sajnálhatod, az a dolgod (család).

-
Zsurmi

50
Vegha képe

Ha bármelyik kereskedelmi

Ha bármelyik kereskedelmi cég meg tudja tenni azt, h. az 1 hónapos felmondási idő letöltésével párhuzamosan betanítja az új kollégát, akkor ez egy állami cégnél is tudna működni.
A likvidálás mellett teszem le a voksom továbbra is. Radikális változásra van szükség. Így vagy úgy.

51
Gida képe

minjar sirok. :( Ez nagyon

minjar sirok. :(
Ez nagyon durva.

52
lord képe

egy másik topikban

egy másik topikban beszéltük, hogy a márc 22 az a hétvége, amikor mindenki elutazik vidékre sonkát enni tormával. az eggyel későbbi (29/30) pedig már késő, mert április 1-n írja alá a főpolg.

53
Vegha képe

Minden döglött állati

Minden döglött állati tetemet elutasító társam nevében kikérem magunknak eme általánosítást: NEM mindenki utazik vidékre sonkát enni tormával !

54
Krisztab. képe

És az élő állati

És az élő állati tetemek? :)

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

55
Vegha képe

Azok is _jó_ úton haladnak

Azok is _jó_ úton haladnak a halál felé.

56
lord képe

ok, bocs, helyesbítek: a

ok, bocs, helyesbítek: a jelzett szombat egy hosszú hétvégére esik, amikor nagyon sokan elutaznak.
hogy miért, azt ne firtassuk, a lényeg, hogy gyakorlatilag péntektől keddig szinte kiürül a város

57
BKV Figyelő képe

Várom akkor a segítők

Várom akkor a segítők leveleit is, a fent már megadott (bkvfigyelo@index.hu) címre, vagy felkereshettek ugyan ezen a címen MSN-en is.

Kis időnk még van, de el kell kezdeni szervezni.

58
RZ képe

Szia, Kik vagytok? LMCS,

Szia,

Kik vagytok? LMCS, VEKE-rol stb hallottam. De ki a BKV figyelo? 1 ember? 1 egyesulet? 5 ember? 500? ELnezest a tajekozatlansagomert, de soha nem hallottam korabban rolatok...

Pls, irj/linkelj magatokrol. Meg tudtok egy tobb ezer fos tuntetest szervezni? Csinaltatok mar ilyet? Hanyan vagytok?

Koszi! Z

59
urga képe

"Főpolgármester úr, Ön a

"Főpolgármester úr, Ön a színrelépésekor átvett majd 1900 darab, átlag 8 éves fővárosi autóbuszt, melyek közül majd 1600 naponta a pesti utcákat járta. Ma van a BKV-nak 1400, átlag 13 éves busza, és közülük 1150 megy ki aponta.

Ön eltüntetett Budapest utcáiról 500 autóbuszt [1]. Ön a buszok ritkításával, a zsúfoltság állandósításával biztosította, hogy aki 1990-ben csak a lépcsőn állva utazhatott, az 2008-ban is csak a lépcsőn állva utazhasson, ne jusson neki ülőhely. Nehogy kényelmesen érjen munkába vagy munka után otthonába. Mindent megtett annak érdekében, hogy a városi közforgalmú közlekedés szinonimája Budapesten a zsúfoltság, a késés, a csatlakozásmulasztás, a kosz legyen. Ön többet utazott külföldre - hivatalból - mint összes elődje 1873 óta együttvéve, mégsem tanult eleget más fővárosok példáiból. Amíg az Ön színrelépése előtt a BKV Európa több száz városi közlekedési társasága közül az első tíz legjobb városi közlekedési társaság közé tartozott, és az Akácfa utcában egymást érték az érdeklődő külföldi delegációk, addig ma az első ötvenben biztosan nincs benne, de lehet, hogy az első százban sem."

http://index.hu/velemeny/olvir/buszbkv/

60
gaze képe

Ahogy mondják:

Ahogy mondják: +1

----------
FREE HUGS!

61
urga képe

NYILT LEVÉL "A városi

NYILT LEVÉL

"A városi közhasznú tömegközlekedés a legfejlettebb országok, legfejlettebb nagyvárosaiban is veszteséges. Viszonylag szűk határok között mozog (40-60%) melyet a költségvetési szükségletükből „megtermelnek”, ill. mellyel dotálásra szorulnak. Az EU-ban a városi tömegközlekedési szolgáltatást nyújtók veszteségfinanszírozása megoldott. Igaz ez a legtöbb helyen, három lábon áll (kormány – tulajdonos – régiók).

