Kedves Járművezető Kolléga!

Önnek írok, emlékszik, Önnek, aki tegnap (május 27) délután úgy 1/2 7 felé a 6-os buszt vezette a Margit hídon Buda felé. Én meg az a járművezető (kerékpáros) vagyok, akit a hídon megelőzött, majd azonmód rá is dudált.

Tudja, az a nap elég sűrű volt számomra. Reggel mindjárt azzal kellett kezdenem a munkámat, hogy egy buszvezető kollégája levelére válaszoljak, aki - meglehetős vehemenciával - arról írt, milyen felháborítóan szabálytalanok a kerékpárosok, így általában. A válaszomban igyekeztem a konkrét kérdéseire konkrétan reagálni, de nem álltam meg, hogy ne írjak arról, mi a véleményem az általánosításról. Aztán persze a szokásos rohangászás, mígnem este az Önnel való találkozás.
Mert bizony utolértem a buszát a következő megállóban, és megkérdeztem Öntől, miért is dudált rám tulajdonképpen? A válasza az, ami írásra ösztönzött: "legalább 10 kerékpáros ment a JÁDRÁN a hídon, én miért nem ott megyek?" Mondom, mert én is járművet vezetek, mert - mint a KRESZ is írja, a kerékpár jármű. (és mert nem szeretném a gyalogosokat zavarni, de ezt csak most mondom) És most a csattanó: "ne magyarázzam neki a KRESZT.
A párbeszédnek ezzel vége is szakadt, menetrend, ugye.

Kedves Kolléga! Nem azért írok, hogy a KRESZT magyarázzam. Azt olvassa el! Arra szeretném felhívni a figyelmét, hogy PARTNEREK VAGYUNK AZ ÚTON!!! Fontos, hogy Ön is értse, a közösségi közlekedés és a kerékpározás az a két közlekedési mód, ami a városunkat kihúzhatja a mai káoszból, ezért talán segítenünk kellene egymást. Ezért kezdtünk MI bele abba, hogy ÖNÖKET meglátogatva (magam voltam az Óbudai garázsban egy közös beszélgetésen) kezdeményezzem a beszélgetést, a problémák "kibeszélését"
Az Ön vezetőinek meg arra szeretném felhívni e levéllel a figyelmet, hogy talán nagyobb súlyt kellene helyezni a szabályok érdemi megismerésére! Elindult a Zöld BKV projekt az Önök vállalatánál, sok hasznos program mellett ez is legyen része, mármint annak megértetése a BKV összes dolgozójával, hogy miért fontos a kerékpáros közlekedés IS a város életében, hogyan tudják azt a saját munkájukkal segíteni!

Jut eszembe: nem Ön volt véletlenül az a 6-os buszt vezető Kolléga, aki néhány héttel ezelőtt egy szép vasárnap este Óbudáról jőve fel kívánt kanyarodni a hídra vezető útra, és rádudált egy családra, két kis gyerekkel (már megint én voltam), hogy miért megyünk át, lámpa van, ami piros? Mert ott sem volt igaza! De biztos nem Ön volt, ennyire nem lehet, hogy ne ismerje a szabályokat!

Tisztelettel

László János
elnök
Magyar Kerékpárosklub

Ps.: ezt a levelet elküldöm a BKV kommunikációs csapatának, hátha használni lehet valamire!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Thor81 képe

kíváncsi vagyok mit

kíváncsi vagyok mit reagálnak erre:))

http://celtic-city81.myminicity.com/ind

2
spag képe

hogyhogy mit, sajnáljuk

hogyhogy mit, sajnáljuk hogy kellemetlensége akadt járatainkon, felhívtuk munkatársunk figyelmét a szabályok betartására (gyk. nem), további kellemes utazást kívánunk! csak a szokásos, kérdezd bkvfigyelőt

3
Thor81 képe

igen, de most nem akárkivel

igen, de most nem akárkivel szemben követték el....
pont ezért vagyok kíváncsi:)

http://celtic-city81.myminicity.com/ind

4
alterego képe

Nem akarkivel szemben?? Igy

Nem akarkivel szemben?? Igy gondolod?

