Az alapfeladat elvégzésére nincs pénz, tanácsadó cégek szolgátatásaira milliárdok akadnak a BKV-nál



Nem számít az utasok véleménye, csak egyesek zsebe tele legyen. Az Index cikke a BKV és tanácsadói szerződéseiről:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/0226aam/
A járatritkítással megspórolni szándékozott összeg fele megvan, csak mások zsebében :( Érdekel, milyen formában lehet számon kérni ezt az utasok számára hátrányos hozzáállást?

"Sokkal aggasztóbb azonban, amit BKV-s forrásaink állítottak az AAM gyakorlati munkájáról. Megjelennek a BKV vezetői értekezletein, jegyzőkönyveket írnak, vagyis gyakorlatilag egy titkárnő munkáját végzik az AAM alkalmazottai, miközben a cég mindenről értesül, ami a BKV-n belül történik. A legvadabb elképzelések szerint így bizonyos körök percre pontosan értesülnek, ha a közlekedési cég valamilyen projektbe kezd, pénzforrást kötne le valamire.

Egy BKV-s vezető számolt be arról, hogy gyakorlatilag úgy érzi, minden mozdulatát követik és ellenőrzik, miközben valódi, hozzáadott értékkel bíró tevékenységet nem végeznek prezentációk készítésén kívül. Másik források arról beszélt, az az egyik feladatuk, hogy a BKV-s előterjesztések ugyanúgy nézzenek ki, formátumuk azonos legyen. Számon kérik a BKV középvezetőit, ellenőrzik a határidők betartását, vagyis gyakorlatilag főnökként viselkednek, holott szakértelemmel nem járulnak hozzá a BKV munkájához, sőt egy uniós anyag készítésénél az is kiderült, az angol szaknyelvet sem ismerik. És különben is felmerül, nem éppen az lenne a cég vezetőinek dolga, amit az AAM végez?"

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Peta képe
Peta
1 sze, 2008-02-27 11:41

Tanácsadó cégtől mit várjon az ember? Semmihez se értenek, de azt drágán. Ami itt áll "tanácsadás" címen, az teljesen átlagos, volt már ilyenbe belelátásom. Csak azt nem tudom, hogy lehetne ez ellen fellépni. Hajmeresztő, hogy mikre megy el a pénz.

toreki képe
toreki
2 k, 2008-03-11 13:41

Nem igaz, hogy nem értenek semmihez. Tudják, hogy lehet semmiből pénzt csinálni. Bezzeg nekünk mennyit kell hozzá...

hf képe
hf
3 sze, 2008-02-27 12:09

Nem tudom hogy az AAM cég végez-e érdemi feladot, de amit ez a "BKV-s vezető" ír, számomra csak a panaszkodást jelenti:
A BKV-s vezető nem csinál semmit, és idegesíti, hogy ezt egy tanácsadó cég jelenteni fogja a főnökének - aki aztán remélhetőleg racionalizálja a feladatokat és kirúgja őt.

Ne felejtsük el, a BKV-nál még mindig nagyon sok pénz megy el a vízfejre, akik nem csinálnak semmit.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

Zsurmi képe
Zsurmi
4 sze, 2008-02-27 12:35

Talán jó lenne elolvasni először és észrevenni a csúsztatást:

5 évre 2,5 milliárd Ft
1 évre 0,5 milliárd Ft

Mindez keretszerződés, tehát nem feltétlenül fizetik ki.

A BKV 2006-os vesztesége 11 milliárd Ft volt, idei jelentés még nincs, de az itt felhozott érveim szerint a veszteséghez képest is elenyésző. A cikk szerint is 2007-ben került kapcsolatba a BKV-val a tanácsadócég. No lám, erre csökken a veszteség. Hmm... Nem tudom, hogy miattuk sikerült-e, de érdekes ko-reláció.

"Harmadik - névtelenséget kérő - forrásunk azt állította, nehéz lenne 350 középvezetőt kirúgni, és helyettük alkalmasabb munkatársakat felvenni, ezért alkalmazzák inkább a céget."
Ezzel adtak az objektivitás látszatának. Ne feledjük el, az index erősen bulvár kiadvány. Egyszer jó "nekünk" amit mond, másszor nem. Csak épp az újságírók tényleg nem értenek semmi konkréthoz amivel foglalkoznak. Csak az újságíráshoz (jó esetben)!

A BKV középvezetők persze, hogy nyafognak! Elég jól be vannak betonozva (függnek is a pozíciótól). Évekig lébecoltak a tutiban, a cég meg gurult le a lejtőn! Most inog a pozíció, persze, hogy nyűszítenek!

Lehet, hogy így próbálják meg működtetni a céget (beszivárogni). Amúgy meg hogy a fenébe dolgozna a tanácsadó, ha nem lehet jelen a működésben?

Mert most a BKV egy tőkehiányos, működő tőke nélküli cég, amit politikusok (!) kézzel vezérelnek! Hogy a picsába gazdálkodhatna egy cég így? Főleg, ha el sem dönthetné mire költi bevételeinek töredékét? A tulajdonos nem tesz bele pénzt (mert elfolyik), megreformálni nem hagynánk (tanácsadó cég)?. Akkor mit várunk?

Nekünk, mint a megrendelők főnökeinek (választók) nem az a dolguk, hogy folyton mások zsebében tukáljunk, hanem az eredményeket várjuk el a belerakott pénzünkért. Ha pedig a veszteségek miatt tartják a markukat, akkor lehet mutogatni, hogy oda+oda miért szórtál el annyi pénzt.

A leépítés - azon kívül hogy felháborító -, szerintem jó eséllyel blöff volt. Van egy olyan sejtésem, hogy azért az önállóságért harcolnak, amit bármely cég működéséhez elengedhetetlen! A tulajdonos nem szólhat bele napi szinten egy cég működésébe, mert tönkrevágja! Ez a világ fejlett részén is így van minden magán cégnél. A BKV állami vállalat, persze hogy belenyúlnak.

Szerintem most áll a bál, el fog dőlni hogy a BKV-nak van-e jövője vagy sem. Ennek a színfalak mögötti harc jeleit látjuk most.

-
Zsurmi

Vegha képe
Vegha
5 sze, 2008-02-27 14:57

Sztem ha a névtelen BKV nyilatkozatokat kivonod a cikkből, akkor is többet kapsz, mint felháborító.
Nem életképes a cég, ez napról napra kiderül. Mondjuk, h. próbálják-e a csőddel ellentétes irányba terelni, az számomra nem vált eddig kézzelfoghatóvá. Pedig választó vagyok és a megrendelők főnöke. Szóval én azt mondom: kukába az egésszel: miért nem akarják privatizálni ? Miért nem arról szavazunk, h. a BKV magánkézbe kerüljön ?

urga képe
urga
6 sze, 2008-02-27 19:33

azt magyarázd el, hogy egy nem életképes cég hogyan vághat bele egy 500 milliárd forintos fejlesztésbe???

Lathor képe
Lathor
7 sze, 2008-02-27 21:22

Felelőtlenül?

Vegha képe
Vegha
8 sze, 2008-02-27 23:18

hitelből ?

urga képe
urga
9 sze, 2008-02-27 23:22

de hogyan, amikor a meglévő járatok működtetésére, vagyis a jelenlegi szolgáltatás szinten tartásra sincs pénz?

és Demszky Gábor pár napja elsődleges kötelességének tartja világgá kürtölni, hogy a szolgáltatás megtartása érdekében szó sem lehet hitelfelvételről?

medvegyu képe
medvegyu
10 sze, 2008-02-27 23:23

Hogyan lehetne szó, mikor a hitel a négyes metróra kell.

medvegyu
Kormányblog

Zsurmi képe
Zsurmi
11 cs, 2008-02-28 00:30

Nem a cég vág bele. A főváros(i önkormányzat) teszi. A BKV pedig a tulajdonos akaratát hajtja végre.

-
Zsurmi

urga képe
urga
12 cs, 2008-02-28 00:35

jó, akkor: egy nem életképes cég tulajdonosa hogyan vághat bele többszáz milliárd forintos beruházásba? amikor a cég működtetésére meg nincsen pénze???

dezso képe
dezso
13 cs, 2008-02-28 17:50

Egyébként a megrendelő a BKV.

Zsurmi képe
Zsurmi
14 cs, 2008-02-28 21:13

Az lehet, de BKV (vezér) nem mondhatja azt, hogy 4-es metró nem kell, mert akkor BKV vezér távozik.