A működési költségekhez fővárosunkban a tulajdonos hosszú évek óta a szükségesnél jóval kevesebb finanszírozást adott, melyet az Állami Számvevőszék egyik vizsgálata is kifogásolt.

A BKV ZRt. költségvetéseit, évek óta jóváhagyja a Főváros. Ennek ellenére a bevétel (támogatásokkal együtt) és a költség közötti hiány pótlására a BKV ZRt.-t a Főváros (mint tulajdonos) hitelfelvételekre kényszeríti, és ezen keresztül „biztosítja” a működés feltételeit. Ez nagymértékben nehezítette a társaság gazdálkodását, és folyamatosan rontotta megítélését is. Az adósságállomány az éves költségvetés sarokszámához közelít, mely a csődhelyzet előszobája.

Ugyanakkor 2004. év óta veszteséges tevékenységre egy cég sem kényszeríthető.

A tulajdonos, mint megrendelő, csak rendel, de NEM FIZET, és ez az egyik fő oka a BKV ZRt „veszteséges tevékenységének”.

A Főváros, mint tulajdonos-megrendelő épp arra készül, hogy a forrás hiányát (ami évek alatt összegyűlve már a BKV ZRT létét fenyegeti) Budapest lakosságával fizetesse úgy meg, hogy járatait 20%-al csökkenti, így a jelenlegi négy buszgarázsból már csak háromra lesz szükség.

A Főváros hazudik, amikor a járatritkítások mértékénél 6-8%-ról beszél, hisz az általuk tervezet 220-250 jármű mellyel kevesebb lesz az utakon, az eddigi napi 1280 busz kiadáshoz képest megközelítőleg 20%-ot tesz ki.

Ebben a helyzetben lehet a BKV ZRt-t átszervezni, vagy épp a menedzsment-et cserélni akár évente, de nem ez fogja a megoldást hozni.

Megoldás a tulajdonos-megrendelő Fővárosi Önkormányzat kezében van. Fizessen a megrendelt szolgáltatás után, mint minden más állampolgár ebben az országban.

A budapesti tömegközlekedést igénybevevők évek óta az infláció mértékénél nagyobb tarifaemelést kénytelenek elviselni és megfizetni. Amennyiben elfogadnák ezt a tervezetet, akkor tovább emelkedne az egyéni közlekedést választók száma, állandósulnának a közlekedési dugók, s folyamatossá válna a szmogveszély, valamint drasztikusan nőnének a várakozásai idők.

A BKV ZRt.-nél működő Városi Tömegközlekedési Szakszervezetek Szövetsége bízik abban, hogy a tárgyalások eredményre vezetnek, így nem lesz szükség a hazai viszonyok között talán minden idők legnagyobb a Fővárost, vagy akár az egész Országot megbénító sztrájkra, melyhez reméljük szükség esetén a társ szakszervezetek is csatlakozni fognak.

Bízunk benne, hogy esetleges sztrájkunkat támogatni fogja az utazó közönségünk és Budapest teljes lakossága, hisz szakszervezeteink eltökélt szándéka a „Nagybudapestiek” számára egy méltányos, - a jegy és bérletárakhoz igazodó - szolgáltatási színvonalon alapuló tömegközlekedés biztosítása.

Budapest. 2008-02-25

V T D S Z S Z"

62
BKV Figyelő képe

Ha ennyi az ára, szerintem

Ha ennyi az ára, szerintem mindenki otthon tud maradni 1-2 napot, esetleg alternatívát választ, én támogatom a sztrájkot.

63
urga képe

Jó lenne ha

Jó lenne ha sztrájkolnának. De az utasok részéről is kell tiltakozás.

Most szedem össze a nyugat-európai példákat arra, hogyan fejlesztették a tömegközlekedést az elmúlt évtizedben, és milyen eredményekkel?

Egy ár táblázatot is készítek (mennyibe kerül a szolgáltatás nagyobb európai fővárosokban?)

Elegem van abból, amit sajtónyilatkozatok címén összehazudozik a budapesti városvezetés, a főnökükkel az élen.

64
lord képe

Kíváncsian várom a

Kíváncsian várom a példákat és a táblázatot.

