Mai utam a munkahelyemre a szokottnál is izgalmasabb volt. Háromszor nem vettek észre, a másodira számítottam a legkevésbé. Útvonal: 16. ker. Veres Péter út, 14. ker. Róna utca, 13. ker. Béke tér
Kis videó összeállítás:
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Mai utam a munkahelyemre a szokottnál is izgalmasabb volt. Háromszor nem vettek észre, a másodira számítottam a legkevésbé. Útvonal: 16. ker. Veres Péter út, 14. ker. Róna utca, 13. ker. Béke tér
Kis videó összeállítás:
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Csak az a jelenet hiányzik,
Csak az a jelenet hiányzik, amikor kiszáll valaki és agyonver egy bézbólütővel.
Az első már nyitotta volna
Az első már nyitotta volna az ajtót, de nem voltam rá kíváncsi:-)
Állítsd be a
Állítsd be a fékpofaszöget... :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Mondjuk, az utolsó
Mondjuk, az utolsó esetnél, ha ilyen tempóval érkezel a kereszteződéshez, akkor ne csodálkozz, ha nem látnak. Sajnos egyelőre nekünk kell gondolkodnunk a többi közlekedő fejével is. Mert aztán a motorháztetőről levakarva mondhatod, hogy nekem volt ám elsőbbségem...
A felvételen gyorsabbnak
A felvételen gyorsabbnak tűnik a tempó, és a közeli dolgok távolinak a széleslátószögű lencse miatt. Számítottam rá hogy nem áll meg, láttam, hogy a feje csak balra fordul, felém nem.
Azért nekem úgy tünt,
Azért nekem úgy tünt, hogy Te is mindig az utolsó pillanatben satuztál. Sajátságos magyar szokás. És persze attól, hogy igazad van, nem biztos, hogy érvényesíteni is tudod.
Ha szépen messze előre
Ha szépen messze előre megállsz akkor hozzászokik, hogy simán leszarhatja, hogy a bringásnak lenne elsőbbsége, majd az megáll.
Pár ilyen eset után talán elgondolkodik, ha másnem azon, hogy ha ő nem figyel akkor lekarcolhatják a féltet dobozát. Néha én is direkt továbbengedem közvetlen a satuzó autó elé, ő úgyse tudja, hogy meg tudtam volna állni, igy egy kicsit le lehet rombolni a sok autós által hangoztatott "a biciklis könnyebben kerül meg fékez, oldja meg ő" kozzáállást.
Egy szóval sem mondtam,
Egy szóval sem mondtam, hogy állj meg. Lassíts időben. Ő valóban csak az autója fényezését teszi kockára. Te az arcberendezésedet. Azzal meg marhára nem értek egyet, hogy keménykedéssel bármit meg lehetne változtatni.
hát vitatkoznék, hogy
hát vitatkoznék, hogy mennyire voltak hibásak...
mondjuk az első paraszt volt...
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
á, nem voltak hibásak,
á, nem voltak hibásak, miért lettek volna... a bringás a hibás, minek száguldozik, ugye? a bringaút nem arra való...
tudod itt a legnagyobb gáz nem az, hogy bunkók, vagy sem, hanem sok autósban (nagyon sok) fel se merül, hogy megnézzék, hogy jön-e bringás. látszik a fejükön, még nekik áll feljebb, észre se veszik, hogy hol állnak...
tény, hogy sok helyen alig van feltűntetve, hogy bringaút jön és a 2 hét alatt megszerzett jogsival eleve stresszes a kerszeteződés, a bringaút már feldolgozhatatlan... ezért szar a járdára rakott bringaút, ugye...
(jó a videó, teljesen tipikus napi küzdelem)
minek száguldozik, ugye? a
minek száguldozik, ugye? a bringaút nem arra való...
Jól látod, a bringaút tényleg nem arra való, hogy gyorsan menj. Arra ott az úttest.
A bringautak többsége beláthatatlan, a kereszteződések életveszélyesek. Nyilván az autósok hozzáállásán is lehetne mit javítani, de attól még a bringaút bringaút marad.
Hol van az benne a
Hol van az benne a KRESZ-ben, hogy a bringaút nem arra való, hogy gyorsan menj rajta?
www.gruppetto.hu
igaza van Patának, szabad,
igaza van Patának, szabad, ugyan, de nem érdemes, látható okok miatt...
ez nem kressz kérdés, sztem a bringások ne hivatkozzanak a kresszre, nem is tartjuk be, meg rossz is... :P
Ki mondta, hogy a KRESZ
Ki mondta, hogy a KRESZ miatt?
Kaktuszba sem azért nem ülünk, mert törvény tiltja, hanem mert fáj.
