Még mindig a leendő paripát tervezgetem.
Felmerült az összerakás is.

Van valakinek komolyabb hosszabb tapasztalata agyváltókkal?
Városi zúzós bringába menne (még nincs meg belőle semmi)
Amivel túrázgatni is eljárnék, mivel jelenleg nincs hely/pénz 2 paripára.
Plusz budai vagyok, sokat járkálok emelkedőkön is.
Így azt gondoltam hogy az lenne a szuper ha egy 8sebis agyváltón lenne 2 könnyű, falmászós fokozat, 2 bika hajtós, 4 maradék középen normál városra.
Semmit nem tudok az agyváltókról, úgyhogy a kérdés az lenne hogy egyáltalán miért jók?
Van e ilyen mint amit én kitaláltam?
Valami hasonló?
Mi kell ahhoz hogy ilyet lehessen beépíteni?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
bonnie képe

én december óta

én december óta használom, fő csapásirányom a VII.ker-Apor Vilmos közötti szakasz (daybyday), 3sebességgel simán abszolválható.
az agyváltóról kb annyit tudok,h
1) nincs gond a karbantartással,
2) tekerés közben ennek sem tetszik, hogyha váltok, de elég egy fél pedálfordulatot kihagyni
3) punksnotdead
bonnie

2
lujka képe

Mennyire nehéz? Nekem

Mennyire nehéz?

Nekem egyébként nem olyan régen azt állították (talán nem valótlanság, de ki tudja), hogy

1. Agyváltóhoz külön, ahhoz illő váz kell
2. Ilyen váz az én méretemben olyan, mint a fehér olló
3. PND

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Dell 1525 Ubuntuval hasít
*CMS* RABIC

3
bonnie képe

1) súly passz, majd

1) súly passz, majd megnézem a shimano honlapján. arra az esetre, hha nem lenne elég nehéz én még beépítettem egy hátsókerékzárat is a rendszerbe...
2) nekem egy outivázba van befaragva. nem a váz, hanem inkább a lánc a szívás, legalábbis az outis papucsnál. eleinte szívtam a laza lánc miatt, aztán a félszemes lánc és a láncfeszítő küzül az előbbit válaszottam, azóta jajszavam sincs.
3) de ezt már úgyis tudja mindenki.
bonnie

4
lujka képe

Eszerint érzésre nem

Eszerint érzésre nem sokkal súlyosabb, mint egy normál cucc?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Dell 1525 Ubuntuval hasít
*CMS* RABIC

5
bonnie képe

nem. bonnie

nem.
bonnie

6
vatart képe

hol lehet kapni felszemes

hol lehet kapni felszemes lancot?

7
bonnie képe

én innen hoztam, de

én innen hoztam, de biztosan van Bpn is.
bonnie

8
pata képe

A 3 sebességes kontrás

A 3 sebességes kontrás Nexus pl 1120g, a 8 sebességes red band 1550g. Amikor láncváltóval hasonlítod, vedd figyelembe hogy annak, illetve a kerékagynak a súlya kiesik. Így is nehezebb, de kibírható.

Meg kell oldani valahogy, hogy a lánc feszes legyen, amit a láncváltón a váltó maga feszít. Vagy vízszintes/csúszópapucsos vázzal, vagy külön láncfeszítővel, vagy fél láncszemekkel etc. ügyeskedve. Ha függőleges papucsú vázad van (a legtöbb láncváltós váz ilyen), akkor veszel párezer forintért egy láncfeszítőt.

Nekem nagyon bevállt az agyváltó (SG-8R25), strapabíró, 0 karbantartás, tudok állva/hegynek fel váltani, etc. Most már minden bicajom agyváltós lesz. Sík terepre (Pest) 3 sebességes teljesen elég. A láncváltóval összehasonlítva teljesen más világ.

9
Feldin képe

Szup! Akkor egy hozzáértő

Szup!
Akkor egy hozzáértő :)

nekem Budára is kell :)

Van e ilyen mint amit én kitaláltam?
Ez ami neked van hogy van leosztva?
hogy van a 8 sebi?
Esetleg valamikor meg lehetne nézni a paripád?
Mi kell ahhoz hogy ilyet lehessen beépíteni?
Milyen vázat nézzek hozzá?

--
http://groups.google.com/group/cmtura

10
pata képe

Külföldön vagyok, így

Külföldön vagyok, így megmutatni nem tudom.

Az agyváltó zárt rendszer, nem lehet bele fogaskerekeket válogatni. De elég egyenletesen vannak elosztva. Döntsd el, hogy 7 vagy 8 sebességes kell-e neked, az utóbbiból megéri-e a prémium változat (ugyanaz a tartomány, jobb csapágyazás), segítségnek itt vagy egy áttét-kalkulátor:
http://sheldonbrown.com/gears/internal.html Itt megtalálod a leosztásokat.

Azt is el kell döntened, kontrás vagy görgős fékeset akarsz-e, esetleg az utóbbi változatot meghagyod fék nélkül és V-fékes felnivel fűzeted. Csomó topic volt görgős fékekről, keress rá.

Ha nem tudsz csúszópapucsos vázat szerezni (pl régi Csepel vagy Favorit, vagy 26"-os kerékhez vannak új "fitness" vázak is, pl Merida), akkor vegyél egy láncfeszítőt, párezer forint. A kereket természetesen fűzetni kell. Mindenképpen javaslom, hogy keress meg egy hozzáértő bringaboltot, pl Pepedál (pepedal.com).

11
elfroland képe

Azt is lehet hogy

Azt is lehet hogy lecseréled a vázon a papucsot csúszópapucsosra, így nem kell láncfeszítő.
http://hercehurca.hu/szerviz
Váz papucseréje 7500 Ft

12
Zsurmi képe

Nem kerreg tekerés közben?

Nem kerreg tekerés közben? Nem a szabadonfutóra gondolok, hanem amikor tekersz.

-
Zsurmi

13
pata képe

Nem, teljesen zajtalan. A

Nem, teljesen zajtalan. A váltás is alig hallható (ha megállsz a pedállal egy pillanatra, mert egyébként kattani fog egy picit amikor vált).

14
Feldin képe

Értettem. Meg keresem

Értettem.
Meg keresem őket.
Kérdéseken még gondolkozom :)
Meridából milyen fittnes váz lenne jó?

--
http://groups.google.com/group/cmtura

15
pata képe

Meridából milyen fittnes

Meridából milyen fittnes váz lenne jó?

Fogalmam sincs, egyszer láttam egyet. Csak példaként említettem, ne ragadj le rajta, inkább menj be a bringaboltba és keress csúszópapucsos vázat. De ha nincs, akkor a láncfeszítős megoldás is OK (sőt sokan jobban szeretik, mert a kerék automatikusan jó helyen lesz tőle). Ne ez legyen a fő szempont, válasz olyan vázat ami tetszik, olcsó, stb.

Arra azonban vigyázz, hogy egyes montivázak a hajtókarnál annyira kiszélesednek, hogy a láncvonalba nem tudsz szép nagy lánctányért rakni (SS lánctányérok tipikusan 44, 48 fogasak). Szóval azért mondom, hogy menj el szakemberhez, mert ő mindezt tudni fogja, míg egy fórumon ezekben nehéz segíteni, mert össze kell rakni.

16
lance képe

agyváltókról kimerítő

agyváltókról kimerítő részletességgel:
http://hubstripping.wordpress.com/internal-gear-hub-review/

17
Feldin képe

Köszönöm. Tuti

Köszönöm.
Tuti agyváltós bringám lesz.
Akkor már csak a gombhoz kell megtalálnom a kabátot és szétnézni az agyváltók között.
habár azt se nagyon.
Az inter 8 nekem tökéj lesz.

--
http://groups.google.com/group/cmtura

18
dogfish képe

http://www.bikefun.hu/prods/3

http://www.bikefun.hu/prods/353/speeder_i8.html

NEM TUDOM MENNYI PÉNZED VAN RÁ, DE EZ ELÉG SUKÁR!

Amúgy vedd meg a bikemag májusi számát, pont egy ilyet tesztelnek!

19
pata képe

Kevesebből össze lehet

Kevesebből össze lehet rakni egy jobbat... És azt sem tudjuk, hogy premium nexus a hátsó agy vagy nem, és amikor nincs leírva, inkább az utóbbira szoktam tippelni.

20
vatart képe

ez az egyik, ha nem A

ez az egyik, ha nem A kedvenc bringam. marmint "almaimban" egyebkent egy 12 eves de szuper allapotban levo mali orszagutival nyomom.

21
Feldin képe

heh.. mondjuk 80nal kevesebb

heh.. mondjuk 80nal kevesebb :D

--
http://groups.google.com/group/cmtura

22
dogfish képe

Nekem Ő a nagy

Nekem Ő a nagy álom:

http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8BSR.html

Már elgondolkodtam rajta, hogy a lakásfelújításra szánt pénzből veszek egyet :)

A SingleSpeed rajongóknak meg ez lehet igazi csemege:

http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8BR1.html

23
Feldin képe

Rohloff mi? :) Annyiból

Rohloff mi? :)
Annyiból bringát veszel, nagyon jót, mint amennyibe az az egy váltó kerül :D
--
http://groups.google.com/group/cmtura

24
Pipők képe

Ma kapom vissza a lovam,

Ma kapom vissza a lovam, 3sebis agyváltó lészen benne, alig várom, úúúúgy hiányzik. Egyébként nekem is azért, mert ha eldobom magam alól, nem görbül, kevesebb vele a macera. Szinte no tisztítás, kényelem. (:
Nekem a láncom is lecserélik, fogalmam nincs, hogy milyenre, de ha érdekel, megkérdezem. Külön láncfeszítő tuti nincs rajta.

25
Pipők képe

MegvanMegvan(((: Tetszik,

MegvanMegvan(((:
Tetszik, bár még kicsit fura az egysebis után.. (:
Öjöm-bódottá.

26
Feldin képe

Hát gratula! Használja

Hát gratula!
Használja egészséggel :)

--
http://groups.google.com/group/cmtura

27
Feldin képe

Pipők,

28
Pipők képe

Pipők csak egy pipők,

Pipők csak egy pipők, egyébként meg nem, sütiért meg majdvalamikor egy ablakmosásért lesz beleszerelve. Dúúdudúúúú. :D

29
Feldin képe

Voltam Pepedálban. Az

Voltam Pepedálban.
Az úrnak szerintem rossznapja volt mert nem ien találtunk közös hangot.
Azt mondta kb 100 lenne alsó áron összerakni egy ilyet, egyszínű vázból ami van neki. Más vázzal meg csak drágább.

heh...
Hétfőn megnézek egy bicót amit ismerős ismerőse akar eladni, aztán még a végén veszek egy Dew-t vagy Smoke-t (csak ezekkel az a bajom hogy Kona, és az nagy lopó faktor.)
Pedig kezdett tetszeni ez az agyváltós muri...
Meg a 8 lehet elég is lett volna. Habár túrákon lemaradnék. :)

Szal itt tart a történet.
Más agyváltós bicó bolt?
--
http://groups.google.com/group/cmtura

30
pata képe

Tekintve, hogy 30e az

Tekintve, hogy 30e az SG-8R25 agyváltó, a 100 szereléssel nem olyan irreális ár. Gondolom adott részletes árajánlatot, nem?

Nézz körül az ebike-on alkatrészek ügyében, de 90e alatt egy 8 sebességes agyváltós bicajt új, minőségi alkatrészekből szereléssel együtt tuti hogy nem fogsz kihozni. Ez pedig nem olyan rossz, ha minden ami belemegy jó minőségű. Alternatíva egy használt bringa vétel + hátsó kerék cseréje agyváltósra (a fenti típusnál min 40e felnivel, fűzéssel, munkadíjjal, váltókarral).

31
Feldin képe

nem, nem tételes. annyi

nem, nem tételes.
annyi tétel hogy váz 15 körül meg agyváltó 30-35 meg ehhez még cuccok pár ezer.
és egyben cirka 100.

viszont pata, ez a 8 sebi mre elég?
Sosem ültem még ilyenen, nem tudom mit fog át kb.
a könnyűből vesz el vagy a gyors fokozatokból?
Author boltos emberke azt mondta hogy meghalok rajta túrán, meg hogy kapok szelet és végem.

Neuzer Xstreet-et ismeri valaki?
Milyen bringa?
Gepida reptil-ok?

Jobban járok ha bevadászom az alkatrészeket?
vagy nézzek kész ilyen bicót?

BikeBase-es eladó nagyon korrekt, lehet náluk lesz összerakva ha mégis ez lesz.
Meghallgatott, megbeszéltük, 5leteltünk.
Néz nekem sima egyszínű vázat is.

--
http://groups.google.com/group/cmtura

32
pata képe

a könnyűből vesz el vagy

a könnyűből vesz el vagy a gyors fokozatokból?

Ez a kérdés így értelmetlen. Onnan vesz el, ahonnan te akarod, mivel te választod meg a hátsó (és első) fogaskerekeket, amik eldöntik, hova essen a tartomány. Nekem 42/16-os lánctányér van 28-as felnikkel. Azért így, mert gyakran megyek nagy (20-30kg) teherrel emelkedőn. A másik vége elég szokott lenni a 30-35 km/h városi tempómra kényelmesen.

Author boltos emberke azt mondta hogy meghalok rajta túrán, meg hogy kapok szelet és végem.

Akkor ő se ért hozzá :-) Gondolj bele, van aki fixivel nyomja, mégse kell az FKF-nek összegyűjteni a halott fixiseket az út mellől szeles napokon :-)

Szerintem ha van olyan kész bicó, ami neked megfelel, azzal jobban jársz ár tekintetében, viszont ha te magad rakatod össze, akkor viszont pontosan olyat kapsz, amit szeretnél, és tudod hogy minden minőségi rajta (pl a Gepida szériáiban nem premium, hanem sima 8-as Nexus van, a görgős agyfékeik nem nagytárcsásak, hanem pici vackok, stb, de ez minden típusú bolti bicajra jellemző, a középkategóriában ott spórolnak, ahol tudnak, amiben meg minden csúcs, azt sok pénzért adják, néha túl sokért is).

33
lujka képe

a másik nemhozzáértő:

a másik nemhozzáértő: jelen esetben mit jelent a 42/16?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Beugró-petíció
Nézz meg egy adást és írd alá a petíciót, hogy ne szüntessék meg!
*CMS* RABIC

34
pata képe

Hogyhogy mit jelent? Az

Hogyhogy mit jelent? Az első lánctányér 42-es (de ma már 44-est vennék), a hátsó fogaskerék 16-os. Ezért páros számok. S B kalkulátora (fent belinkeltem) szerint az áttétek (175mm-es hajtókar):

8.2
7.2
6.2
5.1
4.3
3.8
3.3
2.7

vagy méterben:

9.1
8.0
6.9
5.6
4.8
4.2
3.6
3.0

Ez nekem tökéletes. Az alsó a nagybevásárlás+emelkedőre van méretezve, másra nem is nagyon használom (ha túl merészen megtekerem, felemelkedik az első kerék, nem vagyok én akrobata :-)

Ha most szerezném be, akkor 48/18 lenne, nagyon hasonló arányt ad az is, de minél nagyobb a fogaskerék, annál kisebb a gyötrés a láncon. Ugyanakkor ez nem akkora dolog, hogy emiatt lecseréljem, SS lánc páros fogszámmal úgyis sokáig tart.

35
Feldin képe

oki. emelkedő nekem is

oki.
emelkedő nekem is kell, úh ezt a számot megjegyzem :)
Nemadtam még fel hogy ilyen lesz. :)
Nézegetek vázakat és árakat.
az x streetre rálesnél nekem?
hogy azon milyenek az alkatrészek?

--
http://groups.google.com/group/cmtura

36
Mr.Wolf képe

Sziasztok! Kicsit megkésve,

Sziasztok!

Kicsit megkésve, de remélem tudok hasznos tanácsokat adni agyváltó ügyben. Én futárként használtam majdnem 2 évig Shimano nexus 8-at (sajnos hétfőn ellopták a biciklivel együtt). Talán láttatok vele a városban vagy a Millin, fekete az egész bicaj leszigszalagozva, elől tárcsafék, hátol o.úti. és egyeneskormány, o.úti kerekek, monti váz.. De ez legyen az én gondom...

Súly: Összeségében nem vagy nem sokkal több, mint egy láncváltós rendszer. Az én bicajom alu vázzal, acél villával, tárcsafékkel, sárvédőkkel 12.0kg volt a 8-as Nexussal, De az egyik barátomnak építettünk egy 7-est Merida Speeder I vázra, o.úti fékekkel, sárvédővel, spd-vel, nem könnyű Vredestein gumikkal 11.2kg lett.

Tények: 35.000km-t (harmincötezer) futott alattam, nagyon meg voltam vele elégedve, a váltásteljesítménye összehasonlíthatatlanul jobb a láncváltós rendszereknél (húzod és már benn is van a fokozat, nyomhatod tovább) nincs csörgés-csattogás, akadozás. Terhelés alatt is lehet vele váltani illetve hátrafelé tekerés közben és álló helyzetben is. Nagyon dinamikusan lehet közlekedni vele.
Nekem soha nem váltott félre, néha csattan egyet, de csak hangja van, a teljesítményen nem érezhető. Egyszer még az elején -kíváncsiságból - szétszedtem és beolajoztam (teljesen feleslegesen, mert kidolgozta magából 2 nap alatt). Ez az egy alaklom volt amikor hozzányúltam, meg egyszer beállítottam a kónuszokat és kész.

Váz: Érdemes csúszópapucsos vázban gondolkodni, ha ilyet akartok építeni (régi o.úti vagy pályaváz a legolcsóbb megoldás). Az enyém Halfords Carrera Subway típusú volt, ezt Angliában forgalmazzák komplett kerékpárként(halfords.co.uk), monti kerekekkel, de én ezeket lecseréltem 622-re, így haladósabb.
Itthon a legolcsóbb megoldás a Merida Speeder I7 és I8, kifejezetten agyváltóhoz tervezett papuccsal, görgősfékhez való első villával, k.csapággyal 39.900 körüli áron. Komlett bicaj is van ebből (bikefun.hu) Illetve a Cube-nak is van agyváltós modellje, de azt csak kompletten lehet kapni (velotrade.hu)

Lehet kapni láncfeszítőket is, ha kiejtőpapucsos vázban akarja használni az ember, de szerintem ez már kompromisszum illetve plusz költség és hibafaktor, úgyhogy én mindenkinek a csúszópapucsos megoldást javaslom. láttam olyat is aki meghagyta a hátsó váltót és az első átdobót, elől 2 lánckerékkel, így lett 16 fokozata, ami szerintem teljesen felesleges, mert a 7-es és 8-as Shimanoknak is elég jó a fokozat elosztásuk.

Akkor fokozatelosztás:

Nekem 46 fogas Nexus hajtómű volt elől, hátul 19-es f.kerék. Ezzel nem bárhol el tudtam menni, a legkisebb fokozattal bárhova felmész, a legerősebben 81,2 volt a top kamion mögött (km/h). Mondjuk ezzel a felállással a 8.-at tényleg csak stéherben lehetett használni igazán, ezért én csodálkozom, hogy a gyári Meridákat 46/16-al szerelik, mert az nagyon combos. Próbáltam más áttételeket is 38/16,17 és 42/20. Szerintem az áttételek megválasztása a kerékpáros függvénye. Ki milyen stílusban szeret tekerni (pörgősebb, combosabb).

Görgősfékkel kezdtem használni, de aztán lecseréltem őket. Hátul még elfogadható teljesítményt nyújt, de elől nagyobb tempónál, már kevésnek éreztem néha (hosszú lejtő, stéher), valamint az adagolhatóságuk elég furcsa, vagy kicsit lassítasz vagy blokkolsz. Teljesítményben egy átlagos V vagy o.uti fék simán lenyomja, strapabíróságban valószínűleg nem.

Most ennyi jutott eszembe a teljesség igénye nélkül, ha van valakinek kérdése reagáljon itt, szívesen segítek.

A legolcsóbb beszerzési forrás, ha vesztek egy komplett női bicajt a bikemagon, aminek van agyváltója és azt szépen leszerelitek, a bicajból meg csináltok egy ss-t és továbbadjátok.

Ja és lehet már kapni Alfine fantázianévvel a Nexus 8 továbbfejlesztett változatát, ehhez lehet tárcsaféket is rakni hátra meg van rapidfire váltókar is hozzá, nem csak grip shift.

Na, Körhátszelet Minddenkinek!!!!

37
elfroland képe

Köszi hogy ezeket

Köszi hogy ezeket leírtad!
35.000Km gond nélkül?! Ez jól hangzik.
Ez nálam kb. 5-7év.
Bőven megéri az árát.
Láncot, lánckereket milyen gyakran kellet cserélni?
Gondolom az is tövább bírja mert vastagabb mint egy láncáltósé...

38
Mr. Wolf képe

Először a montim

Először a montim hajtóművével kezdtem el használni, de az nem bontaható és így a anagy lánckereket nem tudtam berakni középre, emiatt a láncvonal nem volt teljesen oké.
Azután szereztem egy lestrapált monti hajtóművet, aminek 38T volt a középső tányérja, azzal elég sok ideig használtam, pedig már nagyon el voltak kopva ("cápásodva") a fogak rajta, ráadásul egy szintén lestrapált régi 7-es lánccal volt összerakva.
Aztán sikerült jó áron (5.500,-) hozzájutni egy új Nexus hajtóműhöz, ráadásul az 46 fogas volt meg hollowtech (gyakorlatilag a kar ua., mint a Deore-é). Akkor cseréltem láncot egysebességesre (sram pc 1), meg egy hátsó fogaskereket is (shimano 300,-). Ezzel a setuppal mentem kb. 20,000-et, de semmi baja nem volt még.
Hozzátenném, hogy amikor láncváltós biciklivel dolgoztam , akkor 2-3 havonta kellett cserélni a sor-láncot (az kb. 3-6000km).

Az egysebességes és agyváltóshoz való fogaskerekeknek a fogai eleve más felépítésűek, mint a láncváltósoké.
Itt nincs szükség váltáskönnyítésre, bemarásra, csapolásra stb. Ráadásul az agyváltóknál (csakúgy, mint a ss-eken és a fixiken) egyenes a láncvonal, ez a hatásfokban és élettartamban is sokat javít a helyzeten.

Ami még eszembe jutott: érdemes a váltóbowdent végig házban vezetni, még akkor is, ha a vázon vannak szemek a bowdennek. Így kevésbé koszolódik és tapasztalatom szerint jobb a váltás minősége is. A gyári gépeken is "telibe" vannak bowdenezve az agyváltósok.

Láttam, hogy korábban írátok, hogy kb. mennyiből lehetne összerakni (100 rúgó), az új árakat is ismerem (kb.150.000től, de változatlanul fentartom a véleményem, hogy a legolcsóbb megoldás egy használt női agyváltós bicaj a bikemagon vagy Devecserben (20-30 ezer), mellé egy normálisabb acélvázas o.úti (szintén 20-30). Aztán az agyváltó az országútiba átrak. A női bicaj elad (10-15). Akkor legrosszabb esetben is 50-ből megvan és nem lesz annyival rosszabb a Merida Speedernél, hogy 100 rugó pluszt kifizessél érte.

Én is hasonló felállásban gondolkodok - mert mint írtam a régit ellopták - úgyhogy építésben is tudok segíteni ha valakinek szüksége van rá. Kerékpárboltban ugyanis - tapasztalataim szerint - nem kifizetődő összerakatni egy komplett bicajt, mert többe fog kerülni, mint ha kompletten vennél egy hasonlót.

Üdv mindenkinek,

39
elfroland képe

Köszi a részletes

Köszi a részletes választ!
Nekem azért 6-8000km-t elmegy lánc csere nélkül, igaz hogy csak 6-os sor van hátul.

Azért én inkább építek egy komplett bicajt.
Ha olcsó nem is lesz de legalább pont olyan lesz mint amilyet szeretnék.
Meg azért devecserben szerintem nem sok 7-es 8-as Nexus agyváltóval szerelt bringa van. :-)

40
pata képe

Nexus 8-hoz is van

Nexus 8-hoz is van Rapidfire.

Szerintem nem kifejezetten olcsó 30ért venni egy női bicajt és abból rakosgatni. Ebike-on 28e körül (+szerelék) van egy Nexus Red Band (SG-8R25), ami a legjobb Nexus, a többiek olcsóbbak, 10e alatt van egy háromsebis nexus (SG-3R40 a szabadonfutó típusjele). Ráadásul a kész női bicajokban kontrás agyváltó szokott lenni, nem mindenki rajong a kontrásért.

Inkább vennék csak egy ffi bicajt, ami méretben jó, aztán hátulra agyváltót rakatnék.

41
thomasfulla képe

Érdekelne, hogy hogyan

Érdekelne, hogy hogyan vehetném fel veled a kapcsolatot nem szervízben történő kerékpárszerelés ügyben.

42
bonnie képe

Intersportban ma délután

Intersportban ma délután (Budaörs) egy 3-as nexus a beszélgetés tárgya:
vásárló: ez mire elég?
eladó: hát, falun belül elugrani egy kiló kenyérért...

bonnie

43
pata képe

Aargh. Meggyőződésem,

Aargh. Meggyőződésem, hogy a jó megoldások a seggfej eladók miatt nem terjednek, helyettük mindenféle elmebetegséget vásárolhat a tisztelt vevő, ha nem ért hozzá. Például ezért van már szinte minden középkategóriás bringán hulladéknak se jó teleszkóp.

3-as Nexus egy Budapest jellegű városba pl pont elég.

44
bonnie képe

pontosan ez a

pontosan ez a tapasztalatomnekem is, mindkét témában. vígan járok a Városligettől a XII.ker-be egy 3-as nexussal, többnyireváltás nélkül.
a kollégámnak meg a hervisben a 120ezres bringa mellé eladták a gerinclakatot... mondtam neki,h
1) bringát bringaboltból
2) azzal az ágy lábához kösse max, de oda is csak akkor, hogyha ő az ágyban fekszik :)
3) pnd
bonnie

45
Mr.Wolf képe

Úgy értettem, hogy a női

Úgy értettem, hogy a női bicajt eladod utána...
A kontrát egyébként elég könnyen ki lehet iktatni, de tény hogy ez megszokás kérdése ill. van aki szereti, van aki nem. Egyébként elég jó hatásfokúak ezek a kontrafékek (ne a régi csepel bicajokra gondoljatok).

A 28 ezer viszont nagyon jó árnak tűnik a 8-asért (tavaly-tavalyelőtt a 7-es nexus került ennyibe, akkor ez 40 volt). A szerelék (markolatváltókar+hátsó műanyag elemek és a fogaskerék) kb. 5-6ezer (kisker). A Rapidfire árát nem tudom, az valószínűleg drágább. Ha érdekel valakit, akkor megkérdezem, mert elég sokat járok -hivatalból- a forgalmazóhoz (velotrade). Láttam viszont a napokban egy srácot aki már az új Alfine-nal nyomta, az hátul is fogad tárcsaféket.

Viszont érdemes még körülnézni a német, osztrák, angol ebay-en (ha ez általam vázolt megoldás nem szimpatikus), ott azért gyakoribbak az agyváltók, mint nálunk és nagyobb komplett bicajokból is a kínálat.
én is így vásároltam Angliából 100 fontért3, de az öcsém is vett magának egyet 180ért (Halfords Carrera Subway 8, halfords.co.uk).
Most egyébként is jó a forint a fonthoz képest (inkább a font rossz, hogy pontos legyek)...

Hátszelet!

46
Mr. Wolf képe

Az angol ebayen találtam

Az angol ebayen találtam ezt, Magyarországra is kipostázzák 40 fontért + a bicaj 200 az kb. 72 ezer, ami több, mint versenyképes.

http://cgi.ebay.co.uk/Carrera-Subway-8-Mens-18-Town-Trail-Bike_W0QQitemZ...

Üdv

47
olahlacko képe

Kollégák... én egy

Kollégák... én egy Caprine Ville7-et vettem, 7sebességes Shimano agyváltóval. A helyzet az, hogy sokszor később vált, vagy egyszerűen visszavált terhelés esetén (emelkedőn) és ami még furcsa, hogy a 3. fokozatban érzek valami súrlódást a váltó felől (a többiben nem). Mostanáig azt hittem, hogy ez ilyen agyváltós sajátosság, meg aztán minek erőltessem a sebességet egy citybike-on :-P
...de most, hogy látom a kommenteket egy kicsit elbizonytalanodtam. Viszem is bevizsgáltatni, 1.5 hónapos váltónak nem szabadna ezt művelnie.

48
pata képe

A beállítást otthon is

A beállítást otthon is tudod ellenőrizni, adott fokozatban a kis vonalaknak egybe kell esnie.

49
olahlacko képe

Köszi az ötletet... csak a

Köszi az ötletet... csak a 4. fokozatban látok valamilyen rovátkát a váltón, az viszont eltér a referencia-ponttól. Gondolom ez lehet a probléma.

50
pata képe

Ez. Olvasd el a használati

Ez. Olvasd el a használati utasítást (pl Shimano honlapján meglesz), hogy biztosan a 4. fokozatban kell-e egyezni (azt tudom, hogy 8 sebességesen igen, valószínűleg itt is). Aztán finombeállítóval (váltókarnál pici csavar, amibe belemegy a bowden) addig állítgasd, amíg egyeznek.

Ha nem akarsz vele foglalkozni, akkor bringaboltban 1 perc alatt megcsinálják, de ezt érdemes otthon. Aztán majd nézz rá párhavonta, bár a bowden az elején szokott nyúlni, utána már keveset.

51
olahlacko képe

Szia... az igazítás

Szia... az igazítás sikerült, ellenben azóta használhatatlan, tekerés közben folyamatosan visszavált, össze vissza ugrál a fokozat... szóval inkább visszaállítottama kevésbé rossz állapotába :-P Szóval, irány a szerviz. Azért köszönöm a segítséget

52
Konnektor képe

Ácsibácsi! "Időben"

Ácsibácsi! "Időben" szólok sajna, látom, de a 7-es Nexusnál a HARMADIK fokozatban kell stimmolniuk a kis piros jeleknek!!!

Amúgy én is egy Caprine Ville 7-est vettem, aztán (sok más mellett) lecseréltem a kontrás hetes nexust egy szabadonfutós SG-8R20-ra, meg Pajti bá' hegesztett stucnikat a hátsóvillára a V-fékeknek. Aztán nemrég vettem az ebay-en szállítással együtt 90 EUR-ért egy SG-8R35-öt, aminek a belseje ugyanolyan, mint az Alfine-é, csak a háza más (nem megy rá a tárcsafék). Ebből az is következik, hogy Alfine-t csak az vegyen, akinek kell a tárcsafék, mert a 35-ös dettó ugyanaz, ellenben jóval olcsóbb. A 20-as hármasban és négyesben (ill. 7-8-ban is) tekerés közben is ketyegett, a 35-ös halálosan csendes, sőt, szabadonfutásban sincs semmi hangja. Gombnyomogatós fékváltókarral használom. Városba valami eszelős jó, bármelyik láncváltónál jobb, hosszabb túrán viszont vagy nem lehet vele elég jól mászni, vagy nem lehet vele elég jól száguldozni, szóval kicsit szűk az áttételezése (kábé mint egy régi tízsebességesé). Szerelni gyakorlatilag nem kell, de ha mégis, az se nehéz (a 20-ast többször szétszedtem és összeraktam, megismerkedtem a belsejével), mert modulárisan, és nagyon átgondoltan van felépítve. Arra kell vigyázni, hogy se olajat, se közönséges gépzsírt ne használjunk a belsejének a kenéséhez, mert az előbbi kifolyik, az utóbbi meg nagyon merev. Van hozzá gyári teflonos Shimano agyváltózsír, 2500 Ft 10 deka, abból vagy 10-szer full át lehet kenni az egészet.

A magyar Shimano-képviselet, különösen annak garanciális szervize egy beteg vicc, ha csak lehet, feltétlenül hanyagolandó. Ráadásul kurvadrága, és csak kevés termék kapható a Nexus-családból (utóbbi egyébként egész Európában is). Célszerű az ebay-en nézelődni. Az mindenesetre biztos, hogy én városba többet láncváltós gépet nem fogok használni :)

53
lujka képe

Te vagy a 2. ember

Te vagy a 2. ember legalább, akinek nem fogok tudni írni.
Adnátok mailcímet, hogy kérdezzek?

Addig is: ti mit gondoltok a sram agyváltókról?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

54
Konnektor képe

A konnektororr qkac

A konnektororr qkac linuxmail pont org jó lesz. Sramom nem volt, csak egy régi hármas Sachs Torpedo. Állítólag erősebb konstrukció, mint a Shimano, csakhogy
- jóval drágább
- olyat is hallottam, hogy nem annyira sima járású
- a fokozat-arretáló (clickbox) a váltókar helyett a váltón van, egy oldalra kilógó kis műanyag bigyóban, ami elég sérülékenynek tűnik
- a sokfokozatú csak markolatváltó karral van, amit én spec személy szerint nem szeretek, Rapidfire nincsen
- állítólag a magyarországi alkatrészellátása még a Shimanónál is trágyább.

55
dobákpeti képe

Egy 7-es Shimano Nexus-hoz

Egy 7-es Shimano Nexus-hoz bármilyen 7-es váltókar használható, vagy csak a speciálisan agyváltóhoz készült típusok?

Mindenképpen szeretném elkerülni a marokváltót, szóval az lenne a lényeg, hogy vmilyen "gombnyomogatós" váltókart találjak. Tudtok segíteni?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

56
pata képe

Tudomásom szerint csak a

Tudomásom szerint csak a hozzávaló. És 7esben tudtommal nincs nyomogatós, csak nyolcasban.

Amúgy gondold meg a marokváltót: agyváltóban nagyon jó, hogy gond nélkül tudsz sok sebességet váltani egyszerre, arra meg sokkal jobb a marokváltó, mint a nyomogatós. Nekem most az utóbbi van, de ha újra szerelném akkor marokváltót raknék rá.

57
dobákpeti képe

Nem akarod eladni azt a

Nem akarod eladni azt a váltókart? :)

Egyébként esztétikai okokból nem akarok marokváltót. Nagyon nem passzolna a barátnőm bringájára, és a szerelést is megbonyolítaná.

Én egyébként használtam korábban marokváltót (láncváltóval), elégedett is voltam vele, de ha egy mód van rá, erre a bringára nyomogatósat teszek.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

58
pata képe

Nem akarom eladni :-) Amúgy

Nem akarom eladni :-)

Amúgy tévedtem, úgy néz ki mégis van nyomogatós:

http://www.bikeparts.com/search_results.asp?ID=BPC307795

Kedvenc bringaboltod biztos meghozza a PLHtól.

59
elfroland képe

Érdekes, én pont fordítva

Érdekes, én pont fordítva vagyok ezzel. :-)
Marokváltóm volt és rövid úton nyomkodósra cseréltem.
De csak azért mert városban átlag kb. 150 méterenként váltok. Ha nem városban használnám vagy legalábbis nem hajtanám széjjel magam akkor a marokváltó lenne a nyerő.

60
elfroland képe

Csak a hozzá való

Csak a hozzá való váltókar jó.
De ha mindenképpen nyomogatósat akarsz akkor az drága külföldről rendelős buli lesz.

61
Lőrincatya képe

Szevasz! Sikerült szerezni

Szevasz!
Sikerült szerezni hüvelykujj-váltókart?
Hasonló cipőben járok, mint te. Nekem egy esés következtében széthullott az Inter-7 (újabb nevén Nexus-7) váltókarja. Egyébként ST-7s20 a típusszáma. Markolatváltó kapható hozzá minden sarkon, de az nem kell...

62
Borzas képe

Szervusztok, kicsit késve

Szervusztok, kicsit késve megosztom veletek az agyváltós tapasztalataimat. Múlt héten írtam ide, de eltűnt az a hsz, biztos elrontottam valamit.

Szóval én kb. 3 éve nyúzok egy olasz trekkingbringát (inkább városi)napi rendszerességgel, ami Sachs 3x7 (ma a SRAM gyártja Dual Drive néven, továbbfejlesztve) agy+láncváltó hibriddel van felszerelve. Szerintem ez a hibrid megoldás a legjobb dolog a világon. Az agyváltó magában is csudajó dolog, lévén borzasztó kényelmes és üzembiztos, de ez még faszább. Úgy kell elképzelni, mint egy rendes 7x3 as váltórendszert, amiben az elülső 3 nagy fogast az agyváltó 3 fokozata váltja ki, és adja kvázi a szorzót. A 7 hátsó fogas meg adja a választékot. Bárhova fel lehet vele menni ennek köszönhetően, illetve repeszteni is lehet (azt azért lehetne kicsit jobban, de már megbékéltem vele). Hétköznapokon a láncváltó fix a 3. legkisebben, és csak az agyast huzigálom (és a hegyen lakom, igaz, nem magasan). Szóval ilyet minden háztartásba.

Viszont nem csak ezért írok, hogy itt hozsannázzak, hanem hogy megkérdezzem, tudtok-e szakit, aki bele mer nyúlni az agyváltóba, és nem is rontja el. Merthogy kezd elvásni a húzó kis láncocska, ami az agyba bemegy (vagy onnan kijön, kinek hogy tetszik), és cserélni kellene lassan. Egyszerűen megártott neki az idő. A váltónak magának nincs baja, továbbra is flottul beugrik ahova kell, de a láncon látszik az idő. Nem szívesen mondanék le róla, viszont újonnan egy Dual Drive aranyárban van (párszáz euró, magát a brinyót vettem anno 18e HUF-ért, igaz, azóta szinte mindent lecseréltem rajta - többek közt a láncváltó karját egy sima shimano-ra, tökéletesen illik rá, megjegyzem). Egyszerűen olyan mértékben komfortos, praktikus jószág ez a hibrid, hogy függő lettem. Ganna a márkája egyébként, Guibilato Cicli nevű gyártja ma, de az adott modell mai verzióján már rendes 3x7-es láncváltó van.

Szóval, ki szervizel?

63
Drody képe

Pepedal? www.pepedal.com ....

Pepedal?

www.pepedal.com

........................
Formaharc és sci-fi.

64
pata képe

Itt próbálkoznék,

Itt próbálkoznék, forgalmaz is SRAM-ot:

http://pepedal.com/

Ha ő nem, akkor a SRAM honlapján megtalálod a magyar forgalmazókat, és elkezdheted sorban hívogatni :-)

65
Borz képe

Köszi, jó tipp volt,

Köszi, jó tipp volt, rákérdeztem emailben, megcsinálják.

66
apóka képe

Aki szuper-városit akar, az

Aki szuper-városit akar, az az én verzióm választja, a kapható legszuperebb:
Shimano Nexawe Intego3!
Nohát maximális nyomaték átfogás 1:5,6, ebből 1,86 3-as agyváltó, és 3,0 = 11:33 fogszámmal 8 fokozatú láncváltó,
utóbbi tappingos hülye-biztos céllal, ezért
nincs revoshift változata,
de
van a 3-as agyváltónak, és azt rakattam fel balra, pedig jobbosra tervezték,
Ez szuper jó lett!
Úgy mehetek vele, mint egy versenybringával, annyira könnyű hajtani,
hiszen a bolygóműves fogaskerekei is görgős csapágyazottak,
a régi csúszócsapágyaknál ez érezhetően fárasztóbb volt!

Ez elötti kazettás agy 7 fokozatú láncváltó volt, és akkor 18 km átlagot mentem 22km távon, az 1,5 óra volt, és kifáradtam teljesen,
majd
felültem az új Intego-3-asra, és azonnal lehajtottam 1 órán belül ugyanazt, és pihent maradtam szinte.
22km/óra átlag 63-64 évesen eléggé jó nekem.

De
1.) Agyváltó a városi váratlan helyzetekre és marokváltó-revoshiftel szerelve való
"a minimumból maximumig" egytized sec-os mozdulattal pihe-könnyen váltok akár állva, de menet közben is.
Hoppá hegymenetnél visszaváltáskor picit ki kell hagyni a láberőt, mert beragad a súrlódás miatt, gyorsításkor nincs ilyen!

2.) Nem hegyi-terepre való az agyváltó szerkezete,
és jobb, ha hátsó lengő rugózás van, ami védi a hirtelen nagy ütésektől, amit okosabb kerülni,
de a városi ugratókat (úthiba, járda) lazán bírja!

3.) A 11:33 fogszámok közötti 8 fokozatú Low Normal váltó beállítása összetett, értő embert kiván! Viszont kicsi erővel lehet váltani.

4.) Én egy női treking vázba szereltettem be, a korábbi 7-es agyváltó helyertt, és igazán finom hátsó lengőtag + légrugóval szerelt.
2 éve nyúzom, kb. 5-6000km-t beletettem, és csak a láncváltó kíván után-állítást.

5. Spéci csomagtartót terveztem hozzá, mert mindenhová azzal megyek, cipekedek, ez 30 kg súlyig szuper-stabil. A súlyom 85-90kg, a bringa üresen 15-20kg a csomagtartóval együtt,
összesen tehát 130-140 kg súllyal 30-35 km/ óráig lazán kitekerem síkon is (rövidebb időre).

Amúgy akit érdekel annak eladom,
mert ezt is én terveztem, és most újabb elképzelésemhez kellene a pénz!
Helló!

67
apóka képe

Érdekes, hozzászólni

Érdekes, hozzászólni tudtam,
csak épp halott a téma MA!

68
bekkermarton képe

Lassan befut hozzám egy

Lassan befut hozzám egy három sebességes agyváltós, de nem hiszem, hogy szükségem lenne fokozatokra. Létezik olyan megoldás, hogy szimplán leszedem a váltókart és a bowdent? ...és ha igen, akkor visszaugrik a legpörgősebb fokozatba, engedelmeskedve némi fizikának?! Előre is köszönöm a válaszokat. 8)

69
-ogre- képe

attól függ, milyen

attól függ, milyen váltóról van szó. általában az alap fokozat 1/1. szerencsére a lánckereket lehet cserélni, szóval ha túl kemény, vagy túl pörgős, párszáz forintból megvan, vagy ha nagyon gáz az áttét, még mindig lehet a hajtóművel bűvészkedni.

×
ogreflikker

70
bekkermarton képe

Kösz a gyors választ.

Kösz a gyors választ. Remélem azért nagyjából kényelmes lesz és nem kell hátsó racsnit valamint láncot cserélni. 8)

71
-ogre- képe

szerencsére a racsni az

szerencsére a racsni az agyváltó része általában, így tényleg csak a lánckereket kell cserélni, ami ugyanolyan három körmös, mint a hagyományos kontrás gépeknél.

×
ogreflikker

72
bekkermarton képe

még egy madarék kérdést

még egy madarék kérdést intézhetnék? agyfékhez ha cserélni akarok, akkor csak canti-s fékkart, tektrós bmx-et vagy akárbármiféle mást is lehet használni úgy, hogy az ember ne haljon meg, ha "need be"? előre is köszönöm. 8)

73
-ogre- képe

ezt már mondtam

ezt már mondtam személyesen is, hogy canti :)
aztán rájöttem, hogy az agyfék alapvetően görgős fék, de lehet dob is. mindkettőhöz canti kell.

×
ogreflikker

74
bekkermarton képe

haha. igazán

haha. igazán asszociálhattam volna a szakállból, köszi. 8)

75
-ogre- képe

hozzájutottam egy

hozzájutottam egy szabadonfutós sturmey archer három sebességes agyváltóhoz. sajnos nincs hozzá szerelék, de egy szerelő mondta, hogy jó hozzá a sachs torpedo váltókarja is. próbálkozott már itt valaki ilyesmivel?

×
ogreflikker

76
otapi képe

Valamely agyváltós

Valamely agyváltós topik-ban olvastam, hogy nem valószínű, mert itt minden tizedmilliméter számít.
Viszont, nekem (is) egy 5 sebes sachs torpedo-m van, aminek a váltókarja kicsit defektes volt. Helyette megvettem a legolcsóbb fokozatmentes (frikciós) váltókart, az is jó hozzá - persze érzéssel kell váltani, de hamar megszokható.

77
-ogre- képe

know how: a 3sebi sachs és

know how:
a 3sebi sachs és a 3sebi sturmey azért nem kompatibilis, mert más a távolság 1-2 és 2-3 között. ha minden igaz, sachsnál van közel az 1-2, angoloknál meg a másik. britek gyártanak régi váltókart a cucchoz, több kivitelben is. beszerzés meg rámenősség kérdése, egyáltalán nem lehetetlen.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

78
mamut képe

Sziasztok! Végigolvastam

Sziasztok!

Végigolvastam és csak annyit kérdeznék, hogy egy Rohloff annyival többet tud, mint ahogyan az ára is sugallja vagy csak "parasztvakítás" :o)

Köszi,
Mamut

79
otapi képe

Bár sose volt Rohloff-om

Bár sose volt Rohloff-om :), állítólag igen. Pl. egyedül az gyárt kifejezetten montis célokra agyváltót, ami bírja az erős ütéseket.

80
Jurij_87 képe

Hello, Agyváltó

Hello,
Agyváltó vásárlásában töröm a fejem és két típus jönne szóba:SG 7R46 és az SG 8R30. A kérdés arra vonatkozna, hogy a két típus milyen előnyökkel rendelkezik, ugyanis a 7-es rendszer is megfelelne akár az igényeimnek, ha strapabíróbb a konstrukció vagy vmi egyéb tulajdonsága kedvezőbb a 8-as váltóval szemben?

81
Zsurmi képe

Én még nem vettem, de

Én még nem vettem, de kicsit utánanéztem a dolgoknak.

7-es rendszer:
+: Kedvezőbb ár
+: A fokozatok közötti lépésközök egyenletesebbek.
-: Csak markolatváltó van

8-as rendszer
+: kompatibilis az Alfine Rapidfire váltókarral.
+: Nagyobb áttételi tartomány
+: Tárcsafékes változat is van
-: Drága

Tapasztalatom nincs vele. Azért nem vettem, mert nekem városba kell, és ami az igényeimnek megfelel, az drága volt. A városi bringára pedig nem érdemes drága dolgokat rakni.

-
Zsurmi

82
-ogre- képe

ár/értékben sturmey

ár/értékben sturmey archer szabadonfutós 3sebi nehezen verhető. áttételi tartomány adott, konkrét áttét párszáz forintból megoldható, váltókar igény szerint full klassziktól hightech-ig választható. városi használatra az alfine tárcsája teljesen felesleges. szerintem.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

83
Zsurmi képe

Egyrészt nem kötelező rá

Egyrészt nem kötelező rá a tárcsa, másrészt az inter8 azért olcsób.

Jurij_87 meg nem írta le mire kell neki.

-
Zsurmi

84
-ogre- képe

persze, persze. nem kell

persze, persze. nem kell feltétlenül. meg az sem biztos, hogy a váz bírná.
városban szerintem 3 sebesség bőven elég. 7-8as rendszer már túrázásra jó, trekking bringába. 300%os áttételi tartománnyal lehet kapaszkodni is, meg gyorsan is menni, de még akkor is elég egy jó outi vagy v-fék. :)

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

85
Jurij_87 képe

A felhasználás jellege

A felhasználás jellege vegyes, mivel számomra ez a bicikli a hétköznapi városban szaladgálós és a túrázgatós is, így szeretném ha a láncváltót lecserélve hasonló áttétel tartományt átfogna. Kérdéses még számomra az, hogy pl. a 8-as rendszernél alkalmazhatnék e 38/20-as áttételt, vagy nem véletlenül ajánlott a shimano beszerelési útmutatójában http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/Intern... megadott 2,1 arány?

86
elfroland képe

Az áttételt szerintem

Az áttételt szerintem szabadon variálhatod.
Én pl. 42/18-al használom már másfél éve a 8-as nexust.
Azért komolyabb túránál hiányzik a sok fokozat.
Városba meg kicsit túlzásnak érzem a 8-at.
Szóval szerintem ez az ide is jó oda is jó bringa elég kompromisszumos...

87
Jurij_87 képe

Köszönöm a segítséget,

Köszönöm a segítséget, nagyjából ennyi információt sikerült nekem is szereznem a neten keresgélve. Az egyenletes fokozat kiosztásról a nexus 7 esetében a hubstrippingen http://hubstripping.wordpress.com/internal-gear-hub-review/ olvastam korábban, de sheldon brown-nál az áttétel számoló programmal kiszámítottam az áttételi arányokat a 8-as rendszerhez és végülis a kapott fokozatok körülbelül azt adják, amit jelenleg a montimon is gyakran használok, úgyhogy talán ez annyira nem befolyásoló tényező a döntésemben. Egyébként sheldon is vmilyen más fokozatváltót használt a nexus 7-hez, és a nexus 8-hoz is készült már más váltó is asszem a jtek által.