Mondjuk úgy lenne az érdekes, ha azt is látnánk, MIBŐL gazdálkodik egy-egy város. Mert a miénk úgyis arra fog hivatkozni, amit a 2008-as költségvetést előkészítő mai nyilatkozatában is tett. Jelesül:

A teljes nemzeti összterméknek 34%-a a fővárosban képződik, a régióval együtt számítva már 43%-os a GDP-arány. A Budapesten beszedett adó az összes állami adóbevétel 44%-a, az egy lakóra jutó átlagos adóbefizetés 3,5-szerese a vidékinek. Az itt beszedett adóknak azonban csak kevesebb, mint 10%-át kapja vissza az államtól a 24 budapesti önkormányzat. A teljes állami adóbevétel 3-3,5 százalékát (szemben a beszedett 44 százalékkal).
A SZJA esetében egy átlagos budapestire 260 ezer forint befizetés jut (a vidéki átlag 120 ezer forint körül van.) Két évvel ezelőtt már több mint 416 milliárd forint volt a Budapesten beszedett SZJA. Ebből mindössze 5,3 milliárd forint marad helyben, azaz kevesebb, mint 1,3% (a Fővárosnál mindössze 0,7%). A törvény szerint a SZJA 8%-ának kellene helyben maradnia.

magyarán nincs pénz, mert a gonosz állam törvénysértő módon lenyúlja + a megye/agglommráció Budapesten piócáskodik (pl. ide közlekedik, itt tanul, itt beteg). persze mindez nem indokolja, hogy a meglévő kevésből miért nem bírnak ésszerűen gazdálkodni, csak árnyalhatja kissé a képet. feltéve, hogy a fenti számok megfelelnek a valóságnak.

65
urga képe

1) Budapest városvezetése

1) Budapest városvezetése nem tudta elérni 18 év alatt, hogy ez másképp legyen? ennyire nem tud kiállni a város alapvető érdekeiért?

2) ezerszer ismételt érv, de: akinek ennyire nincs pénze, az miért fog bele fáraói építkezésekbe? Amikor épp ellenkezőjét kellene tennie, a pénzét a lehető leghatékonyabban használnia fel.

3) Budapest minden közmű-vállalatát eladták már. Hova tűntek a bevételek?

66
medvegyu képe

A 260/120 nem olyan rossz

A 260/120 nem olyan rossz arány a főváros javára.

medvegyu
Kormányblog

67
Zsurmi képe

Nem törvénysértő dolog

Nem törvénysértő dolog pénzt beszedni egy város/régió adóiból és kevesebben visszaosztani!

A fejlettebb régiók több jövedelmet termelnek, de a fejletleneket sem szabad magára hagyni!

Többek közt az EU-ban mi is fejletlennek számítunk, ezért is szánnak sokmillió eurót a régió fejlesztésére. Mindezt a régi EU tagok adóiból.

-
Zsurmi

68
magwas képe

Elegem van abból, amit

Elegem van abból, amit sajtónyilatkozatok címén összehazudozik a budapesti városvezetés, a főnökükkel az élen.

Akkor jelentsd fel őket közérdekű adatokkal való visszaélés miatt. Szoktassuk rá a politikusokat, hogy nem lehet következmények nélkül hazudozni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

69
Jiten képe

Erre nagyon kiváncsi

Erre nagyon kiváncsi vagyok, várom!
Az én vesszőparipám az, hogy az adott ország hivatalos minimálbéréhez viszonyítottan mennyibe kerül egy bérlet, egy jegy. Van-e átszálló stb. jegy.
A járatritkításban a azsuga a bkv-nak, hogy aki eddig a Nuyugatitól elment pl. az óbudai lakótelepre, az most nem egy, hanem kettő jeggyel teheti majd meg. És oda-vissza az már más summa.

70
Zsurmi képe

Vesszőparipának jó, csak

Vesszőparipának jó, csak épp semmi alapja.

Ha olcsó a tömegközlekedés akkor valaki kifizeti. Pl. az összes adófizető. Ha drága, akkor csak az fizeti aki használja. Ez a két véglet.

A jó megoldás a kettő között van, ami függ az átlagjövedelemtől/minimálbértől és attól, hogy fejleszteni akarjuk-e (mert később/más területen megtérül)

A vonaljegy koncepció katasztrofális és igazságtalan. Pedig ezt a legkönnyebb megváltoztatni (nem kell hozzá venni semmit), csak épp jól be kell lőni! Na de pont az ilyesmire a leginkább képtelen a BKV és a városháza.

