"Kis segítséggel a Nagykörút is visszanyerhetné régi fényét. Legjobb eséllyel az Oktogon és a Nyugati tér közötti szakasz indul, ahol nap mint nap óriási tömeg hömpölyög. Ha ezeket az embereket sikerül megállítani, akkor a legsikeresebb plázák forgalmát is könnyen lepipálhatják az itt lévő üzletek. A befektetők feladata a színvonalas üzletek kialakítása, az önkormányzatoké pedig az, hogy ezt lehetővé tegyék. Koroknai szerint a sétálóutcák kialakítása rossz irány. Korunk embere kötődik az autójához. Egy többsávos út mentén fekvő üzlet - előtte néhány parkolóhellyel - többet ér, mint a Király vagy Hajós sétálóutcákban lévő társai. A megoldást mélygarázsok, illetve parkolóházak jelenthetnék. A tudatos vásárló hajlandó áldozatokra."
Forrás: NOL http://www.nol.hu/cikk/473354/












Nem értem, hogy ez miként
Nem értem, hogy ez miként kapcsolódik a kerékpározáshoz... Talán fáradt vagyok és azért nem fogom fel?
"Bringáznál inkább Te is, Rezső!"
a meglévő parkolósávokat
a meglévő parkolósávokat nem fogják átadni brgasávnak. kb ennyi...
bonnie
Hát nem kapcsolódik
Hát nem kapcsolódik közvetlenül. De emiatt tettem fel:
"Koroknai szerint a sétálóutcák kialakítása rossz irány. Korunk embere kötődik az autójához."
Gondoltam, ez vitára érdemes.
Mármint nem az, hogy korunk embere kötődik az autójához, hanem az, hogy ennek a megoldási módja, hogy megerősítjük ebben a kötődésében.
Hmm, szerintem az autóval
Hmm, szerintem az autóval elérhetőség mellett a közvetlen környezet forgalomcsillapítottsága is fontos szempont lehet. Az Andrássyn vannak fák, a Rákóczin nincsenek. A Blahán van parkoló, a környező üzletek mégsem olyan marha sikeresek.
Te hova ülsz be/ki szívesebben: magán az Andrássyn, ahol az autókra látsz rá, vagy a Liszt Feren téren? (És persze most ne helyeket, csak a helyszíneket nézzük. :))
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
ez egy nagy nulla ez a
ez egy nagy nulla ez a cikk.
korábban azt írja, hogy "Ráday utcát elég volt sétálóvá alakítani, és a járdákat máris ellepték a kávézók és a sörözők", ennyi
ugyanakkor mi a fenét jelent az utolsó mondat a kontextusban? "a tudatos vásárló hajlandó áldozatokra"? hajlandó lemondani az utolsó széles járdákról is az autók javára, mer tudatosan vásárolni akar? broáh..
A Ráday szerintem az egyik
A Ráday szerintem az egyik legsikerültebb átalakítás.
Én nem tartom jónak a teljes sétálóutcásítást, viszont ez a típusú forgalomcsillapítás tömegközlekedéssel sok helyen megismételendő lenne. Szerintem.
Az áldozatokat én úgy
Az áldozatokat én úgy értem, hogy inkább megveszem a sört 210ért egy kisboltban, minthogy a plázába vegyem 200ért.
Én minden alkalommal, ha lehet inkább kis vállalkozásokban vásárolok. Viszketésem van a plázáktól meg a tacskóktól. Inkább fizessünk valamiért kicsit többet és ezzel támogassuk a kisvállalkozásokat.
Halál a plázákra!!!
-----------------------
1%
"Koroknai szerint a
"Koroknai szerint a sétálóutcák kialakítása rossz irány. Korunk embere kötődik az autójához." Akkor korunk embere rossz irányba tart. (Inkább korunk embere túl kényelmes lett)
Autózni csak a kijelölt helyen szabad!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Korunk embere túl
Korunk embere túl kényelmes lett? Mikor egy könnyed kis tavaszi zápor tömegeket akadályoz meg abban,hogy a Te**o kijáratától a 20-30 méterre parkoló autóig eltolják a bevásárlókocsit? Ugyan! :P
(Igen,most lebuktam...:$...ott lehet a legközelebb bodzás radlert kapni,amit eléggé szeretek...ez van ;)-persze oda is csak bringával járok)
Na előszöris az helyesen
Na előszöris az helyesen TescoBAZZ!, másrészt meg emiatt aztán ne szégyelld már magad, hogy hol vásárolsz. Ez nem értékmérő. Nem leköpendő dolog TescoBAZZ!ban vásárolni. Én is szoktam, ott veszünk faszenet micisütéshez például.
Én kisboltokban vásárolok azért, mert jobban megéri. Nincs időm-pénzem kimenni egy bevásárlóközpontba és ott órákig bolyongani, csak azért, mert olcsóbb. Összesítve drágábban jövök ki, főleg, ha valahogy forintosítom az időt, amit ehelyett mondjuk pihenéssel vagy a barátaimmal tölthetnék. Autót nem tartok, ezzel óriási pénzt spóroltam meg. Ha igazán jól akarsz kijönni a bevásárlóközpontozással, akkor autó kell, de annak meg a fenntartása elvisz annyi pénzt, hogy már megint ne érje meg a dolog. Hopp.
Érdekes dolog ennek utánaszámolni egyébként. Ezenkívül igen felszabadító érzés.
Én teszkóbazz!-ban
Én teszkóbazz!-ban vásárlok nap mint nap. 200 méterre van a kolitól :) De ha nem így lenne, akkor már az igaz, amit te írsz...
Zsoltee
Az nem derül ki a cikkből,
Az nem derül ki a cikkből, hogy ezt ki állította, viszont egy baromi nagy tévedés. Az autóforgalom növelése csökkenti a vásárlást, mivel nem lehet megállni és egy elszáguldó autóból nem is lehet észrevenni semmit. A gyalogos és a kerékpáros egy másodperc alatt el tudja dönteni megáll, és meg is tud állni a boltnál, ráadásul sokkal többen is elférünk.
Sajnos ez az autóközpontú tévedés elég általános, ld: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070815/vii-kerulet-parkolosavot-r...
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Arról sem szól a fáma,
Arról sem szól a fáma, hogy miközben egyre nagyobb autós forgalom hömpölyög a Nagykörúton (vagy akár a kicsin), egyre-másra rohadtak le az üzletek szó szerint.
A parkolóhely megléte
A parkolóhely megléte inkább csak ott fontos, ahol kocsival közlekedni is lehet. A nagykörúton hiába lenne 5x ennyi parkolóhely, ha 20 perc megtenni az Oktogon-Nyugati távot, nem jönne több autós vásárolni.
Pont a széles gyalogos útvonalak és a kultúrált környezet az, amiben a bevásárlóközpontok jobbak.
A parkolósáv helyett a megfelelő rakodási lehetőségek a fontosabbak.
Korunk embere nem a
Korunk embere nem a szerencsétlen autójához kötődik, hanem a pénztárcájához, azaz oda megy, ahol olcsóbb az a bizonyos termék, amit meg szeretne vásárolni.
A plázákba nagy többség nem vásárolni, hanem plázázni megy, mivel ez a trendi. Ha az ár-összehasonlítást nézzük, akkor a nagy áruházak mindig olcsóbbak lesznek mint a kisebb boltok, mivel teljesen másként működnek minden szempontból, és ezen változtatni lehetetlen.
Ha azt akarjuk elérni, hogy az autós ne csak plázázon, akkor meg kell neki mutatni, hogy ki is lehet szállni abból a fémdobozból.
-------------------------------
BLOG / EMAIL
Amatőr pályakerékpáros licencel rendelkező bigtétényi kerékpáros bandita :P
Nem kell annyira lebecsülni
Nem kell annyira lebecsülni a "plázázást". Nem trendi, hanem vonzó.
Meg kell látni, hogy pont az teszi vonzóvá, ami a belvárosban egyre inkább elvész, a közösségi terek, utcabútorok, szolgáltatások - fagyizó, kávézó, mozi, szökőkút, kulturált környezet - megléte.
Ezért akár autózik is az ember, hogy ilyen helyre juthasson.
Meg fedett út van a boltok
Meg fedett út van a boltok között. Fedjük be a Nagykörtét, és tiltsuk ki az autókat :-)
így van, de attól még ez
így van, de attól még ez baromi ijesztő tendencia.
nem vagyunk gazdaságilag elég erősek ahhoz hogy egész városrészek legyenek kellemesen lakhatóak, ezért a terület 5%-át beplázázzuk, a maradék meg rohadjon. csakhogy az az 5% már nem köz- hanem magánterület, magán szabályokkal magán szekuritival stb.
Egyetértek, valóban
Egyetértek, valóban ijesztő tendencia. Csak azt hozzá kell tenni, hogy egyelőre a magánszekuritik és magánszabályok hatékonyabbak, mint a rendőrség. Közös lónak túros a háta.
Ezt most azért jó megfigyelni, hogy meg lehessen tudni, mik azok az elemek, amelyek élhetővé tesznek egy plázát sok-sok ember számára (nem magamról beszélek, én rosszul leszek benne). Pl. ha a körúton olyan sűrűségben állnának rendőrök, mint a plázákban szekuritik, akkor biztos nagyobb rend (és tisztaság, stb.) lenne.
Szerintem egy
Szerintem egy demokráciában nem helyes, ha plázákban csak úgy nyugodtan masírozhatnak félkatonai szervezetek. S ráadásul ők vannak megbízva rendfenntartással...
+1 OFF És nem csak a
+1
OFF
És nem csak a plázákban. Pl. állami rendezvények biztosításánál is egyre gyakrabban találkozhatunk velül manapság.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Szerintem egy
Szerintem egy demokráciában meg kell akadályozni, hogy egyesek azt higyék bármit szabad. A bankban is a rablást (legalább a bénábbakat ilyesszék el), a plázában a randalírt stb.
Ha pedig hagyjuk/hagyja a politika a rendőrséget oda amortizálódni ahol most van, akkor a biztonsági őrők szerepe felértékelődik.
-
Zsurmi
Tök jó hogy a
Tök jó hogy a diktatúrában nem volt ilyen gond.
Most más miatt szar mint
Most más miatt szar mint akkor. Most nincs az a megnyugtató érzés, hogy másnak se lesz jobb: ergo nekem se kell igyekezni.
Csak a feltételrendszer változott, a szereplők alig.
-
Zsurmi
Ja, persze.
Ja, persze.
Most felhozhatnék egy
Most felhozhatnék egy másik félkatonai szervezetet, amit tudtommal nem ítélsz el...
Zsoltee
Olyat hozzál föl ha lehet,
Olyat hozzál föl ha lehet, akik szabályosan viselnek közterületen lőfegyvert.
Egyébként mi az hogy "félkatonai"?
Rosszul tudod, a biztonsági
Rosszul tudod, a biztonsági őrök nem félkatonai szervezetek, nem szoktak masírozni. Feladatuk nem a 'rendfentartás', hanem elsősorban a lopások megelőzése. Ha nagyobb baj van, ők fognak elsőnek rendőrt hívni.
Érdekesen össze vannak kavarodva a fejedben a dolgok.
Te tudod rosszul és neked
Te tudod rosszul és neked vannak a fejedben összekeveredve a dolgok, bee!
Ha a lopást nem sikerül "megelőzni", akkor hagyják a fenébe a dolgot? Vagy megpróbálják azért a rendet fenntartani?
Lehet, hogy én vagyok
Lehet, hogy én vagyok más, de nekem pont a kis otthonos üzletek a vonzóak a belvárosi kis utcákban.
-------------------------------
BLOG / EMAIL
Amatőr pályakerékpáros licencel rendelkező bigtétényi kerékpáros bandita :P
Érdekes, a WestEndben meg a
Érdekes, a WestEndben meg a többi plázában mégis sétálniuk kell a műváros "utcáin". Ha igaza lenne a nyilatkozónak, akkor a plázákban is 2x2 sávos autóforgalom kellene néhány parkolóhellyel a boltok előtt. Ehelyett óriási garázs van, odabent pedig csak gyalog lehet közlekedni. Vajon miért?
műváros műautósutcákkal
műváros műautósutcákkal van már, az autópályás outlet áruházak egyre inkább ilyenek.
Ez is igaz. Jogos
Ez is igaz. Jogos észrevétel, de ő most a belvárosról beszélt (Nyugati-Oktogon)
Sétálnak?! Lézengenek,
Sétálnak?! Lézengenek, mint a fej nélküli tyúkok. Nem tudsz célirányosan menni, mert valami paraszt tuti elédkanyarodik, vagy épp elötted fordul be vagy jön ki a boltból, vagy szalad eléd a büdös kölök. Kénytelen vagy te is totyorogni. Az emberek lassan menni is elfelejtenek! E!
Halál a plázákra...
-----------------------
1%
És az milyen már, hogy kb
És az milyen már, hogy kb 60 méteres mozgójárda visz az emeletre és a tunya parasztja nem tud sétálni rajta, hanem felviteti a seggét?! Nem egy ember, hanem a 99%!! És mi a még szánalmasabb? Lefelé se tud sétálni!!! Hánynom kell az ilyenektől... Pécs, árkád...
Zsoltee
sztem joga van
sztem joga van mozgóizéken állni mindenkinek (praktikus h ugy pihenhet h közben halad) de a JOBB OLDALON basszus... vajon hány perccel lenne gyorsabb a metró ha lehetne használni is a lépcsőket.
Sztem meg addig van joga
Sztem meg addig van joga pihenni, amíg az én mozgáshoz való jogomat nem csorbítja. Még szerencse, hogy ritkán járok ilyen helyekre...
Zsoltee
ugyanarról beszélünk,
ugyanarról beszélünk, nem?
1 napja irtam a
1 napja irtam a hozzaszolasomat, mar majdnem 17 oldal lett, amikor atirtam egy szora az egeszet: faszkalap.
:-)
:-)
Igen, valóban
Igen, valóban megfigyelhető, hogy a sétálóutcás környékek a leg lepusztultabbak :) Javaslom a cikkírónak néhány ilyen meglátogatását. Bár autóval nehéz lesz, akár meg is kérdezhet valakit.
Azt is észrevettem, hogy aki hasonlóan fogalmaz: "korunk embere" az biztos hogy kb 20 évvel le van maradva, és képtelen a buksit használni.
Ha valaki ilyesmiket el is hisz a döntéshozók közül, az még jobb.
Ez ahhoz hasonló, mint amikor valaki el van telve, attól, hogy milyen modernek a felhőkarcolók, meg az üvegkockák, és nem veszi észre, hogy ott, ahol ezek megvalósultak, már rég másról álmodoznak az emberek.