88
Lőrincatya képe

Az én javaslatom az, hogy

Az én javaslatom az, hogy városban használjatok SS-et. Azután egy túrán már a 7-es Nexus is non plus ultra... Nálam működik. :)

89
otapi képe

Az SS-t induláskor meg kell

Az SS-t induláskor meg kell tépni, ebből következőleg sokkal nagyobb a terhelés a láncon, fogaskeréken, agyon, középcsapágyon és nem utolsósorban a térden.

Ezek mind hamarabb elhasználódnak, mint az agyváltós bringáknál - térdet ráadásul nem lehet cserélni.

u.i.: nincs SS-em, ezért javíts ki ha tévedek térd-ügyben :)

90
-ogre- képe

az, hogy meg kell-e tépni,

az, hogy meg kell-e tépni, szokás, meg áttét kérdése. ha 46/16 alatt vagy, akkor nem terhelsz igazán. 52/16-tal baromi lassan indulnék, így húzom is. ez jó esetben 3-4 pedálfordulat, utána már tempón van az ember. az igazi trükk meg, hogy nem kell megállni (nem piroson áthajtásra gondolok). :)

91
Lőrincatya képe

Ami a térdet illeti, igazad

Ami a térdet illeti, igazad lehet. Bár azt igazán a fixin éreztem veszélyben.Le is szoktam róla.
Sok mindenen múlik, hogy kinek mi a jó. Szerintem leginkább a domborzattól és a megszokástól függ. Négy bicajom közül három agyváltós, egy pedig SS.

92
zsolti81 képe

Hello, nekem egy 7

Hello,

nekem egy 7 sebességes sachs torpedo van a bringámon. Az utóbbi időben nem működik hibátlanul, ezért kezdtem el utánajárni az agyváltó témának és olvashattam el, hogy az esztétika mellett milyen gyakorlati előnyei vannak.
Laikus vagyok, így nem tudom, hogy felépítésben mennyire hasonlítanak ezek a szerkezetek. A hiba oka feltehetőleg a külső egységben van. Úgy tűnik, hogy az agyban csúszó kettő hengeres alkatrész közül az üreges nem támaszkodik fel jól az őt mozgató "nyelven", ezért nemcsak mellémegy, hanem a 2 nyelv mellett végül be is szorul.

Van javaslat a házi/egyszerű javításra ?

u.i.: ettől függetlenül a váltóval kapcsolatos észrevételem, hogy a fokozatok nincsenek jól eltalálva, legalábbis a legnehezebbek tekintetében (a könnyűek használata környezetemben nem indokolt)

zsolti

93
fori képe

Most, hogy már szinte

Most, hogy már szinte minden agyváltós fórumot, blogot végigolvastam rászántam magam, hogy beleinvesztáljak egy agyváltós-görgősfékes-agydinamós bringába.

Elképzelésm a következő:

  • hátsó agy + fék: Shimano SG-7R46
  • első agy + fék: Shimano IB-DR70
  • hátsó fékkar + markolatváltó: Shimano SB7S45
  • lánc: Shimano CN-NX10
  • hajtókar: Shimano NEXUS FC-NX80
  • első fékkar: Shimano BL-IM45

Ezekhez keresnék egy testhezálló 56os vázat, ami 28"-os kerékhez való, de nem tudom, hogy alu, könnyített acél vagy acél lenne-e jó. Ill. szeretnék egy első telót (előfeszítési és lockout lehetőséggel), de nem tudom van-e olyan, amit görgősfékkel is lehet használni és lehet rá pálcás sárvédőt szerelni (egyelőre egy Suntour NCX D-LO típust néztem ki).

Tudnátok valami jó tanácsot adni ezekhez?

A másik nagy bajom, hogy kiszemeltem magamnak a PePedált, de most láttam a honlapján, hogy november 20-ig van csak, utána kiköltözik Berlinbe. Van még valaki aki ért az agyváltós bringák építéséhez, szereléséhez Pest közelében?

94
dybi képe

küldtem

küldtem pm

--------------------------------------------------
A Földön élni drága mulatság, de a csomag legalább tartalmaz évente egy ingyenes Nap-körüli utat.

üdv dybi

95
Vid képe

Én megpróbálkoznék a

Én megpróbálkoznék a hermetikusan lezárt láncvonallal, hozzá láncként ezek közül valamelyikkel: http://connexchain.com/Fahrradketten/breite-Nabenschaltung/0_341.html

A shimanoról nem találtam semmi infót, mindenesetre itt hagyományos láncfelépítés (perselyes szemek) miatt magasabb az élettartam mint a perselynélkülieknél. (keskenyebb, láncváltós láncok)

96
fori képe

Én is mindenképp zárt

Én is mindenképp zárt láncvédőt szeretnék (amilyen pl. a Gepida Reptila 400-on van), hogy ne koszolódjon, és a téli sózott utak se tegyék tönkre.
A Shimano cn-nx10 "a hosszabb élettartam érdekében a lánc korróziógátló bevonatot kapott", és a Nexus termékekhez ajánlják.
De azért szemezek az általad ajánlottak közül az 1Z1-es és az 1R8-as típussal. Elég erősnek tűnnek.

97
vercse képe

Ilyen láncvédőt hol lehet

Ilyen láncvédőt hol lehet kapni?

98
fori képe

Másmilyet sem nagyon

Másmilyet sem nagyon találtam, de állítólag ha mégis talál valaki, az sem biztos, hogy minden vázhoz stimmel. Ezt el is tudom képzelni, merthát elég különbözőek a vázak méretei.

99
vercse képe

http://ebike.hu/termekek/hajt

http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/hajtomuvedo/15405+nona... ezt elvileg be lehet szerezni, 28-as kerékhez talán jó, és még létezik méretben ekkora műanyag Pepénél, de már nem sokáig. Azért érdekel engem is, hogyha késöbbiekben szükségem lesz rá, hova menjek érte, és mountira is jó lenne rakni!

100
fori képe

Ezt nemrég megtaláltam én

Ezt nemrég megtaláltam én is, de nem volt vmi szimpi, hogy ponyvából és díszlécből készül. Szerintem ez csak kívül borítja teljesen, nem öleli körül.

101
vercse képe

Nekem van ilyenem. Ha a nem

Nekem van ilyenem. Ha a nem öleli körül azt jelenti hogy olyan közel van a lánchoz, hogy surlódik rajta http://pepedal.com/alkatresz/SARVEDO/chainglider.jpg akkor így van. Szerintem nem az a fontos, hogy közel legyen hozzá (sőt, ne surlódjon már ha nem muszály! ) hanem hogy ne jusson be oda por, sár, sós lé, de ha be is jut, ne a láncra kenődjön!

102
fori képe

Nem ilyenre gondoltam, hanem

Nem ilyenre gondoltam, hanem amilyen az előbb említett Gepidán van. De ezek szerint a tied is körülöleli, és megvédi a sártól. A képen nem látszódott, ill nem tudtam/tudom elképzelni, hogy hogy vannak kialakítva a díszlécek és köztük a ponyva.

Más: Hol lehet kapni normális csúszópapucsos vázat, ami strapabíró, de viszonylag könnyű és még akár rejtett bowden-vezetőkkel is rendelkezik? A hátsó papucstávolság számít (ne legyen túl kicsi, vagy ne legyen túl széles) az agyváltós bringáknál?

103
clark40 képe

Amúgy én is egy Caprine

Amúgy én is egy Caprine Ville 7-est vettem, aztán (sok más mellett) lecseréltem a kontrás hetes nexust egy szabadonfutós SG-8R20-ra, meg Pajti bá' hegesztett 70-441 stucnikat a hátsóvillára a V-fékeknek. Aztán nemrég vettem az ebay-en szállítással együtt 90 EUR-ért egy SG-8R35-öt, aminek a belseje ugyanolyan, mint az Alfine-é, csak a háza más (nem megy rá a tárcsafék). Ebből az is következik, hogy Alfine-t csak az vegyen, akinek kell 70-442 a tárcsafék, mert a 35-ös dettó ugyanaz, ellenben jóval olcsóbb. A 20-as hármasban és négyesben (ill. 7-8-ban is) tekerés közben is ketyegett, a 35-ös halálosan csendes, sőt, szabadonfutásban sincs semmi hangja. Gombnyomogatós fékváltókarral használom. Városba valami eszelős jó, bármelyik láncváltónál jobb, hosszabb túrán viszont 70-443 vagy nem lehet vele elég jól mászni, vagy nem lehet vele elég jól száguldozni, szóval kicsit szűk az áttételezése (kábé mint egy régi tízsebességesé). Szerelni gyakorlatilag nem kell, de ha mégis, az se nehéz (a 20-ast többször szétszedtem és összeraktam, megismerkedtem a belsejével), mert modulárisan, és nagyon átgondoltan van 70-444 felépítve. Arra kell vigyázni, hogy se olajat, se közönséges gépzsírt ne használjunk a belsejének a kenéséhez, mert az előbbi kifolyik, az utóbbi meg nagyon merev. Van hozzá gyári teflonos Shimano agyváltózsír, 2500 Ft 10 deka, abból vagy 10-szer full át lehet kenni az egészet.

104
VoGRoN képe

Sziasztok! A napokban vertem

Sziasztok!

A napokban vertem egy új Schwinn Csepel Cruiser Classic N3-at (nexus 3), és a második, illetve a harmadik sebességben elég érdekes hangokat ad ki a hátsó agy (számomra). Olyan kattogáshoz tudnám hasonlítani mintha egy MTB-ot simán tolnál kézzel. A beállításokkal elvileg minden rendben, a kettes fokozatnál a sárga vonal a két csík között van. A kérdésem az lenne, hogy ez normális-e, mert 1-2 külföldi fórumon azt olvastam, hogy igen, vagy pedig valamiféle hibáról van szó?

105
kovácske képe

van valakinek tapasztalata a

van valakinek tapasztalata a mostanában kapható shimano nexus inter 3 sebességes agyváltóval, amit gyárilag markolatváltó kapcsolóval árusítanak? - helyette egy bilinccsel felszerelhető régi fajta váltókar kellene. ahol csak érdeklődtem szervízben eddig mind azt mondták, hogy ha a gyártó katalógusában nem ajánlanak hozzá mást, mint a markolatváltó, akkor ők nem tudnak segíteni.
egy szerelő mondta, hogy a régebbi 3 sebis shimano agyváltóhoz még nem markolatváltó kapcsoló volt és az kompatibilis lenne ezzel, csak már nem gyártják.
van valakinek egy eladó 3 fokozatú (nem markolatváltó) váltókarja bontásból?
esetleg próbáljam meg egy fokozatmentes váltókarral, amin be lehetne jelölni a középső fokozat helyét (a két szélső meg úgyis adott)?
egyáltalán van még mainapság pesten olyan szervíz, ahol nem csak katalógusból lehet alkatrészt rendelni, hanem esetleg van egy kupac rozsdás bontott vacak (akarom mondani kincs:) az udvar sarkában?

106
kovácske képe

köszi Monsti! innen jött a

köszi Monsti!
innen jött a fűzött kerék agyváltóval.
http://pilissport.hu/index.php?kerencodingsuxkencodingsuxmencodingsuxret...

azért teszem be ide a linket, mert a gugliban sima kereséssel nem adja föl, pedig bp körzetében közel s távol az egyetlen korrekt ajánlat, ellenben azokkal, amiket a gugli megjelenít.

a váltókar a pepedal.com (helyesbítés: itt találtam: http://javitomuhelyek.humusz.hu/peped-l-ker-kp-r-szak-zlet) -on megadott címen került elő egy kupac régi vacak közül, hála érte nekik és a vakszerencsének. pénzt egyébként irreálisan sokat kértek érte, remélem valami hasznosat támogattam vele, hogy kifizettem. valahol azt olvastam, hogy a humusz szövetséghez van köze a boltnak. igaz, azóta a boltot már nem is úgy hívják, és valahol azt olvastam, hogy az egykori pepedál már németo-ban lakik. szóval nem tudom, de fő, hogy meglett amit kerestem.

107
monster képe

A Pepe már hazajött

A Pepe már hazajött Berlinből.

108
monster képe

Perverznek tűnik ez az 559-es

Perverznek tűnik ez az 559-es felni agyváltóval...

109
kovácske képe

lassan egy hónapja lesz, hogy

lassan egy hónapja lesz, hogy megyek vele, egész kellemesnek találom. mi a perverz ebben a felniben?
ps: köszi egyébként a múltkori segítséget, bár végül sikerült saját berkeken belül megoldani!

110
monster képe

622-nél kisebb átmérőjű

622-nél kisebb átmérőjű agyváltós kerekű bringát nagyon keveset láttam eddig, retro régieket, főleg devecseri lomis piacon. Talán osztrák hegyes-völgyes utakon jobb a kisebb átmérő a kapaszkodáshoz, de átlagközlekedésre szerintem már csak 622-es trekking-városi kerékmérettel csinálnak bicót.

111
kovácske képe

ja, én a másikra gondoltam.

ja, én a másikra gondoltam. az, hogy 26'-os, vagy 28' az leginkább a villa hosszától függ, nem? akinek eredetileg 26-osra volt méretezve a váza, az nem tud 28-ast tenni bele. fordítva még inkább, bár a fékek helyét akkor át kell alakítani...

112
Vid képe

De miért aarsz Budapesten egy

De miért aarsz Budapesten egy háromsebességeset? Ennyrie nem vetheted meg Budát! :)

113
kovácske képe

nem értem. pont budai dombok

nem értem. pont budai dombok miatt kell a 3sebesség. amíg max néha átgurultam a bah csomóból az erzsébet híd felé, addig bőven elég volt egy sebi, 48:20x(28'kerék) kombinációval. nem lehetett vele száguldozni, de ezeken az ergya utakon jobb is a fondtolva haladás, így mindig tudtam időben fékezni, vagy kanyarodni, ha valami nemkívánatos dolgot láttam magam előtt. 25km/h-nál gyorsabban különben is csak a hebrencsek száguldoznak a forgalomban :p
meg akiknek nagyon jó a fékjük...

114
Vid képe

Persze 1-nél jobb a három, de

Persze 1-nél jobb a három, de azért a hegyvidékre nem nagyon tudsz vele feltekerni. Vagy ha igen, az egy szenvedés lesz.

115
Hotyhogy képe

Honnan tudod, hogy nem

Honnan tudod, hogy nem fogaskerekűzik? :D

116
kovácske képe

a filléren fel lehet vele

a filléren fel lehet vele szép komótosan menni, az már elég is. viszont félrevezetőnek tartom annak a hangsúlyozását, hogy az agyváltó álló helyben is vált, mert az igazság az, hogy szemben a lánctányéros váltóval, amit hajtani KELL, hogy átváltson, az agyváltó hajtását abba KELL hagyni amikor váltasz, hogy ne darálja a fogaskerekeket, vagy miket az agyban. nem vészes, csak meg kell szokni, hogy pont ellenkező módon kell kezelni a kétféle váltót. egyébként magasabb sebességbe tulajdonképpen fel lehet kapcsolni tekerés közben is, talán csak egy kicsit érezni kell hozzá a lelkét.
még a tartósságot és karbantartásmentességet szokták reklámozni: nos, az én agyváltóm kb fél évesen éktelenül nyikorogni kezdett és érezhetően nehezebb lett hajtani, Rudi a Defektben szétkapta, 3 féle zsírral megkenegette aztán mindent visszapakolt és azóta kasa, de ezzel még nem múlja felül a lánctányéros váltókat "karbantartásmentességben". továbbá minden defektnél parázok, hogy a legközelebbi gumis/szervízes elboldogul-e az agyváltós kerék kivételével és visszarakásával. a múltkor egy csili-vili szervízben az interneten kellett utánanéznie a "szerelő"-nek, hogy miként szedje ki, és még a váz vésését is képes volt javaslatként megfogalmazni. szóval annyival nem egyszerűbb a szerelés. de amúgy jól műxik, elégedett vagyok. a baj csak az, hogy szemlátomást bezárt a Defekt, az egyetlen szervíz, ahol szereltek, nem pedig alig leplezetten csak új alkatrészt akarnak rásózni az emberre (igen, sajnos még a pajtásban is ezzel kellett szembesülnöm:(

117
monster képe

Ha nem jössz ki a Frenkivel

Ha nem jössz ki a Frenkivel aki agyváltószakmaiag kiváló, akkor Choma Dávid is elég jó agyváltóspecialista, Szondy utcában. http://chomabicycles.com/

118
kovácske képe

hát, nem tudom, hogy kivel

hát, nem tudom, hogy kivel hogy jövök ki. igazából minden fórumbeli összezördüléstől függetlenül igazán segítőkészek voltatok mindeketten, mindig. csak a defektet azért szerettem, mert útbaesett és kedves emberek dolgoztak a boltban. ha valami bajom esett, csak betértem hozzájuk és megmentettek, max egy-két órával később értem haza.

119
elfroland képe

Mondjuk a kerék kivételt nem

Mondjuk a kerék kivételt nem értem. Pont úgy kell kivenni mint egy kontrásat.
Nyilván bonyolultabb mint egy gyors-záras akármi de azért messze nem magfizika.

120
kovácske képe

van egy ilyen sárgára festett

van egy ilyen sárgára festett vaskarika a bal oldalon, ami nem engedi visszafele forogni a tengelyt a hajtás ellenerejének hatására. vagy valahogy így magyarázták nekem. na ez kicsit meg volt szorulva, és ez nagy fejtörést okozott neki. ezért kaptam a javaslatot, hogy átalakítja egy reszelővel a vázat a gyerek. mondtam, hogy csak tegye bele ahogy bírja a kereket, aztán elmentem a rendes szerelőhöz, akinek nem okozott gondot a ki-be rakás és ha szorult valami, tudta, hogy mi az és miért szorul, nem pedig a biciklivázat akarja szétberhelni.

121
elfroland képe

Ah... így már világos Az az

Ah... így már világos
Az az elfordulás gátló rá tud szorulni az már igaz.

122
Bandus képe

Sziasztok Segitseget

Sziasztok

Segitseget szeretnek kerni.
Nemregiben vasaroltam egy hasznalt 8 sebesseges agyvaltos kerekpart.
Elvittem szervizbe, mert hatso fogaskereket kicsereltettem nagyobbra. Sajnos a szervizzel ezek utan nincs valami jo tapasztalatom, igy oda nem szeretnem vinni ismet.
Igy kenytelen leszek magam minimalis szinten kepezni.
Ehhez kernek segitseget.
Tehat adott egy 8 fokozatu agyvalto, amivel jelenleg latszolag nincs semmi gondom. Miutan nem tudom az eloeletet, felmerult bennem, nem kellene e kicsit karbantartani?
pl olajat lecserelni benne. Addig eljutottam, ahogy itt olvasgatok, hogy speci olaj kell bele. Kerdes viszont, ezt hogy es mikent kell kicserelni? Tudnatok valami linket mutatni ahol ez szajbaragosan le van irva? Vagy ez eleg bonyolult feladat es ne kiserletezzek vele?

123
Vid képe

Üdv! Zsír van benne, nem

Üdv!
Zsír van benne, nem olaj. Nem tudod hány éves? Ha 1-2, és a pincében állt, akkor felesleges vele foglalkozni, ha már kissé lehasználtabbnak tűnik, akkor persze érdemes nekiesni, de készülj fel, hogy mivel nem olaj van benne, ahhoz hogy felfrissítsd a kenését, darabjaira kell szedni, letisztítani a régi zsírt, és beletenni az újat. Keress rá tecsőn, hogy shimano ?? 8 gear rebuild, biztos lesz egy rakat videó.
Zsírból nlgi 1-es állagú (kicsit hígabb mint a 2-es), és 3000 N feletti VKA (összehekedés)értékűt érdemes bele tenni, vagy ha nem akarsz ilyenek után keresgélni, akkor javasolt az eredeti. A mezei gépzsírokkal nem kísérleteznék mert hamarabb elhasználódhatnak tőlük a fogaskerekek, mint a komolyabbak esetén.

124
Bandus képe

Koszonom a valaszt. Egy

Koszonom a valaszt. Egy Gazelle Montreux Limited Edition kerekparrol van szo. Szerintem ugy 6 eves lehet. Azt nem tudom eddig tortent-e barmifele karbantartas. Hollandiabol szarmazik, ennyit tudok. Rakeresek

125
kukcaman képe

Sziasztok! Egy világjáró

Sziasztok!

Egy világjáró agyváltós bringát akarok össze rakni :) És arra gondoltam, hogy egy Nexus váltót tennék bele, rollerfékkel, a teher +20-25kg lenne. Mit gondoltok, a 7-s elég lenne, megfelelő áttételezéssel? Vagy mindenképpen érdemes 8-st néznem hozzá?
Válaszokat előre is köszi.
üdv

126
Vid képe

Üdv! Ha hegyes völgyes

Üdv!
Ha hegyes völgyes helyeken is akarsz vele járni, mint pld. az Alpokban, akkor inkább próbálkozz a 11 sebességessel! (Persze a Rohloff lenne a legjobb.)
Esetleg öszvérként előre is lehet tenni egy láncváltót, ha mindenképpen ragaszkodsz a 7-8 ashoz. Ezeknek magukban nem elég az átfogása.
Ha nem akarod állandóan cserélgetni a hajtásláncot, vegyél egy jó minőségű egysebességes perselyes láncot. Azzal akár 15-20000 kilómétert is elketyeghet a cucc.
(Connex Weisstern)Sajnos ezekkel az összvér megoldás nem a legjobb, mert nehezebb vele váltani, ha egyáltalán lehet.

De a jó minőségű lánc mindenképp fontos a tartóssághoz.
Érdemes a lehető legnagyobb számú fogaskereket tenni hátulra, hogy tartós legyen, és ahhoz választani az elsőt.

A +20 kilós terhelés még érthető, de a -25-öt hogy éred el?
Előre nem erőltetném a görgősféket, mert ott nem kap túl sok szennyezést. Ha tényleg világjársz vele, vigyél magaddal
egy kevés görgősfékzsírt, mert a gazdag világon kívül ezt nem biztos hogy be tudod szerezni.

127
kukcaman képe

Szia! Egyelőre Európai útról

Szia!
Egyelőre Európai útról lenne szó...itt meg elvileg vannak hozzá szakik :)
Csak azért ragaszkodok a Nexus-hoz, mert azt meg tudom fizetni, amúgy nem. Leveleztem egy agyváltó szakival, aztán írta, hogy jól áttételezhetők ezek a váltók. Ennek a Connex láncnak meg utána nézek.
Itt írták az egyik hozzászólásba, hogy 46/16 fogaskerekek jók az emelkedőkhöz. Nekem igazából elég a 20-25km/h átlagsebesség, nem sietek sehová(nem emelkedőre értendő :D ).

20-25kg (intervallum)

Igazából a görgösfékre csak kíváncsi voltam, mert még nem találkoztam vele, és tudni, akartam milyen a hatásfoka. Mint mondjuk egy cantni fék, vagy V-fékhez képest.

Szintén itt láttam, hogy az SG-8R35 bendője már alfine cuccokat tartalmaz, a SG-8R20 gyengébb alkatrészekből lenne talán össze rakva?
Ez mondjuk miben lenne más? SG-C6000?

128
Vid képe

Európában is vannak nagyon

Európában is vannak nagyon kemény emelkedők mindenfelé. Szeretnél vele ilyen helyekre is felmászni? Mert nem mindegy milyen meredek az emelkedő.
Fejből nem tudom az áttételeket, de azt igen, hogy ha olyan választasz, hogy simán fel tudj tekerni
meredek helyeken is, akkor azzal sík terepen nem fogsz tudni 20-25-nél gyorsabban haladni. De lehet hogy még ennyivel sem. Előre a 46 kicsit soknak tűnik mászáshoz a 8-assal de ez csak egy érzés.
Nem tudom mennyire megy az angol, de itt : http://www.sheldonbrown.com/nexus8.shtml
le vannak írva az agyváltók közötti különbségek. Az egyik amit említesz csúszócsapágyas, a másik tűgörgős.
A 11 sebességes semmiképp nem fér bele? Mert hosszútávon jobban járnál. A görgősfékekről van egy topik, ott minden
le van írva róluk. Nem olyan erős mint a többi, viszont karbantartásmentes. Az említett oldalon pontosan el van magyarázva az áttételi tartomány, sőt még vannak számítási alkalmazások is hozzá.

129
kukcaman képe

Persze, rengeteg hegy van

Persze, rengeteg hegy van Európában, igazából nem tervezem az utat, hanem amerre megyek, arra megyek. Sajna nem megy az angol de azért köszi a linket.

Az Alfine11 csak az ára miatt nem fér bele, csak a váltó 100ezer :O . Amúgy én is találtam ilyen kalkulátort, de nem értem ezeket a számításokat, kezdő vagyok agyváltó tekintetében: http://nagysandor.eu/bicajos/DirkFeeken/calculator.html

130
Vid képe

Most így hirtelen én sem

Most így hirtelen én sem értem, hogy mit hova kell írni, de annyi biztos, hogy egy nyolcas rendszerrel előre legalább két fogaskerék kell majd, tehát az öszvér megoldás. A mászó fokozatnak akkora áttételének kell majd lennie, mint egy láncváltós mászó fokozatának, ez kell hogy legyen a kiindulási alap, ez fogja adni az első kisebb fogaskereket. Hogy a vastagabb láncok működnek e a láncváltóval, azt meg valahogy ki kell találni.

131
pata képe

Én egy Nexus 8-ast hajtok,

Én egy Nexus 8-ast hajtok, 42-18 fogaskerekekkel. Ezzel kényelmesen fel tudok menni bármilyen emelkedőn, de kicsit megfizetem az árát ha gyorsan mennék országúton — valamit valamiért. De ha világot jársz vele akkor úgyse a sprintelés a lényeg. Ha meg tudod engedni magadnak, akkor egy prémium változat 8-ast szerintem érdemes megvenni. Most sok helyen van készletkisöprés az európai webshopokban, akár fűzött kereket is kapsz vele jó áron.

Görgős fék nagyon kényelmes hozzá, és gyakorlatilag örök élet ha néha karbantartod.

132
elfroland képe

Én 8-as Nexust használtam

Én 8-as Nexust használtam évekig városban, oda jó volt, talán sok is.
Túrára viszont nem vált be. Komoly erőlködős emelkedőn elfogyott a fokozat és vagy 15km/h-val megy fel az ember vagy szétszakad a térde.
És hosszú úton a kevés fokozat is hátrány. Van hogy pont a két fokozat közötti átettél lenne jó mert épp van egy kis szembe szél vagy enyhe emelkedő/lejtő 5-10km-en keresztül. De nincs variálási lehetőség,így ha feljebb vált az ember akkor már sok, ha lejjebb akkor meg nagyom pörög az ember lába. Hosszú útra nekem nem vált be.
Ezért idővel azt vettem észre hogy túrázni inkább a traktor kerekes montival megyek mint az aszfaltra termett agyváltóssal, bármennyire is erőltettem előtte.

133
elfroland képe

Görgős fék: Gengébb mint egy

Görgős fék:
Gengébb mint egy jó V-fék, cserébe esőben is fog, cserébe nehéz, cserébe nem kell állítgatni. :-)
Ha nem mész hegyre akkor tuti elég, ha mész akkor már nem biztos.
Eléggé tud melegedni a sok fékezéstől hosszú lejtőn amitől még gyengébb lesz és csomagokkal megrakva.. hát nem tudom.
Én előre raknák egy tárcsát inkább, tuti ami fix.
De ha nem az Alpokban túrázol akkor a görgős is jó választás.

Ja! Agydinamó! Ha már frissen építesz rakjál bele agydinamósat. Szigorúan csak szerintem , de tuti hogy szeretni fogod.

134
elfroland képe

.

.

135
kukcaman képe

Sziasztok! Köszönöm a sok

Sziasztok!

Köszönöm a sok hasznos infót :)
Elől két lánctányér, ezt szerettem volna elkerülni, úgy néz ki marad a hagyományos váltórendszer.
Na de....
Beszereztem Nexus7-st városi futkározósnak, igaz még bele kell építeni a vázba, amibe még belegyógyult a nyeregcső...in process :)
És szereztem egy donor váltót is.
Az egyik egy SG-7C18 kontrás verzió, a másik pedig egy SG-7R40, görgőfékes. A féket már meg tisztogattam, mert majdnem csakhogy sár volt benne. Remélem a váltó belsejében nem ez a látvány fogadna. Persze én nem szedem szét. Azért kíváncsi lennék, vajon mi a különbség a két váltó között.
Agydinamó, igen azon gondolkodtam, és tetszik is. Persze a másik verzió is megfordult a fejemben, azaz a napelemes töltő és a Powerbank. Mindkét megoldás jó.

Még ismerkednem kell ezzel a Nexus-al az biztos. Van mit tanulni.
Viszont a görgőfékről annyit meg tudtam, hogy ha defekt lenne, akkor azt külön ki kell tekerni szépen alázatosan, ez persze csak kisebb idő.

Mennyibe kerül szervizeltetni?