-
Zsurmi

71
urga képe

"Ha olcsó a

"Ha olcsó a tömegközlekedés akkor valaki kifizeti. Pl. az összes adófizető. Ha drága, akkor csak az fizeti aki használja. Ez a két véglet."

Egyátalán nem. Alapvető közgazdasági tétel: valami akkor lehet olcsó, ha a piac nagy. Akkor pedig drága, ha a fogyasztói piac nagyon kicsi (erősen leegyszerűsítve).

A tömegközlekedés működtetési költségei egy utas-kilométerre számítva annál alacsonyabbak, minél többen használják ugyanazt a hálózatot. Vagyis annál olcsóbb lehet a szolgáltatás, minél többen igénybe veszik, és fizetnek érte (mert többen osztoznak ugyanakkora működtetési költségen, vagy pedig, ha ez utóbbi növekszik is (szolgáltatás bővítés, a fokozott kereslet kiszolgálására) a bevételek jobban nőnek, mint a működtetési költségek).

És egy megjegyzés: Brüsszelben 1999 és 2006 között a tömegközlekedési utazások száma 70 százalékkal nőtt. A bevétel természetesen nőtt. Ezt fordíthatták volna arra, hogy kicsit csökkentik az árakat, de mert az árak nem okoznak gondot Bxl-ben, ők a működési költségek fedezésére és az adósságuk csökkentésére fordították (a jegybevételük ma már 48 százalékban fedezi a működési költségeket, 35 százalék helyett).

És még egy:

A járatritkítással ördögi kört hozunk létre, ez tudjuk.

De léteznek olyan beavatkozások is, amelyek pozitív kört indítanak el. Ilyenek például a buszsávok, és a forgalomtól elkülönített villamospályák létrehozása. A befektetés nagyon hamar megtérül, mert kevesebb járművel (és járművezetvel) lehet kiszolgálni egy-egy vonalat. Több utas lesz, mert a járat vonzóbb. A megtakarított pénzt, illetve a megnövekedett bevételeket aztán újabb fejlesztésekre lehet fordítani.

Tudomásom szerint a következő néhány évre a BKV több tucat ilyen beavatkozást javasolt. A főváros ebből vagy hármat hagyott jóvá.

72
Zsurmi képe

Elbeszélünk egymás

Elbeszélünk egymás mellett.

Felesleges volt a post-od nagyobbik része, mert én csak azt mondtam hogy nem a fizetések (minimálbér) alapján dől el/kell eldőlnie mennyibe kerül a tömegközlekedés. Ha drága az amiatt is lehet, hogy kevesen használják (a spirál alja) és csak a használója finanszírozza. Ez a véglet nem jó, mert közérdek a tömegközlekedés léte/milyensége.

De ha látlszólag olcsó, akkor is meg kell fizetni az árát. Adóban. Amit mindenki fizet, az is aki nem használja. Ez pedig igazságtalan! Főleg az a véglet, hogy ingyen van.

És semmi sem drágább annál, ha az államnak adjuk a pénzünket! Egy (nem kézivezérlésű, nem poszt-zocialista) közlekedési vállalat sokkal jobban gazdálkodhat, mint az állam által beszedett adókból fenntartott.

-
Zsurmi

73
urga képe

"Ha drága az amiatt is

"Ha drága az amiatt is lehet, hogy kevesen használják (a spirál alja) és csak a használója finanszírozza."

1) Nincs Európában egyetlen olyan város sem, ahol a tömegközlekedést kizárólag az utasok (felhasználók) fizetik. Sehol nincs ilyen! Hogy a teljes közösségnek (önkormányzatnak, államnak) mennyivel kell pótolnia a hiányzó összeget, ellenben függ attól, hogy mennyien használják a hálózatot. Ha olcsóbb a bérlet, többen használják, a bevétel nagyobb, az önkormányzati/állami támogatás pedig kisebb lehet.

2) Budapesten az iszonyúan magas jegyárak ellenére a bevételek a költségek csak kb egy harmadát fedezik. Érdekes módon Brüsszelben ez az arány majdnem ötven százalék! (az árszint a budapestinek kb harmada).

3) A tömegközlekedés társadalmi szolgáltatás, hasonlóan, mint az óvoda, iskola, egészségi ellátás. MINDENKI számára elérhető kell, hogy legyen, hiszen akinek nincs kocsija, az teljes egészében buszra, villamosra, stb utalt, ami a közlekedését illeti (egy olyan nagyvárosban, mint Budapest, mindenképpen). Vagyis az árakat valóban a minimálbérhez kellene igazítani.

74
bonnie képe

2) es a fizeto utasok aranya

2)
es a fizeto utasok aranya milyen?
bonnie

75
urga képe

Nem tudom. Kedvezmények

Nem tudom. Kedvezmények vannak (diákoknak, nyugdíjasoknak nagycsaládosoknak, ...) de szerintem a nem fizetők aránya alacsony; az ellenőrzés szigorú.

76
Zsurmi képe

Nem a beidézett részletre

Nem a beidézett részletre válaszoltál, de mind1.

Mind a 3 pontban nagyjából egyetértünk (bár adatokat nem ismerek).

A mindenki számára elérhetőségen vitatkoznék. Nem lehet ingyen adni, nem lehet túl olcsón adni. Talán magasan szocializált országban (japán?) igen, ahol önként nem használják túl. Hogy is van ez nálunk? És mi van a hajléktalanokkal (volt ugyebár a a "Büdös vagy-e" topik)?

Egy csomó társadalmi réteg kap kedvezményt, amit szintén az adófizetők állnak. Ez nem baj, kell is valamennyi.

Lehet olcsóbb, ee azt akkor is az adófizetők állják. Még mindig szegény az ország (nincsenek ásványkincseink, mint az oroszoknak), ha kicsivel jobban elherdáljuk. Így szegény az ország, nem jut olcsó tömegközlekedésre.

Előbb kéne egy jól működő gazdaságot felépíteni (30-40 év alatt), jó helyre elkölteni az EU-s támogatásokat, stb. Ahogy egyre jobban megy, juthat egyre több a tömegközlekedés olcsón tartására.

-
Zsurmi

77
csavar képe

a tömegközlekedés

a tömegközlekedés infrastrukturális beruházás, feltétele a jól működő gazdaságnak.

78
urga képe

"Lehet olcsóbb, ee azt

"Lehet olcsóbb, ee azt akkor is az adófizetők állják. Még mindig szegény az ország (nincsenek ásványkincseink, mint az oroszoknak), ha kicsivel jobban elherdáljuk. Így szegény az ország, nem jut olcsó tömegközlekedésre."

1) Ötödszörre is leírom: ha olcsóbb lesz a tömegközlekedés, többen használják majd. A bevétel nagyobb lesz. Az államnak (a teljes adófizetői közösségnek) kisebb hiányt kell pótolnia. Mindenki jól jár!

2) ez a szegény, csóró ország el tudott költeni 1000 milliárd forintot az elmúlt néhány évben autópályákra. Ez a szegény ország megengedi a kamionoknak, külföldinek, hazainak egyaránt, hogy gyakorlatilag ingyen használják a teljes úthálózatot. A gazdag svájciak már rég akkora útdíjat vetettek ki a közúti szállításra, hogy abból újítják most fel a teljes vasúti hálózatukat (és még néhány gigantikus vasúti beruházásra is futotta).

3) Ez az ásványkincsekben szegény ország most adta el egy kanadai cégnek az alföldi földgáz-kutatás és kitermelés jogát. A jelenlegi információk szerint annyi földgázt rejt a Makónál felfedezett mező, amennyi 100 évre fedezné hazánk szükségleteit.
http://www.fn.hu/uzlet/20080111/v_vegen_nyilhat/ Lesz így is állami bevétel belőle, de egészen más arányban, mintha hazai vállalat végezné a kitermelést.

Mi nem szegények vagyunk, csak hülyék.

79
Zsurmi képe

1) Hatodszorra is elmondom,

1) Hatodszorra is elmondom, az utazás árát ki kell fizetni valakinek! Ha a nagyját az államkassza állja, akkor annyival több adót kell beszedni. Ha több az utas/járat, de a jegy árából többet áll az állam, az arányosan több kerül.

Márpedig az állam (bármelyik) a beszedett adókat legfeljebb, mint 40%-os hatékonysággal használja fel (ez a demokrácia ára). És akkor még ott a BKV pazarlása, mondjuk még 60%-os hatékonyság (tegyük fel hogy ennyi). A mindenki által "BKV-zásra" befizetett pénz legfeljebb 16%-a hasznosul. Tehát 4,16* (1/(0.4*0.6)) annyiba kerül, mint amennyibe mindenképp kerülne!

Ha csak a BKV-nak fizeted, legfeljebb 1,66* (1/0.6) amenny, mint amennyibe mindenképp kerülne!

2) az autópályára elköltött pénz legalább gazdaság-(és persze forgalom-)élénkítő hatású. Az egészségügy évente hasonló nagyságrendű összegbe kerül. Az is élénkít, de bővül a termelés. Hanem nem csökken a sok meghat dolgozó miatt.

Az útdíjakban teljesen egyetértek veled, attól is vagyunk szegények. De ne keverd össze az okot és az okozatot!

3) A kitermelés joga nem egyenlő az elvesztéssel. Az a gáz eddig is ott volt, nem hozott pénzt. Most tudjuk, hogy ott van, de nem hoz pénzt mert nem tudjuk kitermelni. Ha magyar vállalat (pl. MOL) ki tudná, akkor is kifizetné a fogyasztó. Akkor is annyi menne az államkasszába, mert a MOL nem állami! Azt a mezőt speciális technológiával lehet kitermelni, ami a MOL-nak nincs meg. Nincs gáz, nincs bevétel!

A TXM/Falcon Oil & Gas-nak van, pénzt fektettek a technológiába, a keresésbe. Haszon nélkül nem termelnék ki Nem ingyen fogják elvinni, rengeteg koncessziós díjat és adót is fizetnek!

Igen, hülyék vagyunk, mert sokan azt hisszük értjük, hogy működik a világ. Pedig nem. És emiatt szegényebbek is.

-
Zsurmi

80
Prof.gruppetto.hu képe

Több nagyon fontos dolgot

Több nagyon fontos dolgot hagysz figyelmen kívül.

Például nem számolsz az externáliákkal, mint költségekkel. A tömegközlekedés leépítésének (mert a támogatás csökkentése egyenesen ezt eredményezi) rengeteg olyan költsége van, ami épp a hiánya miatt jelentkezik. És fordítva is, a tömegközlekedés térnyerése sok olyan externális költséget csökkent, ami nélküle az egekben lenne. Pl. számolsz azzal, hogy a tömegközlekedés arányának csökkenése a zaj és levegő szennyezés által mennyi elveszett emberéletévet jelent, mennyi plusz kiadást jelent a társadalombiztosításnak? Ezeket is mindenki fizeti, és egy nagyságrenddel nagyobb összegekről van szó, mint amennyi támogatást a BKV kap.

Akkor ugyanígy nem számolsz azzal, hogy a fejlettebb, jobban támogatott hálózat kapacitása sokkal nagyobb arányban javul, mint amennyi pénzbe kerül fenntartni. Tehát növekszik a hatékonyság, növekszik a jegyár bevétel is (nagyobb mértékben, mint amennyibe kerül a javított hálózat fenntartása), így arányában nézve csökkenhet is az állami támogatás mértéke.

Azt is figyelmen kívül hagyod, hogy széleskörűen rendelkezésre állnak működő példák jól szervezett, olcsó, hatékony, de részben központilag finanszírozott tömegközlekedésre. Az ellenkezőjére viszont nincs egyáltalán példa, pedig biztos vagyok benne, ha a tömegközlekedés támogatás nélkül is lehetne olyan jó üzlet, mint gondolod, akkor lenne rá vállalkozó is mindenhol.

www.gruppetto.hu

81
urga képe

"Akkor ugyanígy nem

"Akkor ugyanígy nem számolsz azzal, hogy a fejlettebb, jobban támogatott hálózat kapacitása sokkal nagyobb arányban javul, mint amennyi pénzbe kerül fenntartni. Tehát növekszik a hatékonyság, növekszik a jegyár bevétel is (nagyobb mértékben, mint amennyibe kerül a javított hálózat fenntartása), így arányában nézve csökkenhet is az állami támogatás mértéke."

Ezt Prof írta, és ezt próbáltam én is többször leírni, de nem akarod megérteni. Pedig nagyon egyszerű! Akkor még egyszer, utóljára:

KEVESEBBET kell a közösből (államkasszából) fizetni, ha TÖBB az utas (és TÖBBEN fizetnek a jegyért). Ezt elérheted úgy, hogy csökkented a jegyárakat, vagy úgy, hogy javítod a szolgáltatást, vagy a kettőt együtt. De mindenképp megéri, mert a végén TÖBB VEVŐD lesz és TÖBB BEVÉTELED, mint az elején, így KEVESEBB működési támogatást kell nyújtanod a hálózatnak (vagyis a közösségnek kevesebbe kerül a tömegközlekedés működtetése). Ezt történt pl Brüsszelben, de ugyanez történne Budapesten is.

