Ez egy ilyen agymenős cucc lesz. Én vázolom a koncepciót, te meg vagy lelkesedsz, vagy leírod, hogy a gyakorlatban miért/hogyan nem működik, vagy mindkettő, vagy egyik sem.

A feladat: fejleszteni Budakeszi és a budai hegyvidék egy részének kerékpáros közlekedését, megteremteni a világbékét

A megoldás:
- kerékpáros felvonó telepítése Budakeszin a Fő utcával párhuzamos utakon (Erdő-Gyöngyvirág vagy Széchenyi-Kálló esperes), valamint Budán a Széher utcán és annak folytatásában az úttörővasút megállójáig.
- Ahol az úttörővasút Budakeszi út melletti bringautat keresztezi, az átvezetés megoldása. Ez lehet egy sorompó, és/vagyki lehet alakítani egy megállóhelyet úgy, hogy mindkét irányba az átvezetés előtt áll meg a szerelvény, így biztos hogy nem fog nagy sebességgel haladni ott a vonat.
- Az úttörővasúton rendszeresíteni egy bringaszállító állványokkal felszerelt pőrekocsit.
- Az érintett, erdőben futó bringaútszakaszok rendbetétele (mi a megfelelő rétegrend egy erdei kerékpárútnak?), és karbantartásának megoldása.
- Bónuszként lehet egy-egy DH pályát csinálni Buda és Budakeszi felé, cserében ténylegesen büntetni azokat, akik az erdőt rongálják.

A felvonóknál nem a Trondheim-i típusúra gondoltam, hanem úgy néznének ki, mint egy sífelvonó és metrófogantyú keveréke. Ha bedob az alján rendszeresített cuccba az ember egy százast/lehúzza a kártyáját, akkor felhúzza a szakasz tetejéig. Mondjuk mindkét irányba 2-300 forintból fel lehetne menni. Mivel kettőnél több fogantyú az ideális, érdekes játékelméleti kérdéseket vet fel a dolog: mikor dobjak pénzt az automatába a forgalomtól, és attól függően, hogy előttem mennyivel dobtak már? (Az optimista változatban kis forgalomnál mindenki fizet, nagynál meg minden x-edik, és nem, vagy csak kevesen lesznek olyanok, akik direkt úgy helyezkedniek, hogy a mások befizetésén utazzon.

A projektet a II. kerületi és a budakeszi önkormányzat, valamint a vadaspark közösen hozhatná tető alá, biztosan kerülne rá finanszírozás is, az elkészült elemeket a vadaspark vagy egy közös tulajdonú kft hasznosítaná. A felvonókból keletkező haszon a bringaútszakaszok karbantartására fordítódna, ami meg marad, abból a Budakeszi-Csillebérc-Farkasrét útvonalat lehetne kiépíteni később, vagy a Budakeszi - Telki/ Budakeszi - Páty zöldutat.

Nem tettem lépéseket az ügyben, csak agymenek. Ha érdekel, csapj bele.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Shag_Beckur képe

Nekem jól jönne. De szvsz

Nekem jól jönne.

De szvsz nem is a budakeszi rész a gázos, hanem a budapesti (bár ott ugye ott a fogaskerekű). Most nem tudom összeszedni a gondolataimat, de nemsokára.

Kis kiigazítás: "A projektet a II. kerületi és a budakeszi önkormányzat"

Az XII. inkább.

2
magwas képe

A Széher az kétker. A

A Széher az kétker.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

3
Shag_Beckur képe

Ja oké, én a másik

Ja oké, én a másik irányból néztem.

4
Hedgehog képe

2-300 Ft-os dijakbol nagyon

2-300 Ft-os dijakbol nagyon sokaig, sot soha nem lesz haszon.
A palya kiepitese tizmilliok (pl.: Mo. legujabb sifelvonoja).
Es evi millakban szamolhato a karbantartasa.
Holtszezon (tel) kiesik.

Mar latom, hogy csak a legelso fogantyu ures, mert mindenki megfogott mar egyet es arra var, hogy valaki bedobjon egy szazast.
(:
...de senki sem dobja be a penzt, mert minden erintettnek kell az apro a zoldpardonba, meg ejszakaibusz-jegyre.

De leginkabb: nem tartom biztonsagosnak.

Egyebkent irto nagy moka lenne.
(:
Remek otlet, nem lehuzni akartalak.

Süni
www.fabiano.hu

5
Szab képe

Szerintem biztos meg lehetne

Szerintem biztos meg lehetne úgy is oldani, hogy csak az vehesse igénybe a szolgáltatást, aki fizetett érte.

6
Hedgehog képe

Nehez lenne megakadalyozni,

Nehez lenne megakadalyozni, hogy ne kapaszkodjon bele barki, a lifego libegofoganytukba
(:

Vagy csak az kap fogantyut, aki befizette a zset. Felcsatolhato a sodronyra. Addig nem kapod vissza a leteti dijat, amig nem adod vissza.

Süni
www.fabiano.hu

7
magwas képe

Finanszírozásban arra

Finanszírozásban arra gondoltam, hogy a bringaút építésekhez hasonlóan lenne megoldva. Egy bringaút is tízmilliók, mégis építenek, mert jó dolog.
Csináltam egy szerintem rendkívül pesszimista becslést, ami szerint naponta 50 ember használja 200 munkanapon 300 forintért a cuccot. 3 milliós bevétel jött ki.

Szerintem a kézzel kapaszkodás sem kevésbé biztonságos, mint a trondheimi rendszer, és persze lehet mindenféle óvintézkedéseket tenni: lapos indítóhely, a kapaszkodók megfelelő távolságban történő elhelyezése, stb.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

8
Hedgehog képe

A 3 misibol meg adozni is

A 3 misibol meg adozni is kell annak a cegnek vagy onkormanyzatnak, aki uzemelteti, mert bevetel.
Aztan ceg eseteben is konyvelni is kell (min. fel milla/ev), az is penzbe kerul. A ceg fenntartasi koltsegei is leszippantanak belole (adminisztracio stb). Karbantartas (javitas, allagmegovas, alkatreszcsere, es annak a fizetese, aki a teljes uzemido alatt barmikor hivhato + megegy, aki akkor jon, amikor a masik beteg). Esetleg reklam.

Nekem a trondheimi cucc is eleg veszelyesnek tunik.
Szivesen kiprobalnam.

A KRESZ csak a mas jarmuvel vontatast, es az alattal vontatast tiltja, ugyhogy az nem lehet problema.

Szoval tovabbra is kiraly otlet.
(Habar nekem a buszraakasztos verzio jobban tetszik. 90-es busz stb.)

Süni
www.fabiano.hu

9
Attila1111 képe

A balesetveszény miatt nem

A balesetveszény miatt nem kapna engedélyt (ha jól értem, a kerékpáron ülve egy fogantyúba kapaszkodva jutnánk fel.

A fogason raálisabb a pőrekocsi és egy hibridmeghajtású busz is jó lenne a hegyekbe, ami kerékpárt is szállítana

10
Törzsmókus képe

naggyonjó!

naggyonjó! legyenilyen!

vmikor volt itt egy videó a brüsszeli felvonóról, nekem az nagyon tetszett, de most nem találom :(

11
magwas képe

Olyan bringás felvonó, ami

Olyan bringás felvonó, ami nem hagyományos lift, legjobb tudásom szerint egyetlen van, Trondheimben.
http://www.youtube.com/watch?v=JtB8DX70ihM

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

12
Hotyhogy képe

Nem ismertem ezt a

Nem ismertem ezt a rendszert. Nagyon érdekes.

Egy hely jut máris eszembe Budapesten, ahova jó lenne. A Kiscelli múzeumhoz fölvezető úthoz. Az piszok meredek, annyira, hogy még a gyalogjárdája is végig lépcsőzetes.

Mellékesen, aki a múzeumba igyekszik föl gyalogosan, annak majdnem lehetetlen átmennie fent a kanyarnál a lépcsőkhöz. A fölfelé, jobbra élesen kanyarodó autók majdnem elütik őt!

__________

Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár

13
Pontagy képe

hegyre felvonóval menni?

hegyre felvonóval menni? Kérem, mire van akkor a bringa? Majd a DH-sok örülni fognak neki.

14
magwas képe

Mi felmegyünk a hegyre, nem

Mi felmegyünk a hegyre, nem hat meg. De egy olyan embert, aki csak játszadozik a gondolattal, hogy bringával fog menni, simán visszariaszt az a hegy. Ha meg van felvonó, az direkt ösztönözni fogja, mert milyen kúl is az.
A DH-sok alatt is két kerék pörög. És biztosan vannak köztük olyanik is, akik nem illenek bele a róluk kialakult sztereotípiákba;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

15
Hotyhogy képe

Addig is menjen az

Addig is menjen az Alföldre! A Petőfi körrel.

"Mit nekem, te zordon Kárpátoknak..." :)

__________

Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár

16
ghilea képe

Igen, és a nagymamák is,

Igen, és a nagymamák is, és aki hosszabb kihagyás után ül bringára, az is, sőt megkockáztatom, hőségben, késő este fáradtan, esetleg épp egy esés után akárki más is...
Én személy szerint nem bánnám, ha lenne ilyen lift, elvégre használni nem kötelező, viszont a lehetőség adott, ha valami miatt szükség van rá.