No de akkor mire is való a
No de akkor mire is való a bringaút szerinted?
www.gruppetto.hu
Kérdezd meg attól, aki
Kérdezd meg attól, aki csinálta.
Da ha mindenképpen tőlem akarod hallani (megtisztelő :-)): a bringautat olyan országokban találták ki, ahol a norma az, hogy nagymamabiciklivel 20 km/h sebességgel rakod rajta. Erre talán még alkalmas is. Nagyobb sebességgel haladni veszélyes, mint számtalan baleset is bizonyítja.
Nem tudom honnan bújt elő az a non sequitur, hogy valamit valami döntéshozó, akinek fingja nincs róla, elnevezett bringaútnak, és akkor azt gondoljuk hogy azon kell vagy lehet bringázni.
Azt már elfogadtam, hogy az autósok közül sokan ezt gondolják, de rólad eddig azt hittem bringázol.
Az autóút, autópálya, a
Az autóút, autópálya, a normál közút és a járda esetében is pontosan ugyanerről van szó, mindegyik esetében megszabja a döntéshozó hogy ki és hogyan használhatja. A bringaút mitől lenne kivétel? Én elvárom, hogy a jogszabályban előírt és/vagy biztosított használati mód a valóságban is lehetséges legyen. Vajon ha egy autópályán egyszercsak jönne egy szintbeli kereszteződés, vagy vasúti átjáró ahhoz mit szólnál? Na és ha ugyanitt rendszeresen jönnének szembe is autók?
www.gruppetto.hu
Hiába várod el, maga a
Hiába várod el, maga a koncepció is eléggé elcseszett bringautak esetében, a megvalósítás meg még jobban. Például brintautas kereszteződéseknél rengeteg olyan van, ahol kis csavarral fordul rá a bringaút, esetleg ültettek oda valami rekettyést is, hogy 0-ra csökkentsék a beláthatóságot.
Nem véletlen, hogy igen balesetveszélyesnek bizonyulnak a gyakorlatban is. Az, hogy te elvárod, hogy a bringaúton is lehessen gyorsan menni, olyan, mint elvárni, hogy a vajazókéssel is tudj levest enni, nem jogalkotás és szabályok kérdése.
Én nem mondom, hogy ne menj bringaúton, de fogadd el, hogy ha vigyázol az életedre és másokéra, akkor a kereszteződéseknél le kell lassítanod, emellett sok "egyenes" szakaszon sem tudsz gyorsan menni, mert tele van a szélük fákkal, sövényekkel, játszótérrel, hülye összefonódásokkal a járdákkal stb. El kell fogadni hogy nem erre való.
Ettől persze még az autósoknak meg kellene adni az elsőbbséget a többieknek, amikor jár, és ezt szinte soha nem teszik meg. De ha megtennék, akkor se vágódhatnál ki nagy sebességelegy kereszteződésbe, mert az a jó szándékú autós se látna meg idejében az aktuális rekettyéstől/saroktól/etc.
Ha már kötelező
Ha már kötelező bringautat használni, akkor az legyen alkalmas kerékpározásra. Ha az 30 vagy, 50 km/óra akkor annyival.
Vagy nem kötelező és mindenki maga dönt.
-
Zsurmi
Várj, a vajazókést senki
Várj, a vajazókést senki nem hívja leveses kanálnak, benne van a nevében, hogy mire való. A bringaútnak is, nemde?
www.gruppetto.hu
Én szeretek a kaktuszban
Én szeretek a kaktuszban ülni, és inni a jó hideg söröm!
igen, a bringaút nem
igen, a bringaút nem száguldozásra való:P arra ott az úttest...
a bringaút+kereszteződéses dolgokat meg a ghostbike-os topikokban csekkold:P
így szerencséje volt, hogy már bent álltak a kereszteződéseben a kocsik, és nem akkor mentek bele, mikor ő előttük van...
nem védem az autósokat, mert én is mindennap anyázok magamban, hogy milyenek:(
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
na igen, igaz teljesen, hogy
na igen, igaz teljesen, hogy a bringaúton kell legóvatosabban menni, igaz igaz..
de :)
szerintetek száguldozik Chypogy? szerintem nem. normális, biztonságosan kezelhető tempó
jah, hogy uccsó pillanatban fékez? :) igen, én is így szoktam, mert tudom, hogy hogy tudok megállni és így talán kicsit megijed a bamba autós, talán észreveszi a szitut és talán máskor jobban figyel...
hát én így gondolom, de ezt nem kell osztani, inkább mindenki vigyázzon magára minél jobban...
Nekem ma reggel egy
Nekem ma reggel egy nagymotor állta utamat a Retek utcában. Nem tudom, vonalzóval mérte-e le, de pontosan a bringaút közepére volt leállítva. (Ez mondjuk annyira nem tartozott ide, de ott hiába anyáztam.)