Autópályák: az elmúlt 15 évben a magyar gazdaság még sohasem ment ennyire rosszul, amióta kitört az autópályaépítési láz, az emberek "jólétéről" nem is beszélve.

"Ha magyar vállalat (pl. MOL) ki tudná, akkor is kifizetné a fogyasztó. Akkor is annyi menne az államkasszába, mert a MOL nem állami! Azt a mezőt speciális technológiával lehet kitermelni, ami a MOL-nak nincs meg. Nincs gáz, nincs bevétel!"

Ezt nem tudtam (hogy a MOL-ban már nem többségi, illetve nincs állami tulajdon - kicsit elmaradtam ezzel...). Szvsz a technológia megoldható lett volna, ha van rá akarat.

82
Zsurmi képe

A BKV sztrájk a tervezett

A BKV sztrájk a tervezett leépítés miatt szükséges rossz lenne.

-
Zsurmi

83
urga képe

"Ha a BKV nem változtat

"Ha a BKV nem változtat járatritkítási tervein, az egész vállalatot érintő sztrájkba kezdenek a munkavállalók. A szakszervezetek a közlekedési vállalat összeomlását sejtik az intézkedések mögött.

Nem fogadjuk el a paraméterkönyv módosítási terveit, mert azzal mindenki rosszul jár. Munkahelyek szűnnek meg, az utasok leszoknak a tömegközlekedésről, végső soron a BKV összeomlásához vezethet – jelentette ki lapunknak a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese, Gulyás Attila. Ha a nyilvánosságra hozott változatot fogadja el a főváros, az egész BKV-ra kiterjedő sztrájkot hirdetnek. A nyolcezer BKV-munkavállalót képviselő szervezet szerint nem tíz-, hanem csaknem húszszázalékos teljesítménycsökkentésre készül a társaság. "Naponta 1300 buszt állít ki a BKV, az új paraméterkönyv 220-250 busz leállítását jelentené. Alaposabb matematikai tudás nélkül kiszámítható a valódi leépítés aránya. Ezenkívül trolibuszvonalak megszüntetéséről, metró-, HÉV- és villamosjáratok ritkításáról szólnak a tervek."

Gulyás Attila szerint a paraméterkönyv összeállítóit csak egyetlen dolog vezérelte: a közgazdasági megfontolás. Számításaik alapján legfeljebb néhány milliárd forintot lehet így megtakarítani, ami nem oldja meg a BKV anyagi gondjait, hiszen az adósság már most eléri a nyolcvanmilliárd forintot. Sem ez, sem a tavalyi vállalatátalakítás nem megoldás, hisz a 2006-ban keletkezett hiány 11 milliárd, a 2007-es viszont már 17 milliárd forint volt."

www.magyarhirlap.hu

84
bonnie képe

a paraméterkönyv

a paraméterkönyv összeállítóit csak egyetlen dolog vezérelte: a közgazdasági megfontolás
forditok bkv-rol magyarra: az utas le van szarva. ha nem fer fel, vagy felfer, de a tolmegben megfullad, az a loteri doglott kutyat sem erdekni, nemhogy a bkvt. vagy ha a megszuntetett jaratok miatt nem lesz mire felszallnia, akkor a fenti problemak egyaltalan nem fognak jelentkezni.
bonnie

85
Zsurmi képe

A közgazdasági

A közgazdasági megfontolás nagyon fontos szempont. A baj inkább ott van, hogy
Nem mernek belenyúlni a darázsfészekbe (BKV vezetés, struktúra)
A saját politikai pecsenyéjüket sütögetik a politikusok

A darázsfészekbe tartozik az is, hogy ha neki is esnének a dolognak, akkor is a BKV közép- és felső vezetése, a VEKE és a civilek is egyszerre sikítanának (mind mást) ilyeneket:
"Biztos majd eladják a buszgarázsokat"
"Szétverik a BKV-t"
"50%-kos leépítés lessz, ha ..."
Stb.

A paraméterkönyvet átírni sokkal egyszerűbb. Ja az utas persze, hogy le van szarva, hisz a választó is le van szarva.

