A tapló motoros című blogban, ám ott nem igazán helyénvalón, vitatott pontok merültek fel.
Szükségesnek érzem itt leírni a gondolataimat a rendes és rendetlen gépjárművezetésről.
Fontosnak tartom kielemezni ezt a témát, mert kerékpárosok is használják a közutat, és az ő biztonságuk az ottani gépjárművezetők hozzáállásától és kultúrájától nagyban függ.
Pontosan azt vallom én is, amit a közútjainak biztonsága érdekében szigoruan rendszabályozó országok hatóságai vallanak.
A gépjárművezető teljes ura kell legyen gépjárnűvének annak vezetésekor. Ez a kötelesség a közút biztonsága céljából méretett rá.
Józan paraszti ésszel láthatjuk magunk is, hogy mi lehet rendes és mi nem.
Telefonálás elvonhatja a vezető figyelmét, ezért ez több országban is tilos cselekedet úgy, hogy fülünkhöz tartjuk egy kézzel a kagylót és úgy vezetünk a másikkal. Fülhallgatóval szabad csak telefonálni.
Evés és ivás is veszélyes lehet, és a rendőr megbüntethet ezért, hogyha úgy ítéli meg, hogy veszélyesen vezetett a gépjárművezető, miközben evett vagy ivott.
A személygépkocsi vezetője, ha vezetés közben elengedi mindkét kezével a kormányt, szintén veszélyesen vezet, és büntethető ezért, ha a rendőr rajtakapja azon a cselekedetén.
A vezetés közben a tükörben magát kozmetikázó személy is veszélyesen vezet, és ilyen vezetőnek a megbüntetéséről is van tudomásom.
A gépkocsi kormányának elengedéséhez hasonlóan, egy motorkerékpár kormányának a teljes elengedése is nyilván veszélyes a közúton.
A nyeregből kiálló motoros is veszélyes, mert úgy nem lehet teljes uralma alatt a gépjárműve. Ember-gép együttesének súlypontját szükségtelenül helyezi ezáltal magasabbra, és gépét sem tartja combjaival szilárdan, vagy nem kész úgy bármely szükséges manőverre aminek szüksége bármikor felmerülhet a közúton.
Ez nem tévesztendő össze a kerékpáros nyomatéknövelő erőkifejtésével az ő álló testpozíciójában. Annak indokolt célja van, és csak nagyon távolról hasonlít, s úgyis csak felületes szemlélőnek, a motoros úgymond pihentető állva motorozásához.
A motor gépjármű, amin ha fáradt a vezetője, meg kell, hogy álljon egy időre nyújtóztatni a lábait, s nem pedig állva vezetni olyankor.
Most pedig az ágaskodó motorról, a közúti huligán motoros egykerekező mutatványról. Ez egyáltalán nem elfogadható dolog, mert nyilván nem tud kormányozni olyankor a vezető. Ez nagyon veszélyes dolog a közúton.
Erre a mutatványra az arra alkalmas pályákon mindenki kiélheti a vágyát, már akinek erre van vágyódása. A közúton tilos ezt tenni mert veszélyt jelent ez mindenkire ott.
Végül szorgalmaznám minden olyan műszaki megoldásnak a bevezetését, ami a büntetések mellett párhuzamosan, a maga útján gátolná a fenti szabálytalan jellegű gépjárművezetés megvalósulását.
Az egyik ilyen az ágaskodva, egykeréken való motorozást kiküszöbölő, biztonságosan megvalósítható, járműbe épített védőrendszer.












Továbbá veszélyesnek
Továbbá veszélyesnek minősül a telefonálás bármilyen a telefonáló által irányított járművön menet közben. Szerintem a headset sem a legjobb megoldás, mert a férfiak nagy része egyszerre csak egy felé tud rendesen figyelni, így választania kell: telefonál vagy vezet.
Valamint a hanogos, a forgalom zaját elnyomó zenehallgatás is káros lehet ön és környezete egészségére. Nem lehet tőle hallani, ki merről közelít, így kevésbé lehet felkészülni a vészhelyzetekre; a megkülönböztető hangjelzés is elég nehezen vehető észre.
Bármilyen jármű kormányának elengedése is tilos menet közben. A folytatást majd mások megírják...
+1: A headset-re is
+1:
A headset-re is rájöttek, hogy az is el vonja a figyelmet, hiába a kezet nem kti le, de azok, akik csak egy dologra tudnak figyelni, azoknál mindegy, hogy hol van az egy, vagy mindkét kezük.