17
toreki képe

Van olyan hely, ahova a BKV

Van olyan hely, ahova a BKV sem megy fel, ha esik a hó. Ilyen pl a Szt Ferenc Kórház. Párom munkába gyalogolt fel a villamostól, mert nem járt a busz. Az ott lakók emiatt télen autóznak. Na ide jó lenne egy bringafelvonó.

18
Hemü képe

Tanulni kell a metrótól.

Tanulni kell a metrótól. Ott csak azon a sínszakaszon van áram, ahol megy a szerelvény (úgy tudom). Biztosan lehet olyan szakaszos rendszert csinálni, ahol csak az a szakasz megy, ahol húzni kell valakit, és a rúd, amibe kapaszkodik, át tud adódni kettő között. Így bliccelők sincsenek, és olcsóbb az üzemeltetés is. Csak a kiépítés drágább.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

19
. képe

Biciklitartó a 22-esre

Biciklitartó a 22-esre nekem olcsóbb és életképesebb megoldásnak látszik.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

20
Nuvanda képe

Jó dolog volna kipróbálni

Jó dolog volna kipróbálni a felfelé húzást, de előtte az utat kéne rendbehozni. Budakeszire lefelé utálok menni, nem felfelé.

Mondjuk a 22-es busz biciklitartója kivitelezhetőbb megoldásnak tűnik.

21
KoBold72 képe

Libegő átvezetése a hegy

Libegő átvezetése a hegy túloldalára, az ülőkék pedig bringaszállításra is alkalmassá téve.
Nem csak bringások használnák, hanem (a lustább) kirándulók is.

A Gyerekvasúton közlekedő pőrekocsi dolog nekem is megfordult már a fejemben, igaz, a Fogas DH-tehermentesítése kapcsán.

Mind a 22-es busz bringatartója, mind az amúgy is nagyfelújítás (és esetleg Moszkva térig hosszabbítás) előtt álló Fogason járó pőrekocsi egyszerűbb, olcsóbban megoldható és talán biztonságosabb (rész)megoldásnak tűnnek nekem.

Az ilyen felvonókat én rövid meredek szakaszokon gondolnám optimálisnak.

- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: július 11.
www.6efutas.hu

22
lujka képe

Ha esetleg valaki

Ha esetleg valaki komolyabban foglalkozna valaha a Gyermekvasúttal, akkor azt praktikus rajtam keresztül tennie a kapcsolati tőke okán. ;-)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

23
bootes képe

Szerintem aki felfelé nem

Szerintem aki felfelé nem bírja, az lefelé sem megbízható. Ilyen lejtőkön már tudni kell fékezni is.

Városkörnyéki kirándulóhelyeken rengeteg gyalogos andalog az úton, nem tenne jót a biciklisek megítélésének, hogy jaszkarizó gyerekek fékmentes teszkóbájkkal letarolják őket.

24
Törzsmókus képe

jártál már arra?

jártál már arra? hányszor?

ismerek olyat, aki azóta nem jár mindennap mindenhova bringával, mióta kiköltözött Budakeszire. azt a 2 emelkedőt nem bírja, pedig egyébként jó bringás.

nem kirándulni szeretnénk, hanem közlekedni.

25
toreki képe

Felfele izom kell, lefele

Felfele izom kell, lefele jó fék. A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.

26
pata képe

Szerintem a felvonó nem

Szerintem a felvonó nem rentábilis, és nem látom hogy hogy nem lenne balesetveszélyes.

Olcsóbb megoldásnak tartanám, ha valami kötöttpályás tömegközlekedési eszköz húzna bicajszállításra alkalmas kocsit 30-45 percenként egyes útvonalakon.

A legjobb megoldás pedig az lenne, ha a nagy emelkedőket kiváltaná egy hosszabb, de kisebb gradiensű bringás szerpentin vagy kerülőút. Ez olcsó (relatíve), biztonságos, és sokkal kevesebb karbantartást igényel.

27
KoBold72 képe

Esetleg egy jó kis

Esetleg egy jó kis Zugliget-Budakeszi alagút?
:-)

- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: július 11.
www.6efutas.hu

28
Györgyi képe

én ide börsre a

én ide börsre a madárhegyet megmászom már egész könnyedén, még mindig csak tizzel, hazafele meg behozom ezt a kis időveszteséget, mert olyan 35 körül szoktam lefele gurulni, eccer mentem vmi 44el, de akkor már féltem.
szóval nem gond egy kis gyakorlás után, itt még az öregek is ragják neki nyélen, minap egy micisapis kempinges bácsi jött, volt vagy 80 éves, azt mondta ráér, szép öregesen feltekerget...
én ennél nagyobb hegyet nem vagyok hajlandó meghóditani.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!