-
Zsurmi

86
lajhár képe

De ha elkezd mindenki

De ha elkezd mindenki sikítozni, az nem lenne más, mint az elmúlt évek tapasztalata, ami sikít belőlük. Mi az, amihhez mostanában hozzányultak, és nem az lett a vége, hogy a kisember rábaszott? Nyilván a beosztott dolgozók, meg akiket kiszolgálni hivatott a rendszer. Bizonyos szint felett felfele bugdácsoláds történik... Jó lenne egy gesztus a politika részéről, amiből az látszanna, hogy nem teljesen inkompetensek, végtelenül gecik, és elképesztően mohók. Amig ez megy, az emberek jogosan félnek, mert ezek a szarból nem aranyat, hanem még büdösebb szart csinálnak. Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

87
Zsurmi képe

Önbeteljesítő

Önbeteljesítő jóslat.

Kis ember úgy van szocializálva, hogy ha mozgolódást/változást lát, akkor ő rábaszik, mert majd biztos ... Meg hát ő ért hozzá, ahogy a focihoz, a vezetéshez, az informatikához stb. Elkezd nyafogni, hogy ne merjék ..., mert majd biztos!

a) Nem baszna rá, de többek érdekét sértő előjogot kell elvenni. A hangos nyafogással az ellenérdekeltek is hangosan egyetértenek (hazudnak), a nagyob elenállás miatt mégsem merik meglépni. Minden marad a régiben.

b) Rábaszásra játszanak, de ha nem tennék is ugyanaz lenne a visszajelzés. Tehát nem tudják jól csinálni a dolgukat, nem érdemes hosszú távra gondolkodni, ezért megcsinálják. Majd mást kommunikálnak.

Kisembernek búsul a kocsmában, hogy ő nem megmondta ...!

Személyes vélemény: Ha kisember hülye, megérdemli! Használja az eszét! Ha nincs neki, ne higgye azt, hogy van! Azt döntse, el, mikor melyik nagyembernek hisz. Nagyember meg ne nézze le a kisembert, úgy se lehetne nagykisember, ha nem lenne egy csomó kisember. Kell mindkettú, az utóbbiból több.

-
Zsurmi

88
lajhár képe

Mondjuk úgy,

Mondjuk úgy, játékelméleti katasztrófa... alapja a buta önzés, és a bizalomhiány.
Az egészségügyben tudom, mi az a varázsige, amit ki kéne mondani ahhoz, hogy elhigyem, hogy valaki elég tisztánlátó és elég bátor ahhoz, hogy neki tudjon fogni bármi reformszerüségnek. Ami most folyik, szimpla parasztvakítás. BKV-hoz nem sokat konyítok, de ha majd ilyeneket hallok, hogy "személygépjárműforgalom korlátozás a tömegközlekedés javára" "felszini zárt pályás közlekedés fejlesztése" meg egyéb varázsszavakat,amikről elhittem nektek, hogy értelmes dolgok, mert hihetően hangzanak, akkor majd talán hinni kezdek a pozitív szándékban. Ha most beindulnaa BKV-nál a nagyseprű, arra gondolnék, hogy pár kurvagazdag még gazdagabb akar lenni. A kisember meg hülye kis hazánkban, ez igaz. Az önbeteljesítő jóslat is. Csak attól, hogy próbálom használni az eszemet, nem tudom, mi mást tehetnék, mint hogy néha elemegyek ötszázadmagammal tüntetni, meg néhány jobb sorsra érdemes lurkónak megpróbálom megtanítani, szerintem hogy kell az embernek használnia az eszét. Csak közben azt látom, hogy elképesztő szemérmetlen hazugságokat üvöltöznek mindenhonnam a képembe, a sok segg elhiszi, aki meg nem, az állatira megosztott. És ez bosszant, nagyon. Az EÜ varázsigét megírhatom az OFF topikban, szeretni fogtok érte...

Ádám

Amúgy nem vagyok kisember: 188cm, 94kg.:D
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

89
magwas képe

A sikítozás egyik fele

A sikítozás egyik fele elkerülhető azzal, hogy előre megbeszélik velük.
A másik feléről meg már nyilvánvaló lesz, hogy milyen érdekek/sima hülyeség miatt van.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

90
bonnie képe

ezt nem ide akartam,

ezt nem ide akartam, sry.
bonnie

91
medvegyu képe

Újabb tanácsadásra

Újabb tanácsadásra kifizettet pénzek a BKV-nál:

http://index.hu/politika/belfold/budapest/0304kvbmaa/

medvegyu
Kormányblog