Hogy működik jól egy városi közösségi- vagy tömegközlekedési rendszer? Bizonyos az, hogy jó politikai elkötelezettség és előmozdítás is szükséges ahhoz, hogy jól működjön.

A BKV-t és azzal a budapesti tömegközlekedést minden fronton és teljes elhivatottsággal kellene előmozdítaniuk a feladat élén álló embereknek. Kedvezményt, olcsóságot, elérhetőséget, jó vásárt és feltűnő megtakarítást ajánlva mindenhol.

A Ferihegyi repülőtéren sajnos nem látszik, hogy ez így van. Az oda érkező látogatók, túristák vagy utazók, élég meglepően és furcsán, nem kaphatnak ott helyben BKV bérletet.

Egy vonaljegyet szükséges vásárolniuk előbb valami trafikban, hogy azt érvényesítve, egy BKV busszal a legközelebbi BKV bérletárusító helyre utazzanak, ahol majd megvehetik a kívánt BKV bérletet.

Ez gyakorlatilag megsápolás, mert nem kellene ezért a jegyért külön fizetnie, ha vehetne az ember ott helyben, egyből bérletet. Ez feláras BKV bérlet árusítás, csalafintán szerzett haszonért.

Tehetős-e vagy sem a Ferihegyre érkező ember, s csak túl szűkmarku-e és azért nyafog-e vagy sem az emígy okozott kétszáz valahány Forintos költsége miatt, mindennek semmi köze nincs a lényeghez.

A lényeg az, hogy a BKV-t választó más nemzetiségü személynek, és a utazásából hazájába és másnapi munkájába visszatérő BKV-t használó magyar embernek is ugyanúgy kihúzzák a zsebéből azt a pénzt.

Hol van ebben kedvezmény és megtakarítás? Hol van ebben ösztönzés? Hol van ebben ésszerüség és előrelátás?

Mire jó egy túrista információs kioszkot üzemeltetni ott, ha ott nem kapható helyben a létező választék, vagyis a három napos, a heti-, a kétheti- vagy a havibérlet?

Berepülés Ferihegyre, s onnan síma BKV-s folyamatosság? Jó ajánlat? Csalogató megtakarítás már ott a főváros kapujában?

Túrót! BKV merevség, szervezeti éretlenség, sületlenség, faramuciság. Emiatt plusz tökölődés, plusz költség az utasnak! Batyuzás, kétszeri sorbaállás, ráfizetés!

Miért nincs BKV bérletárusítás, akár közvetlen vagy képviseleti, a "metropolisz"-nak is gyakran nevezett Budapest fő légikikötőjében?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
csupi_ képe

Nemcsak ott hiányzik.

Nemcsak ott hiányzik. Leszállsz Kelenföldön este 8 után a vonatról, és esélyed sincs bérletet venni. (Jegyet nem próbáltam, annyit nem ért a dolog:-))
Nem tudom, a Keletiben mi van, de ez is ugyanolyan lehúzás: megérkezel tömegközlekedéssel Bp-re, és gyakorlatilag rákényszerítenek, hogy bliccelj.

2
-katka- képe

Nemcsak ott hiányzik.

Nemcsak ott hiányzik. Rákosrendezôn (bejáró vonal) a vonatról leszállva ha pl. az 1-es villanyosra akar valaki a legközelebbi helyen (Reiter Ferenc ucca) felszállni, még jegyet sem tud venni, mert a környéken sehol egy jegyvásárlási lehetôség, még egy árva automata sincs. El kell potyázni pár megállót, hogy tudj jegyet venni. Ezért kell bringával érkezni a városba :-)

3
-ogre- képe

ferihegy az egy vicc

ferihegy az egy vicc mindenestül :(
az 1es terminálnál ugye van busz, meg vonat. jegyet csak a turinformnál lehet venni a vonatra (igaz, mindenfélét). a gyalogfelüljáró liftjei fél évig nem üzemeltek, a helyieket jól leszarva nincs jegyautomata a peronon, ráadásul csomó külföldi kijön jegy nélkül, és nézik, most mi van. ehhez jön még, hogy olyan csodásan vannak kirakva az információs táblák, hogy nagy eséllyel köt ki bárki nyíregyházán.
lényeg a lényeg, nálunk iyenekre még nem figyelnek :(

4
Harry képe

Van ugyan busz Ferihegy 1-re

Van ugyan busz Ferihegy 1-re (93) és 2-re (200) is, holnap nem is tudom hogy mióta fogok először (egyiptomi búvár-szafari ürügyén) BKV-ra szállni, már több mint 3 éve Bp-en belül mindenhova, mindig kerékpárral. Igen örvendenék egy őrzött kerékpárparkolónak, de egy hétig bizonytalanul nem merem "majd úgy valahova" lelakatolni a kerékpárt, mégha Kriptonyte NewYork lánccal is...
...láttam én már nem kevés _vázat_ lelakatolva.

...visszatérve a jegyekre, ha már információs pultot üzemeltetnek, akkor bérletet/napijegyet se lenne bonyolult kiadni, de ha én lennék a BKV vez.ig, még veszteségesen s fenntartanék egy piciny bódét egyetlen árussal, már cask presztizskérdésből is.

5
Hotyhogy képe

Jónéhány év

Jónéhány év elmúlt.

Ferihegyre érkeztem és az Információhoz mentem. A BKV bérlet helyi kaphatósága után érdeklődtem.

Az nincs a Ferihegyen, de vonaljegyet lehet kapni. Azzal el lehet menni Kőbánya-Kispestre, ahol már vehető bérlet - jött a válasz.

De hát ez szokatlan, mondtam. Ezzel az emberek szükségtelenül ráfizetnek. Háromszáz Forint az nem olyan sok, uram - felelte az udvarias de a szocializmusból ittfelejtett észjárás-típusú információs.

Nem az a lényeg, hanem az elv. A rendszer még nagyon elmaradott, válaszoltam én is civilizáltan, és elmentem vonaljegyet keresni a buszhoz a Kökire.

Végül is háromszázhúsz Forintba került egy, ami durván egy kenyércipó vagy egy kancsó tej ára, amit sokaknak nem könnyű kifizetni. Tehát az viszonylagos, hogy sok e vagy kevés e az az összeg.

Sokunk szerencsés jómódban élhetünk, minthogy lehet aranyláncunk meg márvány szobrunk meg hasonlók. Mégis, egy rossz jellemvonást adó fukarság nélkül is ésszerű megállapítanunk, hogy az a kiadás felesleges, és szemtelenség arra kényszeríteni az embereket. Akár szegények ők, akár gazdagok.

Minden normális helyen készségesen ajánlják az olcsóbbat, a jobban megérőt, a kedvezményest, a vásárló közönségnek. És az haladó és az tisztességes.

Majdnem öt év után az első észrevételemnek, a BKV bérlet ferihegyi beszerzésének lehetetlensége még mindig nem haladó, és látszólag nem tisztességes.:-(

6
kovácske képe

az észrevétel jogos. mit

az észrevétel jogos.

mit szóltál volna, ha még kártyával is akartál volna fizetni...:(
http://www.bkv.hu/en/bankkartyas_fizetes/penztarak_es_nyitva_tartasuk_ah...
----------
sárga vót az...!

7
pere képe

Esetleg az is

Esetleg az is felvidíthat,hogy már 10 éve tanulmányozzák a londonihoz hasonló automata beengedő rendszereket...

8
Hotyhogy képe

Rendszeres látogatásaim

Rendszeres látogatásaim kezdetén nagy ünnepélyességgel érkeztek elém fogadtató küldöttségek. Mint Leonyid Brezsnyevet, nagy limousinenal hozott be néhányszor a keresztfiam a fényes városközpontba.

Aztán, épp úgy mint a Keresztapában a keresztapa, megkérdeztem, mi ez a gügye virágcsokor meg cécó, és elhessegetve azokat, a businessre tértem.

Később már taxi kocsit kezdtem fogadni. Az érdekes 5555555555 meg 66666666666 zsiguli/passat népautókba gyűrtem bele magamat, megfigyelve, hogy ezek teleszkópos cilindereket viselő uraknak jók csak. Fedetlen fővel is kikopaszítja féloldalt az utast az alacsony mennyezet.

Az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy egy csokoládé és parfüm ajándékcsomagomat bent felejtve, az nyomtalanul eltűnt a magyaros bajuszú sofőrrel meg taxivállalatával együtt.

A közösségi minibusszal kezdtem kísérletezni. Az érdekes volt. A nép közé vegyülve a realitások talaján érezhettem magamat. Megismertem a sofőrök kedvelt rádió állomásait, és azt, hogy ők nem kérdezik meg, hogy az utas akarja e hallgatni azt amit ők hallgatnak.

A csipet izgalom ami kell, mint az élet fűszere, az a megállások voltak, amikor is utastársainkat, elkerülőkkel, kitették céljuknál. Gúnároztam is ám a nyakammal hátrafelé, nehogy az én batyumat emelje ki valaki tévedésből.

Eleinte a reptéri rendszer is elmaradott volt, és azt én szóvá tettem nekik, hogy fejlődjenek. A sofőr bejött a váróba, és jó magyarossan kikiáltotta: Arany János utca, vagy "bajcsizsilinszki" út.

Na most ember legyen a talpán az az idegen ajkú aki az ő írott címéről vágja a fonetikus magyar hangzást, és reagál, hogy ő az utas. Én számsoros váró cédulát javasoltam már évekkel ezelőtt, amit most már szerencsére félig megvalósítottak. Vannak már jelek az ésszerű haladásra.

Az utolsó alkalommal, a minibusz szörnyű súrlódó hangot adott, valami nem stimmelt a kuplunggal vagy mittomén, de megemlítettem a sofőrnek, hogy karban kéne tartani. Aszonta ez már régi, és a járgány öreg! Na ez végsőleg betett, még csak az kéne, hogy a kerék kiessen vagy ne fogjon a fék!

A Metróban lelt tűzhalált kecsegtetőbbnek gondoltam, és ugyanakkor elhatároztam mit játszom én itt a b...m...majmot vagy a csekonicsot, leszállok én a nép közé! BKV-zni fogok, cihelődni, batyuzni, állva kapaszkodni, kinézni a koszos ablakon, nézni az embereket, az utasok karaktereit.

BKV, imádlak! Morc asszonyok, emberek, testes kofák és szatyros nyugdíjasok, mind enyéim, szeretlek titeket! :DDD

9
monster képe

Pont mire elkészült egy

Pont mire elkészült egy jó kis vasútállomás fedett átjáróval az 1. terminálhoz, az pont bezáródott. Addig gondolom a két terminál között volt valami járat, és akkor már lehetett a 2.-ről is vonattal bejönni.
Most van valami info a 2. terminálon a vonatozási lehetőségről?
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

10
Törzsmókus képe

a reptéri busz (200E) ki

a reptéri busz (200E) ki van táblázva, azon pedig kiírják és bemondják, h hol lehet vonatra szállni

11
monster képe

Hát, ha már jegyet kell

Hát, ha már jegyet kell venni, akkor mindegy meddig mész a 200E-vel.
Miért gondoltam én hogy a két terminál között ingyen buszjárat volt az átszállók kedvéért, nem a BKV hanem a reptér üzemeltetetésében?
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

12
Hotyhogy képe

Engem a vonatozás ott sose

Engem a vonatozás ott sose érdekelt, mert a Nyugati túlesik a szokásos célpontomon, ami Újbuda.

Ha meg is álla a vonat a Kökin, az se nagy nyereség, hiszen a busz is viszonylag hamar odaér. Sőt, talán késedelmes is lenne, mert ritka lehet a járat. Meg aztán az alacsony peron és a vonat lépcsők... Ukrán életkép.

De szerencsére Törzsmókus előállt a válasszal: kapható BKV bérlet, mégpedig a reptéri postán. Ki fogom próbálni.

13
elfroland képe

Üdv itthon! :-)

Üdv itthon! :-)

14
makimajom képe

"amit sokaknak nem könnyű

"amit sokaknak nem könnyű kifizetni"

azok ritkán közlekednek a ferihegyi reptéren...

15
Hotyhogy képe

Nem tudhatod te azt.

Nem tudhatod te azt. Takarítók, csomag kezelők, biztonságiak, vámosok, határőrök, boltosok, szerelők, nemzetközi ingázó munkások.

De jó, higyjük azt, hogy mindezek könnyen kifizetik, vagy hogy ők vehetnek BKV bérletet máshol is, és nem odaérkezésükkor kell venniük azt, ott.

Viszont cinikus a látszólag gyakorolt megfordított gondolkodás: Akik a Ferihegyi reptéren közlekednek, azoknak könnyű kifizetni. Húzzuk is ám akkor ki nyugodtan a zsebükből.

16
monster képe

És hol van ez a jegyár pl.

És hol van ez a jegyár pl. a parkolási díjaktól...
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

17
makimajom képe

Ferihegyen az elmúlt öt

Ferihegyen az elmúlt öt évben szerintem összesen kétszer akartak bkv bértletet venni...

Számos olyan bkv megálló van viszont, ahol még jegyet sem lehet kapni. Mit tegyen aki ott akarja kezdeni közösségi közlekedését? Ez még rosszabb helyzet mintha 320 forintot ki kell fizetned, hiszen még a jegy árának kifizetésével sem juthatsz el olyan helyre ahol már tudsz jegyet/bérletet venni.

18
Hotyhogy képe

Vajon ki volt az a két

Vajon ki volt az a két bolond? Vagy egy volt, aki kétszer is próbálkozott? ;)

Az idő folyásának megfordíthatóságára találtam most bizonyítékot.

Zárjuk le a világ fővárosainak fő repülőterein működő tömegközlekedési bérletpénztárakat. Eleinte a meghökkent utazók hadai fogják értetlenül keresni, hogy hová tűntek, miért zártak be.

De húsz év múlva már talán csak egy csodabogár fog akarni bérletet venni ott úgy, ahogy azt ő elvárná és szokásos számára. De amikor panaszkodik, akkor biztos lesz valaki a népből, aki különösnek tartja azt az igényt, mert ő meg azt a hiányhelyzetet ismeri normálisnak.

Ugyanakkor addigra azok a fővárosok el fognak idegenülni és szigetelődni, bennük az emberi mozgás lelassul, és kevesebb látogató is érkezik oda a világból.

Érdekesen viszont, lakóik nagyon szeretnék az Olympiát és az azzal járó értékelést, hogy milyen fejlettek is, és milyen közlekedés barátok azok a fővárosok.

Ez az idő megfordíthatóságáról levezetett bizonyításom.

Mert ha Budapest Ferihegyen kapható lenne majd egyszer a BKV bérlet, akkor, kínvallass meg, akkor sem tudnám pontosan elmondani az összefüggéseket, de tudom, hogy az válna normálissá a most még öntudatlan sokaságnak, tégedet beleértve.

És egy lépéssel tovább jutna a város és nemzet az ottani Olympia realitásszerűségéhez is. Anélkül pedig messze eltávolodna és távol maradna attól.

19
makimajom képe

legközelebb szúrj ki

legközelebb szúrj ki velük, és menj vonattal, az gyorsabb, és olcsóbb. Ha meg tovább mész a belvárosba, még jobb, mert tovább is megy a nyugatiba.

20
stp1 képe

"Minden normális helyen

"Minden normális helyen készségesen ajánlják az olcsóbbat, a jobban megérőt, a kedvezményest, a vásárló közönségnek. És az haladó és az tisztességes."

szlovéniában anno nem akart a néni felnőtt felvonóbérletet kiadni nekem, hiába mondtam, hogy egy éve átléptem már a fiatalkorú kedvezményhatárt. :)

21
PBA képe

Hát, én baromira

Hát, én baromira örülnék, ha szeretett hazánkban, Budapesten, és persze a BKV háza táján ez lenne a legnagyobb probléma. Persze megértem, hogy neked aktuálisan ez a legnagyobb. :)

--
Sötétben guruló ninják ellen dobócsillag készletet vásárolnék jó áron.
--
Kérem a lakcímkártyákat ellenőrzésre felmutatni!

22
Hotyhogy képe

Ez elég nagy problémája

Ez elég nagy problémája az országnak, de nem a legnagyobb. Megoldása előtt szóba se jöhet egy budapesti Olympiai játékok megrendezése.

23
PBA képe

Na igen, az olimpia

Na igen, az olimpia végképp nagyon hiányzik nekünk. :)
Egyébként klasszikus bérlet, amihez bérletigazolvány és fotó is kell, azt szerintem máshol sem lehet kapni a reptéren. A napi, heti, stb. jegyverziók már más kérdés, arra tényleg jó lenne egy automatát üzembe helyezni. De erre nincs még felkészülve a BKK/BKV.

Fogd fel úgy, hogy a jegy/bérletértékesítés problémája olyan megoldhatatlan feladat a BKV-nak, mint a "Signal failure" megszüntetése Londonban a Tube üzemeltetőjének. :)
--
Sötétben guruló ninják ellen dobócsillag készletet vásárolnék jó áron.
--
Kérem a lakcímkártyákat ellenőrzésre felmutatni!

24
zoldszem képe

"2013-tól már személyi

"2013-tól már személyi igazolvánnyal vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel is használhatók lesznek a teljes árú bérletek – a budapesti, a környéki és a hév-bérletek egyaránt. Az intézkedés a felesleges adminisztráció csökkentését és utasaink kényelmét szolgálja." via bkk.hu
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3

25
kovácske képe

mennyire itt volt már az

mennyire itt volt már az ideje ennek!!
----------
sárga vót az...!

26
Hotyhogy képe

Hát persze, én is csak

Hát persze, én is csak cinikusan mondtam.

Az Olympiai ciklus ismétlődésével tudomásomra jut mindig a magyar igény is a megrendezésre, és elszomorít a realitásoktól való elrugaszkodása annak a komoly Magyar Olympiai Bizottságnak. Nem gúnyolnám ugyanakkor cinikusan egy nemzet naiv vágyálmát.

Azt látom, hogy sajnálatosan mekkora üzlet is, és nyers érdek központú a verseny sport ami az Olympiai mozgalmat lealacsonyítja szerintem.

Mindazonáltal mégis, a rettentő nagy szervezés és város szépítés és szállás helyek biztosítása, meg ellátása egy nemzetközi látogató tömegnek, az egy óriási munka és költség.

Azt hiszem, hogy te is jól látod az érintőleges célzásomat. A bérlet kaphatósága az csak egy apró de alapvetően fontos sarokkő a rengeteg többi közül.

Az Olympiát azért emlegetem cinikusan, mert hasznos lehet szeretetből a jó szülőnek is olykor radikálisan éreztetni a kellő lökéshez egy szégyent: És te akarsz doktor lenni? Megbuktál öt tantárgyból? Mi lesz belőled? Csatornatisztító, nem doktor!

A redvás, kirozsdásodott ajtajú, füstokádó toronylépcsős buszok, meg a lakóházak üszkös és málló falai a lehullott vakolatukkal, ahogy azok a csupasz tégláikkal kinéznek, a leeső balkonok, meg az utcák kirepedezett padkái meg járdaszegélyei, ahol a koszos dzsuva hónapokig eltakarítatlan gyűlik a kibújó gaz között, mindez elsődlegesen eltávolítani való rondaság egy komolyodó főváros számára.

Én fotó fülkéket látok minden rendes reptéren, bérlethez, igazolványhoz, mindenféle általános célra. És közlekedési központot jegyirodákkal, szállás és gépjármű bérlési irodákat, túrista hivatalokat. A repülés és a tömegközlekedés varrat nélküli símasággal kell kapcsolódjanak.

Sajnos, a jelző meg váltóhibák a vasúti balesetek megelőzéséért egy túlcélzó biztonsági technika átka. A biztonságos meghibásodásra tervezett rendszerek kis rendellenességeik előfordulásakor is tilos, azaz a biztonságos megállás állapotába billennek. Semmi nem megy, de semmi nem is ütközik. :-)

27
PBA képe

Olimpia ügyben

Olimpia ügyben egyetértünk. :)
Bérlet és fotó ügyben a megoldás az egyszerűsítés, de mint más írta is, legalább ez ügyben jó irányba haladnak a dolgok. :)
A Tube-on lévő signal failure-t nem is azért írtam, az angolok szoktak miatta morogni, én tisztában vagyok azzal, hogy a londoni Tube milyen szinten van túlterhelve, és hogy technikailag mik a lehetőségek. :) Szerintem ez belefér jelen körülmények között még. :) Persze én könnyen beszélek, mert ritkán szembesülök a problémával, könnyen vagyok megértő olyankor. :)

--
Sötétben guruló ninják ellen dobócsillag készletet vásárolnék jó áron.
--
Kérem a lakcímkártyákat ellenőrzésre felmutatni!

28
Hotyhogy képe

Lyó ember vagy PBA,

Lyó ember vagy PBA, lyófely! :D

A londoni Tube bizberéről annyit tudok elárulni rosszhiszemű hitelrontás nélkül, hogy egy nyilas duplawé betűs logójú, neves nagyvállalat jól eltervezte, és futott a pénzzel. :D

29
Törzsmókus képe

> szerintem máshol sem

> szerintem máshol sem lehet kapni a reptéren

pedig de, bár nem triviális

lásd még: http://www.bkv.hu/hu/viszonteladok/

30
Hotyhogy képe

Kérek engedélyt kérdezni,

Kérek engedélyt kérdezni, főtörzs. :-)

Pontosan hol van az a posta a kettesen? Érkezés, indulás, földszint, emelet...?

31
Törzsmókus képe

:) 2A terminál, emelet

:)

2A terminál, emelet (olyan szint, ahová amúgy normálisan nem mennél fel).
asszem érkezés (de ebben már nem vagyok biztos).
valahol ki van írva / nyilazva, mi az alapján találtuk meg a nyáron, de ráadásul nehezen.

32
kovácske képe

welcome home

welcome home party:)
http://www.youtube.com/watch?v=pTanFzwZJNM

szerk: kerestem volna azt a részt, mikor igazán sötét és félelmetes képet mutatnak a mocsárról, de annyi szemét közt nem találtam:(
----------
sárga vót az...!

33
dendru képe

Nagyon jó írás, de BKK

Nagyon jó írás, de BKK panasziroda és a kis fikamatyi Vitézi is olvasta? Mert így nem sokat érnek értékes soraid.
+1

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

34
kovácske képe

te kis

te kis fitykamatyi.
----------
sárga vót az...!

35
dendru képe

Én erre

Én erre gondoltam:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/DD8R0sqyqs13BJSPC7iwtf9tPPPXPS9P6g...
:-D

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

36
kovácske képe

én viszont arra, hogy az

én viszont arra, hogy az elmúlt 10 évben csak akkor hallottam a budapesti közlekedésről bármi előremutatót, ha ennek az embernek a neve is szerepelt a szövegkörnyezetben.
elismerem, hogy lehet, hogy az ismereteim hiányosak, esetleg egyoldalúak. ami hirtelen fölrémlik:
1. civil korában csináltak egy menetrendkönyvet, (vagy paraméterkönyvet, vagy minek hívják) a profi, milliókért fizetett és mind rosszabb állapotba kerülő BKV részére, csak hogy megmutassák, hogy akár dolgozni is lehetne a problémák megoldásán, ahelyett, hogy hagyják mocsárba sűlyedni budapestet és talicskával fuvarozzák ki a BKV-ból a pénzt.
2. felszíni gyalogátkelők a blahán: szakítás a "katakombákba a gyalogosokkal, hadd repesszenek az autók jobban" elvvel.
3. nagykörúti lámpák korábbi, csak a személygépkocsiknak kedvező programjának megváltoztatása a tömeg (közlekedés) javára.
4. újabban terjedni látszanak a szakmai szempontból elfogadható szemléletű kerékpáros infrák (előretolt felállóhely lámpánál, sávok, bringanyomok).

elismerem, lehetséges, hogy csalóka látszatnak ültem fel, amikor ennyire pozitív képet alakítottam ki magamban a tevékenységéről. nagyon szívesen hallok a szakmai tevékenységével kapcsolatban többet, akár olyan tényeket is, amik alapján rosszabb véleményt alkotok majd róla.
egyáltalán nem érdekel a karaktergyilkolás alantas műfaja, mint például a lefitykázás. aki ilyennel érvel, az maga a legnagyobb fityka a szememben.
----------
sárga vót az...!

37
dendru képe

Én nem érveltem semmivel

Én nem érveltem semmivel és nem fogalmaztam meg negatív véleményt róla. Egész egyszerűen fikamatyinak neveztem, aminek volt alapja, mint láthatod a képen. Ennyi. Nem bonyolult ez. Nem a szakmaiságát vitattam vagy ilyesmi. Te bonyolítod túl.Higgadtság csikánó. :-D

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

38
kovácske képe

no problem. én is látom

no problem. én is látom szilárd alapját annak, hogy fitykamatyinak neveztelek.
everibodri hepi.

(szerk:) :DD
----------
sárga vót az...!

39
dendru képe

Nem értem, én mindig

Nem értem, én mindig zsebkendőt használok, ahogy anyukám tanította. Valahogy nem áll rá a kezem, hogy kézzel szedegessem ki a cicakakit. :-D

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

40
kovácske képe

nem baj:) ---------- sárga

nem baj:)
----------
sárga vót az...!

41
Hotyhogy képe

Közben magamba szálltam,

Közben magamba szálltam, és meghasonlottam. Egy affektáló pojácának érzem magam. Egy elkényeztetett porontynak. Vezekelnem kell.

Lemondok arról az igényemről, hogy valaha is egyből vehessek BKV bérletet Ferihegyre érkezve a szélesebb nagyvilágból.

Fidel Castro megígérte, hogy akkor fogja leborotválni a szakállát amikor majd béke lesz a világon.

Én pedig akkor fogok még egyszer ilyen kényelmes luxusra vágyódni, amikor majd alacsony padlós lesz minden budapesti busz és villamos. Addig csak vonaljegyeket fogok lyukasztani tüntetésből és szolidalitásból.

Nem lett volna szabad siránkoznom ilyen nevetségesen a ferihegyi bérlet vásárlás lehetőségéért, amikor szegény beteg és öreg néniknek meg bácsiknak kell erőlködve fölkapaszkodniuk a buszokra meg a villamosokra.

Nevetségessé tettem magamat a nyivákolásommal. Bocsánatot kérek minden öregtől és betegtől akiknek magas padlós BKV járműveken kell utazniuk, mert nincs más. :-(

42
Törzsmókus képe

én nem tudom, ugyanazon a

én nem tudom, ugyanazon a bolygón élünk? vagy hány Ferihegy létezik??

nyáron hazarepülve, a reptéri postán tudtunk bérletet venni.

más kérdés, h nem mindenki tudja, meg mekkora szívás felcaplatni oda, és simán kéne lent hatalmas pult az érkezők arcába, – nade az az állítás, h nem kapható bérlet, téves. akit te megkérdeztél, az tudta rosszul.

43
makimajom képe

1:1

1:1

44
Hotyhogy képe

Hát ez óriási.

Hát ez óriási. Köszönöm. Akkor biztos ő tudta rosszul, és senki se tudta. Évekig senki nem tudta megmondani nekem. Legközelebb ki fogom próbálni azt a postát.

A rejtve létező dolgok is hátrányosak, nem csak az esetleges hiányuk. A tájékoztatás is gyerekcipőben jár. Ugyanúgy, a Kökin se találtam iránymutató táblát a bérletpénztárhoz. Úgy kellett kérdezőskodnöm.

Le a lépcsőn, végig a peronon, föl a lépcsőn. Ott megint balra meg jobbra, és ott a pénztár - jött a segítőkész válasz az ellenőröktől.

Máshol fölnézel a falra vagy a folyosó fölé, és a szemmel pásztázott közvetlen környezetedben, vagyis minden szöglet és kanyar között, ott van mindenhol a világos, szembe tűnő iránymutatás: Ticket Office.

45
Törzsmókus képe

teljesen igazad

teljesen igazad van.
mentségükre szolgáljon, hogy honlapjukon viszont korrektül szerepel, hol mit lehet kapni

46
kovácske képe

máshol azt szeretnék, hogy

máshol azt szeretnék, hogy megtaláld a ticket officét:)
itt is szeretnék bizonyára, csak nem nagyon. úgy néz ki, mintha azt gondolnák, hogy majd megtalálod, mert különben megbánod... vagyis oldd meg ahogy tudod. vagy csak nem gondoltak még erről semmit. ami maga a probléma gyökere.
cseppet sem értek egyet az "ez az ország" kezdetű (ön)ostorozóan pesszimista-előítéletes ítéletmondásokkal, ámde most mégis: ebben az országban a napi életet megrontó problémák egy igen jelentős része abból ered, hogy sok-sok olyan gondolat van (pontosabban az üres helye van meg neki) amit még nem gondolt el senki. pedig nem kell hozzá tudományos akadémia. és sokat ezek közül sok más országban már elgondoltak és meg is valósítottak. és ez a hatalmas hiány hatalmas felelősséget és feladatot ró mindenkire aki ma itt él, és igen sok a tennivaló. kis dolgokról van szó. és arról, hogy aki a bérletpénztárak legfőbb menedzsere, vagy más feladatai mellett ezt a területet is ellátja, ne üljön az íróasztalánál abban a tévhitben, hogy minden a lehető legjobban meg van már oldva. hanem kapja meg azt az információt, hogy hotyhoty tegnap hiába kereste a bérletpénztárat a liszt ferihegyen. és ezért neki tennie kell. és miután megtudta, már semmi akadálya, hogy kitegyen egy csomó matricát, ami a pénztár felé mutat.
néha kedves testvéreim megfogalmazzák azt, hogy a világnak és nekünk magunknak is sokkal jobban el kéne ismernünk magunkat, a számtalan jelentős felfedezést elért nagy koponyáink miatt, és keseregnek azon, hogy az életünk mégsem elég jó. hát éppen azért, mert a büszkeségnek a világ legjobb kőművesei, a világ legokosabb telefonközpont-, számítógép működési elv-, golyóstoll, cévitaminelőállítási módszer-, és sok más kitalálói miatt nem elég dagasztani a mellkasunkat, hanem fel kell vállalni a nagy elődök által magasra tett lécet és nekilátni a még ki nem gondolt gondolatok kigondolásának. és nem muszáj mindjárt a hidegen megvalósított hidrogénfúzióval kezdeni, lehet egyszerű hétköznapi dolgokban is meglátni a hiányt, amit könnyen lehet orvosolni és mindjárt mindenki élvezheti a hatásukat.
----------
sárga vót az...!

47
Hotyhogy képe

Fantasztikusan jól látod

Fantasztikusan jól látod és jól fogalmaztad meg a problémát.

Valóban, a fő-főmufti ki kellene lépjen az irodájából, és mint egyszeri ember, kellene kipróbálnia a BKV rendszert. Empátiával kellene átgondolnia, hogy hogyan viselkedik egy járatlan utas, például.

Megérkezik. Jegyet, bérletet akar. Néz, mint borjú az új kapura. Hól van? Hol a jegy? Hol a pénztár? Hol a fotó fülke? Telepítsen hát, és rakjon föl minden lehetséges megközelítési útvonalába világos, egységes, oda mutató jelzéseket.

A másik. Metró állomás és szerelvény tervezés.

Asszociációs játék: Ferihegy - utas - bőrönd - hely a bőröndnek a metró kocsiban! És, mi van most? Hatvanas évek szovjet igényű, elavult tervezése.

Mert, szovjet ember, megy Moszkvában a Lomonoszovra, aktatáskával. Szovjet asszony, megy a minisztériumba gépírni, retiküllel. Szovjet ember nem utazik külföldre, nincs nála bőrönd. Tehát a szovjet metrón csak állnak és ülnek, és a nem kell semmilyen csomagnak se hely a padlón vagy külön tartóban.

Jó, nincs pénz új szerelvényekre. De akkor kevés pénzből legyen felújítva a régi állomány. Legyen annak új ülés elrendezése, az ajtóknál tágasabb tér hagyva a málháknak, mint más nagyvárosok modern metróin.

Az állomások. Kinéz az utas, hol van? Nem lát táblát a falon közvetlen az ő kocsijának ablakánál. Mert vétkesen hiányzón, nincsenek olyanok minden egyes kocsinak az ablakánál, ahogy az kellene. Mi van helyettük? Művészieskedő, sötét és alig kivehető koncept betűkkel, hosszában felsorolva az állomások, a peronnal szemben.

Ez teljesen elégtelen. Mit vár el a főmufti, ahogy ő empátiával keresi az ő képzeletbeli célállomását a falon? Azt, hogy az utas sétáljon harminc métert a peron hosszában, leolvasni az állomások neveit? Hát miért nincsenek vonal táblák minden néhány méterenként a peron közeli falán? És nem a sín túloldalán, sötét dekorációs jellegű betűkkel.

Ez információ közlés tudományából, de mit is, józan paraszti ész használatából, nálam egy nagy bevésett egyes!

48
kovácske képe

ehhez annyit tennék hozzá,

ehhez annyit tennék hozzá, hogy nem pont abban látom az ideális megoldást, hogy a főmufti csordultig legyen telve empátiával és járja be a várost, sasszemmel fürkészve, hol lehetne valamilyen eddig el nem gondolt szempont szerinti javulást eszközölni.
(mert talán akad elég dolga az irodában is, meg mert talán nem is lehet hatékonya az, hogy egy ember próbáljon gondolatban azonosulni sok utassal, akiket ő nem is ismerhet és akiknek a bőrébe nem bújhat bele, mert minden utasnak lehet sok különböző, egyik a másikat kizáró sajátságos helyzete, mint például a munkába járó, akinek eszébe sem jut, hogy bőrönd-tartóra is szükség lehet, meg a reptérről érkező, akinek viszont nem jut eszébe, hogy a reggel munkába sietőknek jó volna, ha a mozgólépcsőn a jobb oldalra állva engednék haladni a sietőseket a bal oldalon.)
hanem ha olyan tapasztalat (elégedettség, vagy hiányosság) gyűjtő rendszer működne, ami könnyen, kevés idő és fáradság árán tenné lehetővé, hogy az utas, akinek támad egy gondolata, azt eljuttathassa a főmuftihoz (akinek ezt nem is kell személyesen olvasnia, elég, ha egy "szolgáltatásfejlesztés" feliratú irodában 2 közlekedésmérnök összesíti az igényeket és azokat szakmai koncepcióvá formálva továbbítja a főmuftinak).
ez a könnyen használható rendszer lehetne pl egy emil-cím is, ahova beírhatunk, vagy egy online kitölthető kérdőív, a végén egy "egyéb javaslat" rublikával - csak az a fontos, hogy ez a lehetőség minden jegypénztár ablakára nagy betűkkel ki legyen írva, hogy könnyen értesüljenek a leendő javaslattevők róla.
----------
sárga vót az...!

49
Hotyhogy képe

Tök igazad van. Igen, az

Tök igazad van. Igen, az ideális megoldás főleg a tervezett nyitottság a javaslatok befogadására, és elé menve már, azoknak kikérése.

Mindebben benne van a szerény alázat, és a valóság elismerése, hogy a legjobb ésszel se sikerülhet tervezőknek mindenkor mindent látniuk, és a rendszer vagy dolog használói, a célközönség véleményének kikérése fontos, és az ő kívánságuk hozzá adandó a megoldáshoz egy pozitív visszacsatolásban.

Kovácske lenne bár csak egy miniszter, egy kórházi főorvos, egy üzemi főmérnök, egy országos főrendőr! Ha ugyan ő mindezeknél még nem hogy több is... Akkor lenne megújulás, a fényes ész vezérsugara alatt! :-)))