2010-től három eurós,(mintegy 750-800 forintos) dugódíjat kell majd fizetniük azoknak az autósoknak, akik be kívánnak hajtani a cseh fővárosnak, Prágának belvárosába - jelentette be Pavel Bém polgármester. Prága ezzel több európai város elmúlt években felállított példáját követi.












Nagyon helyes, ilyen kellene
Nagyon helyes, ilyen kellene itt is!
Belvárosfüggő vagyok, legszívesebben egy Oktogonon lévő lakás erkélyéről nézegetném az Andrássy út épületeit a reggeli kávé kortyolgatása közben, de jelenleg ez még lehetetlen, hacsak nem szmogot akarnék szívni hozzá... :-(
Lassan mindenhol bevezetik
Lassan mindenhol bevezetik csak Budapesten nem...
KÖVETELEM, hogy vezessék
KÖVETELEM, hogy vezessék be Prágát Budapesten!
800 ft+ a parkolási díj +
800 ft+ a parkolási díj + a 300 ft-os benzin kishazánkban? ez lehetetlen, akkor tüntetések lennének meg minden. de ha ezt megcsinálnánk itt is, lenne ám bringás élet sej.
Ez lenne a lényege az
Ez lenne a lényege az egésznek, hogy NE fizessen behajtási + parkolási díjat. Egyszerűen ne jöjjön be a belvárosba autóval.
hát épp erre mondom hogy
hát épp erre mondom hogy lenne bringás élet, ha ennyi költséggel egyszerre terhelnék az autósokat, egyszeribe lemondanának a kényelmes dobozolt fotelban való fetrengésről
én ebben már nem hiszek. A
én ebben már nem hiszek. A benzin ára 300 fölött, a gázolajról nem is szólva. A parkolás brutál drága, az adók magasak, haladni nem lehet de csak nem rakja ki a seggét a kocsiból, csak sír, hogy mennyibe kerül. Állítólag nálunk is bevezetnék 2010-ben, de ha akkor meg ugye választani kéne menni, ezért tuti nem merik majd bevállalni a drága politikusaink ezt a lépést.
Választás után
Választás után visszállnak a népszerűtlen intézkedés mantrára :(((
Az autózás tényleg
Az autózás tényleg drága, de a BKV vagy MÁV vagy Volán is drága, ezt ne feledjük!
Ha van egy autód, és csak a benzint számolod, akkor napi 20 km-t tudsz menni egy BKV bérlet árából. Tehát ha 10 km-nél közelebb laksz a munkahelyedhez már olcsóbb. (Jó, tudom, amortizáció, szervíz, értékcsökkenés, stb... de tételezzük fel, hogy az autó van.) Ha esetleg hévvel vagy vonattal is kell utaznod, akkor kombinált bérlet, ami még sokkal drágább.
A környezettudatosságon kívül nem sok érvet lehet sorolni a tömegközlekedés mellett és az autózás ellen. Amikor a kollégáimmal beszélgetek erről nem is tudom őket meggyőzni, mert pl. Kerepesről autóval átlag 30 perc, bkv-val 1 óra, és a költségek nagyjából egyenlőek, sőt talán a tömegközlekedés drágább.
Ezért kell dugóadó és a parkolási körzetek kiterjesztése, rendes ellenőrzés, mert akkor olcsóbb lenne a tömegközlekedés, és reális alternatívája lenne az autózásnak.
nagyon helyes, Budapesten is
nagyon helyes, Budapesten is be kéne vezetni.
-------------------------------
Énblog
Legyen dugódíj Budapesten
Legyen dugódíj Budapesten is, rendben van, de mitől működne pont ez? Még több mozgássérült, álrendőr- és áldiplomata rendszámos, sűrgős ügyintézős, ebédkihordós, áruszállítós, közeli rokonnnak kölcsönadott autó lenne. És hipp-hopp a fél ország a nagykörútön belülre költözne.....
Tök jó, csak éppen Prága
Tök jó, csak éppen Prága belvárosában elég gyorsan el lehet jutni bárhova, köszönhetően az igen sűrűn járó és számos átfedést mutató villamos- és metróvonalaknak. Igazából oda tényleg nem is szükséges autó.
A belvárosban ide sem.
A belvárosban ide sem.
Indul a dugodijas, de
Indul a dugodijas, de szexmentes honlapunk.
Mondd el te is a véleményed a budapesti közlekedésről és a dugódíjról:
- Indokoltnak tartanád a dugódíj bevezetését?
- Mekkora dugódíjat vetnél ki Budapesten?
http://www.dugodij.hu/index.php?page=hirek_reszletes&hir=Szavazás%20a%20budapesti%20dugódíjról
Ne (csak) a bevezetést
Ne (csak) a bevezetést követeljük, hanem (ennek is) a végrehajtását. A KRESZ is, az adózás is be van vezetve azt mégis mi van itt?