Az Istencsászár világokat mészárol
Pontosan ezek azok, amik
Pontosan ezek azok, amik miatt a többség ma már a járdákon biciklizik:
már a járdai biciklizőlk lazán lecsöngetik a gyalogost, ugatnak a nyeregből, magasról, ha szólni mersz, hogy ő álljon meg, vagy menjen lassabban, agresszívesn elsőbbséget gondolnak maguknak a szűk helyeken, hogy a gyalogos álljon félre, utat engedve a járdai biciklizőknek.
Elvégre a mentalitás járműtől független. De ugynaz:
a gyengébben lehet könnyen uralkodni, vele gecizni, őt csesztetni, a kresz vagy más szabályok teljes semmibevevésével.
kedves járdán bicikliző
kedves járdán bicikliző "többség"!
ilyenkor mi jár a fejetekben, hol lenne a gyalogosok helye?
kedves "a hozzászólásaimat régebben követő" olvasók!
igen, megint feltettem a kérdést, a választ továbbra is várom rá...
bonnie
Nem azon a sárga vonalakkal
Nem azon a sárga vonalakkal határolt, és két összekötött karikával jelölt aszfaltcsíkon?
Nekem eddig nagyon úgy tünt!
nem értem... mindenhol
nem értem...
mindenhol járnak bringások, járdán, bringaúton, autóúton
- aki haladni akar A-ból B-be, az az autók között megy
- aki haladni akar, de ráér, vagy esetéeg egy kis izgalomra, félelemre vágyik, felmegy a bringaútra
- aki bmx-el vagy trial-al közlekedik, az 8km/h-val megy a járdán, mint ahogy a deszkások, a görkorisok
vannak kivételek mindegyikre, de az nem a többség
szerintem ma Bp kb így fest (nem mondom, hogy jó így, de az már nem a bringásokon múlik)
Nem értem a logikád, ha
Nem értem a logikád, ha vki elálja a bringautat, akkor miért mennék a járdára? Természetesen az útra megyek, hisz haladni szeretnék.
A többség azért biciklizik a járdán, mert a jó idő és a CM miatt egyre többen bicajoznak, és a kezdők (sajnos) félnek a forgalomtól (környezetemben ezt tapasztalom). Majd ha sokat tekernek, talán rájönnek, haladni az úttesten jobb. Télen viszont a többség az úton rakja.
Én ugyan nem bringázom
Én ugyan nem bringázom járdán soha. Nem is értem, a kommentemhez (ahol bringaút volt írva) miért jött hozzá ez a vélemény. :O
Az Istencsászár világokat mészárol
Analógiaként jutott
Analógiaként jutott eszembe. Aki elállja az utat a biciklis elől, oda se figyel a másikra, csak az önmaga haladására, az egy önző, korlátolt barom.
És önző, korlátolt vadbarmok vannak biciklin is, mint ahogy minden járművön és gyalogosan is. Egyre többen bicikliznek a járdákon. Ugyanaz a mentalitás, ugyanaz a lelkület.
Én pedig egyaránt mérges vagyok a kreszt+a normális emberi magatartás szabályait be nem tartó autósra, mint az ugyanilyen biciklisre. Ennyi.
Az, aki fél ugyan az úttestre lemenni, bezzeg a nála gyengébb gyalogosok között biciklisként önmagának követeli az elsőbbséget az erőfölény alapján, az ugyanolyan sunyi kis agresszív tetü, mint a legbunkóbb autós. Mert nem a járműben van a lényegi különbség: az emberben. Csak eszembe jutott.
Aki az úttesten közlekednik biciklivel, az ezt nem nagyon tapasztalja. Az tapasztalja ezt, akio gyalkog közlekedik, sokat, a belváros járdáin. Egyre több gyalogos háborog és méltatlankodik - okkal és joggal.
mi a
mi a megoldás?
sorrendben:
1.) kiszorítani a belvárosból az autókat
2.) helyet csinálni a bringaközlekedésnek
3.) büntetni a járdán bringázást
amíg ez nincs, addig büdös marad és mindenki szív és bosszankodik... ennyi.
Én a járdán bringázom,
Én a járdán bringázom, és ez nem jár együt azzal, hogy magamnak követelem az elsőbbséget, lecsengetem a gyalogokat, és bunkó vagyok.
Maximum lassabban haladok. Szóval az általánosítás szerintem itt nem jó.
Ne hülyéskedj, hol
Ne hülyéskedj, hol véltél felfedezni általánosítást a mondataimban?!
Kiváncsi vagyok, tényleg, melyik mondatom alapján írtad ezt? Ha csak zsigerből, mert mindenre ez a nyerő válasz, akkor is rossz, amit írsz, ha meg egyszerűen abból fakad, hogy nem érted a mondataimat, s a hozzászólásom mondanivalóját, akkor meg azért.
Sloow! Teljesen igazat adok
Sloow! Teljesen igazat adok neked én is az utolsó pillanatban fékezem, de persze úgy, hogy a megállási pontom ne az autó elött legyen. Ha észrevesz, akkor reflexből (már ha van neki) rálép a fékre és talán egy kicsit meg is ijed, ami a későbbiekben talán hasznára is válik. Máskor talán óvatosabban közelíti meg ezt a helyet.
Chypogy! Szerintem teljesen normálisan és szabályosan mentél. A itthoni közlekedésben nagyon fontos a határozottság. Sajnos ha tutyimutyizol, akkor "eltaposnak", hiába neked van elsőbbséged.
ezekkel az a baj, hogy
ezekkel az a baj, hogy csomó helyen ugye nincs előjelezve, hogy a zebra előtt kp-út is van, emellett a kerékpárosra figyelmeztető tábla egy sima veszéyjelző tábla, a gy-átkelőé meg utasító (emlékeim szerint a 4zetes táblák ilyenek). ha készítenének nekünk is egy kp-átkelős táblát, ami elkülönül a sima veszéljelzőktől, az talán segítene a helyzeten.
a kp-átkelők felfestése meg nagyjáből láthatatlan, a bicósokat vezeti, és nem a többi közlekedőt figyelmezteti a biciklis forgalomra, meg hogy ájjá meg, mert itt nem neked van elsőbbséged.
a villogó narancs lámpa, hogy vigyázz, jövünk meg csomó helyen nincs, vagy ha van, akkor is szarnak rá. :(
ha véletlenül épp igénybe veszek valami ilyesmit, pl népligetnél nem megyek fel a felüljáróra, és szintben szenvedem át magam a kereszten, akkor a lámpánál már kb látom, ki fog ráállni az én kis átkelőmre, és kiabálok is neki, hogy neájjrá! :)
Én úgy szoktam, hogy ha
Én úgy szoktam, hogy ha nincs szemkontaktus, harsány 'VUANNNYA' csatakiáltást hallatok, hogy a klímát is túlharsogja. Hülyének néznek, de hasznos.
A "VUANNYA" különleges
A "VUANNYA" különleges frekvenciákat tartalmaz, kifelyezetten erre az esetre?
Melyik részét kell hangsúlyosan ejteni?
Az első eset sima ügy:
Az első eset sima ügy: suttyó autós kontra szabályos bringás - az ilyenek miatt utálják az autósokat a bringások...
Második eset: sajnos nem világos hol mész, de úgy tűnik egyenrangú utak kereszteződésén át. Márpedig, ha az úttesten haladsz, akkor járműnek számítasz (pl ezért szabálytalan a zebrán áthajtó kerékpáros). Az autó jobbról jön, tehát pont lesz@rja, hogy sietsz, neki van elsőbbsége. Szabályos autós kontra rámenős bringás... ezért utálják az autósok a bringásokat...
Harmadik eset: a patthelyzet. Elvileg elsőbbsége van a bringásnak, akárcsak a gyalogosnak HA (!) féktávon belül lép (hajt) az úttestre. Itt az a gond - saját tapasztalat is - hogy az autós bármennyire figyel a bringásokra, egyszerüen lehetetlen meglátni sok helyen a kerékpárral gyorsan haladót. Azt pedig egy KRESZ sem írja elő, hogy megálljak az autóval, szálljak ki, nézzek körül... :D. Ilyen útvonal és átkelő sok van. Az én kedvencem a Béke-térnél, ahol a bringaút a Szegedi úttal párhuzamos. Itt én sokszor kanyarodok le Újpest felől a Szegedi útra és a magas gyom miatt egyszerüen a lépésben közlekedő biciklist sem veszem észre, hiába figyelek. Ahhoz, hogy meglássam, rá kell gurulnom a kerékpár útra... volt már ilyen. A bringás jött ezerrel én lépésben rágurultam, ő meg satufék plusz anyázás. Holott tényleg vigyáztam. Ha épp rossz passzban kap el, akkor kiszállok és a nyakára tekerem a vázat (pedig nem a bringásokkal van bajom, hanem a bunkókkal) és nem azért mert igazam volt, hanem a bunkó stílusa miatt.
Igazából jó lenne leülni a két (sőt három) tábornak és közös érdekből valahogy nyomást gyakorolni a közlekedési szabályok kiagyalóira, hogy egyértelmű és mindenki által betartható szabályok szülessenek (amit be is tartatnának). Ugyanakkor jó lenne valahol feljelenteni a Közterületeseket, hogy ne csak a valóban lerobbant autókat csesztetgessék (itt most nem a szabálytalanul szoli előtt vészvillogó Audi A8-okra gondolok), hanem távolítsák el a belátást akadályozó bokrokat, gyomokat, stb...
Ha jól látom, a 2. a Róna
Ha jól látom, a 2. a Róna utcán volt, ott meg végig elsőbbsége van a Róna utcán haladóknak (mármint ahol nincs lámpa). Az autós szarta le a bicajos elsőbbségét.
Mars3696 A második eset a
Mars3696
A második eset a Róna utca Szugló utca kereszteződése, ahol én a Rónán jöttem. Nem egyenrangú útkereszteződés, a tábla nem látszik a felvételen de ha jól emlékszem stop táblás. (Ha jobbkezes lenne nem is állna ott a kocsisor, nekik ugyanis nem jönne jobbról senki)
"Harmadik eset: a patthelyzet. Elvileg elsőbbsége van a bringásnak, akárcsak a gyalogosnak HA (!) féktávon belül lép (hajt) az úttestre."
Gondolom itt inkább féktávon kívült akartál írni. Amúgy az első és harmadik esetnél elsőbbségadás kötelező tábla van kerékpárforgalomra figyelmeztető kiegészítő táblával. Ilyenkor az elsőbbség vitathatatlanul megillet (elvileg! ezt szemelőt tarva közlekedek, ezért nem ütnek el naponta:-)) Ez a két hely ráadásul nem mondható beláthatatlan útszakasznak sem. De ha az is lenne akkor sem úgy győződönk meg róla hogy nem jön senki, hogy keresztülrongyolunk rajta:-)(jelen példára célozva)
Az utolsó bekezdéseddel pedig teljes mértékben egyetértek!!
Igen, ezért kezdtem úgy a
Igen, ezért kezdtem úgy a mondatot, hogy nem tudom, hol van (illetve nem látszik az általad használt út magasabbrendűsége). Így természetesen sima ügy, vagyis a rendőr (ha lenne és ha érdekelné) leintené az autóst, mert simán szabálytalankodott.
A harmadik esetben természetesen elírtam: "féktávon kívül lelépve van elsőbbsége a gyalogosnak és a kerékpárosnak". A gond egyébként az uccsó helyzetnél az, hogy valahogy hülyén van megfogalmazva a szabály. Nem tudom szó szerint idézni, de pl. a gyalogosnak akkor van elsőbbsége, ha lelép az úttestre. Tehát a szabály szerint a bringásnak is előbb "le kell lépnie" az úttestre, hogy az elsőbbségét érvényesítse. Ez pedig egy baromság (ezen is változtatni kellene), mert:
1. Agresszív bringás (tökösen elégurul az autónak): az autós, mire észlelné, hogy a bringásnak elsőbbsége lett volna, addigra a hátsó kerekével áll rajta...
2. Jólnevelt, nem agresszív bringás (megáll, hogy meggyőződjön arról, hogy megadják neki az elsőbbséget): Automatikusan meg is adhatja ideiglenes lakhelyének az adott kereszteződést a Nyugdíjfolyósító részére, mert tuti ott fog megöregedni ...látva sok autós morálját, biztosan nem fognak megállni neki.
Szóval ez is elég pattos.
Pontosan. Egy
Pontosan. Egy kiegészítés: a gyalogos ugyanebben a helyzetben van: halált megvető bátorsággal lelép a járdáról, akkor is ha jön egy kocsi, vagy letáborozik az út mellett, míg elengedi valaki....
Tehát a szabály szerint a
Tehát a szabály szerint a bringásnak is előbb "le kell lépnie" az úttestre, hogy az elsőbbségét érvényesítse
A gyalognak sajnos tényleg csak akkor van elsőbbsége, ha lelép a járdáról. De a kerékpárosnak mindig, kint van a macisajt kiegészítő táblával.
már bocsánat a
már bocsánat a kifejezésért, de a nagy lófaszt! a gyalogosnak akkor is elsőbbsége van, ha kifejezi a szándékát az átkelésre. első forgalmi órámig én is azt hittem, h csak ha lelép, de mondta oktatóm, h ez nem igaz.
amikor először voltam
amikor először voltam forgalomban, az adyn az egyik keresztben át akart menni egy öreg néni a zebrán. minden oldalon volt átkelő, és ő a kereszteződés túloldalán állt. én meg bepánikoltam, hogy most én nem állhatok meg a kereszteződésben, hogy őt átengedjem, és mire rájöttem, hogy még az első zebránál kellett volna megállnom, már el is húztam a néni előtt. kaptam is az oktatómtól rendesen. aztán beláttam, hogy az autó nem nekem való :)
"a gyalogosnak akkor is
"a gyalogosnak akkor is elsőbbsége van, ha kifejezi a szándékát az átkelésre"
ez hol áll a KRESZ-ben?