Szerintem mindegy nekik ki irta a levelet. Egyelore egyetlenegy a ceggel szemben lojalis ember sem dolgozik a bkv-nal, ez a sztrajkbol is latszik, nem gondolom, hogy a kozonsegszolgalatot barki is ellenorzi, hogy mi megy ki onnan, ezert azt irnak, amit akarnak.
_____________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

5
Thor81 képe

nem fogok ezen

nem fogok ezen vitatkozni....
(rólad, rólam, gipsz jakabról, nem hiszem hogy hallott a bkv, viszont László Jánosról igen, ezért reménykedem, hogy nem ua. lesz a válasz, mint másnak)

http://celtic-city81.myminicity.com/ind

6
Névtelendogfish képe

Hehe!!! Hirtelen rosszul

Hehe!!!

Hirtelen rosszul értelmeztem amit írtál, és azt hittem, hogy László Jánosról hiszed azt, hogy alott, ellentétben a BKV-val :)

7
László János képe

Nem titkolom, pont ezért

Nem titkolom, pont ezért írtam a levelet, hátha .... Mondjuk máig semmi reakció!

Reménykedünk!
János

8
pixel képe

Ezek szerint megtört a 20

Ezek szerint megtört a 20 éves konfliktusmentesség a buszokkal :)

9
atomboy képe

Ezt is megertunk, beszoltak

Ezt is megertunk, beszoltak a MK elnokenek. :) Bar a sofor tuti nem tudta, ki az.
Illene am reagalniuk. Ilyenkor is 30 napot kell varni?

atomboy

10
Györgyi képe

tegnap mentem felfele a

tegnap mentem felfele a petőfi hidra buda felől.
mögöttem autók, persze megelőztek , de egész normálisan, egyszercsak dudáldudál de mint állat vki. várom, h majd jól mellém ér és vmi lesz. de elment mellettem kb 4-5 autó, amikor a teherautó is odaért, akinek a vezetője dudált, érted, vagy öt autóval előrébb voltam. olyan közel száguldott el mellettem, h a szele majdnem felboritott. persze megmutattam neki a jobbközépet. a hidhoz érve a jobbról felhajtó sávban satufék, ajtó kicsap, faszi kiugrik elém, vörös fejjel ordit, h mit képzelsz te, hát eltaposlak, megöllek, átmegyek rajtad. igazából nem féltem, h elcsap a böhöm teherautójával, igazából attól féltem, h lerúg a bringáról, szerencsére nem tette. fil 907 sárga rencámos , tanúm nincs, talán ha megverekszem vele (haha) akkor rájön, h a kerékpár jármű, az úton a helye és nem dudálhat le onnan...
szerintetek megütött volna egy kisdarab nőt ?

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

11
csirke képe

Amilyen paraszt,

Amilyen paraszt, biztos.
/OFF
Kicsi pöcs - nagy (teher)autó - nagyobb egó.
/ON

--------------------

Live and let RIDE!

12
pixel képe

Minél gyakrabban olvasom

Minél gyakrabban olvasom ezeket a sztorikat, annál inkább úgy érzem, hogy ebben az országban két megoldás van: deportálni ezeket az embernek nem nevezhető biomechanikai szerkezeteket az utasverő BKV-sokkal és a fajtáival együtt mondjuk a Marsra, vagy itt hagyni az egész kócerájt... annyira elszomorító.

13
zsoltee képe

teló elő, rendőrt hív

teló elő, rendőrt hív ;)

Zsoltee

14
alterego képe

Aszittem kikapod a telot a

Aszittem kikapod a telot a helyerol :~) (rugosvilla)

Gondoltam, javaslom inkabb a lancot.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

15
Prof.gruppetto.hu képe

80001 tanú

80001 tanú elég?

www.gruppetto.hu

16
steerio képe

Jól hangzik, de a hamis

Jól hangzik, de a hamis tanúzást büntetik, apa, egyikünk se volt ott. Illetve aki esetleg igen, az lesz szíves felajánlani a Györgyinek, hogy tanúskodik. :)

17
Prof.gruppetto.hu képe

És az miből is derül ki,

És az miből is derül ki, hogy hamis a tanúzás?

www.gruppetto.hu

18
zsoltee képe

És az miből derül ki,

És az miből derül ki, hogy ellened nem tanúskodhat hamisan tegyük fel egy zápkörte-társaság? :P

Zsoltee

19
Prof.gruppetto.hu képe

Ezt kérdezem én

Ezt kérdezem én is.

www.gruppetto.hu

20
er13a18 képe

ma reggel a bajcsyn én is

ma reggel a bajcsyn én is megkaptam, csak, hogy szépen induljon a nap.
egy piros tragacsban úgy gondolták, hogy helyretesznek, s 4-5 kisebb dudálással mögöttem végül megelőzött...
integettem nekik, hátha valami ismerős :))
hamar utolértem, akkor az anyósülésről egy nő mutogatott nagy bőszen, hogy menjek a bicikliúton. újabb integetéssel továbbhaladtam, míg ők álltak a dugóban...

21
asd képe

Ebben az a legroszabb, hogy

Ebben az a legroszabb, hogy még hivatalosan igaza is van.
Mert van ott kerékpárút(a semmibe), szóval azon lenne kötelező haladni (gyökkettővel).

22
Fintagy képe

Én évek óta bicajozom az

Én évek óta bicajozom az Andrássy úton, de hol is van ott kerékpárút? Az elején a Hősők felől semmi, utána az Oktogonig valami bringagyalog szar ahol nem vagy köteles menni, utána a végéig meg valóban valami annak nevezett izé, de azon nem lehet közlekedni mert mindig el van torlaszolva vagy konténerrel, vagy ráparkolt autóval, sőt az utóbbi időben állandóan forgatás van arrafelé és vagy húsz busz is ott parkol. Tehát nincs igaza, mert ott nincs kerékpárút, az Andrássyn csak a közúton lehet közlekedni.

23
er13a18 képe

hm.. nem az andrássy-n,

hm.. nem az andrássy-n, hanem bajcsy-n történt.
ott van, de az nem a bringa-gyalogút-amit-nem-kötelező-használni kategória???

25
steerio képe

De igen. A Bajcsyn

De igen. A Bajcsyn szabályosan mehetsz az úton.

26
er13a18 képe

bevallom összezavartatok

bevallom összezavartatok :)
eddig azt hittem, hogy igen.

27
er13a18 képe

nah, azért ennyire azért

nah, azért ennyire azért mégsem :)
(dupla)

28
bix képe

Idézet

Idézet bringaut.hu-ról:
"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

Ez az egyik legfontosabb szabály, ami vonatkozik a kerékpárosokra, és az autósok nem ismerik. (pedig elméletben van jogosítványuk, tudniuk kellene) Gyakran előfordul, hogy még a rendőr sem ismeri, és visszazavarná az úttesten kerekezőt a közös gyalog-bicikliútra, pedig a kerékpáros, ha úgy ítéli meg, hogy a gyalogosok akadályozzák a haladásban akkor joggal veszi igénybe az úttestet.

Tehát ahol a Gyalog- és kerékpárút tábla van, ott nem tilos az úttesten menni. Egyéb esetben kötelező a kerékpárutat, és kerékpársávot igénybe venni."

"Bringáznál inkább Te is, Rezső!"

29
boci képe

a másik fontos, és

a másik fontos, és szintén nem akarnak az autósok tudni róla, pedig ott van a jobbratartás szabálya végén, hogy "amennyiben az út és forgalmi viszonyok azt lehetővé teszik".

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

30
atomboy képe

Egy kerdes: Ezek szerint a

Egy kerdes: Ezek szerint a csikkal felosztott bringaygalog jardat sem kotelezo hasznalnom?
Egy ismerosom igy valaszolt erre az szovegre: "A Gyalog -és kerékpárút az az, ahol a gyalogos piktogram, és a kerós egymás alatt van. Ha van csík köztük, akkor az gyalogút, és mellette kerékpárút."

atomboy

31
dova képe

Szerintem, legegyszerűbb ha

Szerintem, legegyszerűbb ha magunk győződünk meg a tényekről.
a "KRESZ"-ből:
"(...) i) „Gyalog- és kerékpárút” (26/d. és 26/e. ábra);(...)" Alatta a két kép, teljesen egy kategória. Semmi jogi különbség nincs, csak annyi, hogy a csíkosnál azt jelzi, hogy csíkkal van megosztva a "térfél". Ennyi.
Mindkettőnél lehet hivatkozni a gyalogosok zavarására, de ha jól emlékszem, akkor ez az eddig itt olvasottakkal ellentétben arról szól, hogy ha TE zavarnád a gyalogosokat a közlekedésben, akkor dönthetsz az út használata mellett.

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

32
gyorkos képe

"Ha a gyalog- és

"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."
Én úgy értelmezem, hogy ha a kerékpárosok közlekedését, "továbbhaladását" zavarja a gyalogosok (többes szám!) sétálása a bringagyalogúton, akkor lehet (nem kötelező, csak lehetőség!) használni az úttestet. Nem fordítva, hogy a kerékpáros zavarja a gyalogosokat és ezért mehetek le az úttestre. Egyébként ez is megáll. A zavarás a bringagyalogizén kölcsönös, de a szabály a kerékpárosok megfelelő közlekedési lehetőségeinek biztosítása miatt van. Így persze a gyalogosoknak is jobb.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

33
dova képe

Köszi a

Köszi a pontosítást.
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

34
Prof.gruppetto.hu képe

A Bajcsy-n gyalog- és

A Bajcsy-n gyalog- és kerékpárút van, nem kerékpárút. Csak utóbbi használata kötelező minden esetben, előbbit kerüld el. (Mondjuk ha van rá mód, az utóbbit is.)

www.gruppetto.hu

35
Névtelenropy képe

Amikor integet a gyász

Amikor integet a gyász kifelé a kasztniból azon okból, hogy menjek a kerékpárjárdán oszt még verbálisan is közli, csak annyit mondok neki: Menjél Te!

36
Mariann képe

Engem meg nem ütöttek (164

Engem meg nem ütöttek (164 cm), de szombaton az _üres_ Petőfi hídon 1 cm-re húzott el mellettem a kisbusz. Sajna amikor megmutattam neki a középső ujjamat a tükrében, nem tudtam, hogy az utánfutója még hátra van, ennek a nyoma egy horzsolás a könyökömön, szépen nekem tolta azt is. Tanut a híd felhajtó sávjában üres úton hol keressek, utolérni esélyem sem volt; az utánfutó rendszáma szlovák.
Szóval ha ő is ennyire rosszindulatú volt, lehet, hogy akár meg is ütött volna... Arra viszont találtál volna tanut:-)

37
bix képe

Engem taxis akart letolni a

Engem taxis akart letolni a bajcsyról (amiről mostanság olyan sokat beszélünk). 3 sávból 2 üres volt, de neki a jobb oldali sávban kellett mennie, ahol én is mentem. Dudál, dudál, aztán alig 10 centire megy el mellettem... Csuda jó volt.

"Bringáznál inkább Te is, Rezső!"

38
katama képe

Az Andrássy úton nem

Az Andrássy úton nem kerékpár"út", hanem kerékpár"sáv" van.Az alapfogalmak ismerete vagy annak hiánya sok vita forrása lahat.

39
katama képe

Az Andrássy úton nem

Az Andrássy úton nem kerékpár"út", hanem kerékpár"sáv" van.Az alapfogalmak ismerete vagy annak hiánya sok vita forrása lahat.

40
katama képe

Az Andrássy úton nem

Az Andrássy úton nem kerékpár"út", hanem kerékpár"sáv" van.Az alapfogalmak ismerete vagy annak hiánya sok vita forrása lahat.

41
jurij.ganjov képe

de ha jól emlékszem, csak

de ha jól emlékszem, csak 2 és nem 3, akár sáv, akár út. igy a triplázás nekem elsőre túlzásnak tűnik :)

...::: az élet mixelve szép!!!

hallgasd te is:
http://jurijs-stash.mypodcast.com

42
Névtelenropy képe

Az Andrássy úton csak az

Az Andrássy úton csak az Oktogonig van kerékpársáv a Bajcsitól. (és vissza) Az Okogontól kerékpárosjárda van, amit nem kötelező használnia a kerékpárosnak.
Sok-sok vitám volt már ott úrvezetőkkel és hivatásosokkal mindkét nem részéről. Azonban a viták ott abba fejeződtek, mikor felajánlottam számukra az újbóli KRESZ-vizsga lehetőségét.
Rendszerint arra hivatkoztak a vitázók, hogy feltartom Őket. Aztán rendszerint 3-5 saroknyit elmaradtak a dugóban.
Szeretem őket, olykor nagyon szánnivalóak.

43
dova képe

Azt hiszem, hogy

Azt hiszem, hogy szegediként nekem kell megmondani a frankót. ;)

Tévedésben vagytok.
Az Andrássyn (Bajcsitól az Oktogonig) egyirányú kerékpárút van.
Abban különbözik a kerékpársávtól, hogy az általában szintben elkülönül (pl. elválasztó zöld sáv), vagy ha az nem megoldható, akkor, minimum 60 cm széles biztonsági zóna határolja.(Ez esetben harántcsíkozott forgalomtól elzárt terület, az autók felöli oldalon vascicizve).
Egyébként, ha az kerékpársáv lenne, akkor mellette nem szabadna parkolni, mert az olyan lenne, mintha pl. a Dózsa György második sávjában, a buszsáv mellett parkolnának.

Ez esetben (sajnos) kötelező azt használni.

Nem túl szakmai a megfogalmazásom, de bizonyára érthető.
Egyébként a kihelyezett táblák is az utat jelzik.

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

44
phorvath képe

Meglepődtem, mert tényleg

Meglepődtem, mert tényleg nagyon logikus, amit mondasz.

Viszont én konkrétan emlékszem (a fényképet most nem találom), hogy a Liszt Ferenc térnél és több más helyen is biciklisávként van kitáblázva az a szörnyűség.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

45
Tin képe

Igazából mindegy

Igazából mindegy szerintem, hogy egyirányú kerékpárút, vagy kerékpársáv, mert mindkettőt kötelező lenne használni. Ahol van kerékpársáv, ott azt kötelező használni. De arra nem kötelezhetik az embert szerintem, hogy elmenjen az akadályig a kerékpárizén, aztán visszamenjen addig, ahol ki tud kecmeregni a két parkoló autó között, aztán meg menjen vissza.

46
ropy képe

Messze van Szeged... Az

Messze van Szeged...
Az Andrássy úton a Bajcsitól az Oktogonig és vissza kerékpárossáv van. Kerékpárossáv van a Külső-Bartók Béla úton is.
Nézzed te meg yól: http://www.freevlog.hu/video/6534.html

47
dova képe

Annyira azért nincs messze,

Annyira azért nincs messze, hogy ne lássam a kitett táblát is, ami egy téglalap alakú kék tábla, rajta sávok jelölése egy folytonos elválasztó vonallal. Annak jobbján egy fehér vonalú körben egy kerékpár piktogramja, ami teljesen alátámasztja az általad is beidézett kitételt, "táblával jelölt".
(Ha sávot jelölne, akkor a kerékpár ábrája csak szimpla lenne kör nélkül, így viszont a "Kerékpárút" nevű táblát mintázza.)

Az biz'a kerékpárút, minden híreszteléssel ellentétben!
Az origó klippje is pont a táblával indít!

Igazából nem akarlak meggyőzni, csak jó lenne, ha legalább mi lennénk 100%-ban tisztában a szabályokkal, hogy másoknak is ezt a biztos tudást tudjuk továbbadni.

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

48
phorvath képe

Az a bizonyos tábla

Az a bizonyos tábla biciklisávot jelöl! Olvass utána:
Kresz

Kerékpársáv: 117/a és 117/b ábra, út menti kerékpárút: 117/d és 117/e. A kerékpárutat egyébként a kör alakú tábla jelzi mindig, az előbbi szögletes táblák csak tájékoztató jellegűek.

Mellesleg tényleg vicces, hogy hányféle különböző verziója van a tábláknak. A fülkés és a kabrió traktor az egyik jó példa erre.

phorvath
Kerékpáros KRESZ

49
gyorkos képe

Nagyon jó, hogy szóba

Nagyon jó, hogy szóba került ez a téma és pontosítani tudtuk a kerékpársáv, kerékpárút táblák témáját!
Tényleg kicsit zavaros ez a tábla összekutyulás a kerékpársávok esetében. Nézd meg a 117/a ábrán a kerékpárt nem kerékpárút tábla szimbólummal jelölik, csak egyszerűen a nyilat megszakították és belerajzoltak egy kerékpárt! (Az origós videó elején viszont már kerékpárút tábla van, meg a te képeden is!) Viszont ugyannakor a kerékpársáv végét jelölő táblán (117/b) már a nyílban direkte "kerékpárút vége"(26/a) szimbólumos tábla van.
A 117/d,e,f táblák teljesen egyértelműek.
Ami közös a táblákban mindenhol, hogy a kerékpáros utat, sávot elválasztó folyamatos sárga jelzés milyen. Egyszerűen egy vékony csík, ami a bringasávra utal, vagy vastag lekerekített végű vonal, ami a kerékpárút teljes leválasztottságát hivatott szimbolizálni.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

50
phorvath képe

Az I. függelékben

Az I. függelékben szerepel, hogy a bicikliút a megfelelő (26. ábra) táblától bicikliút, a biciklisáv viszont a burkolati jeltől biciklisáv. A 117. a-f. ábrák csak tájékoztató jelzések, nem utasítást adnak, mint pl. a kerek bicikliút tábla.

A meglátásodal teljesen egyetértek. A 117. ábrán lévő tújékoztató tábláknál nem az a lényeges, hogy van-e kör a bicikli körül, henam az, hogy milyen az elválasztó vonal, és egyirányú (biciklisáv) vagy kétirányú (elválasztott bicikliút) a forgalom.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

51
gyorkos képe

Ez megint nagyon jó volt!

Ez megint nagyon jó volt! Az egyes számú függelékről eddig nem vettem különösebben tudomást, de most már látom milyen fontos ez is! Akkor ez talán magyarázatot ad a lentebb felvetődött kérdésekre is (infrastruktúra vs. jelölései). Szóval - ha jól értem - lehet a járdából sárga csíkkal leválasztott - mindenhol máshol gyalog- és kerékpárútnak nevezett gyász is kerékpárút, ha a tábla előtte kerékpárútnak jelöli. Ezek szerint a kerékpárutakra előírt építési/kivitelezési szabályokat (ha vannak egyáltalán ilyenek) is felülbírálja a tábla. Szuper! Kár, hogy nincs az 1. sz. függelékben szó a gyalog- és kerékpárutakról.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

52
Névtelenropy képe

Nem hinném, hogy neked

Nem hinném, hogy neked kellene átírnod, átértelmezned a KRESZ-t.
A jelzés egyértelmű, kár vitatkozni tényeken.

53
bonnie képe

a XI. kerületben van egy

a XI. kerületben van egy kerek kék tábla, benne egy bringa, áthúzva pirossal. szvsz ez bringaút végét jelöl. a gáz csak annyi, hogy környéken sincs bringaút.
Bp-n az épített infrastrukúra és a kitett táblák köszönő viszonyban sincsenek egymással. addig ez nem is gond, amíg az sem foglalkozik vele, akinek be kéne tartatni. kár ezen lihegned, főként úgy,h nem is használod. majd amikor az első rendőr elkap, akkor gyere a gondoddal. addig ez csak bitpazarlás...
bonnie

54
gyorkos képe

Én erre egy példát tudok

Én erre egy példát tudok csípőből: Pestszentlőrinc: Bartók Lajos utca vs. Margó Tivadar utca kereszeteződésben a járdára festettek egy nyúlfarknyi derékszög alakú gyalog- és kerékpárút szakaszt. A táblája viszont kerékpárút. Valószínűleg éppen nem volt raktáron, viszont kerékpárút táblából volt elég, mert a kereszteződés túloldalán tényleg az van/folytatódik. :-)

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

55
ropy képe

"Kerékpársáv – Az

"Kerékpársáv – Az úttest szintjén vezetett, optikailag vagy fizikailag elhatárolt, legtöbbször az út menetirányával megegyező irányultságú, egyirányú kerékpáros közlekedési folyosó."

"Kerékpárút – olyan, a forgalomtól és a gyalogosoktól térben elválasztott kerékpáros közlekedési folyosó, mely kerékpárút táblával van ellátva"

"Osztott gyalog- és kerékpárút – gyalogost és kerékpárost egymás mellett ábrázoló KRESZ táblával jelölt, járdaszinten vezetett kerékpáros közlekedési folyosó, ahol a gyalogosok és kerékpárosok számára fenntartott részt felfestéssel jelöljük."

"Osztatlan gyalog- és kerékpárút – gyalogost és kerékpárost egymás fölött ábrázolt KRESZ táblával jelölt, járdaszinten vezetett kerékpáros folyosó, a gyalogos és a kerékpáros közlekedésre kijelölt sáv nem kerül megkülönböztetésre."

"Kerékpáros-barát út – olyan kisforgalmú út, amelyen folyik gépkocsiforgalom, de mértéke olyan alacsony, hogy biztonságosan lehet rajta kerékpározni. Zöld útbaigazító táblákkal jelöljük."

"Ellenirányú kerékpársáv – egyirányú utcákban alkalmazott megoldás, mely lehetővé teszi a kerékpáros számára, az egyirányú utcába történő ellenirányú behajtást."

F: GKM (http://www.webstation.hu/kermo/index.php?pageid=339#1)

56
NévtelenJozó képe

egyre jobban dícsérem a

egyre jobban dícsérem a Matt-et, hogy vett Nektek KRESZ könyvet a Gébicsbe :)

57
Névtelenropy képe

A könyv hemzseg a

A könyv hemzseg a hibáktól, a rossz szabálymagyarázattól.(magwasnak van belőle gyűjteménye, tőle tudom.)
Nem olvastam.

Sokan hangoztatják, hogy a kerékpárosoknak KRESZ-vizsgát kellene tenniük. Erre azt szoktam mondani, hogy a közúti balesetben elhunytak több mint 85%-ának volt jogosítványa, tehát KRESZ-vizsgája is.

58
bonnie képe

a vascicik itt is

a vascicik itt is megvannak.
bonnie

59
dova képe

János! Tök jó a

János!
Tök jó a leveled.
Remélem egyszer oda is eljutunk, hogy nem csak azért válaszolnak rá érdemben, mert Te írtad, hanem azért mert ügy volt és a továbbiakat szeretnék megelőzni. Stb.

Üdv
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

60
Tanupipőke képe

Állok rendelkezésre ,

Állok rendelkezésre , professzionális szolgáltatásokkal :)

61
Letolt képe

Szintén egy ilyen sztori:

Szintén egy ilyen sztori: rómairól visszafelé nem a parton jöttünk (mert iszonyat sok ember volt és nem szeretem az akadályversenyt) hanem a fenti betonúton.
Szépen megyünk, erre egy parkoló autó index nélkül kitölja az orrát, én még elfértem előtte, de a barátnőm, aki mögötte jött, már csak éppen hogy, be kellett húzódnia a szaggatott vonalig, úgy ráhúzta a kormányt.
Mutogatok neki, hogy hééé, odaér mellém, mondom "index-et nem ismered?"... (legalább azt), mire ő: "Menjél a bicikliúton!". Csak egy bibi volt, hogy ott nincs bicikliút. Természetesen, ő a Dunapartira gondolt, ami két utcával és ötszáz méterrel arrébb van.
Még ő volt felháborodva, hogy szabályosan közlekedek és rá merek szólni. Na, az ilyennek szoktam lerugni a tükrét, de most visszafogtam magam.

62
aron képe

válasz: "te meg menjél

válasz: "te meg menjél Miskolc felé!"

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest