Egyesek szerint a magas olajár miatt el kéne törölni az üzemanyagok ÁFÁját.
Másként megfogalmazva: államilag kéne támogatni az életünket megkeserítő környezetszennyezést.
http://index.hu/gazdasag/vilag/uzafa080528/

Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Egyesek szerint a magas olajár miatt el kéne törölni az üzemanyagok ÁFÁját.
Másként megfogalmazva: államilag kéne támogatni az életünket megkeserítő környezetszennyezést.
http://index.hu/gazdasag/vilag/uzafa080528/

Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Fény a sötétben... talán
Fény a sötétben... talán a fejekben változik valami...
*************************************************
A zöld államháztartási reformról tárgyalt a költségvetési bizottság
Levegő Munkacsoport - Az Országgyűlés Költségvetési Bizottságának tagjai pártállástól függetlenül egyhangúan szavazták meg a mai napon, hogy a bizottság tárgyalja meg a Levegő Munkacsoport újabb tanulmányát az ökoszociális államháztartási reformról.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke és Kiss Károly egyetemi docens elmondta, hogy tanulmányban kifejtett javaslatok megvalósítása összességében nem növelné az adóterheket, hanem az adók és támogatások szerkezetének átalakításával járna. Csökkenteni szükséges a munkabéren lévő terheket (személyi jövedelemadót, társadalombiztosítási járulékot), ugyanakkor növelni célszerű a súlyosan szennyező, egészségkárosító, nagy energia- és nyersanyag-felhasználással járó termékek és szolgáltatások adóit. Ezt egyrészt az alapozza meg, hogy az ilyen tevékenységeket folytatók általában nem fizetik meg az általuk okozott károk költségeit.
Másrészt pedig egyes nyersanyagok (különösen az életünket alapvetően meghatározó kőolaj) igen korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésünkre, és így a gyorsan növekvő kereslet és a szűkös készletek miatt szinte egyik napról a másikra általános válság alakulhat ki. Az a tény, hogy mindez nem tükröződik az árakban, tulajdonképpen káros támogatásoknak felel meg.
Ezek a támogatások tehát nagymértékben torzítják az árakat, ami hibás gazdasági, gazdaságpolitikai döntésekhez vezet minden szinten – az állam, az önkormányzat, vállalkozások és az egyének szintjén egyaránt. Világszerte sok közgazdász vallja, hogy ez a növekvő környezetszennyezés fő oka, és egyúttal egyre súlyosabb bajokat idéz elő a gazdaságban is.
A hozzászóló képviselők elismerően nyilatkoztak a Levegő Munkacsoport ez irányú kutatásairól. Feltették azonban a kérdést, hogy mennyire megalapozottak a tanulmány számításai, és hogy a világpiaci energiaárak gyors emelkedése nem nehezíti-e meg a javaslatok végrehajtását.
Lukács András és Kiss Károly elmondták, hogy a tanulmány adatai a hivatalos magyar és uniós statisztikákon, illetve kutatási eredményeken alapulnak.
Az energiaárak növekedése azt bizonyítja, hogy már régen be kellett volna vezetni azokat a gazdasági eszközöket, amelyek elősegítik az energiahatékonyság javítását, az energiafüggőségünk csökkentését. Most már kedvezőtlenebb körülmények között kell ezt megtennünk, de ha tovább halogatjuk, akkor még nehezebb helyzetbe fogunk kerülni. Ezért a környezet védelme és a versenyképességünk javítása érdekében egyaránt sürgető az ökoszociális államháztartási reform megvalósítása.
www.levego.hu
nonszensz
nonszensz
utópia, nem fognak
utópia, nem fognak lemondani arról a bevételről, amit a jövedéki adó nyújt.
Egyrészt hogy képzelik az
Egyrészt hogy képzelik az emberek, hogy a magyar állam le fog mondani egy ekkora bevételről?
Másrészt hogy képzelik az autósok, hogy a qrva benzinjüket másnak kell kifizetni?
Tomi.
én azt nem értem, hogy a
én azt nem értem, hogy a benzinből befolyó összegről le nem mondanának, pedig csak annyit kéne, hogy a szennyező cuccokba építenek be magasabb adókat. szóval a della ugyanott marad, A helyett B forrasbol szedik be.
itt inkabb egyfajta ilyen "ne valtoztassunk semmin, ne csinaljunk semmit, mert a semmibol nem lehet baj" alapon tortenik a semmit teves, latszatcselekvesek sora az egesz.
persze, ez esetben nem ertem a millios fizujsokat, meg audikat, meg a kepviseloi igazolvanyt... de ez mar mas tema.
(meg ggondolom a kulonbozo penzugyi erdekcsoportok mar igencsak jol levajaztak hogy akkor mit es honnan, meg hogy miket ejj ne bolygassunk mar.. nezzetek csak meg mennyi bevetel van EGYETLEN benzinkuton per nap. brutalis osszegek vandorolnak, NAPONTA)
ÁFAmentes gumibelsőt. Ja,
ÁFAmentes gumibelsőt. Ja, és a láncom is nyúlik már, tehát ÁFAmentes bicikliláncot! Ha nem, akkor tüntetek.
Az élelmiszerárak is egyre nőnek (most szembesültem a majd' 500 forintos étolajjal...). Miért nem annak törlik el az áfáját, ha már ilyen gondoskodó államunk van.
Lesz 3,6 a kenyér...
Lesz 3,6 a kenyér... Euroban... :p
Amúgy tényleg nonszensz. Fogy az olaj ezért spekulálnak vele így emelkedik az ára? Jó, akkor segítsünk a T. felhasználóknak, hogy több fogyjon! :p
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Erről Kemény János jutott
Erről Kemény János jutott eszembe:
"Washingtonban egyik éjszaka szörnyű álmom volt. Azt álmodtam, hogy a képviselőház 215 szavazattal 197 ellenében elvetette Newton gravitációs törvényét."
Az OPEC szaudi alelnöke
Az OPEC szaudi alelnöke egyszer azt találta mondani, amikor az olajkorszak végéről kérdezték: a kőkorszak se akkor ért véget, mikor elfogyott a kő...
--------------------------
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Igazi észkombájnnal
Igazi észkombájnnal állunk szemben :)))
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A fogyasztó országok
A fogyasztó országok vezetőinek jelentős részével szemben ő felismerte, hogy mi a jó nekik. Az nekik a jó, ha a fogyasztók minél hosszabb ideig azt hiszik, hogy nincs semmi probléma, nincs szükség takarékosságra, mert:
- van olaj bőven
- az olajat majd kiváltják valamivel ha egyszer elfogy
Ingyen sört! *CMS* viridis
Ingyen sört!
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
+1
+1
+1 :-)
+1 :-)
támogatom :D
támogatom :D
-1
-1
Pszt... Igazából én is a
Pszt... Igazából én is a fröccsre szavaznék, ez csak szándékos félretájékoztatás volt, hogy elnyerjem az emberek bizalmát, aztán ha kormányra kerülök, jól elpanamázom a haverjaimnak az összes fröccsgyárat ;)
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Én tudom, hogy te betont
Én tudom, hogy te betont iszol, ne add a lájtos iszákost!
Én meg csak kipróbáltam,
Én meg csak kipróbáltam, hogy lehet-e mínuszolni is vagy csak pluszolni ér. :) Mondjuk tényleg nem élek alkohollal(bár a sör egyesek szerint csak üdítő:)), de felőlem lehetne, mert végülis nem zavar, sőt, kedves ismerősök közül sokan szeretik, hát hagy legyen akkor legalább nekik jó. :)
bár a sör egyesek szerint
bár a sör egyesek szerint csak üdítő:)
és milyen igazuk van!
...::: az élet mixelve szép!!!
hallgasd te is:
http://jurijs-stash.mypodcast.com
Ellenzem! Ingyen Sol de
Ellenzem! Ingyen Sol de Malaga-t :DD
Söröző nőnél nincs
Söröző nőnél nincs kiábrándítóbb!!!
Tényleg gusztustalan lehet!
Tényleg gusztustalan lehet! Most mondd meg, ezek a mai nők olyan kiábrándítóak, amilyen dolgaik vannak... nem ajánlom neked, hogy megismerkedj eggyel.
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
csak a regisztrálatlan
csak a regisztrálatlan troll
Mé'? Tomi.
Mé'?
Tomi.
Szerintem inkább legyen
Szerintem inkább legyen sörös, mint szőrös.
Az , hogy a fuvarozó
Az , hogy a fuvarozó válalkozóknak enyhítenék a berzil árát , azt támogatnám (mivel az közvetve mindenki fizeti ). De a töblet bevételt amit most reuzál álambácsi azt igen is az alternatív, nem környezetszennyező energiaforrások kutatására kellene fordítani.
Persz ez soha nem történik meg .
pl van magyarországon egy nagy kutatóközpont , ahol hibrid teherautót szerettek volna fejleszteni . De inkább az egészségügybe "fekteték a pénzt " ami alapvetően nem lett volna baj , mert azon a területen is elkélne a pénz . Persze azóta már tudjuk mi lett az oda öntött pénznek .......... .
Itt csak civil akarta tudna valamit tenni , hosszútávon .
CRITICAL MASST MINDENHOVA
:))
Az , hogy a fuvarozó
Az , hogy a fuvarozó válalkozóknak enyhítenék a berzil árát , azt támogatnám (mivel az közvetve mindenki fizeti ).
Igen, de attól még nem racionális támogatni. Ugyanis a támogatás/adócsökkentés is mindenki zsebét érinti. És a kipufogógázt is mindannyian szívjuk.
Azért ez ennyire nem
Azért ez ennyire nem egyszerü.
Sejtettem hogy ezzel gond lesz :) .
Adig amíg nincs működő zöld technológia minimum a logisztikai szektorban , addig sajnos mindenki megérzi , ha felmegy a berzil ára. Ugyíanis mindent elkell vinni A-ból B-be. Mondjuk három tonna eper elszállítása még 300 km-ről , még a hajti-pajti futárainak is elég nagy kihívás volna :) . De ott a tej , a mp3 lejátszó, a binyigli , meg a minden ! Tehát a benzin áremelkedése , minden árát növeli , ezzel gerjeszti az inflációt .
Asszem kétéve ratifikálta az Egybesültállatok , hogy vagy a enegia , vagy a logisztikai szektor leválasztják az olajról.
Az a fő probléma , hogy ugye arról papolnak , hogy olyan kutatásokra kell fordítani a pénzeket amik anyagi hasznot termelnek . Viszont ez elégg visszás hejzeteket tudnak létrehozni és bebetonozni . Ugyanis kinek lenne érdeke , ha mindenki tiszta és olcsó energiaforráshoz jutna??? Ha mondjuk elterjednének a napcellák . És kifejlesztenének egy jólműködő , gyorsantölthető, hosszúélettartamú akkumlátort ??? Oda lenne az olajba épített adóbevétel, úgy az államnak , mint az olajcégeknek . Igaz mostanra már kezdik kapiskálni az olajipar is , hogy nem tart örökké ez a dúskálás!Ezért igyekeznek is maximalizálni a bevételüket , ez már az elemzők is megszimatolták és emlegetik is , hogy erős spekuláció szaga van ennek a mostani hisztinek is . Ami valós is meg nem is , mint a népmesében .
De azért mindenkinek nagyon tanúságos lenne azt megnézni , hogy a fejlett országok a bevételeiket mire hány százalékban fordítják ???
Én nagyon örülnék neki , ha a fegyverkezésre és egyéb baromságra sokkal kevesebbet fordítanának ......... .
Tehát a benzin
Tehát a benzin áremelkedése , minden árát növeli , ezzel gerjeszti az inflációt
És az miért baj? Az árnövekedés vezet a megfelelő reallokációhoz. Az árak a piacgazdaság jelzései. Lehet őket figyelmen kívül hagyni vagy ellenük dolgozni, de mindig szívás lesz a vége.
Viszont ez elégg visszás hejzeteket tudnak létrehozni és bebetonozni . Ugyanis kinek lenne érdeke , ha mindenki tiszta és olcsó energiaforráshoz jutna???
Pl annak, aki árulja az olcsó és tiszta energiaforrást :-)
Tökjó lenne, ha olcsóbb
Tökjó lenne, ha olcsóbb lenne végre az, amit közelebbről hoznak, és nem az lenne a helyzet, hogy a Corában egyötödébe kerül az olasz dobozos tartóstej, mint a sima magyar.
Vagy például ha nem mi lennénk az az ország, aki a kamionosok mekkája akarna lenni a minél több autópálya erőltett építésével, hanem szépen felpakolnák a határon a vonatra a kamionokat, és más módokon is igyekeznének ésszerűbb megoldásokat találni a fuvarozásra. EBBEN kellene segítenie az államnak, pl. a támogatások, pályázatok ügyes kiírásával, a vasút nem-visszafejlesztésével, stb.
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Szélerőműveket és
Szélerőműveket és vasutat egyszerre kell építeni. Ez egy remek megoldás lenne. Azt nem értem, hogy miért nem fejlesztik a ROLA (elgurul a kamion a vonattal) üzletágat. Azt sem lehet mondani, hogy nincs rá igény.
A RoLa nem éppen a legjobb.
A RoLa nem éppen a legjobb. Egyrészt minek szállítani a vontatót, csak felesleges plusz súly (nem is kicsi!).
Másrészt a RoLa szerelvények eléggé körülményesek.
Ennél vannak jobb megoldások pl a konténerszállítás.
Hogy miért nem erőltetik? Mert sajnos a mai napig olcsóbb - és gyorsabb - átküldeni a kamiont, mint konténerezni...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
A kamionos el tudja tölteni
A kamionos el tudja tölteni a pihenőidejét a vonaton. Azért előnyösebb a konténerrel szemben, mert ezt nem kell átrakni, elég legurulni róla. Mindennek van előnye és hátránya. A konténert nem sok helyen tudják leszedni a vonatról, hazánkban. A konténerben általában ömlesztett árut szállítanak, kamionban viszont már raklapon van az áru. Ha marad hely, akkor még hozzá lehet rakni pár raklapot, ami majdnem ugyanoda megy vagy útközben lepakolható.
Nagyker raktárban szoktam dolgozni nyaranta, kérdeztem főnökömet, hogy miért nem vasúton érkezik az áru (Németországból)? (Volt iparvágányunk.) Kiderült, hogy tárgyaltak a MÁV-val, de a vasúti áruszállítás drágább, mint a közúti. Bumm! Ők meg nem hülyék!
Lenne kereslet ezekre a szolgáltatásokra, csak kívülről-belülről leszarják ennek a fejlesztését.
A kontener leszedesehez eleg
A kontener leszedesehez eleg egy spec "targonca", nem?
A Kelenfoldi pu. mellett ilyenekkel tornyoztak fel oket anno.
-------------------
ma is jó idő van tekeréshez
"Ugyíanis mindent elkell
"Ugyíanis mindent elkell vinni A-ból B-be."
Nem kell. A szállítások jó része teljesen felesleges. Nincs rá szükség, hogy Budapesten győri kenyeret áruljanak, de az epret sem kell feltétlen Sopronból hozni ide. Ha növekszik a szállítás ára, akkor nem fognak mindent messzire szállítani. Így a szállításban felhasznált üzemanyag összköltsége nem fog annyival nőni, mint az üzemanyag egységára. Ha támogatjuk az üzemanyag vásárlását, akkor nem fog csökkenni a szállítás és így több üzemanyagot kell kifizetnünk, részben támogatásként, részben a boltban.
Nem látszik semmilyen új találmány, ami lehetővé tenni, hogy a motorizált közlekedés mostani szintjét fenntartsuk olaj nélkül. Van egy csomó elképzelés, de egyik sem tűnik olyan praktikusnak mint a benzinnel hajtott autó.
Az olajipart marhára nem zavarja, hogy fogy az olaj. Például tegyük fel, hogy régebben Szaud-Arábia eladott napi 6 millió hordó olajat hordónként 40 dollárért. Most már nem tudnak olyan sokat kitermelni, csak mondjuk napi 5 millió hordót. De - mivel hiány van - hordónként 130 dollárért. Úgyhogy nem kerülgeti őket a sírás. Sokkal jobb nekik most mint pár éve. És ez még így is marad jó ideig.
"Addig amíg nincs működő
"Addig amíg nincs működő zöld technológia minimum a logisztikai szektorban , addig sajnos mindenki megérzi , ha felmegy a berzil ára."
Nézd: amíg nem megy fel a benzin ára, addig nem is lesz motiváció működő zöld technológia bevezetésre. Ha egyébként támogatnád a fuvarozók benzinár támogatását, akkor ezzel azt is mondanád, hogy mindezt azért kell, mert te nem akarod megfizetni a szennyező olajgazdaság következményeit. A benzinár emelkedés gerjeszti az inflációt, de az innovációs kedvet is. Ki lett egyébként próbálva a dotált üzemanyagár nálunk is, még Kádár Jancsi bácsi nem engedte begyűrűzni hozzánk az "imperialisták által gerjesztett" első olajárrobbanást 1973-ban. Oszt mi lett a vége: szépen eladósodott az ország, és az államadóssági csapdából a mai napig nem tudtunk kikecmeregni. Kapaszkodj egyébként meg: az alternatív energiaforrások kutatásaban leginkább az olajcégek invesztálnak. A MOL-nak is van számos ilyen programja a bioetanoltól a hidrogéncelláig. A British Petrol (BP) 2000-ben átváltoztatta a nevét Beyond Petrolra. Kína tavaly átvette a vezető szén-dioxid kibocsátó "megtisztelő" címet az USA-tól, ám gőzerővel dolgozik az alternatíván száz nagykapacitású metanol gyárat tervez építeni. A nagy gáz ezzel, hogy a metanolt egy igen környezetszennyező eljárással az óriási széntartalékaiból akarja előállítani, miközben Oláh György magyar származású nobel díjas kidolgozta a metanol üzemanyagcellás (autóba illeszthető) felhasználását, a levegő CO2-jének felhasználásával...Szóval alternatíva, gazdaságos alternatíva is akad már bőven, éppen csak az olajár emelkedése (és borítékolom: néhány hatalmi átrendeződéssel járó pusztító háború) hiányzik hozzá, hogy az olajkorszak véget érjen...
--------------------------
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Az igaz , hogy az olajcégek
Az igaz , hogy az olajcégek próbálkoznak "vergődnek " alternatíván . De azokkal az a baj , hogy üzleti alapon működtetnék. Tehát olyan technológia amit csak egyszer lehet eladni . Azt , hogy alternatív üzemanyagogal próbálkoznak eleve zsákutca.
Szép bátyám kutatott li-ion akksikat , hogy lehetne gyorsan tölteni annélkül , hogy tönkremenne .
Nah egy szónak is száz a vége . Ha valaki valóban olcsó , hosszútávú megoldást szeretne , azt csak civil kezdeményezés tudná ráerőszakolni a kormányokra.
Amúgy a mostanság a kondenzátor akkumlátorokban látják a jövőt.
Megnézem, amikor eltörlik!
Megnézem, amikor eltörlik! Így is szarban van a gazdaság.
Azt mindenki tudja, hogy aki nem tette le az autóját, az most sem fogja.