"Bármilyen jármű kormányának elengedése is tilos menet közben." - gondolom ide a biciklit is beírnád, amiben majdnem egyetértenék, csak a bicikli index jelzésnél nem (azt a biciklis hátsó indexlámpa meg egyszerűen fölösleg).
"Szerintem a headset sem a
"Szerintem a headset sem a legjobb megoldás, mert a férfiak nagy része egyszerre csak egy felé tud rendesen figyelni, így választania kell: telefonál vagy vezet."
nem hiszem, hogy ez az elmélet helytálló lenne. Én se telefonálok bicajon (sehogy, leszállok, aztán ha végeztem, akkor indulok tovább) de tudok figyelni más dolgokra, pl. gyakran szoktunk bringázás közben beszélgetni a többiekkel.
Vagy ha nyáron nézem a csajokat, az se vonja el a vezetéstől a figyelmemet (erre meg úgyse tudsz jó megoldást mondani [nem hinném, hogy a csadort sokan támogatnák] tízből nyolc hím odanéz, ha szép csajt lát) vagy az se ha cigizek bicajozás közben. Nemtom, balesetem nem volt, még csak húzósabb helyzet se, ezek miatt.
Teljesen más a melletted
Teljesen más a melletted ülővel beszélgetni, mint mobilon.
Mert aki melletted ül, az szintén figyeli a forgalmat, ő is tudja, hogy mi történik. Viszont a vonal másik végén nem tudja, hogy mi van épp körülötted. Szóval a 2 abszolút nem ugyanaz.
Amúgy biciklivel már estem majdnem csaj miatt, lefelé mentem lejtőn, buszmegállóban meg ott állt egy leány kivágott ruhában, épp lehajolt valamiért a kisasszony, nyilván megbámultam, ez ellen nem lehet tenni semmit :) Közben meg befékeztek előttem, kész szerencse, hogy elfértem még az autó mellett :)
De ez ellen semmiféle hatósági előírást nem akarok bevezetni :D
Több idézett pontom nem
Több idézett pontom nem csak gépjárművekre, hanem általánosan minden közúti járműre is érvényes. Mégis, a gépjárművek fontos esetét hangsúlyoztam erejük és irányításuk viszonylagos eltérése miatt.
A vezetés közbeni telefonhasználat nem látszik még számomra szabályozottnak Magyarországon. Nagyon gyakran látom a gépkocsivezetőket menet közben mobiltelefonjukkal a fülükön, egy kézzel kormányozni.
Az egy kézzel kormányzás önmagában nem tilos, és nem is lehet az. Motorkerékpáron ma is érvényes kézjelzésekhez szükséges is elengedni egyik kezünkkel a kormányt.
Autóban ülve pedig sebességet kell váltani alkalmakkor, teheát szükséges lehet elengedni egyik kezünkkel a kormányt.
Továbbá irányjelzéshez, az előző járművezetőhöz szóló együttműködő, elengedő intéshez, vagy megállás szándékának jelzéséhez is használhatja a vezető a karját.
Ez Angliában például még mindig érvényes, és alkalmazható is a régies szabályok szerint.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
"A gépjárművezető teljes
"A gépjárművezető teljes ura kell legyen gépjárnűvének annak vezetésekor. Ez a kötelesség a közút biztonsága céljából méretett rá"
ez minden járműre vonatkozik, a lovaskocsitól a biciklin át a nyerges vontatóig. ezt ne feledjük.
nem vagyok büszke, ha részegen tekerek haza, és ilyenkor többnyire elgondolkozom, teljes ura vagyok-e a járművemnek. ugyanez a szimpla fáradtsággal. le lehet nyomni rutinból csukott szemmel is, csak éppen váratlan helyzetekre nem tud reagálni az ember. se autóban, se nyeregben.
ezen kívül még veszélyes járművezetés, ha valaki kivagyiságból szlalomozik, vagy akármiért "bünteti" a másikat. anyámat már próbálták leszorítani, mert szabályosan közlekedett, bátyám pedig megfogadva tanácsomat a gyorshajtókkal szemben, kishíján összetörte a kocsiját, meg a baromét, akit "feltartott". pedig csak besorolt a mellette levő autó mellé a 0áson a megengedett sebességnél. no előzés. az első lehajtónál barátunk ki a szélre, bevágódik, satufék. az ilyenek a veszélyesek. lehet, hogy a jogsihoz pszichológiai teszt is kéne...
szerintem a "nyeregből
szerintem
a "nyeregből kiálló motoros"-dolgot ki kellene hagyni. mivel:
1. ez a nyeregből kiállás nem egy nagyon gyakori dolog (tudom, ez kevés...)