-
Zsurmi

Mumin képe
Mumin
15 sze, 2008-02-27 13:40

De azért érdemes megjegyezni, hogy Antal Attila vállalta, és teljesíthetőnek tartotta, hogy a BKV-t nullszaldóssá teszijáratritkítások nélkül.
Ez egyelőre nem teljesül.

j_gergo képe
j_gergo
16 sze, 2008-02-27 16:37

itt kb arról lehet szó, hogy egy külsős cég végzi azt, amit a bkv középvezetőinek kellene, akiket azonban eddig képtelenek voltak kirúgni. akár még értelmes munkát is végezhetnek, csak akkor az a kérdés, hogy a bkv-s alkalmazottak mire valók.

tehát: a cégnek kifizetett pénz, és a hivatalnokok fizetése közül az egyik pocsékba ment. kérdés, hogy melyik...

medvegyu képe
medvegyu
17 sze, 2008-02-27 22:56

Ez máshol is így van. Csak itt még két nulla becsúszott az összegek végére.

medvegyu
Kormányblog

KoBold72 képe
KoBold72
18 cs, 2008-02-28 11:12

Ez most olyan, mint a marketingre költött pénz?

"A marketingre költött pénz fele ablakon kidobott pénz.
De melyik fele???"

- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: március 14.
www.6efutas.hu

Oversize Load képe
Oversize Load
19 sze, 2008-02-27 19:45

Itt a folytatás:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/0227blamm/

j_gergo képe
j_gergo
20 sze, 2008-02-27 21:28

„Az Eurometro ehhez az adatokat szolgáltatta, a DBR az adatokat összegyűjtötte, ellenőrizte, az AAM pedig megszövegezte. ” (forrás)

...és ez az incifinci pedig mind megette!

És mindezek után, ennyi szorgoskodónak sikerült olyan szerződést kötnie, hogy az állomást építő késése miatt az azonos tulajdonban lévő alagútfúrónak napi ~50 mila kötbért kell fizetni. Most ezt vagy direkt csinálták, vagy egy hintalónak is több esze van náluk.

Oversize Load képe
Oversize Load
21 sze, 2008-02-27 23:55

Néhány bankszámla megfigyelése megadná a választ.

gyorkos képe
gyorkos
22 cs, 2008-02-28 07:30

Jessz. :-)

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330

Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

magwas képe
magwas
23 cs, 2008-02-28 21:52

A keretesből az tetszik, hogy ott görcsölnek, hogyan építsék meg a Vámház téri megállót. Tessenek elolvasni a VEKE vonatkozó anyagait: a metrónak gerinchálózati elemnek kellene lennie, ehhez túl sok megállója van. Itt a remek alkalom, hogy egyet elhagyjunk. A Kálvin tér egyetlen villamosmegállónyi távolság. Rendben, ott a kettes villamos mint átszállás, de pár száz méter sín se kell ahhoz, hogy a Kálvinról átszállás nélkül el lehessen jutni mondjuk a Parlamentbe. (Sőt, szerintem az állomás építési költségeinek mélyen alatta lenne az, hogy az Üllőin (Vagy a Lónyain, hogy mert a négyeshatos mellett nem sok villamos fér már be.) összekötik a Kiskörtét a Nagykörtével, és akkor lehet a kettes két vége között a Kálvinon keresztül villamosvonalat húzni).

A megoldás rohadt eccerű: nem kell megépíteni a megállót.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

Peta képe
Peta
24 p, 2008-02-29 01:07

Ha nem épül meg, akkor állítólag eus pénzektől esik el a beruházás. Másrészt pont brüsszel kifogásolta a sok állomást.Szal ez sántít.
(Ha bkvznék, nekem épp a fővám téri állomás lenne a legkényelmesebb :)

Zsurmi képe
Zsurmi
25 p, 2008-02-29 11:13

Ez legfeljebb azért igaz, mert már évek óta nem készítenek elő más fejlesztést (M4 über alles), tehát nincs mivel pályázni.

-
Zsurmi

j_gergo képe
j_gergo
26 p, 2008-02-29 08:16

A 2-es vilivel való csaltlakozás elég fontos pedig. De ha a Kálvin téri megállóval vonnák össze (2 tér közé, hosszú mozgólépcső/járda), akkor 1 megállóval kevesebb. Felesleges megálló a Szt Gellért tér és a Bocskai.

Peta képe
Peta
27 p, 2008-02-29 10:59

Régebben az volt a terv, hogy a Szt Gellért tér, és a Fővám lenne a közös, ilyen hosszú peronnal a Duna alatt, de aztán a geológiai viszonyok nem hagyták. Viszont mostmár a kálvint tuti nem fogják átépíteni ilyenre, sajnos.

Oversize Load képe
Oversize Load
28 p, 2008-02-29 19:26

A szappanopera stábja a Városházára költözött:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/0228eticket/