"43. § (1) Kijelölt
"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. "
Ez van benne.
A többi már csak magyarázkodás.
Elsőbséget kell neki adni akárcsak az előbbségadás tálánál a járműveknek:
12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező” tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton érkező jármű részére.
Elsőbbsége van.
Pont. Kész. Ennyi.
Kér ezt bonyolítanni ha ennyre egyszerű. :-)
Elvileg elsőbbsége van a
Elvileg elsőbbsége van a bringásnak, akárcsak a gyalogosnak HA (!) féktávon belül lép (hajt) az úttestre.
HA ilyen penge vagy kreszből akkor biztos emlékszel arra is, hogy kell megközelíteni egy gyalogátkelőhelyet. Úgy hogy a gyalogok átengedése reális legyen, azaz megtudj állni ha valaki átakar menni. És igen ha ehhez neked 30-ra lekell lassítani 60-ról akkor lassíts le.
Kivéve a zebrán. Mert a
Kivéve a zebrán.
Mert a zebrát a járműnek (kerékpár is) úgy kell megközelítenie, hogy meg tudja adni az elsőbbséget.
Ez nehéz. Tudom nekem is az. Sokszor nem sikerül. Ez elég baj. A gyalogos is hozzászokott. Sokkal könnyebb, áthajtani. A sötét oldal könnyebben járható. ;-)
-
Zsurmi
Egy olyan gyalogátkelőről
Egy olyan gyalogátkelőről beszélünk ahol kerékpárút is átmegy és a kerékpárútnak is elsőbbsége van. Ha nemlenne kerékpárút igazad lenne, sőt akkor bringával kresz szerint csak áttolva kelhetnél át. De védett úton kresz szerint te midnig körülnézel? Sajnos a mai magyar valóság miatt eztis muszáj, de ahol elsőbbségem van ott lasitás nélkül kéne tudnom átgurulni bármikor.
Ő meg szerintem arról
Ő meg szerintem arról beszélt, hogy az úton megy és merőlegesen találkozik a zebrával. Elsőbbséget kellene adnia a még mindig rá merőlegesen közlekedni óhajtó gyalogosoknak, de egyszerűbb nem tenni.
Én értem amit mond, főleg, hogy én ha nem tudok például balra kitérve utat adni nekik, akkor megállok, és olyankor úgy kell őket lekönyörögni az útra. Vagy mosolyognak és intenek, hogy menjek csak.. Furák az emberek. A gyalogosok jelentős része úgy közlekedik, mintha nem is tudná, hogy elsőbbsége van. Jó néha látni egy-egy ragyát, ahogy autóst (vagy akár kerékpárost) nevel.
Bevallom, engem ebben a
Bevallom, engem ebben a szélesség, mármint az út szélessége befolyásol leginkább. Ha emberléptékű és tudunk kontaktálni, akkor mindig megállok, akár demonstratívan is, de mindig vidáman. De ha nem emberbarát, mert 2x3sávos szar, akkor néha áttekerek a zebrán - persze nagyívben kerülve, óvatosan - én is. Hamu a fejemre.
Take a walk (!) on the wild side
Azért hogy ne tűnjek
Azért hogy ne tűnjek rosszindulatúnak, megjegyzem sok felvételem van olyan esetekről is amikor elengednek. Olyan helyen is, ahol nem nekem van elsőbbségem. Több is mint a szabálytalan esetekről! Csak azok nem olyan izgalmasak:-)
lehet, hogy a marcona fejem
lehet, hogy a marcona fejem miatt, de néha nekem is átengedik az őket megillető elsőbbséget. ez biztos valami rossz szokás, hogy normálisan is lehet viselkedni a másik közlekedővel :)
Csinálj ezekből is egy kis
Csinálj ezekből is egy kis filmet , amolyan "így is lehet közlekedni" címszóval.
Naaaa..légyszíííí! :-D
Csak most, csak itt, csak
Csak most, csak itt, csak neked:-)
Így is lehet közlekedni
Az első etap tuti a Szegedi
Az első etap tuti a Szegedi x Papp Károly, hogy én hogy utáltam azt a keresztet :)
Köszi! Szívmelengető ez a
Köszi!
Szívmelengető ez a sok integetés, meg előzékenység. :-)
Én ma egy kisteherrel
Én ma egy kisteherrel kooperálva, olyan gyönyörűen megálltam egy zebránál. Autóval voltam, a külső sávban mentem a kisteher a belsőben.
Annyira arra számítottam, hogy nem fogja a gyalognak megadni az elsőbbséget, hogy meg is lepődtem.
Olyan igazi EURÓPAi helyzet volt!
nekem meggyőződésem, hogy
nekem meggyőződésem, hogy a példamutatás a legjobb nevelés
ezen kívül a már említett bringával való ilyesztgetős megközelítése a bambáknak is hasznos és nevelő
kb 8 éve bringázom, hol többet, hol kevesebbet
mivel pár éve a forgalom durván megnőtt, így az utobbi 3-4 évet nézem csak, mivel a "szitu" csak azóta létezik autós és bringás között
na de azt akarom mondani, hogy javul a helyzet az utobbi egy évben, határozottan láthatóan reagál az autós massza a folyamatos bringás hírekre és a növekvő bringaforgalomra
már csak a városvezetés reagálhatna gyorsabban, de az, ugye nem jön ki az utcára, csak a parkolóig, onnan sofőr és ingyé' kocsi a menü...
Én is azt tapasztalom, hogy
Én is azt tapasztalom, hogy változik valami, ha lassan is.
Mostanában az idegesít leginkább, amikor a keresztnél nézem a muki szemét, persze nem észlel. Lassítok, bámulok az arcába, még csak nem is pislog a zombija, tovább lassítok és próbálom felvenni a szemkontaktot. Látom hogy nem lát, erre inkább megállok. A hirtelen változást naná észreveszi mintegy periférikusan és ijedten befékez, miközben én már állok és integetek, hogy menjen. De ő egy tapodtat sem, mert be van szarva, hogy jajjaj biciklis, most mi lesz, azok száguldoznak. Görcsösen szorítja a kormányt és mereven előrenézve lapít. Várja, hogy menjek már bárhová akárhová csak tőle el. Mit tehetnék, felcihelődök és igen-igen módjával gyorsulok álló helyzetből :)
Gondolom ez is azért van, mert nem tekint járműnek, így eszébe sem jut, hogy olykor-olykor én is adhatok neki elsőbbséget.
Ja, a Béke téri helyzethez tudok hozzászólni, mert nagy ritkán előfordulok ott és akkor mindig megvárom, hogy a gyalogok védjenek balról élő pajzsként.
Béke téren a
Béke téren a gyógyszertárral szemben a bringaúton rendszeresen szeretnének kivasalni a telefonáló autósok.
Ezért jobb az úton menni
Ezért jobb az úton menni :)
Bár előtte - a videón szereplő szakasz előtt - van egy rázós (bazaltköves) rész a Szegedin, ami nem túl barátságos, de túlélhető.
A patikával szemben az egy agyhalál. Eleve járda, aztán szigetek alig kitáblázva, kanyarodó járda, bokrok, tuják, ráeresztenek a gyalogosokra, bele a villamosmegállóba, cikk-cakkban vezetnek, aztán a sínek - talán csak egyszer mentem ott, de soha többet, inkább az úttest az I'm the traffic! szemlélete még mindig bevált.
Nem baj, különlegesen
Nem baj, különlegesen képzett nyest különítményeink már elkezdték szabotázsakcióikat mélyen az ellenség vonalai mögött:
http://www.hirszerzo.hu/cikk.nyestek_garazdalkodnak_salgotarjanban_.7298...
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Én is szoktam alkalmazni
Én is szoktam alkalmazni ezt a beijesztéses módszert. (Mintha majdnem elütnének)Persze csak ha tudom uralni a helyzetet. Szerintem is hatásos nevelési módszer.
Egyébként a kereszteződéseknél a bringasáv elé az úttesten sok helyre lehetne tenni döccentőt, ami kcsit felhívná az autós figyelmét a helyzetre.
Valami angol felmérést olvastam, ahol ezek 33%-al csökkentették a kereszteződéses balesetek számát.
na hát ez nálunk úgy
na hát ez nálunk úgy fest, hogy ha a bringaút/járda magasabban van mint az úttest, akkor azon a részen, ahol az autóút keresztezi, leereszkedik...
tehát pont ellenkezőképpen, mint ahogy írod
lásd zugló egyetlen kerékpárútja, Bánki Donát u-i szakasz: járdán a bringaút és 20 m-ként fél méterrel lesülyed a keresztutcák miatt (ha nem jön semmi se lehet normálisan haladni, ráadásil a járda részen 1 ember fér el, szóval szuperszar)
Dettó Gyáli út
Dettó Gyáli út (Mcdonaldsbazz-Ecseri út).
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Angliában olyat bringautat
Angliában olyat bringautat csináltak ami kimagasodik. Szerintem meg a legjobb az volna ha nem a bringat dobná meg az autóst(miközben épp elüt egy biciklist), hanem még előtte lenne a huppantó.