2. ez a kiállás a motoros kényelmét szolgálja, abban az esetben, ha pl. elgémberedett. így tehát neki is jobb lesz, mert kényelembe kerül, és mindenki másnak is jobb lesz, mert jobban tud figyelni. (megállni nem éri meg egy ennyi miatt)
Valóban ritka dolog lehet
Valóban ritka dolog lehet az, hogy a motoros tartósan fölállva vezet. Tartósnak értem a városi forgalomban azt az utca-hossznyi állva motorozást, amit én láttam Budapesten.
Motoroztam én is eleget életemben, és tudom, hogy egy nyári napon, egy száz kilométeres út során megizzadhat, nyomódhat az ember feneke, és kényelmetlen lehet kis izgés-mozgás nélkül ülni folyamatosan a nyeregben.
Nekem azonban eszembe se jutna az, hogy fölálljak a nyeregből menet közben, ha az az izgés-mozgás nem segít. Inkább megállnék és tartanék egy tíz perces, negyed órás szünetet.
Itt is ismétlem, hogy akár személygépkocsira is érvényesíthetnék a pihentető fölállást vallók az ő elveiket és indoklásaikat.
Nap-tetős, vagy nyitott kocsiban csudajó lehet azt átélni, hogy fölállva kiegyenesítjük, kinyújtjuk lábunkat egy-egy utca hosszra, amikor hűs szellő is hűti a felsőtestünket. Kézi gáz szabályozóval ezt még könnyebb is megtenni, de síma gázpedálos autóval is elég egyszerüen lehetséges.
Azonban ezt nem szabad a közúton megtennünk, hanem csak a sivatagban, vagy arra alkalmas, rendeltetésszerü terpen vagy pályán, ami úgy is van rendjén.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Most nem mondod komolyan,
Most nem mondod komolyan, hogy szerinted állva motorozni ugyanaz, mint állva autózni?????
Belátom, hogy szerinted veszélyes (szerintem nem) állva motorozni, de azért nem kéne ferdíteni a valóságot. Vagy csak simán írd le, hogy téged zavar. Engem nem. Azt meg mindenbe bele lehet magyarázni, hogy "veszélyes".
Ráadásul a gyakorlatban nem akkor szoktak állva menni a motorosok, amikor 120-szal mennek, vagy kanyarodás közben. Előttem van 300 méter belátható út, senkire nem jelentek veszélyt, ha felállok a nyeregben.
Az meg szintén más, amikor a városban feláll a motoros, hogy jobban átlássa a forgalmat. Ez miért veszélyes?
Egy kisváros (Washington,
Egy kisváros (Washington, IL, USA) betűbe szedett rendje, amivel egyetértek:
"§ 73.20 RIDING ON MOTORCYCLES.
A) A person operating a motorcycle shall ride only upon the permanent and regular seat attached thereto [...]
B) A person shall ride upon a motorcycle only while sitting astride the seat, facing forward, with one (1) leg on each side of the motorcycle. [...]
(Ill. Rev. Stat. Ch. 95½, § 11-1403) Penalty, see § 70.99"
Csak előre néző helyzetben, és a jármű rendes és állandó ülésén nyeregülésben ülve, vagyis egy-egy lábbal két oldalt szabad motorkerékpáron utaznia minden személynek.
Ez itt-ott írásba foglalt, másutt lehet íratlan, de az én értelmezésemmel megegyezően értelmezett szabály.
A fenék pillanatnyi fölemelkedései a nyeregből egy egyenetlen közúton természetes, nem vitatott, és nem értelmezhető fölállásnak, nem még hogy huzamos fölállásnak.
A forgalmat ülő helyzetből lássa be a motoros, és elgémberedett lábait pedig időszakonkénti megállással és sétálgatással hozza rendbe.
Ne haragudj rám, ha te nem értesz egyet bármely olyan írott vagy íratlan szabállyal amilyennel én meg egyet értek! :)
Nem ferdítek. Nincs
Nem ferdítek. Nincs makacsságból eredő, rosszalkodó vita érvem. Az autós példám abszurditása viszont telibe találta a célt. Állva autózásban hibát, vagy túlzást látszol most jelezni, míg hasonló motorozásban nem.
Én mindkettőt hibásnak és veszélyesnek tartom. Biztos vagyok abban, hogy gépjárművezető oktatók is annak tartják. Nem hiszem, hogy bele foglalják az állva motorozás technikáját a tananyagba.
S még egy dolgot nem hiszek. Nem hiszem, hogy amikor te vizsgáztál, vagy amikor vizsgázni fogsz motorkerékpár vezetésből a jogosítványod megszerzéséért, akkor te bátran és természetesen fölálltál vagy föl fogsz állni azon.
Valahogy nem hiszem, hogy akarnád azt, hogy vizsgáztatód lássa akkor és ott, hogy te mily ügyesen és "szabályosan" tudod azt megtenni, hogy csillagos ötöst kapj, s hogy dícsérettel nyújtsa kezedbe ott helyben a szép új jogosítványodat.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Először is köszönet a
Először is köszönet a bővebb és érthetőbb kifejezés miatt, így mindjárt más :)
Viszont.
"A nyeregből kiálló motoros is veszélyes, mert úgy nem lehet teljes uralma alatt a gépjárműve"
Röviden annyit, hogy de.
Bővebben: a kezelő szerveket motoron - gáz, első fék, kuplung, váltó, hátsó fék - kézzel vagy lábfejjel irányítjuk. Vagyis az, hogy állva, vagy ülve, teljesen lényegtelen, hiszen a kezünk és a lábfejünk ugyanúgy tudja kezelni ezeket a szerveket.
Magamból kiindulva, ha motorozok, és látom, hogy kátyú vagy fekvőrendőr jön, akkor én is fölállok a nyeregből, mert így ésszerű. Nem kivagyiságból.
Az meg slusszpoén, hogy ha valaki könnyebb terepen motorozik, akkor igen gyakori, hogy állva megy, krossz motorosok meg pláne. De még a pályamotorosok is minden kanyarnál gimnasztikáznak, hogy megfelelő módon üljenek a motoron. Ez ellen elektronikát gyártani lehetetlen.
"Ember-gép együttesének súlypontját szükségtelenül helyezi ezáltal magasabbra, és gépét sem tartja combjaival szilárdan, vagy nem kész úgy bármely szükséges manőverre aminek szüksége bármikor felmerülhet a közúton."
Teljesen egyenes úton nem tök mindegy, hogy hol van a súlypont? De még kanyarban is, ha nem versenytempóban vesszük be, akkor azon a fél méter súlypont különbségen semmi sem múlik - az meg hab a tortán, hogy senki sem kanyarodik állva. Vészhelyzetkor sem azon fog múlni at esés, hogy az adott pillanatban állva, vagy ülve ment a motoros, mert ahogy félrerántja a kormányt, rögtön visszaül. Aki motorozott már, az tudja, hogy miről beszélek.
Amiatt meg senki sem fog félreállni, hogy túrán felálljon és visszaüljön. Mert nem ugyanaz az elfáradás (leragad a szemem) és az izmok elgémberedése (had nyújtsam már ki a lábaimat meg a hátamat)
Az viszont teljesen igaz, hogy a magukat nagymenőnek képzelő, Andrássy úton egykerekező, Nyugatinál hajnali 3-kor motort bőgető szarjankók ellen tenni kéne valamit. Ők a motorosoknál olyanok, mint nálunk a járdán közlekedő srácok: az átlag normális motorosok utálják őket a legjobban.
Mint írtam, az elektronika nem megoldás, szóval máshonnan kel megközelíteni a dolgot. Hogy honnan, az már fogós kérdés, én sem tudom.
És azzal is egyet értek, hogy a szándékosan hosszútávon egykerekezők ellen is tenni kell valamit, de az elektromos út kizárt, a rendőr meg alapból bünteti az ilyet, szóval megoldást nem tudok én sem. Talán a jogosítvány megszerzésénél kéne valamilyen teszt, de ez sem teljesen tiszta.
Mert ha pl. megkérdezik, hogy "fog-e egykerekezni motorján a jövőben?", akkor niylván senki sem lesz olyan debil, hogy igennel válaszoljon :) Ha meg mégis lenne, és elbukja valaki, akkor is lesznek megvesztegethető vizsgáztatók - már most is rengeteg van.
Szóval megoldás nincs, ám tapló motoros az van pár. De ők még mindig csak a kisebbség, mint ahogy a városban versenyző BMW-sek, vagy akár a bunkó módra járdázó biciklisek is. A többségre nem ez jellemző.
Többször olvastam a CM-en,
Többször olvastam a CM-en, hogy a magyarországi gépjárműközlekedés kultúrája "balkáni".
Ezt magam soha nem fejeztem így ki, de hidd el, hogy mégis pont ez jut eszembe minden gyakori alkalommal, amikor számomra szokatlan és különös dolgot látok notorbiciklisektől a magyar utakon.
Ilyen az egykerekezés, amikor vagy fél tucatszor láttam pár hét leforgása alatt azt, hogy hosszú szakaszokon ágaskodó motorjával megy egy merész és felelőtlen motoros.
Pár napja pedig a különös fickót figyeltem meg, aki látszólag ok nélkül állt föl a nyeregből, és úgy motorozott hosszan egy hosszú és egyenletes fővárosi főútvonalon.
Ez szó nélkül megy, és említeni sem szükséges, hogy a motoros mily természetes testi manőverekkel vehet egy gödröt, egy bukkanót stb. a közúton.
Bizonyára ezek között van az első kerék pillanatnyi és ideiglenes felemelkedése, vagy ülepének ideiglenes eltávolodása a nyeregből, amikor térdének rugózásásval kompenzálja a gép megugrását, rázkódását.
A motorozás természeti tevékenység, és sok tekintetben a lovagló és síelő ember testi mozgásával és ügyességével rokon a motoros emberé, ami szép és jó, és rendben is van.
A szabályos és biztonságos közúti közlekedési jellegü motorozás azonban más, mint a különböző ügyessgi vagy gyorsasági pályákon lehetséges sport és élvezeti jellegü motorozás.
Az ott megengedett trükkök többségét tilos a közutakon végrehajtani. Míg egy ilyen pályákon képzett jó motoros valóban jobban felkészült lehet technikailag egy váratlan manőverre a közúton, érettségével nem fogja öncéluan ezeket bevetni ott.
Éretlen, kivagyi, "balkáni" motorosok viszont sajnos a közúton adnak elő olyan trükköket amik veszélyesek másokra nézve, akár jól begyakoroltak azok a trükkök egy sportpályán, akár nem.
Azt hiszem, hogy ha a rendőr látná egy fejlett Nyugat-Európai országban azt, hogy egy motoros fölállva vezet egy síma városi útszakaszon, akkor megállítaná és jól megbüntetné őt.
Ezzel értek én egyet, míg azt is megértettem, amivel érveltél, hogy a motoros lába elgémberedhet, és ki kell nyújtania néha. Van rá módja, mert megállhat motorjával egy időre, és sétálgathat.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Lehet, hogy csak én vagyok
Lehet, hogy csak én vagyok fáradt, de nem tudtam kibogarászni szövegedből, hogy miért zavar, amikor a motorosok állva mennek?
Az általad leírt "trükköket" pedig szinte minden motoros használja, gondolok itt a testsúly áthelyezésére. Mert a motorozás nem csak arról szól, hogy eljussunk A-ból B-be, hanem hogy élvezzük az utazást. És ehez hozzátartozik a kanyarok, ívek űzése.
A balkáni motorosok meg csak egy kis része a motorosoknak, mint pl. a tapló járdázó, nem kivilágított biciklisek, vagy az utcán versenyző tuningautósok. Ellenük csak a rendőri fellépés számít valamit.
Az állva motorozás a
Az állva motorozás a közúton azért zavar engem, mert az nem az A-ból B-be való biztonságos eljutást szolgálja a közút használói számára.
Ez a legtöbb józanul gondolkodó és kötelességét végrehajtó rendes közúti rendőrt is zavarja, akik megbüntetik az olyan veszélyesen hajtó motorost.
Ezzel az állásponttal hiszem, hogy több közúti közlekedő ért együtt, mint amennyi nem. Egy személygépkocsit is lehet fölállva vezetni, tehát ha motorkerékpárt szabadna, akkor személygépkocsit is miért ne?
Vagy a motorkerékpár utasa az oldalkocsiban, az is miért ne állhatna, és kapaszkodhatna egy rúdba, mint ahogy az álló emberek a villamoson.
De én úgy látom, hogy akkor lovakon is állhatna egy műlovarnő és úgy mehetne az országúton. Ez lenne ám aztán a cirkusz, mert járműveiken álló motorosok, álló autósok, és lovaikon álló lovasok tűnnének föl a magyar utakon, ha a te engedélyed számítana ahhoz.
Nem lenne a rendes többi Nyugat-Európai úthoz hasonló a Magyar út. A Magyar út a balkáni úthoz lenne hasonló. Sőt, azzal lenne egy.
A motorozás rendes technikája, vele a súlypont áthelyezése is, nem vitatott terület itt.
Az ügyességi trükkök, amikre én gondoltam, azok az ágaskodás a hátsó keréken, az első kerékre állás és pillanatnyi egyensúlyozás erős fékezéssel, a motoros leszállása a motorról és önmagának vontatása ahogy csizmája talpán csúszik, több más hasonló trükk között.
