Mindenképpen szükség van arra, hogy Budapesten valamilyen forgalomkorlátozó rendszer működjön, de ez 2011-2012 előtt nem vezethető be. Érzékelhető eredményt az jelentene, ha 25 százalékkal lehetne csökkenteni a belső kerületekbe menő gépkocsiforgalmat - mondta a Független Hírügynökségnek Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. Azokban a városokban ugyanis, ahol működik a dugódíj, évekig tartott az előkészítés.

A főváros már döntött arról a koncepcióról, aminek alapján a leginkább környezetszennyező járműveket 2009-től kitiltanák a városból.

A szakemberek javaslata szerint a pesti oldalon vagy a Hungária körútnál, vagy a Nagykörútnál lenne a legcélszerűbb meghúzni a behajtási határt, Budán pedig a budai körútnál.

A behajtási díjra vonatkozó korábbi, a külföldi példákon alapuló szakmai becslések szerint a díj összege 1-2 euró, azaz 250-500 forint lehetne Budapesten, jelentette az Inforádió.

http://index.hu/politika/belfold/budapest/0421fvrsdgdj/

DugóDugóDugó

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Névtelen képe

amúgy New York-ban most nem

amúgy New York-ban most nem rég utasították el eszt a hülyeséget.

2
Antissimo képe

Amúgy pár másik városban

Amúgy pár másik városban meg egész jól működik esz a hülyeség. Persze ez nem garancia rá, hogy itt is működni fog, de ha nem tolják el, nagyon jó dolog kerekedhet ki belőle.

3
Szab képe

New Yorkban elutasították,

New Yorkban elutasították, hogy Budapesten ilyen soká vezessék be a dugódíjat? Vagy mit értesz "hülyeség" alatt?

4
Szab képe

New Yorkban elutasították,

New Yorkban elutasították, hogy Budapesten ilyen soká vezessék be a dugódíjat? Vagy mit értesz "hülyeség" alatt?

5
zsoltee képe

esz hülyeszég,

esz hülyeszég, felejszétek el :D

Zsoltee

6
Hemü képe

GOLLAM!

GOLLAM! GOLLAM!

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

7
Oversize Load képe

60 milliárd bevezetésre...

60 milliárd bevezetésre... Mennyi vándorol ebből az összegből a zsebekbe? Mennyi hitelt vettek fel a föld alatt húzódó gigantikus Pemzli emlékműre (a négyes hernyóra)?

8
Erhart Szilárd képe

Jó-ó Halasztják. De

Jó-ó Halasztják. De miért is? Mi az indoklás?

"Mindenképpen szükség van arra, hogy Budapesten valamilyen forgalomkorlátozó rendszer működjön, de ez 2011-2012 előtt nem vezethető be." szól a hivatalos kommunikációs szöveg a fővárostól.

A külföldi pédák alapján valóban 50 milliárd körüli egyszeri beruházási költségre lehet számítani. De ez egy olyan fejős tehén, amit meg lehetne pántlikázni: infrastruktúrára, tömegközlekedésre. Az okos városok így csinálják. Mindezt törvényi szinten szabályozzák.

Összehasonlításképpen: a 4-es metro beruházási költségeit legutoljára 50 milliárddal emeltek. Indoklás ez volt: infláció, és gyönyörű tágas metrocsarnokokat akar a városvezetés. Valamire van 50 milliárd ezek szerint.

Egyébként meglepően gyors, 3-4 éves megtérüléssel lehet számolni. Ez nem jellemző ilyen projekteknél. Talán nem véletlenül térül meg ilyen gyorsan a beruházás: az autó élvezeti cikk, mint a cigi-pia, az emberek fizetnek, meg ha draga is.

A lenyeg, hogy nehanyan most mar ne a varosban fustoljenek. Autozni csak az arra kijelölt helyen tessek!

S
ui: elfogult vagyok persze, ezt az oldalt kapalgatom: www.dugodij.hu

9
gyorkos képe

"Autozni csak az arra

"Autozni csak az arra kijelölt helyen tessek!" Ez naagyonaagy! :-)

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

10
hf képe

Nagy vagy, Szilárd, szólj

Nagy vagy, Szilárd, szólj ha segíthetünk valamit!

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

11
bardoczi képe

Londonban a Transport for

Londonban a Transport for London 10 éves megtérüléssel számolt 2003-ban. De akkor is megérné, teljesen igazad van. Amitől jobban tartok, hogyha 2010-ig nem vezetik be, akkor utána már nem is fogják. Demszky legalább az utsó ciklusában lehetne kicsit bevállalósabb: még attól se kéne tartani, hogy nem választják újra...a dugódíjat bevezető városokban (singapur, london, stockholm) egy rövid visszarettenés után egyébként majdnemhogy visszaállt az eredeti forgalom, csak most van a városoknak pénze a befolyt összegből a közterületekre, tömegközlekedési beruházásokra költeni. Nálunk? még a parkolási díj 80%-a is "elcsorog", zsebre vágja a KÖZterületeken KÖZérdekből üzemeltetett parkolók díjainak a legnagyobb részét egy-két MAGÁNtársaság. Most vagy hülye volt, aki ilyen szerződést kötött velük, vagy velejéig korrupt. lehet találgatni...

a gyönyörű tágas metrócsarnokokhoz annyit, hogy magyarázza már el nekem valaki, hogy az miért többletköltség, ha egy milánói módszerrel kiásott gödört (metróállomások így készülnek) nem úgy csinálok meg, hogy építek bele egy dobozt és visszatemetem földdel, hanem úgy, hogy csinálok merevítőket, és nem építek dobozt és nem temetem vissza földdel, az miért is többletköltség? Nem olcsóbb? infláció? Nabazdmeg.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

12
Oversize Load képe

Nincs miért totózni,

Nincs miért totózni, egyértelmű, hogy velejéig korrupt. Abszurdisztánban ez magától értetődő :(((

13
pujcsi képe

Ide írom, mert szerintem

Ide írom, mert szerintem jól mutatja a hozzáállást:

http://www.origo.hu/itthon/20080424-budai-var-precedens-lehet-a-muemlekv...

:-/

14
lord képe

szemlézek,

szemlézek, kopipésztelek

"Londonban nem hozta meg a várt eredményeket* a dugódíj. Ma ugyanúgy nehézkes a közlekedés, mint öt évvel ezelőtt, a díj bevezetése előtt. Oka akad bőven a kudarcnak. Az állandósuló útjavítás és - építés, illetve a gyalogosok, buszok és kerékpárosok elsőbbségét biztosító szigorú szabályok mind a sikertelenség okozói."

?!?

Először is tudni kellene, mi volt az elvárt eredmény ;)
A 21%-os csökkenés amúgy nem is látszik olyan rossznak. A fogalmazás - és a cikk további része - azt sugallja, mintha a dugódíjnak az lett volna az elsődleges célja, hogy enyhüljön a zsúfoltság. De ez nem jött be, mert közben az útfelület kevesebb, meg ugye a gyalogosok/biciklisek/buszok direkt lassítják a Szent Forgalmat, ezért aztán hiába van (21%-kal) kevesebb autó, mert ugyanolyan zsúfolt, mint volt. Nahát.

"A városi úthasználati díjnak a további felhasználás szempontjából többféle célja lehet: az infrastruktúra javítása (fejlesztési díj), a torlódások csökkentése (behajtási díj), illetve a levegőszennyeződés visszaszorítása (környezeti díj) lehet.
A külföldi példák mindegyik típusra szolgálnak tapasztalatokkal: Oslo egyértelműen a fejlesztések finanszírozását, Milánó a környezetszennyezés visszaszorítását, míg London és Stockholm a forgalomcsökkentést tartja elsődleges célnak - áll a Közlekedési Ügyosztály közleményében.
Nyilvánvaló, hogy a budapesti körülmények között a legnagyobb problémát a torlódások jelentik, ezek megszűntetésével a levegő minősége is javulna, de szintén nem elhanyagolható szempont a bevételek generálása, elsősorban a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében."

Ezt az okosságot többek között a Városháza által megrendelt tanulmányra (by Városkutatás Kft.) hivatkozva közli a szerző :)

Aztán jön, mint mindig, a kerülőút hiánya, az örökös aduász.

* A hivatalos londoni adatok szerint a dugódíjas zónába naponta 70 ezerrel kevesebb autó hajt be, mint a rendszer bevezetése előtt, ami 21 százalékos csökkenés.

15
bardoczi képe

"míg London és Stockholm a

"míg London és Stockholm a forgalomcsökkentést tartja elsődleges célnak" Ez egy nagy kamu. A londoni dugódíjból ugyanis a transport for london tömegközlekedést fejleszt.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

16
Erhart Szilárd képe

Indul a dugodijas, de

Indul a dugodijas, de szexmentes honlapunk.

Mondd el te is a véleményed a budapesti közlekedésről és a dugódíjról:

- Indokoltnak tartanád a dugódíj bevezetését?
- Mekkora dugódíjat vetnél ki Budapesten?

http://www.dugodij.hu/index.php?page=hirek_reszletes&hir=Szavazás%20a%20budapesti%20dugódíjról