NEm mindenhol lehetne megcsinálni, de pld a szerémin majdnem végig, meg a budai rakraton, meg mindenhol ahol amúgy is meg kell állniuk , és lassítani kell.
Én gyakran csinálom azt,
Én gyakran csinálom azt, hogy miután jó előre tudom, hogy az autós hogy fog elém bevágni, akkor úgy állok meg, hogy elég közel legyek hozzá, na nem azért, hogy bajom essen, vagy hogy balhézhassak, hanem azért, hogy kicsit ijedjen, így talán legközelebb jobban figyel, és ezzel megelőzhet akár baleseteket is.
Dávid
www.polopokol.hu
Az első helyszínhez: Én
Az első helyszínhez:
Én ebben az irányban mindig az úton megyek. Most már van buszsáv is, így tényleg zavartalanul és biztonságban lehet bringázni. Busszal nem túl sűrűn találkozok, de általában nem ér utol, vagy magam elé engedem, szóval ez sem lehet probléma.
Néha próbálkozom kifelé is, de ott már jóval kevesebb sikerrel. 2-3 dudálós, kiabálós kresz oktató mindig akad. Kivéve persze későn. Éjfél körül már hatalmas ívben kerülnek, nem dudálnak, semmi gond. :)
Úgy örülnék neki, ha megszűnne ez az izé ott. Néha már volt, hogy inkább kerestem egy párhuzamos utat, mert nem volt kedvem vitatkozni se, meg bringagyalogutazni se.
Óóó, ez csak egy
Óóó, ez csak egy szokásos felvétel egy átlagos hétköznapi munkába menetről... :((((
Szerda délután tartottam hazafelé a Bánki Donát úton, amikor látom, hogy a bicikliúton áll keresztbe egy autó. Az egész bicikliutat és járdát elállta keresztbe, de mivel benne ült a sofőr és az ablak le volt tekerve, csengetni kezdtem. Meglepő módon egyből elállt az útból.
Az igazi meglepetés eztán jött, amikor a droid agyában világossá vált, hogy őt, az evolúció csúcsát egy kis semmi biciklis lecsengette az útról. Utánam kiabált: "Ne csengess b*meg, mert szétverem a hátadon a kibatt biciklit b*meg..." még folytatta, de gyorsan eltekertem.
27 éves nő vagyok, de simán el tudtam volna képzelni, hogy tényleg megver...
Érdekes. Sosem szerettem
Érdekes.
Sosem szerettem ezt a fajta "mutogatós" stílust, amit erőltetsz.
Utolsó eksönről nekem az jön le, hogy már "csakazértis" beletapostál a pedálba a kereszt előtt, hogy satuval érkezzél bele.
a 2. meg jobbkezes, azt
a 2. meg jobbkezes, azt mondja mindentudó autós munkatársam.
Olvass vissza. De elárulom,
Olvass vissza. De elárulom, hogy a jobbról jövőnek ott macisajtja van. A bringás a Róna utcán jön, és az ott a Szugló utca kereszteződése. A Róna a védett útvonal.
www.gruppetto.hu
jaj ne. "azt mondja
jaj ne.
"azt mondja mindentudó autós munkatársam."
Jobb lett volna, ha a
Jobb lett volna, ha a szájára tette volna a kezét és mély csendben hallgatott volna.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Bocs, nem jött le, hogy mit
Bocs, nem jött le, hogy mit akarsz. Talán azért, mert az előző hozzászólásban még a bringást ostoroztad? :)
www.gruppetto.hu
Bocsánat, hogy nem volt
Bocsánat, hogy nem volt egyértelmű, hogy az egyik az én, a másik meg egy autós kollégám véleménye. Ígérem ,hogy legközelebb nem kommentálok egy videót sem :)
-------------------------------
BLOG / EMAIL
Amatőr pályakerékpáros licencel rendelkező bigtétényi kerékpáros bandita :P
Szvsz eléggé érthető
Szvsz eléggé érthető volt. Egyszerű pszchihológiai oka lehet ennek a félreértésnek. Kommentálj nyugodtan! :)
Dr. Bubó
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
"elengedem a biciklist, mert
"elengedem a biciklist, mert saját erőből halad és a lendülete a legfontosabb, figyelek rá, mert sérülékeny, tisztelem, mert nem szennyezi a környezetet"
ez németül, franciául, hollandul van és gondolat, nem leírt szöveg, magyarul persze nincs az agykéregre égetve
ezt csak azért írom, mert ha a hazai bajtársak sajátja lenne ez a szemszög, akkor sokmindenről nem kellene beszélni
tudod ez a "mutogatós" stílus már valaminek a következménye...