Igen, igazad van, hogy rendőri fellépés számíthat igazán a veszélyesen vezetők ellen.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Egykerekezést gátló
Egykerekezést gátló elektronikát újabb motorokon simán meg lehet oldani, telón érzékelő figyeli a terhelést, ha nincs akkor szépen visszafogja a teljesitményt.
Amit az első műhelyben
Amit az első műhelyben kikötnek a hozzáértők. Vagy meghackelt firmware-t töltenek a feldélzeti számítógépre. EPROM vagy Flash egykutya: közkézen forgó technológiák.
Ja megvan: chip-tuning az autóknál, valami hasonló.
-
Zsurmi
Pontosan, elektronika azért
Pontosan, elektronika azért nem ér semmit, mert meg lehet hekkelni, vagyis aki egykerekezni akar, az rögtön kiszerelteti, aki meg nem, annak emiatt kerül többe a motorja, és emiatt van benne egyel több elektronika, ami elromolhat.
ha meg teszem azt kihalt reptéren akar egykerekezni, akkor mit csináljon? Elektronika nem megoldás.
A fejekben kéne rendet tenni :)
A járműbe épített
A járműbe épített kiküszöbölő rendszer kifejleszthető és megoldható. Oly egyszerü, mint tiszta mechanikus, vagy kombináltan mechanikus és elektronikus rendszert lehet gyártani és beépíteni a motorkerékpárokba.
Az első kerék terhelésének meghatározott, és a célra alkalmas időtartamu csökkenését vagy megszűnését, és a váznak a vízszintessel bezárt szögét mérő, és ezen adatokat feldolgozó rendszer, vagy akár ennél is kifinomultabb vagy ötletesebb rendszer juthat minden kiinduló tervező eszébe.
Látom, hogy igazad van abban, hogy ezt is, mint bármi mást, ki lehet iktatni megbuherálással. De ha törvénybe lenne iktatva a járművek ily rendszerrel való forgalmazása, az elég hatásos lépés lenne az egyik fronton a sok közül az eltántorításhoz.
A nagy számok törvényei szerint Józsi meg a Pista kiszerelné, de a Jancsi már nem, mert nem bajlódna vele, vagy tartana az ellenőrzéstől és a büntetéstől.
Az élvezeti egykerekezést szerintem arra alkalmas, nem közúti motorbiciklivel lenne érdemes űzni. Ez is kapható és építhető, és kívánok neked is és mindenkinek kellemes ügyességi bravúr-motorozást az engedélyezett helyeken, távol a közutaktól. :)
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Node mi a helyzet, ha van
Node mi a helyzet, ha van egy motorom, amivel naponta közlekedek, viszont hétvégén el akarok vele menni a Ringre streetfighter-kedni?
Vegyek mégegy motort, sőt, autót és utánfutót is a szállításhoz?
Amúgy témára visszatérve egyet értek, hogy közúton senki se egykerekezzen, de ezt nem lehet ésszerűen szabályozni elektronikai megoldásokkal.
És, mint írtam, akinek szíve vágya, hogy az Andrássy úton keménykedjen, az mindenképp kikötteti egy haverral, tehát a "célközönség" ellen semmit sem ér.
Aki meg normálisan motorozik, annak emiatt kéne többet fizetnie a motorjáért, és ki akarna többet fizetni egy olyan kütyü miatt, aminek nem veszi hasznát, viszont felesleges súly?
Ezen a fronton föltartom
Ezen a fronton föltartom kezeimet, megadással. :)
Ne legyen külön motorod a bravúrkodáshoz a külön pályán ha túl drága azt megfizetned. Ha valaha is ilyen technikai reteszelő rendszer lesz kötelező, az úgyis a közútra lenne csak kötelező.
Tehát sporthoz és szórakozáshoz ki lehetne iktatni, a közúti használathoz pedig törvény tisztelőn be, és közúti ellenőrzésre mindig készen használni azt a motort.
De a gátló-szerkezetes javaslatom csak egy említés volt, és igazat adok neked abban, hogy szigoru rendőri ellenőrzés és kultúra-váltás a fejekben azok az eszközök, melyek elsősorban segíthetnek.
A párhuzamos sport-igénybevétel igen megnyűheti a közútra is használt motort. Aki egy és ugyanazon gépét használja mindkét célra, az jó ha vigyáz.
Szembetűnő a gumikopás a gumifüstölögtető szakirányu sport-motoros kartársak motorjain. Jól teszik, ha nem ugyanazzal a kopott gumival kelnek útra a forgalomban.
Rejtett szerkezeti gyengülések is föllépnek, és ez éppen a közúton mutatkozhat meg nem kívánatos következményekkel, ha a közútra tervezett és gyártott motor terepjárásra vagy kemény sportpálya munkára van befogva.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Hogy a bicajosok se
Hogy a bicajosok se 1kerekezzenek, a bicajba is kell egy automata hátsófék, ami megakadályozza. Vagy lehet valahogy a teljesítményét is csökenteni? :) Csak ne kelljen minden bukkanónál, patkánál megállnom és kézzel felemelnem.
Vagy egy harmadik kis
Vagy egy harmadik kis hátsó kerék kellene, amilyen a gyorsulási versenyautókat is vízszintesen hivatott tartani. :)
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
A mobilozás meg tényleg
A mobilozás meg tényleg összetett probléma, nem azzal van a baj, hogy lefoglalja az egyik kezet - automata váltós autónál amúgy sem sokat számít, hogy egy, vagy két kéz -, hanem hogy elvonja a figyelmet.
Mert nem ugyanaz mobilon beszélni, mint a mellettem ülővel.
Az meg csak gyakorlati kérdés, hogy az átlag mobiltelefonos témák tudnak annyit várni, hogy megállok, és visszahívom az illetőt. Legalábbis ha engem hívnak vezetés közben, akkor felveszem, mondom, hogy "vákicsit, visszahívlak/ kérem várjon egy percet, rögvest visszahívom" és ha fontos, akkor félreállok, majd visszahívom. Ennyi.
Nem hiszem, hogy minden autóban mobilozó épp a jövőjét vitatja, valószínűbb, hogy a téma az, hogy Klára milyen színűre fesse a haját holnap, esetleg hogy Tibi hány sört vegyen az esti meccsre :)
-Ogre-: csak egy gyors kötekedés:
"pedig csak besorolt a mellette levő autó mellé a 0áson a megengedett sebességnél. no előzés."
Miért megy direkt egy másik autó mellett autóúton, ha nem előzi meg? Ugyanúgy szabálytalan! Ráadásul Magyarországon? Itt még akkor is ledudálnak, hogy ha 130-cal előzök autópályán!
Városi biciklizéssel a párhuzam itt is megvan, ami az, hogy sokszor az az életveszélyes, ha betartjuk a szabályokat!
Szóval a másikat "büntetni" oltári taplóság, ez ellen úgy védekezek, hogy nem adok rá okot. Szóval nem tudom, hogy mi a tanácsod a gyorshajtókkal szemben, én azt az elvet vallom, hogy inkább menjen előttem, és mindent megteszek, hogy megelőzzön, ha előttem van, akkor jobban látom, mint ha mögöttem megy.
engem irgalmatlanul zavar a
engem irgalmatlanul zavar a gyorshajtás. bátyám rendszeresen mondta, kik hogyan cikáznak összevissza a 0áson. arra nem emlékszem, hogy mi volt a forgalmi szitu, mert ha üres volt az út, valóban szabálytalan a megoldás. ha normálisan telített, de nem zsúfolt, szerintem teljesen normális, hogy két autó a mengengedett sebességgel egymás mellett halad. azt a fránya sebességhatárt nem véletlenül találták ki.
a szabályosság-életveszély vonzása kapcsán már rászoktam, hogy sárga lámpánál hátranéz, ha látom, tolnának engem, akkor átmegyek még a friss piroson is, mint egy kigyorsító mégéppenátférek alá kerüljek. ez van :(
anyám sztoriját ugyan nem írtam le, de nála pont az volt, hogy versenyezni akart vele az illető, anyámat meg nem érdekelte, és teljesen szabályosan ment. szóval nem mondhatnám, hogy okot adott arra, hogy leszorítsák.
Motorosoknál mostanában
Motorosoknál mostanában nagyon elterjedt szokás, hogy reflektorral közlekednek, ami szerintem roppant veszélyes, mert mindkét irányból elvakít. Szemből ugye érthető, ha a hátam mögül jön, akkor meg a tükörből. Ettől még nem fogom hamarabb elengedni (mert gondolom valami ilyesmi célja lehet, hogy jelezze, engedjetek el, itt jövök a két sáv között), viszont legszívesebben lapáttal csapnám hátba, mert utána percekig fekete karikák táncolnak a szemem előtt.
Azért reflektoroznak, hogy
Azért reflektoroznak, hogy észrevegyék őket. Tehát nem azért, hogy elengedd, hanem, hogy ne koccold le.
Arra elég a tompított is.
Arra elég a tompított is. A reflektor használata lakott területen, nappal nem szabályos.
Igazad van. Nagyon tud
Igazad van. Nagyon tud káprpztatni, másodpercekig is utána, amikor bele világít egy reflektor az ember szemébe.