Ti biciklibuzi,
Ti biciklibuzi, nemgondolkodó barmok!
Van, akinek a megélhetése függ tőle, hogy tudjon autóval közlekedni a fővárosban, igen, akár a Várnegyedben is! Akkor is, ha szmog van! Ami amúgy is a gyár és ház-kémények miatt van.
Apropó, kedvenc demszkipatkányotok hány bicikliutat épített nektek? Mert bírságokat meg parkolódíjakat szedni a semmiért az ugye kurvára 1*ű
Nektek meg az lesz a szopacs, ha olyan, tízkilós bukóbilit kell majd hordanotok, amiből ki sem láttok, csak mert, aki azokat nagyban forgalmazza, rokona valamelyik féregnek a kúrmányban.
Hülye, szemét törvényeket hozni kurva egyszerű ám.
Valamit félreértettél: a
Valamit félreértettél: a dugódíjat az autók és nem a biciklik miatt fogják bevezetni. Mindenhol.
Pontosan annak lesz a
Pontosan annak lesz a legjobb a dugódíj, akinek a megélhetése függ az autótól. Könnyebben, gyorsabban, nyugodtabban jut el céljához.
__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
Azért hozzá kell tenni,
Azért hozzá kell tenni, hogy nem arról van szó, hogy ki gondolja úgy, hogy neki aztán tényleg a megélhetése függ az autózástól "akár a várnegyedben is". Számításba kell venni és világosan megmondani a magyaroknak, hogy legendásan rossz az önértékelési képességük és a realitásérzékük e téren is.....
Meg a pirézeknek is.
Meg a pirézeknek is.
Csak két felmérés, az
Csak két felmérés, az egyik 2003-ból, a másik meg teljesen friss. Más, nem vezetők körében végzett felmérések hasonlóan konzisztensen hozzák ugyanezt az eredményt. A pirézekkel kapcsolatban nem olvastam hasonlót, csak azt tudom hogy őket (is) gyűlöljük.
2003. június 16:
"A legnagyobb hiba tehát az elbizakodottság és a nem megfelelő helyzetítélet."
http://index.hu/karrier/hrhirek/tulertekeles?print
2008. őszi felmérés márciusban publikált eredménye:
"Ezen túl a magyar vezetők lényegesen más (pozitívabb) képpel rendelkeznek önmagukról, mint ahogyan őket a külföldiek megítélik. Ez a különbség nagyobb, mint a tanulmányban részt vevő bármely más országban, ahol a helyiek általában úgy érezték, hogy a külföldiek kritikája nagyrészt helytálló."
http://www.kikk.hu/htmls/hirek.html?ID=1151
Hja, hogy ez így lefedné a
Hja, hogy ez így lefedné a 'magyarok' halmazt?
Az hogy valakit "gyűlölünk", vagy "nem kellenek ide" azért messze nem ugyanaz.
Nem fedi le, de írtam, hogy
Nem fedi le, de írtam, hogy a magyarokat jobban lefedő minták teljesen konzisztensek a hivatkozott eredményekkel. Épp csak ez a vezetői felmérés most lett nyilvános. A korábbi hasonló felmérést csak azért idéztem, mert egy adatpont még nem döntő.
Egyébként a vezetők hozzáállásának nagy a szerepe, mert az, hogy "mire van szükség a munkához" azt nagyrészt a cégek vezetői döntik el. Ebből a szempontból a vezetői felmérés eredménye fontosabb a népességen belüli arányuknál. De mégegyszer mondom, nincs különbség a vezető és veztett magyarok között, tipikusan el vagyunk tájolva. Csak egy mostani példa, hogyan viselkednek a közlekedők, ha szembesítik a hatóságok azzal, mit művelnek hónapszámra:
Matyi riportja mp3-ban itt:
http://varos.blogter.hu/331271/kaposvar_1500_szabalytalankodo_ket_honap_...
Nem tudom, hogy demszkyt
Nem tudom, hogy demszkyt mióta istenítik ezen a fórumon, de én eddig nem olvastam még ilyet :)
Akinek a megélhetése függ tőle, az kifizeti a dugódíjat, ennyi. Neki is jobban megy a meló ha 1 óra helyett csak 20 percet autózik.
És nem, a szmog nem a házkémények és a gyárak miatt van (leginkább).
Tudod mit? Dögöljön
Tudod mit? Dögöljön éhen! Minél kevesebb Homo sapiens-re teljesen megtévesztően hasonlító Moho Motoricus génkorcs pöfög ebben a világban, annál jobb lesz az értelmes embereknek! Menjél sírni az autós blogokra a többi agyhalott zombival együtt.