Olvasom egy helyütt, hogy bunkó autósok is reflektoroznak hátulról, amikor nem tudják megelőzni és csak a megengedett legnagyobb sebességgel tudják kelletlenül követni a sávban az alőttük szabályosan haladó járművet.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Erre jó a kozmetikai
Erre jó a kozmetikai tükör a napellenzőben. Mondjuk én konkrétan akkor szoktam használni, ha mögöttünk olyan jön, akinek láthatóan rosszul van beállítva a fényszórója, és olyan szinten átvilágít a kocsin, hogy bele tud világítani a kozmetikai tükörbe.
Ha már a telefonálás
Ha már a telefonálás elvonja a figyelmedet, legalább lesz valami, ami megvédje a fejedet - Védősisak Bluetooth kapcsolattal:
http://www.sg.hu/cikk.php?cid=60810
Aki valaha motorozott az
Aki valaha motorozott az tudja, hogy felal az ember ha lathato uthiba jon, illetve hasznos akkor is ha at szeretnel nezni az elotted halado auton hogy lasd mi a forgalmi szitu elotte. A reflektor pedig iratlan szabaly (A KRESZ szerint a tompitott kotelezo mindenhol, mindig), ha epsegben akarsz hazaerni. Azert csinaljak hogy eszrevegyek oket. 1 db tompitott semmit nem er (tapasztalat). Valszeg az emberek 2 fenyszorora vannak "beallva", ha csak 1 jon az nem jarmu. De ha vmi vakit, akkor osztonosen odafigyelnek. Szoval nem az elobb elengedesert, a gyorsabb hazaeresert van, hanem egyaltalan a hazaeresert. Persze azt a motorost aki szurkuletben, ejszaka is refit nyom en is fultovon csapnam szivesen.
Gabor
Tin, probaltad tompitottal?
Tin, probaltad tompitottal? En igen, ki is hajtottak elem rendszeresen. Aztan amikor egy nyerges vontato is ugy gondolta hogy en ott sem vagyok es siman kifordult a elem a vedett utra, akkor dontottem el egy eletre, hogy nappal CSAK TAVOLSAGI. Tudom szabalytalan, de mukodik, es ha megbuntetnek kifiztem, de le nem kapcsolom. Es mielott azt hinned hogy egy orult szaguldozo motoros vagyok megsugom hogy egy 250-es ETZ a paripam (19LE)
udv:
Gabor
Bocsáss meg, de ebbe bele
Bocsáss meg, de ebbe bele kell kötöm:
A 250-es ETZ nem 21 lóerő? Csak mert én is azt tervezek beszerezni a nyár végén :) Bocs, hogy off, de emellett nem mehetek el szó nélkül :D
Le van fojtva :) Gondolom
Le van fojtva :)
Gondolom nem mindegy milyen évjárat.
:D Majd én is nekiesek egy
:D
Majd én is nekiesek egy laptoppal, és meghekkelem a karburátort :D
És te arra gondoltál már,
És te arra gondoltál már, hogy ez milyen veszélyes? Nem véletlenül van szabályozva, hogy milyen körülmények között lehet használni a reflektort.
Nem azért büntetnek meg, mert pénzt akarnak behajtani rajtad, mint ahogyan nem azért büntetik meg a biztonsági övet be nem kapcsolókat sem, mert olyan sokat lehet beszedni ebből, hanem azért mert veszélyes. CSak amíg a biztonsági öv be nem kötése javarészt az illető épségét veszélyezteti, addig a reflektor a körülötted lévőket.
Másrészt meg én nem olyanoknál láttam refit, akik egy üres úton mennek, alig látható kis pontként, hanem többnyire olyanoknál, akik a két sor között lavíroznak, és rondán néznek, amiért a 2 méternél is szélesebb kocsit nem rángatom félre a szembejövő sávba, hogy ő elférjen mellettem.
Igaz Krisi, 21 Le a 250-es.
Igaz Krisi, 21 Le a 250-es. Szegyen, de rosszul emlekeztem. Sok szerencset a mocivasarlashoz. Eredetileg azzal akartam bejarni dolgozni Dkeszirol, de aztan bringafuggo lettem :) Szoval vigyazz :)
Gabor
Én már most bringafüggő
Én már most bringafüggő vagyok, szóval nem kell aggódni emiatt :)
Szerencsére a kettő nem zárja ki egymást :)
Remélem nem terjed el ez az
Remélem nem terjed el ez az utakon. Vagy de?
A lányon nincs
A lányon nincs bukómelltartó! Te is erre a szabálytalanságra utalsz? :)
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár